Yeni Dövlət
Proqramı daha çox sosialyönümlüdür
2009-cu il aprelin 14-də
Azərbaycan Respublikası Prezidenti İlham Əliyev
regionların sosial-iqtisadi inkişafı ilə əlaqədar
yeni Dövlət Proqramı haqqında fərman verib. Dövlət
Proqramı 2009-2013-cü illəri əhatə edir.
Prezident fərmanında
deyilir ki, “Azərbaycan Respublikası regionlarının
sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramında
(2004-2008-ci illər)” və “Bakı şəhərinin qəsəbələrinin
2006—2007-ci illər üzrə sosial-iqtisadi
inkişafının sürətləndirilməsinə dair Tədbirlər
Proqramı”nda və regionların sosial-iqtisadi inkişafı
ilə bağlı qəbul edilmiş digər sənədlərdə
nəzərdə tutulmuş tədbirlərin uğurlu
icrası ölkənin sosial-iqtisadi inkişafında, yeni
iş yerlərinin və müəssisələrin
yaradılmasına, regionlarda kommunal xidmət və sosial
infrastruktur təminatının həcminin və keyfiyyətinin
yüksəldilməsinə təkan vermiş, sahibkarlıq
mühitinin daha da yaxşılaşdırılmasında,
iqtisadiyyata investisiya qoyuluşlarının artmasında, əhalinin
məşğulluq səviyyəsinin yüksəlməsində,
yoxsulluğun azalmasında mühüm rol
oynamışdır.
Həyata
keçirilmiş tədbirlər nəticəsində ötən
beş ildə ölkədə 27,5 mindən çox yeni
müəssisə yaradılmışdır. Bunun nəticəsində
isə 547,5 min daimi yeni iş yeri
açılmışdır, yoxsulluğun səviyyəsi isə
13,2 faizə düşmüşdür. Son beş ildə
ümumi daxili məhsulun real həcmi 2,6 dəfə, əhalinin
gəlirləri isə 4 dəfə artmışdır.
Prezident fərmanında
deyilir ki, Azərbaycan Respublikası regionlarının mövcud
potensialından daha səmərəli istifadə etməklə
yerlərdə sənaye sahələrinin və kənd təsərrüfatının
inkişafı sürətlənməkdədir. 2009—2013-cü
illəri əhatə edən Dövlət Proqramının
“giriş” hissəsində isə aydın şəkildə
deyilir ki, 1994-cü ildə imzalanmış və Azərbaycan
Respublikasının tarixində yeni mərhələnin əsasını
qoyan “Əsrin müqaviləsi”nin icrasına
başlanılması xarici investisiyaların ölkəyə
cəlb olunmasına güclü təkan vermişdir. Uğurlu
neft strategiyasının həyata keçirilməsi nəticəsində
ilbəil artan neft və qaz gəlirlərini qeyri-neft sektoruna
yönəltməklə iqtisadiyyatın tarazlı
inkişafına nail olmaq son illər Azərbaycan dövlətinin
qarşısında duran ən mühüm vəzifələrdən
biri olmuşdur. Bu baxımdan regionların
inkişafının sürətləndirilməsi dövlətin
iqtisadi siyasətinin başlıca hədəflərindən
biri kimi müəyyənləşdirilmişdir.
Regionlarda mövcud olan əmək
ehtiyatlarından, təbii və iqtisadi potensialdan səmərəli
istifadə etmək, iqtisadiyyatın qeyri-neft sektorunun
inkişafını sürətləndirmək və aqrar
sektorda islahatları dərinləşdirmək, əhalinin məşğulluğunu
artırmaq, yoxsulluğun səviyyəsini azaltmaq, infrastrukturu
yeniləşdirmək, əlverişli investisiya şəraiti,
müasir tipli müəssisələr, yeni iş yerləri
yaratmaq istiqamətində sistemli tədbirlərin həyata
keçirilməsi məqsədilə Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 2004-cü il 11 fevral tarixli fərmanı
ilə “Azərbaycan Respublikası regionlarının
sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı (2004-2008-ci
illər)” təsdiq edilmişdir. Eyni zamanda, Quba-Xaçmaz,
Şəki-Zaqatala, Dağlıq Şirvan, Lənkəran,
Aran, Gəncə-Qazax və Yuxarı Qarabağ iqtisadi
rayonlarına daxil olan şəhər və rayonların
sosial-iqtisadi inkişafının sürətləndirilməsinə
dair əlavə olaraq 17 sərəncam imzalanmışdır.
O cümlədən Bakı şəhərinin ətraf qəsəbələrini
abadlaşdırmaq, onların resurslarından daha səmərəli
istifadəni təmin etmək məqsədilə Azərbaycan
Respublikası Prezidenti İlham Əliyev 2006-cı il 27 fevral
tarixli sərəncamı ilə “Bakı şəhərinin qəsəbələrinin
2006-2007- ci illər üzrə sosial-iqtisadi
inkişafının sürətləndirilməsinə dair Tədbirlər
Proqramı” nı təsdiq etmişdir. Bu Proqramda hər bir qəsəbə
üzrə müxtəlif sahələri əhatə edən
konkret tədbirlər müəyyən edilmişdir.
Proqramlarda nəzərdə
tutulmuş vəzifələrin yerinə yetirilməsi nəticəsində
ölkədə qeyri-neft sektorunun davamlı inkişafı,
yeni müəssisələrin və iş yerlərinin
yaradılması, regionlarda, eləcə də ölkə
paytaxtında kommunal xidmət və sosial infrastruktur təminatının
həcminin və keyfiyyətinin yüksəldilməsi,
sahibkarlıq mühitinin daha da
yaxşılaşdırılması, əhalinin məşğulluq
səviyyəsinin artırılması, yoxsulluğun
azaldılması sahəsində əhəmiyyətli nailiyyətlər
əldə olunmuşdur. Odur ki, “Azərbaycan Respublikası
regionlarının sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət
Proqramı (2004-2008-ci illər)”, eləcə də “Bakı
şəhərinin qəsəbələrinin 2006-2007-ci illər
üzrə sosial-iqtisadi inkişafının sürətləndirilməsinə
dair Tədbirlər Proqramı” çərçivəsində
başlanmış işlərin davam etdirilməsi məqsədilə
“Azərbaycan Respublikası regionlarının 2009-2013-cü
illərdə sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət
Proqramı” hazırlanmışdır.
Bakı şəhərində
nəqliyyat sisteminin təkmilləşdirilməsi və sərnişindaşıma
xidmətinin keyfiyyətinin daha da yüksəldilməsi məqsədilə
ölkəyə iri və orta tutumlu avtobuslar gətirilərək
istismara buraxılmışdır. Eyni zamanda, Bakı şəhərinin
sərnişin nəqliyyatında hərəkətin tənzimlənməsinin
və idarə olunmasının təkmilləşdirilməsi
məqsədilə nəqliyyat əməliyyatlarının
intellektual idarə edilməsi sisteminin yaradılması nəzərdə
tutulmuşdur. Bu sistemin tətbiqi ilə Bakı şəhəri
üzrə sərnişin daşınmasında və avtomobil
nəqliyyatı vasitələrinin hərəkətində
yaranmış problemlərin aradan qaldırılmasına və
sərnişindaşıma marşrutlarının
optimallaşdırılmasına nail olunacaqdır.
Ötən müddət
ərzində Bakı şəhərində bir sıra yol
qovşağı və piyada keçidi istifadəyə
verilmiş, ümumi uzunluğu 43,9 km olan Xırdalan dairəvi-Binəqədi-Balaxanı
avtomobil yolu təmir olunmuşdur. Ölkənin 3 magistral yolunu
birləşdirən, uzunluğu 21,5 km olan “Bakı dairəvi
yolu”nun, metronun “Əzizbəyov” stansiyası dairəsindən
Heydər Əliyev Hava Limanına qədər (14 km) avtomobil
yolunun və 6 zolaqlı Zığ-Binə, habelə Bilgəh-Pirşağı
avtomobil yolunun tikintisi ölkə paytaxtının nəqliyyat
sisteminin yaxşılaşdırılmasında mühüm əhəmiyyətə
malikdir. Paytaxt sakinlərinin rahat və təhlükəsiz
daşınmasında müstəsna rol oynayan metro nəqliyyatı
sahəsində bir sıra işlər aparılmış, o
cümlədən “Nəsimi” stansiyası inşa olunmuş,
“İçərişəhər” və “28 May” stansiyaları
yenidən qurulmuşdur, “Azadlıq prospekti” stansiyasının
inşası isə artıq tamamlanmaq üzrədir.
Bakı şəhərində
ekoloji vəziyyətin yaxşılaşdırılması və
çirkli suların dənizə axıdılmasının
qarşısının alınması məqsədilə
Hövsan aerasiya stansiyasının genişləndirilməsi və
2 saylı Zığ nasos stansiyasının yenidən
qurulması layihəsi həyata keçirilməkdədir. Bibiheybət
və Sabunçu rayonu ərazisində neftlə çirklənmiş
100 hektara yaxın sahə rekultivasiya edilmiş, lay suları
axıdılan açıq kanalların 1200 metrlik hissəsi
qapalı dəmir-beton kanalla əvəz edilmişdir. Buzovna qəsəbəsində
gücü 10 min kubmetr/gün olan bioloji təmizləyici
qurğular kompleksi istifadəyə verilmişdir.
Son dövrdə əhaliyə
göstərilən kommunal xidmətlərin
yaxşılaşdırılması istiqamətində xeyli
işlər görülmüş, Almaniya, Rusiya və Yaponiya
istehsalı olan ixtisaslaşdırılmış
maşınlar Bakıya gətirilmişdir. Yeni texnika və
texnologiyanın tətbiqi ilə məişət
tullantılarının mütəmadi olaraq
yığılması və emal edilməsi təmin ediləcəkdir.
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin “Bakı şəhərində
məişət tullantıları ilə bağlı idarəetmənin
təkmilləşdirilməsi haqqında” 2008-ci il 6 avqust
tarixli sərəncamı isə bu sahədə köklü
islahatların aparılmasında böyük əhəmiyyət
kəsb edir. Sərəncamda qeyd olunan məqsədlərə
nail olmaq üçün “Təmiz Şəhər” ASC-nin
yaradılması, Balaxanıda bərk məişət
tullantıları zavodunun inşası və Dünya
Bankının “Bərk məişət
tullantılarının kompleks idarəçiliyi” layihələrinin
həyata keçirilməsi nəzərdə tutulmuşdur.
Müasir dövrdə
ölkədə əlverişli biznes mühitinin
formalaşmasında və əhalinin həyat səviyyəsinin
yaxşılaşdırılmasında rabitə xidmətləri
müstəsna əhəmiyyət kəsb edir. Ötən
müddət ərzində regionlarda rabitə xidmətlərinin
səviyyəsinin yüksəldilməsi məqsədilə
müasir tipli avtomat telefon stansiyaları tikilmiş və yenidən
qurulmuş, yeni poçt binaları istifadəyə
verilmişdir.
Dövlət Proqramı
çərçivəsində sosial təminat sahəsində
əlillərin və şəhid ailələrinin mənzil
şəraitinin yaxşılaşdırılması və əlillər
üçün bərpa mərkəzlərinin
yaradılması ilə bağlı zəruri tədbirlər
həyata keçirilmişdir. Bu müddət ərzində
regionlarda əlillər və şəhid ailələri üçün
33 yaşayış binası, əlillər üçün
7 bərpa mərkəzi inşa edilmişdir.
Azərbaycan
Respublikasında təhsil ocaqlarının tikintisinə,
onların maddi-texniki bazasının müasir tələblərə
uyğun qurulmasına xüsusi diqqət yetirilir. Dövlət
Proqramının qəbulundan ötən beş il ərzində
1600 yeni təhsil müəssisəsi və ayrı-ayrı təhsil
müəssisələri üçün əlavə
korpuslar tikilib istifadəyə verilmişdir. Regionlarda 636 yeni məktəb
tikilmiş, 192 məktəb əsaslı təmir olunmuş,
ayrı-ayrı məktəblərdə 243 yeni sinif
otağı tikilib istifadəyə verilmişdir. Yalnız Heydər
Əliyev Fondunun “Yeniləşən Azərbaycana yeni məktəb”
proqramı çərçivəsində ötən
müddətdə 238 məktəb binası tikilmiş, 39 təhsil
müəssisəsi, o cümlədən 28 internat məktəbi
əsaslı təmir olunmuş, 8 uşaq bağçası
bərpa edilmiş, müasir avadanlıqlarla təmin
olunmuşdur.
Qarşıdakı illərdə özəlləşdirməyə
açılmış müəssisələrdə şəffaf
və səmərəli özəlləşdirmə
prosesinin həyata keçirilməsi davam etdiriləcəkdir. Qeyri-neft
sektorunda müəssisələrin investisiya fəaliyyətinin
dəstəklənməsi istiqamətində məqsədyönlü
işlər həyata keçiriləcək, müasir istehsal
avadanlıqlarının idxalı təşviq ediləcəkdir.
Dövlət investisiya
siyasəti regionlarda yeni iş yerlərinin yaradılmasına,
infrastruktur obyektlərinin etibarlı istismarının təmin
edilməsinə, insan kapitalının inkişafı və vətəndaşların
sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi kimi prioritetlərin
həyata keçirilməsinə yönəldiləcəkdir.
Məşğulluq siyasətinin mühüm istiqamətlərindən
biri yeni iş yerlərinin yaradılmasını məhdudlaşdıran
amillərin aradan qaldırılması və məşğulluq
səviyyəsinin artırılmasını
stimullaşdıran şəraitin yaradılmasıdır. Bu
baxımdan sahibkarlığın, əsasən, kiçik və
orta sahibkarlığın inkişafına yönəlmiş
tədbirlər xüsusi əhəmiyyət kəsb edir. Qarşıdakı
illərdə məşğulluq siyasətində əsas məqsəd
əmək ehtiyatlarından daha dolğun istifadə etməklə
əhalinin səmərəli məşğulluğunun təmin
edilməsindən ibarət olacaqdır.
Son illər ölkə
iqtisadiyyatına investisiya qoyuluşu üçün
yaranmış əlverişli mühit nəticəsində
yeni tikilən yaşayış və məişət obyektlərinin
sayı əhəmiyyətli dərəcədə
artmışdır. Bu da, şəhərsalma qanunvericiliyinə
əsasən, müvafiq kommunal infrastrukturun yenidən
qurulmasını və bazar iqtisadiyyatının tələblərinə
uyğun xidmətlərin təşkilini zəruri edir. Bu sahədə
həyata keçirilməsi planlaşdırılan məqsədyönlü
islahatlar nəticəsində ölkədə mənzil-kommunal
təsərrüfatı sahələrində
istehlakçılara göstərilən xidmətlərin səviyyəsinin
dünya standartlarına uyğunlaşdırılması nəzərdə
tutulmuşdur.
Qarşıdakı illərdə
təhsil sahəsində həyata keçiriləcək
işlər onun strukturunun və məzmununun yeniləşməsinə
istiqamətlənəcəkdir. Ölkədə bütün əhali
təbəqələri üçün müasir tələblər
səviyyəsində qurulmuş təhsil xidmətlərinin
göstərilməsini təmin edə biləcək
maddi-texniki və tədris-metodiki şəraitin
yaradılması və bu zəmində təhsil sisteminin
yüksək sosial-iqtisadi səmərəliliyinə nail
olunması dövlətin sosial siyasətində əsas yer
tutur. Eyni zamanda, ölkədə rəqabət qabiliyyətli
iqtisadi sistemin formalaşdırılması və davamlı
inkişafın təmin edilməsi baxımından müasir tələblərə
cavab verən kadrlara ehtiyacın ödənilməsi, gənclərin
ümumbəşəri dəyərlər əsasında
layiqli ali təhsil almaları üçün lazımi şəraitin
yaradılması, dünyanın aparıcı ölkələrində
təhsil almaq imkanlarının genişləndirilməsi
prosesinin mütəşəkkilliyi və səmərəliliyinin
artırılmasını təmin etmək prioritet
olacaqdır. Bu məqsədlərə nail olmaq
üçün qarşıdakı illərdə
aşağıdakı tədbirlər həyata keçiriləcəkdir:
təhsilin məzmununun müasirləşdirilməsi, onun
keyfiyyətinin artırılması; yeni məktəblərin
inşası, məktəblərin texniki və kadr təminatının
yaxşılaşdırılması; təhsil müəssisələrinin
informasiya-kommunikasiya üzrə maddi-texniki bazasının təkmilləşdirilməsi,
kompyuter avadanlığı və digər zəruri rəqəmsal
avadanlıqla təminatının
yaxşılaşdırılması; şagirdlərin pulsuz dərsliklərlə
təmin edilməsi və məktəb kitabxanalarının fəaliyyətinin
təkmilləşdirilməsi; əhalinin bütün təbəqələri
üçün təhsil almaq imkanlarının bərabərləşdirilməsi;
xüsusi qayğıya ehtiyacı olan (sağlamlıq
imkanları məhdud) uşaqların təhsilinin yaxşılaşdırılması;
məktəbəqədər təhsil sahəsində
islahatların sürətləndirilməsi, belə təhsil
müəssisələri şəbəkəsinin
optimallaşdırılması, maddi-texniki bazasının
möhkəmləndirilməsi və ehtiyac duyulan şəhər,
kənd və qəsəbələrdə müasir səviyyədə
yeni məktəbəqədər müəssisələrin
yaradılması; peşə və ali təhsil sistemində
islahatların gücləndirilməsi, o cümlədən
kadr hazırlığının əmək bazarına
uyğunlaşdırılması.
Elm sahəsində ən
mühüm vəzifələrdən biri aparılan tədqiqatların
praktiki əhəmiyyətinin artırılması, elmi tədqiqat
və layihə institutları ilə təsərrüfat
subyektləri arasında əlaqələrin daha sıx
qurulmasının təmin edilməsindən ibarətdir.
Qarşıdakı illərdə elm sahəsində
aşağıdakı istiqamətlərdə tədbirlərin
həyata keçirilməsi nəzərdə tutulmuşdur:
elmi-texniki potensialın qorunması və inkişaf etdirilməsi;
ölkənin elmi kadr potensialının artırılması
və onun sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi;
dövlətin informasiya ehtiyatlarının
artırılması və innovasiya proseslərinin sürətləndirilməsi;
elmi müəssisələrdə və ali məktəblərdə
aparılan elmi-tədqiqat fəaliyyətinin əlaqələndirilməsi
və istiqamətləndirilməsi üzrə işin daha da
gücləndirilməsi; əhalinin
sağlamlığının qorunmasında və ekoloji təhlükəsizliyin
təmin edilməsində elmi potensialdan səmərəli
istifadə edilməsi; xarici ölkələrdə təhsil
almaq və təcrübə keçmək yolu ilə yüksək
ixtisaslı kadrların hazırlanması.
Dövlət
Proqramının Bakı şəhəri və qəsəbələri
üzrə tədbirlər planında 40 məsələ 8
bölmə üzrə qruplaşdırılıb: sənaye
və kənd təsərrüfatı istehsalının
genişləndirilməsi tədbirləri; ekologiya və təbii
sərvətlərdən istifadə tədbirləri; yol təsərrüfatı
və nəqliyyat tədbirləri; elektrik enerjisi, istilik və
qaz təchizatı; rabitə xidmətinin
yaxşılaşdırılması tədbirləri; su təchizatı,
kanalizasiya xidmətinin yaxşılaşdırılması tədbirləri;
mənzil təsərrüfatı və sosial müdafiə tədbirləri;
səhiyyə, mədəniyyət, idman və təhsil müəssisələrinin
inşası və yenidən qurulması. Bunların
arasında yaşıllıqların salınması, neftlə
çirklənmiş torpaqların rekultivasiyası və
ümumi landşaft-arxitektura planına uyğun
reabilitasiyası, su kəmərlərində boruların dəyişdirilməsi,
yetkinlik yaşına çatmayan kimsəsiz uşaqlar
üçün ixtisaslaşmış müəssisələrin
tikintisi, səhiyyə, məktəb, mədəniyyət
ocaqlarının tikintisi , təmiri, müasir avadanlıqlarla
təchizatı və digər məsələlər nəzərdə
tutulub.
Vahid İMANOV
Xalq qəzeti.- 2009.- 18
aprel.- S. 5.