Xatırlama
Sənətdə onun öz dəst-xətti var idi
Bilmirəm onu ilk dəfə hansı filmdə görmüşəm. Yadımda qalan
budur ki, “Onu bağışlamaq olarmı?” filmində Ətayə xanım Əliyevanın rolunu çox xoşlamışdım
və sonralar onun filmlərinə dəfələrlə tamaşa
etdim. Ətayə xanım sənətdə
öz dəst-xətti olan, sakit, həlim xasiyyətli bir insan idi. Onun tamaşalarda və filmlərdə oynadığı rollarda qəribə bir səmimiyyət duyulurdu. Asta danışığı,
gözəl diksiyası,
qəhrəmanlarını qəlbən sevmək, onları özününküləşdirməyi
bacarmaq bü aktrisanın əsas keyfiyyətlərindən idi.
Onu tez-tez kinoya dəvət edirdilər. Əslində
isə o teatr aktrisası idi.
Bəzən bir ildə tamaşalarla yanaşı, bir neçə filmdə də işləyirdi. Məsələn, “Əsl
dost” və “Onu bağışlamaq olarmı?” filmlərində
çox maraqlı rollar oynamışdı. Elə 1967-ci ildə də iki filmdə
— “Dağlarda döyüş”
və “İnsan məskən salır” filmlərində çəkilmişdi.
Azərbaycanın əməkdar
artisti idi Ətayə xanım. Xalq onu çox
sevirdi və tamaşalarına, filmlərinə
böyük maraq var idi.
Ətayə xanım
Əliyeva 1920-ci ildə
Aşqabadda sənətkar
ailəsində doğulmuş,
səhnə fəaliyyətinə
məktəbli ikən
həvəskar kimi başlamışdır.Bakı
Teatr Texnikumunda ixtisas təhsili almışdır. 1934-cü ildə
texnikumun birinci kurs tələbəsi olan Ətayə Əliyeva M.Əzizbəyov
adına Azərbaycan Dövlət
Akademik Dram Teatrına dəvət
edilir.1936-cı il Ətayə xanım teatrın bir qrup aktyoru ilə
birlikdə Yerevandakı
Azərbaycan teatrına
gedir və on il bu
teatrda işləyir.
Yerevan teatrında gənc aktrisa həm milli,həm də tərcümə əsərlərinin
tamaşasında onlarla
maraqlı səhnə
obrazı yaradır. Afaq (“Nizami”), Həcər (“Qaçaq Nəbi”), Şirin (“Fərhad və Şirin”), İnci (“Xoşbəxtlər”),
Süsən (“Namus”), Cəvahir (“Cinli”), Jenya (“Bizim şəhərli
oğlan”) və başqaları Ətayə
xanımın hələ
cavanlıqdan mürəkkəb
xarakterli,müxtəlif
yaşlı qadın obrazlarını məharətlə canlandırmaq bacarığını aydın
göstərir.
1948-49-cu illərin teatr mövsümündə artıq
kamil artist kimi tanınan Ə.Əliyeva Kirovabad (Gəncə) Dram Teatrına dəvət edilir.Bu teatrda o, İradə(“Göz həkimi”), Səadət (“Bahar suları”), Bənövşə
(“Nişanlı qız”)
kimi yadda qalan obrazlar yaradır. Ətayə xanımın səhnə
fəaliyyəti C.Cabbarlı
yaradıcılığı ilə sıx əlaqədardır.Sevil və Dilbər,Yaqut və Tanya,Sona
və Solmaz (Yerevan teatrında), Almaz, Sara, Gültəkin
(Gəncə teatrında)
obrazları üzərindəki
işi aktrisa üçün böyük
bir məktəb olmuşdur. 1956-cı ildə Ətayə xanım yenidən M.Əzizbəyov adına Azərbaycan Dövlət Akademik Dram Teatrına
qayıdır, klassik və müasir Azərbaycan dramaturqlarının,eləcə də tərcümə əsərlərinin
tamaşalarında eyni
məharətlə çıxış
edir. Pəri (“Pəri Cadu”),
Sona (“Hacı Qara”), Fatmanisə (“Ölülər”), Validə
(“İliç buxtası”),
Nəzakət (“Sən
həmişə mənimləsən”),
Rəfiqə (“Yalan”),
Məlahət (“İkinci
səs”) və onlarla başqa səhnə obrazları aktrisanın son illərdəki yaradıcılıq
naliyyətləridir. Ə.Əliyeva
radio və televiziya verilişlərində,kinoda həvəslə çıxış
edir. C.Cabbarlı
adına “Azərbaycanfilm”
kinostudiyasının istehsal
etdiyi “Onu bağışlamaq olarmı?”(leytenant Qarayeva),“Bizim küçə” (Bəyim xala),“Dağlarda döyüş”
(ana),“Telefonçu qız” (Simuzər), “Uşaqlığın son
gecəsi” (Mənsurə)
və bir çox başqa filmlərin və televiziya tamaşalarının
müvəffəqiyyətində Ətayə xanımın əməyi
olmuşdur.
“Onu bağışlamaq olarmı?”
filmində leytenant Qarayeva kinomuzun çox dəyərli qəhrəmanlarındandır. O, polis işçisi kimi hadisələrin açılmasında əhəmiyyətli
rol oynayır. Tapşırıqları çevikliklə
yerinə yetirir, hətta primus düzəldən caninin ələ keçməsində
onun böyük rolu olur. Filmin finalına qədər Tərlan da onun polis işçisi olduğunu bilmir.
“Uşaqlığın son gecəsində”
Mənsurəni də
məharətlə ifa
edib. Onun oğluna, həyat
yoldaşına münasibəti
əsl qadın münasibətidir və filmdə müsbət qəhrəman kimi tamaşaçının diqqətindən
yayınmır.
O, həmişə
xeyirxah, əl tutmağı bacaran, həlim xasiyyətli qadın rollarını ifa edib. Elə “Telefonçu
qız” filmində də biz bunu aydın görürük.
Simuzər xanım telefonçu
qızların rəhbəridir
və o, bu qızların hər birinin qayğısına qalır, onların problemlərini həll etməyə çalışır.
Ümumiyyətlə, Ətayə xanımın
milli kino və teatr sənətimizin
inkişafında xidmətləri
böyükdür. Onun ölməz
sənətkar obrazı
heç vaxt xatirələrdən silinməyəcək.
M.MÜKƏRRƏMOĞLU
Xalq qəzeti.- 2009.- 14 avqust.- S. 6.