Azərbaycan MDB ölkələri arasında ÜDM-in
artımına görə liderlər sırasındadır
MDB Dövlətlərarası
Statistika Komitəsi 2009-cu ilin birinci yarısının
sosial-iqtisadi göstəricilərini
açıqlamışdır. Azərbaycan ötən ilin
eyni dövrü ilə müqayisədə ümumi daxili məhsul
istehsalını (ÜDM) 3,6 faiz artıraraq MDB ölkələri
arasında Özbəkistandan sonra ikinci yeri tutmuşdur. Tacikistan
2,8 faizlə üçüncü, Belarus və
Qırğızıstan 0,3 faizlə dördüncü yerdədirlər.
Hesabat dövründə
ümumi daxili məhsul istehsalı Ermənistanda 16,3 faiz,
Rusiyada 13,4 faiz, Qazaxıstanda 4,1 faiz azalmışdır.
Yanvar-iyun aylarında
Özbəkistan və Azərbaycan istisna olmaqla digər MDB
ölkələrində istehsalın həcmi aşağı
düşmüşdür. Ötən ilin eyni dövrü ilə
müqayisədə istehsalın həcmi Ukraynada 31,1 faiz, Moldovada
24,9 faiz, Qırğızıstanda 13,3 faiz, Ermənistanda 11,5
faiz, Belarusda 3,6 faiz, Qazaxıstanda 2,7 faiz azalmışdır.
Özbəkistanda və Azərbaycanda isə bu müddət ərzində
istehsalın həcmi müvafiq olaraq 9,1 faiz və 1,3 faiz
artmışdır.
MDB üzrə sənaye
istehsalının həcmi orta hesabla 25 faiz
azalmışdır.
Pərakəndə ticarət
dövriyyəsinin artımına görə Azərbaycan 8,5
faizlə ikinci yerdədir. Burada birinci yeri 13,8 faizlə
Tacikistan tutur. Ümumiyyətlə, yanvar-iyun aylarında MDB
üzrə bu göstərici 4 faiz aşağı düşmüşdür.
MDB Dövlətlərarası
Statistika Komitəsinin məlumatından da
göründüyü kimi, Azərbaycan iqtisadiyyatı dinamik
inkişaf yolundadır. Bu inkişafın səbəbləri
aydındır: regional inkişaf proqramında, habelə digər
mühüm sənədlərdə nəzərdə
tutulmuş tədbirlər yüksək səviyyədə
reallaşdırılır. Bunun nəticəsində yeni
iş yerləri və müəssisələr
yaradılır, sosial infrastruktur təminatının keyfiyyəti
yüksəldilir, sahibkarlıq mühiti daha da
yaxşılaşdırılır. Bununla yanaşı,
görülən işlər sayəsində iqtisadiyyata investisiya
qoyuluşlarının həcmi artırılır,
yoxsulluğun azaldılması kimi çox mühüm bir məsələ
getdikcə öz müsbət həllini tapır.
Bundan başqa, beynəlxalq
iqtisadi münasibətlərə və hüquqi normalara cavab
verən irimiqyaslı, xalqımızın milli maraqlarına əsaslanan
məqsədyönlü islahatların ardıcıllıqla həyata
keçirilməsi ölkəmizin qüdrətini və imicini
daha da artırmış, perspektiv inkişafa, insanların
maddi rifahının durmadan
yaxşılaşdırılmasına əlverişli şərait
yaratmışdır. Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə reallaşdırılmış məqsədyönlü
tədbirlər sosial və iqtisadi sahələrin yeni
inkişaf mərhələsinə daxil olmasına gətirib
çıxarmış, Azərbaycan dövlətinin strateji xəttinə
uyğun olaraq qəbul edilmiş proqramların gerçəkləşdirilməsini
sürətləndirmişdir. Özü də bu inkişaf
ötən il başlayan qlobal maliyyə böhranının
dünya iqtisadiyyatında yaratdığı mənfi fəsadları,
dünya ticarət dövriyyəsinin kəskin şəkildə
azalması, bank və qeyri-bank kreditləşməsinin zəifləməsi
fonunda baş vermişdir. Bu böhranın ilin sonuna qədər
davam edəcəyi də gözlənilir. Beynəlxalq Valyuta
Fondunun (BVF) bu yaxınlarda yaydığı məlumat-proqnozda
bildirilir ki, 2009-cu ildə inkişaf etmiş ölkələrdə
ümumi daxili məhsul 2,5-5 faiz, Avropa İttifaqı ölkələrində
4,7 faiz, Asiyanın yeni industrial dövlətlərində 6
faiz, MDB dövlətlərində məcmu olaraq 4 faiz
azalacaqdır.
Qlobal maliyyə
böhranı, mütəxəssislərin fikrincə, Azərbaycan
iqtisadiyyatını da sınağa çəkmişdir. Lakin
Prezident İlham Əliyevin göstərişləri əsasında
görülən tədbirlər nəticəsində və əvvəlki
illərdə yaradılmış möhkəm maliyyə-iqtisadi
potensial hesabına ölkə iqtisadiyyatının
dayanıqlığı, sabitliyi qorunub saxlanılmış,
onun mənfi xarici təsirlərə müqavimət qabiliyyəti
sınaqdan uğurla çıxmışdır. Bunu belə
bir fakt da təsdiqləyir: bu ilin altı ayı ərzində
Azərbaycan iqtisadiyyatının ardıcıl yüksəlişi
davam etmiş, ÜDM-in artımı 3,6 faiz təşkil
etmişdir. Həm də nəzərə
alınmalıdır ki, BVF- nin 2009-cu ildə dünya
iqtisadiyyatının 1,4 faiz azalacağı proqnozu fonunda bu
göstərici diqqəti cəlb edir.
Nazirlər Kabinetinin bu
ilin birinci yarısının sosial-iqtisadi
inkişafının yekunlarına həsr olunmuşi geniş
iclasında bildirilmişdir ki, Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
altında əldə edilən rekord inkişaf sürəti
ölkəmizin iqtisadi göstəricilərinin mütləq
ifadədə xeyli artmasına səbəb olmuşdur. Bu
baxımdan cari və gələcək dövrlərdə hər
artım faizinin kəmiyyət tutumunun əvvəlki illərin
göstəricilərinin tutumundan əhəmiyyətli dərəcədə
yüksək olması diqqətdən yayınmamalıdır.
Xatırladaq ki, bir
müddət bundan əvvəl beynəlxalq reytinq agentlikləri
tərəfindən ölkəmizin növbəti kredit reytinq
qiymətləndirilməsi aparılmış və əvvəlki
illərdə təyin edilən kredit reytinqləri müvafiq
olaraq Ba1 və BB+ səviyyələrində bir daha təsdiqlənmişdir.
Digər bir reytinq agentliyinin — “Standard Poors”un qiymətləndirməsi
isə Azərbaycan iqtisadiyyatının böyük imkanlara və
dayanıqlığa malik olduğunu göstərmişdir.
Qeyd edək ki, Azərbaycandan
fərqli olaraq, 2008-ci ilin ortalarından indiyə kimi həmin
reytinq agentlikləri bir sıra MDB dövlətlərinin və
Şərqi Avropa ölkələrinin kredit reytinqlərini
yenidən qiymətləndirərək, onları bir və ya
iki pillə aşağı endirmişdir.
Azərbaycanın
iqtisadi uğurlarında özəl bölmənin payı
danılmazdır. Bu isə, şübhəsiz ki, dövlət
başçısının sözügedən sektora
xüsusi qayğısının nəticəsidir. Xatırladaq
ki, qlobal iqtisadi böhranın Azərbaycan
sahibkarlığına təsirinin azaldılması ilə
bağlı Prezident İlham Əliyevin
tapşırığına uyğun olaraq, sahibkarların rəqabət
qabiliyyətinin qorunması, onların birbaşa vergi
yükünün azaldılması istiqamətində hökumət
tərəfindən təsirli tədbirlər
görülmüşdür və bu, hazırda da davam
etdirilir. Misal kimi, dövlət başçısının
bu yaxınlarda imzaladığı müvafiq qanunu göstərmək
olar: 2010-cu ildən fərdi sahibkarların gəlirinin vergiyə
cəlb edilmə dərəcəsi 35 faizdən 20 faizə,
müəssisələrin mənfəət vergisinin dərəcəsi
22 faizdən 20 faizə endirilmiş, sadələşdirilmiş
vergi ödəyicisi hüququ əldə etmək məqsədləri
üçün vergi tutulan əməliyyatların həcmi 90
min manatdan 150 min manatadək artırılmışdır. Əhalinin
vergi yükünün azaldılması məqsədilə
2010-cu ildən etibarən fiziki şəxslərdən tutulan
gəlir vergisinin yuxarı həddi 35 faizdən 30 faizə
endirilmiş, ödənişli məktəbəqədər
müəssisələrin xidmətləri əlavə dəyər
vergisindən azad edilmişdir.
Qeyri-neft sektorunun
inkişafına dövlət qayğısının daha da
artırılması, sahibkarlığın dəstəklənməsi
siyasəti hazırda da davam etdirilir. Bu ilin altı ayı ərzində
Sahibkarlığa Kömək Milli Fondunun vəsaiti
hesabına 41 şəhər və rayonda 770 sahibkarlıq
subyektinin investisiya layihəsinin maliyyələşdirilməsinə
45 milyon manat güzəştli kredit verilmişdir ki, bu da
regionlarda 3400-ə yaxın yeni iş yerinin
açılmasına imkan yaradacaqdır.
Altı ay ərzində
kənd təsərrüfatı istehsalçılarına da
qayğı artırılmışdır. Fermerlərə
ayrılan yardımların, texnika və gübrə
alınmasına güzəştlərin nəticəsində
bu il taxıl əkinlərinin sahəsi daha 215 min 400 hektar
genişləndirilərək 1 milyon 78 min 800 hektara
çatdırılmış, o cümlədən
buğdanın əkin sahəsi 206 min 700 hektar
artırılaraq 810 min 700 hektar təşkil etmişdir. Əlbəttə,
bu və ya digər uğurlu göstəricilərin əldə
edilməsində dövlət başçısının təşəbbüsü
və dəstəyi ilə yaradılan “Aqrolizinq” Səhmdar Cəmiyyətinin
mühüm rolu vardır. Bu ilin altı ayı ərzində
dövlət büdcəsindən kənd təsərrüfatı
texnikasının və aqrokimyəvi maddələrin
alınması üçün adı çəkilən səhmdar
cəmiyyətə 33 milyon manat, kənd təsərrüfatı
məhsulları istehsalçılarına kreditlərin verilməsi
üçün Kənd Təsərrüfatı Nazirliyi
yanında Kənd Təsərrüfatı Kreditləri üzrə
Dövlət Agentliyinə 10 milyon manat həcmində vəsait
ayrılmışdır.
Ümumiyyətlə,
aqrar sahənin inkişafına yönəldilmiş dövlət
proqramlarının uğurla reallaşdırılması
üçün ölkə rəhbərliyi tərəfindən
hərtərəfli əlverişli şərait
yaradılmış, torpaq istifadəçilərinə
mexanikləşdirilmiş istehsalat xidmətlərinin həcmi
və növü genişləndirilmiş, fermerlərə
traktor, kombayn və digər maşın və avadanlıqlar,
toxum, gübrə, habelə pestisidlər verilmişdir.
Nazirlər Kabinetinin
2009-cu ilin ilk yarısının yekunlarına dair iclasında
dövlət başçısı İlham Əliyev aqrar
sektorun indiki durumunu geniş təhlil etmiş, fermerlərə
bundan sonra da ciddi diqqət yetiriləcəyini
vurğulamışdır: “Aqrolizinq”in yaradılması, deyə
bilərəm ki, kənd təsərrüfatının
inkişafında ciddi dönüş etdi. Ondan sonra əlavə
tədbirlərin görülməsi nəticəsində,
subsidiyaların verilməsi nəticəsində biz əkin sahələrini
böyük dərəcədə genişləndirə
bilmişik. Gübrənin alınması, yanacağın,
toxumların alınması — bütün bunlar Azərbaycan
dövləti tərəfindən həll olunan məsələlərdir.
Bundan sonra biz çalışmalıyıq ki, kənd təsərrüfatımız
daha çox inkişaf etsin. Əkin sahələrinin genişlənməsi
prosesi, əlbəttə ki, çox müsbət haldır və
bunu etmək üçün ciddi meliorasiya tədbirləri
görülür və görüləcəkdir...".
Məhz bunun nəticəsidir
ki, bu il qarğıdalı da daxil olmaqla taxıl
istehsalının təxminən 3 milyon ton, o cümlədən
buğda istehsalının təxminən 2 milyon 200 min ton
olacağı gözlənilir. Bu, ölkə tarixində
taxılçılıq sahəsində ən yüksək nəticə
olmaqla yanaşı, ötən ilə nisbətən taxıl
istehsalının təxminən 500 min ton artmasını və
əhalinin ərzaq buğdasına olan tələbatının
daxili istehsal hesabına tam ödənilməsini təmin edəcəkdir.
Bu gün Azərbaycan
hökumətinin neft sektorunun inkişafı ilə
yanaşı, qeyri-neft sahəsini də diqqət mərkəzində
saxlaması mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Paytaxtda,
eləcə də regionlarda infrastrukturun bərpası və
inkişafı, əhalinin kommunal xidmətlərlə, o
cümlədən, elektrik enerjisi, su və qaz ilə təchizatın
gücləndirilməsi, səhiyyə və təhsil müəssisələrinin
tikintisi, əhalinin sosial vəziyyətinin daha da
yaxşılaşdırılması istiqamətində
mühüm tədbirlər həyata keçirilir. Sosial sahəyə
irihəcmli investisiyalar yönəldilir. Bu isə qeyri-neft
sektorunda yüksək iqtisadi artım tempinin
dayanıqlılığını şərtləndirir.
Onu da deyək ki,
makroiqtisadi sabitliyi nəzərə alaraq qarşıdakı
illərdə bütövlükdə iqtisadiyyatın, o
cümlədən regionlarda ayrı-ayrı sahələrin
inkişafının başlıca şərtlərindən
biri olan orta illik inflyasiya tempinin və milli valyutanın məzənnəsinin
məqbul səviyyədə saxlanılması, vergi dərəcələrinin
optimal həddə müəyyənləşdirilməsi, kənd
təsərrüfatı məhsulları
istehsalçılarına tətbiq edilən güzəştlərin
müddətinin artırılması, yeni iş yerlərinin
yaradılmasının stimullaşdırılması və
xarici borcların səmərəli idarə olunması siyasəti
davam etdiriləcəkdir. Valyuta gəlirlərinin
artırılması, inflyasiya risklərinin azaldılması,
monetar və büdcə-vergi siyasətinin
koordinasiyasının gücləndirilməsi, dövlət xərclərinin
artımının nəzarətdə saxlanılması və
s. tədbirlər hesabına makroiqtisadi vəziyyətə,
habelə qeyri-neft sektorunun inkişafına mənfi təsirlərin
qarşısının alınması növbəti illərdə
də iqtisadi siyasətin başlıca məsələləri
hesab olunur.
Bayramov V.
Xalq qəzeti.-2009.- 20 avqust.-S.1.