Dövlət əmlakının səmərəli
idarə edilməsi prioritet məsələdir
Bu gün Azərbaycanda dövlət idarəetməsinin daha da təkmilləşdirilməsi və səmərəliliyinin artırılması qarşıda mühüm vəzifə kimi durur. Həmin vəzifənin səmərəli və operativ şəkildə yerinə yetirilməsi üçün yeni strukturlar formalaşdırılmış, peşəkarlıq və iş keyfiyyətləri nəzərə alınmaqla kadr islahatı həyata keçirilmişdir.
Bu ilin yanvar-iyul aylarında dövlət əmlakının idarə edilməsi, özəlləşdirilməsi, bu sahəyə investisiyaların cəlb olunması, daşınmaz əmlaka dair hüquqların dövlət qeydiyyatına alınması, daşınmaz əmlakın dövlət reyestrinin və vahid kadastrının tərtib edilməsi, habelə ünvan reyestrinin aparılması sahələrində ardıcıl tədbirlər reallaşdırılmışdır.
Ötən müddətdə dövlət əmlakının səmərəli idarə edilməsi, onun qorunub saxlanılması və mühafizəsi, özəlləşdirmənin sürətləndirilməsi, dövlət mülkiyyətinin özəlləşdirilməsi prosesi, daşınmaz əmlaka hüquqların qeydiyyatı sahəsində şəffaflığın və səmərəliliyin daha da artırılması, bu sahəyə investisiyaların cəlb edilməsi, regionların inkişafının təmin olunması üçün istehsal və emal müəssisələrinin fəaliyyətinin bərpası və inkişafı, yeni iş yerlərinin açılması, özəlləşdirilən müəssisələrdə investisiya qoyuluşlarına nəzarət edilməsi və digər bu kimi vəzifələr əsas prioritetlər təşkil etmişdir.
Dövlət əmlakının özəlləşdirilməsi prosesində səmərəliliyin və şəffaflığın artırılması, özəlləşdirmənin sürətləndirilməsi və dövlət əmlakının idarə edilməsinin təkmilləşdirilməsi məqsədi ilə əvvəlki dövrlərdə hazırlanmış və təsdiq edilmək üçün aidiyyəti üzrə təqdim edilmiş 25-ə yaxın normativ-hüquqi sənədin layihələri ilə bağlı işlər davam etdirilmişdir.
“Azərbaycan Respublikasında dövlət əmlakının özəlləşdirilməsinin II Dövlət Proqramı” çərçivəsində dövlət əmlakının özəlləşdirilməsinin sürətləndirilməsi sahəsində əməli tədbirlər görülmüşdür. Belə ki, bu ilin yanvar-iyul ayları ərzində 280-ə yaxın kiçik dövlət müəssisə və obyekti, eyni zamanda, dövlət mülkiyyətində olan, habelə özəlləşdirilmiş müəssisə və obyektlərin yerləşdiyi 270-ə yaxın torpaq sahəsi özəlləşdirilmişdir.
Səhmdar cəmiyyətlərinin səhmlərinin özəlləşdirilməsi ilə bağlı 30 hərrac keçirilmişdir. Bu hərraclarda müxtəlif regionlarda yerləşən, iqtisadiyyatın ayrı-ayrı sahələrinə aid 30-a yaxın səhmdar cəmiyyətinin səhmləri özəlləşdirilmişdir.
İnvestisiya müsabiqəsi vasitəsilə özəlləşdirilmiş müəssisələrə 2009-cu ilin yanvar-iyul aylarında müqavilələr üzrə müsabiqə qalibləri tərəfindən 30 milyon manat məbləğində investisiya qoyulmuşdur. Ümumilikdə, 1 avqust 2009-cu il tarixinədək keçirilmiş investisiya müsabiqələri üzrə özəlləşdirilmiş 82 müəssisəyə 430 milyon manat investisiya qoyulmuş və bu müəssisələrdə təqribən 12,5 mindən çox iş yeri açılmışdır.
Dövlət əmlakının idarə edilməsinin səmərəliliyinin artırılması, onun qorunub saxlanılması və təyinatı üzrə istifadə olunması, habelə dövlət mülkiyyətində olan torpaq sahələrinin istifadə vəziyyətinin araşdırılması, bu sahədə səmərəli istifadənin təmin edilməsi istiqamətində işlər həyata keçirilmişdir.
Dövlət və qeyri dövlət mülkiyyətində olan müəssisə və obyektlərin yerləşdiyi torpaq sahələrinin özəlləşdirilməsi və onlarda torpaq qanunvericiliyinin tələbləri pozulmaqla istifadə hallarının müəyyən edilməsi, habelə qarşısının alınması məqsədilə Bakı şəhəri, həmçinin respublikanın digər şəhər və rayonlarında monitorinqlər keçirilmişdir. Aparılan işlər nəticəsində ümumilikdə 260-a yaxın müəssisə və obyektin torpaq sahələrindən təyinatı üzrə istifadə edilməməsi və qeyri-qanuni tikinti işlərinin aparılması halları aşkarlanmışdır. Bununla bağlı qanunamüvafiq tədbirlərin görülməsi üçün aidiyyəti dövlət qurumlarına müraciətlər olunmuşdur. Bu tədbirlərin həyata keçirilməsi dövlət mülkiyyətində olan torpaq sahələrindən əsassız istifadə hallarının qarşısının alınmasına imkanlar yaradır.
Dünya Bankının
Daşınmaz Əmlakın Qeydiyyatı Layihəsi çərçivəsində
tədbirlərin reallaşdırılması da davam
etdirilmişdir. Tabeliyindən və sahə mənsubiyyətindən
asılı olmayaraq dövlət müəssisələrində,
habelə nizamnamə kapitalında dövlətin payı olan
hüquqi şəxslərdə əmlakın mövcud vəziyyətinin
və ondan istifadənin səmərəliliyinin
araşdırılması istiqamətində monitorinq və
araşdırmalar aparılmışdır. Eyni zamanda, bu məqsədlə
əmlakın inventar siyahıları və əmlakdan istifadə
barədə dövlət müəssisə və təşkilatları
tərəfindən təqdim olunmuş hesabatlar təhlil
edilmişdir.
Bu ilin yanvar-iyul aylarında 100
müəssisə və səhmdar cəmiyyətlərdə
dövlət əmlakının mövcudluğu, qorunub
saxlanılması, ondan səmərəli istifadə
olunması, habelə dövlət büdcəsinə dividendlərin
hesablanılması və ödənilməsi vəziyyəti
də araşdırılmışdır. Özəlləşdirmədən
sonra alqı-satqı müqaviləsinin şərtlərinə
əməl olunması və fəaliyyət profilinin
saxlanılması ilə bağlı 70-ə yaxın sosial təyinatlı
obyektdə monitorinqlər aparılmışdır.
Dövlət və qeyri-dövlət
müəssisə və obyektlərin yerləşdiyi dövlət
torpaqları barədə dəqiq və müfəssəl məlumatlar
əldə edilməsi üçün torpaqlar və üzərlərində
olan əmlak, onların təşkilati-hüquqi və
mülkiyyət forması, ünvanı, torpaq sahələrinin
hüdudları, ölçüləri barədə qrafik və
digər zəruri bilgilərdən ibarət məlumat
bankına 16 minə yaxın informasiya daxil edilmişdir.
Daşınmaz dövlət əmlakı
və dövlət mülkiyyətində olan
qeyri-yaşayıs sahələrindən qanunvericilik çərçivəsində
istifadə edilməsi istiqamətində zəruri tədbirlər
davam etdirilmişdir. Bu müddətdə 490-a yaxın dövlət
mülkiyyətində olan qeyri-yaşayış və torpaq
sahəsi hüquqi və fiziki şəxslərə icarəyə
verilmişdir.
Bu ilin ötən aylarında
daşınmaz dövlət əmlakının icarəyə
verilməsindən dövlət büdcəsinə daxilolmaların
təmin edilməsi istiqamətində də müvafiq tədbirlər
həyata keçirilmişdir. Görülən işlərin
nəticəsində hesabat dövründə dövlət əmlakının
icarəsindən dövlət büdcəsinə 3 milyon manata
yaxın vəsait köçürülmüşdür ki,
bu da yeddi aylıq proqnozun 110 faiz yerinə yetirilməsi deməkdir.
Avqust ayının 1-nə kimi 11
minə yaxın dövlət təsisatı malik olduğu 120
min daşınmaz əmlakları barədə məlumatlar
dövlət əmlakının registrində qeydiyyata
alınmışdır. Hesabat dövründə dövlət
əmlakının registrinə 1600 müəssisə və təşkilatdan
daşınmaz dövlət əmlakı barəsində
baş vermiş dəyişikliklər haqqında qeydiyyat vərəqələri
daxil olmuş və məlumat bazasında yerləşdirilmişdir.
Azərbaycanda daşınmaz əmlakın
dövlət reyestrinin aparılmasının daha da təkmilləşdirilməsi,
daşınmaz əmlak üzərində mülkiyyət
hüquqlarının qeydiyyatı prosesində operativliyin,
şəffaflığın və etibarlılığın
təmin olunması, ölkəmizdə əmlakın
qeydiyyatı sisteminin qabaqcıl ölkələrin təcrübəsinə
uyğunlaşdırılması məqsədilə ötən
aylarda bir sıra tədbirlər həyata
keçirilmişdir. Belə ki, 50 minə yaxın
daşınmaz əmlak obyekti üzərində mülkiyyət
hüquqları qeydiyyata alınmış və sahiblərinə
dövlət reyestrindən çıxarış
verilmişdir. Bunlardan 12200-ü fərdi yaşayış və
bağ evi, 12000-i mənzil, 20,6 minə yaxını torpaq sahəsi,
970-i qeyri-yaşayış binası, 910 yaşayış sahəsi,
200-ü əmlak kompleksi, 4-ü çoxmərtəbəli
yaşayış binası, 200-ü çoxillik əkin sahələridir.
Əmlak Məsələləri
Dövlət Komitəsinin tabeliyində yaradılmış
İnformasiya Texnologiyaları və Məlumat İdarəetmə
Mərkəzinin başlıca vəzifəsi qabaqcıl
informasiya-kommunikasiya texnologiyalarından istifadə etməklə
müasir şəraitə
uyğunlaşdırılmış Daşınmaz Əmlakının
Milli Qeydiyyat Sisteminin, habelə dövlət əmlakının
idarə edilməsinin informasiya sisteminin inkişafını
sürətləndirməkdir. Mərkəzin əsas
funksiyası isə ölkə üzrə daşınmaz əmlaka
dair vahid məlumat bazasının yaradılması, bu sahədə
əldə edilmiş informasiyaların ümumiləşdirilməsi,
emalı və təhlil edilməsi, habelə daşınmaz əmlakla
bağlı müqayisəli, analitik və statistik
materialların hazırlanmasıdır.
Hazırda dövlət əmlakının
idarə edilməsi və özəlləşdirilməsi,
habelə daşınmaz əmlaka dair hüquqların dövlət
qeydiyyatı, kadastrı və ünvan reyestrinin
aparılması sahələrində qanunçuluğun, vətəndaşların
hüquq və azadlıqlarının daha səmərəli
şəkildə təmin olunması, şəffaflığın
daha da artırılması sahəsində müvafiq tədbirlər
görülür.
Bayramov V.
Xalq qəzeti.-2009.- 22 avqust.-S .1.