Azərbaycan 2009-cu ildə də
sürətlə inkişaf edəcək
Ölkəmiz bu gün
iqtisadi inkişafına, milli maraqların qorunması istiqamətində
atılmış cəsarətli addımlara, Avropanın
enerji təhlükəsizliyindəki iştirakına görə
qloballaşan dünyada lider dövlətə
çevrilmişdir. Son beş ilin rəsmi statistikasından bəzi
məqamlara diqqət yetirməklə bunu aydın görə
bilərik. Sözügedən dövrdə Azərbaycanda
ümumi daxili məhsul istehsalı 5,8 dəfə,
adambaşına düşən məhsul 5,5 dəfə
artmışdır. Gələn il də ümumi daxili məhsulun
yüksək sürətlə artacağı, qeyri-neft
sektorunda ümumi daxili məhsulun artım sürətinin 10
faizdən çox olacağı gözlənilir. Bütün
bunlar isə onu göstərir ki, respublikada qeyri-neft sektorunun
inkişaf istiqamətində böyük irəliləyişə
nail olunmuşdur.
Respublikamızda adambaşına düşən ümumi daxili məhsulun ildən-ilə artması son beş ildə yoxsulluğun səviyyəsinin 49 faizdən 16 faizə enməsinə, əhalinin sosial vəziyyətinin əhəmiyyətli dərəcədə yaxşılaşmasına səbəb olmuşdur. Bununla əlaqədar Prezident İlham Əliyev demişdir: “2003-2008- ci illərdə Azərbaycanda minimum əməkhaqqı 8 dəfə artmışdır. İndi Azərbaycanda minimum əməkhaqqı 92 dollardır. Minimum pensiya 4 dəfə artmışdır, bu da 92 dollar təşkil edir. Böyük irəliləyişdir. Amma desəm ki, bu, bizi tam qane edir, səhv edərəm. Yox, qane etmir. Ancaq dinamika çox müsbətdir — 8 dəfə və 4 dəfə. Növbəti illərdə, əlbəttə ki, bu məsələyə həmişə diqqət göstərəcəyik... Beş il ərzində Azərbaycanda orta əməkhaqqı 3,6 dəfə artmışdır. Bu günə orta əməkhaqqı 313 dollardır, ilin sonuna qədər 335 dollara qalxacaqdır. Bu da yaxşı göstəricidir. Bir daha demək istəyirəm ki, beş il ərzində Azərbaycanda orta əməkhaqqı təxminən 4 dəfə artıbdır. Növbəti illərdə daha çox artmışdır...”
Ölkənin
valyuta ehtiyatları da son 5 ildə əhəmiyyətli dərəcədə
artmışdır. 2003-cü
ildə Azərbaycanın valyuta ehtiyatları 1 milyard 600 milyon
dollar təşkil edirdi. Bu ilin oktyabr ayında həmin
göstərici təxminən 17 milyard dollar olmuşdur. Təbii ki, bu rəqəm sürətlə artacaq və
enerji layihələrindən daxil olacaq gəlirlərlə Azərbaycan
valyuta ehtiyatları baxımından dünya miqyasında ən
qabaqcıl ölkələrdən birinə çevriləcəkdir.
Azərbaycanda
sosialyönümlü siyasət strategiyasına
üstünlük verilməsi bir tərəfdən insan amilinə,
insan hüquqları sisteminə yüksək həssaslıq
nümunəsidirsə, digər tərəfdən bazar
iqtisadiyyatı yolu ilə inkişaf etmiş bir sıra
qabaqcıl dünya dövlətlərinin təcrübəsinə
əsaslanır. Azərbaycan Prezidenti hesab edir ki, bəşər
cəmiyyəti sivilizasiyasının yüksək mərhələsinə
çatdıqca, cəmiyyətdə formalaşmış mənəvi
dəyərləri qoruyub saxlamaqla sosial müdafiəyə
ehtiyacı olan insanlara daha diqqətlə
yanaşılmalı, həmin insanların sosial tələbatının
ödənilməsi bir növ cəmiyyətin mənəvi
göstəricisinə çevrilməlidir. Büdcədən maliyyələşən təşkilatlarda
məvaciblərin, pensiya və müavinətlərin, tələbə
təqaüdlərinin mütəmadi olaraq
artırılması da deyilənlərin əyani təcəssümüdür.
Azərbaycanda
həyata keçirilən ən böyük layihələrdən
biri də aztəminatlı vətəndaşlara
ünvanlı sosial yardımları nəzərdə tutan
xüsusi dövlət proqramının icrasıdır. “Ünvanlı
sosial yardım haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununa
müvafiq olaraq, respublikamızda hazırda 600 minə yaxın
insan dövlətin ünvanlı sosial yardım proqramından
yararlanmaq imkanı qazanmışdır. Dövlət
başçımızın bununla əlaqədar fikirlərinə
diqqət yetirək: “Ünvanlı sosial yardım artıq 600
min nəfərə verilir. Azərbaycanda 600 min
insan hər ay dövlətdən pul alır. Orta hesabla, hər ailəyə 122 dollar pul verilir.
Yəni bu, dövlətin o insanlara
qayğısıdır. Onlar aztəminatlı
insanlardır, hələ ki, həyatda özləri
üçün yaxşı şərait yarada bilməyiblər.
Onları günahlandırmaq lazım deyil və
olmaz. Müəyyən səbəblər ola
bilər...”
Prezident
İlham Əliyevin yeritdiyi sosialyönümlü siyasətin
məqsədi heç də sosial bərabərsizliyi aradan
götürmək deyil, sadəcə, onu tarazlaşdırmaq,
vətəndaşların maddi vəziyyətindəki fərqliliyi
aradan qaldırmaq, kəskin təbəqələşməyə
yol verməmək, cəmiyyətin bütün üzvlərinin
layiqli həyat səviyyəsini təmin etməkdir. Dövlət
başçısı sosial ədalət prinsipinin cəmiyyətdə
bərqərar olması vacibliyini dəfələrlə
önə çəkmişdir: “Bu gün biz öz işimizi
bazar iqtisadiyyatı prinsipi əsasında qururuq. Ancaq bununla bərabər,
sosial ədalət prinsipləri də tam şəkildə təmin
olunmalıdır... Heydər Əliyevin siyasətinin
əsas istiqamətləri məhz bunlar idi. Azərbaycanda sosial ədalət prinsipləri tam
şəkildə bərqərar olmalıdır. İnsanları narahat edən problemlər aradan
qaldırılmalıdır. Biz
hamımız insanlara böyük diqqət və qayğı
ilə münasibət bəsləməliyik. Prezidentdən tutmuş onun yerlərdəki nümayəndələrinə
qədər hamımız bu amala qulluq etməliyik. Azərbaycanın
hərtərəfli inkişafı, əlbəttə ki, həm
ölkəmizi gücləndirəcək, həm yeni iş
yerlərinin açılmasına imkan yaradacaq və
insanların yaşayış səviyyəsini
yaxşılaşdıracaqdır”.
Respublikamızın ötən
beş ildə dinamik inkişafını təmin
edən əsas amillərdən biri də neftdən əldə
olunan vəsaitlərin regionların davamlı və tarazlı
inkişafına yönəldilməsi, qeyri-neft sektorunun
inkişafı istiqamətində atılan addımlardır.
Azərbaycan Prezidentinin hələ 11 fevral 2004-cü il tarixdə
təsdiqlədiyi “Azərbaycan Respublikası
regionlarının sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət
Proqramı (2004—2008-ci illər)” son beş ildə xüsusilə
aktual olmaqla Azərbaycan regionlarının tarazlı və
davamlı inkişafı, sosial infrastrukturun yenidən
qurulması, mərkəzdə və əyalətlərdə
özəl sektorun yüksəlişi, milli iqtisadiyyatın
neft amilindən asılılığının qeyri-neft
sektorunun inkişafı hesabına aradan qaldırılması
üçün kompleks tədbirlər müəyyənləşdirmişdir.
Dövlət Proqramı çərçivəsində
atılmış ardıcıl addımlar ötən beş ildə regionlarımızın
sosial-iqtisadi tərəqqisinə mane olan köklü problemləri
nəzərəçarpacaq səviyyədə aradan
qaldırmış, yerlərdə infrastrukturun yeniləşdirilməsinə
ciddi zəmin yaratmışdır. Respublikamızın
mərkəzində olduğu kimi, rayonlarda, kəndlərdə
nəqliyyat-kommunikasiya sisteminin bərpası, elektrik enerjisi,
qaz, su, rabitə təminatı kimi sosial infrastruktur problemlərin
həlli, müasir informasiya texnologiyalarının tətbiqi mədəni-intellektual
yüksəlişə yol açmışdır.
Regionların sosial-iqtisadi inkişafına dair Dövlət
Proqramının ölkəmizin sosial-iqtisadi yüksəlişindəki
müstəsnalığını daha aydın şəkildə
qiymətləndirən Prezident İlham Əliyev ötən beş ildə Azərbaycanın
ayrı-ayrı bölgələrinə dəfələrlə
səfərlər etmiş, verdiyi tapşırıqların
icra vəziyyəti ilə yerindəcə
Proqramın ən uğurlu cəhətlərindən
biri də son beş ildə ölkədə
740 mindən çox yeni iş yerinin açılması
olmuşdur. Nəticədə rayonlardan paytaxta və
digər iri şəhərlərə axın prosesi səngimişdir.
Ölkəmizin
dinamik inkişafından danışarkən, bir məqama da
xüsusi diqqət yetirmək istərdim. Bu da büdcə
siyasəti ilə bağlıdır. Azərbaycanda
son illər büdcə layihələri hazırlanarkən
sosial-iqtisadi siyasətə əsaslanan prinsipial müddəalar
əsas götürülür. Bunların
sırasında Azərbaycan iqtisadiyyatında baş verən
müsbət meyllərin gücləndirilməsi, ölkənin
müdafiə qabiliyyətinin, iqtisadi qüdrətinin
artırılması kimi mühüm məqamlar vardır.
Son illər hazırlanan
büdcələr sosialyönümlülüyü ilə
diqqəti çəkir. Gələn ilin dövlət büdcəsi
də bu xarakterli olacaq. Belə ki, bir
müddət əvvəl Milli Məclisdə təsdiq edilən
2009-cu ilin dövlət büdcəsində
sosialyönümlü xərclərin xüsusi çəkisi
33 faiz və ya 4 milyard 24 milyon manat
proqnozlaşdırılmışdır. Bu da 2008-ci illə
müqayisədə 24,4 faiz çoxdur.
Dövlət
büdcəsi 2003-cü ildə 1 milyard 200 milyon dollar idi. Bu il isə
Azərbaycanın icmal büdcəsi 15 milyard dollardan
çoxdur. Proqnozlara görə, 2009-cu ildə
icmal büdcə 17-18 milyard dollar təşkil edəcəkdir.
Onu da
xatırladaq ki, dövlət büdcəsində investisiya xərcləri
də ildən-ilə artırılır. Ayrılmış
vəsait regionların sosial-iqtisadi inkişafına dair
Dövlət Proqramında nəzərdə tutulmuş məqsədlərin
gerçəkləşdirilməsinə, ilk növbədə,
infrastrukturun yeniləşdirilməsinə yönəldilmişdir.
Əgər bir vaxtlar kimlər üçünsə
Qubanın Xınalıq kimi ucqar dağ kəndinə magistarl
yolun çəkilişi, yaxud da keçmiş sovetlər
birliyinin iqtisadi cəhətdən ən qüdrətli
çağında belə mavi yanacaq üzü görməyən
Lerik və Yardımlı rayonlarına təbii qazın verilməsi
əfsanə kimi görünürdüsə, bu layihələr
ötən beş ildə uğurla başa
çatdırılmışdır. Uzun illik fasilədən
sonra kontinental iqlimi — sərt qışı ilə tanınan
Naxçıvanın təbii qazla təmin olunması da bu baxımdan
xüsusi vurğulanmalıdır...
Ölkəmizdə
qlobal enerji layihələri də uğurla həyata
keçirilir.
Hazırda Bakı—
Bütün
bunlarla yanaşı, ölkə daxilində də nəhəng
infrastruktur layihələrinin reallaşdırılmasına
başlanılmışdır. Bakını təmiz su ilə təchiz
edəcək Oğuz-Qəbələ-Bakı su kəmərinin
tikintisi hazırda uğurla aparılır və gələn il istismara verilməsi nəzərdə
tutulmuşdur. Bundan başqa Samur-Abşeron su
kanalı, Taktakörpü su anbarının inşası davam
etdirilir. Son beş ildə
Naxçıvan, Gəncə, Zaqatala, Lənkəran hava
limanları istifadəyə verilmişdir. Hazırda
Bakını üç sərhədlə birləşdirən
avtomobil yolları salınır. Şəhərlərarası,
kənd yolları yenidən, müasir standartlara uyğun
qurulur.
Bölgələrdə
genişmiqyaslı tikinti-abadlıq, sosial-mədəni quruculuq
işlərinin həyata keçirilməsi, yolların
abadlaşdırılması, eyni zamanda Bakı şəhərində
nəqliyyat sisteminin təkmilləşdirilməsi məqsədilə
yeni körpülərin, yolayrıcılarının,
yeraltı keçidlərin tikintisi, mədəniyyət və
incəsənət abidələrinin, muzeylərin, idman
saraylarının bərpası, yeni məktəblərin, səhiyyə
ocaqlarının inşası və digər mühüm tədbirlər
məhz investisiya xərclərinin artırılması sayəsində
mümkün olmuşdur.
Hazırda
ölkədə diqqət yetirilən məsələlərdən
biri də ərzaq təhlükəsizliyinin təmin edilməsidir. Respublikada əhalinin
etibarlı ərzaq təminatı dövlətin iqtisadi siyasətinin
başlıca istiqamətlərindən biridir. Son illər əhalinin ərzaq məhsulları ilə
təminatında yerli istehsalın rolu xeyli yüksəlmişdir.
Artıq kartof, bostan, meyvə, tərəvəz
məhsullarına görə adambaşına istehlak
norması tam daxili istehsal hesabına ödənilməklə
Azərbaycan bu sahədə idxal edən ölkədən
ixrac edən ölkəyə çevrilmişdir. Hazırda respublikamızdan 85 ölkəyə 25-30
adda bitkiçilik mənşəli ərzaq və qida məhsulları
ixrac olunur.
Azad bazar iqtisadiyyatı şəraitində
qeyri-neft sektorunun yüksəlişi, iqtisadiyyatın neftdən
asılılıq dərəcəsinin azaldılması, yeni
iş yerlərinin açılması, sosial xarakterli bir
sıra problemlərin həlli, şübhəsiz,
sahibkarlığın inkişafından keçir. Bu baxımdan
Azərbaycan Prezidentinin iş adamlarının fəaliyyətinə
verdiyi yüksək dəyər olduqca sevindiricidir. Dünyada
baş verən iqtisadi prosesləri dərindən bilən
dövlət başçısı respublikanın
sosiaq-iqtisadi tərəqqisində özəl sektorun,
sahibkarların rolunu düzgün dəyərləndirir,
hökumət strukturları ilə iş adamlarının
sağlam əməkdaşlıq etməsini zəruri
sayır. Qısa müddətdə kiçik və
orta sahibkarların güzəştli kreditlərlə təmin
olunması, sahibkarların fəaliyyətinə yersiz
müdaxilələrin qarşısının alınması,
özəl sektorda inkişafa mane olan süni problemlərin həlli
istiqamətində bir sıra mühüm addımlar
atılmışdır.
Prezident
İlham Əliyev dəfələrlə
vurğulamışdır ki, son illər ölkəmizdə
uğurlu iqtisadi islahatların əldə edilməsində
özəl sektorun, milli sahibkarlar təbəqəsinin rolu
kifayət qədər böyükdür. Ötən
müddətdə kiçik və orta sahibkarların güzəştli
kreditlərlə təmin olunması, sahibkarların fəaliyyətinə
yersiz müdaxilələrin qarşısının
alınması, özəl sektorda inkişafa mane olan süni
problemlərin həlli istiqamətində bir sıra
mühüm addımlar atılmışdır. Dövlət
rəhbəri inhisarçılıq, sahibkarlara süni maneələrin
yaradılması, hüquq-mühafizə orqanlarının
iş adamlarının fəaliyyətinə müdaxiləsi
hallarını pisləmiş, bu münasibət konkret qərarlarla
müşayiət olunmuşdur.
Yuxarıda qeyd
edilən uğurlar yaxın gələcəkdə Azərbaycanın
qüdrətli dövlətə çevrilməsi yolunda son dərəcə
mühüm amil olan iqtisadi inkişafın dinamikasını,
sosial tərəqqiyə xidmət edən mükəmməl
konsepsiyaların həyata keçirilməsində yeni mərhələnin
əsasının qoyulduğunu göstərir.
Vaqif BAYRAMOV
Xalq qəzeti .- 2008.- 16 dekabr.- S.1.