Avropada Boloniya
prosesi və onun Azərbaycanda perspektivləri
Azərbaycan Turizm İnstitutunda keçirilən
mərasimdə Tətbiqi
Tədqiqatlar Fondunun
son aylarda həyata keçirdiyi respublikamızın
Avropa ali təhsil sisteminə inteqrasiyası ilə bağlı islahatlara dəstək layihəsi çərçivəsində nəşr olunmuş “Avropada Boloniya prosesi və onun Azərbaycanda perspektivləri” kitabı ictimaiyyət nümayəndələrinə
təqdim olundu.
Azərbaycan Turizm İnstitutunun rektoru, nəşrin həmmüəllifi,
tarix elmləri namizədi Cəfər Cəfərov layihə və kitab barədə
məlumat verərək
bildirdi ki, ölkəmizin Avropanın
sivil ali təhsil sisteminə qoşulması ilə bağlı bir sıra sualları cavablandırmaq zərurətindən
yaranmış bu geniş araşdırma Azərbaycan Prezidenti yanında QHT-lərə Dövlət Dəstəyi
Şurasının himayəsi
ilə həyata keçirilmişdir.
Ali təhsil
sahəsində ölkədə
keçirilən islahatlar
ictimaiyyətin, xüsusən
də ali
məktəb müəllim
və tələbələrinin
fəallığından, onların
proseslərdə yaxından
iştirakından çox
asılıdır. Məhz bu
nöqteyi-nəzərdən həyata keçirilən
layihədə Boloniya
prosesi ilə bağlı nəzəri və praktik məsələlərin araşdırılması
ilə yanaşı, insanların diqqətini bu məsələyə daha çox cəlb etmək, onlar arasında maarifləndirmə işi
aparmaq və onların gücünün
səfərbər olunmasına
kömək etmək kimi məqsədlər qarşıya qoyulmuşdur.
Fondun apardığı
tədqiqatların, o cümlədən
sorğunun nəticələrinə
görə, Boloniya prosesinə qoşulmağın
və bu istiqamətdə islahatların
aparılmasının özü
qədər vacib olan məsələlərdən
biri ali
təhsil ictimaiyyətinin
mümkün qədər
geniş və ətraflı məlumatlandırılmasıdır.
Azərbaycanın Boloniya prosesinin tələblərinə uyğun
keçirdiyi islahatların
uğurunun vacib şərtlərindən biri
bu prosesin mahiyyətinin araşdırılması,
qaranlıq və ziddiyyətli məqamlara aydınlıq gətirilməsi
və nəhayət, onun qanunauyğunluqlarının
axıra kimi dərk edilməsidir. Eyni zamanda, Avropa ali təhsil modeli Azərbaycanda tətbiq edilərkən yerli mühitin xüsusiyyətlərinin nəzərə
alınması, bu təcrübənin onlara uyğunlaşdırılması, habelə bu vaxta qədər Azərbaycanın ali təhsil sahəsində toplanmış müsbət
təcrübəsinin və
milli ənənələrinin
qorunub saxlanılması
və inkişaf etdirilməsi günün vacib məsələlərindəndir.
Cəfər Cəfərov daha sonra qeyd etdi
ki, Boloniya prosesi Avropanın özündə çoxsaylı
problemlərə malikdir. Orada prosesin
birinci mərhələsinin
əsasən 2010-cu ildə
başa çatması
nəzərdə tutulmuşdur.
Ona qoşulmuş bir ölkə kimi Azərbaycan ölkənin
özünəməxsus reallıqlarından
irəli gələn çoxsaylı məsələlərlə
məşğul olmaqla
yanaşı, həmin
ümumi məsələlərin
həllinə də öz töhfəsini verməlidir. Kitabda Boloniya
prosesinin ən müxtəlif cəhətləri
haqqında lazımi məlumat verilir, onların mahiyyəti, məqsədləri, tətbiq
xüsusiyyətləri aydınlaşdırılır.
Bundan başqa, Boloniya prosesinin mərhələləri,
əhatə dairəsi,
iştirakçıları haqqında məlumat verilir. Müxtəlif yığıncaqlarda qəbul olunmuş sənədlərin ümumi
prosesdə yeri və rolu haqqında
bilgi çatdırılır.
Güman edirik ki, belə materialların
çapı və ali məktəb
müəllim və tələbələrinə çatdırılması
ümumi işin uğuru üçün kiçik bir töhfədir. Boloniya prosesi və
onun Azərbaycanda tətbiqi ictimai həyatın böyük
bir sahəsini əhatə etməklə,
daha çox tədqiqatlara ehtiyac vardır. Hazırkı kitabça bu
istiqamətdə görülmüş
başlanğıc işlərdən
biridir və təbii ki, çatışmazlıqlardan azad
deyildir. Buna görə də oxucu rəyi və onların tənqidi təklifləri
bizim üçün
dəyərlidir və
veriləcək rəy
və təkliflərə
görə əvvəlcədən
təşəkkürümüzü bildiririk.
Kitabın digər
həmmüəllifi — Turizm
İnstitutu humanitar fənlər kafedrasının
müdiri, tarix elmləri namizədi İbrahim Əliyev nəşr barədə daha ətraflı məlumat verərək göstərdi ki, bu vəsait Boloniya prosesinin prinsipləri əsasında
Azərbaycanda ali təhsil sahəsində aparılan islahatlara aydınlıq gətirmək,
yön vermək məqsədilə yazılmışdır.
Layihə çərçivəsində
həyata keçirilən
müxtəlif tədbirlərdə,
eləcə də təqdim olunan kitabda Boloniya prosesinin mahiyyəti, onun hədəfləri, Avropa ali təhsil
sisteminin özəllikləri
diqqət mərkəzində
olmuş, bu prosesə qoşulma ilə bağlı yerli şərait, tarixi reallıqlar tədqiqata cəlb edilmişdir.
Diploma Avropa
əlavəsi, ali təhsildə kredit sistemi, keyfiyyət, mobillik, elmi tədqiqatlar, müəllim-tələbə münasibətləri,
unversitetlərin muxtariyyəti,
sənədlərin qarşılıqlı
tanınması kimi məsələlərə də
aydınlıq gətirilmişdir.
Ölkəmizin Boloniya prosesinə
qoşulmasının sürətləndirilməsilə
bağlı mülahizə
və təkliflər
də işlənib hazırlanmış, lazımi
orqanlara çatdırılmış
və kitaba daxil edilmişdir.
“Boloniya bəyannaməsi”, “Avropa ali təhsil zonası haqqında” Praqa bəyanatı, “Gələcəyin formalaşması”,
Salamanka bəyannaməsi,
“Universitetlərin ümumi
xartiyası”, “Ümumavropa
təhsil məkanı
— məqsədlərə çatılması”
Bergen bəyanatı, “Avropa
regionlarında ali təhsilə aid ixtisasların
tanınması haqqında”
Lissabon konvensiyası kimi mühüm sənədlər də tərcümə edilərək
kitabda oxuculara təqdim edilmişdir.
Azərbaycan Respublikası
Prezidenti İcra Aparatı ictimai-siyasi şöbəsinin məsul
işçisi Elman Paşayev,
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyi mədəniyyətşünaslıq elmi-metodik mərkəzinin
direktoru Vilayət İsmayılov, Təhsil Nazirliyi ali və
orta ixtisas məktəbləri şöbəsinin
baş məsləhətçisi
Nadim Nəcəfquliyev
və digər çıxış edənlər
ölkəmizin Boloniya
prosesinə qoşulmasına
dəstək layihəsinin
və kitabın əhəmiyyətini vurğuladılar,
ölkəmizin Avropa ali təhsil sisteminə inteqrasiyası
ilə bağlı problemlərdən və onların həlli yollarından söz açdılar.
Tədqiqatları davam etdirmək, Boloniya prosesi ilə bağlı
KİV-də geniş
maarifləndirmə, izahat-təbliğat
işləri aparmaq lüzumu da dönə-dönə səsləndi. Mərasimdə
belə bir inam ifadə olundu ki, Boloniya
prosesinə keçilməsi
ölkəmizdə vətəndaş
cəmiyyəti quruculuğu
çevrəsində müasir
ali təhsil
sisteminin formalaşmasını
təmin edəcəkdir.
Tahir AYDINOĞLU
Xalq qəzeti.-2009.-13 fevral.-S.7.