Gəncənin nəğməkar qızı
Xoşbəxt o
müğənnidir ki, xalq onun üzünü görmədən
səsindən tanıya, mahnılarına sevə-sevə qulaq
asa. Şirin, məlahətli səs taleyin hər kəsə nəsib
etmədiyi bir nemətdir. Haqqında söhbət
açacağım sənətkar da belələrindəndir.
Lakin o heç vaxt yalnız səsinə arxalanmayıb. Onun
insani keyfiyyətləri sənətkarlığı ilə vəhdət
təşkil edir. Daim axtarışlarda olub, musiqi sənətini,
klassik irsi dərindən öyrənməyə
çalışıb. El məhəbbətini qazanmaq istəyən
sənətkar üçün bu, çox vacib amildir. Səhnə
adamı yüksək əxlaqi dəyərlərə malik
şəxsiyyət kimi də formalaşmalıdır. Bu onun
ilk, növbədə, ailəyə olan münasibətindən,
evdəki səliqə-səhmanından, övladına verdiyi
tərbiyədən, ən başlıcası isə Vətənə
olan məhəbbətdən irəli gəlir. Belə sənətkarlardan
biri də ürəkləri riqqətə gətirən
şirin, yanıqlı səsiylə xalqımızın dərin
rəğbətini qazanmış sevimli müğənnimiz,
respublikamızın xalq artisti, Gəncə Dövlət
Filarmoniyasının direktoru Şahnaz Haşımovadır.
Sonuncu dəfə Şahnaz xanımla 2000-ci ilin mayında “Respublika”, indiki Heydər Əliyev Sarayında görüşmüşdük. O vaxt “Göygöl” Dövlət Mahnı və Rəqs ansamblı özünün 30 illiyini təntənə ilə qeyd edirdi. Elə bu məqsədlə də bu möhtəşəm sarayda böyük yubiley konserti təşkil olunmuşdu. Konsertə dəvətli qonaqlar arasında mən də vardım. Ansambl üzvlərinin hər birinin çıxışı, xüsusən də Şahnaz xanımın ürəkləri riqqətə gətirən gözəl səsi, muğam və təsnifləri, eləcə də oğlu Turalla birgə duet olaraq oxuduqları “Bu qadın nədən ağlıyor” türk mahnısının tamaşaçılar tərəfindən necə hərarətlə qarşılandığını görmək və eşitmək xoş idi. Böyük müvəffəqiyyətlə keçən o möhtəşəm konsert haqqında qəzetimizdə geniş yazı da vermişdim.
Aradan on ilə yaxın vaxt
ötür. Zaman axarında on il çox olmasa da , qəlbi
yaradıcılıq eşqilə döyünən insanlar
üçün heç də az vaxt deyil. Redaksiyamıza
daxil olan çoxsaylı telefon zənglərini, oxucu məktublarını
nəzərə alaraq Şahnaz Haşımova ilə yenidən
görüşməyi, yaradıcılığından
söz açmağı qərara aldım.
Açığını deyim ki, bu görüş mənim
də ürəyimdən idi. Şeir-sənət
ocağı, Nizami yurduna son on ildə bu mənim ilk səfərim
olacaqdı.
Məni qarşılamağa
Şahnaz xanım həyat yoldaşı, “Göygöl”
ansamblının ilk yaradıcılarından biri,
respublikanın əməkdar artisti Eldar Abdullayevlə gəlmişdi.
Maşınımız Gəncənin tərtəmiz
küçələri ilə şütüdükcə,
göz oxşayan yeni tikililəri, yamyaşıl park və
meydançaları gördükcə gözlərimə
ianana bilmirdim. Bu illər ərzində doğma Gəncəmiz
simasını tanınmaz dərəcədə dəyişib.
Bu gözəlliyi əbədiləşdirmək
üçün əlimi tez fotoaparatıma atdım.
Lakin Şahnaz xanım “Tələsməyin,
yol gəlmisiniz, bir az dincəlin, sonra özüm sizi Gəncənin
gəzməli, görməli yerləri ilə
Şahnaz xanım orta məktəbi
rus dilində bitirsə də, doğma musiqiyə, xalq
havacatımıza maraq onda erkən yaşlarından
başlayıb. Atası Həsən İmran oğlu
inşaatçı olub. Gəncə şəhərini bəzəyən
bir çox binaların ucalmasında onun əməyi var.
Gözəl saz çalmağı, incəsənətə
xüsusi rəğbəti olub. Səkkiz övlad atası ailənin
ilkin övladı olan sevimli Şahnazı gələcəkdə
həkim görmək arzusunda idi. O dövrdə cəmiyyətdə
mənsəb tutmaq üçün rus dilini mükəmməl
bilməyin vacibliyini yaxşı başa düşən Həsən
kişi elə bu səbəbdən də Şahnazı rus
dilli məktəbə qoyur. Məktəbdə rus dili, evdə
isə tamam başqa bir ab-hava. Balaca qızcığaz ata istəyinə
qarşı çıxa bilmir, dərslərini səylə
öyrənməyə çalışır. Lakin musiqiyə
olan həvəs ona bir an belə rahatlıq vermir. Özü də
həmyaşıdlarından fərqli olaraq, uşaq
mahnılarından daha çox xalq mahnılarına meyl
salır.
Övladının musiqiyə
olan həvəsini görən Həsən kişi
Şahnazın ad günündə ona balaca bir radio alıb
bağışlayır. Gözəl hafizəsi və musiqi
duyumu olduğundan az bir zamanda o bir çox bəstəkar və
xalq mahnılarını öyrənir, müğənniləri
səslərindən tanıyır. Xoşuna gələn
mahnıları əzbərləyib eynilə oxumağa
çalışır. Məktəbdə keçirilən əksər
mədəni tədbirlərdə balaca Şahnaza da yer verilir.
Qızının hər bir çıxışını fəxarətlə
izləyən atası Şahnazın incəsənətə
olan marağının ötəri hiss olduğuna və
tezliklə ötüb-keçəcəyinə inanmaq istəyir.
Lakin “sən saydığını say, görək fələk
nə sayır” el məsəlində deyildiyi kimi, Həsən
kişi nə biləydi ki, vaxt gələcək, insanlara
şəfa verəcək əllər əvəzinə,
qızı məlahətli səsiylə milyonların rəğbətini
qazanıb, ruhunu oxşayaraq onlara zövq-səfa verəcək.
Və bunun qarşısını o, heç cürə ala
bilməyəcəyi ilə barışmalı olacaq.
Hər şey təsadüfdən
başladı. 1972- ci ilin mart ayı. 8 Mart Beynəlxalq
Qadınlar Gününə həsr olunmuş bayram tədbirində
Şahnaz məktəbin ansamblı ilə “Zabul segah”
üstündə Ə.Tağıyevin “Vəsilə”
mahnısını, eləcə də “Şahnaz”
muğamını oxudu. Təsadüfən bu konserti izləyən
Toxucular mədəniyyət sarayı özfəaliyyət
ansamblının bədii rəhbəri tarzən Murtuz Əliyev
Şahnazı dinləyib səsini bəyənir. Onu öz
ansamblına dəvət edir. O günü sevincdən
uçmağa qanadı olmayan Şahnaz özünü
artıq böyük səhnəyə aparan yolun başlanğıcında
hiss edir. Ansambl üzvləri həvəskar musiqiçilər
olsa da, Şahnazın gözündə onlar son dərəcə
peşəkar, səhnə isə ən mötəbər
konsert salonu idi. 15 yaşı yenicə tamam olmuş gənc
müğənninin günü-gündən artan şöhrəti,
qazandığı uğurlar, onu və ansamblı az bir zamanda
bütün Gəncəyə tanıdır. İlk müəllimi,
ansamblın bədii rəhbəri Murtuz Əliyev
Şahnazın bu uğurunu görüb ansamblın
adını da “Şahnaz” qoyur.
Çox müğənnilərə
qulaq asıb, mahnılarını əzbərləyib oxusa da
təqlidçilikdən uzaq olmağa, hər mahnıya öz
yaradıcılıq prizmasından yanaşıb sənətdə
öz yolunu, öz cığırını açmağa
çalışır. Musiqi təhsili almaq, xanəndəlik
sənətini daha dərindən öyrənmək məqsədilə
1974-cü ildə sənədlərini Gəncə şəhər
Qəmbər Hüseynli adına Orta İxtisas Musiqi Məktəbinə
verib ustad xanəndə Bağman Rəhimovdan muğam sənətinin
incəliklərini öyrənmək arzusunda olur. Təəssüf
ki, yaşı çatmadığından onun bu arzusu baş
tutmur. Lakin həvəsdən də düşmür.
“Şahnaz” ansamblında üçillik fəaliyyəti
Şahnazın yaradıcılığında mühüm yer
tutsa da, onun əsl sənət məktəbi
tanınmış tarzən, respublikanın əməkdar
artisti Fikrət Verdiyevin rəhbərlik etdiyi “Göygöl”
ansamblı ilə bağlıdır.
“1969-cu ildən fəaliyyət
göstərən ”Göygöl" ansamblının
şöhrəti artıq bütün respublikaya
yayılmışdı. Nə vaxtsa belə bir ansamblda
çıxış edəcəyimi heç ağlıma belə
gətirməzdim” – deyə o günləri xatırlamağa
çalışan Şahnaz Haşımova sözünə
davam etdi: “Yaxşı yadımdadır, 1975- ci ilin may
ayının əvvəli idi. Toxucular mədəniyyət
sarayında növbəti məşq zamanı mənə
qulaq asmağa gələn Fikrət Verdiyev ifamı bəyəndi
və məni öz ansamblına dəvət etdi. Bir gün
sonra ansambl Bakıya, Azərbaycan Dövlət Teleradio
Verilişləri Komitəsinə dəvət olundu.
Ömrümdə ilk dəfə olaraq televizorda
çıxış edəcəkdim. Oxuduğum “Leylam” və
“Aparmağa gəlmişik” mahnıları başqa şəhərləri
bilmirəm, gəncəlilər tərəfindən rəğbətlə
qarşılandı. Səhəri gün hamı ansamblın
uğurlu çıxışından
danışırdı. Bu ,mənim çoxmilyonlu auditoriya
qarşısında ilk uğurlu çıxışım
idi”. O günləri xoş xatirə tək yada salan Şahnaz
xanım bir az da kövrəldi.
Həmin il ansamblın rəhbəri,
qayğıkeq insan Fikrət Verdiyev Şahnazın musiqi təhsili
almasına şərait yaradır. Ustad xanəndə
Bağman Rəhimovdan muğam sənətini səylə
öyrənir. “Zabul”, “Mirzə Hüseyn segahı”, “Qatar”,
“Şahnaz”, “Çahargah”, “Şur” muğamlarını, xalq və
bəstəkar mahnılarının mahir ifaçısı
kimi şöhrət tapır. İlk dəfə olaraq 1980-ci
ildə musiqi məktəbinin simfonik orkestrinin dirijoru və bədii
rəhbəri Vahid Mirzəyev şəhər şənliklərinin
birində “Leyli və Məcnun” operasından bir səhnəni
oynamaq üçün Leyli roluna – Şahnaz
Haşımovanı, Məcnun roluna Şəhadət Ömərovu,
Məcnunun atası roluna isə Bağman Rəhimovu dəvət
edir. Şahnazın uşaqlıqdan bu rolu oynamaq arzusunda
olduğunu yaxşı bilən Fikrət Verdiyev konsertə bir
neçə gün qalmış təcili Bakıya gedib operanın
librettosunu tapıb Gəncəyə qayıdır.
Şahnazın sevərək yaratdığı Leyli obrazı
onu artıq bir opera müğənnisi kimi də
tanıdır. O vaxtki şəhər rəhbərliyi bu
gözəl səs sahibinin şəninə Gəncədə
yaxın gələcəkdə opera teatrı da tikiləcəyinə
söz verir. Şahnaz Haşımova Bakıya, opera və
filarmoniyaya solist kimi dəvət olunsa da, nə doğma Gəncəni,
nə də ona candan əziz olan “Göygöl”ü tərk
etdi. Elə həmin il 1980-ci ildə “Göygöl”ün
yaradıcılarından biri, kamança ifaçısı
Eldar Abdullayevlə ailə qurdu.
Şahnaz Haşımova
“Göygöl”lə ABŞ, Türkiyə, Almaniya, Kanada,
Macarıstan və digər ölkələrdə qastrol səfərlərində
olur. Azərbaycan incəsənətini layiqincə təmsil və
təbliğ edir. Doğma respublikamızı da yaddan
çıxarmır. Ansamblı tez-tez cəbhə bölgələrində,
məcburi köçkün düşərgələrində,
hərbi hissə və qospitallarda görmək olur. Yeri gəlmişkən,
bu il “Göygöl” ansamblının 40 yaşı tamam olur.
Kollektiv bu şərəfli yubileyi böyük təntənə
ilə qeyd etməyə hazırlaşır. Bu gün radio və
televiziyanın qızıl fondunda sevimli sənətkarın ifasında
“Xatirə”, “Dan ulduzu” ansamblının, S.Rüstəmov
adına xalq çalğı alətləri orkestrinin
müşayiətilə saysız-hesabsız bəstəkar və
xalq mahnıları, muğam və təsniflər qorunub
saxlanır.
Respublikanın
tanınmış musiqiçiləri tarzən Adil
Bağırov, Möhlət Müslümov və
kamançaçı Elman Bədəlovun müşayiətilə
lentə aldırdığı “Mirzə Hüseyn” və
“Şahnaz” muğam dəsgahlarının və mərhum sənətçimiz
Fatma Mehrəliyevadan sonra “Kəsmə şikəstə”nin
mahir ifaçısı kimi özünü təsdiqləmişdir.
Söhbət zamanı bir dəfə də olsun mən-mən
deyib özünü tərifləməyən, daim
axtarışda, öyrənməkdə olduğundan söz
açan Şahnaz xanım sonda “O gün ki, dedin, məndən
yoxdur, demək, o gündən sənətdə yoxsan” – dedi.
Şahnaz
Haşımovanın yaradıcılığında
mühüm yer tutan mahnılardan biri də “Uca dağlar” xalq
mahnısıdır. Heydər Əliyev adına Sarayda vaxtilə
konsertlərin birində bu ifaya diqqətlə qulaq asan
böyük xanəndə Xan Şuşinski konsertdən sonra
Fikrət Verdiyevi yanına çağırıb “Bu
qızın gözəl səsi var. Mahnını da
nöqsansız oxudu” – deyir. Böyük bəstəkarımız
Fikrət Əmirov da vaxtilə Şahnazın səsinə
yüksək dəyər vermiş, ansamblla yadigar şəkil
çəkdirən zaman onu öz yanında oturtmuşdu.
Həmin şəkil bu
gün də Şahnaz xanımın iş otağını bəzəyir.
Görkəmli sənət adamlarıyla birgə çəkdirdiyi
şəkillər çox olsa da, ona ən əziz, ən
doğma olanı ulu öndər Heydər Əliyevlə və
möhtərəm Prezidentimiz İlham Əliyevlə birgə
çəkdirdiyi şəkillərdir. Ulu öndərin, eləcə
də Prezident İlham Əliyevin Gəncəyə hər gəlişi,
sənətçilər, o cümlədən Şahnaz
xanım üçün unudulmaz bir hadisəyə çevrilmişdir.
Azərbaycan incəsənətinin
təbliğində və inkişafındakı xidmətlərinə
görə Şahnaz Haşımovaya 1995-ci ildə
respublikanın əməkdar artisti, 2000-ci ildə isə xalq
artisti fəxri adı verilmişdir. 1997-ci ildə o, Gəncə
Dövlət Filarmoniyasına direktor təyin olunmuşdur.
Flarmoniya yaradıldığı gündən qəzalı
sayılan bu məbədgahın nə vaxt əsaslı təmir
olunacağı sualıma Şahnaz xanım Prezident İlham Əliyevin,
eləcə də mədəniyyət və turizm naziri Əbülfəs
Qarayevin incəsənətə qayğısı nəticəsində
Filarmoniya binasının təmirinin yox,yenidən tikilməsinin
artıq dövlət proqramına
salındığını dedi.
Bu yaxınlarda dövlət
başçısı İlham Əliyevin sərəncamı
ilə bir qrup incəsənət ustası, o cümlədən
Şahnaz xanımın həyat yoldaşı Eldar Abdullayev,
bacısı, sevimli müğənnimiz Aybəniz Haşımova
və oğlu, Gəncə Dövlət Filarmoniyası kamera
orkestrinin solisti, 23 yaşlı gənc müğənni Tural
Abdullayev respublikanın əməkdar artisti fəxri adına
layiq görülmüşlər. Sevindirici haldır ki, Gəncə
Dövlət Filarmoniyasının daha beş üzvü bu
yüksək ada layiq görülmüşlər. Əgər
97-ci ildə Şahnaz xanım Filarmoniyaya direktor təyin
olunarkən cəmi bir nəfərin fəxri adı
vardısa, son iki ildə onların sayı 8-ə
çatıb. Şahnaz xanım deyir: “Bu, bir daha dövlət
başçımızın incəsənətə göstərdiyi
diqqət və qayğını göstərir. Heç də
təsadüfi deyil ki, Heydər Əliyev Fondunun prezidenti,
“YUNESKO” və “İSESKO”-nun xoşməramlı səfiri, millət
vəkili Mehriban Əliyevanın dəstəyi ilə Muğam
televiziya müsabiqələri keçirilmiş, “Qarabağ
xanəndələri” musiqi albomu nəşr edilmiş, Beynəlxalq
Muğam Mərkəzi istifadəyə verilmiş, Üzeyir bəyin
əsərlərinin toplusu və ensiklopediyası yenidən nəşr
olunub xalqa çatdırılmışdır. Bütün
bunlar ulu öndərin başladığı nəcib və
xeyirxah işlərin davamı və incəsənət
adamlarına olan rəğbətin təcəssümüdür.
Ona öz ailəmiz, eləcə də gəncəlilər
adından dərin təşəkkürümü bildirirəm”.
Həmin gün Şahnaz
xanımla filarmoniyanın əksər kollektivlərinin məşqində
iştirak etdik. Hər bir kollektivə doğma münasibətin
şahidi oldum. Oğlu Turalın kamera orkestrinin müşayiəti
ilə oxuduğu lirik mahnılara, xarici operalardan ariyalara,
romanslara qulaq asdıqca, sanki, başqa bir aləmə
düşürsən. Respublikanın əməkdar artisti Rəfail
Bayramovun rəhbərlik etdiyi bu kollektiv bir çox xarici
ölkələrdə qastrol səfərlərində olub, Azərbaycan
incəsənətini layiqincə təmsil edib, böyük
uğurlar qazanıb.
Ömrünün 35 ilini
“Göygöl”ə bağlayan, bu gün də həm
ansamblın aparıcı solisti olan, həm də filarmoniyaya rəhbərlik
edən Şahnaz xanım, eyni zamanda, böyük bir ailənin
qayğısın çəkir. Tacikistanlı şair Cəmaləddin
Kərimzadə, folklorşünas alim, professor Sədnik
Pirsultanlı, şair Nüsrət Kəsəmənli, Rasim Kərimli
və bir çox digər şairlərimiz Şahnaz sənətinə
çox yüksək dəyər verərək ona şeirlər
həsr etmişlər. Yeri gəlmişkən onu da qeyd edim
ki, Şahnaz xanımın özü də gözəl
şeirlər müəllifidir. Onun “Mən dərdimi
mahnılara danışdım” adlı şeir kitabı bu
yaxınlarda işıq üzü görüb. Şahnaz
xanımın şeirlərində Vətənə, xalqa, ailəyə
məhəbbət motivləri əsas yer tutur. Aparıcı
mövzu isə onun içərisindən gələn sənət
yanğısıdır:
– Evin böyük
övladı mən olduğumdan atam rəhmətə gedəndən
sonra ailənin, bacı və qardaşlarımın
yükü düşüb mənim boynuma. Həyatda, sənət
aləmində çəkdiyim əziyyətləri
gördüyümdən, bacım Aybənizin də
müğənni olmasına razılıq vermirdim. Nə edim
ki, özüm kimi onun da bu istəyinə qarşı
çıxa bilmədim. Bu yükü indi ikimiz çəkirik.
Çox çətin anlarımda məhz bacım mənə
arxa olub. Bu gün onun sənətdə şan-şöhrət
qazanması, fəxri ad alması bir bacı kimi məni hədsiz
dərəcədə sevindirir. Hər gün telefonla əlaqə
saxlayırıq.. Onun Gəncəyə hər gəlişi
evimizdə bayrama çevrilir. Bizim ailədə onun öz yeri
var.
O gün, Şahnaz
xanımın dediyi kimi, Gəncəni gəzməyə də
vaxt tapdıq. Yol polisi əməkdaşları
maşını görən kimi mehribanlıqla ona öz
hörmət və ehtiramlarını bildirirdilər.
Respublikamızın hər yerindən arzu və diləklərinin
yerinə yetirilməsi, ulu Tanrıya olan sevgisini bildirmək
üçün insanların üz tutduqları “İmamzadə”
ocağını ziyarət edərkən axundun Şahnaz
xanımı necə hörmətlə
qarşılamağını görüncə bu insanın
xalqa, Tanrıya nə qədər bağlı olduğunun bir
daha şahidi oldum. Qatarla Bakıya qayıdacağımı
bilsə də, axşama yaxın imkan tapıb Kür
üstünə getməyə razılıq verməyimi
xahiş etdi. Batan günəşin qızılı şəfəqləri
Kürün lal sularına qərq olduqca tamam başqa bir mənzərənin
şahidi olursan. Nə yaxşı ki, fotoaparat yanımda idi. Və
nə yaxşı ki, o xoş anları öncə
yaddaşıma, daha sonra isə lentə həkk edə bildim.
Qatar aparmışdı məni
Gəncəyə, qatar da geriyə qaytardı. Sabah bir
başqasını yenidən aparıb qaytaracaq o qatar.
Qayıtmayan isə ömürdən ötən illər,
birgünlük Gəncə səfərindən
aldığım xoş təəssürat, bir də
şirin anlar olacaq.
Rafiq SALMANOV
Xalq qəzeti.-2009.-15 fevral.-S.7.