Azərbaycanda qeyri-neft sektorunun inkişafı diqqət mərkəzində
saxlanılır
Son illər Azərbaycan
sosial-iqtisadi sahələrdə bir sıra uğurlar əldə
etmiş, neft sahəsinin, qeyri-neft sektorunun davamlı
inkişafına nail olunmuşdur. Regional inkişaf
proqramının, habelə digər mühüm sənədlərdə
nəzərdə tutulmuş tədbirlərin yüksək səviyyədə
reallaşdırılması nəticəsində yeni iş
yerlərinin və müəssisələrin
yaradılması, sosial infrastruktur təminatının keyfiyyətinin
yüksəldilməsi, sahibkarlıq mühitinin daha da
yaxşılaşdırılması, iqtisadiyyata investisiya
qoyuluşlarının artırılması, yoxsulluğun
azaldılması və s. məsələlər öz
müsbət həllini tapmışdır.
Uğurların mənzərəsini görmək üçün son beş ilin rəsmi statistikasından bəzi məqamlara diqqət yetirək. Sözügedən dövrdə ölkədə ümumi daxili məhsul (ÜDM) 2,6 dəfə, sənaye istehsalı isə 2,5 dəfə artmışdır. Yoxsulluq səviyyəsində yaşayan insanların sayı 49 faizdən 13 faizə qədər azalmışdır. Beş il ərzində büdcə xərcləri on dəfədən çox artmışdır. Belə göstəricilərin sayını daha da artırmaq olar. Bu barədə dövlət başçımız İlham Əliyev demişdir: “... Son beş ildə Azərbaycanın inkişafı çox uğurlu olmuşdur. Biz ölkəmizdə genişmiqyaslı tədbirlər həyata keçirmişik. Biz artıq elə bir iqtisadiyyat yaratmışıq ki, o, enerji amilindən ciddi şəkildə asılı deyil. İqtisadi islahatlar siyasəti və enerji strategiyamız nəticəsində, biz dünyada görünməmiş iqtisadi artıma nail olmuşuq... Biz sosial infrastruktura, təhsil, səhiyyə və informasiya texnologiyalarının inkişafına böyük sərmayələr yatırmışıq. Özəl sahibkarlığın dəstəklənməsi məqsədilə bir çox işlər görülmüşdür. Bu gün iqtisadiyyatımızın 85 faizi özəl sektorun payına düşür. Onu da qeyd edim ki, 1991-ci ildə müstəqilliyini bərpa edən Azərbaycanda özəl sektor sıfır dərəcəsində idi...”.
Prezident İlham Əliyev demişdir ki, güclü siyasi dəyişikliklər olmadan, iqtisadi nailiyyətlər əldə etmək mümkün deyil. Azərbaycanda möhkəm siyasi sistem yaradılmışdır, qanunun aliliyi və cəmiyyətin demokratikləşməsi təmin edilmişdir. Bütün bunlar, o cümlədən də iqtisadi islahatlar bu gün də diqqət mərkəzindədir. Başqa sözlə, Azərbaycanda iqtisadi və siyasi islahatlar son beş il ərzində paralel şəkildə aparılmışdır. Bunlar bir-birini tamamlamışdır. Məhz elə bunun nəticəsidir ki, ölkədə davamlı iqtisadi inkişafa nail olunmuşdur.
Azərbaycanda son illər infrastruktur və xidmət sahəsinə böyük həcmdə investisiya cəlb edilmişdir. Sahibkarlığa diqqət daha da artırılmışdır. Bu il özəl sektorun dəstəklənməsinə 150 milyon dollar məbləğində uzunmüddətli güzəştli kreditlər ayrılmışdır. Əlbəttə, bu, iqtisadiyyatın şaxələndirilməsinə və onun dinamik inkişafına öz müsbət təsirini göstərəcəkdir.
Yeri gəlmişkən,
bir məsələyə diqqət yetirək. Bəzən belə bir fikir
yürüdürlər ki, Azərbaycanda iqtisadi artım neft və
qaz amili ilə bağlıdır. Burada müəyyən həqiqət
var. Amma əslində dövlət
başçımızın dediyi kimi, ölkədə, eyni
zamanda, insan kapitalına böyük həcmdə sərmayə
qoyulur. Başqa sözlə, neft və qaz amili bizim
üçün hədiyyə deyil. Azərbaycanda bu sahədə
çox cəsarətli enerji siyasətini həyata keçirməklə
mühüm uğurlar əldə edilmişdir. Neftdən gələn
gəlirlər qeyri-neft sektorunun inkişafına yönəldilmişdir.
Bu gün maliyyə böhranının
dünya iqtisadiyyatına mənfi təsiri barədə
çox danışılır. Amma bu mənfi meyl Azərbaycana
o qədər də ciddi təsir göstərməmişdir.
Prezident İlham Əliyev bu barədə demişdir: “... Bu il
neft qiymətləri üç-dörd dəfə
aşağı düşmüşdür. Buna baxmayaraq
iqtisadiyyatımız inkişaf edir. Cari ilin birinci
rübündə Azərbaycanda iqtisadiyatın artımı
4,1 faiz səviyyəsində olmuşdur. Milli valyutamız
sabitdir. Ölkənin ümumi inkişafı çox müsbətdir.
Bu ilin birinci rübündə qeyri-neft sektoru təqribən 14
faiz artmışdır. Bu, aydın şəkildə onu
göstərir ki, iqtisadi inkişafımızın əsas səbəbi
apardığımız iqtisadi islahatlar, eləcə də
iqtisadi təşəbbüslər, bütün səylərimizin
səfərbər edilməsi, əsas diqqətin sosial məsələlərə
yetirilməsi və iqtisadiyyatın müxtəlif sahələrinin
inkişaf etdirilməsidir. 2008-ci ildə Azərbaycanın
Dünya Bankı tərəfindən ”Doinq Business"
hesabatında bir nömrəli islahatçı ölkə
kimi elan edilməsi bütün bunların göstəricisidir.
Bu, o deməkdir ki, biz bütün ölkələr
arasında islahatlara görə birinci yerdəyik. Bu qiymət
ciddi iqtisadi islahatlar nəticəsində
qazanılmışdır.
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev
Belçika Krallığına işgüzar səfəri
zamanı Avropa Siyasi Mərkəzində keçirdiyi
görüşdə ölkəmizin enerji sektorunun maliyyə
sistemində yüksək şəffaflığa nail
olduğunu vurğulamışdır. Dövlət
başçımız bildirmişdir ki, Azərbaycan Dövlət
Neft Fondu tam şəffaf strukturdur. Bu qurum toplanmış
kapital barədə ictimaiyyət qarşısında dövri
hesabatlarla çıxış edir. Onun fəaliyyətini beynəlxalq
audit nəzarətdə saxlayır. Məhz bunun nəticəsidir
ki, BMT 2007-ci ildə Dövlət Neft Fondunu şəffaflıq
mükafatı ilə təltif etmişdir.
Azərbaycanda neft hasilatı getdikcə artır. Hesablamalara görə, bu il ölkəmizdə hasil edilən neftin həcminin 45-50 milyon ton olacağı gözlənilir. Qaz istismarında da uğurlar əldə edilir. Bütün bunlar isə deməyə əsas verir ki, Azərbaycan enerji siyasətində əsas məqsədlərə nail olmuşdur. Ümumiyyətlə, ölkəmizin enerji siyasəti bu gün uğurla həyata keçirilir. Ötən əsrin 90-cı illərinin ortalarından bu günə kimi sözügedən sahənin dinamik inkişafı məqsədilə müxtəlif tədbirlər reallaşdırılmışdır. Bununla əlaqədar bir məqama diqqət yetirək. 2006-cı ildə Avropa İttifaqı ilə Azərbaycan arasında enerji sahəsində Strateji Tərəfdaşlıq Memorandumu imzalanmışdır. Avropa İttifaqı bu baxımdan ölkəmizin strateji tərəfdaşıdır. Elə buna görə də hazırda Azərbaycan bu nüfuzlu təşkilatla birgə təchizatın şaxələndirilməsini əngəlləyən məsələlərin həlli üzərində işləyir.
Yuxarıda xatırlatdıq ki, Azərbaycanda neft sektorunun inkişafı ilə yanaşı, qeyri-neft sahəsi də diqqət mərkəzində saxlanılır. Paytaxtda, eləcə də regionlarda infrastrukturun bərpası və inkişafı, əhalinin kommunal xidmətlərlə, o cümlədən elektrik enerjisi, su və qaz ilə təchizatın gücləndirilməsi, səhiyyə və təhsil müəssisələrinin tikintisi, əhalinin sosial vəziyyətinin daha da yaxşılaşdırılması istiqamətində mühüm tədbirlər həyata keçirilir. Sosial sahəyə irihəcmli dövlət investisiyaları yönəldilir. Bu isə qeyri-neft sektorunda yüksək iqtisadi artım tempinin dayanıqlığını şərtləndirir.
Onu da deyək ki, makroiqtisadi sabitliyi nəzərə alaraq qarşıdakı illərdə bütövlükdə iqtisadiyyatın, o cümlədən regionlarda ayrı-ayrı sahələrin inkişafının başlıca şərtlərindən biri olan orta illik inflyasiya tempinin və milli valyutanın məzənnəsinin məqbul səviyyədə saxlanılması, vergi dərəcələrinin optimal həddə müəyyənləşdirilməsi, kənd təsərrüfatı məhsulları istehsalçılarına tətbiq edilən güzəştlərin müddətinin artırılması, yeni iş yerlərinin yaradılmasının stimullaşdırılması və xarici borcların səmərəli idarə olunması siyasəti davam etdiriləcəkdir. Valyuta gəlirlərinin artırılması, inflyasiya risklərinin azaldılması, monetar və büdcə-vergi siyasətinin koordinasiyasının gücləndirilməsi, dövlət xərclərinin artımının nəzarətdə saxlanıllması və s. tədbirlər hesabına makroiqtisadi vəziyyətə, habelə qeyri-neft sektorunun inkişafına mənfi təsirlərin qarşısının alınması növbəti illərdə də iqtisadi siyasətin başlıca məsələləri hesab olunur.
Hazırda ölkədə xüsusi diqqət yetirilən məsələlərdən biri də ixracyönümlü məhsulların istehsalını sürətləndirən müvafiq iqtisadi mexanizmlərin tətbiqinə mühüm əhəmiyyət verilməsidir. Belə ki, ixrac potensialının səmərəli reallaşması, daxili bazarda sağlam rəqabət mühitinin formalaşması, istehlakçıların hüquqlarının qorunması məqsədilə Ümumdünya Ticarət Təşkilatının prinsipləri diqqət mərkəzində saxlanacaqdır.
Kənd təsərrüfatının daha da inkişafı prioritet istiqamətlərdən olacaqdır. Aqrar bölmənin normativ hüquqi bazası, elmi-metodik təminatı və kadr hazırlığı sistemi təkmilləşdiriləcəkdir. Sözügedən sahənin xammal istehsalı stimullaşdırılacaqdır. Aqrar bölməyə maliyyə dəstəyi artırılacaq, kənd təsərrüfatında suvarma və meliorasiya təminatı yaxşılaşdırılacaqdır.
Vaqif BAYRAMOV
Xalq qəzeti.- 2009.- 16 iyul.- S. 1.