“Laçın şikəstəsi”nin uzaqlarda qalan və
ürəklərdə eşidilən harayı
Qarşımda bir kitab var. Müəllifini qiyabi
tanıyıram. Söhbət istedadına,
yaradıcılığına, şeirlərinə şəksiz
ŞAİR möhürü vurulmuş Adil Şirindən
gedir. Onunla necə söhbətləşəcəyimi bilmirəm.
Müəllifin “VEKTOR” Beynəlxalq Elm Mərkəzinin
eyniadlı Nəşrlər Evində işıq üzü
görən şeirlər və poemalarının
toplandığı “Laçın şikəstəsi”ni
oxuyandan sonra beynimdə yaranan bir çox suallara cavab almaq istəyi
var.
Onun kitabını
mübaliğəsiz və birmənalı şəkildə
birnəfəsə oxumağıma da şübhə etməyin.
Çünki vərəqləyib oxumaq üçün seir
seçmək istəyilə əlimə
götürdüyüm bu kitabı bir də son səhifədə
Laçın şikəstəsi poemasını tamamlayandan
sonra yerə qoydum. Bir-birindən maraqlı mövzular və təkrar
mövzulara bir-birindən fərqli yanaşma tərzi. Çağdaş
poeziyamızın yaxşı tanınmış
simalarından olan Adil Şirinin şeirlərini,
poemalarını oxuduqdan sonra bir qənaətə gəlirsən:
onun hansı mövzuda, nədən yazmasından asılı
olmayaraq mövzu kasadlığı çəkməyən
bütün yaradıcılığından keçən bir
ana xətt var: Laçın - indi yağı tapdağı
altında qalan əsrarəngiz torpaq. Və bu torpağın dərdləri,
o torpaqsız həyat sürən laçınlıların
yurd həsrəti, doğma el-obaya qovuşmaq arzusu.
“VEKTOR” Beynəlxalq Elm Mərkəzinin
prezidenti Prof. Dr. Elçin İskəndərzadə kitaba
yazdığı ön sözdə Adil Şirinin
yaradıcılığını gerçək sənətin
ekstremal zirvələrindən biri hesab edir və yazır: “O,
nədən yazırsa yazsın, necə yazırsa yazsın,
hansı ovqatda olursa olsun, mütləq Laçın
dağlarının əsrarəngiz gözəlliklərinin rəngini,
Dədə Qorqud qopuzundan Sarı Aşıq sazınadək
süzülüb gələn ruhumuzun sehirli səsini və o
rəng, o səs qədər müqəddəs olan milli
kimliyimizin söz atributunun sirli əzəmətini
böyük ustalıqla şeirlərinə hopdurur”.
A. Şirinin şeirlərini
oxuduqca onun bütün yaradıcı varlığıyla yurd
həsrətinə köklənmiş şair olduğunu
görürük. “Ana, laylan ovutmaz, ovutmaz qərib
könlümü. Fələk göydən boylanıb,
baxıb, görüb könlümü.”- deyərək
anasına yalvaran şair, fələyin göylərdən
enib kəsdiyi yolların açılması üçün
ona dua etməsini istəyir. O, anasına durnalarla məktub
göndərir, cırıb atma deyə xahiş edir, qara
misralarını qara sevdalı olmasına bağlayır.
Başqa bir şeirində yenə anasına üz tutur, ondan
ayrıldıqdan sonra dilinin ucuna gələn haqq sözləri
belə deyə bilmədiyini, ondan uzaqda bütün rəngləri
eyni gördüyünü dilə gətirir.
Yuxularında qar yağan gecələri,
hər gecənin bir işgəncə olduğunu elə təsirli
şəkildə oxucuya çatdırır ki, şeiri oxuyan
hər kəs qar altında üşüyür, dumanlar
içində gümanlarını axtarır,"Dumanım
harda qaldı, gümanım hərda qaldı, umanım harda
qaldı, umudum Laçın dağları..." deyərək
az qala dağları ittiham edir: “İtirin izlərimi, unudun
sözlərimi, qapasın gözlərimi, buludun,
Laçın dağları.”- deyərək sənət
sınağından üzüağ çıxan misralar,
şeirlər yaradır. Kimə isə vəd etdiyi gözəl
röyaların ömrün səmum yellərində
ilğımlar kimi sovrulduğunu və elə şair
ömrünün də röyaların, ilğımların,
yağmurların içində keçdiyini kövrək
misralarla oxucuya çatdıran şair, şeirlərinə
hakim kəsilən Ayın göydən
baxdığını, elə buna görə də bir ulduz
axması səbəbindən ağlamamağı, qürurunu
sındırmamağı tövsiyə edir. Torpaq üstə
düşüb qalan uşağın, dil- dodağı
qançır olan, gözləri isə oyaq qalan bu on dörd-
on beş yaşlı şəhid balanın sürgün
ömrünə ağı deyir. Bir gecə Aya
baxmağıyla bəxtinin yatdığını,
üz-gözünün qəmə, ağ gününün
qaraya boyandığını və bununla da o dağların ətəyindən
əllərinin üzüldüyünü, bu həsrətin
nə qədər sürəcəyindən darmadağın
dağıldığını peşiman şəkildə
oxucuya çatdırır.
Adil Şirinin məhəbbəti əzabmış—bilməyib, hicran yaxın, vüsal uzaqmış— bilməyib, həsrətdən cana gəlibmiş— onu da bilməyib, amma onu bilib ki, ağrılar, acılar selindədir, uğursuz sevgilər dilindədir və ən nəhayət, başdan ayağadək qəm-gileylə doludur, kədər içinə dolduğundan özü o kədərin çölündə qərarlaşıb.
Ümidim yollara
töküldü, getdi,
Həsrətin könlümə
büküldü getdi,
Bulud tək gəlmişdin, çəkildin, getdin,
İndi ayrılığın əlindəyəm mən.
Müəllifin “Əsmə, rüzğar, əsmə ayrılıqlara”, “Bir ovuc torpaq imiş şairlərin umacağı”, “Ana yurdda qərib olduq”, “Qar yağır məzarıma”, “Təl-Əvivə göndərilməmiş məktublar” və digər şeirlərini oxuduqca dərd içində üzən, amma ona boyun əyməyən bir şairin doğuluşundan ölümsüzlüyünü qazanmış bir poeziya nümunələri ilə tanış olursan. “Qarabağ şikəstəsi” poemasını oxuyanda isə Laçının Ərikli kəndində, Hacı Samlı meşələrində, Əhmədbəyli yaylağında bir zamanlar başı qarlı dağlara baxıb buranın cənnətməkan olduğuna inanan Əhməd oğlu Məhəmmədlə tanış olur, onun Əriklidən Berlinədək keçdiyi yola nəzər salır, “Za Rodinu! Za Stalina!” deyə rus dilində bağıran, Əriklini ölməzdən öncə görmək arzusuyla iki dəfə yaralanan, amerikan əsgərləri Bağdada girəndə üç gün, üç gecə Quran oxuyub dua edən bu ahıl laçınlını indi paytaxt küçələrinin qaçqın sakini kimi tanıyırıq.
Bütün yaradıcı varlığıyla yurd həsrətinə köklənmiş sevdalı şair Adil Şirinin kitabı ilə söhbətimi, soruşacaqlarıma elə oradan da cavab tapdığım şeirlər barədə düşüncələrimi ön söz müəllifinin fikirləri ilə bitirmək daha məqsədə uyğundur: “Adil Şirin poeziyamızın Laçın şikəstəsidir. ...Adil Şirin şeirlərinin misralarından Laçın dağlarının cökə balı damır...”
Z. BƏŞİRQIZI
Xalq qəzeti.- 2009.- 26 iyul.- S. 7.