Ulu öndər Heydər Əliyevin milli təhsilimizə əvəzsiz
töhfəsi
Təhsil sahəsində islahat
Proqramının qəbul edilməsindən 10 il
ötür
Ümummilli lider Heydər
Əliyevin hakimiyyətə qayıdışı milli təhsilimizin
gələcək inkişafında mühüm və əhəmiyyətli
rol oynadı. Milli təhsilimiz
böhrandan yaxa qurtardı, müəllimlərin sosial vəziyyəti
getdikcə yaxşılaşdı, təhsilin bütün
sferalarında islahatlar başlanmasına rəvac verildi. 1999-cu
il iyunun 15-də Heydər Əliyev “Azərbaycan
Respublikasında təhsil sahəsində islahat Proqramı”nın
təsdiq edilməsi ilə bağlı sərəncam
imzaladı. Bu proqram təhsilimizin sonrakı
inkişafında mühüm rol oynadı.
Proqramın
başlıca məqsədi məktəbəqədər,
orta, ali təhsildən sonrakı peşə, ona uyğun əlavə
təhsil pillələrində toplanmış potensialı
saxlamaq və inkişaf etdirmək, təhsil sistemini tənzimləyən
müvafiq normativ-hüquqi bazanı yaratmaq, cəmiyyətin Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasında, Təhsil Qanununda təsbit
olunmuş tələbləri, siyasi, iqtisadi və sosial həyatının
demokratikləşməsinə əsaslanan dövlət siyasətini
həyata keçirməkdən ibarət idi. Bu Proqram ölkədə təhsilin
inkişafına bir növ güclü impuls verdi. Əslində
bu Proqramın qəbulu böyük cəsarət tələb
edirdi. Onun reallaşması üçün güclü vəsait
tələb olunurdu. Ölkə isə iqtisadi böhrandan yenicə
çıxmağa başlamışdı. Amma ulu öndər
bu risqə getdi. Dünya Bankı ilə bağlanmış
kredit müqaviləsi bu problemi də həll etdi. Beləliklə,
Azərbaycan təhsili yeni inkişaf dövrünə qədəm
qoydu.
Yeni əlifbaya keçid təhsilimizdə
ciddi problemlər yaratmışdı. Oxu materialları
çatışmırdı. Yenisini yaratmaq üçünsə
müəyyən müddət lazım idi. Tezliklə bu
problemlərin həlli yolunda ciddi addımlar atıldı.
Təhsil sahəsində islahat
Proqramı təhsilimizin sürətli inkişaf etdirilməsi
yollarını müəyyənləşdirməklə,
yaxın gələcəkdə yeni təhsil sisteminin
formalaşmasını təmin etməli idi. Bu islahat təhsilin
demokratikləşməsi, humanistləşməsi kimi yeni
prinsiplərin bərqərar olmasını tələb edirdi.
Müstəqillik qazanmış Azərbaycan
Respublikasının təhsil sistemi qabaqcıl ölkələrin
təhsil sistemlərinin ən mütərəqqi cəhətlərini
mənimsəməklə milli-mənəvi dəyərlərə
əsaslanan yeni bir məzmun kəsb etməli idi.
İlk olaraq təhsilin
maddi-texniki bazasının möhkəmləndirilməsi və
onun məzmunca yeniləşməsinə nail olmaq vacib idi.
2003-cü ilə qədər bu istiqamətdə xeyli iş
görüldü. Bəzi məktəblər təmir edildi, bəzilərinə
yeni avadanlıqlar verildi, dərsliklərin yeniləşməsi
istiqamətində müəyyən işlər
görüldü. Ən əsası isə pedaqoji
kadrların məktəbdən uzaqlaşması prosesinin
qarşısı alındı. Müəllimlərin sosial vəziyyətində
qismən yaxşılaşma nəzərə
çarpmağa başladı. Belə ki, bu müddət ərzində
müəllimlərin əməkhaqqı bir neçə
dəfə artırıldı. Müəllim əməyini
yüksək qiymətləndirən ulu öndər,
onların həyat şəraitini yaxşılaşdırmaq
üçün bütün mümkün imkanlardan istifadə
etdi. Beləliklə, təhsil sistemində kadr probleminin həlli
sahəsində müəyyən addımlar atılmış
oldu.
2003-cü ildə
ulu öndərin məktəb tikintisi, məktəblərin əsaslı
təmiri və əlavə korpusların inşası ilə
bağlı imzaladığı Dövlət Proqramını
təsdiq edən sərəncamı təhsilin maddi-texniki
bazasının möhkəmləndirilməsi yolunda ilk
mühüm addım oldu. Qeyd etdiyimiz kimi, Azərbaycan müstəqillik
qazandığı vaxtdan məktəblərdə əsaslı
təmir aparılmamış, yeni məktəb və əlavə
korpuslar tikilməmişdi. Ona görə də Bakı, Sumqayıt,
Gəncə kimi böyük şəhərlərdə
şagird sıxlığı ciddi narahatlıq doğururdu.
Bu proqramda 2007-ci ilə qədər ölkədə xeyli məktəb
tikintisi, əsaslı təmir işləri, yeni korpusların
tikintisi nəzərdə tutulurdu. Tezliklə bu işlərə
başlanıldı. Bakıda, ayrı-ayrı regionlarda yeni məktəblərin
tikintisi geniş vüsət aldı.
Heydər Əliyev
ideyalarının sədaqətli davamçısı,
möhtərəm Prezidentimiz İlham Əliyev hakimiyyətə
gəldiyi ilk günlərdən təhsilə xüsusi
qayğı göstərməyə başladı. Dövlət
başçımız 2004-cü ilin avqust ayında iki
mühüm sərəncam imzaladı. Bunlardan biri Bilik Gününün və yeni dərs
ilinin sentyabr ayının 15-nə keçirilməsi, ikincisi
isə orta ümumtəhsil məktəblərinin informasiya və
kommunikasiya texnologiyaları ilə təminatı Dövlət
Proqramının təsdiq olunması ilə bağlı idi.
2004-cü ildən
etibarən məktəb tikintisi geniş vüsət aldı.
Bir neçə faktı diqqətə çəkmək istəyirəm.
2006-cı ildə dövlət proqramları və digər mənbələr
hesabına ümumilikdə 102089 şagird yerlik 288 yeni məktəb
və əlavə korpusun tikintisinə başlanılmış
və onlardan 50416 şagird yerlik 204 məktəb və əlavə
korpus həmin ilin sonuna kimi təhvil verilmişdir. Ümumiyyətlə,
beş il ərzində inşa olunmuş yeni məktəblərin
və əlavə korpusların sayı 1600-ə
çatmışdır.
Məktəb tikintisi sahəsində
Heydər Əliyev Fondunun təşəbbüsü ilə
görülmüş işləri də qeyd etməmək
olmaz. Fondun prezidenti, YUNESKO-nun və İSESKO-nun xoşməramlı
səfiri, Milli Məclisin deputatı Mehriban xanım Əliyevanın
bu sahədəki xidmətləri, doğrudan da, əvəzsizdir.
Artıq 2008-2012-ci illər
üçün məktəb tikintisinə dair yeni Dövlət
Proqramı möhtərəm Prezidentimizin
tapşırığı ilə hazırlanmışdır.
Bu illərdə 120 yeni məktəbin tikintisi, 140 məktəb
üçün əlavə korpusların inşası, 300 məktəbin
əsaslı təmiri nəzərdə tutulmuşdur.
Artıq Proqramın reallaşması istiqamətində xeyli
iş görülmüşdür.
Möhtərəm Prezidentimiz
bildirmişdir ki, yaxın gələcəkdə bizim
şagirdlərimiz Avropa standartlarına uyğun müasir məktəblərdə
təhsil alacaqlar.
Bu gün ölkə iqtidarı təhsilin
davamlı inkişafını təmin etmək
üçün çox ciddi iş aparır. Son 6 ildə təkcə
təhsil sahəsinə aid 16 Dövlət Proqramı qəbul
edilmişdir. Onlar “Azərbaycan Respublikasında ümumtəhsil
məktəblərinin avadanlıqlarla təmin olunmasına
dair İnkişaf Proqramı” (2005-2009-cu il)"; “Dərslik təminatı Proqramı (2006-2015-ci il)”,
“Azərbaycan Respublikasında ümumtəhsil məktəblərinin
İKT ilə təminatı Proqramı (2005-2006-ci il)”, “Azərbaycan
Respublikasında xüsusi qayğıya ehtiyacı olan
uşaqların təhsilinin təşkili ilə əlaqədar
İnkişaf Proqramı (2005-2009-cu il)”, “2005-2009-cu illər
üçün ümumtəhsil məktəbləri şəbəkəsində pedaqoji kadr təminatı üzrə
İnkişaf Proqramı”, “Xüsusi istedada malik olan
uşaqların (gənclərin) yaradıcılıq
potensialının inkişafı üzrə Proqram (2006-2009-cu
il)”, Azərbaycan gənclərinin xaricdə təhsil
almaları, texniki peşə, ali təhsil və s. üzrə
proqramlardır.
Bu proqramların hər biri
dövlət başçısının şəxsi nəzarətində
olduğundan onların icrası tez və səmərəli
şəkildə yerinə yetirilir.
Məsələn, elə
götürək İKT sahəsində təminat
Proqramını. Möhtərəm Prezidentimiz ölkədə
kompyuter texnologiyalarının tətbiqini həmişə
prioritet sahə kimi diqqət mərkəzində
saxlamışdır. Möhtərəm Prezidentimizin bu fikrinə
diqqəti yönəltmək istərdim: “Azərbaycanın gələcək
inkişafı məhz təhsillə bağlıdır.
Bilikli, savadlı uşaqlar, gənclər gələcəkdə
Azərbaycanı idarə edəcəklər. Ona görə məktəblərdə
kompyuter sinifləri yaradılır və internetə
qoşulur ki, uşaqlar bunu öyrənsinlər və
dünyada gedən proseslərdən xəbərdar olsunlar”.
Bunun üçün isə məktəblərə informasiya
texnologiyalarının gətirilməsi vacibdir. Ümumtəhsil
məktəblərinin İKT ilə təminatı
proqramında da yaxın iki ildə ölkədəki hər
33 şagirdə 7 kompyuter nisbəti həll olunmalı idi.
Budur, artıq bu proqramın həyata keçirildiyi göz
qabağındadır.
Müqayisə üçün
deyək ki, 2004-cü ildə ölkədə 1000 şagirdə
7 kompyuter düşürdü. Bu kompyuterlər isə fiziki və
mənəvi cəhətdən xeyli köhnəlmişdi.
Artıq indi Bakının və Sumqayıtın məktəblərində
hər 29 şagirdə bir kompyuter nisbəti həll
olunmuşdur.
2005-ci ildən etibarən məktəblərimizə
kompyuter verilməsi ilə yanaşı, bu sahədə
çalışacaq kadr probleminin də həlli diqqət mərkəzində
idi. Müəllimlər Təhsil Nazirliyinin təşkil etdiyi
treninqlərdə iştirak etməklə kompyuterlərin sirlərini
öyrənirdilər. 2006-cı ildə 4000 müəllim belə
treninqlərdən keçmişlər. Artıq məktəblərimizdə
kompyuter otaqları yaradılmış, onlar müvafiq
avadanlıqlarla təmin olunmuşlar. Keçən il ərzində
437 məktəbə kifayət qədər kompyuter və
noutbuklar verilmişdir. Yeni elektron dərsliklər
yaradılmışdır. Müxtəlif fənlər üzrə
yaradılan “elektron dərsliklər” artıq məktəblərə
paylanmışdır.
Azərbaycan Respubliksı
Prezidentinin tapşırığı ilə ölkənin təhsil
sisteminin informasiyalaşdırılması üzrə
2008-2012-ci illəri əhatə edən yeni Dövlət
Proqramı hazırlanmışdır. Bu proqram isə məktəblərin
informasiyalaşdırılması işinin təlimatçısına
çevriləcəyinə heç bir şübhə yoxdur.
Buraxılış
imtahanlarının mərkəzləşdirilmiş qaydada
test üsulu ilə həyata keçirilməsi də
şagirdlərin məsuliyyətini xeyli
artırmışdır.
Təhsil olduqca mürəkkəb
prosesdir. O, sosial institutlar arasında cəmiyyətin
bütün təbəqələrini əhatə edir. Ona
görə də dövlət başçımız cənab
İlham Əliyev bu sahəyə böyük önəm verir
və bu gün ulu öndərin başladığı
islahatların davamlı şəkildə həyata
keçirilməsini təmin edir.
M.MÜKƏRRƏMOĞLU,
“Xalq qəzeti”
Xalq qəzeti.- 2009.- 18 iyun.- S. 5.