Onu hamı sevirdi
Maraqlı insan idi. Onunla tanış olanlar deyirdilər ki, Hüseynağa müəllim çox zarafatçıl, insansevər,
sənətinin vurğunu
idi. Onu hamı sevirdi. Uşaqlar da ki, Hüseynağa müəllimin verilişlərini
həsrətlə gözləyirdilər.
Elə bil uşaqlıqdan aktyor olacağını duymuşdu.
Gülüş doğuran
baməzə hərəkətləri
ilə ətrafdakıların
diqqətini özünə
çəkərdi.
Hüseynağa Sadıqov, doğrudan
da, aktyor oldu. Sevildi, fəxri adlar qazandı, ən əsası isə xalqın qəlbində özünə yer qazandı. Onun filmlərinə, televiziya tamaşalarına baxanda aydın hiss edirsən ki, aktyor klassik
Azərbaycan aktyor sənətindən bəhrələnib.
Ancaq o yalnız öz yolu, öz
üslubu olan aktyor idi. Radio verilişlərindəki işlərini
orta nəsil indi də xatırlayır.
O vaxt uşaqların sevimlisi idi, “Xoruz baba”sı, “Piri baba”sı. Bu obrazlarla o, rayonlara səyahət edir, uşaq və gənclərin könül
dünyasını fəth
edirdi. Küçədə
onu yüzlərlə
adam salamlayırdı.
Hüseynağa Sadıqov
1914-cü ildə Novruz
bayramı günlərində
Bakının qədim
məhəllələrinin birində, tacir Ələsgərin ailəsində
doğulmuşdu. Hələ
körpə yaşlarında
o illərin dövri mətbuatında çap olunmuş şeirləri, felyetonları əzbər
söyləməsi ata-anasına
daha çox fərəh verirdi. Sonralar hamı ilə ünsiyyət qurmaq bacarığı bu uşağı daha da doğmalaşdırdı.
Hətta, ev heyvanları ilə dostluq etdikcə ata-ana bu ünsiyyətdən
sevinirdi. Çünki
heyvanların balaca Hüseynağaya olan sevgisi, ünsiyyəti bənzərsiz idi. Hüseynağa hələ
orta məktəbdə
oxuyarkən həvəskar
teatr truppalarına həvəs göstərir,
özünü uzaqdan-uzağa
da olsa onların
oyununda hiss edirdi. Teatrdan eşidilən ecazkar səslər, rəngarəng gülüşlər
gecələr də ona rahatlıq vermir, yuxusunu ərşə çəkirdi.
Hər dəfə tamaşa göstərilən
binanın yanından keçəndə onda qəribə hisslər yaranırdı. Teatrdakı
mühitin başqa olduğunu düşünürdü.
Bu hisslər onu teatr texnikumuna çəkib gətirdi. Burada gənc Hüseynağanın gördükləri,
eşitdikləri uşaq
aləmində yaratdığı
dünyadan çox-çox
fərqli idi. Rza Təhmasib, Ağadadaş Qurbanov, Cəfər Cabbarlı, Aleksandr Tuqanov və başqaları ilə görüşləri
gənc Hüseynağanı
bir növ ovsunladı. 1928-ci ildə
Bakıda yaranan Fəhlə Cocuqlar Teatrı sonralar öz fəaliyyətini Gənc Tamaşaçılar
Teatrı kimi genişləndirdi. Hüseynağa
Sadıqov aktyor kimi meydana məhz
bu səhnədən atıldı.
Sonradan bir çox sənət dostu iş yerlərini dəyişsə də, Hüseynağa ömrünün
sonunadək bu səhnəyə sadiq qaldı. Müharibənin
ağır yollarından
da keçdi. Cəbhədə sakitlik yaranan kimi döyüşçü
dostlarının könlünü
açmağa çalışırdı.
Onların arasından
həvəskarları seçib
səhnəciklər yaradır,
döyüşçülərdən kədəri uzaqlaşdırmağa
çalışırdı. Əsgərlər dincələrkən
Hüseynağanı axtarır,
onun ağrı-acıları
unutduran səhnəciklərinə
tamaşa etməyə
can atırdılar. O, Berlinə
qədər döyüş
yolu keçdi. İki dəfə ağır yaralansa da, Tanrı onu ölümdən qorudu. Müharibədən
“Qırmızı ulduz”
ordeni ilə geri qayıdan Hüseynağa sonralar oynadığı obrazlarda
da sanki o illəri yaşayırdı.
Daim gözlərinin önündən əynində
boz şinel, alov içindən sinəsini qabağa gərdiyi, fırtına qoynuna girdiyi günlər kinolenti kimi keçirdi. Məhvedici dəhşətləri
gözləriylə görsə
belə, səhnədə
olduğunu yada salanda hər şeyi unudurdu. Hüseynağa Sadıqovun
“Azərbaycanfilm” də
“Sehirli xalat”, “Səhər”, “Yeddi oğul istərəm”, “O qızı tapın”, “Yenilməz batalyon”, “Telefonçu qız”, “Babamızın babasının
babası”, M.Qorki adına kinostudiyada çəkilən “Ələddinin
sehirli çırağı”
filmlərində yaratdığı
müxtəlif səpkili
obrazlar da tamaşaçıların yaxşı
yadındadır. Rejissorlar
onun istedadını qabaqcadan duyurdular. O, həmçinin epizodik rollarda çəkilməyi
də sevirdi. 1974-75-ci
illərdə “Alma almaya
bənzər” filmi çəkilirdi. Filmdə
məktəbli Kərimov
rolunun ifaçısı
kinorejissor Cəmil Quliyev Hüseynağa Sadıqovla ilk dəfə
həmin filmin çəkilişlərində tanış olduğunu xatırlayır:
Hüseynağa müəllim çox
qürurlu insan idi. Öz sənətinə
hörmətlə yanaşırdı.
Yadımdadır ki, bir dəfə söhbətlərinin birində:
“Mən fəxr edirəm ki, aktyoram. Axşamlar çox rahat yatıram. Bilirəm ki, qapım döyüləndə və
ya telefon zəngi çalınanda məni ya televiziyaya,
ya kinostudiyaya, ya da teatra
çağırırlar. Həyatda
nə qazanmışamsa,
öz zəhmətim sayəsində olub”. Hüseynağa Sadıqov vaxtının daha çox hissəsini işə həsr edərmiş . Deyirlər,
harada olurdusa, ancaq iş haqqında
düşünürdü. Uşaq kitabları oxuyurdu, yeni tamaşalar haqqında fikirləşirdi. O, daima gah teatra, gah
kinoya, gah da televiziyaya tələsirdi.
Qızı Tamella xanım xatırlayır: “Uşaq və gənclərin sevimli yazıçısı
Abdulla Şaiq teatr üçün yeni əsərlər yazırdı.
O, atamla çox yaxın idi. Hətta elə obrazları vardı ki, məhz onun
üçün yazmışdı.
Atamın ölkəmizdən
kənarda da çoxlu dostu vardı. O, həmişə
bizi Moskvaya, Yaltaya, Sank-Peterburqa aparırdı. O, Moskvada çoxlu filmə çəkilirdi. Atama hər yerdə çox hörmət edirdilər. Evimizə çoxlu məktub gələrdi. Biz Bakıxanov
küçəsində doqquzmərtəbəli
binanın 7-ci mərtəbəsində
yaşayırdıq. Poçtalyon
hər dəfə məktubları yuxarı çıxaranda yorulub əldən düşməsindən
gileylənirdi. Bu məktublar
ona olan hədsiz sevginin ifadəsi idi. Atam uşaqların arzu və istəkləri
ilə tanış olmaq üçün həmin məktubları birər-birər oxuyurdu. Çünki bu məktublar ona verilişlərində lazım
olurdu”.
Onu sənət dostları da xoş xatirələrlə
yad edir. Gənc Tamaşaçılar
Teatrının aktrisası
Lətifə Əliyeva
sənət dostu ilə birgə çalışdığı dönəmi ömrünün
ən unudulmaz anları sayır: “Teatrda ”Qaraca qız" tamaşası
hazırlanırdı. Rol
bölgüsündə mənə
meymun obrazı tapşırıldı. Bunu
eşidincə, özümü
təhqir olunmuş sayaraq bərk əsəbiləşdim. Teatra
gələr-gəlməz belə
bir obrazın mənə həvalə olunması heysiyyatıma toxundu. Həm də hündür boylu olduğumdan bu obraz mənə
uyğun gəlmirdi. Adətən belə obrazları kişilərə
tapşırırlar. Fikirləşirdim
ki, doğrudanmı rejissor məni meymun hesab edir?
Hüseynağa müəllim
narazılığımı eşidib məni yanına çağırdı:
“Niyə hıçqırırsan,
sənə təzə
rol veriblər, gərək sevinəsən”.
Məni daha da ağlamaq tutdu. Dedim ki,
mənə meymun rolu veriblər, məgər mən meymuna oxşayıram? Hüseynağa müəllim
mənimlə ciddi məşğul oldu. Onun köməyi ilə meymun rolunu səhnə üçün hazırladım.
O, hətta mənə
zooparka gedib meymunların həyat tərzi ilə yaxından tanış olmağı məsləhət
gördü. Mənimlə
Hüseynağa müəllim
o qədər məşq
etdi ki, “meymun” obrazım çox məşhurluq qazandı".
Onun balaca truppası vardı. Rayonlara gedəndə bir neçə nəfərlə
mən qapıda durub bilet pullarını
yığır, sonra
da səhnəyə çıxıb oynayırdım.
Sənət dostlarının çoxuna
kömək olub Hüseynağa Sadıqov.
Nəinki ona ölməzlik qazandıran
obrazlarda, həyatda da xeyirxah, pirani
baba missiyasını şərəflə yerinə
yetirib. Dünyasını
dəyişəndə Hüseynağa
Sadıqovun 63 yaşı
vardı. Dünyasını
dəyişəndən sonra
nəinki evlərinə
gələn məktubların
arası, hətta o evə gələn ayaqlar da kəsildi.
“Qapımız elə
bağlandı ki, nə gələn vardı, nə gedən”-deyə Tamilla xanım ürək ağrısı ilə dillənir. Tamella xanım atasının televiziya işçiləri,
jurnalistlər tərəfindən
tez-tez yad olunmasından razıdır.
Bircə narazılığı
indiyə qədər
atasının yaşadığı
binaya xatirə lövhəsinin vurulmamasına
görədir. Hüseynağa
Sadıqov “Komsomol poeması” tamaşasında
oynadığı Mirpaşa
roluna görə Respublika Lenin komsomolu mükafatına layiq görüldü. 1956-cı ildə
“Əməkdar artist”, 1979-cu ildə “Xalq artisti” fəxri adlarını almış,
1983-cü il fevralın
23-də dünyasını dəyişmişdir.
M. MÜKƏRRƏMOĞLU
Xalq qəzeti.-2009.-14 mart.-S.8.