Erməni terroru

 

“Dənizdən-dənizə böyük Ermənistan” yaratmaq xülyasından əl çəkməyən, təcavüz siyasəti yeridən ermənilər əsrlər boyu vəhşilik, soyqırımı törətdikləri halda özlərini belə əməllərin qurbanı kimi qələmə verməyə cəhd etmişlər. Eyni zamanda, onlar onilliklər boyu müntəzəm surətdə xalqımızın tarixini kobud surətdə saxtalaşdırmış, mədəniyyətimizi, toponimlərimizi özününküləşdirmişlər.

Erməni millətçilərinin məqsədyönlü soyqırımı və deportasiya siyasəti nəticəsində azərbaycanlılar öz əzəli torpaqları olan İrəvan, Göyçə və Zəngəzuru itirmişlər. İyirminci əsrin sonunda isə erməni işğalçıları Dağlıq Qarabağı və ətraf yeddi rayonu — Laçın, Kəlbəcər, Ağdam, Füzuli, Zəngilan, Qubadlı və Gəbrayılı zəbt etmişlər. Ümumiyyətlə, soydaşlarımız dörd dəfə (1905-1907, 1918- 1920, 1948-1943, 1988-1993- cü illərdə) erməni millətçiləri tərəfindən etnik təmizləməyə və deportasiyaya məruz qalmışdır.

Ermənilərin xalqımıza qarşı zaman-zaman həyata keçirdiyi soyqırımı siyasətinin qurbanlarının sayı barədə bir neçə kəlmə qeyd etmək yerinə düşər. 1918-ci il mart qırğını zamanı ermənilər üç gün ərzində Bakıda 12 min azərbaycanlının həyatına son qoymuşlar. 1918- 1920-ci illərdə Qarabağın dağlıq və dağətəyi hissəsində 50 mindən çox soydaşımız qətlə yetirilmişdir. Yenə də həmin dövrdə erməni cəlladları Qubada minlərlə günahsız insanı xüsusi qəddarlıqla məhv etmişlər. Quba məzarlığı ilə bağlı aşkarlanmış həqiqətlər bunu deməyə əsas verir. Bundan başqa, 1988-ci ildə erməni silahlı birləşmələri tərəfindən Azərbaycan torpaqlarının 20 faizi işğal edilmiş, 10 minlərlə insan kütləvi qırğınların qurbanı olmuş, 1 milyondan çox azərbaycanlı qasqın və məcburi köçkünə çevrilmiş, yüzlərlə yaşayış məntəqəsi dağıdılmışdır.

Ermənilər hansı dövlətin tərkibində, hansı xalqın qonşuluğunda yaşayıblarsa, gec-tez vəziyyət qarışan kimi onlara qarşı satqınlıq etmişlər. Rus tarixçi alimi Viktor Semyonovun “Orta əsrlər tarixi” kitabında (Moskva, 1975) yazıldığı kimi, XI-XIII əsrlərdə Roma papalarının çağırışı ilə İsa peyğəmbərin qəbrinin xilası bəhanəsi ilə türklərə qarşı səlib (xaç) yürüşünə bələdçilik edənlər, yol göstərənlər məhz ermənilər olmuşlar.

XVII əsrin axırlarında ermənilər əvvəlcə Avstriya imperatoruna, 1701-ci ilin iyunun 30-da isə I Pyotra müraciət edirlər ki, gəlin, bizim bələdçiliyimizlə, köməyimizlə müsəlman Osmanlı imperiyasını və Səfəvilər dövlətini dağıdaq, yerində sizin siyasətə uyğun xristian erməni dövləti quraq. I Pyotr erməni tacirlərini, kilsə nümayəndələrini dinlədikdən sonra söz verir ki, Xəzər dənizi sahilində Azərbaycan torpağını işğal edib yerində erməni dövləti yaradacaq. Beləliklə, 1724-cü ildə I Pyotr ermənilərin Rusiya ərazilərinə köçürülməsinə dair fərman imzalayır. Məhz bundan sonra ermənilərin Azərbaycan torpaqlarına köçürülməsinə başlanılır.

1795-96-cı illərdə general (qraf) Valerian Zubov Dəmirqapı Dərbəndə hücum edir və itki verərək geri çəkilir. Nəhayət, erməni Arakelin casusluğu ilə arxiyepiskop İosifin planı ilə Dərbənd zəbt edilir. Bundan sonra İosif Zaqafqaziyada, o cümlədən Qarabağda yaşayan bütün ermənilərə yazır ki, Rusiya Persiyaya (İrana) daxil oldu, bizi müsəlman zülmündən xilas edəcəklər, onlara hər vasitə ilə kömək edin. Bu məktub Zaqafqaziya xalqları arasında böyük həyəcana səbəb olur. Ermənilər isə “Böyük Ermənistan” yaratmaq xülyasına düşürlər.

Erməni generalı Suren Kişmişevin yazdığına görə, Tiflis məlikləri erməni Məcnun və Abo Ağa Məhəmməd Şah Qacara 1795-ci ildə casusluq və bələdçilik edərək bu şəhəri darmadağın etdirdilər.

Gürcülər deyirlər ki, erməni gəldi, bəla gəldi. 150 il ərzində Azərbaycana köçüb gələn ermənilərin başımıza gətirdiyi bəlalar gürcü xalqının bu atalar sözünün həqiqət olduğunu təsdiq etdi. Ermənilər təkcə XX əsrdə 100-dən çox terror hadisəsi törətmişlər. Bəzilərini oxucuların diqqətinə çatdırmaq yerinə düşər.

İlk erməni ailələri 1515-ci ildən başlayaraq Suriyadan və İraqdan İrəvan xanlığına və Eçmiədzinə köçürülmüşdür. 1519-cu ildə İrəvanın bəylərbəyi Rəvanqulu xan Şah İsmayıl Xətaiyə yazmışdır: “...Bütün əmrləriniz ədalətlidir və tabeyəm... Əziz şahım, kilsə bu yerlərə xətakar erməniləri yerləşdirir. Bu, gələcəkdə xalqımıza təhlükə yarada bilər...”. Bu xalqın qorxaqlığını və azsaylığını nəzərə alan Şah İsmayıl Xətai təəssüf ki, məktuba laqeyd yanaşır və münasibət bildirmir. İrəvanın abadlaşmasında böyük xidməti olan Rəvanqulu xanın proqnozu 350 il sonra özünü doğrultdu...

1921-ci ilin martın 15-də Almaniyada təhsil alan tələbə Soqoman Teyleryan Türkiyənin daxili işlər naziri Tələt Paşanı güllələdi. Məhkəmə prosesi cəmi 3 gün davam etdi. Erməni terrorçu təşkilatlarının maliyyə dəstəyi ilə məhkəmə son dərəcə ədalətsiz qərardad çıxardı: “...S.Teyleryan 1915-ci ildə Türkiyədə erməni qırğınının təsiri altında olduğundan bu hərəkəti (aktı) törətmişdir, ona görə günahkar deyildir” (“Exo” qəzeti, 19 mart 2003-cü il).

1921-ci il iyulun 21-də İstanbulda erməni tələbə A.Tolokyan Azərbaycan Demokratik Respublikasının keçmiş daxili işlər naziri Beybut xan Cavanşiri öldürdü. Erməni terror təşkilatlarının maliyyə dəstəyi ilə ingilis məhkəməsi bu dəfə də oxşar qərardad çıxardı:

...Tolokyan 1918-ci ildə Bakıda baş verən qırğınların təsiri altında olduğundan bu hərəkəti etmişdir, həmin səbəbdən o, günahkar deyildir”. Halbuki 1918-ci ildə Bakıda təkcə mart ayında Stepan Şaumyanın başçılığı ilə silahlı rus-erməni qoşunları tərəfindən “əksinqilabçı” damğası altında 17 min 683 müsəlman öldürülmüşdür.

1905-ci ilin noyabrın 21-də “Daşnaksütyun” terror təşkilatı Gürcüstan tarixində dəhşətli hadisə törətdi. Qırğının şahidləri yazırdılar ki, erməni quldurları minlərlə xristian və müsəlmanı məhv edərək, şəhərin bir neçə məhəlləsini boşaltdılar. Məqsəd erməniləri burada yerləşdirmək idi. Qocaya, qadına, uşağa rəhm etmədilər. Ermənilərin bu vəhşiliyindən dəhşətə gələn gürcü ziyalıları, xüsusilə, böyük mütəfəkkir şair İlya Çavçavadze yazırdı: “Bizi məyus edən odur ki, özlərini gürcülərdən yüksək tutan erməni quldurları maddi və mənəvi varlığımızı yox edərək, bizə qəbir göstərirlər, sanki, bizim yoxluğumuz onların xoşbəxt həyatını təmin edəcək.

rmənilərin həqiqi sifətini, xarakterini dünyaya göstərməyin vaxtı çatmışdır. Qara qarğanın harada qarıldadığını, ”başımıza haradan daş töküldüyünü" dəqiq bilərək əks tədbir görmək vaxtı çatmışdır. Ayılmaq, kələkbazlara, qorxaqlara, yalan, iftira danışanlara, daşqəlblilərə, qəddarlara layiq olduqları cəzanı vermək vaxtı çatmışdır".

Türkiyədə də buna oxşar hadisələr baş verdi. Burada ermənilər 2 milyondan çox insan qırdılar, amma onlar bu hadisəni dünyaya “erməni soyqırımı” kimi təqdim etdilər.

Yaşadıqları dövlətlərdə qarışıqlıq olduğu zaman ermənilər soyğunçuluq, quldurluq məqsədilə fəallaşırlar... 1914-cü ilin yayında I Dünya müharibəsi başlayandan az sonra, necə deyərlər, təpədən-dırnağacan silahlanmış ermənilər Türkiyənin bir çox şəhər və kəndlərində kütləvi qırğın törətdilər. Amerikalı tarixçi alim C.Stenford “Osmanlı imperiyasının tarixi” kitabında yazır ki, I Dünya müharibəsi dövrü Türkiyə ərazisində çox dəhşətli döyüşlər getmişdir. Silahlı ermənilər Trabzon, Ərzurum, Ərzincan, Van və Bitlisdə yaşayan 3,3 milyon müsəlmana hücum edib qətliam törətdilər. Bu qırğında az sayda insan qaçıb canını qurtardı... Müharibədən sonra bu yerlərdə cəmi 600 min əhali sağ qalmışdı.

...Ermənilər kürd kəndlərinə də hücum edərək kütləvi qırğın törətmişlər. Dəhşətli qırğına “Daşnaksütyun” terror təşkilatının üzvü “Atom” ləqəbli Arutyun Şaxrikyan rəhbərlik etmişdir. Bu hadisədən az sonra yenə də həyasızcasına bütün dünyaya yaydılar ki, yazıq erməniləri vəhşi türklər qırdılar, amandır, qoymayın...

Ermənilərin məkri, riyakarlığı bütün dövrlərdə özünü qabarıq büruzə vermişdir.Bununla bağlı bir məqama diqqət yetirək. Xocalıda həlak olmuş azərbaycanlı uşaqların şəklini lentə alıb düyaya göstərdilər ki, azərbaycanlılar Qarabağda erməniləri belə qırırlar. Bundan əlavə, 1918-ci ildə Şaumyan və Lalayanın rəhbərliyi ilə Qubada vəhşicəsinə məhv etdikləri müsəlmanların meyitlərinin də şəklini çəkib Ermənistanda muzeydə nümayiş etdirirlər: görün, “əzabkeş” ermənilərin taleyi necə də acınacaqlıdır... İndi çalış ki, belə riyakarlığı, yalanı təkzib edəsən, həqiqəti üzə çıxarasan!

...Ötən ilin noyabrında Tərtər fermerləri şikayət edirdilər ki, ermənilərin işğalında olan Sərsəng su anbarına ermənilər nə atıblarsa, su çox bulanıq və iyli gəlir. Bu su nə içilməyə, nə də suvarmaya yarayır... Fermerlər bilməlidirlər ki, suyu bulandırmaq ermənilərin xəstəliyidir, burada təəccüblü heç nə yoxdur. Tarixi faktlara istinadən xatırladım ki, ermənilər hələ 1860-70-ci illərdə Yelizavetopol (Gəncə) quberniyasının Tərtər kəndində yaşayan rusları oradan qovmaq üçün yuxarıdan çaya mal peyini, it leşi tökərək suyu, belə demək mümkünsə, özləri kimi murdarlayırdılar (R.Mustafayev, “Prestuplenie armyanskix terroristiçeskix i banditskix formirovaniy protiv çeloveçestva”). Adı çəkilən kitabda yazılır ki, həmin sudan içənlərin bədənlərində irinli yaralar əmələ gəlmiş və onlar dünyalarını dəyişmişlər, sağ qalanlar isə köçüb başqa yerlərə getmişlər... Bu yerdə bir atalar məsəlini xatırlatmaq istərdim: “Əqrəbin insanı sancması onun qərəzi deyil, mərəzidir”. Bəli, ermənilər də əqrəb xislətlidirlər.

1894-cü ilin noyabrında “Qnçaq” partiyasının terrorçu qruplaşması Türkiyənin Maraş şəhərində və onun ətrafında minlərlə türkü, kürdü qətlə yetirdi. Fransanın o vaxtkı ermənipərəst səfiri Kampon öz dövlətinə göndərdiyi məlumatda bildirirdi ki, burada müsəlman qırğınlarını ermənilər törədirlər. Ermənilərin Rusiyaya getməsi isə türklərdən çəkinmələri və qorxuları ilə bağlı deyil, erməni terrorçularının qorxusundandır (Yazıçı-jurnalist Malevillenin “1915-ci il erməni faciəsi” kitabı, səh.72).

Erməni terror qruplarının rəhbərləri etiraf edirlər ki, xalqı ayrı-ayrı xalqlara qarşı yönəltməklə, xəyanətə sövq etməklə öz millətinin gələcəyini təhlükə altında qoyurlar. 1923-cü ildə Buxarestdə Ovanes Kaçaznuni qeyd etirdi: “Biz beynimizdə xam xəyallar, arzular yaratdıq. Bu arzumuzu başqalarının beyninə yeritdik, bununla da biz həqiqi reallığı itirdik”.

Lenin “Qnçaq” partiyası liderlərinin “Erməni sosial-demokrat federasiyası”nın bayrağı altında zərərli fəaliyyətləri barədə yazırdı: “Əgər siz bu cəmiyyəti (partiyanı) Rusiya təşkilatlarının konfransına buraxsanız, işiniz əngəl olacaqdır. Qafqazlı yoldaşların hamısı bu şəbəkənin əleyhinədir”.

Göründüyü kimi, Lenin də ermənilərin saxtakarlığını bilirmiş. 1918-ci ildə ermənilər Lenindən xahiş etdilər ki, o, inqilabçı, döyüşkən rus ordusunu Türkiyəyə yeritsin, ermənilərlə birlikdə Türkiyədən əlavə (Ərzurum və Qars 1878-ci ildən rus-erməni ordusunun əlində idi. Bu ərazilər 1922-ci ildə Mustafa Kamal Atatürkün müdrik siyasəti nəticəsində azad edildi) ərazi qoparsınlar. Lenin ermənilərin bu xahişinə əhəmiyyət vermədi...

Yazıçı -jurnalist Maleville “1915-ci il erməni faciəsi” kitabında yazır ki, erməni terrorçuları və quldurları Şərqi Anadoluda planlı şəkildə 1 milyon 600 mindən çox müsəlmanı qəddarlıqla öldürdülər. Rus zabitləri bu vəhşilikdən dəhşətə gəldilər. Rus podpolkovniki Tverdoxledov yazırdı ki, ermənilərlə birgə vuruşurduq. Hücum zamanı hərəsi bir yerə qaçıb gizlənərdi, elə ki kəndi, qəsəbəni alırdıq, dərhal daşın dalından çıxan ermənilər qaça bilməyən uşaqlara, qadınlara, qocalara yüz cür əzab verib (qulağını kəsmək, gözünü çıxarmaq) öldürürdülər. Belə hərəkət rus ordusuna ləkə gətirdiyi üçün biz onları ordudan qovduq.

1915-ci il martın 8-də erməni quldurları Van şəhəri və onun ətrafında yerləşən yaşayış sahələrinə hücum edib əhalini qırdılar. Bütün qəsəbə və kəndlər alov içində idi. Lakin az sonra ermənilər Avropaya yaydılar ki, türklər Vanda və ətrafdakı yaşayış məskənlərində bizi məhv etdilər. Amma rus diplomatı general Q.Mayevski yazırdı: “Mən əks hadisənin şahidi oldum.Bütün qanlı hadisələr erməni quldurları tərəfindən törədilmişdi”. (E.Fayql. Pravda o terrore. Armyanskiy terrorizm — istoki i priçinı.2000).

Almaniya imperatoru II Vilhelm ermənilərin qiyamçı, satqın terrorçu olduqlarını yaxşı bildiyindən 1896-cı ildə Türkiyə sultanı Əbdülhəmidin erməniləri qırmağına haqq qazandırmışdı.

Böyük vətənpərvər alimimiz Həsən Əliyev danışırdı ki, 1918-ci il iyul ayının 13-də Andronikin ordusu bizim kəndə (Sisyan rayonunun Comərdli kəndi) hücum etdi. Adamları güllə ilə yaralayır, sonra isə sürüyüb tonqala atırdılar. Qəddar ermənilər anamı və babamı beləcə işgəncə ilə yandırdılar. İndi də bu hadisəni xatırlayanda həyəcanlanıram...

1902-ci ildə ermənilər ruslar arasında təbliğat aparırdılar ki, azərbaycanlılar sizi istəmirlər, sizə düşmən kimi baxırlar, türklərlə birləşib sizi qırmağı planlaşdırırlar. Xanzadə adlı bir erməni “Peterburqskie vedomosti” qəzetində yazırdı: “Müsəlman vəkillər deyiblər ki, biz 30 milyonluq müsəlmanlar Rusiya hökumətindən zərrə qədər qorxmuruq... Bununla bərabər, Qurban bayramının ilk günü qiyam qaldıracağıq, bu il kəsəcəyimiz qurbanlarımızın hamısı ruslardan olacaqdır” (Həyat" qəzeti, 1906, N43). “Russkie vedomosti” qəzeti isə (27 avqust N 232, 1905) yazırdı: “Bu hərəkat erməniləri qırmaqdan başlayıb, indi ümumxristianları təhdidə keçir”.

Azərbaycan torpaqlarını ələ keçirməyə çalışan ermənilər indiki kimi, o zamanlar da özlərini xristianların müdafiəçisi kimi qələmə verirdilər. Ermənilər 1906-cı ildə yazırdılar:

Aman, biz ermənilər bütün xaçpərəstlərin üzərinə hücum edən müsəlmanların qarşısında mətin sədd kimi dayanıb, onları mühafizə edirik və ona görə də gərək ruslar bizə hami olsunlar” (“Həyat” qəzeti, 1896, N 90). Ermənilər isə öz məkrli niyyətləri barədə belə yazırdılar: “Bakıda, Naxçıvanda baş verən erməni-müsəlman qırğınları ilə məzkur məsələ, yəni müsəlmanları birləşdirmək məsələsi arasında böyük bağlılıq vardır. Bu qorxunun (təhlükənin) qabağı alınmalıdır, çünki Rusiyanın düşmənləri bu məsələdən faydalanıb Rusiyanın əleyhinə fitnələr törədə bilərlər”. (Mşak" qəzeti, 1905, N 26,) 1903-cü ildə knyaz Q.Qolitsin Qafqazda canişin olduğu zaman bir erməni Qriqoryan kilsəsində silah saxlandığı üçün nazir Plevenin əmri ilə kilsənin əmlakı müsadirə olunur. Bundan sonra Türkiyədə terrorla məşğul olan bütün partiyalar — “Qnçak”, “Armenakan”, “Daşnaksütyun” bütün terror fəaliyyətini Rusiyaya yönəltdilər. Qısa müddətdə onlarla çar məmuru, zabiti, naziri “Daşnaksütyun”un qurbanına çevrildilər. Bütün bu vəhşilikləri nəzərə alan knyaz Qriqori Qolitsin yazırdı: “Mən Qafqazda cəmi ikicə erməni saxlardım — biri kişi, biri qadın. Onlardan müqəvva düzəldib muzeyə qoyardım ki, gələcək nəsillər onların necə bir xalq olduğunu başa düşsünlər” ( “Baku” qəzeti, 19 fevral, 1906 N 38).

Professor V.Veliçko (“Kavkaz”, Russkoe delo i mejduplemennıe voprosı. Sankt-Peterburq, 1904, str. 64) kitabında yazırdı ki, ayrı-ayrı dövrlərdə müxtəlif xalqlar ermənilər haqqında pis fikir formalaşdırmışlar. Bu da əsassız deyildir, onların məkrli, zərərli fəaliyyətinin nəticəsidir.

Erməni siyasətçiləri və tarixçiləri Rusiya haqqında bir sıra dəyərli məqalələr yazmış fransız alim Bayeni erməni katalikosunun mərkəzi Eçmiədzinə dəvət edirlər və oradakı qədim erməni əşyalarını göstərirlər. Eçmiədzində olan taclara, kasalara və toxunma xalçalara baxan alim deyir ki, bunlar orijinal deyil, surətlərdir, özü də XVII- XVIII əsrlərə aiddir. Bundan sonra özlərini dünyanın ən qədim xalqı adlandıran ermənilər təkcə Zaqafqaziyada deyil, bütün dünyada rüsvay oldular.

Atalar deyiblər ki, əsli-kökünü danan haramzadədir. Bu ifadə sanki ermənilər üçün deyilib. 1897-ci ildə ermənilər tərəfindən çap etdirilən “Murç” qəzetində onların bir hissəsinin qaraçılardan törəmə olduqları göstərilir...

1967-ci ildə ermənilər Yerevanın 2750 illiyini qeyd etdilər. V.V.Piotrovski demişdir ki, ermənilər Yerevan xanlığına ruslar tərəfindən 100-150 ildir ki, köçürülüb yerləşdiriliblər, az bir hissəsi isə XVI əsrdə gəlmişdir. Bu isə o deməkdir ki, İrəvanın əsası azərbaycanlılar tərəfindən 2750 il əvvəl qoyulmuşdur. Mən bu məlumatı tarixçi Ayvazyana deyəndə o narazı halda: “Sizin biliyiniz, məlumatınız rus siyasətinə uyğun deyildir”, — dedi.

...Hələ bilmirik ki, indi bizim üçün ermənilər necə və hansı toru qururlar?.. Ermənilərin terrorçuluğu, saxtakarlığı, xəyanəti, ikiüzlülüyü, satqınlığı, haramzadəliyi, hiyləgərliyi, şeytanlığı haqqında onlarla kitab, məqalə oxudum və bunlarla qonşu olduğumuz üçün xalqımızın gələcəyindən bərk narahat oldum. Amma başqa əlacımız da yoxdur, çox gözüaçıq və ehtiyatlı olmayılıq...

 

 

Həsən HƏSƏNOV,

Sumqayıt Dövlət

Universitetinin dosenti

 

Xalq qəzeti.- 2009.- 31 mart.- S. 5.