Heydər
Əliyev: Xalqa həsr edilmiş ömür
On səkkiz il bundan
öncə Azərbaycan xalqı uzun illərdən bəri əsarətində
olduğu imperiya zəncirini qıraraq dövlət müstəqilliyini
bərpa etməklə tarixi qələbə qazandı və
məhz o zamandan ölkəmizin ictimai-siyasi, sosial-iqtisadi həyatında
yeni bir dövr başlandı. Tarix dəfələrlə
sübut etmişdir ki, millətin tale məsələsi olan
dövlət müstəqilliyini qoruyub saxlamaq onu əldə
etmək qədər çətindir.
Tanrı hər iki neməti
Azərbaycan xalqına “Mən həyatımda üç
şeyə: Yaradanıma, zəhmətimə və bir də
xalqıma arxalanmışam” deyən, otuz ildən artıq bir
müddət ərzində Azərbaycanın məsuliyyətini
öz çiyinlərində daşıyan, onu bir dövlət
və millət kimi tarixin sınaqlarından çıxaran, hələ
sağlığında ikən canlı əfsanəyə
çevrilən Heydər Əliyevin əli ilə
bağışlamışdır. 1993-cü ildə ”Olum, ya ölüm”
dilemması qarşısında qalan Azərbaycan dövlətçiliyi
və xalqı Heydər Əliyevi hakimiyyətə dəvət
etdi. Heydər Əliyevin yenidən hakimiyyətə gəlişi
dövrün diktəsi idi.
Bəli, 1993-cü ilin
iyununda Azərbaycan xalqı dövlətin idarə
olunmasını Heydər Əliyevə etibar edəndə, bu
dövlətin taleyi Tanrının ümidinə
qalmışdı. Ölkədə hakimiyyətsizlik, hərc-mərclik
baş alıb gedirdi. Heydər Əliyev özü o dövr
haqqında deyirdi: “1993-cü ilin iyunundan başlayaraq, ilk
növbədə, hakimiyyət boşluğu aradan
qaldırıldı, respublikanın müxtəlif bölgələrində
baş qaldırmış separatçı qüvvələr
və parçalanma meyilləri sağlam düşüncəli
vətəndaşların, xalqın böyük əksəriyyətinin
fəal köməyi ilə zərərsizləşdirildi, vətəndaş
müharibəsi təhlükəsinin qarşısı
alındı. Ayrı-ayrı
şəxslərə və siyasi qruplaşmalara xidmət edən
silahlı birləşmələr ləğv edilməyə
başlandı, Azərbaycan dövlətçiliyinə,
müstəqilliyə, ərazi bütövlüyünə qəsdlər
təşkil edən cinayətkar ünsürlər cəmiyyətdən
təcrid edildi və cəzalandırıldı. Dövlət
qurumları ilə xalqın birliyi, yekdilliyi təmin edildi,
etnik və dini mənsubiyyətindən asılı olmayaraq,
bütün vətəndaşlarda dövlətə və Vətənə
mənsubluq hissləri aşılanmağa başlandı”.
Məhz Heydər Əliyevin qayıdışı ilə Azərbaycan
xalqında ruh yüksəkliyi, öz gələcəyinə
inam yarandı və Heydər Əliyev ölkəyə milli
dövlətçilik yaratmağın mümkün olması
barədə yeni stimul verdi, zaman-zaman Azərbaycanın
başı üstündə dolaşan qara buludlar
dağılmağa başladı, Azərbaycan parçalanma təhlükəsindən
xilas oldu. Nəzərə alsaq ki, milli azadlığa gedən
yol məhz milli oyanışdan, milli dirçəlişdən,
milli ruhun canlanmasından keçir, onda Heydər Əliyevin gəlişinin
nə demək olduğunu açıqlamağa ehtiyac
qalmır.
Milli-mənəvi və
bəşəri dəyərlərin ən ali prinsiplərini
ardıcıllıqla zənginləşdirən ümummilli
liderimizin Azərbaycan xalqı qarşısında xidmətləri
ölçüyəgəlməzdir. Onun iradəsi, qətiyyəti, zəngin
idarəçilik təcrübəsi, Vətənin
azadlığı və müstəqilliyi uğrunda
apardığı gərgin mübarizə nəticəsində
ölkədə ictimai-siyasi sabitlik, əmin-amanlıq bərqərar
oldu, demokratik-hüquqi dövlət quruculuğunda sanballı
nailiyyətlər qazanıldı.
Bütün Azərbaycan
vətəndaşları yeni əsrin
başlanğıcında belə bir həqiqəti tam dərk
etmişlər ki, ölkəmizdə milli tərəqqinin 30
ildən artıq bir mərhələsi milli mənafeyi hər
şeydən uca tutan zəmanəmizin böyük siyasi və
dövlət xadimi, milli dövlət quruculuğumuzun
memarı Heydər Əliyevin millət və vətən
sevgisindən qaynaqlanan fəaliyyəti ilə
bağlıdır.
Təbiət Heydər Əliyevə
müdriklik, aqillik, qətiyyət, əyilməzlik, yenilməzlik,
mübarizlik, alicənablıq, nadir iş qabiliyyəti,
natiqlik istedadı, özünün haqlı olduğuna əminlik,
ətrafındakı adamların məziyyətlərini və
imkanlarını müəyyənləşdirmək
bacarığı, fenomenal və ensiklopedik yaddaş, universal
bilik kimi keyfiyyətlər bəxş etmişdir. Müasir, müstəqil Azərbaycan
dövlətinin təməl daşını qranitdən yapan
Heydər Əliyev Azərbaycan xalqının milli sərvəti,
onun qismətinə düşmüş Tanrı payıdır.
Uzun illər keçəcək, lakin milli özünüdərki
sovet ideoloji sisteminin buxovlarından çox məharətlə
xilas edən Heydər Əliyev bir şəxsiyyət kimi sirr
olaraq qalacaqdır.
Heydər Əliyevin
yaratdığı fəlsəfi konsepsiyanın qayəsi Azərbaycanın
müasir dünyada yerini və gələcəyini müəyyənləşdirməkdən
ibarətdir. Mayası vətən
və xalq sevgisindən yoğrulan, xalqının yolunda
çəkdiyi əzab-əziyyəti sevgi ilə
qarşılayan, dünyanı özünə heyran qoyan Heydər
Əliyevlə - Tanrının xalqımıza verdiyi bu nadir
şəxsiyyətlə öyünməyə, qürurlanmağa,
fəxr etməyə bütün dünyanın, amma öncə
və daha çox bizim, biz azərbaycanlıların haqqı
vardır. Çünki Heydər Əliyev, hər şeydən
öncə, bizimdir, öz əlləri ilə
qurub-yaratdığı doğma Azərbaycanımızındır.
Hamımızın
gördüyümüz, amma hamımızın eyni cür
duya və dərk edə bilmədiyimiz Heydər Əliyev
bütün dünya azərbaycanlılarının – 50
milyonun ömrünü yaşayan, ömrü xalqının
olan, canından əziz bildiyi müqəddəs ata yurdunu
müstəqilliyə qovuşduran müqayisəyəgəlməz
bir şəxsiyyətdir, mənalı yaşamaq nümunəsi,
mədəniyyət, intellekt mücəssəməsidir, idarəçilik
və siyasət məktəbidir. Odur ki, milli sərvətimiz
olan Heydər Əliyev irsini öyrənmək, onu gələcək
nəsillərə çatdırmaq hər birimizin vətəndaşlıq
borcudur.
Tanrının qüdrətindən
pay olan Heydər Əliyevin xalqı, Vətəni
qarşısında gördüyü işlərdən,
göstərdiyi xidmətlərdən yaşadığı
ömür qədər danışılsa belə, yetərli
olmayacaqdır. Amma hesab
edirik ki, Amerika siyasətində, bütövlükdə
dünya siyasətində xüsusi yeri və çəkisi
olan ABŞ Dövlət katibinin o zamankı birinci müavini
Riçard Armitacın Heydər Əliyevin vəfatı ilə
bağlı dediklərini xatırlatmaq yerinə düşərdi:
“Heydər Əliyevin ölümü ilə dünya bir qədər
də kiçildi”. Bəli, Heydər Əliyev yüz ildə,
min ildə bir dəfə yetişən şəxsiyyətdir
və küreyi-ərz onun köksündə nəfəs alan
milyardların yox, məhz Heydər Əliyev kimi nadirlərin və
siyasət nəhənglərinin çiyinləri
üstündə qurulmuşdur.
1993-cü ildən
2003-cü ilə kimi ölkəmizdə hüquqi
islahatların, demokratik dəyişikliklərin gerçəkləşdirilməsi
Heydər Əliyevin misilsiz xidmətləri, gördüyü
böyük işlər sayəsində mümkün
olmuşdur.
Zəngin siyasi və
dövlətçilik təcrübəsi sayəsində Azərbaycanı
parçalanmaq və məhv olmaq təhlükəsindən
xilas etmiş Heydər Əliyevin
başçılığı ilə hazırlanmış
yeni Konstitusiyamız və demokratik əsaslarla seçilmiş
ilk parlamentimiz Azərbaycanın müasir tarixində tamamilə
yeni səciyyəli bir mərhələnin
başlanğıcı olmuşdur. Bu illər ərzində Heydər Əliyevin
rəhbərliyi ilə islahatların hüquqi bazasının
yaradılması, insan hüquq və azadlıqlarının
qorunması sahəsində mühüm sənədlər qəbul
edilmiş, respublikamız müxtəlif beynəlxalq konvensiya
və sazişlərə qoşulmuş, qanunvericilik, icra və
məhkəmə hakimiyyətlərinin
qarşılıqlı fəaliyətinin təmin edilməsi
məqsədilə xeyli tədbirlər həyata
keçirilmişdir.
Hüquq islahatları
sahəsində çox önəmli sənədlərdən
biri Heydər Əliyevin 1996-cı il iyun ayının 8-də
imzaladığı “Avropa Şurası və Azərbaycan
Respublikası arasında əməkdaşlıq
proqramının həyata keçirilməsi haqqında” sərəncamdır.
Azərbaycanın Avropa Şurasına tam hüquqlu üzv qəbul
olunması da ulu öndərimizin tarixi xidmətlərindəndir.
1995-ci ildə müstəqil Azərbaycanın
ilk milli Konstitusiyası qəbul olundu. Həmin il Azərbaycanın
ilk Milli Məclisi seçildi, ictimai-siyasi vəziyyət
ardıcıl surətdə sabitləşdirildi. Bunların
hamısı bizə Azərbaycanın iqtisadiyyatını
inkişaf etdirmək, Azərbaycana xarici investisiyanın cəlb
edilməsini təmin etmək, Azərbaycanın ordusunu
yaratmaq, onu möhkəmləndirmək və insanların rifah
halını yaxşılaşdırmaq üçün
imkanlar yaratdı.
Heydər Əliyev milli
qanunvericiliyimizin təkmilləşdirilməsi, insan hüquq və
azadlıqlarının qorunmasının daha etibarlı təmin
edilməsi məqsədilə 22 iyun 2002-ci il tarixli fərmanla
Konstitusiyada dəyişikliklər edilməsi haqqında Azərbaycan
Respublikasının Referendum Aktı layihəsini ümumxalq
müzakirəsinə çıxardı. Fərmanda
bildirilirdi ki, bu addım respublikamızın “İnsan
hüquqlarının və əsas azadlıqlarının
müdafiəsi haqqında” Avropa Konvensiyasına
qoşulmasından, ölkəmizdə məhkəmə
islahatlarının həyata keçirilməsindən, Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin fəaliyyətinin və
seçki sisteminin təkmilləşdirilməsi ilə əlaqədar
yeni müddəaların Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiyasında əks etdirilməsi zərurətindən irəli
gəlir.
Referendumun keçirilməsi
insan hüquq və azadlıqlarının qorunmasını
daha da gücləndirdi, vətəndaşlara, ombudsmana,
Konstitusiya Məhkəməsinə müraciət etmək
hüququ verdi, ölkənin seçki sistemini daha da təkmilləşdirdi.
Milli Məclisdə referendumun nəticələrindən irəli
gələn müxtəlif qanun layihələri
hazırlandı.
Heydər Əliyevin apardığı
uğurlu xarici siyasət Azərbaycanın bir çox ölkələrlə,
mötəbər beynəlxalq təşkilatlarla əlaqəsini
gündən-günə möhkəmləndirdi. Bu gün Azərbaycanın
ATƏT, Avropa Şurası, NATO Parlament Assambleyası,
İslam Konfransı Təşkilatı və başqa beynəlxalq
təşkilatlarla sıx əlaqə saxlaması, bu qurumlarda
bilavasitə iştirakı hüquq islahatları sahəsində
təcrübə qazanmaqda respublikamıza çox
böyük fayda verir.
Respublikamızın beynəlxalq
miqyasda əldə etdiyi mühüm nailiyyətlərdən
biri də Avropa Şurası Parlament Assambleyasının
2003-cü ilin yanvar sessiyasında Milli Məclisin təşkilatdakı
daimi nümayəndə heyətinin rəhbəri cənab
İlham Əliyevin yekdilliklə bu mötəbər qurumun
vitse-prezidenti və Büro üzvü seçilməsi
olmuşdur. Heydər Əliyev
ocağının layiqli yetirməsi İlham Əliyev Avropa
Şurası Parlament Assambleyasında Azərbaycan həqiqətlərinin
dünya ictimaiyyətinə çatdırılmasında
uğurlu və səmərəli fəaliyyət göstərmişdir.
Məhz bu məqsədyönlü fəaliyyətin nəticəsidir
ki, təşkilat ilk Avropa qurumu kimi Ermənistanın Azərbaycan
torpaqlarını işğal etdiyini etiraf etmişdir.
Azərbaycanın
dünya miqyasında tanınması, hər şeydən əvvəl,
ümummilli lider Heydər Əliyevin adı və şəxsiyyəti
ilə bağlıdır. 1994-cü ildə cəbhədə atəşkəsə
nail olunması da Heydər Əliyevin tarixi xidmətidir və
Heydər Əliyev bununla ölkəyə sabitlik gətirdi,
iqtisadi islahatları işə saldı, Azərbaycana nəhəng
xarici sərmayələr cəlb etdi, “Əsrin müqaviləsi”
ilə Qərbi öz tərəfinə çəkə bildi
və Azərbaycan neftini Qərb bazarlarına nəql edəcək
Bakı-Tbilisi-Ceyhan kəməri tikilməyə
başlandı. Bakı-Tbilisi-Ceyhan layihəsinin müvəffəqiyyətlə
həyata keçirilməsi Heydər Əliyevin çox
böyük uzaqgörənliyini nümayiş etdirir. Məhz
Heydər Əliyevin rəhbərliyi ilə Azərbaycan
bütün dünyaya sübut etdi ki, o, müstəqil
yaşamaq istəyir və öz ərazisinin sahibi olmağa,
bütün sərvətləri barəsində müstəqil
qərar qəbul etməyə qadirdir. Artıq Azərbaycan
Heydər Əliyevin, bu gün isə möhtərəm
Prezidentimiz İlham Əliyevin yeritdiyi uğurlu xarici siyasət
sayəsində beynəlxalq aləmdə özünəməxsus
yer tutmuş və tutmaqdadır.
Ümumiyyətlə, Azərbaycan
həyatının elə bir sahəsi yoxdur ki, orada Heydər Əliyev
əməyinin, Heydər Əliyev zəkasının izi
olmasın. Bu əməyin, bu irsin qədrini bilməli, onu
göz bəbəyi kimi qorumalı və gələcək nəsillərə
ötürməliyik.
Milli təhsilimizin
dirçəlişi də məhz Heydər Əliyevin adı
ilə bağlıdır. Hələ Heydər Əliyevin
respublikamıza rəhbərliyinin birinci dövründə
ölkəmizdə elm və təhsilin inkişafı
üçün zəruri elmi baza yaradılmış,
insanların təhsil hüququ, icbari ümumi orta təhsil,
istedadlı uşaq və gənclərin aşkara
çıxarılaraq onların potensial imkanlarının
inkişaf etdirilməsi və səmərəli təhsil
almaları üçün lazımi şəraitin
yaradılması Konstitusiya səviyyəsində təsbit
olunmuşdur.
Təhsilimiz öz
inkişafının ən mühüm mərhələsinə
“Azərbaycan Respublikasının təhsil sahəsində
İslahat Proqramı” ilə daxil olmuşdur ki, o da ulu öndərimizin
sərəncamı ilə təsdiq edilmişdir. Bilavasitə
təhsil sahəsinə aid ”Azərbaycan Respublikasında təhsil
sisteminin təkmilləşdirilməsi haqqında”, “Dövlət
dilinin tətbiqi işinin təkmilləşdirilməsi
haqqında”, ”Azərbaycan əlifbası və Azərbaycan
dili gününün təsis edilməsi haqqında”, “Milli-mənəvi
dəyərlərin qorunması haqqında”, ”Azərbaycan
Respublikası ümumtəhsil məktəblərinin
maddi-texniki bazasının möhkəmləndirilməsi
haqqında” və s. onlarla tarixi fərman və sərəncamlar
ulu öndərin adı ilə bağlıdır.
Heydər Əliyevin
müəyyənləşdirdiyi strateji inkişaf kursu, Heydər
Əliyev siyasəti, Heydər Əliyev fəlsəfəsi,
Heydər Əliyev ideologiyası bu gün Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev tərəfindən
böyük əzm və səbrlə davam etdirilir. Heydər Əliyev kimi siyasət
və idarəçilik korifeyindən sonra ölkənin idarə
edilməsi nə qədər çətin görünsə
də, Prezident İlham Əliyev bu işin öhdəsindən
layiqincə gəldi. Yüz minlərlə yeni iş yerlərinin
yaradılması, regionların sosial-iqtisadi inkişafı,
yoxsulluğun minimuma endirilməsi və yaşayış səviyyəsinin
yüksəldilməsi, elm, təhsil, mədəniyyət və
səhiyyənin inkişafına dövlət
qayğısının gücləndirilməsi, Azərbaycanın
enerji idxal edən ölkədən enerji ixrac edən ölkəyə
çevrilməsi, gənclərin sağlam və hərtərəfli
inkişafı üçün hər cür şəraitin
yaradılması, insan hüquq və azadlıqlarının
qorunmasının əsas məqsədlərdən biri
olması, respublikamızın ərzaq təhlükəsizliyi
ilə bağlı kompleks tədbirlərin həyata keçirilməsi,
balanslaşdırılmış xarici siyasət kursu, hərbi
qüdrətin artırılması, ərazi
bütövlüyünün bərpası üçün
bütün imkanların səfərbər olunması istiqamətində
görülən işlər, o sıradan tarixi
Bakı-Tbilisi-Ceyhan və Bakı-Tbilisi-Ərzurum neft-qaz boru kəmərlərinin
həyata vəsiqə alması, Bakı-Tbilisi-Qars dəmir
yolu xəttinin tikintisinə start verilməsi keçən illər
ərzində möhtərəm Prezidentimiz İlham Əliyevin
fəaliyyətinin ana xəttini təşkil etmişdir.
Bütün bunların nəticəsidir ki, Avropa məkanına
inteqrasiya olunan Azərbaycan indi onun enerji təhlükəsizliyi
sisteminin əsas təminatçılarından birinə
çevrilməkdədir.
Son illər
iqtisadiyyatın dinamik inkişafı təhsilin inkişafı
üçün də əlverişli şərait
yaratmış, təhsil sistemində irimiqyaslı islahatlar
prosesi dönməz xarakter almışdır. Hazırda Azərbaycan təhsili
özünün yeni inkişaf dövrünə qədəm
qoymuş, onun maddi-texniki bazasının gücləndirilməsi
istiqamətində xeyli nailiyyətlər əldə
edilmişdir. Keçən dövr ərzində təkcə
təhsillə bağlı on dörd Dövlət Proqramı
təsdiq edilmiş, onlarla fərman və sərəncam
imzalanmışdır. Bilavasitə təlimin keyfiyyətinə,
maddi potensialın insan kapitalına çevrilməsinə
yönəlik “Azərbaycan Respublikasında ümumtəhsil məktəblərinin
informasiya və kommunikasiya texnologiyaları ilə təminatı
Proqramı (2005-2007-ci illər)”, ”Təhsil sisteminin
informasiyalaşdırılması üzrə Dövlət
Proqramı (2008-2012-ci illər)”, “Xüsusi istedada malik olan
uşaqların (gənclərin) yaradıcılıq
potensialının inkişafı üzrə Dövlət
Proqramı (2006-2010-cu illər)”, ”2007-2015-ci illərdə Azərbaycan
gənclərinin xarici ölkələrdə təhsili
üzrə Dövlət Proqramı”, “Məktəbəqədər
təhsilin yeniləşdirilməsi Proqramı (2007-2010-cu illər)”
da bu sırada dayanan proqramlardandır.
Biz təhsil
işçiləri yaxşı başa düşürük
ki, məktəblərin kompyuterlə təminatı adi bir
iş deyil, Azərbaycan təhsil sisteminin dünya təhsil
sisteminə inteqrasiya olunması deməkdir, vahid təhsil
informasiya məkanının yaradılması deməkdir, təhsil
sisteminin səmərəli idarə olunmasının təmin
olunması deməkdir, təhsil sisteminin informasiya
infrastrukturunun yaradılması deməkdir, informasiya cəmiyyətinin
formalaşmasına doğru atılan addım deməkdir. Məktəblərin İKT ilə
təminatının əhəmiyyəti barədə ölkə
Prezidenti demişdir: “İndi kompyuterləşmə
proqramı həyata keçirilir. Bütün məktəblərdə
kompyuter sinifləri yaradılacaqdır və əminəm ki,
təsil sahəsində ciddi irəliləyiş olacaqdır.
Qarşıya belə bir vəzifə qoyulubdur ki, bütün
məktəblərdə kompyuter sinifləri yaradılsın və
uşaqlar bilavasitə internetə çıxış əldə
etsinlər, dünyada gedən proseslərlə tanış
olsunlar. Azərbaycan dünya birliyinə inteqrasiya siyasətini
aparır və dünyada gedən bütün hadisələr,
yeniliklər, yaranan yeni texnologiyalar - bunların hamısı
internet, kompyuter vasitəsilə bizim
uşaqlarımızın ixtiyarında olmalıdır”.
2005-2007-ci illəri əhatə
edən proqram artıq başa çatmışdır.
Proqrama əsasən 2005-2007-ci illərdə 3693 məktəb
31677 kompyuter dəsti almış, 1722 kompyuter sinfi
yaradılmış, beləliklə, V-XI siniflərdə hər
29 şagirdə bir kompyuter nisbəti təmin edilmişdir. Nəzərə
alsaq ki, 2004-cü ilə qədər ölkəmizin ümumtəhsil
məktəblərində təxminən hər min şagirdə
bir kompyuter düşürdü, o zaman bu sahədə
görülən işlərin miqyasını
açıqlamağa ehtiyac qalmır. Başlanmış
işlərin davam etdirilməsi istiqamətində ölkə
Prezidenti İlham Əliyevin tapşırığı ilə
“Təhsil siteminin informasiyalaşdırılması üzrə
Dövlət Proqramı (2008-2012-ci illər)”
hazırlanmış və Prezidentin 2008-ci il 10 iyun tarixli sərəncamı
ilə təsdiq edilmişdir. Proqramda təhsil sisteminin
bütün pillələrinin şəbəkə infrastrukturunun
inkişafı və sürətli internetlə təmin
olunması; təhsil sisteminin bütün pillələrində
İKT-nin inteqrasiyasını təmin etmək
üçün metodiki, texniki və digər növ xidmətləri
göstərmək məqsədilə məlumat və resurs mərkəzləri
şəbəkəsinin yaradılması; pedaqoji, inzibati və
texniki heyətə İKT-dən istifadə
bacarıqlarının aşılanması; innovativ və
yaradıcı müəllimlər üçün qiymətləndirmə
və motivasiya sisteminin yaradılması; bütün fənlər
üzrə müasir elektron elmi-metodik vəsaitlər
kompleksinin işlənməsi və elektron tədris
resursları bazasının yaradılması; təhsil
sisteminin effektiv idarə olunması və monitorinqi
üçün təhsilin idarəolunmasının məlumat
sistemlərinin inkişaf etdirilməsi; cəmiyyətin təhsil
sistemində mövcud proseslərə cəlb edilməsi və
maarifləndirilməsi üçün vahid təhsil
portalının hazırlanması; məktəbəqədər,
texniki-peşə və orta ixtisas təhsil müəssisələrinin
müasir İKT ilə təmin olunması; təhsildə
innovasiyaları dəstəkləmək və gücləndirmək
məqsədilə ”elektron məktəb” pilot layihələrinin
həyata keçirlməsi və digər məsələlər
nəzərdə tutulmuşdur.
“Xüsusi istedada malik
olan uşaqların (gənclərin) yaradıcılıq
potensialının inkişafı üzrə Dövlət
Proqramı (2006-2010-cu illər)”nın əsas məqsədi,
proqramda deyildiyi kimi, respublikanın ümumtəhsil müəssisələrində
mövcud olan istedad potensialını vaxtında müəyyənləşdirib
onun inkişafını təmin etmək üçün
xüsusi tədbirlər həyata keçirməkdən,
ölkə ictimaiyyətinin diqqətini bu vacib məsələnin
həllində yaxından iştiraka yönəltməkdən,
istedadlı uşaq və gənclərin inkişafına dövlət
qayğısını gücləndirməkdən ibarətdir.
Proqramda ”istedadlı uşaq və gənclərin aşkara
çıxarılmasının optimal yollarının müəyyənləşdirilməsi,
respublikanın hər bir bölgəsində istedadlı
uşaq və gənclər üçün yeni tipli təhsil
müəssisələrinin açılmasına nail
olunması, hazırda fəaliyyət göstərən yeni
tipli təhsil müəssisələrinin maddi-tədris
bazasının möhkəmləndirilməsi
üçün lazımi tədbirlər həyata
keçirilməsi, istedadlı uşaq və gənclərlə
iş sahəsində xarici ölkələrdə mövcud
olan qabaqcıl təcrübənin öyrənilib tətbiq
edilməsi, yeni tipli tədris ocaqları üçün
müasir tələblərə cavab verən normativ-hüquqi
bazanın yaradılması, istedadlı uşaq və gənclər,
habelə onlarla işləyən pedaqoji işçilər
üçün stimullaşdırıcı tədbirlərin
həyata keçirilməsi, istedadlı uşaq və gənclərlə
iş sahəsində müasir tələblərə
uyğun səmərəli fəaliyyət mexanizminin
yaradılması” kimi konkret vəzifələr öz əksini
tapmışdır.
İstedadlı uşaq
və gənclərin aşkara çıxarılması,
onların potensial imkanlarının inkişaf etdirilməsi hələ
ulu öndər Heydər Əliyev dövründən – ötən
əsrin 70-ci illərindən etibarən diqqət mərkəzində
olmuşdur. “Təhsil
millətin gələcəyidir”, ”Gələcək bilikli,
elmli insanların çiyinləri üstündə
qurulacaqdır”, “Hər bir xalqın səviyyəsini onun bilik
səviyyəsi müəyyən edir” deyən ulu öndərimiz
Heydər Əliyevin Azərbaycana rəhbərlik etdiyi
1969-82-ci illər ərzində respublikamızdan kənarda - o
zamankı SSRİ-nin qabaqcıl elm, təhsil və mədəniyyət
mərkəzlərində təhsil alan azərbaycanlı
balalarının sayı 42-dən 1247 nəfərə
çatdırılmışdır. Həmin azərbaycanlılardır
ki, bu gün Azərbaycan dövlətinin və dövlətçiliyinin
yükünü öz çiyinləri üstündə
daşıyırlar.
Müasir dünyanın
təcrübəsi göstərir ki, ölkələrin
inkişaf səviyyəsi təbii resursların miqdarından və
istehsalın həcmindən daha çox insan kapitalından
asılıdır. Dünya
Bankının apardığı tədqiqatların son nəticələrinə
görə, ABŞ-da milli sərvətin 76 faizini insan
kapitalı, 19 faizini istehsal, yalnız 5 faizini təbii resurslar
təşkil edir. Avropada da təqribən eyni mənzərədir:
insan kapitalı – 74 faiz, istehsal – 24 faiz, təbii resurslar – 2
faiz. Bütün bunlar onu göstərir ki, təhsil cəmiyyətin
inkişafının təməl daşıdır.
Çünki intellektual potensialın
reallaşdırılması, mütəxəssislərin,
peşəkar kadrların yetişdirilməsi təhsildən
keçir. Bu səbəbdən son illər Azərbaycanda
istedadlı uşaq və gənclərin səmərəli təhsil
almasını təmin etmək məqsədilə yeni tipli tədris
müəssisələrinin şəbəkəsi xeyli
genişlənmiş, lisey və gimnaziyalarda təhsilin məzmununun
müasir tələblərə
uyğunlaşdırılması məqsədilə yeni tədris
plan və proqramları hazırlanaraq tətbiq edilməyə
başlanmış, pedaqoji kadr heyətinin tərkibi xeyli
yaxşılaşdırılmışdır.
Hesab edirik ki, son illər ölkənin birinci xanımı,
millət vəkili, YUNESKO və İSESKO-nun xoşməramlı
səfiri, Heydər Əliyev Fondunun prezidenti Mehriban xanım Əliyevanın
istedadlı uşaq və gənclərin üzə
çıxarılması sahəsində gördüyü
misilsiz işlər hər bir təhsil müəssisəsi
üçün, hər bir təhsil işçisi
üçün örnək olmalıdır.
Hazırda dünya
intellekt dünyasıdır və bu dünyada layiqli yer
tutmağımızın yolu insan kapitalından keçir ki,
bunun da konturları ölkə Prezidenti tərəfindən zərgər
dəqiqliyi ilə cızılmışdır.
Möhtərəm
Prezidentimizin 16 aprel 2007-ci il tarixli sərəncamı ilə təsdiq
edilmiş “2007-2015-ci illərdə Azərbaycan gənclərinin
xarici ölkələrdə təhsili üzrə Dövlət
Proqramı” təhsil sahəsində ölkəmizin beynəlxalq
əlaqələrinin daha da genişlənməsi
üçün əlverişli şərait
yaratmışdır. Heç
şübhəsiz ki, bu tarixi sənəd yüksək
hazırlıqlı mütəxəssislərin
hazırlanmasında həlledici rol oynayacaqdır. Proqram
çərçivəsində xaricdə təhsil almağa
göndərilənlərin ümumi sayının 5000 nəfərə
çatdırılması nəzərdə tutulmuşdur ki,
bu da ölkəmizin nadir ixtisas sahibi olan kadrlarla təminatında
tarixi bir hadisə olacaqdır. Bu ölkələr arasında
ABŞ, Böyük Britaniya, Fransa, Almaniya, Yaponiya, Cənubi
Koreya, İsveç kimi inkişaf etmiş ölkələrin
adları vardır. Hazırda xarici ölkələrdə
müxtəlif təhsil pillələri üzrə dövlət
hesabına 1000-dən çox azərbaycanlı gənc təhsil
alır.
“Məktəbəqədər
təhsilin yeniləşdirilməsi Proqramı (2007-2010-cu illər)”
çərçivəsində məktəbəqədər
təhsil müəssisələrinin maddi-texniki
bazasının möhkəmləndirilməsi, məktəbəqədər
təhsil xidmətlərinin əhalinin aztəminatlı təbəqəsi
üçün əlçatan olması, kadr təminatının
yaxşılaşdırılması, bütövlükdə
məktəbəqədər təhsilin ictimai statusunun
yüksəldilməsi istiqamətində də xeyli işlər
görülmüş, dünya təcrübəsinə
uyğun olaraq 5 yaşlı uşaqların icbari məktəbəqədər
təhsilə cəlb edilməsi nəzərdə
tutulmuşdur.
Son illərin əhəmiyyətli
hadisələrindən biri də Heydər Əliyev Fondunun
prezidenti millət vəkili Mehriban xanım Əliyevanın təşəbbüsü
ilə “Dünyada savadlılığın dəstəklənməsi”
mövzusunda YUNESKO-nun regional konfransının keçirilməsi
olmuşdur. Bakı şəhərində keçirilən
konfransda dünyanın 30 ölkəsindən təhsillə
bağlı nüfuzlu ekspertlər iştirak etmiş,
dünyada ”savadlılıq” problemi geniş müzakirə
olunmuşdur.
Müstəqil Azərbaycan
Respublikasında həyatın müxtəlif sahələrində
aparılan islahatlar içərisində latın qrafikalı
Azərbaycan əlifbasının bərpa edilməsi və Azərbaycan
dilində latın qrafikası ilə kütləvi nəşrlərin
həyata keçirilməsi çox mühüm tarixi əhəmiyyət
kəsb edir.
Prezident İlham Əliyevin
“Azərbaycan dilində latın qrafikası ilə kütləvi
nəşrlərin həyata keçirilməsi haqqında” 12
yanvar 2004-cü il tarixli sərəncamı ilə Azərbaycan
dilində əvvəllər kiril qrafikasında çap
olunmuş əsərlər qısa müddət ərzində
yenidən latın qrafikalı yeni əlifba ilə nəşr
edilərək ödənişsiz şəkildə ölkə
kitabxanalarına, o sıradan məktəb kitabxanalarına
verildi. Azərbaycan MDB
məkanında yeganə ölkədir ki, bütün
şagirdlərin dərsliklərlə, məktəblərin bədii
ədəbiyyatla pulsuz təmin edilməsi məsələsini
tamamilə həll etmişdir. Həmin siyasət bu gün də
uğurla davam etdirilir.
İndi respublikamızda
məktəb tikintisi sahəsində görülən işləri
dünyanın inkişaf etmiş ölkələri ilə
müqayisə etmək olar. Təkcə son bir neçə il ərzində istər
büdcə vəsaiti hesabına, istərsə də Heydər
Əliyev Fondu xətti ilə respublikamızda yüzlərlə
yeni məktəb binası tikilmiş, mövcud məktəblər
əsaslı təmir olunmuş, ümumilikdə 700 mindən
çox şagird, yəni bütün şagirdlərin təxminən
50 faizi müasir tələblərə cavab verən məktəblərdə
təhsil almaq imkanı əldə etmişdir. Hazırda təlim-tərbiyə
müəssisələrinin, xüsusilə ümumtəhsil məktəblərinin
maddi-texniki bazasının möhkəmləndirilməsi
istiqamətində işlər davam etdirilir.
Hesab edirik ki, təlim-tərbiyə
müəssisələrinin, o sıradan orta ümumtəhsil məktəblərinin
infrastrukturunun yeniləşdirilməsi və təhsilin
inkişafı sahəsində Heydər Əliyev Fondunun əvəzsiz
xidmətləri xüsusi qeyd edilməlidir.
Bu gün Azərbaycan təhsil
sektorunda islahatın əsas məqsədi məktəbəqədər,
orta ümumtəhsil, orta peşə-ixtisas, ali, ali təhsildən
sonrakı təhsil pillələrində toplanmış
potensialı inkişaf etdirərək, təhsil sitemini tənzimləyən
yeni normativ-hüquqi bazanı yaratmaq, siyasi, iqtisadi və sosial
həyatın demokratikləşməsinə əsaslanan
dövlət siyasətini həyata keçirməkdən ibarətdir
ki, bu istiqamətdə də işlər davam etdirilir.
Möhtərəm
Prezidentimiz İlham Əliyevin “Müasir dünyada hər
şeyi bilik, savad, təhsil həll edir” məfkurəli
dövlət təhsil siyasətinin uğurla həyata
keçirilməsi üçün biz təhsil işçiləri
daha əzmlə çalışmalı, üzərimizə
düşən vəzifələri layiqincə yerinə
yetirməli, əməli işimizlə Prezidentimizə dəstək
olmalıyıq.
Hüseyn ƏSGƏROV,
Bakı Şəhəri üzrə Təhsil
İdarəsinin müdir müavini,
filologiya elmləri doktoru
Xalq qəzeti.- 2009.- 14 may.- S. 6.