Cənubi
Qafqazda ən çox xarici investisiya yatırılan ölkə
Azərbaycandır
Bakıda
keçirilmiş IV Enerji Sammitində giriş nitqi söyləyən
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev qeyd etmişdi ki, biz
dünyanın aparıcı neft şirkətləri ilə əməkdaşlığın
bəhrəsini görürük. Eyni zamanda, dövlət
başçımız ümummilli liderimizdən sitat gətirdiyimiz
məsələni bir az da geniş şəkildə xarakterizə
edərək son 14 ildəki praktik əməkdaşlıq
dövründə əcnəbi şirkətlərlə Azərbaycan
şirkətlərinin və ya dövlətimizin arasında
heç zaman mübahisələr və ya razılaşmalara
yenidən baxılması hallarının
olmadığını söyləmişdi. Yəni, beynəlxalq
aləmdə Azərbaycana inam və etimad istənilən səviyyədədir.
Son 5 ildə Ermənistan
istisna olmaqla dünyanın bütün dövlətləri və
beynəlxalq təşkilatları ilə bərabərhüquqlu
qarşılıqlı, səmərəli fəaliyyətimizin
genişləndirilməsi Azərbaycan dövlətini daha da
qüdrətli, nüfuzlu etmişdir. Beynəlxalq aləmdəki
yeni nüfuzumuz dünya sərmayədarlarının Azərbaycana
üz tutmasına səbəb olmuş, bu məsələdə
ölkəmiz Cənubi Qafqazda lider dövlətə
çevrilmişdir.
Azərbaycan
Respublikası Dövlət Statistika Komitəsinin
hazırladığı “Azərbaycan Respublikası hökumətinin
fəaliyyətinin əsas nəticələri və prioritet
istiqamətləri” adlı statistik icmalda verilmiş məlumatlar
MDB Ölkələrarası Statistika Komitəsinin illik
hesabatları ilə bir-birini tamamlayır. Yəni bizim
uğurlarımızı əcnəbi ekspertlər də
görür və səmimi şəkildə etiraf edirlər.
“UNSTAD” tərəfindən hazırlanan “Birbaşa xarici
investisiyaların cəlbi indeksinin reytinqi” hesabatına əsasən,
Azərbaycan 2007-ci ildə 140 ölkə arasında birinci yerə
çıxmışdır. Təbii ki, il başa
çatdıqdan sonra — 2008-ci ilin ümumi yekunları hazır
olanda bu istiqamətdə əldə edilmiş daha böyük
göstəricilər elan ediləcəkdir. Hesabatlarda göstərilir
ki, 2003-2007-ci illərdə Cənubi Qafqaz ölkələrinə
yönəldilmiş bütün xarici investisiyaların 66-71
faizi Azərbaycanın payına düşür. Burada 2 rəqəmin
göstərilməsi müxtəlif sahələrə
bölünən investisiyaların miqdarına görədir.
Ölkədə əsas kapitala yönəldilmiş
investisiyaların həcmi 2002-ci ilə nisbətən 3,9 dəfə
artaraq 2007-ci ildə 7,5 milyard manata çatmışdır.
Yeri gəlmişkən, proqnozlara görə növbəti 5
ildə bu rəqəm 18,5 milyard manata çatacaqdır. Xarici
investisiyaların qonşu ölkələrimiz
üçün əlçatmaz bir səviyyədə
artması və əsas kapitala yönəldilmiş
investisiyaların yuxarıda qeyd etdiyimiz şəkildə
çoxalması bu gün respublikanın hər
qarışındakı inkişafda özünü göstərir.
Bu gün Azərbaycan
Müstəqil Dövlətlər Birliyində və postsovet məkanında
ən geniş tikinti-quruculuq işlərinin getdiyi,
infrastrukturun yeniləşdiyi, xüsusən beynəlxalq əhəmiyyətli
yolların qurulduğu ölkəyə çevrilibdir.
Paytaxtdakı Heydər Əliyev adına Beynəlxalq Hava
Limanının dünya standartlarına hansı səviyyədə
cavab verdiyini qeyd etməyə ehtiyac yoxdur. Bu limanla
yanaşı Naxçıvan, Gəncə, Lənkəran və
Zaqatalada da müasir standartlara cavab verən hava limanları
tikilib istifadəyə verilmişdir. Binə hava limanı
dünyanın istənilən inkişaf etmiş ölkəsinin
aviaşirkətlərinə məxsus təyyarələri qəbul
edib, yola salır. Böyük İpək Yolunun bərpası
və digər transmilli layihələrin icrası prosesində
Azərbaycan hava məkanı Avrasiyanın bütün
aviaşirkətləri üçün mühüm tranzit məkanına
çevrilmişdir.
1997-ci ildə postsovet məkanının
ən hörmətli yazılı mətbuat nümunələrindən
biri (son 6-7 ildə Azərbaycan həqiqətlərini operativ və
obyektiv işıqlandırdığına görə indi həmin
qəzetin adını çəkməyi məqsədəuyğun
saymırıq) Azərbaycan haqqında
hazırladığı analitik məlumatda faktları qələmə
alarkən ironiyanı gizlədə bilməmişdi: “Müstəqillik
dövründə Azərbaycanda 200-dən çox məscid və
2 məktəb tikilmişdir”. Sosial-iqtisadi inkişafın
indiki mərhələsini özündə əks etdirən
hesabatda isə göstərilir: “Son 5 ildə Azərbaycanın
bütün bölgələrində 1400 ümumtəhsil məktəbi
tikilmiş, 300 məktəb əsaslı şəkildə təmir
edilmiş, məktəblərdə yüksək səviyyədə
təhsil və tərbiyə təşkil edilmişdir.
Ölkədə neftdən gələn gəlirlərin insan
kapitalına çevrilməsi istiqamətində həyata
keçirilən tədbirlər yüksək səviyyədə
dəstəklənir və maliyyələşdirilir. Bu məqsədlə
”2007-2015-ci illərdə Azərbaycan gənclərinin xarici
ölkələrdə təhsili üzrə Dövlət
Proqramı" təsdiq edilmişdir. Bu proqramın icrası
zamanı 5000 gəncin xaricdə təhsil almasına şərait
yaradılacaqdır". Biz yuxarıda bu göstəricilərin
müqayisə edilməsi barədə fikir söyləmişdik.
Amma fərqlər elə bir miqyasdadır ki, artıq
hansısa müqayisə mümkün deyil. Hətta 1996-97-ci
illər bir yana, 2003-cü ilin göstəriciləri də bu
il bizim üçün həddən artıq adi və kiçik
görünür.
Müraciət etdiyimiz
(yəni müqayisə mümkün deyil — ifadəsini işlətdiyimizə
görə artıq müqayisə etmir, yalnız fərqlərə
müraciət edirik) digər məsələ qeyri-neft
sektorunun inkişafı sahəsində atılan
addımların miqyasıdır. 1996-cı ilin martında o zamankı
spiker Rəsul Quliyev parlamentin 50-yə qədər KİV təmsilçisinin
də iştirak etdiyi iclasında deputatlara üz tutaraq
demişdi: “Neft müqavilələrindən Azərbaycana 5
qara quruş gəlməyəcək. Çünki Xəzərdə
xarici şirkətlərin təşkil etdiyi konsorsiumla imzalanmış
sazişdə göstərilən qədər neft yoxdur,
çıxarılan cüzi neft həmin şirkətlərə
cərimə kimi ödəniləcəkdir. Qeyri-neft sektorunu
isə inkişaf etdirmək üçün pul yoxdur və
heç bir əcnəbi sərmayədar bu iş
üçün Azərbaycana yatırım gətirməyəcək”.
O zaman Rəsul Quliyevin həmin bəd proqnozuna ciddi şəkildə
etiraz edən və cavab verənlər olmuşdu. 2008-ci il
prezident seçkilərindən əvvəl
gördüyümüz, eşitdiyimiz və şahidi
olduğumuz çoxsaylı faktlar isə tamamilə başqa
bir mənzərə yaradır. Hesabatlarda göstərilir: “Azərbaycanın
təbii enerji ehtiyatlarından əldə olunan gəlirlərdən
müasir nəsil ilə yanaşı gələcək nəsillərin
də bəhrələnməsini və gəlirlərin şəffaflığını
təmin etmək məqsədilə Azərbaycan Dövlət
Neft Fondu yaradılmışdır. Bu fondun yaradılması
qeyd edilən istiqamətdə atılmış çox
mühüm addım idi. Dövlət Neft Fondunda
toplanmış gəlirlərin bir qismindən
Bakı—Tbilisi—Ceyhan neft kəməri, Bakı—Tbilisi—Ərzurum
qaz kəməri, Bakı—Tbilisi—Qars dəmir yol xətti,
Oğuz—Qəbələ—Bakı su kəməri kimi
böyük perspektiv vəd edən layihələrin maliyyələşdirilməsində
istifadə edilmişdir. Fondun vəsaiti hesabına
çadır şəhərciklərində yaşayan 16 min
soydaşımızın həyat şəraitinin
yaxşılaşdırılması msəqsədilə 56
müasir qəsəbənin tikilməsi maliyyələşdirilmişdir.
İntellektual kapitlaın yaradılması və qeyri-neft
sektorunun inkişafı üçün sərf edilən 100
milyonlarla vəsait də bilavasitə neft sektorunun gəlirləri
hesabına ödənilir”. Bu faktlar “neftdən Azərbaycana 5
qara quruş gəlməyəcək” — deyən
dırnaqarası siyasətçilərin nə dərəcədə
“uzaqgörən” olduğunun növbəti sübutudur.
Bu məsələ barədə
söz açarkən bir məsələni də qeyd etməliyik.
Belə ki, neft gəlirlərindən səmərəli istifadə
etmək məqsədilə xarici ölkələrə
investisiya yatırılması kimi müsbət bir
tendensiyasının təməli qoyulmuş, nəticədə
Azərbaycan investisiya qəbul edən ölkə olmaqla
yanaşı, sərmayə ixrac edən ölkəyə
çevrilmişdir. İndi Azərbaycan şirkətləri
bu fəaliyyətlə həm iqtisadi cəhətdən, həm
də siyasi baxımdan ölkəmizə yeni nüfuz gətirir,
dövlətimizi qüdrətləndirirlər.
Sonda qeyd edək ki,
bugünkü Azərbaycan həqiqətlərindən biri də
qeyri-neft sektoruna yönəldilmiş sərmayənin ildən-ilə,
aydan-aya artmasıdır. Yuxarıda qeyd etdiyimiz sitatda
görünürdü ki, müxalifət təmsilçisi
qeyri-neft sektorunun inkişafını tamamilə
mümkünsüz hesab edirdi. Ancaq zaman sübut etdi ki, son 5
ildə dövlətimiz bu sahənin inkişaf etdirilməsində
də özünəməxsus nümunə
yaradılmasına nail olmuşdur. Məsələn 2003-cü
ildə əsas kapitala yönəldilmiş investisiyaların
strukturunda qeyri-neft sektoruna yatırılan sərmayələrin
payı 27 faiz idisə, 2007-ci ildə bu rəqəm təxminən
2 dəfə artırılaraq 53 faizə
çatdırılmışdır. Əksər neft ölkələrində
belə tendensiya qeydə alınmır. Azərbaycan dövlətinin
həmin addımları iqtisadiyyatın uzunmüddətli
perspektivdə neft-qaz ehtiyatlarından
asılılığının azalmasını təmin edəcəkdir.
Ölkənin qeyri-neft sektorundakı investisiya mühitinin
getdikcə yaxşılaşdırılması xarici
kapitalın daha çox cəlb edilməsinə zəmin
yaradır. Dünya Bankı və Beynəlxalq Maliyyə
Korporasiyasının tərtib etdiyi “Biznes mühiti-2009"
hesabatında Azərbaycanın ən islahatçı ölkə
kimi qeyd edilməsi isə respublikamıza sərmayə gətirmək
istəyən əcnəbi investorların sırasını
daha da genişləndirəcəkdir. Üstəlik dövlətin
2008-2013-cü illər üçün müəyyən
etdiyi perspektivlər və hazırlanan proqramlar xarici sərmayədarların
Cənubi Qafqazda daha çox Azərbaycana üz tutmasına
növbəti bir zəmin yaradır.
Azərbaycan
xalqının 2008-ci ilin payızında növbəti dəfə
Heydər Əliyev siyasi kursuna səs verməsi, son beş ildə
ölkədə gedən irimiqyaslı sosial-iqtisadi inkişafı
dəstəkləməsi xalqımızın və dövlətimizin
yeni uğurlarına zəmin yaradır. Oktyabrın 24-də
ikinci dəfə dövlət başçısı kimi and
içən Prezident İlham Əliyev xalqı əmin etdi ki,
növbəti beş ildə ölkənin inkişafı daha
böyük miqyas alacaqdır. Xalq cənab İlham Əliyevdən
2003-cü ilin payızında eşitdiyi bütün vədlərin
reallaşdırıldığının şahidi
olduğuna görə indi dövlət
başçısını daha böyük inam, etimad və
ümidlərlə dəstəkləyir.
İttifaq MİRZƏBƏYLİ.
Xalq qəzeti.-2008.-26 noyabr.-S.2.