2009-cu ilin büdcəsi ölkəmizin
sosial-iqtisadi inkişafının miqyasını daha da
genişləndirəcək
2003-cü ilin
31oktyabrında “Mən hər bir azərbaycanlının
Prezidenti olacağam. Mənim borcumdur ki, hər bir vətəndaş
inkişafı, irəliləyişi görsün və onu
hiss etsin” deyərək fəaliyyətə başlayan ölkə
Prezidenti möhtərəm Ilham Əliyevin hakimiyyətə gəlişi
Azərbaycanın tarixində yeni mərhələnin
başlanğıcını qoydu.
Hakimiyyətə gəlişinin
ilk günlərindən başlayaraq ümummilli lider Heydər
Əliyevin siyasi xəttini uğurla davam etdirən cənab
İlham Əliyev tərəfindən milli iqtisadiyyatın
ayrı-ayrı sahələrində həyata keçirilən
uğurlu islahatlar nəticəsində yüksək iqtisadi
artıma nail olunmuş, milli neft strategiyasının
reallaşmasından əldə edilən maliyyə
resursları səfərbər olunmuş, əhalinin maddi rifah
halı ilbəil yaxşılaşmış və Azərbaycan
dövlətinin qarşısında duran taleyüklü vəzifələrin
həlli üçün əsaslı zəmin
yaradılmışdır.
2008-ci ilin prezident
seçkiləri isə ən müasir tariximizin
dönüş nöqtəsi oldu. Azərbaycanın
qarşısında duran başlıca strateji vəzifə
dövlətimizin geosiyasi simasını və mövqeyini
bundan sonra da qorumaq idi.
Ulu öndər
Heydər Əliyevin gərgin zəhməti və həyata
keçirdiyi siyasi xətt nəticəsində qlobal geosiyasi
enerji layihələrinin mərkəzinə çevrilmiş
Azərbaycanın uğurları ilbəil artmaqdadır.
2009-cu ilin
dövlət büdcəsinin müzakirəsi
qazanılmış bu uğurların davamlı və dinamik
olacağına inamı daha da artırır.
“Azərbaycan Respublikasının
2009-cu il dövlət büdcəsi haqqında” qanun layihəsinin
müzakirəsindən aydın oldu ki, 2009-cu il dövlət
büdcəsinin gəlirləri 12177 milyon manat, xərcləri
isə 12355 milyon manat həcmində nəzərdə
tutulmuşdur ki, bu da 2008-ci ilin analoji göstəricilərindən
müvafiq olaraq 16,1 faiz və 11,7 faiz çoxdur. Eyni zamanda,
2009-cu ilin dövlət büdcəsində
sosialyönümlü xərclərin xüsusi çəkisi
33 faiz nəzərdə tutulub ki, bu da ötən illə
müqayisədə 24,4 faiz çoxdur. Bu isə dövlətin əsas məqsədinin əhalinin
sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi olduğunu və
Azərbaycan hökumətinin sosialyönümlü siyasətə
sadiq qaldığını sübuta yetirir. Məhz bunun nəticəsidir ki, növbəti ilin
dövlət büdcəsində qeyri-hökumət təşkilatlarına,
müharibə əlillərinə və digər əhali
qruplarına sosial ipotekanın verilməsi məqsədilə
vəsaitlərin artırılması da nəzərdə
tutulmuşdur. Təbii ki, neftdən əldə
olunan gəlirlərin qeyri-neft sektorunun, xüsusilə, sosial
sferanın inkişafına yönəldilməsi və bu sahədə
böyük uğurlara nail olunması aparılan iqtisadi siyasətin
uğurlu nəticəsidir. 2009-cu ilin
büdcə layihəsinin üstün cəhətlərindən
biri də büdcə zərfində respublikanın bölgələrində
turizmin inkişaf etdirilməsi ilə bağlı xüsusi
investisiya layihələrinin, eləcə də sərhədyanı
bölgələrin inkişafı ilə bağlı
müvafiq maliyyələşdirmənin nəzərdə
tutulmasıdır.
Büdcə proqnozlarında,
hər il olduğu kimi, bu il də elm, təhsil, səhiyyə,
mədəniyyət, bədən tərbiyyəsi və gənclər
siyasəti tədbirləri prioritet sahələr kimi qəbul
edilmiş və qeyd edilən sahələrin xərcləri
üçün 2,14 milyard manat vəsait nəzərdə
tutulmuşdur ki, bu da 2008-ci illə müqayisədə 421,5
milyon manat və ya 24,5 faiz çoxdur. Ümumilikdə bu sahələr
üzrə nəzərdə tutulmuş xərclərin
dövlət büdcəsinin tərkibində xüsusi çəkisi
17,4 faizə çatmışdır və
bu, 2008-ci illə müqayisədə 1,8 faiz çoxdur. 2009-cu
ilin dövlət büdcəsində elm, təhsil, səhiyyə
və mədəniyyət üzrə məqsədli dövlət
proqramlarının maliyyə təminatı üçün
316,1 milyon manat vəsait nəzərdə
tutulmuşdur. 2009-cu ilin büdcəsini fərqləndirən
müsbət göstəricilərdən biri də ondan ibarətdir
ki, ilk dəfə olaraq büdcə paketində ölkənin
kütləvi informasiya vasitələrinə dövlət
yardımı məqsədilə 1,3 milyon
manat vəsait ayrılmışdır. Bu da
ölkəmizdə vətəndaş cəmiyyətinin və
ölkə mətbuatının inkişafına göstərilən
diqqət və qayğının nəticəsidir.
Əvvəlki illərdə
olduğu kimi, bu il də büdcə
daxilolmalarında əsas güc Vergilər Nazirliyinin (VN) və
Dövlət Gömrük Komitəsinin (DGK) üzərinə
düşür. Ölkə əhalisinin gündəlik tələbatının
ödənilməsində, eləcə də ölkənin
iqtisadi və ərzaq təhlükəsizliyinin təmin edilməsində
əvəzsiz rolu olan kənd təsərrüfatı sahəsinə
növbəti il üçün 408,9
milyon manat vəsait ayrılmışdır ki, bu da ötən
ilin müvafiq göstəricisinə nisbətən 42,9 faiz
çoxdur. Eyni zamanda, büdcə layihəsində kənd təsərrüfatının
texniki təminatının
yaxşılaşdırılması, bu sahədə
çalışan iş adamlarının maksimum məhsuldarlığa
nail olması məqsədilə “Aqrolizinq” cəmiyyətinə
4 milyon manat vəsaitin ayrılması bu sahədə bir
sıra çətinliklərin aradan qaldırılmasına
xidmət edəcəkdir.
Ümumilikdə, Azərbaycan
Respublikasının son illər ərzində əldə
etdiyi makroiqtisadi uğurlara nəzər saldıqda aydın
olur ki, son beş il ərzində ÜDM 5,8
dəfə, ölkənin valyuta ehtiyatları 10,9 dəfə,
dövlət büdcəsi 10 dəfədən çox
artmışdır. Nəticədə büdcə
gəlirlərinin ÜDM-də payı 1998-ci ildəki 13-14
faizdən, 2008-ci ildə 27-28 faizə yüksəlmişdir.
Bütün bunların arxasında isə təbii
ki, cənab İlham Əliyevin rəhbərliyi altında Azərbaycan
hökumətinin apardığı uğurlu siyasət durur və
əldə edilən uğurlar ölkəmizin inkişaf
strategiyasının ardıcıl həyata keçirilməsinin
nəticəsi kimi qiymətləndirilməlidir. Eyni zamanda, qeyd olunduğu kimi, 2009-cu ilin büdcəsi
əldə edilən nailiyyətləri daha da
çoxaltmağa imkan yaradacaqdır. Belə ki, 2009-cu
ildə dövlət büdcəsinin gəlirləri ÜDM-in
27,9 faizi həcmində və ya mütləq
ifadədə 12 milyard 177 milyon manat olacaqdır ki, bu da 2008-ci
ilin təsdiq olunmuş göstəricilərinə nisbətən
1 milyard 693 milyon manat və ya 16,1 faiz çoxdur. 2009-cu ildə
büdcə gəlirlərinin 47,2 faizini və
ya 5,75 milyard manatını vergi daxilolmaları təşkil edəcək
ki, bu da 2008-ci ilə nisbətən 6,9 faiz və ya 370 milyon
manat çoxdur.
2009-cu ildə neft sektoru üzrə vergi
yığımlarının məbləğinin 2,7 milyard manat, yəni 2008-ci ilə nisbətən
7,6 faiz və ya 220 milyon manat azaldılması, qeyri-neft sektoru
üzrə isə 3,7 milyard manat və ya 2008-ci ilə nisbətən
23,8 faiz, yəni 590 milyon manat çox olacağı
proqnozlaşdırılır. DGK üzrə daxilolmalar 1,3 milyard manat nəzərdə tutulur ki, bu da
2008-ci ilə nisbətən 17,1 faiz və ya 190 milyon manat
çoxdur və dövlət büdcəsinin gəlirlərinin
10,7 faizini təşkil edəcəkdir. Dövlət büdcəsinə
digər mənbələrdən 5 milyard 122,3
milyon manat vəsaitin daxil olacağı
proqnozlaşdırılır. Bunun da 4 milyard 915 milyon
manatını və ya büdcə gəlirlərinin 40,4 faizini Neft Fondundan transfer, 212 milyon
manatını isə digər daxilolmalar təşkil edəcəkdir.
2009-cu ilin büdcə xərcləri
12 milyard 355 milyon manat proqnozlaşdırılır ki, bu da
2008-ci ilə nisbətən 1 milyard 294,4
milyon manat və ya 11,7 faiz çoxdur. Gələn
ilin büdcəsində sosial yönümlü xərclərin
xüsusi çəkisi 33 faiz və ya 4 milyard 24 milyon manat nəzərdə
tutulmuşdur. Bu da 2008-ci illə müqayisədə 790,4 milyon manat və ya 24,4 faiz çoxdur. Bundan
başqa, 2009-cu ilin dövlət büdcəsində nəqliyyat,
kommunal və kommunikasiya xidmətləri haqqının ödənilməsi
xərcləri üzrə 350,6 milyon manat,
təqaüdlər və sosial müavinətlər
üçün 1,9 milyard manat və s. nəzərdə
tutulmuşdur. İstər 2009-cu il
üçün maksimum dəqiqliklə verilmiş proqnoz
göstəriciləri, istərsə də 2008-ci ilin
mövcud göstəriciləri dünyada baş verən
maliyyə böhranının Azərbaycan iqtisadiyyatına
ciddi təsiri olmayacağını təsdiq edir.
Azərbaycan Respublikası
Nazirlər Kabinetinin 9 ayın yekunlarına həsr edilmiş
2008-ci il 13 oktyabr tarixli iclasında səslənmiş fikirlər
də bir daha sübut etdi ki, dünyada cərəyan edən
maliyyə böhranına və bir sıra aparıcı
ölkələrdə iqtisadi artım sürətinin
azalmasına baxmayaraq, Azərbaycanda ÜDM ötən ilin
müvafiq dövrü ilə müqayisədə 15 faiz artaraq
30,4 milyard manat, hər nəfərə
düşən ÜDM həcmi isə 13,7 faiz artaraq 3554 manat
təşkil etmişdir. 2008-ci ilin oktyabr ayında ölkənin
valyuta ehtiyatları keçən ilin müvafiq göstəricisi
ilə müqayisədə 2,3 dəfə
artaraq 17,5 milyard ABŞ dollarına çatmışdır. 2008-ci ilin uğurlarından biri də ondan ibarətdir
ki, milli iqtisadiyyatın inkişafı neft sektoru ilə bərabər,
qeyri-neft sektorunun da sürətli artımı hesabına davam
etmişdir. Belə ki, 2008-ci ilin 9 ayında neft sektoru
üzrə real artım tempi 14,6 faiz,
qeyri-neft sektoru üzrə 15,4 faiz təşkil etmişdir.
Ölkədə təmin
edilmiş makroiqtisadi sabitlik, maliyyə imkanlarının
genişlənməsi və ən əsası investisiya
mühitinin daha da yaxşılaşdırılması nəticəsində
əsas kapitala yönəldilən investisiyalar 38 faiz artaraq 6,3 milyard manata çatmışdır. Bütün bunların növbəti illərdə də
davam edəcəyi şübhəsizdir. 2009-cu ilin
büdcə proqnozlarına əsasən, gələn il
ÜDM 18,9 faiz artaraq 43,6 milyard manata bərabər olacaq,
qeyri-dövlət sektorunun ÜDM-də çəkisi isə
88 faiz təşkil edəcəkdir. 2009-cu ildə ölkə
iqtisadiyyatına investisiya qoyuluşu 8,4
milyard manat olacaq və ÜDM-in adambaşına düşən
həcmi də artaraq 6300 ABŞ dollarına çatacaqdır.
Eyni zamanda, 2009-cu ildə əhalinin gəlirlərinin 22,5 faiz
artaraq 22,7 milyard manat, orta aylıq əmək haqqının
16 faiz artaraq 353,5 manat olacağı, pensiyaların baza hissəsinin
80 manata, ehtiyac meyarının 60 manata
çatdırılması proqnozlaşdırılır. Bütün bunlar isə ölkədə əldə
edilmiş iqtisadi tərəqqinin növbəti illərdə
də davam edəcəyini, daha da sürətlənəcəyini
və davamlı inkişafa çevriləcəyini sübut
edir. Bu həm də ondan irəli gəlir
ki, Azərbaycan dövləti iqtisadi nailiyyətlərə
ziddiyyətli tarixi dönəmdə addım-addım, ilbəil
qazanılmış müvəffəqiyyətlərlə nail
olmuşdur. Bütün bunları
2003-2008-ci illəri əhatə edən məlumatlardan da
aydın görmək mümkündür.
Ötən beş
ilin başlıca yekununun statistik mənzərəsindən
başqa, simvolik mənası da vardır. Qarşıya
qoyulan hər bir məqsəd, hər bir söz layihə və
dövlət proqramları kimi praktik fəaliyyətdə həyata
keçirilmiş, həm də son dərəcə qısa
müddətdə gerçəkliyə çevrilmişdir.
Belə ki, 2003-cü ilin avqust ayından keçən beş
il ərzində ölkənin əsas makroiqtisadi göstəricisi
olan ümumi daxili məhsulun həcmi 2003-cü ildəki 3,1 milyard manatdan 2008-ci ildə 18,5 milyard manata
çatmışdır ki, bu da müqayisəli qiymətlərlə
2,7 dəfə artım deməkdir. İqtisadiyyatın dinamik
inkişafında mühüm rol oynayan uğurlu fiskal siyasətin
həyata keçirilməsi nəticəsində ötən
beş il ərzində qeyri-neft sektoru üzrə büdcə
gəlirləri 5,3 dəfə, onun
ümumi daxili məhsulda xüsusi çəkisi isə 7,7
faiz artmışdır. Bu illər ərzində ölkədə
vergi ödəyicilərinin sayı 2 dəfə artaraq 184 minə,
onların ticarət dövriyyəsi isə 4,7 dəfə
artaraq 16 milyard manata çatmışdır. Bu
müddət ərzində Azərbaycan Respublikasının
dünya iqtisadi sisteminə inteqrasiyası daha da sürətlənmiş
və ticarət əlaqələri genişlənmişdir.
Bunun da nəticəsində xarici ticarət dövriyyəsi 9,9 dəfə, o cümlədən ixrac 17,5 dəfə
artmışdır. Son 5 ildə əhalinin
sosial rifahını xarakterizə edən göstəricilərdə
də yüksək artım dinamikası müşahidə
edilmişdir. Belə ki, 2003-2008-ci illərdə orta
aylıq əmək haqqı 3,3 dəfə artaraq 75 manatdan 250
manata, təyin olunmuş aylıq pensiyanın orta məbləği
3,4 dəfə artaraq 24 manatdan 80 manata, əhalinin pul gəlirləri
4,1 dəfə artaraq 9,4 milyard manata, adambaşına
düşən pul gəlirləri isə 3,9 dəfə
artaraq 272 manatdan 1060 manata çatmışdır. Eyni zamanda,
bu illər ərzində ölkədə minimum əmək
haqqı 10,9 dəfə artaraq 5,5 manatdan 60 manata bərabər
olmuş, tələbələrin təqaüdləri 10 dəfə
artmış, dövlət büdcəsi üzrə əməyin
ödənişi fondunun məbləği 3,9 dəfə
artaraq 191 milyon manatdan 741 milyon manata, əsas sosial müavinətlərə
yönəldilən vəsaitlərin məbləği isə
1,6 dəfə artaraq 76,2 milyon manatdan 128 milyon manata
çatdırılmışdır.
Son beş
il ərzində Azərbaycan regionda və dünyada ən
dinamik inkişaf edən ölkə imicini qazanmış,
intensiv və səmərəli inkişaf modelini dünyaya təqdim
etmişdir. 2003-2008-ci illər ərzində
dövlət başçısının
tapşırıqlarına uyğun olaraq ölkənin iqtisadi
inkişafı, ayrı-ayrı sahələrin tarazlı
inkişafının təmin edilməsi ilə yanaşı,
nəqliyyat sisteminin potensialından tam və səmərəli
istifadə edilməsini təmin etmək üçün
çox böyük işlər
görülmüşdür. Buna misal olaraq bünövrəsi
ümummilli lider Heydər Əliyev tərəfindən qoyulan
“İpək yolu” layihəsinin reallaşması istiqamətində
görülən işləri, yol-nəqliyyat
infrastrukturlarının təkmilləşdirilməsi sahəsindəki
quruculuq işlərini, nəqliyyat qovşaqlarının
(vağzallar, liman və s.) müasir standartlar səviyyəsinə
çatdırılması tədbirlərini və digər
yüzlərlə belə nümunələri sadalamaq olar.
Araşdırmalar göstərir
ki, Azərbaycan Respublikasının həm respublikadaxili, həm
də tranzit daşımalardan maksimum səmərəli istifadəsini
təmin etmək məqsədilə ölkəmizin yol-nəqliyyat
infrastrukturlarının təkmilləşdirilməsi,
onların müasir standartlara və yerli tələblərə
uyğun yenidən qurulması istiqamətində mühüm
işlər görülmüş və davamlı olaraq
müvafiq tədbirlər həyata keçirilməkdədir. Bu
tədbirlərdən biri də cənab İlham Əliyevin
tapşırığı ilə ölkə əhalisinin nəqliyyat
xidmətlərindən istifadəsinin
yaxşılaşdırılması və eləcə də
respublikanın nəqliyyat-tranzit potensialından səmərəli
istifadənin təmin edilməsi məqsədilə “Azərbaycanın
yol-nəqliyyat infrastrukturunun inkişafı ilə
bağlı Dövlət Proqramı”nın
hazırlanmasıdır. Milli iqtisadiyyatın
mühüm infrastrukturlarından biri olan nəqliyyat sisteminə
dövlət qayğısının nəticəsi olan və
2006-2015-ci illəri əhatə edən bu proqramda
respublikanın yol infrastrukturu, o cümlədən dəmir
yolu, hava, dəniz və quru nəqliyyatının inkişaf
etdirilməsi nəzərdə tutulub. Layihə nəticəsində
yolların genişləndirilməsi, lazımi istiqamətverici
və tənzimləyici qurğularla təmin edilməsi, yol
boyunca müvafiq infrastrukturların yaradılması,
yolların beynəlxalq standartlara və müasir nəqliyyat
vasitələrinin tələblərinə uyğun
qurulması, xüsusən şəhərdaxili sərnişin
daşımalarında böyük tutumlu yeni nəqliyyat vasitələrinin
tətbiq edilməsi, zərərli ekoloji təsirlərin
azaldılması və s. tədbirlər həyata keçiriləcəkdir.
Bütün bunlar Azərbaycan Respublikasının
nəqliyyat sisteminin, bütövlükdə respublika
iqtisadiyyatının davamlı inkişafına öz bəhrəsini
verəcəkdir.
Nəqliyyat
sisteminin inkişaf etdirilməsinin turizm, kənd təsərrüfatı
və s. sahələrin inkişafına müsbət təsir
imkanlarını çox düzgün qiymətləndirən
Azərbaycan hökuməti ümummilli lider Heydər Əliyevin
“Yol – iqtisadiyyat, mədəniyyət, bir sözlə, həyat
deməkdir” sözlərini əldə rəhbər tutaraq, nəqliyyat
infrastrukturlarının, avtomobil yollarının yenidən
qurulmasını həyata keçirir ki, bu da milli
iqtisadiyyatın digər sahələrinin inkişafına təkan
verir. Məhz bunun nəticəsidir ki, son dövrlər Azərbaycana
gələn turistlərin sayı ilbəil artır, həm də
turist bazalarının regional inkişafına nail olunur. Bu
yerdə ölkə başçısı cənab İlham Əliyevin
bir fikrini yada salmaq yerinə düşərdi: “Harada ki,
müasir yol var, o bölgədə mütləq və
mütləq inkişaf olacaqdır. Əgər
yol yoxdursa, o bölgə inkişaf edə bilməz. Orada
istənilən təbii sərvətlər, istənilən
infrastruktur, gözəl binalar, mehmanxanalar olsa da, əgər
yol yoxdursa və ya bərbad vəziyyətdədirsə, oraya
heç kim gəlməyəcəkdir”.
Bu gün Azərbaycanın iqtisadi potensialında qlobal rəqabətə
davamlılığın üstün amilə çevrilməsi
və bu potensialın paralel olaraq siyasi qüdrətin, milli
birliyin, xalqın rifahının təmin edilməsinə
yönəlməsi məşhur aforizmi yada salır: “Dövlət
xalq üçündür”. İqtisadi yüksəliş
və islahatların dinamik lideri olan ölkə obrazı isə
tanınmış siyasətçinin deyimini xatırladır.
Marqaret Tetçerə görə, “iqtisadi tərəqqi
vasitədir, məqsəd isə insan mənəviyyatının,
ruhunun dəyişdirilməsidir”.
Ötən beş ildə milli iqtisadi sistemin
liberallaşması, sərmayə mühitinin optimal həddə
çatması, özəl sektorun sürətli
inkişafı, orta sinfin formalaşması üçün əsas
təməlin yaradılması, yoxsulluğun səviyyəsinin
minimuma endirilməsi, strateji valyuta ehtiyatlarının
artması, infrastrukturun modernləşməsi, əhalinin maddi
rifahının yüksəlməsi, iqtisadi uğurların
sosial, demokratik nailiyyətlərin əldə olunmasına
transfer edilməsi - bütün bunlar sabit yüksək nəticələrin
heç də tam siyahısı deyildir. Neft
diplomatiyasını müəyyənləşdirən
strateji xəttin davam etdirilməsi, yeni kontinental layihələrin
həyata keçirilməsi, beynəlxalq aləmdə Azərbaycanın
mövqeyinin möhkəmləndirilməsi sahəsində
ölkəmiz son beş ildə yeni zirvələr
fəth etmişdir. Cənab İlham Əliyevin 2008-ci il oktyabrın 24-də andiçmə mərasimində
dediyi kimi, enerji siyasəti bizə iqtisadi müstəqillik
verdi, arxayınlıq verdi: “Vaxtilə Bakı-Tbilisi-Ceyhan,
Bakı-Tbilisi-Ərzurum, Bakı-Tbilisi-Qars layihələri sadəcə
olaraq, kağız üzərində idi. Sadəcə,
bir niyyət idi, bir fikir idi. Bəziləri
bunu əfsanə adlandırırdılar. Amma
bu əfsanə artıq gerçəkliyə
çevrilmişdir. Kim bunu edibdir? Biz
etmişik! Biz öz siyasətimizlə, regional əməkdaşlıq
çərçivəsində və qonşu dövlətlərin
fəal iştirakı ilə bu uğurlu addımları təmin
etmişik. Bu layihələr Azərbaycanın
uzunmüddətli, uğurlu və dayanıqlı
inkişafını təmin edəcəkdir”.
Bu gün Azərbaycanın
iqtisadi siyasəti açıq, şəffaf olması ilə
fərqlənir və onun demokratik prinsiplər əsasında
həyata keçirilməsi bütün dünyaya
nümayiş etdirilir. Dünya təcrübəsindən məlumdur
ki, hər bir dövlət öz tarixi təcrübəsində
müxtəlif mərhələləri yaşayır. Müasir zaman növbəti – “sosial dövlət”
anlayışını reallığa çevirmişdir.
Avropa məkanında ən yüksək göstəricilər
əldə edən, optimal modelə və nisbətən
böyük tarixi təcrübəyə malik olan sosial
dövlətçilik, insanların tarixi birgəyaşayışının
inteqrativ forması kimi, milli və siyasi təməllərlə
yanaşı, sosial təməlləri də önə
çəkmişdir. Qloballaşma
dövründə sosial dövlətçilik fövqəlmilli
qurumların, nəhəng regional təsisatların
inteqrasiyası, insanlararası münasibətlərdə
özünəməxsusluğu, fikir
ayrılığını şərtləndirən milli və
siyasi prinsiplərlə müqayisədə sosial prinsiplərin
daha universal birlik mexanizminin təmin edilməsinə söykənir.
Təbii ki, Azərbaycanın milli iqtisadiyyatında son beş ildə əldə edilən nəhəng
uğurların böyük qismi sosial sahənin payına
düşür.
İndi ölkədə
həyata keçirilən islahatların magistral meyli sosial
yönümlülüyü ilə səciyyələnir. Bütün
bunları 2009-cu ilin büdcə layihəsi də təsdiq
edir. Büdcə zərfində müxtəlif əhali
qrupları üçün müvafiq sosial ödənişlərin
nəzərdə tutulması, eləcə də bu
ayırmaların ilbəil artması, eyni zamanda bütün
bunlarla yanaşı, qeyri-neft sektorunun, elm, təhsil və mədəniyyətin
inkişafının milli prioritetlər sırasında
olması, yuxarıda qeyd olunanları bir daha təsdiq edir. Neft gəlirlərinin qeyri-neft sektoruna transferi, xarici
sərmayələrin innovasion layihələrə cəlb
olunması iqtisadiyyatın çoxşaxəli təkamülü
onun ancaq təbii sərvətlərə istinad etməsini və
enerji resurslarından asılılığını aradan
qaldırmaq kimi strateji vəzifəyə xidmət etmişdir
və edir.
Əldə
etdiyimiz nailiyyətlər bizə gələcək inkişaf
perspektivlərini, yeni siyasi məkanı və mədəniyyəti,
siyasi və iqtisadi strukturu təkmilləşdirməyi, cəmiyyətimizin
növbəti illər üçün inkişaf istiqamətlərinin
əsas cizgilərini nəzərdən keçirməyə,
vətəndaşların azad, firavan və demokratik ölkədə
yaşayacaqlarına inamının artmasına imkan verir. Təbii ki,
milli demokratik model əsas olaraq, cəmiyyətimizdə milli
mentalitet və özünəməxsusluğun,
özünüdərkin yeni səviyyəsinin, tarixən
çətinliklər və qurbanlar hesabına əldə
etdiyimiz qələbələrin rəmzi kimi
formalaşacaqdır. Aydın məsələdir
ki, demokratik inkişaf xəttini vətəndaşlarımıza
başqaları, özgələri deyil, bizlər, cəmiyyətimiz,
hər birimiz aşılayacağıq. Çünki
hər bir inkişaf modeli, ilk növbədə, milli
xüsusiyyətləri tam şəkildə özündə əks
etdirməyi bacarmalıdır və yalnız bu halda onun
uğuru gözləniləndir.
Aqil ƏSƏDOV,
AMEA-nın İqtisadiyyat
İnstitutunun böyük elmi işçisi,
iqtisad elmləri namizədi
Xalq qəzeti.-2008.-30 noyabr.-S.4.