Bakı Dövlət Universiteti və
milli ideologiyamızın formalaşmasında humanitar elmlərin
rolu
Azərbaycan xalqının ən mötəbər elm
və təhsil məbədi olan Bakı Dövlət
Universitetinin 90 illik yubileyi münasibətilə öz
düşüncələrimi oxucularla bölüşməyə
bir ehtiyac duydum. Ölkəmizdə ali təhsilin flaqmanı
olan Bakı Dövlət Universitetinin xalqımızın
savadlanmasında, respublikada elm və təhsilin
inkişafında misilsiz xidmətləri olmuşdur. BDU indiyədək
yüz minlərlə yüksək səviyyəli ali təhsilli
kadrlar hazırlamışdır. Təkcə onu demək kifayətdir
ki, dünyanın böyük siyasət nəhəngi,
müstəqil Azərbaycan Respublikasının memarı,
ümummilli liderimiz Heydər Əliyev onun məzunu
olmuşdur. Ulu öndər Bakı Dövlət Universitetinin həm
də böyük qayğıkeşi olmuş, onu Azərbaycan
xalqının milli sərvəti adlandırmış, BDU-nun
məzunu olması ilə fəxr etdiyini dəfələrlə
söyləmişdir.
XX əsrdə və
üçüncü minilliyin əvvəllərində Azərbaycanda
mənəvi mədəniyyətimizin, elm və maarifimizin
inkişafı Bakı Dövlət Universitetinin
inkişafı ilə yanaşı addımlamışdır.
İstər keçmiş İttifaq dövründə, istərsə
də müstəqil Azərbaycan dönəmində Bakı
Dövlət Universiteti bütövlükdə mənəvi mədəniyyətimizin,
o cümlədən də elm və təhsilin
inkişafına böyük töhfələr vermişdir. Müasir
şəraitdə milli ideologiyamızın təşəkkül
və formalaşmasında Bakı Dövlət Universitetinin,
xüsusilə də humanitar elmlərin rolu olduqca
böyükdür. Ümummilli lider Heydər Əliyev bunu dəfələrlə
qeyd etmişdir.
Milli ideologiya özü
nə deməkdir? Milli ideologiya hər bir ölkənin, cəmiyyətin
özünəməxsusluğunu, yerli, milli xüsusiyyətlərini,
tarixi keçmişini, inkişaf perspektivlərini, tərəqqi
dinamikasını özündə ifadə edir.
Azərbaycan milli
ideologiyasının təşəkkül və
formalaşmasından söhbət gedərkən
unutmamalıyıq ki, 70 il müddətində bizim respublikamızda
da kommunist ideologiyası hökm sürüb. Heydər Əliyevin
təbirincə desək, biz sonradan kommunist ideologiyasından
imtina etmişik. Bu, doğrudur, lakin belə təsəvvür
etmək olmaz ki, yeni milli ideologiyamız elə birdən-birə
hazır “zənbillə” göydən düşüb. Əlbttə,
belə deyildir. Bu baxımdan milli ideologiyamızın təşəkkülü,
formalaşma təkamülü ilə bağlı bəzi məqamlara
diqqət yetirək. Hər şeydən əvvəl,
tariximizin müxtəlif dövrlərində, həmçinin
fərqli sosial şəraitlərdə, xüsusilə də
XX əsrdə fəaliyyət göstərmiş görkəmli
mütəfəkkirlərimizin, tarixçilərimizin, filosof
və siyasətçilərimizin, ədəbiyyatçı-dilçi
alimlərimizin nəcib əməyini xatırlamağa dəyər.
Yəni qeyd etməyə dəyər ki, hazırda sahib
olduğumuz elmi-nəzəri, mənəvi-əxlaqi dəyərlərin,
necə deyərlər, ilk sütunlarını məhz onlar
yaradıblar. Hələ totalitar rejim dövründə Azərbaycanın
maarifi, elmi, təhsili üçün “külüng
çalanlarımız” az olmamışdır. Uzağa
getməyək, ulu öndərimiz Heydər Əliyevin kommunist
ideologiyasının hökm sürdüyü dövrlərdə,
o cümlədən də Sovet İttifaqının çox
nüfuzlu rəhbərlərindən biri olduğu vaxtlarda Azərbaycanın
tərəqqisi ilə bağlı söyləmiş
olduğu tarixi ideyaları unutmaq olarmı? Bu ideyalar isə
ictimai-iqtisadi, elm-təhsil, mənəviyyatla bağlı
bütün sahələri əhatə edir. Buna görə də
milli ideologiyamızın formalaşmasından söhbət gedərkən
keçmişin mütərəqqi irsini unutmamalı, varislik
prinsiplərini rəhbər tutmalıyıq.
Başqa bir məqam da diqqət tələb
edir. Azərbaycanda humanitar elm nümayəndələrinin hər
cür səylərinə baxmayaraq totalitar rejim, eyni zamanda, sərt
tələbləri ilə çıxış edən
kommunist ideologiyası elmi tədqiqatlar və
araşdırmalar üçün müəyyən yasaqlar,
qadağalar qoymuşdu. Nəyi tənqid edib-etməməyimizdə,
müstəqil fikir söyləməkdə, bir qayda olaraq, sərbəst
deyildik. Bir sıra alimlərimiz, yazıçı və
şairlərimiz, sənət adamlarımız repressiya və
təqiblərə məruz qalmışdılar. Məsələn,
Azərbaycanın ilk Demokratik Xalq Cümhuriyyətinin tarixini,
fəaliyyətini olduğu kimi, müsbət planda öyrənib
araşdırmaq qadağan edilmişdi, demokratik hökumətimizin
fəaliyyəti ya pislənir, ya da təhrif olunurdu. Bir
çox mətbu orqanlarımız (“Füyuzat”, “Şəlalə”,
“Azərbaycan”) burjua mətbu orqanları adlandırılaraq,
yasaqlanmışdı.
Daha bir məqam. Zamanın müəyyən
dönəmində kommunist rejiminin dayaqlarının
çürüməkdə olduğu aşkar şəkildə
özünü büruzə verdi. Respublikamızda
milli-azadlıq hərəkatı vüsət aldı, milli mənlik
şüuru, milli özünüdərk meyli və hərəkatı
gücləndi. Totalitar rejim milli-azadlıq hərəkatını
boğmağa çalışaraq, ölkəmizdə qan
tökdü, 20 Yanvar faciəsini törətdi,
torpaqlarımızın bir hissəsinin Ermənistan tərəfindən
işğal olunmasına şərait yaratdı. Bu arada Azərbaycanı
parçalamaq meyilləri də gücləndi. Tarixin də
öz məntiqi var. İttifaq çökdü, biz siyasi
müstəqillik əldə etdik. Xalq Cəbhəsi hakimiyyətə
gəldi. Təəccüblü də olsa, bu
dövrdə də adlı-sanlı mütəfəkkirlərimizə,
keçmiş dövlət xadimlərimizə, siyasətçilərimizə
qarşı ayrı-seçkilik siyasəti yürüdülməyə
başlandı, ideoloji, daha doğrusu, ideya qeyri-müəyyənliyi
meydan aldı. Siyasətdən uzaq olan adamların ölkəni
bəsit şəkildə idarə etməsi öz mənfi
nəticələrini verməkdə idi.
Heydər Əliyevin Azərbaycanda
yenidən siyasi hakimiyyətə gəlməsi ölkəmizdə
böyük tarixi, ictimai-siyasi proseslərin əsasını
qoydu. Burada Heydər Əliyevin üçüncü minillik
münasibətilə Azərbaycan xalqına müraciətinə
istinad etsək yerinə düşər. Müraciətdə
deyilir: “Öz müstəqilliyini əldə edən Azərbaycan
demokratik, hüquqi, dünyəvi dövlətin möhkəm
təməlini qoymuşdur. Məhz bu müddət
ərzində Azərbaycan xalqı öz müstəqil
dövlətinin Konstitusiyasını qəbul etmiş,
qanunvericiliyini, hakimiyyətin bölünmə prinsiplərini,
hüquq normalarını dünya standartlarına
uyğunlaşdıraraq, digər dövlətlərlə hərtərəfli
əməkdaşlığa hazır olduğunu
nümayiş etdirmişdir”.
Kommunist
ideologiyası iflasa uğradıqdan sonra respublikamızın
müstəqillik əldə etdiyi, bazar iqtisadiyyatına
keçildiyi, xüsusi mülkiyyətə əsaslanan yeni
ictimai münasibətlərin formalaşmaqda olduğu, yeni
demokratik strukturların təşəkkül
tapdığı bir şəraitdə demokratik milli
ideologiyanın, yeni ideoloji konsepsiyaların yaradılması
böyük intellekt və zəka sahibi olan Heydər Əliyevin ideya-nəzəri
irsinin tərkib hissələri idi. Cəsarətlə deyə
bilərik ki, yeni ideologiyanın başlıca struktur elementləri,
təməl ideoloji konsepsiyalar Heydər Əliyevin əsərlərində,
nitq və çıxışlarında özünə yer
almışdır. Bunlar da özünəməxsus
“vətəndaşlıq həmrəyliyi fəlsəfəsi”
kimi qiymətləndirilən “azərbaycançılıq
konsepsiyası”, Azərbaycan dili və ədəbiyyatına,
milli-mənəvi dəyərlərimizə, islam dininə
hörmətlə yanaşmasından ibarətdir. Akademik
Ramiz Mehdiyev “Qlobal inteqrasiya və Azərbaycanda fəlsəfi
fikrin yenidən nəzərdən keçirilməsinə
dair” məqaləsində yazır: “Son illərdə biz tez-tez
azərbaycançılıq ideologiyası barədə
danışır, ona müraciət edirik. Belə hesab edirik
ki, o, yeni şəxsiyyətin formalaşmasının əsaslarından
biridir. Lakin biz bu anlayışın mahiyyəti və tərkib
hissələri ilə əlaqədar fundamental elmi
araşdırmaları görmürük, indiyə qədər
onun strukturu elmi səviyyədə müəyyənləşdirilməmişdir.
Bizim ideoloji korpus, təhsil müəssilərinin müəllimləri
ümumən bu ideoloji konsepti dolaşıq təsəvvür
edir və buna müvafiq olaraq, onu özlərinin elmi-praktik
araşdırmaları sırasına daxil etmirlər. Milli Elmlər
Akademiyası bu boşluğu doldurmağa və onun işlənməsini
mühüm dövləti vəzifə kimi müəyyənləşdirməyə,
əlaqədar elmi institutları və ali məktəblərin
müvafiq kafedralarını bu işə cəlb etməyə
sadəcə olaraq borcludur”.
Bakı Dövlət
Universitetinin humanitar elm nümayəndələrinin bu deyilən
sahədə apardıqları müəyyən səmərəli
işləri də qeyd etməklə, hörmətli
filosofumuz, akademik Ramiz Mehdiyevin iradını tamamilə
haqlı sayır və onun özünün də azərbaycançılığın
tədqiqi sahəsində dəyərləri elmi araşdırmalarının
olmasını oxucularımıza xatırlatmaq istəyirəm.
Düşünürəm ki, ilk təməl nəzəri
prinsipləri, postulat və paradiqmaları ulu öndərimiz tərəfindən
yaradılmış Azərbaycan milli ideologiyası
bütöv bir sistemdir, daha böyük və əhatəli
anlayışdır. Azərbaycançılıq
konsepsiyası onun aparıcı, təyinedici tərkib hissəsidir,
keyfiyyət müəyyənliyidir. Azərbaycan
cəmiyyətinin daxili bütövlüyünə nail
olmağa çalışarkən Heydər Əliyev “vətəndaş
həmrəyliyi fəlsəfəsi” kimi qəti surətdə
təqdir olunan “azərbaycançılıq”
konsepsiyasını irəli sürdü və bildirdi ki, Azərbaycan
bu ölkədə yaşayanların hamısının
Vətənidir. Azərbaycançılıq
konsepsiyası həmçinin buna diqqəti yönəldir ki,
Vətənimiz olan Azərbaycan böyük tarixə malik,
çox vaxt da məhz “Azərbaycan” adı ilə
çağrılan qədim bir ölkədir, türk dillərindən
biri olan dilimiz də məhz Azərbaycan dilidir. “Hər
bir xalq öz dili ilə yaranır”, — deməklə Heydər Əliyev
doğma dilimizin Azərbaycan xalqının
varlığının təyinedici, ayrılmaz hissəsi
olduğunu nəzərə çatdırmışdır. Azərbaycanlı
olması ilə həmişə fəxr edən ulu öndər
Vətənə övlad məhəbbəti ilə
yanaşdığını bir daha nümayiş etdirmişdir.
Onun Səməd Vurğunun “Azərbaycan” şeirinə
müraciət etməsini, hətta onu zümzümə etməsini
də yada salmaq yerinə düşərdi.
Azərbaycan milli
ideologiyasının təşəkkülü və
formalaşmasında Bakı Dövlət Universitetinin humanitar
elm nümayəndələrinin xidmətlərini qeyd etməzdən
əvvəl Heydər Əliyevin bu xidmətləri necə
qiymətləndirməsinə diqqət yetirək. Ulu öndər
universitetin 80 illik yubileyində xüsusi
vurğulamışdır: “Bakı Dövlət
Universiteti öz fəaliyyətinin bütün dövrlərində
elm və təhsil məbədi olmaqla yanaşı, həm də
Azərbaycan dilinin inkişafında, milli şüurun, vətənpərvərlik
ruhunun inkişafında xidmətlər göstərmiş bir
mərkəz rolunu oynamışdır”. Bakı Dövlət
Universitetinin 75 illiyi ilə əlaqədar Heydər Əliyev
demişdir: “Bakı Dövlət Universitetinin əsas fakültələri
— tarix fakültəsi, filologiya fakültəsi, fəlsəfə
fakültəsi, yəni bütün humanitar fakültələr
Azərbaycan dilinin, Azərbaycan elminin inkişafında
müstəsna yer tutur... Azərbaycanda
milli-azadlıq hərəkatının yaranması, meydana
çıxması, inkişaf etməsi, tariximizin səhifələrinin
təxribatdan, təhrifdən qorunması, əsrlərdən-əsrlərə
xalqımızın böyük tarixə, böyük mədəniyyətə
malik olması — bunlar hamısı XX əsrdə alimlərimizin,
ali təhsil ocaqlarında çalışanların fəaliyyəti
sayəsində olmuşdur”.
Heydər Əliyev
bütövlükdə tarix elminə, xüsusilə də Azərbaycan
xalqının tarixinə metodoloji cəhətdən necə
yanaşmağın paradiqmalarını hazırladı, bəzi
tarixi hadisələrin qiymətləndirilməsində
özünə yer almış bayağılıqları və
lüzumsuz subyektivizmi aradan qaldırmaq nümunəsi göstərdi, keçmiş
ideologiyadan gələn bir sıra yasaqları və
qadağaları ləğv etdi. Bu cəhətdən
universitetin tarixçi alimləri onun tövsiyələrini rəhbər
tutaraq milli ideologiyamızın formalaşması prosesində
fəal iştirak edirlər. BDU-nun tarixçi alimlərinin ilk
Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin tarixinə,
xalqımızın müxtəlif vaxtlarda məruz
qaldığı deportasiya və soyqırımı məsələlərinə
dair apardıqları dəyərli elmi araşdırmaları
buna misal çəkmək olar. Bakı Dövlət
Universitetində AXC-nin tarixinə həsr olunmuş və AMEA
ilə birlikdə uğurla keçirilmiş elmi-nəzəri
konfransın işində tarixçilərimizlə
yanaşı, digər humanitar elm sahəsi üzrə mütəxəssislər
də yaxından iştirak etmişlər. Sevindirici haldır
ki, AXC-nin tarixinə və fəaliyyətinə həsr
olunmuş bir neçə cilddən ibarət kitab Azərbaycan
və rus dillərində geniş oxucu kütləsinin
ixtiyarına verilmişdir. Heydər Əliyevin “Minilliyin
qovuşağında” adlı xalqa müraciətindən
aşağıdakı sözləri xatırlatmaq yerinə
düşər: “Bu əziz gündə Azərbaycan
Xalq Cümhuriyyəti banilərinin ruhu qarşısında,
bolşevik terrorunun, repressiyaların, kütləvi
deportasiyaların, soyqırımlarının, Qanlı Yanvar
qurbanlarının və Azərbaycanın ərazi
bütövlüyü uğrunda şəhid olmuş
bütün vətəndaşlarımızın xatirəsi
qarşısında baş əyib Allahdan onlara rəhmət
diləyirik”.
BDU-nun tarix fakültəsi alimlərinin
Azərbaycan xalqının tarixinin elmi
araşdırılması sahəsindəki xidmətlərini
qeyd etmək lazımdır. Bu cəhətdən Azıx
mağarasında edilən kəşfi, dünya azərbaycanlılarının
tarixinə dair elmi laboratoriyanın yaradılmasını qeyd
edə bilərik. “Azərbaycanın Avropa
ölkələri ilə əlaqələri (XV əsrin II
yarısı)”, “Azərbaycan diplomatiyası”, “Kitabi-Dədə-Qorqud”
və “Azərbaycan tarixinin konseptual problemləri”, “Azərbaycan
xalqının genezisi” kimi sanballı əsərlərdə
xalqımızın tarixinin ciddi surətdə tədqiq edilməsinin
şahidi oluruq. Xalqın tarixi keçmişinə, hətta
“Azərbaycan” adına biganə yanaşanlara cavab olaraq bununla
bağlı tarixçilərimizin bir sıra məlumatlarını
yada salmaq yerinə düşər. Məsələn, ərəb
xəlifəsi I Müaviyyə (VII əsr) öz
müşaviri Übeyd İbn-Şəriyyədən
soruşub: “Türklər və Azərbaycan nə deməkdir?”
Müşavir cavab verib: “Azərbaycan qədimdən türklərin
yaşadığı ölkədir”. Yaxud IX əsr səyyahı
Əl-Yaqubi Arazın şimalını “Yuxarı Azərbaycan”
(“Azərbaycan əl-Ülya”) adlandırır. Daha bir misal. Ət-Təbəri
yazır: “Azərbaycan ərazisi Həmədan-Zincan şəhərlərindən
başlar, Dərbəndə qədər davam edər, bu əraziyə
Azərbaycan deyirlər”. 902-903-cü ildə ibn əl-Fəqih
yazıb: “Azərbaycan ərazisi Bərdə
torpaqlarından Zəncan torpaqlarına qədərdir” (Bax.
akad. Tofiq Köçərli. “Erməni
saxtakarlığı”, Bakı, 2002, s. 6-7).
BDU-nun tarixçi
alimlərinin Heydər Əliyevin həyat və fəaliyyətinə
həsr olunmuş və Azərbaycan milli ideologiyasının
formalaşması baxımından dəyərli mənbə
hesab etdiyim “Azərbaycan tarixində Heydər Əliyev şəxsiyyət”
(Y.Mahmudov), “Dövlətçilik naminə”
(İ.Hüseynova) adlı kitabları yada salmaq istərdim.
Bakı Dövlət
Universitetinin hüquq, beynəlxalq münasibətlər və
beynəlxalq hüquq fakültəsinin alimləri də bu təhsil
ocağımızın humanitar alimləri arasında layiqli
yer tutur, respublikamızda keçirilən ictimai-siyasi tədbirlərdə,
qanunvericilik aktlarının müzakirəsində yaxından
iştirak edirlər.
Hüquq fakültəsinin alimləri “Azərbaycanın
siyasi və hüquqi nəzəriyyələr tarixi”, “Azərbaycan
dövlət və hüquq nəzəriyyəsi”, “Azərbaycanın
siyasi və hüquqi təlimlər tarixi” kimi sanballı əsərləri
oxucuların xidmətinə vermişlər. Bu əsərlərdə Azərbaycanın
konstitusiya inkişafı, vətəndaşların hüquq və
vəzifələri, ölkənin müxtəlif tarixi mərhələlərində
Azərbaycanın ictimai, dövlət quruluşu və
hüququ, siyasi-hüquqi ideologiyasının
formalaşması və inkişafı kimi məsələlər
öz əksini tapmışdır. Beynəlxalq münasibətlər
və beynəlxalq hüquq fakültəsi xeyli cavan olsa da, Azərbaycanın
daxil olduğu beynəlxalq aləmdə onun yerinin tədqiq
edilməsində, Heydər Əliyevin elmi-nəzəri irsinin
öyrənilməsində əhəmiyyətli rol oynayır.
Ümummilli liderimiz
BDU-nun filologiya fakültəsinin alimlərinin ölkəmizdə
ədəbi-bədii irsin, dil mədəniyyəti tarixinin tədqiqində,
Azərbaycan dilinin inkişaf etdirilməsi sahəsində nəcib
əməyini xüsusi qeyd edir, mütəfəkkir
yazıçı və şairlərin ədəbi-bədii
irsinin öyrənilməsi ilə əlaqədar filoloqlar qarşısında
ciddi vəzifələr durduğunu nəzərə
çatdırırdı. Bunu Heydər Əliyev Nizaminin,
Füzulinin, Cəlil Məmmədquluzadənin yubileylərinin,
həmçinin “Dədə Qorqud” dastanının 1300 illik
yubileyinin keçirilməsi ilə əlaqədar söyləmiş,
eyni zamanda, şifahi xalq yaradıcılığının
dərindən öyrənilməsi zərurətini bir vəzifə
kimi irəli sürmüşdür. Universitetin filologiya
fakültəsinin alimləri rəhbərin bu
çağırış və tapşırıqlarına
layiqincə cavab vermişlər.
Bir məqamı da diqqətə
çatdırmaq istərdim. Heydər Əliyev alimlərimiz
qarşısında vəzifə qoyarkən onu bütün
aydınlığı ilə nəzərə
çatdırırdı, daha doğrusu, onun mükəmməl
konsepsiyasını təqdim edirdi. O,
böyük mütəfəkkir Məhəmməd
Füzulinin 500 illik yubileyi ərəfəsində çox
şövqlə nəzərə çatdırırdı
ki, “baxın, 500 il bundan əvvəl Füzuli öz ana dilində,
Azərbaycan dilində, türk dilində öz əsərlərini
yaratmışdır”. Yaxud Cəlil Məmmədquluzadənin
125 illiyi ilə əlaqədar Heydər Əliyev demişdi: “Cəlil
Məmmədquluzadənin yaradıcılığı, əsərləri
bu gün bizim ideologiyamızın formalaşmasına,
yaranmasına və onun konsepsiyasının elmi şəkildə
hazırlanmasına çox kömək edə bilər və
edəcəkdir”.
Filologiya fakültəsinin
səmərəli axtarışlarından bəhs edərkən
azərbaycançılıq ideologiyasının elmi
araşdırılması sahəsinə dəyərli xidmət
kimi “Azərbaycanşünaslıq məsələləri”
(Nizami Cəfərov. Bakı, 2001), “Azərbaycanlılar: etnokulturoloji birliyin
siyasi-ideoloji üfüqləri” (Nizami Cəfərov. Bakı, 2001) kitablarını nəzərə
çatdırmaq istərdim.
Heydər Əliyev jurnalist peşəsinə
həmişə çox hörmətlə yanaşan dövlət
rəhbərlərindən idi. O göstərirdi ki,
“jurnalistika böyük zəhmət, xüsusi səy,
professional yanaşma, hadisələri operativ qiymətləndirmək
və prosesləri düzgün təhlil etmək
bacarığı tələb edən sənətdir”. Məncə,
ulu rəhbərin bu sözləri həmçinin BDU-nun
jurnalistika fakültəsinin professor-müəllim heyəti
üçün həm ruhlandırıcı, həm də rəhbəredici
sözlər idi. Fakültənin alimlərinin
yaratdığı “Heydər Əliyev və mətbuat”
dördcildliyini təqdirəlayiq hadisə kimi qiymətləndirmək
olar. Ümumiyyətlə, Mətbuat Günü ilə əlaqədar
elmi-nəzəri, elmi-praktiki konfransların keçirilməsi
və universitet rəhbərlərinin bu işə həvəslə
qatılması, onu diqqətdə saxlaması artıq
xoş ənənəyə çevrilmişdir. “Azərbaycan”
qəzetinin 90 illiyinin Bakı Dövlət Universitetində təntənə
ilə keçirilməsi də bu qəbildəndir.
Universitetin sosial elmlər və
psixologiya fakültəsində, onun müvafiq kafedralarında
aparılan elmi-nəzəri iş də diqqəti cəlb
edir. Hər şeydən əvvəl xatırladaq ki, fakültədə
müasir problematika, müasir Azərbaycan gerçəkliyinin
elmi araşdırılması aparıcı yer tutur. Müstəqil Azərbaycanın da
qatıldığı qloballaşma və inteqrasiya prosesləri,
bazar iqtisadi və özəlləşdirmə ilə, həmçinin
müasir informasiya cəmiyyətinin təşəkkül
tapması, vətəndaş cəmiyyəti və dünyəvi,
hüquqi dövlət problemlərinin tədqiqi və öyrənilməsi
diqqət önünə çəkilmişdir.
Bütün sosial elmlərin nəzəri əsası və
metodoloji bazası kimi fəlsəfənin problemləri fəal
tədqiq olunur, namizədlik və doktorluq dissertasiyaları
üçün, bir qayda olaraq, tədqiqi əhəmiyyət
kəsb edən mövzular seçilir. Fəlsəfə
üzrə bir sıra maraqlı kitablar oxucuların istifadəsinə
verilmiş, Platonun, Aristotelin, Hegelin əsərləri Azərbaycan
dilinə tərcümə edilmişdir. Azərbaycan dilində
sanballı “Fəlsəfə” ensiklopedik lüğəti
yaradılmış, bir çox digər əsərlər də
rus dilindən Azərbaycan dilinə tərcümə edilərək
oxucuların istifadəsinə verilmişdir. Azərbaycan
xalqının ictimai-siyasi və fəlsəfi fikir tarixinin tədqiqi
sahəsində də bütövlükdə səmərəli
işlər görülmüşdür. Xatırlatmaq
istərdik ki, sosiologiya kafedrasında “Qloballaşma və milli
təhlükəsizlik”, “Şəxsiyyət və cəmiyyət”,
“İdarəetmənin sosiologiyası”, “Siyasətin
sosiologiyası”, “Liderlik və rəhbərlik”, “İnformasiya
cəmiyyəti” və s. mövzular tədqiq və tədris
olunarkən müasir Azərbaycan gerçəkliyindən
götürülmüş faktlardan, eyni zamanda ulu
öndərimiz Heydər Əliyevin ideya-nəzəri irsindən
geniş istifadə olunur. Əlbəttə, gələcəkdə
daha çox işlər görməliyik. Cəmiyyətdə
baş verən çox çeşidli hadisələrin
proqnozlaşdırılması və modelləşdirilməsi
sahəsində bir qədər geri qalırıq, hələ
elit səviyyədə sosiologiya və politologiya məktəbimiz
yoxdur.
Ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin
elmi-nəzəri və ideya irsinin öyrənilməsi və
tədrisi sahəsində universitetin politologiya və sosiologiya
kafedrası alimlərinin faydalı əməyini də qeyd etmək
olar. Kafedra rəhbərliyinin və əməkdaşlarının
müxtəlif regional və beynəlxalq simpozium və
konfranslarda fəal iştirakı diqqəti cəlb edir.
Heydər Əliyevin
təbirincə desək, “Azərbaycan maarifinə
çıraq tutan” bu təhsil ocağının, yəni
Bakı Dövlət Universitetinin bütün humanitar
korpusunun, bunların sırasında da şərqşünaslıq,
kitabxanaşünaslıq və informasiya, ilahiyyat fakültələrinin
müsbət işini qeyd etmək olar.
Bütövlükdə,
humanitar fakültələr korpusu Bakı Dövlət
Universitetində xoş bir aura — Azərbaycan dövlətinə
və dövlətçiliyinə sədaqət aurası,
onun möhkəm, ideoloji zəmini olmaq, uğurlarından
ruhlanmaq, taleyüklü problemlərinə həssaslıqla
yanaşmaq imici yaratmışdır. Məhz buna görə də
Heydər Əliyev həmişə Bakı Dövlət
Universitetinə qayğı və məhəbbətlə
yanaşmış, ondan ümid gözləmiş və dəfələrlə
demişdi ki, milli ideologiyamızın əsasları, milli
şüur və milli ruh məhz təhsil ocaqlarında, o
cümlədən Bakı Dövlət Universitetində
yaradılır. Yekun olaraq deyə bilərəm ki, BDU-da fəaliyyət
göstərən “Heydər Əliyev məktəbi” elə
hamımız üçün nümunə, örnəkdir.
İzzət RÜSTƏMOV,
Bakı Dövlət Universiteti
sosiologiya
kafedrasının müdiri, fəlsəfə elmləri
doktoru,
professor
Xalq qəzeti.- 2009.- 1 noyabr.- S. 3.