Tərtər: təhsildə yeniləşmə uğurla
gedir
Bunu son 2 ildə tələbə adı qazananların
sayının artması da təsdiq edir
Son illər ölkəmizdə iqtisadiyyatın
bütün sahələrində olduğu kimi, təhsil sahəsində
də böyük uğurlar əldə edilmişdir. Ümummilli
lider Heydər Əliyevin adı ilə bağlı olan təhsil
islahatı proqramını Prezident İlham Əliyev uğurla
davam etdirir. Təhsil sisteminin ardıcıl inkişafı
qazanılan nailiyyətlər, ilk növbədə, dövlət
başçısının təhsilə göstərdiyi
böyük diqqət və qayğı sayəsində
mümkün olmuşdur. Son illərdə təhsilə
ayrılan illik büdcə vəsaiti 5 dəfədən
çox, təhsil işçilərinin aylıq əmək
haqqı 6 dəfə artmışdır. Təhsil sahəsində
16 dövlət proqramı və sənədi qəbul
edilmiş və uğurla həyata keçirilir. Son 5 ildə
ölkəmizdə 1800-ə qədər yeni məktəb binası
tikilmiş, 300-dən çox məktəb əsaslı təmir
edilmişdir.
Ölkəmizdə təhsilin
inkişafına qayğıdan danışarkən Heydər Əliyev
Fondunun prezidenti, YUNESKO və İSESKO-nun xoşməramlı
səfiri, millət vəkili Mehriban xanım Əliyevanın
xidməti xüsusi qeyd edilməlidir. Fondun təşəbbüsü
ilə reallaşdırılan “Yeniləşən Azərbaycana
yeni məktəb” və “Uşaq evləri və internat məktəbləri”
proqramları çərçivəsində 226 yeni məktəb
tikilmiş, 39 məktəb əsaslı təmir edilərək
müasir avadanlıqlarla təmin edilmişdir. Fondun xətti
ilə Tərtər rayonunda 2 məktəb tikilib istifadəyə
verilmişdir.
Rayonumuzun təhsil
sistemində 48 ümumtəhsil məktəbi, 28 məktəbəqədər
və 4 məktəbdənkənar uşaq tərbiyə
müəssisəsi fəaliyyət göstərir. 678 sinif
komplektində 11 mindən çox şagirdin təlim-tərbiyəsi
ilə 1600-dən artıq müəllim məşğul olur.
Müəllimlərdən 3 nəfəri “əməkdar müəllim”
adı almış, 3 nəfəri “Tərəqqi medalı” ilə
təltif olunmuşdur. 4 nəfər isə Azərbaycan Respublikasının
qabaqcıl təhsil işçisidir.
Son illər Azərbaycan
Respublikasının təhsil naziri Misir Mərdanovun və Tərtər
Rayon İcra Hakimiyyətinin başçısı Vidadi
İsayevin rayonumuzda təhsilin inkişafına göstərdikləri
diqqət və qayğının nəticəsində təhsilin
keyfiyyətcə yaxşılaşdırılması və
onun maddi-texniki bazasının möhkəmləndirilməsi ilə
bağlı xeyli iş görülmüşdür. Prezident İlham Əliyevin sədrliyi ilə Nazirlər
Kabinetinin 2009-cu ilin doqquz ayının sosial-iqtisadi
inkişafının yekunlarına həsr olunmuş geniş
iclasında təhsil naziri Misir Mərdanov bildirmişdir ki,
ölkədəki siyasi sabitlik və dinamik iqtisadi yüksəliş
təhsilin inkişafı üçün də əlverişli
şərait yaratmışdır. Bu sahəyə
ayrılan vəsait 2003-cü illə müqayisədə 5 dəfədən
çox artaraq 1,3 milyard manata çatmış, investisiya
qoyuluşları isə 5,8 milyon manatdan 220 milyon manata yüksəlmişdir.
Yeni dərs ili ərəfəsində
ictimaiyyətin çoxdan gözlədiyi “Təhsil
haqqında” Qanun qəbul edilmişdir. “Ümumtəhsil məktəblərinin
informasiya-kommunikasiya texnologiyaları ilə təminatı
proqramı”nın yerinə yetirilməsi ilə əlaqədar
məktəblərimizə 268 kompyuter verilmişdir. Hazırda
orta hesabla 29 nəfər şagirdə 1 kompyuter
düşür. Həmin kompyuterlərdən səmərəli
istifadə etmək məqsədilə Təhsil Nazirliyi, Rabitə
və İnformasiya Texnologiyaları Nazirliyi və Milli Elmlər
Akademiyasının İnformasiya Texnologiyaları
İnstitutunun təşəbbüsü ilə 2008-ci ilin
yanvar ayından başlayaraq rayonun ümumtəhsil məktəblərində
İKT avadanlıqları üzrə informatika müəllimləri
üçün kurslar təşkil edilmişdir.
Bu il təmir-tikinti
işləri ilə əlaqədar xeyli iş
görülmüşdür. Şəhər 2 saylı məktəb-lisey
yerli büdcə vəsaiti hesabına əsaslı təmir
edilmişdir. 1 saylı Sarıcalı kənd orta məktəbi
üçün 220 şagird yerlik müasir tələblərə
cavab verən məktəb
binasının tikintisinə başlanılmışdır. Qalan məktəblərdə isə daxili imkanlar
hesabına cari təmir işləri aparılmışdır.
2008-2009-cu dərs ilində tədris müəssisələrinin
maddi-texniki bazasının möhkəmləndirilməsi ilə
əlaqədar zəruri işlər həyata
keçirilmiş, 30 məktəbdə ikinövbəliliyin ləğvi
və beşgünlük tədris həftəsinə
keçirilməsi şagirdlər üçün əlverişli
təlim şəraiti təmin edilmişdir. Növbəti illərdə
qalan siniflərin də beşgünlük tədris həftəsinə
keçirilməsi nəzərdə tutulmuşdur.
2009-cu ildə orta məktəbi
bitirmiş məzunların 296 nəfəri ali məktəblərə
imtahanda iştirak etmiş, 91 nəfər tələbə
adı qazanmışdır. Bu, məzunların
təqribən 27 faizini təşkil edir. 2008-ci ildə isə
ali məktəblərə sənəd verən 379 nəfər
şagirdin yalnız 38 nəfəri (10,35 faizi) tələbə
adını qazanmışdı. Keçən illə
müqayisədə bu il tələbə adını qazanan məzun
42 nəfər çox olmuşdur. Sevindirici haldır ki, 3 nəfər
600-dən çox bal toplamışdır. Bunlardan 2 nəfəri
Tərtər şəhər 1 nömrəli, 1 nəfəri
isə Şıxarx 2 nömrəli məktəbin məzunudur.
2009-cu il
olimpiadalarının respublika turunda iştirak etmək
üçün 6 şagird vəsiqə qazanmışdı.
Tərtər şəhər 1 saylı orta məktəbin X
sinif şagirdi İlahə Əmrahlı birinci yeri (dil-ədəbiyyat),
Jalə Muradova üçüncü yeri (Azərbaycan tarixi),
Cəmilli kənd orta məktəbinin XI sinif şagirdi Mənsim
Məmmədzadə
dördüncü yeri (kimya) tutmuşdular. Təhsil Nazirliyinin
fənn olimpiadalarının nəticələri barədə
xüsusi əmrində uğurlu nəticələr göstərən
rayonların sırasında Tərtər şagirdlərinin
müsbət nəticələri də qeyd edilmişdi. “Mən
Heydər Əliyevi düşünürəm” mövzusunda
ümumrespublika inşa yazı müsabiqəsində Tərtər
şəhər 1 saylı orta məktəbinin X sinif
şagirdi İlahə Əmrahlı yenidən fərqlənərək
qalib olmuşdur.
C.Naxçıvanskinin
xatirəsinə həsr olunmuş məktəblilərin
şahmat üzrə respublika çempionatında rayon
şahmat məktəbinin yetirməsi İman Tanrıverdiyev
mükafata layiq yer tutaraq diplomla təltif edilmişdir.
İdman məktəbinin yetirmələri digər spartakiada və
yarışlarda da fəal iştirak etmişlər. Onlar zona yarışlarında
finalda oynamaq hüququ qazanmışlar.
Voleybolçularımız finalda III yeri tutmuşlar.
Məktəbdənkənar iş
mərkəzinin işi də son vaxtlar xeyli canlanmışdır.
Mərkəzin dram dərnəyinin üzvləri tamaşa və
konsert proqramları hazırlayaraq rayon mədəniyyət
evində nümayiş etdirmişlər. ATƏT-in
Bakı ofisi və Tərtər Rayon Polis Şöbəsinin məktəblilər
arasında keçirdiyi “Mən Azərbaycanın polisini necə
görürəm?” rəsm müsabiqəsinə təqdim edilən
5 rəsm çox bəyənilmiş, müəlliflərə,
dərnək rəhbərinə və mərkəzin
direktoruna hədiyyələr verilmişdir. Uşaq və
yeniyetmələrin elmi-texniki yaradıcılıq müsabiqəsində
mərkəzin yetirməsi Anar Ağayevin
hazırladığı hərbi maşın modeli respublika mərhələsində
diploma layiq görülmüşdür.
Son illərdə təhsilin
inkişafı, bu sahədə aparılan məqsədyönlü
islahatlar, həyata keçirilən proqramlar rayonun təhsil
işçilərini təşəbbüskarlıqla
çalışmağa, təlim-tərbiyəni keyfiyyətcə
yüksəltməyə ruhlandırmışdır. Təhsildə
başlanan məzmun dəyişiklikləri təlim-tərbiyə
proseslərinin sistemli planlaşdırılmasını
özündə əks etdirən kurikulum islahatları
altında aparılır. Yeni kurikulumlarla tədrisə
keçən dərs ilindən I siniflərdən
başlanmışdır. Bununla əlaqədar həmin siniflərdə
dərs deyəcək 60 müəllim müəyyənləşdirilmiş
və onlar üçün treninqlər təşkil
edilmişdir. Bu iş cari dərs ilində də davam
etdirilmişdir. Bu məqsədlə 58 ibtidai sinif müəlliminə
kurs keçilmişdir. I siniflərdə tədrisin vəziyyətini
sistemli şəkildə metodmərkəz nəzarətdə
saxlamış, qabaqcıl müəllimlərin iş təcrübəsi
öyrənilmiş və digər müəllimlər də
tanış edilmişlər.
Müəllimlərin
XIII qurultayında qeyd edildiyi kimi, dövlətin ümumi təhsilin
inkişafı naminə gördüyü işlər orta məktəb
sisteminin uğurlu gələcəyinə, məktəblərimizin,
sözün əsl mənasında, bilik-savad mərkəzlərinə
çevriləcəyinə cəmiyyətdə böyük inam yaradır. Qurultayda məktəbəqədər
təhsil haqqında geniş söhbət getmişdir. Qeyd edilmişdir ki, dövlətimiz təhsilin
bütün pillələri ilə yanaşı, məktəbəqədər
təhsil sistemini də daim diqqət mərkəzində
saxlayır. Ölkə Prezidentinin təsdiq etdiyi 2007–2010-cu illəri
əhatə edən “Məktəbəqədər təhsilin
yeniləşdirilməsi proqramı” xüsusi əhəmiyyət
kəsb edir. Təhsil pillələri arasında
özünəməxsus yeri olan, uşaqların erkən
inkişafında, sağlamlığında və təhsilində
müstəsna əhəmiyyəti olan məktəbəqədər
təhsil sahəsində hələ görüləsi işlər
və problemlər çoxdur. Rayonumuzda bu problemlər
sürətlə aradan qaldırılır.
Qurultayda şagird
nailiyyətlərinin qiymətləndirilməsi, müəllimin
fəaliyyətinə, “müəllim–şagird”, “məktəb–valideyn”
münasibətlərinə, tədris prosesinin idarə
olunmasına, eləcə də müəllim
hazırlığı məsələlərinə diqqət
vermək qarşımızda mühüm vəzifə kimi
qoyulmuşdur. Şagird nailiyyətlərinin qiymətləndirilməsinin
mühüm tərkib hissəsi şagirdlərin bilik,
bacarıq və vərdişlərinin yekun
buraxılış imtahanları vasitəsilə
yoxlanılmasıdır. Bu, həm də məktəbin fəaliyyətinin
keyfiyyət səviyyəsini göstərir. Keçən dərs
ilində buraxılış imtahanları mərkəzləşdirilmiş
qaydada bir gündə 3 mərkəzdə
keçirilmişdir. Nəticələr kompyuter vasitəsi ilə
Təhsil Nazirliyində yoxlanılmışdır.
Rayonumuzda öz peşəsinin
vurğunu olan, peşəkarlığı ilə fərqlənən,
fədakar əməyi əsl vətənpərvərlik
nümunəsi olan müəllimlərimiz çoxdur. Belələrindən Aybəniz Kərimovanı,
Oqtay Həsənovu, Fazilə Kərimovanı, Könül Həsənovanı,
Mehparə Fərəcovanı, Təranə
İbrahimovanı, Nadir Sadıqovu, Afaq Xəlilovanı,
Hüsniyyə Məmmədovanı, Ruhanə Mirzəyevanı,
Mülayim Məmmədovanı göstərmək olar.
Bu gün cəmiyyətdə təhsillə bağlı daha
çox müzakirəyə səbəb olan məsələ
bilavasitə təhsilin keyfiyyəti ilə bağlıdır.
Son illər aparılan məqsədyönlü işlərin
nəticəsidir ki, təhsilin keyfiyyəti rayonumuzda da xeyli
yaxşılaşmışdır. Bu, özünü ali məktəblərə
qəbul imtahanlarında əldə olunan nəticələrin
ilbəil yaxşılaşdırılmasında da göstərir.
Dövlət
başçısı İlham Əliyevin 2006-cı ildə təsdiq
etdiyi “Xüsusi istedada malik olan uşaqların
yaradıcılıq potensialının inkişafı üzrə
dövlət proqramı” keyfiyyətli təhsil uğrunda
sağlam rəqabətin güclənməsinə səbəb
olmuşdur. Bu
proqramın icrası ilə bağlı son 3 ildə rayonda
ardıcıl iş aparılmışdır. Məktəblər
üzrə istedadlı şagirdlər aşkar edilmiş və
onlarla məktəblərdə qrafik əsasında məşğələlər
təşkil edilmişdir. Belə uşaqlarla işləyən
müəllimlər üçün Azərbaycan Müəllimlər
İnstitutunun təşkil etdiyi “Xüsusi istedadlı uşaq
və gənclərlə fəaliyyətin xarakterik xüsusiyyətləri
mövzusunda” birhəftəlik seminarda 40 müəllim
iştirak etmişdir. Həmin müəllimlərin
apardığı səmərəli işin nəticəsidir
ki, son illərdə olimpiadalarda, inşa müsabiqələrində,
idman yarışlarında qeyd olunan uğurlar əldə
edilmişdir.
Rayon Təhsil
Şöbəsi 2009-cu ilə dair fəaliyyət planı əsasında
Cəmilli, Umudlu, Qarağacı, 2 saylı Sarıcalı kənd
orta və Qəzyan kənd əsas məktəblərində
monitorinq keçirmiş və nəticələr şura
iclasında müzakirə edilərək müvafiq qərarlar
qəbul edilmişdir. 2009-cu il məzunlarının ali məktəblərə
qəbul imtahanlarının nəticələri barədə
məsələ də ciddi müzakirə edilmişdir. Təhsilin keyfiyyəti onun məzmununun nə dərəcədə
dəqiq, tələbata uyğun müəyyənləşdirilməsindən
birbaşa asılıdır. Əsas məqsəd şagirdlərin
idrak fəallığını, ümumi inkişafını
ləngidən mövcud “yaddaş məktəbi”ndən “təfəkkür
və düşüncə məktəbi”nə keçmək
və bu əsasda ümumi təhsilin müasir modelini qurmaqdan
ibarətdir. Təhsildə başlanan məzmun dəyişiklikləri
təlim-tərbiyə proseslərinin sistemli
planlaşdırılmasını özündə əks
etdirən kurikulum islahatları altında aparılır. Beləliklə,
ümumtəhsil sistemində yeni mərhələnin təməli
qoyulmuşdur.
Təhsilə aid dövlət
proqramları, qərar və sərəncamlarla yanaşı,
Azərbaycan müəllimlərinin XIII qurultayının qərarlarında
da təhsil işçilərinin qarşısında
mühüm vəzifələr qoyulmuşdur. Tərtər
rayonunun təhsil işçiləri başlanmış yeniləşmə
işlərini ardıcıl davam etdirəcək, müstəqil
ölkəmiz üçün layiqli nəsil yetişdirilməsinə
töhfələrini artıracaqlar.
Aydın QARAYEV,
Tərtər Rayon Təhsil
Şöbəsinin müdiri
Xalq qəzeti.- 2009.- 14 noyabr.- S. 5.