“Koroğlu”ya ümumtürk məhəbbəti
Bir zamanlar Koroğlu türk dünyasının hər
yerindən igid, qəhrəman oğulları Çənlibelə
toplayıb burda bəşər tarixində görünməmiş,
insanlığın, haqqın, ədalətin hər şeydən
uca tutulduğu bir cəmiyyət yaratmışdı. Bu dəfə
də türk dünyasının hər yerindən elm
adamları Türkiyənin Bolu şəhərinə
toplaşmışdılar. Bu toplantının da səbəbkarı
Koroğlu idi. Bolu şəhəri Koroğlu
işığına bələnmişdi, Koroğlu
havasına köklənmişdi. Şəhərin hər
yerində bir reklam gözə dəyirdi: “Uluslararası
Koroğlu, Bolu tarixi və kültürü konfransı”.
Konfransı Bolu şəhərindəki
Abant İzzət Baysal Universiteti, AMEA Folklor İnstitutu və
Özbəkistan Fənlər Akademiyası Dil və Ədəbiyyat
İnstitutu birlikdə təşkil etmişdi. Sözsüz
ki, konfrans Bolu şəhərində keçirildiyinə
görə, onun əsas ağırlığı Abant İzzət
Baysal Universitetinin üzərinə
düşmüşdü. Öncə deyim ki, böyük bir
ərazidə meşələrlə örtülmüş təbiətin
qucağında yerləşən bu universiteti İzzət
Baysal adlı bir türk şəxsi vəsaiti ilə tikdirib
dövlətə vermişdir. Hazırda universitetin 20 minə yaxın tələbəsi
var.
Türkiyədə və Azərbaycanda
yaxşı tanınan türkoloq Səyfəddin Altaylı
kürsüyə çıxaraq konfransı açmaq
üçün Abant İzzət Baysal Universitetinin rektoru
professor Atilla Kılıça söz verdi. Rektor öncə
qonaqları salamladı, Koroğlu adının bütün
türk dünyasında olduğu kimi, Bolu şəhərində
də uşaqdan böyüyə hamının dilinin əzbəri
olduğunu, Koroğlu ilə bağlı örnəklərin
Bolunun tarixində və mədəniyyətində xüsusi
yer tutduğunu vurğuladı. O, türk xalq
yaradıcılığının daha geniş və ardıcıl
öyrənilməsinin önəmindən, Bolu Xalq
Kültürünün Araşdırma Mərkəzinin bu sahədə
gördüyü işlərdən danışdı.
AMEA Folklor İnstitutu adından professor Füzuli Bayata söz verildi. O, “Koroğlu” eposunun çox geniş bir coğrafiyada yayıldığından, 17 türk və 8 qeyri-türk xalqında onun variant və versiyalarının olduğundan, ingilis, alman, fransız, rus dilləri də daxil olmaqla 9 xarici dilə tərcümə edildiyindən söz açaraq, fikrini “Koroğlu 200 milyonluq türk millətinin qəlbində taxt qurmuşdur” – deyə tamamladı.
Moldaviya EA Qaqauzologiya Bölümünün müdiri professor Liubov Çimpocş Koroğlunun Balkanlardakı və Bessarabiyadakı qəhrəmanlıqlarından, bunların xalq arasında indi də yaşadığından, dastanın qaqauz variantından danışdı. Tatarıstan EA Dil və Ədəbiyyat İnstitutu folklor bölməsinin müdiri professor İlseyar Jakirova, Qazaxıstan EA Ədəbiyyat və Sənət İnstitutunun professoru Vahidcan Azibayeva “Koroğlu” dastanının tatar və qazax variantlarının özəlliklərindən söz açdılar. Bakı Dövlət Universitetinin dosenti Nəzakət Hüseynova “Türk dövlətlərinin sərhədlərinin pozulmasına yol vermək olmaz” deyərək, Azərbaycanın xəritəsini və Bakıdan apardığı kitabları Abant İzzət Baysal Universitetinin rektoru professor Atilla Kılıça hədiyyə etdi. Professor İlhan Başgözün “Xalqın Koroğlusu — tarixin Koroğlusu” mövzusunda çıxışından sonra konfrans öz işini ayrı-ayrı bölmələrdə davam etdirdi.
Konfransa “Azərbaycandan daha
çox alim və koroğluşünas
qatılmışdı. Professorlardan Füzuli Bayat, Firudin Cəlilov,
Məhərrəm Cəfərli, tədqiqatçı Əli
Şamil ayrı-ayrı salonlardakı bölümlərə
rəhbərlik etdilər. Firudin Cəlilovun “Koroğlu – Herakl
mifi folklorda”, Məhərrəm Cəfərlinin “Koroğlu”
dastanının mifoloji bağlamda araşdırılma tarixi
(Azərbaycan təcrübəsi)", Füzuli Bayatın
“Koroğlunun xilaskar qəhrəman tipindən ədaləti
qoruyan qəhrəmana dönüşü”, İslam
Sadığın “Koroğlu xarakterinin genetik kodu”, yaxud
“Koroğlu” dastanının “erməni variantı” haqqında”,
Nəzakət Hüseynovanın “Ural Batır” və
“Koroğlu” dastanlarında at və qılıncın mifik səciyyəsi”,
Elçin Abbasovun “Koroğlu” dastanında savaş
ritualının poetik mətn təzahürləri”, Əziz Ələkbərlinin
“Koroğlu” dastanı və tarix: İrəvan əyaləti
ilə ilgili obraz və motivlər", “Xəlil
Ağaverdiyevin ”Koroğlu" dastanının tatar-tobol
versiyası və arxaik türk eposunun yapısı”, Əli
Şamilin “Koroğlu” dastanında aşıq sərbəstliyi”
məruzələri koroğluşünasın
çağdaş suallarına inandırıcı cavablar
oldu.
Gülnaz Ağdullazadənin
“Koroğlu” dastanının Üzeyir Hacıbəylidən
Andan Sayquna qədər Azərbaycan və Türkiyə opera
musiqisindən keçən yolu”, Elmar Hüseynovun “Koroğlu”
dastanındakı (Paris nüsxəsi) toponimlər
haqqında”, Elxan Məmmədovun “Koroğlu” dastanında
aşıq şeiri növləri”, Həbibə Məmmədovanın
“Azərbaycanda Koroğlu havaları (“Koroğlu” dastanı əsasında)”,
Mətanət Əzizqızının “Koroğlu” dastanının
evrənsəl ekzoterik yapısı” mövzularındakı
çıxışları da konfrans
iştirakçıları tərəfindən maraqla
qarşılandı, müzakirələrə səbəb
oldu. Bu müzakirələrdə universitetin tələbələri
də iştirak edirdillər.
Konfrans
iştirakçıları axırıncı gün Bolunun
öz gözəlliyi ilə yadda qalan Sarıalan yaylasında
oldular. Maraqlı gəzintidən sonra iştirakçılar
Sarıalan yaylasındakı konfrans salonuna toplaşdılar.
Burda konfransın sonuncu yığıncağı
keçirildi. Seyfəddin Altaylı yenidən kürsüyə
çıxaraq natiqlərə söz verdi. İlk olaraq Abant
İzzət Baysal Universitetinin rektoru, professor Atilla
Kılıç kürsüyə
çağırıldı, konfrans haqqında yekun
sözü söylədi. Rektor konfransın gedişindən
razı qaldığını və bu cür tədbirlərin
daha geniş şəkildə təşkilinin böyük
önəm daşıdığını bildirdi. Bundan sonra
Bolu ilçəsi Dörddivar bələdiyyəsinin sədri
və kaymakan da Koroğlu və Bolu
bağlılığından, konfransın önəmindən
danışaraq qonaqlara öz təşəkkürlərini
çatdırdılar.
Konfransın bağlanış
yığıncağını Azərbaycan alimi professor
Firudin Cəlilov apardı. Buradakı çıxışlar
da diqqətlə izləndi, maraqla qarşılandı. İki
gün davam edən konfrans təbiətin qucağında Abant
İzzət Baysal Universitetində açıldı, təbiətin
gözəl bir güşəsi olan Sarıalan yaylasında
bağlandı. Konfrans işini başa çatdırdıqdan
sonra iştirakçılar aşağı Sayıq kəndində
oldular. Burada qonaqlar Koroğlunun yaşadığı
güman edilən, yerli əhalinin qoruyub saxladığı qədim
evə baxdılar. Kənd məktəbliləri Koroğlu
musiqisinin sədaları altında rəqs etdilər. Türk
dünyasının yaxın-uzaq yerlərindən Koroğlu
işığına toplaşan elm-sənət adamları
Boludan zəngin təəssüratla ayrıldılar.
İslam SADIQ,
koroğluşünas, şair
Xalq qəzeti.- 2009.- 20 noyabr.- S. 7.