İrəvan Dram Teatrı daha bir uğurlu tamaşa hazırlamışdır
Mirzə Fətəli
Axundov yaradıcılığına yenidən müraciət
edən kollektiv böyük alqışlarla
qarşılandı
Hələ tələbəlik
illərindən xalq yazıçısı Mirzə
İbrahimovun “Komediya, həyat və əxlaq” adlı, cəmi
6 kitab səhifəsi həcmində olan bir məqaləsini
dönə-dönə oxumuşdum. Aradan keçən otuz ilə
yaxın müddətdə — hər dəfə yeni bir
tamaşaya baxanda, xüsusən, ilk dəfə
gördüyüm təzə əsər komediya
janrındadırsa, mütləq 1960-cı ildə qələmə
alınmış həmin məqalə yadıma
düşür.
Böyük ədib
yazırdı: “Mütərəqqi ruhlu bədii
yaradıcılığın bütün növləri və
janrları kimi ali komediyanın da məqsədi insanların həyatını
əks etdirmək, onlarda humanist fikirlər, yüksək əxlaq
tərbiyə etməkdir”. Bəs komediya komediyadırsa, ali komediya
nə deməkdir? Ədibin fikrincə, əsərdəki
fikirlər, hisslər, mündəricə müsbətdirsə,
nəcib və insanidirsə, ali komediya mənfidirsə,
xırda, gərəksiz, insana zidd, pozğun və rəhmsizdirsə,
alçaq komediya meydana çıxır.
Bu baxımdan biz –
yüzlərlə paytaxt sakini noyabrın 23-də Rəşid
Behbudov adına Mahnı Teatrının səhnəsində Cəfər
Cabbarlı adına İrəvan Dövlət Azərbaycan Dram
Teatrının ifasında ali bir komediya tamaşasına
baxdıq. Əlbəttə, bu teatrın adını çəkəndə
ilk öncə ürəyimizdən belə bir arzu keçir
ki, İrəvan Dövlət Teatrının
tamaşalarına öz daimi ünvanında – İrəvanda
baxmaq da bizə qismət olsun. Mən İrəvan
teatrının tamaşalarına Göyçədə və
İrəvanda dəfələrlə baxmışam.
İkinci, teatrın 128-ci mövsümündən ötrü
xüsusi olaraq hazırlanmış yeni tamaşa
üçün Azərbaycan, türk və ümumiyyətlə,
Şərq dramaturgiyasının ən görkəmli
nümayəndələrindən olan Mirzə Fətəli
Axundovun yaradıcılığına müraciət edilməsi
tamaşanın uğurunun təməli idi. Bu təməl
üzərində mükəmməl bir səhnə əsəri
hazırlayan quruluşçu rejissor (o, həm də teatrın
baş rejissorudur) Nazir Rüstəmov təxminən 155 il əvvəl
yazılmış əsəri XXI əsrin tələbkar
tamaşaçısına sevdirə bildi. Rejissor bu sevgini
qazanmaq üçün çox mükəmməl bir aktyor
ansamblı seçmiş, klassik əsərin müasir səhnə
həllini əldə etmək üçün aktyorların
yaradıcılıq imkanından yüksək səviyyədə
bəhrələnə bilmişdir.
Qəlbən, ruhən,
fikrən teatr adamı olan Nazir Rüstəmovun
yaradıcılığına hələ 1977-ci ildən – tələbəlik
illərimizdən bələdəm. İnstitutu bitirəndən
sonra Ağdam, Ağcabədi, Şuşa teatrlarında aktyor,
rejissor, baş rejissor, direktor kimi müxtəlif vəzifələrdə
öz imkanlarını qabarıq şəkildə göstərən
Nazir Rüstəmov respublika və Ümumittifaq miqyaslı bir
neçə müsabiqədə böyük uğurlar əldə
etmişdir. Məhz bu məqamları nəzərə alan
Rusiya teatr mütəxəssisləri onu Dərbənd
Teatrına, Ukrayna rejissorları isə Xarkov Uşaq
Teatrına dəvət etmişdilər. Sonralar bir neçə
yaddaqan kino obrazı yaratmış (“Cavad xan” və “Seçilən”
filmlərində) Nazir Rüstəmov hazırda haqqında
söz açdığımız teatrın baş rejissoru vəzifəsində
çalışır və buradakı fəaliyyəti də
ölkənin teatr ictimaiyyəti tərəfindən maraqla
qarşılanır, yüksək qiymətləndirilir.
128-ci mövsümün
ilk tamaşası olan (əsərə ictimai baxış
oktyabrın 30-da keçirilmişdir) “Sərgüzəşti-vəziri-xani-Lənkəran”
əsərinə gəlincə isə qeyd edək ki, Azərbaycan
xalqının milli məfkurə tarixində heç zaman
heç kəsin fəth edə bilməyəcəyi bir zirvədə
duran Mirzə Fətəli Axundovun ortaya qoyduğu ideya,
böyük ustalıqla sıraladığı mündəricə,
ərsəyə gətirdiyi mükəmməl əsər
öz tamaşaçılarına yeni bir gülüş bəxş
etdi. Axundov öz ölkəsinin ədalətlə idarə
edilməsini arzulayırdı. Lənkəran xanının ədalətsizliyi
savadsızlığından törəyirdisə, xalqın həyatına
biganəliyi, öz qızı yaşında olan Nisə
xanımla ailə qurmaq istəyi zəmanənin eybəcərliyi
kimi təqdim edilirdi. Əməkdar artist Vaqif Kərimovun
“Xanı” isə bu keyfiyyətləri özündə elə
təbii şəkildə formalaşdırmışdı ki,
onun istənilən hərəkəti gülüş
doğururdu. Ali komediya yaradılması prosesində xanın vəziri
(xalq artisti Süleyman Nəcəfov) öz ağasından nəinki
geridə qalmır, hətta onun gülünc vəziyyətə
düşdüyü məqamları bir az da komikləşdirirdi.
Onu da qeyd edək ki, mən bu teatrın İrəvanda
oynadığı “Məhəbbət yaşayır hələ”
(Hidayət Orucov) və “Sevil” (Cəfər Cabbarlı)
tamaşalarında Süleyman Nəcəfovun səsinə elə
vurulmuşdum ki, indi onun Lənkəran xanının vəziri
rolunda İrəvan ləhcəsi ilə danışması məni
ruhən gənclik illərimə, ata-baba yurdlarımıza
qaytarırdı. Ümumiyyətlə, səhnədə həm
komik, həm faciəvi rolların mahir ifaçısı olan
Süleyman Nəcəfov real həyatda qaniçən
qonşularımız tərəfindən faciəvi
yaşantılara məruz qalmışdır. Ermənilər
İrəvan teatrının məşhur aktyorunun ailə
üzvlərini qətlə yetirsələr də, o
özü möcüzə nəticəsində sağ qala
bilmişdir. Böyük itkilərə baxmayaraq, heç zaman
teatrdan ayrılmayan sənətkar Azərbaycan Prezidentinin sərəncamı
ilə xalq artisti fəxri adına layiq
görülmüşdür.
Nazir Rüstəmovun
seçdiyi aktyor heyətində kiminsə ünvanına “bir
az zəif oynadı”, “daha yaxşı oynaya bilərdi” ifadələrini
işlətmək üçün şans verilməmişdi.
Səmayə Nəbiyevanın Zibası həm ərinə – vəzirə,
həm gənc günüsünə, həm də hamıya
qarşı məkrli, hiyləgər, eyni zamanda
çoxbilmiş bir qadındır. Başına gələn
bəlalar da çoxbilmişlik ucbatındandır. Aktrisa bu
rolu elə ifa etdi ki, tamaşaçı bir anlığa
özünü teatra deyil, qonşuluqdakı hansısa hadisəyə
baxırmış kimi hiss edirdi. Onun rəqibi olan Şölə
xanım (əməkdar artist Esmiralda Şahbazova) isə
müsbət qəhrəmanların saraydakı həmfikiri
kimi rəğbətlə qarşılanır, uğurlu
oyununa görə dönə-dönə
alqışlanırdı. Heç nədən çəkinməyən,
ədaləti bərqərar etməyə çalışan,
öz məhəbbəti üçün canını belə
qurban etməyə hazır olan Teymur ağa (Əhliman Ərşadlı)
və bu müsbət qəhrəmanlığı onunla
yarı bölməyi bacaran Nisə xanım (Nurbəniz Niftəliyeva)
tamaşa boyu yeniliyin təmsilçisi, zülmətdə
işıq kimi zaldakıların rəğbətini qazana
bildilər.
Xalq artisti Tamella
Abdullayeva (Pəri xanım), əməkdar artist Vidadi Əliyev
(Ağa Bəşir), aktyorlar Niyaməddin Səfərəliyev
(Hacı Salah), Əjdər Zeynalov (Fərraş), Samir Bayramov
(mehtər), Ceyhun Əliyev (Ərizəçi) öz uğurlu
ifaları ilə, quruluşçu rəssam Mübariz Əliyev
XIX əsrin ortalarına xas səhnə tərtibatı ilə,
bəstəkar Sərdar Fərəcov isə Mirzə Fətəlinin
tiplərinin xarakterinə uyğun musiqi ilə yadda
qaldılar. Ən başlıcası isə ölkənin az
qala bütün teatrlarının müraciət etdiyi klassik əsər
XXI əsrin ilk onilliyində də böyük maraq və diqqətlə
qarşılandı, yüksək qiymətləndirildi. Çox
sevindik.
Ancaq çox təəssüf
etdiyim məsələ də var idi. İrəvan teatrı hələ
də mənim işlədiyim parkla qonşudur. Biz isə bu
teatra İrəvanda baxmaq istəyirik. Ümidimiz üzülməsə
də təəssüfümüz böyükdür. Ümid
edirik ki, dövlət başçımızın səyləri
nəticəsində bu teatrın öz daimi ünvanına
qayıdacağı günü də görəcəyik.
İsgəndər NAMAZOV,
Binəqədi rayonundakı
Ramiz Aboyev adına
mədəniyyət və istirahət
parkının direktoru
Xalq qəzeti.- 2009.- 25 noyabr.- S. 8.