Təqvim yada salır
Sözün ucalığına doğru
Professional jurnalistikamızın orta nəslinin yetirməsi,
yazıları qəzet-jurnallarda orta məktəb illərindən
çap olunan, Azərbaycanın mərkəzi kütləvi
informasiya vasitələrində 27 illik yaradıcı fəaliyyətinin
son 21 ilini “Xalq qəzeti”ndə keçirən Tahir Aydın
oğlu Rüstəmovun 50 yaşı ölkəmizin bu qocaman
və avanqard redaksiyasında tamam olur. Bu kollektivə 1988-ci
ilin yayında — Qarabağ münaqişəsindən qaynaqlanan
xalq hərəkatının başladığı dövrdə
gələn 29 yaşlı həmkarımız ötən illərdə
qəzetin milli maraqların ifadəçisinə çevrilməsində,
istiqlalımıza və dövlət müstəqilliyimizə
xidmət göstərməsində bilik və
bacarığını əsirgəməmişdir.
Tahir Rüstəmov
1959-cu il oktyabrın 5-də Ağdam rayonunun Mahrızlı kəndində
doğulmuşdur. Mən onun imzasına respublika mətbuatında
hələ tələbə olduğu illərdə rast gəlsəm
də özü ilə 1983-cü ildə Bakı Dövlət
Universitetinin jurnalistika fakültəsini bitirib təyinatla o
vaxtkı Dövlət Teleradio Komitəsində işləməyə
başladığı vaxtda tanış olmuşam. Ali təhsili
fərqlənmə diplomu ilə, yüksək göstəricilərlə
başa vurmuşdu. Qazandığı nəzəri-təcrübi
hazırlıq, təbiətindəki istiqanlılıq və
intizamlılıq, peşəsinə dərin
bağlılıq nəticəsində respublikanın təcrübəli,
adlı-sanlı jurnalistlərinin böyük bir dəstəsinin
çalışdığı Azərbaycan Televiziyasında
çox qısa müddətdə öz yerini tutmuşdu. “Xəbərlər”
baş redaksiyasında mövcud qaydaya uyğun olaraq kiçik
redaktor kimi işə başlayan universitet məzunu 6 aydan sonra
redaktor, 1 ildən sonra isə böyük redaktor vəzifəsinə
irəli çəkilmişdi. Müqayisə
üçün deyək ki, bu irəliləyişə bir
çoxları 10—15 ilə güclə nail olurdu.
5 illik televiziya
dövrü Tahir Rüstəmovun həyatında misilsiz bir təcrübə
məktəbi, ikinci bir universitet olmuşdu. Respublikanı
qarış-qarış gəzirdi, görürdü,
tanıyırdı. Təyyarədən düşüb,
qatara minirdi. Vertolyotla dağ başına qalxıb yoluna atla
davam edirdi. Katerdə, gəmidə səfərlər edirdi. Yol
maşınlarını dəyişə-dəyişə
özünü vaxtında hadisə yerlərinə yetirirdi.
Onun fabrik-zavodlardan, kolxoz-sovxozlardan, el şənliklərindən,
təbii fəlakət zonalarından hazırladığı
reportajlar üslub yeniliyi, fakt zənginliyi, səmimiliyi və
səlisliyi ilə diqqəti cəlb edirdi.
İştirak etdiyi və
işıqlandırdığı konfranslar, qurultaylar, yubileylər,
sənət bayramları, müsahib olduğu
tanınmış, nüfuzlu insanlarla ünsiyyət
telejurnalistika yollarında inamla irəliləyən gənci
püxtələşdirmişdi, onu əsl həyat
universitetindən keçirmişdi. O, televiziyada
dizi üstdə yazmaqdan tutmuş hadisə yerindən
birbaşa reportaj verməyə qədər peşə vərdişləri
və çeviklik qazanmışdı. Bir neçə min nəfərlik
böyük bir kollektivin 20 xanalıq “Şərəf lövhəsi”nə
onun da şəkili vurulmuşdu.
Respublikanın
aparıcı qəzeti olan, o illərdə sürətlə
milli nəşrə çevrilən “Kommunist” qəzeti “yenidənqurma”
tələbləri ilə Azərbaycanın öz üslubu,
mövzuları ilə seçilən, ümidverici jurnalistləri
ilə “cavanlaşdırılarkən” Tahir Rüstəmov da
televiziyadan bu nüfuzlu redaksiyaya dəvət aldı. Özü
dediyi kimi, sərbəst axtarışa, təhlilə, tədqiqata,
milli varlığımızın dərin qatlarına nüfuz
etməyə imkan verən qəzetçiliklə, publisistika
ilə, tarixə çevrilən jurnalistika ilə məşğul
olmaq üçün fürsət axtardığından bu təklifi
həvəslə qəbul etdi.
Qəzetə keçəndən
sonra Tahir Aydınoğlu imzası ilə tanınan həmkarımız
burada da uğurlar estafetini davam etdirdi. Azərbaycanın yetkin
jurnalistlərinin cəm olduğu bu kollektivdə on illər
boyu formalaşmış təcrübəni incəliklərinədək
mənimsədi, ən yaxşı ənənələrin
davamçısı olmaq yolunu seçdi. Necə deyərlər,
televiziyanın çevikliyi, universallığı, estetikliyi
ilə qəzetin ciddiliyini, konkretliyini, elmiliyini
qovuşdurmağa çalışdı. Yazılarında
şəkillərə, tərtibat elementlərinə,
seçdirmələrə xüsusi diqqət yetirdi. O,
sözlərlə “göstərməyə”,
illüstrasiyalarla “oxutmağa” çalışdı.
Televiziyada qazandığı operativlik də xüsusi nəzərə
çarpırdı.
O dövrdə Tahirin
yaradıcılıq yönünü istər-istəməz həyatın
verdiyi yeni mövzular – Qarabağ münaqişəsi, xalq hərəkatı,
aşkarlıq və demokratiya ilə bağlı hadisələr
daha artıq müəyyən edirdi. Qəzetin
xalq maraqlarına doğru açıq dönüşü o
vaxtkı respublika rəhbərliyini o qədər razı
salmasa da redaksiyanın bu yoldan dönməyəcəyi
gündən-günə qətiləşirdi. Şübhəsiz,
yeni gəlmiş cavan yazarlar öz boyunlarına daha
ağır yük çəkirdilər. Bu yeniləşmə,
milliləşmə ab-havasında Tahir Aydınoğlu da öz
sözünü deyir, “inadını” yeridirdi.
Arada qəzetin
Şirvan bölgəsində müxbir işləyən
Tahirin əsas mövzuları rayonların illərdən bəri
həll olunmayan problemləri, tarixi abidələrin
unudulması və dağıdılması, xalq həyatının
etnoqrafik mənzərələri, sosial ədalət kimi məsələlər
olmuşdu. Tahir
Aydınoğlu “Kommunist”in xüsusi müxbiri
anlayışına mülayimlik, xəlqilik gətirmişdi.
Rayon rəhbərləri daha çox sadə adamlarla
oturub-duran, xidməti maşınlarda deyil, avtobuslarla, yol
maşınları ilə gəlib-gedən xüsusi müxbirə
mat qalmışdılar.
1991-ci ilin avqustunda Moskvada
Qorbaçovla Yeltsinin “QKÇP” oyunu kollektivin “Kommunist”
adından imtina etməsi ilə nəticələndi. Kommunist
Partiyasının ləğvindən bir neçə gün,
Azərbaycanın SSRİ-dən çıxmasından 50
gün, SSRİ-nin buraxılmasından 4 ay əvvəl
“Kommunist” adı dəyişdirilib “Xalq qəzeti” qoyuldu. Tahir
bu prosesdə fəal və qətiyyətlə iştirak
etmişdi.
Az sonra redaksiyaya
çağırılan və kollektivin ümumi
razılığı ilə baş redaktor müavini təyin
edilən Tahir Aydınoğlu dövlət müstəqilliyi,
söz azadlığı, demokratik proseslər şəraitində
ictimai-siyasi qəzet buraxmaq yönündə bilik və
bacarığını əsirgəmədi, çətin
şəraitdə kollektivin ağır yükünə
çiyin verdi.
Onun bu dövrdəki analitik və polematik
yazılarının əsas mövzusu Qarabağ müharibəsində
qələbənin, cəmiyyətdə milli birliyin təmin
edilməsi, dövlət müstəqilliyinin möhkəmləndirilməsi
məsələləri idi.
Qəzetə keçəndən
sonra da Tahir teleradio ilə əlaqələrini kəsmədi.
Azərbaycan Televiziyasında “Kitab köşkü”, “Publisist
studiyası” proqramlarının aparıcılarından idi. “Səhər”
proqramında “Qəzetlərin xülasəsi”nin
yaradıcısı və bir neçə il
aparıcısı oldu. Radio proqramlarında ardıcıl
olaraq aktual mövzulara münasibətini bildirdi, səfər təəssüratlarını
geniş dinləyici auditoriyasına çatdırdı. Bu
gün də Tahirin səsi tez-tez ekrandan və efirdən
eşidilir. Hazırda İstanbulda qurulmaqda olan ümumtürk
musiqi kanalının Azərbaycan təmsilçisi də Tahir
Aydınoğludur.
Ölkəmiz
üçün bəlalı, təhlükəli günlər
arxada qaldıqca Tahir milli-mənəvi dəyərlər, azərbaycançılıq
mövzularına daha geniş yer ayırdı,
yazılarında tədqiqatçılıq çalarları
artdı. Elmi-mədəni həyatda gedən milliləşmə
prosesi, yaradıcı ziyalıların tarixi keçid dövründə
üzləşdikləri problemlər də onun diqqətindən
yayınmadı. Diaspor hərəkatı, Azərbaycan həqiqətləri
Tahirin daim toxunduğu mövzulardan oldu.
Artıq yetkin qələm
sahibi, milli məfkurəyə sadiq publisist, demokratik mətbuatımızın
təcrübə və ənənələrinin
araşdırıcısı kimi tanınan Tahir
Aydınoğlunu tez-tez ictimai-mədəni həyatın mərkəzində
görürük. Onu tanıyırlar, qələminə hörmət edirlər,
nüfuzlu məclislərə dəvət edirlər,
müsahibi olmağa can atırlar. Tahirin son illərdə
Çingiz Aytmatovla, Oljas Süleymenovla, Cavad Heyətlə və
digər tanınmış şəxsiyyətlərlə
görüşlərdən hazırladığı
yazılar, aldığı müsahibələr böyük
maraqla qarşılanıb.
Mən Tahirin
universallığını, əksər janrlarda yaza bilməsini,
mətbu sözün məsuliyyətini anlamasını,
süni effektlərdən uzaq olmasını, səriştəli
redaktə qabiliyyətini, dövlət maraqları ilə xalq
mənafeyi arasında qızıl ortanı tuta bilməsini
professionallıq hesab edirəm.
Son illərdə
Tahir Aydınoğlunun Azərbaycan demokratik mətbuatının
yaradıcıları, sütunları olan Həsən bəy
Zərdabi, Cəlil Məmmədquluzadə və Üzeyir
Hacıbəyovla bağlı ardıcıl yazıları, nəşr
etdirdiyi kitablar, çəkilişində iştirak etdiyi filmlər,
televerilişlər onu tədqiqatçı jurnalist kimi geniş auditoriyaya
çıxarmışdır.
Həmkarım belə
düşünür ki, gənc jurnalistlər
professionallığa yiyələnmək, xalqımıza gərəkli
olmaq üçün mütləq anadilli mətbuatımızın
tarixi təcrübəsini dərindən öyrənməlidirlər.
Tahir Aydınoğlunun milli mətbuatımızın
banisi Həsən bəy Zərdabinin şəxsiyyətinə
və irsinə dərin bağlılığının
özəyində bu böyük insanın öz xalqına təmənnasız
xidməti, öz zamanında millətinin ictimai-mədəni tələbatını
düzgün cavablandırması, pak və uca mənəviyyat
sahibi olması dayanır. Tahir Aydınoğlu
azad, demokratik jurnalistikanın formalaşması ilə
bağlı tədbirlərdə, medianın yenidən təşkilatlanması
prosesində də fəal iştirak edir, yaşlı qələm
sahibləri ilə gənc yazarların varislik əlaqələrinin
qorunub saxlanmasına önəm verir. Tələbə
jurnalistlər onun rəhbərliyi altında qəzetdə təcrübə
keçir, redaksiya işinin incəliklərini öyrənirlər.
Tahir özü də daim oxuyur, öyrənir, ölkəmizdə
və xaricdə təşkil olunan jurnalistika proqramlarında
iştirak edir. ABŞ-da, Fransada və Türkiyədə
ixtisasartırma kursları keçib. Bütün bunları əks
etdirən müstəqil “Jurnalist” bülleteni buraxır. Bu
günlərdə Misirdə hazırlanan daha bir jurnalistika
proqramında iştirak edəcək.
Həmkarımızın
yazıları işıqla, inamla, xeyirxahlıqla
yoğrulmuş olur və oxucularına xoş ovqat gətirir.
Tahir çoxsaylı tənqidi yazıların, telesüjetlərin
də müəllifidir. Lakin bu materiallara görə heç
vaxt qalmaqal qopmamış, onu qeyri-obyektivlikdə təqsirləndirən
olmamışdır. Qərəz, böhtan, yalan onun təbiətinə
və qələminə yaddır.
Yeri gəlmişkən, mən
Tahiri tənqid də etmək istəyirəm. Hələ gənclik
illərində , sevimli müəllimi professor Abbas Zamanov onu
elmi işə dəvət etmişdi. Jurnalistika sahəsində
müəllimləri də ondan elmi-tədqiqatla məşğul
olmağı gözləyirdilər. Ədəbi prosesə bələdliyinə
və bədii yaradıcılığa meylinə görə
onu ədəbiyyat sahəsində görmək istəyənlər
də az deyildi. Lakin Tahir jurnalistikadan, publisistikadan, jurnalist təhqiqatçılığından
möhkəm yapışdı. Onu qınayanlara bildirir ki, jurnalistika
mətbəxində formalaşanların yeni azad, demokratik media
yaradıldığı vaxtda başqa sahəyə keçməyə
haqqı yoxdur. Tahir mətbuat tarixi ilə bağlı müxtəlif
kitablar nəşr etdirsə də, özünün publisistik
və tədqiqat yönlü yazılarını bir yerə
toplayıb nəşr etdirməkdə gecikir. Onun milli
jurnalistika tarixi sahəsindəki axtarışları niyə
ciddi bir elmi işlə tamamlanmasın? Yazıb gizlətdiyi
şeirlərini də işığa çıxartsa pis
olmaz.
Tahir Aydınoğlu vurğunu
olduğu Həsən bəy Zərdabi kimi xalqa təmənnasız
xidmət yolu seçib. Yaxşı ki, onun halallıq və zəhmətdən
mayalanmış fəaliyyəti yeri gəldikcə layiqincə
qiymətini alır. Yaradıcılıq
uğurlarına görə nüfuzlu “Həsən bəy Zərdabi”
mükafatına layiq görülüb. Ölkə Prezidentinin
sərəncamı ilə Azərbaycan mətbuatının
inkişafındakı xidmətlərinə görə
“Respublikanın əməkdar jurnalisti” adına layiq
görülüb. Bir sıra müsabiqələrin
qalibi olub, müxtəlif təltifləri var. Ən
böyük mükafatı isə qələmin şərəfini
uca tutan, sözü və işi bir-birini tamamlayan jurnalist kimi
tanınmasıdır.
İllər boyu yaxından
tanıdığım, sıx yaradıcılıq əlaqəsində
olduğum jurnalist dostumun 50 yaşa çatmasına, nədənsə,
inanmaq istəmirəm. O, yenə 26 il əvvəl
gördüyüm yeriyib-yüyürən, müsahibinin istəyini
baxışından, ilk sözündən anlayan qaynar təbiətli
oğlan olaraq qalır. Amma illər də öz işini
görür. Yaşıdları kimi onun da saçlarına dən
düşüb, alnında, sifətində qırışlar
sezilir. Onu daim gənclik həvəsi ilə öyrənmək
və işləmək, bir də açıq qəlbli
olması xeyli cavan saxlayır.
Sonda 50
yaşının tamam olmasını taleyini həmişəlik
bağladığı “Xalq qəzeti”nin 90 illik yubileyi ilə
bir vaxtda qeyd edən və ən ciddi uğurlarını
doğma qəzetinin adı, nüfuzu ilə bağlayan həmkarımızı
ürəkdən təbrik edirik. Dostumuz Tahirin həyatının ikinci
yarıməsrinin daha barlı-bəhrəli olmasını, xalqa
qələmi ilə xidmətdən doğan könül
xoşluğu ilə təravətlənməsini arzu edirik.
Şəmistan NƏZİRLİ,
tədqiqatçı-jurnalist
Xalq qəzeti.- 2009.- 4 oktyabr.- S. 7.