13 oktyabr–Dəmir yolu işçilərinin peşə
bayramı günüdür
Dövlət qayğısı dəmir yolunun ahəngdar
işini təmin edir
130 illik tarixə malik olan Azərbaycan Dövlət Dəmir
Yolu çox səmərəli fəaliyyət yolu
keçmişdir. İstər çar Rusiyası, istərsə
də Sovet hakimiyyəti dövründə Azərbaycan
Dövlət Dəmir Yolu daim inkişafda olmuş və
ümummilli lider Heydər Əliyevin qayğı və diqqəti
sayəsində keçən əsrin 70-90-cı illərində
öz tərəqqisinin zirvəsinə
çatmışdır.
O illərdə
respublikaya rəhbərlik edən ulu öndər Heydər Əliyevin
ölkənin inkişafına verdiyi önəmli diqqətdən
Azərbaycan Dövlət Dəmir Yolu da kənarda
qalmamışdır. Dahi şəxsiyyət keçən əsrin
80-ci illərinin əvvəllərində istər Azərbaycan
Respublikasına rəhbərlik etdiyi, istərsə də
Sovetlər İttifaqı hökumətində yüksək vəzifə
tutduğu dövrdə Azərbaycan Dövlət Dəmir
Yolunun fəaliyyətini daim diqqət mərkəzində
saxlamış və onun inkişafına xüsusi diqqət
yetirmişdir.
Keçən əsrin həmin
dövrlərində məhz ümummilli liderimizin rəhbərliyi
altında o zamankı Sovetlər İttifaqının ən
böyük çeşidləyici stansiyalarından biri olan
Şirvan stansiyası, Yevlax-Balakən, Güzdək-Qaradağ
dəmir yolu xətləri, Azərbaycan Dövlət Dəmir
Yolunun öz fəaliyyətini həyata keçirməsində
çox mühüm əhəmiyyəti olan digər dəmir
yolu stansiyaları inşa edilərək istismara verilmişdir.
Görülən
işlərin nəticəsində dəmir yolu vasitəsilə
daşınan yüklərin həcmi o vaxtlar 80-90 milyon tona
çatdırılmışdı.
Lakin ötən əsrin 90-cı
illərinin əvvəllərində Sovetlər
İttifaqı dağıldıqdan sonra Azərbaycan Dövlət
Dəmir Yolu da tənəzzülə uğramış,
qonşu ölkələrlə iqtisadi əlaqələr kəsilmiş,
istər yük, istərsə də sərnişin
daşınması minimum həddə enmiş, bəzi istiqamətlərdə
daşımalar tamamilə dayandırılmış və
bunun nəticəsində dəmir yolu infrastrukturu, demək
olar ki, tamamilə dağıdılmış, ixtisaslı
kadrlar dəmir yolundan uzaqlaşdırılmış, polad
magistral tamamilə iflic vəziyyətinə
düşmüşdü.
Ulu öndərimizin Azərbaycanda
ikinci dəfə hakimiyyətə gəlməsindən sonra
iqtisadiyyatın bir çox sahələrində, o cümlədən
Dövlət Dəmir Yolunda da dönüş nöqtəsinin
əsası qoyulmuş və ölkənin polad magistralı
dirçəliş dövrünə
başlamışdır. Belə ki, ümummilli lider Heydər
Əliyevin tövsiyə və göstərişlərini əldə
rəhbər tutan nəqliyyat naziri, o vaxtkı Dəmir Yolu rəisi
Ziya Məmmədovun rəhbərliyi ilə bir sıra iqtisadi
islahatlar aparıldı. Dəmir yolunun idarəetmə
strukturları dəyişdirilərək xidmət və
şöbələrin bazasında müstəqil idarə edilən
istehsalat birlikləri, müəssisə və təşkilatlar
yaradıldı.
Bu dövrdə, istər ölkədaxili,
istərsə də qonşu dövlətlərlə sərnişin
daşınmasının yüksək səviyyədə təşkil
olunması üçün xüsusi tədbirlər
görülmüş, dəmir yolu öz daxili imkanları
hesabına sərnişin vaqonlarının təmirinə
başlamış və qısa vaxt ərzində yüksək
standartlara cavab verə bilən sərnişin vaqonları
hazırlanaraq istismara verilmişdir.
Azərbaycan Dövlət Dəmir
Yolunun tarixində ilk dəfə olaraq “Ekspress” tipli yumşaq
oturacaqlı sərnişin vaqonlarının
hazırlanması və əhalinin xidmətinə verilməsi
ölkə ictimaiyyəti tərəfindən böyük
razılıq, yüksək əhval-ruhiyyə ilə
qarşılanmışdır.
Həmin dövrdə Azərbaycan
Dövlət Dəmir Yolunun rəhbərliyi tərəfindən
qonşu ölkələrin dəmir yolları ilə iqtisadi əlaqələr
bərpa edilmiş və bunun nəticəsində Rusiya
Federasiyasının Moskva, Sankt-Peterburq, Rostov, Mahaçqala,
Ukraynanın Kiyev, Xarkov, qonşu Gürcüstanın Tbilisi
şəhərlərinə sərnişin qatarları, eləcə
də yük daşımaları bərpa edilmişdir.
Hazırda ölkəmizdən uzaq Sibirin
yurddaşlarımızın sıx məskunlaşdığı
Tümen şəhərinə sərnişin qatarının
hərəkət etməsi də bunun bariz nümunəsidir.
Azərbaycan Respublikasının əlverişli
coğrafi mövqeyini əldə rəhbər tutan dəmir
yolu rəhbərliyi Dövlət Dəmir Yolu vasitəsilə
tranzit yüklərin daşınmasına da böyük əhəmiyyət
vermişdir. Məhz görülən tədbirlər nəticəsində
1996-cı ildən hazırkı dövrədək Azərbaycan
ərazisində Dövlət Dəmir Yolu vasitəsilə
daşınan tranzit yük dövriyyəsi ilbəil aprtmaqda
davam etmişdir.
Bir faktı da xüsusi olaraq nəzərə
çarpdırmaq istəyirəm. Azərbaycan coğrafi
mövqeyinə görə bütün tranzit
daşımaların mərkəzində yerləşir. Buna
görə də nəqliyyat dəhlizlərinin reallaşması
prosesində də yaxından iştirak edir. Məlumdur ki, Azərbaycan
Respublikasının Şimal-Cənub beynəlxalq nəqliyyat
dəhlizinə qoşulmasına ümummilli lider Heydər Əliyev
tərəfindən razılıq verildikdən sonra, həmin
istiqamətdə bir sıra vacib addımlar atılmışdır.
Görülən işlərin məntiqi
nəticəsi kimi Milli Məclis “Azərbaycanın Şimal-Cənub
Beynəlxalq Nəqliyyat Dəhlizi haqqında Sazişə
qoşulması barədə” qanun layihəsini təsdiq
etmiş, ölkə başçısı İlham Əliyev
10 sentyabr 2005-ci ildə həmin qanunu imzalamışdır. Həmin
dövrdən başlayan işlər indi də davam etdirilməkdədir.
Azərbaycan Respublikasının əlverişli
coğrafi mövqeyini rəhbər tutan dəmir yolu rəhbərliyi
Azərbaycan Dövlət Dəmir Yolu vasitəsilə tranzit
yüklərin daşınmasına da böyük əhəmiyyət
vermişdir. Məhz görülən tədbirlər nəticəsində
1996-cı ildən indiyədək Azərbaycan
Respublikasının ərazisində Azərbaycan Dövlət
Dəmir Yolu vasitəsilə daşınan tranzit yük
dövriyyəsi ilbəil artmaqda davam etmişdir.
Azərbaycan üçün
mühüm əhəmiyyət kəsb edən
Bakı—Tbilisi—Qars dəmir yolu layihəsinin reallaşması
üzərində müvafiq işlərin görülməsi
də tarixi hadisə kimi qiymətləndirilməlidir. Belə
ki, 7 fevral 2007-ci ildə Tbilisi şəhərində Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyev, Gürcüstan Prezidenti Mixeil
Saakaşvili və Türkiyənin Baş naziri Rəcəb
Tayyib Ərdoğan “Regional əməkdaşlığa
ümumi baxış haqqında Tbilisi Bəyannaməsi”ni
imzalamışlar. Prezident İlham Əliyev Bakı–Tbilisi–Qars
dəmir yolu layihəsinin zəruriliyindən danışaraq
demişdir ki, bu, bizi daha sıx birləşdirəcək,
regional əməkdaşlığı daha da genişləndirəcəkdir.
Bu layihənin həyata keçirilməsi həm də regiona
sabitlik, sülh gətirəcək və ümumiyyətlə,
ölkələrimizin, xalqlarımızın iqtisadi
maraqlarına cavab verir.
Ulu öndərimiz Heydər Əliyev
tərəfindən təməli qoyulan və möhtərəm
Prezidentimiz İlham Əliyev tərəfindən uğurla
davam etdirilən iqtisadi islahatlar respublikamıza böyük
uğurlar gətirmiş, ölkə iqtisadiyyatının
sürətli inkişafına səbəb olmuşdur. Bu amillər
müasir ölkə iqtisadiyyatının vacib sahələrindən
biri olan Azərbaycan Dövlət Dəmir Yolunun tərəqqisinə
də öz müsbət təsirini göstərmişdir.
Biz dəmiryolçular bundan sonra
da bütün qüvvələrimizi səfərbər edərək,
dövlətimizin qarşımıza qoyduğu vəzifələrin
uğurla yerinə yetirilməsi üçün bütün
potensial imkanlardan səmərəli istifadə edəcək,
bizə göstərilən etimadı əməli işlərlə
doğruldacağıq.
Onu da qeyd edim ki, təcrübəli
dəmiryolçular Azərbaycan Dövlət Dəmir Yolunun
şanlı dövrləri ilə yanaşı, həm də
çətin illərini yaşayıblar. Lakin işlədiyimiz
müddət ərzində ölkə iqtisadiyyatının inkişafı
üçün öz əməyimizi, bilik və
bacarığımızı heç vaxt əsirgəməmişik.
İndi çox şadıq ki, dövlət müstəqilliyimizin
ilk illərində düçar olduğu çətinliklərdən
azad olan dəmir yolumuz hazırda sürətlə inkişaf
edir. Bu tərəqqi ümummilli lider Heydər Əliyevin xidmətlərindən
və böyük quruculuq fəaliyyəti sayəsində dəmir
yolunun bütün sahələrində yaradılmış dərin
təməllərdən bəhrələnir.
Respublikamızda, eləcə də
keçmiş Sovetlər Birliyində dəmir yolu nəqliyyatının
müasirləşdirilməsində, yeni dəmir yolu xətlərinin
və obyektlərinin istismara verilməsində böyük əməyi
və xüsusi xidmətləri olmuş ulu öndərimiz dəmiryolçularla
keçirdiyi çoxsaylı görüşlərdə
özünün dəmiryolçu ailəsində
böyüdüyünü fəxrlə qeyd edər, dəmir
yolu nəqliyyatının iqtisadiyyatımız
üçün xüsusi önəm daşıdığını,
bu sahədə çalışanlardan böyük məsuliyyət
tələb olunduğunu daim diqqətə çatdırar, dəmir
yoluna xüsusi qayğı ilə yanaşardı.
Ölkə Prezidenti İlham Əliyevin
iqtisadi məsələlərə dair keçirdiyi
müşavirələrdə, nəqliyyat sektorunda əlamətdar
hadisələrlə bağlı keçirilən təntənəli
tədbirlərdəki çıxışlarında dəmir
yolunun işini daim yüksək qiymətləndirir və təsərrüfatın
gələcək inkişaf istiqamətlərini müəyyən
edən tövsiyələr verir. Biz dəmiryolçular həmin
tapşırıqları əməli fəaliyyət
proqramının mühüm istiqamətləri kimi qəbul
edir və onların həyata keçirilməsi
üçün daha səmərəli işlər görməyə
çalışırıq. Dəmir yolunun əvvəlki illərdən
yüksək artım səviyyəsi ilə fərqlənən
son illərdəki iqtisadi göstəriciləri dövlət
başçısının qayğısı sayəsində
dəmir yolunda davamlı inkişafın olduğunu təsdiqləyir.
Bu gün ölkəmiz sosial-iqtisadi inkişafın yeni mərhələsini yaşayır. Əldə olunan uğurlar heç də asan başa gəlməyib. Düşünülmüş daxili və xarici siyasət, dəqiqliklə və vaxtında hazırlanmış dövlət proqramları və ən əsası bu işlərin həyata keçirilməsinə cənab Prezidentimizin şəxsən özünün nəzarət etməsi bugünkü inkişaf və tərəqqiyə səbəb olmuşdur.
Xeyrulla HÜMBƏTOV,
Dövlət Dəmir Yolunun rəis müavini,
YAP Dəmir Yolu təşkilatının sədri
Xalq qəzeti.- 2009.- 13 oktyabr.- S. 5.