Heydər Əliyev Fondunun həyata keçirdiyi
irimiqyaslı layihələr təhsil sahəsində əsaslı
dönüş yaradıb
Təhsil millətin, dövlətin və bəşəriyyətin gələcəyidir. Təsadüfi deyil ki, ümummilli liderimiz Heydər Əliyev elmin və təhsilin inkişafını daim diqqət mərkəzində saxlayır, “Azərbaycanın gələcəyi təhsilli insanların çiyinləri üzərində qurulacaq” deməklə bu sahəni beynəlxalq standartlar səviyyəsinə çatdırmaq üçün bütün imkanlardan səmərəli istifadə edirdi. Böyük dövlət xadimi və uzaqgörən lider olan ulu öndər təhsil sahəsində çox mütərəqqi ənənələr formalaşdırmışdır. Bu gün müstəqil dövlətimizin təhsildə qazandığı nailiyyətlər həmin ənənələrin davamlı özülü üzərində qurulmuşdur.
Azərbaycanın milli-mənəvi dəyərlərinin qorunmasında, elmin, təhsilin, mədəniyyətin və incəsənətin inkişafında, dünya miqyasında tanınmasında ümummilli lider Heydər Əliyevin mütərəqqi ənənələrinə əsaslanan və bu ənənələrə böyük sədaqət nümayiş etdirən Heydər Əliyev Fondunun, həmçinin fondun prezidenti Mehriban xanım Əliyevanın fəaliyyətini xüsusi qeyd etmək zəruridir. Çünki Heydər Əliyev Fondunun təhsil sahəsində ardıcıl olaraq irimiqyaslı layihələr həyata keçirməsi Azərbaycan təhsilini dünya standartları səviyyəsinə qaldırmışdır. Mən ömrümü elmə, təhsilə həsr etdiyimə görə fondun bu sahənin inkişafındakı fəaliyyətindən söhbət açmaq istərdim.
Heydər Əliyev
Fondu Azərbaycanın sosial-iqtisadi inkişafının ən
mühüm və zəruri sahələrindən biri kimi
müəyyən edilmiş təhsil sahəsinin
inkişafına daim xüsusi diqqət və qayğı ilə
yanaşmış, bu istiqamətdə mühüm əhəmiyyət
kəsb edən tədbirlər həyata keçirmişdir. Bütün ölkədə
böyük rəğbətlə qarşılanan “Yeniləşən
Azərbaycana yeni məktəb” proqramı, “İnternat məktəblərinin
inkişaf proqramı”, Dağlıq Qarabağ həqiqətlərinin
bütün dünyaya çatdırılması istiqamətində
fəaliyyəti, “Təhsilə dəstək”, ümumiyyətlə
dövlət maraqları baxımından müstəsna əhəmiyyətə
malik bir sıra layihələri fond uğurla gerçəkləşdirmişdir.
Heydər Əliyev Fondunun
qarşıya qoyduğu hər bir xoş məramı
ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin ali ideyalarını
özündə ehtiva edir. Fondun əsas prioritetləri
sırasında elm və təhsilin inkişafına xüsusi
yer ayrılması heç də təsadüfi deyildir. Bu sahənin
dinamik inkişafı yetişən gənc nəslin təlim-tərbiyəsinin
müasir tələblər səviyyəsində qurulması,
bu günün uşaqlarının gələcəyin layiqli
vətəndaşları kimi yetişməsi yolunda məqsədyönlü
işlərin görülməsindən, həqiqi vətənpərvərlikdən
irəli gəlir.
Bu baxımdan Heydər Əliyev
Fondunun prezidenti, YUNESKO və İSESKO-nun xoşməramlı
səfiri, Milli Məclisin deputatı Mehriban xanım Əliyevanın
elm və təhsilin inkişafına xüsusi diqqət və
qayğısı onun fəal vətəndaşlıq
mövqeyində dayanmasının, xalqına olan sonsuz məhəbbətinin,
hamıya nümunə ola biləcək vətənpərvərliyinin,
millətsevərliyinin bariz nümunəsidir. Azərbaycanın
birinci xanımı bu nəcib təşəbbüsü və
xeyirxahlığı ilə qüdrətli şəxsiyyət
Heydər Əliyev tərəfindən əsası qoyulan,
hazırda möhtərəm Prezidentimiz İlham Əliyevin
böyük müvəffəqiyyətlə davam etdirdiyi
konseptual təhsil strategiyasının həyata keçirilməsinə
öz layiqli töhfəsini verir. Məhz bunun nəticəsidir
ki, Heydər Əliyev Fondu yarandığı gündən
ölkəmizin mədəni və humanitar həyatında
bir-birinin ardınca çox böyük əhəmiyyət kəsb
edən irimiqyaslı layihələr həyata keçirir.
Heydər Əliyev Fondunun təhsillə
bağlı qarşıya qoyduğu əsas məqsəd Azərbaycanda
bu sahəni inkişaf etdirərək beynəlxalq səviyyəyə
çatdırmaqdır. “Yeniləşən Azərbaycana yeni
məktəb” layihəsi həyata keçiriləndən sonra
hətta respublikamızın ən ucqar regionlarında da hər
cür ləvazimatla təchiz olunmuş, müasir tələblərə
cavab verən məktəblər tikilib istifadəyə verildi.
Müasir tipli məktəblərin inşası, tədris
prosesində normal şəraitin yaradılmasının zəruriliyi
və digər sahələrdə çoxlu sayda uğurlar
qazanılmışdır.
Bir faktı qeyd etməyi vacib
hesab edirəm. Təkcə 2005-ci ildə 100, 200 və 240
şagird yerlik 132 məktəb tikilərək şagirdlərin
ixtiyarına verildi. “Yeniləşən Azərbaycana yeni məktəb”
proqramı çərçivəsində tikilən və
infrastrukturu yerli tələbata və imkana
uyğunlaşdırılan bu məktəblər ən
müasir avadanlıq, istilik sistemi, zəngin kitabxana, əyani
vəsait və kompyuter avadanlığı ilə təchiz
olunub. Elə həmin il fondun təşəbbüsü ilə
xüsusi qayğıya ehtiyacı olan uşaqların təhsil
aldığı 23 müəssisə əsaslı surətdə
bərpa olunmuşdur. Fondun prezidenti Mehriban xanım Əliyevanın
“Yeniləşən Azərbaycana yeni məktəb” layihəsi
ilə bağlı ictimaiyyətə ünvanladığı
əməkdaşlıq çağırışı
böyük rəğbətlə qarşılandı və
qısa zamanda geniş əks-səda doğurdu. Azərbaycanın
bölgələrində – dağ kəndlərində, ən
ucqar yaşayış məntəqələrində məktəb
binalarının tikintisi geniş vüsət aldı. Azərbaycanın
birinci xanımı çıxışlarının birində
bu layihənin geniş əks-səda doğurmasına
münasibət bildirərkən demişdir: “Ölkəmizdə
çox böyük əks-səda doğuran “Yeniləşən
Azərbaycana yeni məktəb” proqramıdır. Biz ilk dəfə
bu proqramı təqdim edəndə dəyirmi masa
keçirmişdik. Çox adam inanmırdı, şübhə
ilə yanaşırdı ki, bu necə ola bilər,
üç-dörd ay ərzində 132 məktəb tikiləcək,
özü də əksəriyyəti ucqar rayonlarda, ölkəmizin
dağlıq rayonlarında inşa olunacaqdır. Amma biz sübut
etdik ki, əgər inam varsa, iradə varsa, əgər işləri
düzgün qurmaq bacarığı varsa, hər bir problem
çox qısa bir zamanda öz həllini tapa bilər”. Bu, bir
daha təsdiqləyir ki, ölkəmizdə gənc nəslin hərtərəfli
yetişməsi, savadlanması, həmçinin Azərbaycanın
dünya təhsil sisteminə inteqrasiyasına dəstək
verilməsi Heydər Əliyev Fondunun fəaliyyətinin
prioritetlərindəndir.
Azərbaycanda təhsilin
inkişafını beynəlxalq səviyyəyə yüksəltmək
üçün bütün imkanlardan yetərincə istifadə
edən Heydər Əliyev Fondu nüfuzlu beynəlxalq qurumlarla
əməkdaşlığın möhkəmləndirilməsi
istiqamətində bütün vasitələrdən səmərəli
istifadə edib. Bu baxımdan şəxsən fondun prezidenti
Mehriban xanım Əliyevanın fəaliyyətini xüsusi
qeyd etmək istərdim. 2004-cü il iyulun 6-da fondun təşəbbüsü
ilə Parisdə YUNESKO-nun iqamətgahında “Davamlı
inkişaf üçün Azərbaycanda təhsil
islahatları” mövzusunda beynəlxalq konfrans
keçirilmişdir. Əldə olunmuş razılaşmaya əsasən
həmin ilin avqust ayında “YUNESKO-Azərbaycan: Azərbaycanın
təhsil problemləri və perspektivləri” mövzusunda
növbəti konfrans təşkil olunmuşdur. Bu nüfuzlu və
mötəbər tədbirdə Heydər Əliyev Fondunun
prezidenti Mehriban xanım Əliyeva çıxış
etmişdir. Onun əhatəli və dərin məzmunlu nitqi
böyük maraqla qarşılanmışdır. Azərbaycanda
təhsilin inkişafından və qarşıya
çıxan problemlərdən söhbət açan fondun
prezidenti, həmçinin Ermənistanın Azərbaycana
qarşı işğalçılıq siyasətinin təhsil
sahəsində də ciddi çətinliklər, problemlər
yaratdığını YUNESKO-nun baş direktorunun və tədbir
iştirakçılarının diqqətinə
çatdıraraq demişdir: “Biz işğala məruz qalan ərazilərdə
əvvəllər mövcud olan təhsil infrastrukturunu qoruyub
saxlaya bilmişik. Bu məktəblər
qaçqın-köçkün düşərgələrində
yerləşir. Biz həm də müəllim kollektivini saxlaya
bilmişik və onlar düşərgədə uşaqların
təlim-tərbiyəsi ilə məşğul olurlar. Bu,
doğrudan da, nadir bir təcrübədir və mən
inanıram ki, bu təcrübədən bütün
münaqişə zonalarında istifadə oluna bilər”.
Bundan sonra YUNESKO ilə Azərbaycan
arasında bir neçə istiqamətdə əməkdaşlıq
münasibətləri qurulmuş, bu da təhsilimizin
inkişafına, yeni layihələrin həyata keçirilməsinə
öz müsbət təsirini göstərmişdir. Biz bu
inkişafın təzahürlərini “Təhsil hamı
üçün” proqramının yerinə yetirilməsində,
“Assosiativ məktəblər”, texniki peşə sahəsində
əməkdaşlıq, bəzi ali məktəblərdə
YUNESKO kafedralarının yaradılması və digər sahələrdə
müşahidə edirik. Təhsilin məzmunca yeniləşdirilməsi,
orta ümumtəhsil məktəblərində informasiya
texnologiyalarının geniş tətbiqi və digər layihələr
bu nüfuzlu beynəlxalq təşkilatla ikitərəfli əməkdaşlığın,
isti münasibətlərin nəticəsi kimi dəyərləndirilir.
Təhsildə müasir informasiya
texnologiyalarının tətbiqi sahəsində BMT-nin
İnkişaf Proqramı ilə fond arasında
imzalanmış saziş də təhsilin inkişafına
böyük töhfə vermişdir. Bu sazişin nəticəsi
olaraq Azərbaycanda kor və görmə qabiliyyəti zəif
olanların informasiya və kommunikasiya texnologiyalarına
çıxışını təmin edən layihənin həyata
keçirilməsinə başlanılmışdır. Onu da
qeyd edək ki, Azərbaycanda yaşayan 320 min əlilin 40 mini
kor və görmə qabiliyyəti zəif olan şəxslərdir.
Bu kövrək insanların cəmiyyətə
qovuşması, onların informasiya kommunikasiyaları vasitəsilə
bilik və məlumat almaları üçün imkanlar xeyli
genişləndirilmişdir. Heydər Əliyev Fondunun təhsilin
inkişafına göstərdiyi diqqət və
qayğıdan söz düşəndə internat məktəblərinin
və uşaq evlərinin maddi-texniki bazasının gücləndirilməsini,
kimsəsiz uşaqlara mənəvi dayaq olmasını qeyd etməmək
olmaz. “Uşaq evləri və internat məktəblərinin
inkişafı” proqramı çərçivəsində həyata
keçirilən tədbirlər uşaq evi və internat məktəblərində
mövcud olan problemləri aradan qaldırmış, uşaq
müəssisələri əsaslı şəkildə təmir
edilmiş, texniki vasitələrlə təmin olunmuşdur.
2006-cı ildə “Yeniləşən
Azərbaycana yeni məktəb” proqramının 2-ci mərhələsinə
start veriləndən sonra bu mərhələyə Bakıətrafı
qəsəbələrdə yerləşən məktəblər
də daxil edildi. Təhsilin inkişafına xüsusi diqqət
yetirən Heydər Əliyev Fondu bir daha müasir dünyada hər
bir ölkənin inkişafının, onun dünya birliyinə
inteqrasiyasının əsasında yalnız mükəmməl
təhsilin dayandığını bildirirdi. Məhz bunun nəticəsi
olaraq 2008-2009-cu tədris ilində fondun təşəbbüsü
və dəstəyi ilə ölkədə tikilən yeni məktəb
binalarının sayı 237-yə çatdırıldı.
Bir sıra məktəblərin açılışında
Mehriban xanımın özü şəxsən iştirak
edib. Onu da qeyd edək ki, yeni tikilən məktəblər
bütün infrastruktura malikdir və ən yeni texniki
avadanlıqlarla, kompyuterlə təchiz olunub. Təsəvvür
edin ki, uzaq dağ kəndlərində 50-70 il
uçuq-sökük binada yerləşən məktəbin
yerində yaraşıqlı, zövq oxşayan, kompyuterlə
təchiz olunmuş məktəb binası tikilib. Təbii ki,
belə diqqət və qayğının nəticəsində
burada həm təhsilin keyfiyyətindən, həm də
şagirdlərin dərsə davamiyyətindən
danışmaq olar. Sözsüz ki, belə məktəblərdə
müəllimlər də böyük həvəslə işləyər,
yetişən gənc nəslin təlim-tərbiyəsi ilə
böyük ruh yüksəkliyi ilə məşğul
olarlar. Bu deyilənlər artıq reallığa çevrilib.
Əlbəttə ki, Heydər Əliyev Fondunun prezidenti Mehriban
xanımın yorulmaz fəaliyyətinin nəticəsində.
Eyni zamanda, birbaşa tədrisin keyfiyyətinə təsir
göstərən layihənin həyata keçirilməsi də
uğurların qazanılmasında böyük rol oynayıb.
Heydər Əliyev Fondunun təhsillə
bağlı həyata keçirdiyi irimiqyaslı layihələr
sırasında “Təhsilə dəstək” layihəsi də
diqqəti cəlb edir. Qeyd etdiyim kimi, birbaşa tədrisin
keyfiyyətinin yaxşılaşdırılmasına istiqamətlənmiş
bu proqram məktəblərin əyani vəsaitlə və
şagirdlərin dərs ləvazimatı ilə təmin
olunmasına yönəlib. Hər il keçirilən silsilə
aksiyalar təhsil sahəsində qarşıya çıxan bəzi
problemlərin aradan qaldırılmasında öz müsbət
təsirini göstərib. 2004-cü ildən başlayaraq hər
il qaçqın və məcburi köçkün ailələrinin
ilk dəfə məktəbə qədəm qoyan
uşaqlarına məktəbli çantaları və dərs
ləvazimatı fondun dəstəyi ilə hədiyyə
olunub. 2008-2009-cu tədris ilində isə Heydər Əliyev
Fondu tərəfindən ölkədə 130 min birinci sinif
şagirdinə 16 adda məktəbli ləvazimatı ilə təmin
olunmuş çanta paylanılmışdır. Bu uşaqlar
ilk dəfə sinif otaqlarına daxil olanda partaların üzərində
təzə çanta və dərs ləvazimatları
görmüşlər. Bu, fondun körpə balalara – birinci
sinif şagirdlərinə hədiyyəsi idi. “Təhsilə dəstək”
layihəsində milli azlıqların təhsilinin
inkişafına da diqqət nəzərdə tutulub. Bu layihə
çərçivəsində Qax rayonunun Qax-İngiloy kənd
orta məktəbinin birinci və ikinci sinif şagirdlərinə
gürcü dilində nəşr olunan yeni dərsliklər və
məktəb ləvazimatı təqdim edilib. Uşaq tərbiyə
müəssisələrinin müasir tələblər səviyyəsində
yenidən qurulması da “Təhsilə dəstək” layihəsində
öz əksini tapıb.
Heydər Əliyev Fondunun təhsilin
inkişafına qayğısının coğrafiyası son
vaxtlar daha da genişlənib. Artıq fondun xeyriyyəçiliyi
ölkə hüdudlarını da aşıb. Qeyd etdiyim kimi,
Heydər Əliyev Fondu həm də böyük xeyriyyəçidir.
Bu xeyriyyəçilik təhsilin inkişafında da
özünü göstərib. Bunu faktlarla əsaslandırmaq
istərdim. Əvvəlcə Gürcüstanda yaşayan azərbaycanlıların
təhsillə bağlı problemlərinin aradan
qaldırılması üçün hər il fond tərəfindən
böyük yardım göstərilməsini diqqətə
çatdırmaq istərdim. Moskvada fəaliyyət göstərən
Azərbaycan məktəblərinə göstərdiyi
qayğı heç vaxt unudulmayıb. Fondun Rusiya
Federasiyasındakı nümayəndəliyinin rəhbəri
Leyla xanım Əliyevanın fəaliyyəti xüsusi qeyd
edilməlidir. 2007-ci ildə Amsterdamda fəaliyyətə
başlayan Azərbaycan məktəbi fondun dəstəyindən
yetərincə faydalanıb. Bu məktəbə də
kompyuter dəsti ilə yanaşı, dərs vəsaitləri
göndərilib. 2008-ci ilin fevralında Pakistanın Müzəffərabad
şəhərində dağıdıcı zəlzələ
nəticəsində yararsız vəziyyətə düşən
məktəb Heydər Əliyev Fondunun köməkliyi ilə
yenidən tikilərək şagirdlərin ixtiyarına
verilmişdir. Məktəbin bütün avadanlıqları
fond tərəfindən hədiyyə olunmuşdur. Belə
faktları sadalamaqla qurtaran deyil.
Ulu öndərimizin adını
daşıyan fond irimiqyaslı proqram və layihələr həyata
keçirməklə təhsilin inkişafını beynəlxalq
səviyyəyə çatdırıb. Fondun təhsillə
bağlı həyata keçirdiyi bü müdrik missiya əslində
möhtərəm Prezidentimiz İlham Əliyevin ölkəyə
rəhbərlik etdiyi dövrdə təhsil sahəsində
görülən işlərin məntiqi nəticəsidir.
Dövlət başçısı özü də Azərbaycanın
xoşbəxt gələcəyinin təmin olunmasında təhsilin
inkişafını prioritet vəzifə kimi qarşıya
qoyub və bu istiqamətdə mühüm əhəmiyyətli
tədbirlərin həyata keçirilməsinə nail olub.
Artıq Azərbaycanda təhsil sistemi beynəlxalq aləmə
çox uğurla inteqrasiya olunur. Bunu ölkəmizə rəsmi
səfərə gələn görkəmli elm xadimləri də
xüsusi vurğulayırlar.
Azərbaycanda uğurla həyata
keçirilən təhsil islahatları ölkəmizdə
demokratik proseslərin inkişafına xüsusi önəm
göstərilməsindən, elmin, təhsilin dəyərlərinin
dünya səviyyəsinə qaldırılması istiqamətində
görülən işlərin uğurlu nəticəsindən
xəbər verir. Heydər Əliyev Fondunun təhsillə
bağlı həyata keçirdiyi irimiqyaslı layihələr
və nəzərdə tutulan proqramların zaman-zaman
reallaşması böyük müəllimlər ordusu olan Azərbaycanı
qloballaşan dünyanın dəyərlərinə təhsil
və elm sayəsində qovuşduracaq. Təhsilə göstərilən
yüksək səviyyəli diqqət və qayğı
müstəqil dövlətimizin xoşbəxt gələcəyinə
böyük zəmin yaradır və Azərbaycanı
dünyanın ən inkişaf etmiş dövlətlərindən
birinə çevirəcək.
Sona MƏMMƏDBƏYOVA
Xalq qəzeti.- 2009.- 9 sentyabr.- S. 3.