Konstitusiyaya nəzərdə
tutulan dəyişikliklər insan haqlarının
daha geniş şəkildə qorunmasına təminat
verəcəkdir
Müsahibimiz Milli Məclisin
deputatı Mirkazım Kazımov bu fikirdədir.
— Mirkazım müəllim,
əvvəlcə yenicə yola saldığımız 2008-ci
ilin ən yaddaqalan hadisələri barədə məlumat verməyinizi
xahiş edirik.
— Son illər ölkəmizin həyatında o qədər yaddaqalan hadisələr baş verib ki, sadalamaqla qurtaran deyil.Bir vaxtlar xəyallarda əfsanə kimi canlanan Bakı-Tbilisi-Ceyhan əsas ixrac neft və Bakı-Tbilisi-Ərzurum qaz kəmərlərinin reallaşması, bu kəmərlər vasitəsilə Azərbaycanın təbii sərvətlərinin Avropa və dünya bazarlarına çıxarılması, Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolunun tikintisinə başlanılması ən çox yaddaqalan hadisələrdəndir. İl-ildən uğurlu gəlir. Hər il ölkədə yeni-yeni siyasi hadisələr baş verir. Yola saldığımız 2008-ci il də yaddaqalan hadisələrlə zəngin olmuşdur. Bu hadisələrin hamısı xalqın firavanlığına, həyat səviyyəsinin getdikcə yüksəlməsinə, yoxsulluğun səviyyəsinin azaldılmasına, müstəqil dövlətimizin beynəlxalq aləmdəki əlaqələrinin daha da möhkəmləndirilməsinə xidmət edir. Ötən il Azərbaycanın, demək olar ki, bütün sahələr üzrə inkişafına nail olunmuşdur. Lakin, buna baxmayaraq, bir sıra hadisələr daha çox diqqəti cəlb edir. Mən Dünya Bankının ölkəmizi dünyada birinci islahatçı dövlət hesab etməsini xüsusi qeyd etmək istərdim. Ölkəmiz iqtisadiyyatın inkişaf tempinə görə təkcə regionda deyil, dünyada lider dövlətə çevrilmişdir. Nüfuzlu beynəlxalq qurumların da bu sahələr üzrə ölkəmizi dünyada birinci hesab etmələri təsadüfi deyildir. Son illər ölkə iqtisadiyyatının inkişafında irəliyə doğru görünməmiş sıçrayış yaranıb. Xarici siyasət sahəsindəki uğurlara görə də 2008-ci il yadda qalacaq. Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin nizamlanması istiqamətində dövlət başçımızın apardığı məntiqli siyasət nəticəsində dünyanın qüdrətli dövlətləri və nüfuzlu beynəlxalq qurumları Azərbaycan Prezidentinin bu sahədəki mövqeyini dəstəklədiklərini açıq bəyan etmiş, münaqişənin Azərbaycanın ərazi bütövlüyü çərçivəsində, beynəlxalq hüququn normaları əsasında həllini daha məqbul variant hesab etmişlər. BMT kimi nüfuzlu bir qurumun Baş Assambleyasında Dağlıq Qarabağ problemi müzakirəyə çıxarılmış və Azərbaycanın haqq işi dəstəklənmişdir. ATƏT-in Minsk qrupu həmsədlərindən Amerika və Rusiya ilk dəfə məhz 2008-ci ildə öz fikirlərini açıq şəkildə bəyan edərək münaqişənin Azərbaycanın ərazi bütövlüyü çərçivəsində həll olunmasını birmənalı olaraq bəyan etmişlər. Hətta, Azərbaycanın ərazi bütövlüyünün tanınması Ermənistan qarşısında bir tələb kimi qoyulmuşdur. Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin danışıqlar vasiəsi ilə ölkəmizin ərazi bütövlüyü çərçivəsində həlli barədə ilk rəsmi sənədin imzalanması da məhz yola saldığımız 2008-ci ildə baş vermişdir. Mən ötən ilin noyabrında Moskvada üç dövlətin — Rusiya, Azərbaycan və Ermənistan prezidentlərinin birgə imzaladıqları bəyannaməni nəzərdə tuturam. Moskva Bəyannaməsi demək olar ki, bütünlüklə Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin mövqelərinin müdafiəsinə yönəldilib. Bu sənəd ölkəmizin xarici siyasət sahəsindəki uğurlarını bir daha təsdiqlədi.
2008-ci ilin
yaddaqalan ən böyük siyasi hadisələrindən biri də
oktyabrın 15-də keçirilmiş prezident seçkiləri
oldu. Beynəlxalq müşahidəçilərin də rəyində
qeyd olundu ki, Azərbaycan tarixində sonuncu prezident seçkiləri
daha şəffaf, demokratik, azad və ədalətli
keçirilib. Seçicilər çox böyük ruh
yüksəkliyi və mütəşəkkilliklə səsverməyə
qatılaraq cənab İlham Əliyevi yenidən Azərbaycan
Prezidenti seçdilər. Bununla bir daha təsdiq olundu ki, ümummilli lider Heydər
Əliyev siyasətinin alternativi yoxdur. Ölkəmizdə
keçirilən bir sıra beynəlxalq tədbirləri də
nəzərə alsaq, 2008-ci ilin siyasi hadisələrlə zənginliyinin
şahidi olarıq.
— Konstitusiyaya əlavə və
dəyişikliklər edilməsi haqqında Milli Məclisdə
məsələ müzakirə olunması, Konstitusiya Məhkəməsinin
təkliflərə müsbət rəy verməsi haqqında
qərar qəbul etməsi ötən ilin yaddaqalan hadisələrindən
deyilmi?
— Mən bu məsələ
barəsində xüsusi danışmaq istəyirəm. Bəli,
Konstitusiyaya əlavələr və dəyişikliklər
edilməsi barədə fikirlər səsləndirilməsi, bu
məsələnin Milli Məclisin hüquq siyasəti və
dövlət quruculuğu məsələləri ilə insan
hüquqları daimi komissiyalarının birgə iclasında
müzakirəsindən sonra parlamentin plenar iclasında
müzakirə olunması da 2008-ci ilə təsadüf edir.
Sonra “Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasına əlavələr
və dəyişikliklər edilməsi haqqında” Referendum
Aktının layihəsi rəy verilmək üçün
Konstitusiya Məhkəməsinə göndərilmişdir.
Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu 2008-ci il 24 dekabr tarixli
iclasında bu məsələ barəsində müsbət rəy
vermiş və qərar qəbul etmişdir. Onu da qeyd edim ki,
Konstitusiyaya əlavələr və dəyişikliklər
edilməsi məsələsi ictimaiyyətin təklifləri əsasında
gündəmə gəlmişdir. Xalqımızın milli
maraqlarına xidmət edən dövlət əhəmiyyətli
bu sənədi mən də dəstəkləyir və
çox yüksək qiymətləndirirəm.
— Sizin fikirinizcə, bu əlavələr
və dəyişikliklər hansı zərurətdən
yarandı?
— Məlum oduğu kimi,
müstəqil dövlətimizin ilk Konstitusiyası 1995-ci ilin
noyabrında ümumxalq səsverməsi (referendum) yolu ilə qəbul
olunmuşdur. Ümummilli lider Heydər Əliyevin bilavasitə
rəhbərliyi ilə qəbul olunmuş ilk Konstitusiya
dünya standartlarına uyğun şəkildə
hazırlanmışdı. Beynəlxalq təşkilatların
nümayəndələri və tanınmış hüquq
ekspertləri Azərbaycan Konstitusiyasının qəbul
olunması ilə ölkəmizdə mülki dövlət və
açıq cəmiyyət quruculuğu üçün
möhkəm zəmin yarandığını təsdiq edirlər.
Lakin nəzərə almalıyıq ki, həmin vaxtdan 13 il
ötüb. Bu müddət ərzində Azərbaycan
bütün sahələr üzrə sürətli inkişaf
yoluna qədəm qoyub, çoxlu sayda beynəlxalq konvensiyalara
qoşulub, insan hüquq və azadlıqlarının
müdafiəsi ilə əlaqədar xeyli qanunlar qəbul
olunub. Ölkəmizin inkişaf səviyyəsinə uyğun
olaraq 2002-ci ildə referendum keçirilmiş və
Konstitusiyaya əlavələr və dəyişikliklər
edilmişdir. Həmin vaxt Ana Qanunumuzda bir sıra mühüm
məsələlər öz həllini tapmışdır.
Belə məsələlərdən biri də proporsional
seçki sisteminin ləğv olunması, mojaritar seçki
sisteminə keçilməsi olmuşdur. Bununla yanaşı
son illər ölkəmizin iqtisadi inkişafı, sürətlə
aparılan siyasi islahatlar, demokratik inkişaf sahəsində
qazanılan uğurlar, insan hüquq və
azadlıqlarının daha geniş aspektdə qorunması, həmçinin
digər dövlət əhəmiyyətli amillər
Konstitusiyanı daha da təkmilləşdirmək
baxımından əlavələr və dəyişikliklər
edilməsi zərurətini yaratmışdır. Onu da qeyd edim
ki, təklif olunan əlavə və dəyişikliklər əsasən
insan hüquq və azadlıqlarının qorunmasına,
seçmək və seçilmək hüququnun daha da təkmilləşdirilməsinə
və demokratik proseslərin inkişafına xidmət edir.
Ümumilikdə, Konstitusiyanın 29 maddəsinə əlavələr
və dəyişikliklər təklif olunub.
— Əlavələr və dəyişikliklər
arasında 101-ci maddənin V hissəsinin yeni redaksiyada verilməsi
diqqəti daha çox cəlb edir. Hətta, bəzi qüvvələr
buna etirazlarını da bildirmək üçün müxtəlif
vasitələrə əl atmaq istəyirlər.
— 101-ci maddənin V hissəsinə
etiraz etmək istəyən qüvvələr bir qrup vəzifə
hərisləridir. Onlar uzun müddətdir ki, ölkədə
hakimiyyəti ələ keçirmək üçün
müxtəlif üsullara, hətta, qeyri-qanuni, antidemokratik
vasitələrə əl atırlar. 2003-cü ildə
keçirilən prezident seçkilərində də
biabırçılıqla məğlub olan belə qüvvələr
hakimiyyəti zor gücünə ələ keçirməyə
cəhd göstərdilər, lakin xalq bunun
qarşısını aldı. Çünki xalq demokratik
yolla öz prezidentini seçmişdi. Belə vəzifə hərisləri,
öz şəxsi ambisiyalarını hər şeydən
üstün tutanlar xalqdan həmişə “yox” cavabı
alıblar. Bu dəfə də yersiz hay-küy salmağa cəhd
göstərmək istəyən cüzi hissə belə
qüvvələrdir. Konstitusiyadan 101-ci maddənin V hissəsinin
çıxarılması təklifi hüquqi baxımdan da əsaslıdır.
Məlum olduğu kimi, həmin maddədə bir şəxsin
iki dəfədən artıq prezident seçilməsinə
qadağa qoyulub. Bu, insanların seçmək və
seçilmək hüququnu məhdudlaşdırır. Hər
bir şəxsin seçmək və seçilmək
hüququ var. Azərbaycan xalqının istədiyi şəxsi,
hər hansı məhdudiyyət olmadan istədiyi qədər
prezident seçməyə haqqı var. Həmin maddə belə
redaksiyada verilib: “Müharibə şəraitində hərbi əməliyyatların
aparılması Azərbaycan Respublikası prezidenti seçkilərinin
keçirilməsini mümkün etmədikdə Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin səlahiyyət müddəti hərbi
əməliyyatların sonunadək uzadılır. Bu barədə
qərar seçkilərin (referendumun) keçirilməsini təmin
edən dövlət orqanlarının müraciətinə əsasən
Konstitusiya Məhkəməsi tərəfindən qəbul edilir”.
Hesab edirəm ki, çox vacib və əhəmiyyətli bir təklifdir.
Ümumiyyətlə, təklif olunan əlavələr və
dəyişikliklərin hamısı xalqın seçim
hüququnun məhdudlaşdırılmasının aradan
qaldırılmasına, insanların hüquq və
azadlıqlarının daha geniş şəkildə
müdafiəsinə xidmət edir. Buna etiraz edənlər,
görünür, əlavələr və dəyişikliklərin
mahiyyətini dərindən dərk edə bilməyiblər.
Yeni redaksiyada konkret şəxslərin iki dəfədən
artıq prezident seçilməsindən söhbət getmir. Hər
bir Azərbaycan vətəndaşının bu imkanlardan istifadə
etmək hüququ var. Xalq iki dəfə seçilmiş şəxsi
yenidən prezident görmək istəyirsə, bu, seçicilərin
iradəsinin ifadəsi deməkdir. Unutmamalıyıq ki,
seçilən şəxs yalnız xalqın iradəsi,
inamı və etimadı nəticəsində prezident ola bilər.
Əgər seçicilər növbəti müddətdə
prezident görmək istədiyi şəxsə səs verə
bilmirlərsə, öz iradələrini ifadə etməyə
şərait yaradılmırsa, bu onların seçim
hüququnu məhdudlaşdırır. Yeni əlavələr
və dəyişikliklər bu məhdudiyyətləri aradan
qaldırmaq məqsədi daşıyır. Digər tərəfdən
xalq çox yaxşı görür ki, son beş ildə Azərbaycan
sürətli inkişaf yoluna qədəm qoymuş, dövlət
büdcəsi 10 dəfədən çox artmış, 760
min yeni iş yeri yaradılmış, əmək haqları,
sosial müavinətlər, pensiyalar, təqaüdlər 4-5 dəfə
qaldırılmış, yoxsulluğun səviyyəsi xeyli
azaldılmış, həyat səviyyəsi yüksəlmiş,
xarici siyasətdə uğurlar qazanılmışdır.
Ölkədə ümumi
daxili məhsulun həcmi ildən-ilə yüksəlmişdir.
Regionların sosial-iqtisadi inkişafı nəticəsində
beynəlxalq standartlara uyğun çoxlu sayda istehsal müəssisələri
yaradılmışdır. Xalq bütün bunları etmiş
və hazırda daha iri layihələrin reallaşmasına
çalışan bir şəxsiyyəti niyə yenidən
prezident seçmək hüququndan məhrum olmalıdır?
Mən bir deputat kimi, həm
də sonuncu prezident seçkilərində prezidentliyə
namizəd cənab İlham Əliyevin vəkili kimi
seçicilərlə görüşlər keçirən
zaman şahidi oldum ki, seçicilər ölkəmizin sürətli
inkişaf yoluna qədəm qoymasından, insanların həyat
səviyyəsinin getdikcə yaxşılaşmasından,
ictimai-siyasi sabitliyin davamlılığının qorunub saxlanmasından,
yeni iş yerlərinin yaradılmasından böyük
razılıq edir, prezidentliyə cənab İlham Əliyevdən
başqa digər namizəd görmədiklərini
açıq bəyan edirdilər. Seçicilər hələ
o vaxt təklif edirdilər ki, Konstitusiyaya cənab İlham Əliyevin
ömürlük prezidentlik seçilməsi barədə maddə
əlavə olunsun. Çıxış edənlər
onların bu təkliflərini əlaqədar təşkilatlara
çatdırılmasını israrla tələb edirdilər.
Seçicilər deyirdilər ki, ümummilli lider Heydər Əliyevin
yarımçıq qalmış işlərini və möhtərəm
Prezidentimizin özünün başladığı iri layihələri
başqa bir şəxs tamamlaya bilməz. Xalqın
firavanlığına, ölkəmizin daha da inkişafı
naminə möhtərəm Prezidentimizə bu işləri
başa çatdırmağa vaxt vermək üçün,
“bir şəxsin iki dəfədən artıq prezident
seçilə bilməz” məhdudiyyətinin aradan
qaldırılması vacibdir. Bu, seçicilərin arzusudur, cəmiyyətdən
gələn sosial sifarişdir. Ona görə də hesab edirəm
ki, Konstitusiyanın 101-ci maddəsinin V hissəsinə təklif
olunan əlavə və dəyişiklikdə heç bir
antidemokratiklikdən söhbət gedə bilməz. Bu, tam
demokratik bir təklifdir.
— İnkişaf etmiş
xarici dövlətlərdə bir şəxsin iki dəfədən
artıq prezident seçilməsi faktı varmı?
— Əlbəttə var. Mən
dünyanın ən inkişaf etmiş demokratik dövləti
olan Amerika Birləşmiş Ştatlarını nümunə
kimi qeyd etmək istərdim. Demokratlar Partiyasından prezident
seçilmiş Franklin Ruzvelt 4 dəfə dalbadal prezident
seçilməyibmi? Məgər onu xalq seçməyib?
Ruzvelt 1932-1945-ci illərdə ABŞ-ın prezidenti olub. Xalq
gördü ki, Franklin Ruzveltin başladığı
uğurlu islahatları özündən başqa kimsə istənilən
səviyyədə həyata keçirə bilməyəcək.
Ona görə də onu dörd dəfə dalbadal prezident
seçdi və Ruzvelt də xalqın bu etimadını
doğrultdu. Azərbaycanda da vəziyyət elədir. AXC —
Müsavat hakimiyyətinin ölkəyə vurduğu
ağır zərbəni ümummilli lider Heydər Əliyev gərgin
zəhmət hesabına aradan qaldırdı. Onun
apardığı uğurlu islahatlar Azərbaycanı
dirçəltdi, iqtisadi cəhətdən qüdrətləndirdi.
Ulu öndərin yarımçıq qalmış işlərini,
ideyalarını yalnız onun ən layiqli yetirməsi davam
etdirə bilərdi. Həmin şəxs də intellektual səviyyəli,
uzaqgörən siyasi xadim cənab İlham Əliyevdir.
Möhtərəm Prezidentimizin gördüyü işlər
göz qabağındadır.
Xalq niyə belə bir şəxsiyyəti
yenidən prezident seçməməlidir? Bu gün prezidentliyə
iddialı olan müxalifət partiyalarının rəhbərlərinin
ən yaxın həmfikirləri də təsdiqləyirlər
ki, Prezident İlham Əliyevin bir ildə gördüyü
işləri, ən qabaqcıl müxalifət
partiyasının rəhbəri 10 ildə görə bilməzdi.
Niyə belə bir siyasi xadimə başladığı
işləri, apardığı islahatları davam etdirməyə
şərait yaradılmamalıdır? Axı, bütün
bunlar ölkəmizin inkişafı, xalqın həyat səviyyəsinin
daha da yüksəldilməsi naminə edilir. Ona görə də
inanıram ki, martın 18-də keçirilməsi nəzərdə
tutulan referendumda xalq böyük ruh yüksəkliyi ilə
iştirak edəcək və Konstitusiyaya təklif olunan əlavələri
və dəyişiklikləri dəstəkləyəcəkdir.
Müsahibəni qələmə aldı:
Əliqismət BƏDƏLOV
Xalq qəzeti.-2009.-6 yanvar.- S.3.