Azərbaycanın xarici siyasətində region ölkələri ilə əməkdaşlığa
xüsusi önəm verilir
Son zamanlar dünyada gedən
ictimai-siyasi proseslər, xüsusən, siyasi qütbləşmənin
daha çox qloballaşma meylləri ilə əvəz
olunması sübut edir ki, Azərbaycan Respublikasının
yeritdiyi balanslaşdırıcı xarici siyasət kursu ən
doğru seçimdir. Təməli ulu öndər Heydər Əliyev
tərəfindən qoyulan bu siyasi kurs artıq planetin
bütün ölkələrini təmsil edən politoloqlar tərəfindən
yüksək qiymətləndirilir. Qərb dövlətləri,
Amerika Birləşmiş Ştatları, NATO və şərti
olaraq qəbul edilən bu qütbə meylli dövlətlər
və güc mərkəzləri ilə geniş əməkdaşlıq
edən rəsmi Bakı postsovet məkanı, xüsusən,
Rusiya Federasiyası ilə dostluq və tərəfdaşlıq
münasibətlərini də daim yüksələn xətlə
inkişaf etdirmişdir. Bu, bir tərəfdən tarixən
formalaşmış iqtisadi əlaqələrin itirilməməsi
baxımından əhəmiyyətlidirsə, digər tərəfdən
də siyasi-diplomatik baxımdan, ölkəmizin milli
maraqları və dövlətçilik mənafeləri
baxımından əhəmiyyətlidir. Bu əməkdaşlıq
çərçivəsində ən önəmli yeri Azərbaycan
— Rusiya münasibətlərinin gündən-günə
genişləndirilməsi məsələsi tutur.
Azərbaycanın Rusiya
ilə münasibətləri qarşılıqlı maraq əsasında,
sabit və mehriban qonşuluq şəraitində davam edir. Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyev Rusiyaya bir neçə dəfə
səfər edib. Dövlətlər arasında ticarət
dövriyyəsi 2 milyard dollara çatıb. Bu, Ermənistanın
büdcəsi qədərdir. Rusiya ilə Azərbaycanı bir
sıra ümumi siyasi, iqtisadi, enerji, nəqliyyat maraqları
birləşdirir. Rusiya ilə Azərbaycan Xəzər dənizinin
ortaqlarındandırlar. Son illər Moskva—Bakı əlaqələrinin
dinamik inkişafı ilə yadda qalıb və burada Azərbaycan
Prezidentinin uğurlu xarici siyasətinin böyük önəmi
var. Rusiyanın yeni Prezidenti Dmitri Medvedev ilk səfərlərindən
birini məhz Azərbaycana etməklə ölkəsinin
yaxın xaricdə dövlətimizə prioritet önəm
verdiyini göstərdi. Təmaslar çox intensivdir, ən
yüksək səviyyədə məsləhətləşmələr
daimi xarakter alıb.
Bir məqamı
xüsusilə vurğulamaq lazımdır ki, postsovet
respublikaları ilə Rusiya arasındakı münasibətləri
SSRİ-nin dağılmasından 2008-ci ilin avqustuna kimi bir,
avqustun 8-dən sonra isə digər mərhələyə
bölmək lazımdır. Gürcüstanla müharibədən
sonra bütün dünya tam fərqli bir Rusiyanın şahidi
oldu. Tərəflər münasibətlərində ciddi
korrektələr etməyə başladılar, bəzi
dövlətlər isə bu əlaqələri necə
qurmaqda çətinlik çəkdilər. Ancaq Azərbaycan
bu sahədə xüsusi çətinliklərlə üzləşmədi.
Bu, ikitərəfli münasibətlərdə
özülün olduqca möhkəm qoyulduğunun və rəhbərliklər
arasında səmimi işgüzar mühitin mövcudluğunun
bariz göstəricisidir.
Təsadüfi deyildir
ki, bu günlər dünyanın bir sıra ölkələrində,
xüsusən elə Rusiya Federasiyasının özündə
bir çox politoloqlar belə düşünürlər ki. Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin ədalətli
şəkildə həll olunmasında rəsmi Moskva daha
mühüm rol oynaya bilər. Məsələn, “Nezavisimaya
qazeta”nın yanvarın 23-də yayılan nömrəsində
politoloq Aleksey Vlasovun Moskva-Qafqaz münasibətlərinə həsr
olunmuş maraqlı analitik materialı verilmişdir. Azərbaycan
rəhbərliyinin xarici siyasətdəki
çoxqütblülük prinsipini yüksək qiymətləndirən
politoloqun fikrincə, rəsmi Bakı dünyadakı yeni
reallıqları dəqiq qiymətləndirə bildiyinə
görə belə addımlar atmağa nail olur.
Rusiyalı politoloq Ermənistan—Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin ədalətli
şəkildə həll edilməsində Moskvaya verdiyi önəmi
bu şəkildə əsaslandırır: “Moskva Bəyannaməsi
son 14 il ərzində münaqişə
iştirakçısı olan ölkələrin nümayəndələrinin
imzaladığı ilk sənəddir. Bu sənəd Bakı
ilə Yerevanın mövqelərinin yaxınlaşması
yolunda ciddi addım, həlli gecikən münaqişənin tənzimlənməsi
üçün aparılan danışıqların sürətləndirilməsində
mühüm mərhələ ola bilər”.
Söhbət ötən il noyabrın 2-də Rusiya Prezidentinin “Mayn Dorf” iqamətgahında Azərbaycan, Rusiya və Ermənistan dövlət başçılarının üçtərəfli formatda görüşü başa çatdıqdan sonra üç prezidentin birlikdə imzaladığı Moskva Bəyannaməsindən gedir. Rusiya Prezidenti Dmitri Medvedevin təşəbbüsü ilə imzalanan bu sənəd Ermənistan—Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin Azərbaycanın ərazi bütövlüyünün bərpası şərtilə həll edilməsi üçün atılan uğurlu addımlardır. Bəzi ekspetlər bu sənədi 1996-cı ilin dekabrında ulu öndər Heydər Əliyevin ATƏT-in Lissabon sammitində əldə etdiyi nailiyyətlə müqayisə edirlər. Çünki hər iki sənəd münaqişənin Azərbaycanın ərazi bütövlüyünün bərpa edilməsi şərtilə həllinə zəmin yaradır.
Moskva Bəyannaməsinin birinci bəndində göstərilir ki, tərəflər münaqişənin beynəlxalq hüququn prinsipləri və normaları, bu çərçivələrdə qəbul olunmuş qərarlar və sənədlər əsasında siyasi yolla həlli və Cənubi Qafqazda vəziyyətin sağlamlaşmasına və regionda sabitliyin və təhlüküəsizliyin bərqərar edilməsinin təmin olunmasına kömək edəcəklər. Bu da regionda iqtisadi inkişaf və hərtərəfli əməkdaşlıq üçün əlverişli şərait yaradacaqdır. Göründüyü kimi bəyannamənin elə ilk bəndində beynəlxalq hüququn prinsipləri və normaları əsasında qəbul edilmiş qərarlar və sənədlər yada salınır. Bu istiqamətdə qəbul edilmiş beynəlxalq sənədlər isə istənilən qədərdir. Yəni ATƏT-in Minsk qrupunun həmsədrlərindən olan Rusiya Federasiyası Azərbaycan diplomatiyasının uğurlu gedişləri nəticəsində münaqişənin həllinə öz töhfəsini vermək istəyir.
Yeri gəlmişkən, Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev ötən ilin noyabrında İtaliyaya səfəri çərçivəsində bu ölkənin “PAİ İnternational” telekanalına müsahibə verərkən Moskva Bəyannaməsini də kifayət qədər xarakterizə etmiş, öz mülahizələrini söyləmişdi: “Həmin bəyannamənin üç vacib elementini vurğulamaq istərdim. İlk növbədə bu sənəd Azərbaycanla Ermənistan arasında imzalanıb, Dağlıq Qarabağla yox. Bu, onu göstərir ki, Ermənistan rəhbərliyi münaqişə tərəflərinin Ermənistan və Azərbaycan olduğunu dərk edir. Əvvəllər bu, belə deyildi. Əvvəllər onlar hamını inandırmağa çalışırdılar ki, müharibə Dağlıq Qarabağ və Azərbaycan arasındadır. Məsələ budur. Bu, çox vacibdir. Ermənistan rəhbəri münaqişə tərəflərinin kim olduğunu göstərən sənədə öz əli ilə imza atıbdır. İkincisi, bəyannamədə deyilir ki, münaqişə beynəlxalq hüququn norma və prinsipləri, həmin prinsiplər çərçivəsində qəbul edilmiş qərar və qətnamələr əsasında həll olunmalıdır. Bu, o deməkdir ki, BMT-nin Təhlükəsizlik Şurasının qəbul etdiyi və Ermənistan silahlı qüvvələrinin Azərbaycanın işğal olunmuş ərazilərindən qeyd-şərtsiz çıxarılmasını tələb edən qərar və qətnamələrə hörmətlə yanaşılmalıdır.
Üçüncü vacib element ondan ibarətdir ki, münaqişənin həllində hər bir mərhələ beynəlxalq təminatla müşayiət olunmalıdır. Bu, o deməkdir ki, münaqişə mərhələ-mərhələ həll edilmədir. Bu, daim bizim mövqeyimiz olub, Ermənistanın mövqeyi münaqişənin paket şəklində həlli olubdur".
Göründüyü kimi, Azərbaycan rəhbərliyinin yeritdiyi uğurlu xarici siyasət nəticəsində nəinki beynəlxalq və regional təşkilatlar, həm də regionun bütün dövlətləri artıq Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həllində ədalətli tərəfi açıq şəkildə dəstəkləyir. Ulu öndər Heydər Əliyevin işləyib hazırladığı xarici siyasət kursunun mühüm tərkib hissələrindən olan region ölkələri, xüsusən, Rusiya Federasiyası ilə əməkdaşlıq və tərəfdaşlıq münasibətlərinin genişləndirilməsi Azərbaycanın dövlət maraqlarının yüksək səviyyədə təmin edilməsinə zəmin yaradır. Zaman göstərir ki, Avrasiyanın və bütövlükdə dünyanın ən böyük ölkələrindən olan Rusiya Federasiyasının siyasi rəhbərliyi də Azərbaycanla əməkdaşlığa böyük önəm verir. Siyasətdə və diplomatiyada isə qarşılıqlı maraqlar olmasa uğur əldə edilməsi çətinləşər.
İttifaq MİRZƏBƏYLİ
Xalq qəzeti.-2009.-29 yanvar.-S.4.