18 oktyabr Azərbaycan
Respublikasının Dövlət Müstəqillik
Günüdür
Azərbaycanın müstəqilliyi sarsılmaz əsaslara
malikdir
18 oktyabr Azərbaycan
Respublikasının Dövlət Müstəqilliyi
günüdür. Məlumat
üçün deyək ki, ötən əsrin 90-cı illərində
Azərbaycanın müstəqillik yolunda atdığı ilk
addım 1991-ci il avqustun 30-da Ali Sovetin
xalqın tələbi ilə
çağırılmış növbədənkənar
sessiyasında “Azərbaycan Respublikasının Dövlət
müstəqilliyini bərpa etmək haqqında” bəyannaməni
qəbul etməsi olub. Bunun ardınca Azərbaycan
Respublikası Ali Sovetinin həmin il
oktyabrın 18-də keçirilmiş sessiyasında “Azərbaycan
Respublikasının Dövlət müstəqilliyi
haqqında” Konstitusiya Aktı yekdilliklə qəbul edilib. Bununla da Azərbaycan Respublikası 1918-1920-ci illərdə
cəmi 23 ay mövcud olmuş Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin
varisi elan olunub. Beləliklə, SSRİ-nin
dağılması ərəfəsində qəbul edilmiş
Konstitusiya Aktı ilə Azərbaycan XX əsrdə ikinci dəfə
öz müstəqilliyini əldə etdi. Amma
bu müstəqilliyin əldə edilməsi və onun qorunub
saxlanılması, hazırki mərhələyə çatdırılması
olduqca mürəkkəb və keşməkeşli proseslərdən
keçib, zaman-zaman müstəqilliyimiz real təhlükələrlə
üzləşib.
Biz niyə
gecikirdik?
Əvvəla,
həmin dövrdə cərəyan edən proseslər və
ortaya çıxan mənzərə onu deməyə əsas
verir ki, Azərbaycan digər keçmiş SSRİ
respublikaları ilə müqayisədə öz müstəqilliyini
olduqca gec elan etmişdi. Məsələn, Litva 11 mart 1990, Rusiya 12 iyul 1990,
Gürcüstan 9 aprel 1991, Estoniya 20 avqust 1991,
Qırğızıstan 31 avqust 1991, Özbəkistan 1 sentyabr
1991-ci il, nəhayət, Tacikistan 9 sentyabr 1991-ci ildə öz
müstəqilliyini elan etdiyi halda, Azərbaycan bu addımı
yalnız 1991-ci il oktyabrın 18-də ata bildi. Təbii
ki, bunun bir sıra obyektiv və subyektiv səbəbləri var
idi. Bu səbəblərin başında isə həmin
vaxt respublikaya rəhbərlik edənlərin qətiyyətsizliyi,
Moskvanın kölgəsi altında, “kölə psixologiyası” ilə
yaşamaq niyyətləri və bu rəhbərlərin
xalqın ali maraqlarını mərkəzin imperialist
maraqlarına qurban vermələri dayanırdı. Yəni,
keçmiş SSRİ-yə daxil olan respublikalarda öz müstəqillikləri
uğrunda mübarizə aparan xalqa həmin respublikaların rəhbərləri
də bu və ya digər formada dəstək verdikləri
halda, başda Ayaz Mütəllibov olmaqla, o zamankı Azərbaycan
rəhbərliyi öz funksiyasını normal qaydada yerinə
yetirə bilməyən mərkəzin təlimatlarını
gözləyir və onun tapşırıqları əsasında
hərəkət edirdi. Bu da nəticə
etibarilə Azərbaycan xalqının müstəqillik
arzularının mərkəzin imperialist
tapşırıqları əsasında boğulması ilə
nəticələnirdi.
Bir sözlə,
bütün mahiyyəti ilə Kremldən asılı olan, hətta
belə demək mümkünsə nəfəs almaq
üçün belə elə bil Moskvadan icazə istəyən
o zamankı Azərbaycan rəhbərliyi müstəqillik
ideyalarını qəbul etmək, mənimsəmək
iqtidarında deyildi. Sadəcə, SSRİ-nin
dağılması ərəfəsində
formalaşmış təbii şərait, hətta imperiyanın
mərkəzində dayanan Rusiyanın özünün belə
dövlət müstəqilliyini elan etməsi, həmçinin,
xalqın azadlıq istəkləri Azərbaycanın da
müstəqilliyinin əldə edilməsini şərtləndirdi.
Məhz Azərbaycanın o zamankı
iqtidarının müstəqillik ideyalarına nə qədər
etinasız olmasının nəticəsi idi ki, onlar ölkəmizin
müstəqilliyinin möhkəmlənməsi istiqamətində
konkret olaraq heç bir addım atmadılar. Eyni zamanda,
sonrakı hadisələr göstərdi ki, o zamankı rəhbərlik
təbii situasiyanın fonunda əldə edilmiş müstəqilliyin
qorunub saxlanılması kimi strateji missiyanı
reallaşdırmaq iqtidarında deyildi...
Müstəqilliyi qoruyub
saxlamaq daha çətindir
Beləliklə,
Azərbaycan öz müstəqilliyini əldə etdikdən
sonra daha kəskin “fırtına”larla
qarşı-qarşıya qaldı. Bu da səbəbsiz
deyildi. Belə ki, o zamankı hakimiyyət müstəqilliyə
etinasız yanaşaraq və xalqımızın ali maraqlarını ayaqlar altına ataraq, Azərbaycanı
Rusiyanın forpostuna çevirmək uğrunda xüsusi fəallıq
nümayiş etdirməyə başladı. Moskvadan
verilən tapşırıqlar əsasında hərəkət
edən hakimiyyət yanlış strategiya seçməklə,
ilk növbədə, torpaqların itirilməsinə xüsusi
şərait yaratdı. Bu şəraitdən
istifadə edən təcavüzkar Ermənistan isə həmin
dövrdə strateji baxımdan ən əlverişli ərazilərimizi
anneksiya etdi. Hələ bu, son deyildi.
Xalqımızın bir sıra ictimai-siyasi xadimlərinin
terror aktlarına məruz qalmaları, dövlət
strukturları arasında çəkişmələrə
start verilməsi və bunların daha kəskin xarakter
alması Azərbaycanın bir dövlət kimi
varlığını sual altına almışdı. Formal qaydada əldə edilən müstəqilliyin
itirilməsi təhlükəsi həyəcan təbillərini
daha da artırmışdı. Mövcud vəziyyətdən
çıxışı təmin edə bilməyəcəyini
anlayan Mütəllibov hakimiyyəti çarəni istefa verməkdə
gördü. Amma bu heç də ölkənin
qurtulması mənasına gəlmirdi.
Bundan sonra
hakimiyyətə gəlmiş AXC-Müsavat cütlüyü
Azərbaycanı sözün əsl mənasında xarici kəşfiyyat
orqanlarının mübarizə meydanına çevirdi. Ölkədə
tam bir anarxiya yarandı və daxili çəkişmələr
özünün pik nöqtəsinə çatdı.
Artıq “əlinə silah alan” hakimiyyəti
ələ keçirməyə çalışırdı və
separatist meyilləri baş alıb gedirdi. Ermənistanın
təcavüzü davam edir və xarici dövlətlər beynəlxalq
münasibətlər sistemində Azərbaycanı müstəqil
subyekt kimi qəbul etmirdilər. Qısası,
daxili və xarici siyasətin səmərəsizliyi Azərbaycanı
bir dövlət kimi sıradan çıxarırdı.
Həmin ərəfədə güclü siyasi liderin
nüfuzuna söykənən mütəşəkkil siyasi
subyektlər lazım idi ki, Azərbaycanı
düşdüyü bataqlıqdan xilas etsin...
Böyük
qayıdış, yaxud Ulu öndər Heydər Əliyev Azərbaycanı
müstəqil dövlətə çevirdi
Belə bir
lider isə Heydər Əliyev idi. Beləliklə,
xalqın tələbi ilə 1993-cü ilin iyununda ikinci dəfə
hakimiyyətə gələn Ulu öndər Heydər Əliyev
Azərbaycanı xaotik vəziyyətdən çıxarmaq
üçün bütün çətinliklərə sinə
gərərək gərgin fəaliyyətə başladı.
Ümummilli lider, ilk növbədə, xarici
qüvvələrin “piyadalar”ı olan daxili
separatçıları neytrallaşdırmaqla sabitliyi bərpa
etdi. Bu proses 1995-ci ilədək davam etdi və həyata
keçirilən uzaqgörən strategiyanın qanunauyğun nəticəsi
kimi tam stabil mühit formalaşdırıldı. Ulu öndərin zəngin dövlətçilik və
idarəçilik təcrübəsinə əsaslanaraq, hadisələrə
operativ müdaxiləsi nəticəsində 1994-1995-ci illərdə
baş verən dövlət çevrilişlərinə cəhdlərin,
həmçinin, bir sıra təxribatların
qarşısı alındı.
1994-cü il
mayın 12-də cəbhədə atəşkəsin əldə
edilməsi dövlətçiliyin möhkəmləndirilməsi,
nizami ordu quruculuğu, eləcə də, ölkə həyatının
bütün sahələrində dinamik inkişafın təmin
edilməsi baxımından zəruri addım oldu. Azərbaycan vətəndaş müharibəsi və
parçalanmaq təhlükəsindən xilas oldu. Ayrı-ayrı şəxslərə və siyasi
qruplaşmalara xidmət edən silahlı birləşmələr
zərərsizləşdirildi, cinayətkar ünsürlər
cəmiyyətdən təcrid edildi və cəzalandırıldı.
Ölkədə əmin-amanlıq, sabitlik
yarandı, azad bazar iqtisadiyyatına keçidlə
bağlı özəlləşdirməyə geniş meydan
verildi, aqrar sahədə islahatlara başlandı.
Ölkədə sabitliyin əldə
olunması və xarici ölkələrlə, o cümlədən,
bir sıra nüfuzlu beynəlxalq təşkilatlarla səmərəli
əməkdaşlıqların qurulması öz bəhrəsini
verdi. Belə ki, xarici qurumlar və iş
adamları ölkəmizə investisiya qoymağa
başladılar. 1994-cü ildə
dünyanın aparıcı şirkətləri ilə “Əsrin
müqaviləsi” adlandırılan neft sazişinin
imzalanması isə Azərbaycanın müstəqilliyinin daha
da möhkəmləndirilməsi və əbədi olması
istiqamətində atılan mühüm adımlardan biri oldu.
Çünki “Əsrin müqaviləsi”, əslində,
ölkəmizin siyasi müstəqilliyini şərtləndirən
iqtisadi resursların möhkəm təməllər üzərində
qurulmasına təkan verdi. Eyni
zamanda, bu müqavilənin imzalanması ilə Azərbaycan
qlobal güclərin maraqlarını balanslaşdırmaqla
önəmli beynəlxalq status qazandı.
Öz fəaliyyətini
Azərbaycanın hərtərəfli inkişafına həsr
edən Ulu öndər, eyni zamanda, dövlətin hüquqi
bazasının möhkəmləndirilməsi istiqamətində
də mühüm addımlar atdı. Belə ki, Ümummilli lider Heydər
Əliyevin rəhbərliyi və bilavasitə iştirakı
ilə hazırlanaraq 1995-ci il noyabrın
12-də qəbul olunmuş müstəqil Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiyası ölkəmizdə
müasir dövlətçilik sisteminin bərqərar edilməsi
üçün möhkəm hüquqi baza yaratdı. Məhkəmə islahatlarının həyata
keçirilməsi, Konstitusiya Məhkəməsinin və digər
mühüm təsisatların yaradılması ölkədə
demokratikləşdirmə prosesinin irəliyə
aparılmasında mühüm rol oynadı. Azərbaycanda hüquqi, demokratik və dünyəvi
dövlət quruldu, vətəndaş cəmiyyətinin bərqərar
edilməsi istiqamətində ciddi addımlar atıldı.
Əlbəttə,
əldə edilən nailiyyətlərin sayını istənilən
qədər artırmaq olar. Amma təkcə sadalananlar da onu deməyə
əsas verir ki, Ulu öndər Heydər Əliyev Azərbaycanı
sözün əsl mənasında müstəqil ölkəyə
çevirdi, müstəqilliyimizi əbədi və dönməz
etdi!
Azərbaycan beynəlxalq
münasibətlər sisteminin müstəqil və suveren
aktoru kimi...
Ulu öndər
Heydər Əliyevin müəyyən etdiyi strategiyanın
Prezident İlham Əliyev tərəfindən müasir
dövrün tələblərinə, reallıqlarına və
qanunauyğunluqlarına müvafiq surətdə uğurla davam
etdirilməsi isə Azərbaycanın beynəlxalq münasibətlər
sistemində suveren aktor kimi mövqeyini daha da möhkəmləndirib. Prezident
İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə həyata
keçirilən praqmatik xarici siyasət nəticəsində
bu gün Azərbaycan həm beynəlxalq münasibətlər
sisteminin nüfuz və güc iyerarxiyasında sürətlə
irəliləməkdədir, həm də respublikamız qlobal
güc mərkəzlərinin nəzərə alınan tərəfdaş
ölkələrindən birinə çevrilib. Bu, bir həqiqətdir ki, iqtisadi siyasətin müstəqilliyi
siyasi suverenliyin əldə edilməsini şərtləndirib
və Azərbaycan regionun ən güclü aktoru olmaqla
yanaşı, beynəlxalq münasibətlər sisteminin
suveren subyekti qismində də çıxış etməkdədir.
Daha doğrusu, hazırda Azərbaycan yerləşdiyi
bölgədə baş verən strateji, siyasi və iqtisadi
proseslərin gedişinə təsir göstərməyə
qadir olan ölkəyə çevrilib.
Məhz
Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə həyata
keçirilən siyasət nəticəsində regionun lider
dövləti olan Azərbaycan işğalçı Ermənistanı
dalana dirəyib, əksər beynəlxalq qurumlar tərəfindən
Azərbaycanın ərazi bütövlüyü dəstəklənir
və Ermənistanın işğalçılıq siyasəti
pislənilir.
Eyni zamanda, həyata keçirilən islahatlar və
dövlət proqramları nəticəsində ölkə
iqtisadiyyatı sürətlə inkişaf etməkdədir.
Əldə edilən bu inkişafdan isə
ölkə əhalisinin rifah halının
yaxşılaşdırılması üçün istifadə
edilir.
Bütün bunlar isə onu
deməyə əsas verir ki, 1991-ci ilin oktyabrında formal
olaraq elan edilməsinə baxmayaraq, 1993-cü ilin iyunundan, yəni,
Ulu öndər Heydər Əliyevin ikinci dəfə hakimiyyətə
gəlməsindən sonra real olaraq həyata keçirilən
dövlət müstəqilliyi siyasəti bu gün Prezident
İlham Əliyev tərəfindən uğurla davam etdirilir.
Nadir AZƏRİ
Yeni Azərbaycan.-2010.- 19 oktyabr.- S.4