Hamımız bir Tanrıya dua
edirik, yaxud, Bakı sivilizasiyalararası dialoqun mərkəzidir
Mehriban xanım Əliyeva: Bakıda yanbayan yerləşən
müsəlman məscidi, katolik kastyolu, pravoslav kilsəsi, yəhudi
sinaqoqu bu mühitin həm sübutu, həm də nəticəsidir
Müstəqil Azərbaycan
müxtəlif dinlərin və etnosların nümayəndələrinin
mehriban şəraitdə yaşadığı tarixi məkan
olaraq, bu gün dünyanın ən tolerant ölkəsi kimi
tanınır. Dini və etnik çoxluğu Azərbaycan
dövləti və xalqı üçün problem deyil, əksinə,
bir zəngin xəzinədir ki, onu da insanlarımız bu
günədək qoruyub saxlayıblar. Tarix boyu baş
vermiş müharibələrdə, mürəkkəb siyasi
situasiyalarda Azərbaycanda yaşayan müxtəlif dinlərin
daşıyıcıları və etnosların nümayəndələri
bir-birinə dəstək verib, ümumi düşmənə
qarşı bir səngərdə vuruşublar. Məhz bu
özəlliyilə Azərbaycan sözün həqiqi mənasında
dünyanın digər çoxkonfessiyalı və polietnik
ölkələri üçün nümunə təşkil
edir. Bu məqamlar ötən həftə Bakıda
keçirilən Ümumdünya Mədəniyyətlərarası
Dialoq Forumundakı çıxışlar zamanı bir daha
vurğulanıb.
Bakıda müxtəlif sivilizasiyalar qovuşur
Məlumat üçün
bildirək ki, ümumiyyətlə, mədəniyyətlərarası
və dinlərəarası dialoq müstəqil Azərbaycanın
hər zaman üstünlük verdiyi başlıca amillərdən
biri olub. Daha doğrusu, 1993-cü ildə xalqın təkidli tələbi
ilə yenidən hakimiyyətə gələn Ulu öndər
Heydər Əliyevin xüsusi diqqət ayırdığı
sahələrdən biri də məhz bu idi. Ulu öndər
Heydər Əliyevin siyasətini uğurla davam etdirən
Prezident İlham Əliyevin, həmçinin, Azərbaycanın
birinci xanımı, Heydər Əliyev Fondunun prezidenti,
YUNESKO-nun və İSESKO-nun xoşməramlı səfiri, millət
vəkili Mehriban Əliyevanın apardığı məqsədyönlü
fəaliyyət nəticəsində ölkəmiz
sivilizasiyalararası dialoqda təşəbbüskar və
aparıcı tərəf kimi çıxış edir. Məhz
bu fəaliyyətin sayəsində Bakı 2009-cu ildə
İslam Mədəniyyətinin Paytaxtı elan olundu. Şərqlə
Qərbi birləşdirən İpək yolunun bərpası
işinin təməli Bakıda qoyulduğu kimi,
paytaxtımız “Şərq-Qərb” mövzusunda kino
festivalları, incəsənət bayramları, beynəlxalq
elmi konfranslar üçün də mədəni-mənəvi
məbədə çevrildi.
Əksər ekspertlərin də
qeyd etdikləri kimi, Heydər Əliyev Fondunun prezidenti,
YUNESKO-nun və İSESKO-nun xoşməramlı səfiri,
Milli Məclisin deputatı Mehriban xanım Əliyevanın
Bakıda keçirilən Ümumdünya Mədəniyyətlərarası
Dialoq Forumunun “Qadınlar - mədəniyyətlərarası
dialoqun əsas təmsilçiləri” mövzusunda
üçüncü sessiyasındakı
çıxışı, xüsusilə, yadda qalan olub.
Mehriban xanım Əliyeva çıxışı zamanı
tədbirin həqiqətən də real dialoqun
inkişafına öz layiqli töhfəsini verəcəyinə
və Forumun yekunları əsasında konkret işlər,
konkret tədbirlər həyata keçiriləcəyinə
ümidvar olduğunu bəyan edib: “Son illər Bakı əsl
dialoq məkanına çevrilmişdir. Yaxın
keçmişə nəzər salaraq, bir sıra beynəlxalq
tədbirləri sadalaya bilərik. Keçən il ölkəmizdə
dünya dini liderlərinin Bakı sammiti keçirilmişdir.
2009-cu il Bakı İslam Mədəniyyətinin Paytaxtı
elan olunmuşdu. Həmin il İslam Konfransı Təşkilatına
üzv olan ölkələrin və həm də Avropa
dövlətlərinin mədəniyyət nazirlərinin
toplantısı keçirilmişdir. 2008-ci ildə bu salonda
bütün qitələri əhatə edən beynəlxalq
qadın konfransı keçirilmiş və mədəniyyətlərarası
dialoqda qadınların roluna dair Bakı Bəyannaməsi qəbul
edilmişdir”.
Əslində, belə tədbirlərin
keçirilməsi üçün Azərbaycanda həm
güclü zəmin, həm də əlverişli mühitin
mövcud olduğunu deyən Mehriban xanım Əliyevanın
sözlərinə görə, qədim dövrdən bu
günə qədər Azərbaycan bütün dünyaya
açıq olan bir diyar kimi tanınır və ölkəmizdə
hökm sürən yüksək tolerantlıq mühitini
insanlarımızla ilk təmasdan hiss etmək
mümkündür: “Bakıda yanbayan yerləşən
müsəlman məscidi, katolik kastyolu, pravoslav kilsəsi, yəhudi
sinaqoqu bu mühitin həm sübutu, həm də nəticəsidir”.
Dünya üçün Azərbaycan nümunəsi
Ekspertlərin fikrincə, əslində,
Mehriban xanım Əliyevanın xüsusi olaraq qeyd etdiyi bu məqam,
yəni, Azərbaycanda hökm sürən yüksək
tolerantlıq mühiti dünyada müxtəlif
sivilizasiyaların mehribancasına yaşamasına
çalışan beynəlxalq qurumlar və bu sahəyə
cavabdehlik daşıyan şəxslər üçün bir
çağırış rolunu oynayır. O mənada ki,
hazırda doğrudan da, dinlərin və mədəniyyətlərin
dialoqunu arzulayanlar üçün bir Azərbaycan nümunəsi
var.
Daha dəqiq desək, bu
gün artıq Azərbaycan dünyada hüquqi, dünyəvi,
demokratik, insan hüquq və azadlıqlarının tam təmin
olunduğu bir dövlət kimi qəbul edilir. Ölkəmizdə
Konstitusiya səviyyəsində dini etiqad və vicdan
azadlığına təminat verilib, eyni zamanda, beynəlxalq
standartlara uyğun mövcud qanunvericilik çərçivəsində
dini fəaliyyətə heç bir məhdudiyyət tətbiq
olunmur. Son illər Azərbaycanda onlarla məscidin, ibadətgahın
dövlət vəsaiti hesabına təmir edilməsi və ya
yenidən qurulması dövlətin dindar vətəndaşlarına
olan münasibətini bir daha sübut edir. Bununla yanaşı,
çoxsaylı dini icmaların fəaliyyətinə şərait
yaradılır, insanların öz dini ehtiyaclarını yerinə
yetirməsi üçün zəruri tədbirlər
görülür.
Bir sözlə, indiki məqamda,
yəni, bütün dünyanın mədəniyyətlərarası
savaş deyil, mədəniyyətlərarası barış,
daha dəqiq desək, sivilizasiyalararası dialoqun baş
tutması üçün çaba göstərdiyi bir ərəfədə
ortaq məxrəc tapılmalıdır. “Məhz Azərbaycanın
nümunəsi həmin ortaq məxrəc ola bilər” deməyə
isə kifayət qədər əsaslarımız var. Bunun
üçün sadəcə yaxın keçmişə nəzər
salmaq yetərlidir.
Məlum olduğu kimi,
2003-cü ilin oktyabr ayında mədəniyyət məsələlərinə
məsul olan Avropa ölkələri nazirləri Opatjia Bəyannaməsini
qəbul etdilər. Beləliklə, mədəniyyətlərarası
dialoqun inkişafı vəzifə olaraq Avropada mədəniyyət
siyasətini formalaşdıran şəxslər
qarşısında ilk dəfə gündəmə gətirildi.
Bu öhdəlik 2005-ci ildə nazirlərin
görüşü zamanı bir daha təsdiqləndi. Nəticə
etibarilə qəbul edilən Faro Bəyannaməsində
hökumətlərarası və regional əməkdaşlıq,
həmçinin mədəniyyətlərarası dialoqa rəvac
vermək üçün müvafiq strategiyaların
yaranmasına olan ehtiyac xüsusilə vurğulandı.
Paralel olaraq İSESKO-ya
üzv dövlətlər Mədəni müxtəliflik
haqqında bəyannamə (2004) də qəbul etdilər.
Burada “zorakılıq və başqalarının
sıxışdırılması”nın
qarşısının alınması üzrə yeganə
alternativ vasitə kimi mədəniyyətlərarası dialoq
xüsusi olaraq qeyd edilir və mədəni müxtəliflik
prinsipinə əsaslanan konstruktiv əməkdaşlıq və
dialoqa çağırışlar səsləndirilirdi. Həqiqətən
də İslam Elm, Təhsil və Mədəniyyət Təşkilatının
(İSESKO) əsas mədəniyyət və əlaqə
proqramlarından biri olan “Mədəniyyətlər arasında
mədəni plüralizm və dialoq: Nəzəriyyədən
təcrübəyə” İslam mədəniyyətinin
“birliyi və müxtəlifliyinə”, müsəlmanlar
arasında dialoq və həmrəyliklə yanaşı, mədəniyyətlər
və sivilizasiyalar arasında dialoq və müttəfiqliyin
inkişafı üçün mədəni mübadiləyə
çağırışlar səsləndirildi.
Məhz bunların fonunda
2008-ci ilin sonlarında Azərbaycan paytaxtında baş tutan “Mədəniyyətlərarası
dialoq Avropa və ona qonşu regionlarda sülhün və
davamlı inkişafın təməli kimi” adlı Avropa
Şurasına üzv dövlətlərin mədəniyyət
nazirlərinin konfransı da bu problemə həsr edilmişdi.
Tədbirdə təkcə Avropa dövlətləri deyil, eyni
zamanda, TÜRKSOY, İSESKO, ALESKO, İRSİKA kimi İslam
dünyasını təmsil edən beynəlxalq təşkilatların
rəhbərləri də iştirak edirdi. Bu da səbəbsiz
deyildi. Çünki Azərbaycan Avropa Şurası və
İSESKO-ya üzv olan yeganə dövlətdir.
Azərbaycanda heç bir dinin təmsilçisi təqib
olunmur
Yuxarıda da
vurğuladığımız kimi, Azərbaycan müxtəlif
dinlərin daşıyıcılarının sakit və
mehriban şəraitdə yaşadıqları ölkə kimi
dünyaya bir örnəkdir. Ölkəmizdə aparılan
uğurlu siyasət nəticəsində Azərbaycanda
heç bir dinin təmsilçisi təqib olunmur və
heç bir dinin müqəddəs kitablarına qarşı
qeyri-insani davranışlar həyata keçirilmir. Halbuki bunu
demokratiyanın beşiyi sayılan ABŞ, həmçinin, bəzi
digər Qərb ölkələri
üçün demək mümkün deyil. Məlum
olduğu kimi, bir müddət öncə ABŞ-dakı bir
keşiş müsəlmanların müqəddəs
kitabı olan “Qurani-Kərim”i yandırıb. Ən təəssüfdoğuran
hal isə ondan ibarətdir ki, bu gün sivilzasiyalar arasında
dialoqun yaranması üçün
çalışdıqlarını iddia edən, həmçinin,
hansısa kiçik bir məsələni bəhanə edərək
bəzi ölkələrə qarşı təzyiqlər
göstərən dövlətlər bu məsələdə
sadəcə susdular. Heydər Əliyev Fondunun prezidenti,
YUNESKO-nun və İSESKO-nun xoşməramlı səfiri,
Milli Məclisin deputatı Mehriban xanım Əliyevanın
Forumdakı çıxışı zamanı bu məsələnin
də üzərində dayanması isə eyni zamanda, həmin
dövlətlər üçün bir
çağırış rolunu oynadı: “Biz elə bir
dövrdə yaşayırıq ki, hətta insanların ən
müqəddəs, ən ülvi hissləri ilə oynamaq istəyənlər
də tapılır. Bizim hər birimiz müxtəlif dinə
mənsubuq və bu dinlərin dəyər sistemləri olduqca
yaxındır. Biz müxtəlif dinlərdə bir Tanrıya
dua edirik və dualarımızın mahiyyəti də eynidir. Lakin
biz bu gün insanlıqdan kənar və ağlasığmaz
bir faktla üzləşirik. Özünü din xadimi
adlandıran biri müqəddəs kitabı - “Qurani-Kərim”i
oda atıb yandırır. Nədir belə hərəkətin
adı? Nədir onun məqsədi? Hansı siyasi qüvvələrin
sifarişidir bu? Belə insanlar nəyə və kimə xidmət
edirlər? Ancaq biz belə bir dəhşətli halın, hadisənin
dünya ictimaiyyəti tərəfindən qəti şəkildə
pislənməsi ilə də rastlaşmadıq. Nəticədə
cəzasız qəddarlıq bir az da, daha da dəhşətli
qəddarlıqla nəticələndi və biz bunun da
şahidi olduq. Hesab edirəm ki, zəmanəmizin ən
böyük təhlükələrindən biri dinin siyasiləşdirilməsidir.
Müxtəlif ekstremist qüvvələr və şüarlar
din şüarları altında gündəmə gətirilməməlidir.
Tamamilə aydındır ki, belə hərəkətlər,
belə hallar dialoqa, normal münasibətlərə zidd olan hərəkətlərdir
və yalnız yeni qarşıdurmalar üçün zəmin
yaradır”.
Beləliklə, reallıq
ondan ibarətdir ki, bəşəriyyət bu gün
insanlıqdan kənar və ağlasığmaz bir faktla
üzləşir. Dünyadakı əsas dinlərdən
birinin daşıyıcıları üçün müqəddəs
olan kitab yandırılır və bu dəhşətli hadisə
dünya ictimaiyəti, daha dəqiq desək, Qərb tərəfindən
pislənmir. Fikrimizcə, bunun bir səbəbi proseslərə
ikili standartlardan yanaşma ilə bağlıdırsa, digər
səbəbi də Qərbin dini və milli bərabarliyi qəbul
edə bilməmək böhranı ilə baş-başa
qalmasıyla əlaqədardır. Qərbin bu böhranla
üzləşdiyi bir vaxtda isə Azərbaycanda müxtəlif
mədəniyyətlərin və dinlərin nümayəndələrinin
birlikdə yaşadığı cəmiyyətin
yaradılmasına nail olunub. Azərbaycanda müxtəlif
konfessiyaların nümayəndələri heç bir təzyiq
hiss etmədən öz inanclarını yaşatmaqda və
dini ritualları sərbəst şəkildə icra etməkdədir.
Bu isə o deməkdir ki, ölkəmizdə müsəlman
çoxluqla yanaşı, başqa konfessiyaların nümayəndələri
də vicdan azadlığı və hüquq bərabərliyi
mühitindən yararlanırlar.
Nadir AZƏRİ
Yeni Azərbaycan.- 2011.- 14 aprel.- S.3.