Ulu öndər Heydər Əliyevin
müəyyənləşdirdiyi siyasət nəticəsində
Azərbaycanın polad magistralı özünün sürətli
inkişaf mərhələsindədir
Arif Əsgərov: Bu gün dövlət
başçısının birbaşa qayğısı və
nəzarəti ilə Azərbaycan, onun nəqliyyat
strukturları “Şimal-Cənub” və Bakı-Tbilisi-Qars beynəlxalq
və regional layihələrin reallaşması proseslərində
yaxından iştirak edir
“Azərbaycan Dəmir
Yolları” Qapalı Səhmdar Cəmiyyətinin sədri Arif Əsgərov
www.yap.org.az saytına müsahibə verib:
- Arif müəllim, bu
günlər respublikamızın hər bir guşəsində
Ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin anadan olmasının
88-ci ildönümü münasibətilə tədbirlər
keçirilməkdədir. Məlum olduğu kimi, ölkəmizdə
bütün sahələrin inkişafı Heydər Əliyev
siyasətinin uğurları ilə bağlıdır. Bu
baxımdan, Azərbaycanın polad magistralının
inkişafında Heydər Əliyev siyasətinin
uğurları haqqında fikirlərinizi bilmək istərdik...
- Bir əsrdə ikinci dəfə
müstəqilliyinə qovuşan Azərbaycan indi yeni
inkişaf dönəmini yaşayır. Bütün sahələrdə
olduğu kimi, nəqliyyat sektorunda da irihəcmli layihələr
reallaşdırılır, beynəlxalq aləmə inteqrasiya
sürətləndirilir. Ölkə nəqliyyat sisteminin əsas
qollarından olan Azərbaycan polad magistralı
özünün sürətli inkişaf mərhələsindədir.
Bu nəhəng işlər, şübhəsiz ki,
böyük siyasi xadim, anadan olmasının 88-ci
ildönümünü təntənə
ilə qeyd etməyə hazırlaşdığımız
Ümummilli lider Heydər Əliyevin şəxsi köməyi,
dəmiryoluna daim qayğısı sayəsində həyata vəsiqə
almışdır. Ölkəyə başçılıq
etdiyi bütün zamanlarda Onun rəhbərliyi altında həyata
keçirilən məqsədyönlü iqtisadi islahatlar,
uğurlu daxili və xarici siyasət, demokratikləşmə
Azərbaycanın sosial-iqtisadi inkişafının sürətlənməsini
reallaşdırdı.
XX əsrin 90-cı illərində
Ümummilli liderimiz Heydər Əliyev iqtisadiyyatın əsas
qollarından biri olan polad magistralda yaranmış gərgin vəziyyəti
çox düzgün qiymətləndirdi. 18-19 iyul 1996-cı
ildə Ulu öndər Heydər Əliyevin sədrliyi ilə
Nazirlər Kabinetinin yığıncağı keçirildi və
dəmiryolundakı neqativ hallar ölkə
başçısı tərəfindən kəskin tənqid
olunaraq prinsipial qiymət verildi. Yaranmış gərgin vəziyyətin
aradan qaldırılması üçün ciddi tədbirlər
görüldü. Ümummilli liderimiz öz səriştəli
kadr seçmək bacarığından istifadə edərək
peşəkar dəmiryolçu Ziya Ərzuman oğlu Məmmədovu
dəmiryoluna rəis təyin etdi. Bu dəmiryolunun tarixinə
dönüş ili kimi daxil oldu.
Polad magistralda
çalışan insanlar yaxşı bilirlər ki, istər
keçmiş İttifaq illərində, istərsə də
müstəqillik illərində bu dahi şəxsiyyət dəmir
yoluna, onun inkişafına daim diqqət və qayğı
göstərmişdir. Heydər Əliyev hər sahəni
mükəmməl bilən, yüksək intellektual səviyyəyə
malik bir şəxsiyyət idi. Heydər Əliyev hələ
sovetlər dövründə Azərbaycana rəhbərlik
etdiyi zamanlarda milli dəyərlərə böyük önəm
verərək milli kadrların hazırlanması işini
yüksək səviyyədə həll etmişdir. Məhz,
bu böyük insanın qayğısı və təşəbbüsü
ilə azərbaycanlı gənclər keçmiş
SSRİ-nin müxtəlif ali məktəblərində
oxumağa göndərilmişdir. Təsadüfi deyil ki, həmin
gənclərin bir çoxu məhz dəmir yolu mühəndisi
ixtisasına yiyələnmişdilər və onların əksəriyyəti
bu gün nəqliyyatın müxtəlif sahələrində
mühüm vəzifələri ləyaqətlə icra edirlər.
Bütün bunlar gələcəyə hesablanmış mətin
addımlar idi. Azərbaycanın indi dünyanın
bütün hegemon dövlətləri ilə bir sırada
dayanması, beynəlxalq qurumlara tam hüquqlu üzv
olması, haqq səsimizin beynəlxalq kürsülərdən
eşidilməsi də bu dahi siyasət adamının
mübarizəsinin nəticəsidir. Bu gün Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyev Ulu
öndərin siyasi kursunu layiqincə davam etdirməklə həyata
keçirilən möhtəşəm islahatların
uğurla nəticələnməsinə imza
atmışdır.
Azərbaycan Respublikası
iqtisadiyyatının hərtərəfli və sürətli
inkişafı Ulu öndər Heydər Əliyevin uzaqgörənliklə
müəyyən etdiyi sosial-iqtisadi inkişaf strategiyasına əsaslanır,
ölkəmiz bütün sahələrdə böyük
nailiyyətlərə imza atır, iqtisadi inkişaf tempinə
görə dünyada lider dövlətlər sırasında
durur. Bütövlükdə ölkə
iqtisadiyyatının, o cümlədən, dəmiryolu
sisteminin inkişaf konsepsiyası Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin rəhbərliyi
altında daha da təkmilləşərək, uğurla davam
etdirilir və bu sahədə aparılan ardıcıl
islahatlar ölkənin bu nəqliyyat sahəsini də ən
perspektivli sahələrdən birinə çevirmişdir.
Ötən il bütün növ nəqliyyat
infrastrukturlarının etibarlılığının təmin
olunması, nəqliyyatın işinin səmərəli təşkili
üçün zəruri tədbirlər
görülmüş, nəzərdə tutulan infrastruktur
layihələrinin vaxtında və keyfiyyətlə icra edilməsinə
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin
şəxsi dəstəyi sayəsində nail olunmuşdur.
Ölkəmizdə 2010-cu ildə ümumdaxili məhsulun həcmi
41,6 milyard manata bərabər olmuş, onun tərkibində nəqliyyat
xidmətlərinin həcmi 2,9 milyard manat və yaxud 6 faiz təşkil
etmişdir. İl ərzində bütün növ nəqliyyat
vasitələri ilə 196,3 milyon ton, əvvəlki ilə nisbətən
3,1 faiz çox yük daşınmışdır. Yüklərin
22,2 milyon tonu dəmiryolu nəqliyyatı ilə
daşınmışdır.
- Ümummilli lider Heydər Əliyevin
bilavasitə təşəbbüsü ilə dəmiryolu nəqliyyatında
həyata keçirilən tədbirlərin miqyası
haqqında nə demək mümkündür?
- Təkcə bir faktı demək
lazımdır ki, Azərbaycan dəmir yolunda istifadəyə
verilən mühüm obyektlərin böyük əksəriyyəti
məhz Heydər Əliyevin təşəbbüsü və
ciddi nəzarəti sayəsində istismara verilmişdir.
Böyük öndərin qayğısı ilə dəmiryolunda
həyata vəsiqə alan yenilikləri sadalamaqla qurtarmaq olmaz.
Aşağıda təqdim etdiyimiz qısa xronologiya
Ümummilli liderin qayğısı və nəzarəti ilə
reallaşan tədbirlərin hələ tam siyahısı
deyil: 1969-1999-cu illəri Azərbaycan dəmiryolunun texniki tərəqqi
və hərtərəfli inkişaf dövrü adlandırmaq
olar. Məhz bu illərdə istehsalatda əsas fəaliyyətlə
yanaşı, 14300 texniki yeniləşmə metodları tətbiq
edilmiş və bunlar dəmiryolunun bütün sahələrini
əhatə etmişdir.
Sovetlər İttifaqında
rəhbər vəzifədə olarkən uzaq Sibir
torpaqlarında inşa edilən Baykal-Amur Magistralı, eləcə
də, Azərbaycan BAM-ı adlanan Yevlax-Balakən yolu Heydər
Əliyevin birbaşa qayğısı ilə çəkilmişdir.
1970-ci ildən başlayaraq
şəhərətrafı qatarlar müasir tələblərə
cavab verən, yeni seriyalı ER-2 tipli elektrik qatarları ilə
əvəz olunmağa başlandı.
1970-ci illərdə
Sumqayıt şəhər, Sabunçu, Goran, Ağstafa, Əli
Bayramlı, Ucar, Gəncə, Tovuz, Qazax, Kürdəmir,
Baş Ələt, Poylu stansiyalarında yeni vağzal
binaları məhz o böyük şəxsiyyətin şəxsi
nəzarəti altında tikilmişdir.
Konteynerlərin təmiri
üzrə Keşlə vaqon deposu Zaqafqaziyada bu sahədə
ixtisaslaşdırılmış yeganə müəssisədir.
1975-ci ildə Ümummilli lider Heydər Əliyevin respublikaya rəhbərlik
etdiyi dövrdə yaradılmış bu depo hazırda dəmiryolunun
istismar fəaliyyətində aparıcı rol oynayaraq
bütün konteyner parkının əsaslı və
planlı cari təmirini həyata keçirir.
1975-79-cu illərdə
Bakı elektrik dairəsində yoldəyişdirici və
siqnalların mərkəzləşdirilməsi sahəsində
böyük işlər görülmüşdür. 7
stansiyada 33 yoldəyişdirici mərkəzləşdirilmiş,
5 keçid avtomatlaşdırılmış, yarım
avtobloklama 33 km. xəttin 8 stansiyasında
quraşdırılmışdır.
Ulu öndər Heydər Əliyevin
köməyi sayəsində Gəncə şəhərində
1978-ci ildə texnikanın son nailiyyətlərinə uyğun
müasir texnologiyalı yük vaqonlarının təmiri və
istismarı deposu tikilib istifadəyə verildi. 1979-cu ildə
sutka ərzində 60 ədəd elektrovoza texniki baxış
keçirməyə imkanı olan Şirvan dövriyyə
deposu tikilmişdir. Respublikanın şimal-qərb
zonasının iqtisadi inkişafında böyük əhəmiyyətli
işlərdən biri də onun böyük nüfuzu sayəsində
1980-ci ildən başlanan Yevlax-Balakən dəmiryolu xəttinin
tikintisi olmuşdur. Bütün tikinti işləri 1985-ci ildə
başa çatdırılmışdır.
1970-1985-ci illər ərzində
yolun daxilində və qonşu dövlətlərin dəmiryolları
sərhədlərində sərnişin və yük
qatarlarının kütləvi buraxılışı
üçün böyük işlər
aparılmışdır.
1970-1987-ci illərdə Ulu
öndər Heydər Əliyevin qayğısı ilə
yüzlərlə Azərbaycanlı gənc respublikadan kənara
oxumağa göndərildi. Hazırda dəmiryolunun
aparıcı sahələrində məsul vəzifələrdə
çalışanların böyük bir hissəsi vaxtilə
Ulu öndərimiz Heydər Əliyevin xeyir-duası ilə
respublikadan kənarda oxumağa göndərilən mütəxəssislərdir.
Onu deyim ki, həmin ərəfədə respublikadan kənarda
təhsil alıb gənc mütəxəssis kimi bu gün
polad magistralda çalışanların sayı 180 nəfərə
yaxındır.
1981-ci ildə Ələt qəsəbəsində
müasir tələblərə cavab verən refrijerator vaqon
deposu tikilib istifadəyə verildi. 1996-cı ildə
Şirvan, 1997-ci ildə Culfa və İmişli vaqon
depoları yaradılmışdır. Dübəndi terminalı
və neftdoldurma stansiyası 1998-ci il yanvarın 4-də
açılmışdır.
1997-ci ildə ilk dəfə
olaraq Bakı vaqon deposunda vaqonların əsaslı təmiri
işinə başlanılıb.
1998-ci ildə Azərbaycan Dəmiryolunda
ilk dəfə olaraq Bakı lokomotiv deposunda elektrovoz və
elektrik qatarlarının əsaslı təmiri təşkil
olunmuşdur.
Azərbaycan dəmiryolunun
vaqon təsərrüfatının inkişaf illəri də
1969-cu ildən sonra başlamışdır. Belə ki, 1969-cu
ilədək vaqon təsərrüfatı cəmi 2 vaqon deposu
və bir yuyucu-buxarlayıcı stansiyadan ibarət olduğu
halda, hal-hazırda 9 vaqon deposu və 1 yuyucu-buxarlayıcı
stansiya fəaliyyət göstərir. Bundan əlavə,
1998-ci ilin yanvar ayında Dübəndi stansiyasında
vaqonların texniki müayinə məntəqəsi fəaliyyətə
başlamışdır.
Keçmiş SSRİ
respublikalarının cəmi bir neçəsində konteynerlərin
təmiri üzrə depo olduğu halda, 1975-ci ildə
Bakıda konteynerlərin təmiri üzrə
ixtisaslaşmış müasir texnologiyalı depo tikilib
istifadəyə verilmişdir.
Böyük öndər Heydər
Əliyevin gərgin əməyi və qonşu dövlətlərin
rəhbərləri ilə apardığı intensiv
danışıqlar sayəsində 1997-ci ilin may ayından
etibarən Bakıdan Moskvaya gedən qatarların hərəkəti
bərpa edildi. Ulu öndər hələ o vaxt demişdir:
“Rusiya Federasiyası ilə bütün sahələrdə əlaqələri
inkişaf etdirmək çox əhəmiyyətlidir. Azərbaycanla
Rusiya arasında dəmiryolu əlaqələrinin böyük
tarixi əhəmiyyəti var və bu əlaqələr
qısa müddət ərzində inkişaf etmişdir. Bu iki
ölkə arasında nəqliyyat sahələrində əlaqələr
daha da inkişaf etdirilməlidir”.
4 dekabr 1997-ci ildə
Bakı-Rostov istiqamətində yeni sərnişin qatarı xəttə
buraxıldı. Yüksək standartlara cavab verən bu qatar dəmiryolunun
daxili imkanları hesabına qısa müddət ərzində
təmir olunaraq istismara verilmişdir. Kupe, plaskart vaqonlardan və
vaqon-restorandan ibarət olan qatarda sərnişinlərin rahatlığı
üçün hər cür şərait
yaradılmışdır.
Ondan sonra Kiyev, Brest, Xarkov, Həştərxan,
Sverdlovsk, Sankt-Peterburq, Novosibirsk, Voronej, Lvov, Brest, Simferopol,
Odessa, Saratov, Ufa, Çelyabinsk şəhərlərinə hərəkət
edən sərnişin qatarları və qoşma vaqonlar hərəkətə
buraxıldı.
28 dekabr 1996-cı ili
bütün ölkə ictimaiyyətinin sevincinə səbəb
olan Azərbaycan Dövlət Dəmir Yolunun ilk firma qatar -
Bakı-Ağstafa qatarı sərnişinlərin istifadəsinə
verildi.
4 mart 1998-ci ildə
Bakı-Xankəndi firma sərnişin qatarı istismara
buraxıldı. 1996-cı ildən başlayan yeniləşmə
prosesi sonrakı illərdə də davam etdirildi. 1999-cu ildə
Bakı-Gəncə istiqamətində “Ekspres” tipli firma sərnişin
qatarı sərnişinlərin istifadəsinə
verilmişdir.
1999-cu ildə Bakı-Gəncə
istiqamətində “Ekspres” tipli firma sərnişin qatarı sərnişinlərin
istifadəsinə verilmişdir.
16 may 2001-ci ildə Azərbaycan
dəmiryolu Sərnişin Daşıma İstehsalat Birliyi sərnişinlərə
göstərilən xidmət sahəsini genişləndirərək
bu günlərdə Naxçıvan-Şərur istiqamətində
yeni növ sərnişin qatarını xəttə
buraxmışdır.
7 mart 2002-ci ildə “Mingəçevir-Bakı”
“Ekspres” tipli firma sərnişin qatarı istismara verildi.
7 aprel 2003-cü ildə
Bakı-Dərbənd (indi Bakı-Mahaçqala) “Ekspres”
qatarı sərnişinlərin istifadəsinə verildi.
Müxtəlif istiqamətlərə
hərəkət edən sərnişin qatarlarının
sayının artması ilə əlaqədar, sərnişinlərə
bilet satışının tezləşdirilməsi, əl əməyinin
yüngülləşdirilməsi, mövcud
narazılıqların aradan qaldırılması məqsədilə
1997-ci il sentyabrın 1-dən etibarən Bakı
vağzalında bilet satışı tam kompüterləşdirilmişdir.
1999-cu ilin dekabrında bu sistem daha da təkmilləşdirilmiş
və eyni zamanda, Gəncə vağzalında da tətbiq
edilmişdir.
1998-ci ildən başlayaraq
Bakı lokomotiv deposunda elektrovozların və elektrik
qatarlarının əsaslı və II həcmli (qaldırma)
təmiri texnologiyası təcrübəyə tətbiq
edildi.
1998-ci ildən etibarən Biləcəri
və İmişli lokomotiv depolarında manevr
teplovozlarının III həcmli cari təmirinə
başlanılmış, 1998-ci və 1999-cu illər ərzində
3 ədəd teplovoz əsaslı, 24 ədəd teplovoz isə
cari təmir edilərək istismara yararlı hala
salınmışdır.
1998-1999-cu illərdə və
2000-ci ilin birinci rübündə 17804 vaqon depo təmirindən,
1588 vaqon əsaslı təmirdən, 35695 yük vaqonu isə
cari təmirdən buraxılmışdır.
Vaqonların keyfiyyətli təmirinə
görə Bakı vaqon təmiri zavodu kollektivinin əməyi
1996-cı ildə Meksikanın təsis etdiyi Beynəlxalq
Brilliant Keyfiyyət Ulduzu və 1998-ci ildə isə
İspaniyanın Madrid şəhərində “Nəqliyyat
üzrə Beynəlxalq Priz” nişanı kimi yüksək
mükafatlarla qiymətləndirilmişdir.
7 mart 2003-cü ildə Avropa
Birliyinin qrantı hesabına alınan 102 çən vaqonu Azərbaycan
dəmiryolçularının ixtiyarına verilmişdir.
5 aprel 1999-cu ildə yolun qərb
istiqamətində yerləşən Baş-Mingəçevir
və Mingəçevir-şəhər stansiyaları
arasındakı 16 km. uzunluğu olan əsas dəmiryolu xətti
tam təmir edilmişdir.
Təhlükəli kilometrlərin
təmiri üçün 20 km rels, 12,5 min ədəd dəmir-beton
və 27,5 min ədəd ağac şpal, 41 ədəd
krestovin və digər lazımi materiallar alındı. Həmin
materialların hesabına 35,5 km yol əsaslı və orta təmir
edildi. Həmin dövrdə, eyni zamanda, 10 böyük
körpü, 3 orta körpü və 2 viaduk (gediş-gəliş
körpüsü) təmir edilmiş, Moskva prospektindəki
(indiki Heydər Əliyev prospekti) böyük
körpünün tac tikililəri dəyişdirilmişdir.
1998-1999-cu illər ərzində
yolun sağlamlaşdırılması prosesi davam etdi və təmir
olunmuş körpülərin sayı 29-a çatdı və
yolların orta bal qiyməti 75 bal yaxşılaşdı.
1998-ci ildə “Azərdəmiryoltikintiservis”
İstehsalat Birliyinin kollektivi Bakı lokomotiv deposunda elektrik
maşınlarının təmiri sexinin tikintisinə
başlamış və qısa zamanda istifadəyə
verilmişdir.
1996-1997-ci illər ərzində
rabitə və işarəvermə qurğularının təftişi
keçirilmiş, Böyük Kəsik-Ağstafa sahəsində
12 kanallı rabitə sistemi quraşdırılmış,
Bakı-Aşqabad, Bakı-Kiyev teleqraf rabitə sistemi istifadəyə
verilmişdir. Təhlükəsizliyin təmin
olunmasını gücləndirmək məqsədi ilə
Qaradağ-Səngəçal və Şəmkir-Dəllər
sahələri avtomatlaşdırılmış qurğularla
təchiz olunmuşdur. Üç rabitə distansiyasında
rabitə xətləri tamamilə tənzimlənmişdir.
Horadiz stansiyası bərpa edilərkən qatar dispetçeri
ilə əlaqə yaratmaq üçün birkanallı sistem
və 12 elektrik xətti, Hacılı-Horadiz arasında
radioqatar və stansiyalararası rabitə sistemi
yaradılmışdır.
15 oktyabr 2001-ci ildən etibarən
“TASİS” proqramı üzrə dəmiryolunun
Bakı-Böyük Kəsik istiqamətində 503 km
uzunluğunda fibrooptik kabelin çəkilişinə və
müasir rabitə sisteminin qurulmasına
başlanılmış və qısa zamanda başa
çatdırılmışdır.
4 yanvar 1998-ci ildə Dübəndi
terminalının və stansiyasının
açılış mərasimi keçirilmişdir. Həmin
mərasimdə Ulu öndər Heydər Əliyev iştirak
etmiş, burada görülən işləri, dəmiryolunun fəaliyyətini
yüksək qiymətləndirmişdir. Ümummilli lider Heydər
Əliyev tədbirdə çıxış edərkən
demişdir: “Mən bu gün burada verilən məlumatları
çox məmnuniyyət hissi ilə qəbul edirəm ki, Azərbaycan
Dövlət Dəmir Yolu İdarəsi buraxılmış səhvləri
artıq aradan qaldırır və öz işinin keyfiyyətini
yaxşılaşdırır, yaxşı iqtisadi nəticələr
əldə edir. Bu, çox vacib məsələdir.
Çünki dəmiryolu Azərbaycan iqtisadiyyatının
böyük bir hissəsidir. Azərbaycan dəmiryolunu on illərlə
yaratmışıq, onun maddi-texniki bazasını qurmuşuq.
Təəssüflər olsun ki, 1990-cı ildən
başlayaraq Azərbaycan Dövlət Dəmir Yolunda da
çox şeylər dağılıbdır, itirilibdir. Yaxşı
ki, indi bunların qarşısı alınır. Mən indi
Azərbaycan Dövlət Dəmir Yolunda inkişafı hiss
edirəm”.
11 fevral 1998-ci ildə
Keşlə dəmiryolu stansiyasında yerləşən ailəvi
yataqxanada “Azərdəmiryoltikintiservis” İstehsalat Birliyi tərəfindən
aparılan təmir işləri başa
çatdırıldıqdan sonra yataqxana yenidən dəmiryolçu
ailələrinin istifadəsinə verilmişdir.
18 iyul 1999-cu ildə
Şirvan stansiyasında Ulu öndər Heydər Əliyevin
respublikanın siyasi rəhbərliyinə gəlişinin 30
illiyi şərəfinə yeni məktəb binası inşa
edilmişdir.
27 oktyabr 1999-cu ildə “Azərdəmiryoltikintiservis”
İstehsalat Birliyində məcburi köçkünlər
üçün irihəcmli konteynerlərdən
hazırlanmış yaşayış evlərinin daha 20 ədədi
Biləsuvar rayonundakı 5 saylı çadır şəhərciyinə
gətirilmiş və burada yerli hakimiyyət nümayəndələrinə
təhvil verilmişdir.
Ucar rayonunun Qazıqumlaq kəndində
Ulu öndər Heydər Əliyevin 75 illik yubileyi münasibətilə
yeni məktəb binasının tikintisini başa
çatdırmışdır. 7 may 1998-ci ildə 784
şagirdin təhsil alacağı bu müasir məktəb binasının
təntənəli açılış mərasimi
keçirilmişdir.
1999-cu ildə isə
Şirvan stansiyasında 645 yerlik yeni məktəb binası
tikilib istifadəyə verilmişdir.
1999-cu ildə Bakı dəmiryolu
xəstəxanasının cərrahiyyə və terapiya
şöbələri əsaslı təmir olunaraq müasir avadanlıqlarla
təchiz edilmişdir. Culfa stansiyasındakı xəstəxana
üçün 60 milyon manat, Naxçıvan
stansiyasındakı xəstəxana üçün 10 milyon
manat vəsait ayrılmışdır. Mövcud çətinliklərə
baxmayaraq, Ağstafa stansiyasında 30 çarpayılıq xəstəxananın
inşası başa çatdırılmışdır. Eyni
zamanda, Gəncə, Ağstafa və İmişli dəmiryolu
qovşaqlarındakı xəstəxanalara ikinci ehtiyat elektrik
xətləri çəkilmişdir. 3 noyabr 2000-ci ildə
Bakı dəmiryolu xəstəxanasının baş korpusu əsaslı
təmirdən sonra istifadəyə verilmişdir.
2001-ci ilin fevral ayında Ucar
rayonunun Quləbənd kəndi ərazisində yeni dəmir
yolu keçidi tikilərək istifadəyə verilmişdir.
1996-cı ildən etibarən
elektrik təchizatı sahəsində bir sıra uğurlu
islahatlar aparıldı. Ötən dövr ərzində Puta
stansiyasında kontakt şəbəkəsi tamamilə yenidən
qurulmuş, transformatorlar quraşdırmaq hesabına 123
işarəvermə nöqtəsi, Znoynı (indiki
Xıdırlı) stansiyasında yarımstansiya bərpa
edilmişdir. Horadiz stansiyasında 2,5 km uzunluğunda hava enerji
təchizatı xətti bərpa edilmiş və 250 KVA-lıq
transformatorlar quraşdırılmışdır. Enerji təchizatı
qurğularının etibarlı işləməsi
üçün Keşlə stansiyasında ikinci qida mənbəyi
400 KVA-lıq transformator quraşdırılmış, Gəncə
vaqon deposu üçün yeni 10 KV gücündə enerji təchizatı
xətti çəkilmişdir. Azərbaycan Dövlət Dəmir
Yolunda istismar olunan yolların 62 faizi, yəni, 12278 km-i elektrikləşdirilmişdir.
Əsas iş sahələri olan Bakı-Böyük Kəsik,
Bakı-Yalama, Bakı-Osmanlı xətləri tam elektrikləşdirilmişdir.
1 iyun 2002-ci ildə Bakı
Uşaq Dəmir Yolu əsaslı təmirdən sonra
balacaların ixtiyarına verilmişdir. Burada təkcə
texniki vasitələr, kommunikasiya qurğuları yeniləşdirilməmişdir.
Uzun illər ərzində baxımsız qalan ərazi tam
abadlaşdırılmış, ətraf
yaşıllığa qərq olmuşdur. “Bahar” və “Dədə
Qorqud” stansiyalarının, uşaq bu iki stansiya arasında səyahətə
aparan 2 teplovoz və 6 vaqonun, 300 metrlik yolun yüksək
standartlar səviyyəsində hazırlanmasında dəmiryolunun
müvafiq xidmətləri xüsusi səy göstərmişdilər.
Ümummilli lider Heydər Əliyev
6 dekabr 1998-ci ildə çadır şəhərciklərində
məskunlaşmış qaçqınlar və məcburi
köçkünlər üçün dəmiryolçular
tərəfindən konteynerlərdən hazırlanmış
evlərə, səhiyyə, məişət xidməti obyektlərinə,
sinif otaqlarına baxmaq üçün Keşlə
stansiyasına gəlmişdir. O, dəmiryolçular
qarşısında çıxış edərkən
demişdir: “Tərcümeyi-halımdan məlumdur ki, mənim
atam da dəmiryolçu olubdur. Mən dəmiryolçu ailəsində
böyümüşəm. Hələ uşaq ikən dəmiryollarının
üzərində, nə qədər atamın yanında
olmuşam. Hesab edirəm ki, dəmiryolunu həm bilirəm, həm
də sevirəm. Dəmiryolu sahəsinin Azərbaycanda dərin
kökləri və böyük ənənələri var. Dəmiryolçular
həmişə çox intizamlı olublar. Dəmiryolunun
özü çox intizam tələb edir. Keçmişdə
belə bir ənənə var idi ki, saatları həmişə
dəmiryolunun saatları ilə düzəldirdilər.
Çünki dəmiryolunun saatı həddindən artıq dəqiq
işləyən saat idi”.
1996-cı ildən etibarən
Azərbaycan dəmiryolu tranzit yol kimi bir neçə beynəlxalq
nəqliyyat dəhlizlərində iştirak etməyə
başladı. Lakin əsas daşıma dəhlizi TRASEKA dəhlizi
hesab edilir. Bu sahə Böyük İpək Yolunun Bakıdan
Böyük Kəsik stansiyasına (Gürcüstanın
dövlət sərhədlərinə) qədər məsafəni
və daha sonra üçüncü dövlətlərə
çıxışı əhatə edir. Sonralar bu nəqliyyat
dəhlizi Qədim İpək Yolundan TRASEKA-yadək yol
keçdi (əslinə qalsa, nəqliyyat dəhlizlərinin fəaliyyətinin
bərpa olunması işi 1994-cü ildə “Əsrin
müqaviləsi”nin imzalanması ilə
başlanmışdır).
1998-ci il sentyabrın 7-9-də
Böyük İpək Yolunun dirçəldilməsinə həsr
olunmuş beynəlxalq konfrans Ümummilli lider Heydər Əliyevin
təşəbbüsü ilə Bakı şəhərində
keçirilmişdi. Bu mötəbər tədbirdə 13
dövlətin və 32 beynəlxalq təşkilatın
nümayəndələri iştirak etmişdir. İki gün
davam edən konfransda Bakı bəyannaməsi ilə
yanaşı, beynəlxalq tranzit daşınmaları
haqqında əsas çoxtərəfli razılıq, həmçinin,
beş texniki Əsasnamə, o cümlədən, dəmiryolu
daşımaları sahəsində əməkdaşlıq
barədə müqavilə də qəbul edildi.
Böyük öndərin
qayğısı ilə bu dövr ərzində fədakarlıq
göstərən dəmiryolçuların əməyinin
qiymətləndirilməsi istiqamətində də bir sıra
işlər görülmüşdür. Belə ki, 1970-ci ildən
1988-ci ilədək üç nəfər dəmiryolçu-maşinist
- Qəzənfər Əliyev, qazançı Qənbər
Balayev və qatar tərtibatçısı Danil Bondaryov
Sosialist Əməyi Qəhrəmanı kimi yüksək ada
layiq görülmüş, 21 nəfər Lenin ordeni, 241 nəfər
“Qırmızı Əmək Bayrağı”, 302 nəfər
“Şərəf Nişanı”, 27 nəfər “Xalqlar
Dostluğu”, 24 nəfər “Oktyabr İnqilabı” ordeni ilə
təltif olunmuşdur. Ümumilikdə isə 843 dəmiryolçu
ordenlərlə, 380 nəfər isə medallarla təltif
olunmuşdu. Respublikanın polad magistralının yüzlərlə
işçisi SSRİ Yollar Nazirliyinin ən ali mükafatı
olan “Fəxri dəmiryolçu” döş nişanı ilə
mükafatlandırılmışdır.
- Arif müəllim, “Azərbaycan
Respublikasında dəmiryolu nəqliyyat sisteminin 2010-2014-cü
illərdə inkişafına dair Dövlət
Proqramı”nın icrası hansı səviyyədədir?
- Azərbaycanda Ümummilli
lider Heydər Əliyevin rəhbərliyi ilə
yaradılmış nəqliyyat infrastrukturunun inkişaf
etdirilməsi və modernləşdirilməsi prosesi ölkə
başçısı İlham Əliyevin zamanında yeni mərhələyə
qədəm qoydu. Bu gün dövlət
başçısının birbaşa qayğısı və
nəzarəti ilə Azərbaycan, onun nəqliyyat
strukturları “Şimal-Cənub” və Bakı-Tbilisi-Qars beynəlxalq
və regional layihələrin reallaşması proseslərində
yaxından iştirak edir.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev 6 iyul 2010-cu ildə
Azərbaycan Respublikasının sosial-iqtisadi həyatında
mühüm əhəmiyyətə malik olan dəmiryolu nəqliyyat
sisteminin daha da inkişaf etdirilməsini, əhalinin və
iqtisadiyyatın dəmiryolu nəqliyyatı xidmətlərinə
olan tələbatlarının ödənilməsini,
daşımaların təhlükəsizliyini, onun
infrastrukturunun yeniləşdirilməsini, ölkəmizin ərazisindən
keçən nəqliyyat dəhlizlərinin rəqabət
qabiliyyətinin yüksəldilməsini, tranzit
daşımaların həcminin artırılmasını, dəmiryolu
sahəsi üçün kadrların hazırlanmasını
təmin etmək məqsədilə “Azərbaycan
Respublikasında dəmiryolu nəqliyyat sisteminin 2010-2014-cü
illərdə inkişafına dair Dövlət
Proqramı”nın təsdiq edilməsi haqqında Sərəncam
imzaladı. Bu tarixi bir sənəddir. Çünki bu sənəddə
Azərbaycan dəmiryolu nəqliyyatının sürətli
inkişafını təmin edən bütün məqamlar
öz əksini tapıb. Vaqon və lokomotiv parkının
yeniləşdirilməsi, yol, elektrik təchizatı, işarəvermə
rabitə və s. təsərrüfatların əsaslı təmiri,
sabit cərəyandan dəyişən cərəyana
keçid, texniki vasitələrin modernləşdirilməsi və
digər mühüm vəzifələr Dövlət
Proqramının icrası üçün Tədbirlər
Planında öz əksini tapmışdır. Artıq bu
istiqamətdə bir sıra layihələr həyata
keçirilməkdədir. Ulu öndər Heydər Əliyevin
müəyyən etdiyi inkişaf strategiyası nəticəsində
“Azərbaycan Dəmir Yolları” QSC dünyanın inkişaf
etmiş ölkələrinin dəmiryolları arasında
özünün layiqli yerini tutacaqdır.
Yeni Azərbaycan.- 2011.- 29 aprel.-
S.7.