Prezident İlham Əliyevin uzaqgörən siyasəti ölkəmizi daha təhlükəsiz və təminatlı gələcəyə aparır

 

Qərib Məmmədov: Dövlət Proqramlarını yerinə yetirmək hər birimizin vəzifə borcudur

 

Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsinin sədri Qərib Məmmədov www.yap.org.az saytına müsahibə verib:

- Qərib müəllim, 2010-cu il ölkəmizin iqtisadi, siyasi uğurlar qazandığı illərin siyahısına düşdü. Bu il ərzində dünyada baş verən proseslərin, iqtisadi böhranın bir çox ölkələrə öz mənfi təsirini göstərməsinə baxmayaraq, Azərbaycanın qazandığı, əldə etdiyi nailiyyətlər dünya mətbuatında, beynəlxalq qurumlarda müzakirə edildi, yüksək qiymətləndirildi. Bu uğurların qazanılmasında aqrar sahənin rolu danılmazdır. Aqrar sahənin formalaşmasında, inkişafında xüsusi rolu olan Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsinin də yəqin ki, 2010-cu ildə qazanılmış nailiyyətlərdə öz payı olmuşdur.

- Bəli, Azərbaycan dövlətçiliyinin memarı Ümummilli lider Heydər Əliyevin uzaqgörən siyasəti, təşəbbüsü və Azərbaycan xalqına diqqət və qayğısının nəticəsi olaraq həyata keçirilməyə başlanmış və bu gün Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə uğurla davam etdirilən, ölkəmizin inkişafında iqtisadi və siyasi əhəmiyyət kəsb edən torpaq islahatının qarşıya qoyduğu vəzifələrlə bağlı ötən illərdə olduğu kimi, 2010-cu ildə də bir sıra təxirəsalınmaz tədbirlər görülmüşdür. 2010-cu ildə də Komitənin struktur vahidlərinin, o cümlədən, tabeçiliyində olan Dövlət Yerquruluşu Layihə İnstitutunun, Dövlət Aerogeodeziya Müəssisəsinin, Dövlət Torpaq Kadastrı və Monitorinqi Elm-İstehsalat Mərkəzinin və Bakı Kartoqrafiya Fabrikinin üzərinə torpaq, geodeziya və kartoqrafiya sahəsində Azərbaycan Respublikasının qanunlarına, Azərbaycan Respublikası Prezidentinin fərmanlarına, Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin qərarlarına müvafiq olaraq mühüm dövlət tapşırıqları qoyulmuş və bu tapşırıqlar uğurla yerinə yetirilir.

- Ölkənin torpaq fondunun müəyyən bir hissəsi bələdiyyə mülkiyyətinə aiddir. Bələdiyyələrin Dövlət reyestrinin aparılması və onlara şəhadətnamənin verilməsi məqsədilə Komitə hansı tədbirləri görmüşdür?

- Torpaq islahatının qarşıya qoyduğu vəzifələrə müvafiq olaraq, bələdiyyələrə yerquruluşu sənədlərinin verilməsindən danışsaq, deyə bilərəm ki, ölkənin 8 641 506 hektar vahid torpaq fondunun 2 032 744 hektarı (23,5 faiz) bələdiyyə mülkiyyətinə aiddir. 1999-cu ildə hüquqi status almış 2667 bələdiyyənin torpaqları və 1999-cu ildən 2009-cu ilədək yeni hüquqi status almış bələdiyyələrin torpaqları zəruri yerquruluşu xəritələri tərtib edilməklə özlərinə təhvil verilmişdir. Azərbaycan Respublikasının yeni qanunvericiliyinə müvafiq olaraq bələdiyyələrin birləşməsi nəticəsində Ədliyyə Nazirliyinin Bələdiyyələrlə İş Mərkəzi ilə birlikdə Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsinin rayon və şəhər şöbələri tərəfindən yenidən formalaşmış 1718 bələdiyyənin torpaqları əvvəlki bələdiyyələrdən təhvil-təslim olmuşdur.

Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisi tərəfindən bələdiyyələrin Dövlət reyestrinin aparılması və onlara şəhadətnamənin verilməsi məqsədilə Komitə tərəfindən bələdiyyələrin sərhədlərinin müəyyənləşdirilməsi, razılaşdırılması, sərhədlərinin əsas döngə nöqtələrində mərz nişanlarının basdırılması və nəticəsinin xəritələşdirilərək Azərbaycan Respublikası Prezidenti Administrasiyası vasitəsilə Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisinə təqdim edilməsi üçün zəruri tədbirlər görülmüşdür. Belə ki, bələdiyyələrin xəritələrinin hazırlanması məqsədilə zəruri olan və qanunvericilikdə nəzərdə tutulmuş bildiriş və aktların nümunələri qısa müddətdə hazırlanmış və Komitənin 2010-cu il 7 iyun tarixli kollegiya iclasında baxılaraq təsdiq edilmişdir.

Respublika üzrə mövcud 1959 inzibati ərazi dairəsindən və 4593 ərazi vahidindən 47 rayon üzrə 403 inzibati ərazi dairəsinin və 846 ərazi vahidinin sərhədlərinin döngə nöqtələrinin koordinatlarının müəyyən edilməsi, mərz nişanlarının basdırılması və xəritələşdirilməsi işlərinə başlanılmış və bundan 200 inzibati ərazi dairəsinin və 344 inzibati ərazi vahidinin Dövlət reyestrinin aparılması və onlara şəhadətnamənin verilməsi məqsədi ilə xəritələri hazırlanıb, təsdiq edilərək digər sənədlərlə birlikdə Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisinə təqdim olunmuşdur.

- Vətəndaşların qanuni istifadəsində olan həyətyanı, bağ sahələri və fərdi yaşayış evi altındakı torpaqların sənədləşdirilməsi ilə bağlı nə deyə bilərsiniz?

- 2010-cu ildə 30398 vətəndaşın adına fərdi qaydada yaşayış evi və bağ sahələrinə görə plan və ölçü sənədləri hazırlanıb təqdim olunmuşdur. Qeyd etmək lazımdır ki, indiyədək Komitə tərəfindən 2637 yaşayış məntəqəsi üzrə 801688 vətəndaşın adına kompleks və fərdi qaydada şəhadətnamə, 551 yaşayış məntəqəsi üzrə 190635 vətəndaşın adına isə kompleks qaydada plan və ölçü sənədi hazırlanıb verilmişdir. Ötən il, həmçinin, Bakı və Sumqayıt şəhərləri üzrə fərdi yaşayış evi və bağ sahələrinə görə 4695 vətəndaşın adına plan və ölçü sənədləri hazırlanmışdır.

Torpaq-kadastr xəritələri, yerquruluşu, mərzçəkmə və mərz nişanlarına gəldikdə isə demək istəyirəm ki, Komitənin tabeliyində olan Dövlət Yerquruluşu Layihə İnstitutu tərəfindən 2010-cu ildə respublikanın 23 rayonunun 137 inzibati ərazi vahidi üzrə elektron taxeometr və CPS alətləri ilə elektron kadastr xəritələrinin hazırlanması üçün planaalma işləri, 89 hektar ərazidə torpaqların ekologiyası və rekultivasiyası üzrə layihə-tədqiqat işləri, 16 rayonda 26 bələdiyyənin mülkiyyətinə aid torpaqlar üzərində hüququ təsdiq edən sənədlərin verilməsi məqsədi ilə inventarlaşdırma işləri, 2 rayonda 4 təsərrüfat üzrə rayon kadastr xəritələrinin hazırlanmasına dair işlər, 22 min 823 hektar dövlət mülkiyyətində olan qış otlaqlarının inventarlaşdırılması üzrə çöl tədqiqat işləri, 17 rayonun ərazisində 133 min 626 hektar sahədə suvarılan torpaqların inventarlaşdırılmasına dair çöl və kameral işləri, torpaqların keyfiyyət göstəricilərinin dəqiqləşdirilməsi üzrə 142 min 916 hektarda bonitirovka və xəritələşdirmə işləri, 22 rayon 260 inzibati ərazi dairəsi üzrə 698 min 811 hektar ərazidə torpaqların elektron formatda iqtisadi qiymətləndirilməsi işləri, 3 rayonda xüsusi mülkiyyətdə olan 8 min 61 hektar ərazidə kənd təsərrüfatına yararlı torpaqların meliorasiya tədbirlərinə ehtiyacını müəyyənləşdirmək üçün inventarlaşdırma işləri aparılmışdır. Bununla belə, torpaqların şorlaşma, şorakətləşmə və eroziyaya uğrama dərəcələrinin müəyyənləşdirilməsi üzrə kameral işlərin, münbitlik göstəricilərinin müəyyən edilməsi məqsədilə 8 rayonda 382 min 34 hektar kəndətrafı örüş, yay otlaqları və asudə dövlət ehtiyat fondu torpaqlarında, 6 rayonun inzibati ərazisində isə 84 min 368 hektar bələdiyyə mülkiyyətinə aid kəndətrafı örüş sahələrində geobotaniki tədqiqat işləri həyata keçirilmişdir.

Komitənin tabeliyində olan Dövlət Torpaq Kadastrı və Monitorinqi Elm-İstehsalat Mərkəzi tərəfindən 2010-cu ildə respublikanın 23 rayonunun 40 yaşayış məntəqəsində vətəndaşların qanuni istifadəsində olan həyətyanı torpaq sahələrinin və 28 bələdiyyənin mülkiyyətinə aid torpaqların, habelə torpaq islahatı ilə bağlı və müxtəlif növlü təsərrüfat formaları üzrə 10714 ədəd texniki torpaq kadastrı sənədləri (plan və ölçü) hazırlanmış və 8 rayonun (Göyçay, Qobustan, Masallı, Şabran, Kürdəmir, İsmayıllı, Zərdab və Beyləqan) 111 təsərrüfatının kadastr məlumatlarının ilkin vahid bazası yaradılmışdır.

- Ötən il Komitə tərəfindən geodeziya, topoqrafiya və kartoqrafiya sahəsində də bir sıra mühüm işlər görüldüyü haqda mətbuatdan mütəmadi məlumatlar əldə edirik. Bu haqda nə deyə bilərsiniz?

- 2010-cu ildə Dövlət Aerogeodeziya Müəssisəsi vasitəsi ilə 69 məntəqədə I-IV sinif trianqulyasiya və poliqonometriya məntəqələrinin müşahidəsi (təyini), 114,23 poqon km I-IV sinif nivelirləmə işləri, 981 vərəq (4648,84 km) topoqrafik planaalma və planların təzələnməsi işləri, 353 vərəq topoqrafik planların xəritə tərtibatı işləri, 818 vərəq topoqrafik planların və xəritələrin nəşrə hazırlanması və 25 layihə-smeta işləri, 53 atlas və xəritələrin (5140 nüsxə) tərtibatı və çapı işləri yerinə yetirilmişdir. Bununla belə, 675 nomenklatura vərəq 1:2000-1:10000 miqyaslı topoxəritələrin çapı işləri yerinə yetirilmişdir.

Komitənin Bakı Kartoqrafiya Fabrikində ötən il Azərbaycan Respublikasının Kompleks Atlası, Bakı şəhərinin 1:10000 miqyaslı Turist Atlası, Azərbaycan Respublikasının Ekoloji Atlası (Azərbaycan və ingilis dillərində), Azərbaycan Respublikasının Milli Ensiklopediyası ilə bağlı xəritələrin tərtibatı, Zərdab, Biləsuvar, Ağcabədi, Beyləqan, Astara, Lənkəran, Masallı və Cəlilabad rayonlarının 1:100000 miqyasında ümumcoğrafi xəritələrinin tərtibatı və çapı işləri yerinə yetirilmiş, 1:2000 miqyasında 508 nomenklatura, 1:5000 miqyasında 83 nomenklatura və 1:10000 miqyasında 84 nomenklatura olmaqla, cəmi 675 nomenklatura topoxəritələr nəşr edilmiş, 1:1000 miqyaslı ortofoto xəritələrinin və 1:5000 miqyaslı xəritələrinin hazırlanması üçün nəzərdə tutulmuş aerofotoçəkiliş, ortofoto xəritələrinin peyk geodeziya çəkilişi və emalı işləri, habelə ölkə ərazisində qurulması nəzərdə tutulan daimi fəaliyyət göstərən peyk şəbəkəsinin 37 qəbuledici stansiyalarının tikintisi işləri həyata keçirilmişdir. İlk dəfə olaraq ölkə ərazisində 132 qravimetriya məntəqəsinin qurulması və müşahidəsi işləri həyata keçirilmişdir. Həmin 37 qəbuledici stansiyadan biri olan mərkəzi idarəetmə sistemi Komitənin Dövlət Aerogeodeziya Müəssisəsinin əsas binasında quraşdırılmışdır.

- Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 28 noyabr 2000-ci il tarixli 422 saylı Fərmanı ilə təsdiq olunmuş “Torpaqlardan istifadəyə və onların mühafizəsinə Dövlət nəzarəti haqqında” Əsasnamə ilə verilmiş səlahiyyətlər çərçivəsində Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsində 2010-cu ildə hansı işlər görülmüşdür?

- Torpaqlardan istifadəyə və onların mühafizəsinə dövlət nəzarəti daim diqqət mərkəzindədir. 2010-cu ildə də 1370 torpaq qanunvericiliyinin pozulması halı müəyyən edilmişdir. Bundan 451 hal xəbərdarlıq (bildiriş) edilməklə aradan qaldırılmış, 919 inzibati xəta halı ilə bağlı protokol tərtib edilmiş, 43485 manat cərimə olunmuş, bundan 14046 manat ödənilmiş, 29439 manat ödənilməmiş cərimə ilə bağlı müvafiq sənədlər tədbir görülməsi üçün məhkəmə orqanlarına göndərilmişdir. İnzibati xəta hallarının 2-si vəzifəli, 93-ü hüquqi və 1275-i isə fiziki şəxslər tərəfindən törədilmişdir.

- Geodeziya, topoqrafiya, kartoqrafiya fəaliyyətinə dövlət nəzarəti və bu fəaliyyətlə bağlı lisenziyaların (xüsusi razılıq) verilməsi işi hansı vəziyyətdədir?

- 2010-cu ildə kartoqrafiya sahəsində fəaliyyət göstərməsi üçün (lisenziya alınmasına) təşkilatlar tərəfindən Komitəyə edilmiş 6 müraciət əsasında təqdim olunan sənədlər ekspertizadan keçirilməklə müvafiq komissiyanın qərarı ilə onlara lisenziya verilmiş və nəticədə dövlət büdcəsinə 6600 manat məbləğində vəsait ödənilmişdir.

- Qərib müəllim, siz bütün çıxışlarınızda Dövlət Proqramları üzrə görülən işlərə xüsusi önəm verirsiniz. Dövlət Proqramlarının icrası rəhbərlik etdiyiniz Komitədə necə həyata keçirilir?

- Deməliyəm ki, Dövlət Proqramlarını yerinə yetirmək hər birimizin vəzifə borcudur. Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsi olaraq ölkəmizin Prezidenti cənab İlham Əliyevin bütün tapşırıqlarını qüsursuz olaraq yerinə yetirməyə çalışırıq. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2009-cu il 14 aprel tarixli 80 nömrəli Fərmanı ilə təsdiq edilmiş “Azərbaycan Respublikası regionlarının 2009-2013-cü illərdə sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı” üzrə 2010-cu ildə sərhədlərinin 794 min döngə nöqtəsinin koordinatları CPS qlobal mövqemüəyyənetmə aləti vasitəsilə müəyyən edilərək torpaqların texniki uçotunun elektron formatda aparılması, 275 min hektar ərazidə torpaqların bonitirovkasının nəticələrinin elektron formatda xəritələşdirilməsi, 265 obyekt üzrə torpaqların iqtisadi qiymətləndirilməsi işləri həyata keçirilmişdir.

Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2008-ci il 25 avqust tarixli 3004 nömrəli Sərəncamı ilə təsdiq edilmiş “2008-2015-ci illərdə Azərbaycan Respublikasında əhalinin ərzaq məhsulları ilə etibarlı təminatına dair Dövlət Proqramı” üzrə 2010-cu ildə torpaq ehtiyatlarının inventarlaşdırılması, onların kəmiyyət və keyfiyyət göstəricilərinin dəqiqləşdirilməsi üzrə respublikanın 17 rayonunun ərazisində 133626 ha suvarılan torpaqların inventarlaşdırılması, 13 rayon üzrə 104 inzibati ərazi dairəsinin 186 min ha torpaqlarının bonitirovkası, 22 rayon üzrə isə 260 inzibati ərazi dairəsi üzrə torpaqların iqtisadi qiymətləndirilməsi elektron formatda həyata keçirilmişdir.

Eroziyaya uğramış, şoranlaşmış, şorakətləşmiş və digər səbəblərdən deqradasiyaya məruz qalmış torpaqların müəyyən edilməsi və xəritələşdirilməsi, onlardan səmərəli istifadə olunması ilə bağlı təkliflərin hazırlanması üzrə 2010-cu ildə 23 rayonun ərazisində 1623809 ha sahədə torpaqların şorlaşma, şorakətləşmə və eroziyaya uğrama dərəcələri əsasında, şorlaşma və torpaq xəritələri tərtib edilmişdir.

Meliorasiya tədbirlərinə ehtiyacı olan torpaqların müəyyən edilməsi, onların irimiqyaslı xəritələrinin hazırlanması ilə əlaqədar 2010-cu ildə 3 rayon üzrə kənd təsərrüfatına yararlı xüsusi mülkiyyətdə olan 8061 ha torpaq sahəsi inventarlaşdırılmışdır.

Çirklənmiş və deqradasiyaya uğramış torpaqların rekultivasiyası layihələrinin həyata keçirilməsi ilə bağlı 2010-cu ildə 89 ha ərazidə neftlə çirklənmiş, lay suları altında qalmış, məişət və istehsalat tullantıları ilə çirklənmiş ərazidə topoqrafik planaalma işləri həyata keçirilmişdir.

Torpaqların münbitliyinin və suvarılan torpaq sahələrinin artırılması istiqamətində işlərin genişləndirilməsi məqsədi ilə 2010-cu ildə Respublika üzrə 533446 ha yay və qış otlağında irimiqyaslı torpaq tədqiqatı işləri aparılmışdır.

İnzibati rayonlar üzrə elektron (rəqəmli) torpaq kadastr xəritələrinin hazırlanması - 14 rayonda 50 inzibati ərazi dairələri üzrə elektron (rəqəmli) torpaq-kadastr xəritələrinin tərtibi üçün planaalma işləri aparılmışdır.

“2008-2015-ci illərdə Azərbaycan Respublikasında yoxsulluğun azaldılması və davamlı inkişaf üzrə Dövlət Proqramı”, “Azərbaycan Respublikasında bioloji müxtəlifliyin qorunması və davamlı istifadəsinə dair Milli Strategiya və Fəaliyyət Planı”, “Azərbaycan Respublikasında yay və qış otlaqlarından səmərəli istifadə olunması və səhralaşmanın qarşısının alınmasına dair Dövlət Proqramı” və digər dövlət proqramlarının icrası ilə bağlı Komitənin üzərinə qoyulmuş vəzifələr də nəzərdə tutulan müddətlərdə icra olunaraq müvafiq qaydada hesabatlar aidiyyəti üzrə təqdim edilir.

2010-cu ildə Kür və Araz çaylarının daşması nəticəsində subasmaya məruz qalmış Sabirabad rayonunun 128154 ha, Saatlı rayonunun 18692 ha və İmişli rayonunun 15698 ha ərazilərində çöl tədqiqatı, torpaqların mülkiyyət növləri üzrə inventarlaşması və xəritələşdirilməsi işləri həyata keçirilmiş və həmin torpaqların yaxşılaşdırılması məqsədilə Tədbirlər Planı hazırlanıb Azərbaycan Respublikasının Nazirlər Kabinetinə və Azərbaycan Respublikasının Fövqəladə Hallar Nazirliyinə təqdim olunmuşdur.

Araz çayının yeni qolunun açılması məqsədi ilə uzunluğu 130 km olan trassın altına düşən 75856 ha torpaq sahələri ayrı-ayrı rayonlar və mülkiyyət növləri üzrə inventarlaşdırılaraq xəritələşdirilmiş və tikinti işləri üçün layihə işlərinin aparılması məqsədi ilə Azərbaycan Respublikasının Meliorasiya və Su Təsərrüfatı Açıq Səhmdar Cəmiyyətinə təqdim edilmişdir.

2010-cu ildə açılışı olan, Bakı şəhərinin içməli suya olan tələbatının 75 faizini təmin edən Oğuz-Qəbələ-Bakı su kəmərinin torpaqayırma sənədlərini yerquruluşu qaydasında Komitənin struktur vahidləri tərəfindən həyata keçirilmiş və müəyyən olunmuşdur ki, kəmərin uzunluğu 251,47 km, mühafizə zonası 25 metr olmaqla 628,8 hektar torpaq sahəsini əhatə edir ki, bundan da 301,7 hektarı dövlət mülkiyyətinə, 126,9 hektarı bələdiyyə mülkiyyətinə və 200,2 hektarı isə xüsusi mülkiyyətə aiddir.

Azərbaycan torpaqlarının erməni silahlı qüvvələri tərəfindən işğalı nəticəsində məcburi köçkün düşmüş və çadır düşərgələrində müvəqqəti yerləşdirilmiş məcburi köçkünlərin müvafiq rayonların ərazilərində məskunlaşdırılması məqsədilə Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2001-ci il 22 avqust tarixli, 562 saylı, 2001-ci il 7 sentyabr tarixli 577 saylı və 2002-ci il 13 may tarixli 700 saylı fərmanlarından və həmin fərmanlara müvafiq olaraq Nazirlər Kabinetinin sərəncamlarından irəli gələn qaydada Komitə öz üzərinə düşən torpaq ayrılması ilə bağlı funksiyasını bu günə kimi yüksək səviyyədə yerinə yetirmişdir. Belə ki, məcburi köçkünlərin məskunlaşdırılması məqsədi ilə qəsəbələrin salınması, həyətyanı və kənd təsərrüfatı ilə məşğul olmaq üçün 2010-cu ildə Abşeron rayonu inzibati ərazisindən 12 ha, Ağcabədi rayonu inzibati ərazisindən 627,4 ha, Göygöl rayonu inzibati ərazisindən 20 ha, Beyləqan rayonu inzibati ərazisindən 634,4 ha və Füzuli rayonu inzibati ərazisindən isə 291 ha olmaqla, cəmi 1582,8 ha torpaq sahəsinin yerquruluşu qaydasında ilkin torpaqayırma işlərinin hazırlanması və naturada sahələrin seçilib müəyyən edilməsi Komitə tərəfindən aidiyyəti orqanlarla birlkdə təmin edilmişdir.

- Azərbaycan Respublikasının Dövlət sərhədlərinin delimitasiyası və demarkasiyası məsələləri ilə bağlı məlumat almaq istərdik.

- Azərbaycan Respublikası Prezidentinin “Azərbaycan Respublikası ilə Rusiya Federasiyası və Gürcüstan arasında dövlət sərhədlərinin delimitasiyası və demarkasiyası üzrə Dövlət Komissiyası haqqında” 1995-ci il 3 yanvar tarixli 140 nömrəli, 2002-ci il 30 iyul tarixli 965 və 966 nömrəli Sərəncamlarının və bu sərəncamlara uyğun olaraq Nazirlər Kabinetinin “Dövlət sərhədlərinin delimitasiyası və demarkasiyası üzrə Dövlət Komissiyasının ekspert qrupu haqqında” 1999-cu il 20 aprel tarixli 76s nömrəli, 2002-ci il 23 oktyabr tarixli 223 nömrəli sərəncamlarının icrası məqsədi ilə Azərbaycanın Rusiya Federasiyası və Gürcüstanla dövlət sərhədlərinin delimitasiya işlərinə başlanılmışdır. Azərbaycan Respublikası ilə Rusiya Federasiyası arasında uzunluğu 390 km olan (Balakən, Zaqatala, Qax, Oğuz, Şəki, Qəbələ, Qusar və Xaçmaz rayonları ilə həmsərhəd) dövlət sərhədinin delimitasiyası işlərinə 1996-cı ildən başlanılmış və 2010-cu ilin avqust ayında bu işlər başa çatdırılaraq Azərbaycan Respublikasının və Rusiya Federasiyasının Prezidentləri tərəfindən Bakı şəhərində imzalanan 3 sentyabr 2010-cu il tarixli “Sərhəd müqaviləsi”nin təsdiqi ilə tamamlanmışdır. Azərbaycan Respublikası və Rusiya Federasiyası arasında imzalanan bu müqavilə Azərbaycanın müstəqilliyinin qorunub saxlanılması sahəsində olduqca böyük tarixi əhəmiyyətə malik bir hüquqi sənəddir. Qeyd etmək lazımdır ki, keçmiş Sovetlər Birliyinə daxil olan MDB dövlətləri arasında Azərbaycan Respublikası da Rusiya Federasiyası ilə dövlət sərhədlərinin müəyyən edilməsinə - delimitasiya işlərinə nail olmuşdur. “Azərbaycan Respublikası və Rusiya Federasiyası arasında dövlət sərhədi haqqında” müqavilə artıq Azərbaycan Respublikasının 2010-cu il 21 dekabr tarixli 27/IVQ nömrəli Qanunu ilə təsdiq edilərək qüvvəyə minmişdir. Yaxın vaxtlarda həmin müqavilənin Rusiyanın Dövlət Duması tərəfindən də ratifikasiya ediləcəyi gözlənilir. Həmin müqavilənin ayrılmaz tərkib hissəsi olan “Sərhəd xəttinin yazılı təsviri” və “Sərhəd xəttinin keçməsini əks etdirən xəritələr toplusu” 1996-2010-cu illər ərzində Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsinin ekspertlərinin və tabeliyində olan müvafiq icraçı struktur vahidlərinin sahəvi ixtisaslı və uzun illərdən bəri formalaşmış mütəxəssisləri ilə birlikdə yerinə yetirdikləri topogeodeziya, yerquruluşu, dövlət torpaq kadastrı və xəritəçəkmə işlərinin nəticəsində hazırlanmışdır. Yaxın vaxtlarda Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsinin mütəxəssisləri tərəfindən Rusiya Federasiyasının müvafiq idarəetmə orqanlarının mütəxəssisləri ilə birlikdə təsdiq olunmuş dövlət sərhəd xəttinin demarkasiyası (dövlət sərhəd nişanlarının basdırılması) işlərinə başlanılacaqdır.

Azərbaycan Respublikası ilə Gürcüstan arasında dövlət sərhədinin uzunluğu 480 km təşkil edir. Delimitasiya ilə bağlı işlər 1996-cı ilin dekabr ayından bu günədək davam edir. Hazırda sərhədin təxminən 300 km hissəsi hər iki tərəfin Dövlət Komissiyaları tərəfindən razılaşdırılmışdır. Sərhədin qalan hissələrində hər iki ölkənin ekspertləri tərəfindən torpaqların faktiki istifadə vəziyyətinin dəqiqləşdirilməsi, arxivlərin öyrənilməsi və digər zəruri tədbirlər həyata keçirilir.

- Azərbaycan Respublikası Hökuməti və Dünya Bankı tərəfindən birgə maliyyələşdirilən “Daşınmaz Əmlakın Qeydiyyatı Layihəsi” çərçivəsində görülmüş işlər barədə məlumat vermənizi istərdik.

- “Daşınmaz Əmlakın Qeydiyyatı Layihəsi” üzrə işlər Azərbaycanda 2007-ci ildən başlayaraq həyata keçirilir. Azərbaycan Respublikasının Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsi həmin layihənin “C” komponenti üzrə (baza xəritəçəkmə, ortofoto və kadastr xəritələrinin hazırlanması) görülən işlərin təşkilinə, texniki nəzarətinə və qəbuluna cavabdehdir. Həmin komponent üzrə yerinə yetirilmiş işlər bunlardır:

1. Ölkə ərazisinin 65 min kv. km sahəsində aerofotoçəkiliş və kosmik çəkilişi əsasında 1:1000, 1:5000 və 1:10 000 miqyaslarda ortofotoplanların hazırlanması.

2. Ölkə ərazisində 37 stansiyadan ibarət olan Daimi Fəaliyyət Göstərən Peyk Geodeziya Şəbəkəsinin qurulması. Həmin şəbəkənin mərkəzi idarəetmə stansiyası Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsində qurularaq Komitənin Dövlət Aerogeodeziya Müəssisəsi tərəfindən idarə olunacaqdır.

3. Ölkə ərazisinin 4 mln ha sahəsini əhatə edən torpaq kadastrı xəritələrinin hazırlanması. Bu subkomponent üzrə artıq Beynəlxalq Tender keçirilib və müvafiq araşdırmalardan sonra qalib seçilmiş şirkətlə tezliklə müvafiq müqavilə imzalanacaqdır.

26 dekabr 2010-cu il tarixində Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin 6 avqust 2009-cu il tarixli 201 s nömrəli sərəncamı ilə təsdiq edilmiş Koreya Respublikasının Xarici İşlər və Ticarət Nazirliyi ilə Azərbaycan Respublikasının Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsi arasında imzalanmış “Azərbaycanda Torpaq Kadastr Sisteminin Təkmilləşdirilməsi layihəsi”nin Komitədə təqdimatı keçirilmişdir. Komitənin Dövlət Torpaq Kadastrı və Monitorinqi Elm-İstehsalat Mərkəzi Koreyanın Kadastr Korporasiyası Təşkilatının əməkdaşları ilə birgə Azərbaycan Respublikası Bakı şəhəri Xəzər rayonunun Zirə qəsəbəsi ərazisində seçilmiş 1000 ha pilot sahədə torpaq kadastr işlərini uğurla həyata keçirmişlər. Layihənin icrası ilə bağlı artıq müsbət nəticələr əldə olunmuşdur. Layihə çərçivəsində Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsinin Aparatının və Dövlət Torpaq Kadastrı və Monitorinqi Elm-İstehsalat Mərkəzinin 20 nəfər mütəxəssisi 2009-cu ilin noyabr ayında Koreya Respublikasına ezam olunmuş, təcrübə mübadilələri apararaq Koreyada həyata keçirilən torpaq kadastr işləri ilə yaxından tanış olmuş və əldə olunmuş təcrübə əsasında müvafiq işlərin yerinə yetirilməsində bu təcrübənin tətbiqini təmin etmişlər. Layihə çərçivəsində müasir geodeziya ölçmə alətləri və çap avadanlıqları alınmışdır.

Pilot sahədə bu avadanlıqlar vasitəsi ilə torpaq kadastr işləri üçün mərzçəkmə işləri yerinə yetirilmiş və çöl ölçmə məlumatları dərhal rəqəmli kadastr xəritələrinə inteqrasiya olunmuşdur ki, bu da həm vaxt, həm də maliyyə vəsaitinə qənaət cəhətdən çox önəmlidir. Eyni zamanda, qeyd etmək lazımdır ki, Dövlət Torpaq Kadastrı və Monitorinqi Elm-İstehsalat Mərkəzində dörd terabayt həcmində müasir serverin qurulması yekunlaşmışdır. Dörd terabaytlıq server şəhər kadastr sisteminin məlumat bazasının sistemləşdirilməsi və saxlanması, eyni zamanda, Coğrafi İnformasiya Sisteminin (GİS) daha da təkmilləşdirilməsinə xidmət edəcəkdir. Komitənin rəhbərliyi Koreya tərəfi ilə müvafiq danışıqlar apararaq Xəzər rayonu üzrə bütövlükdə bu işlərin aparılması razılığına gəlinmişdir.

- Heydər Əliyev Fondunun rəhbərliyi ilə Qobustan dövlət tarixi-bədii qoruğunun virtual muzeyinin yaradılması və Azərbaycan Portalında yerləşdirilməsi ilə bağlı görülən işlərlə əlaqədar nə deyə bilərsiniz?

- Qobustan dövlət tarixi-bədii qoruğu ərazisində yerləşən milli sərvətlər xəzinəsinin qorunması və gələcək nəsillərə çatdırılması, eləcə də, Azərbaycan Respublikasının qədim mədəni irsinin geniş miqyasda təbliğ olunması məqsədi ilə Azərbaycan Respublikasının Prezidenti möhtərəm cənab İlham Əliyev 11 iyun 2007-ci il tarixli Sərəncam imzalamışdır. Heydər Əliyev Fondu və Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsi bu Sərəncamdan irəli gələn vəzifələri həyata keçirmək məqsədilə Azərbaycanın qədim irsi olan Qobustanın dünya miqyasında tanıdılması və təbliğ olunmasına kömək etmək məqsədi ilə birgə layihə həyata keçirir. Layihə çərçivəsində Qobustan dövlət tarixi-bədii qoruğunun virtual muzeyinin yaradılması və Azərbaycan portalında yerləşdirilməsi nəzərdə tutulmuşdur.

- Bakı şəhəri və Abşeron yarımadasında nəqliyyatın intellektual idarəedilməsi layihəsi üzrə hansı işlər görülür?

- Bakı şəhərinin 2200 km2 ərazisində nəqliyyatın intellektual idarə edilməsi üçün Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsi tərəfindən rəqəmsal xəritələr hazırlanmışdır. Bu xəritələrdə 57 növdə 3D formatında məlumatlar həm mətn, həm də qrafiki formada hazırlanmış, aidiyyəti üzrə təhvil verilmişdir. Bu işin əsas sifarişçisi Azərbaycan Respublikasının Nəqliyyat Nazirliyidir və işin Koreyanın SKCS şirkəti tərəfindən yerinə yetirilməsi tapşırılmışdır. İşin əsas hissəsi olan rəqəmsal xəritələr Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsi tərəfindən hazırlanmışdır. Bu xəritələr əsasında Bakı şəhərinın və Abşeron yarımadasının ərazilərində nəqliyyat vasitələrinin hərəkəti üçün yolların gediş istiqaməti, yol nişanları, döngələr, binalar, bina nömrələri, yolların adları, strateji obyektlərin adları və ünvanları, parklar və s. barədə vizual görüntü yaranır və eləcə də, istənilən yerdən tələb olunan yerə qədər olan məsafə və vaxt tez bir zamanda təyin edilir.

- Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin 2011-ci il yanvarın 14-də keçirilmiş Nazirlər Kabinetinin 2010-cu ilin sosial-iqtisadi inkişafının yekunlarına və 2011-ci ildə qarşıda duran vəzifələrə həsr olunmuş iclasında verdiyi tapşırığa uyğun olaraq Azərbaycan Respublikası Prezidenti Administrasiyasının rəhbəri, Azərbaycan Respublikasının Korrupsiyaya qarşı Mübarizə üzrə Komissiyasının sədri cənab Ramiz Mehdiyevin 2011-ci il 27 yanvar tarixində keçirdiyi müşavirədə qarşıya qoyduğu vəzifələrlə bağlı nə deyə bilərsiniz?

- Cəmiyyətin inkişafına mənfi təsir göstərən neqativ təzahürlərə qarşı mübarizə Azərbaycan Respublikasında daim diqqət mərkəzində olmuş, bununla əlaqədar müvafiq qərarlar qəbul edilmiş və təşkilati tədbirlər həyata keçirilmişdir. Lakin bəzi müxalifət qüvvələri öz ənənəvi adətlərinə sadiq qalaraq hər zaman ölkədə aparılan iqtisadi və sosial inkişafa göz yumur, qara yaxır, müstəqil respublikamızda hökm sürən sabitliyi dünyada baş verən hadisələrə, o cümlədən, ərəb ölkələrindəki etiraz proseslərinə söykənərək pozulacağını öz xəstə təxəyyülləri ilə əsaslandırmağa cəhd edirlər, ictimaiyyətin fikrini çaşdırmağa çalışırlar. Onlar bilməlidirlər ki, Azərbaycan ictimaiyyəti dövlətçilik naminə aparılan bütün işləri yüksək qiymətləndirir və müxalifətin heç bir hüquqi və mənəvi əsası olmayan fikirlərini qətiyyətlə rədd edir.

Hələ Ulu öndər Heydər Əliyevin ölkəmizə rəhbərlik etdiyi dövrlərdə, əsasən də keçid dövründə sosial-iqtisadi inkişafa mane olan hallara qarşı mübarizə metodları və üsulları genişləndirilmiş, cinayətkarlığa, o cümlədən, korrupsiyaya şərait yaradan halların aradan qaldırılmasına yönəldilmiş əməli tədbirlər gücləndirilmişdir. Ulu öndərin “Cinayətkarlığa qarşı mübarizənin gücləndirilməsi, qanunçuluğun və hüquq qaydalarının möhkəmləndirilməsi tədbirləri haqqında” 1994-cü il 9 avqust tarixli, “İstehsal, xidmət, maliyyə-kredit fəaliyyətinə dövlət nəzarətinin qaydaya salınması və əsassız yoxlamaların qadağan edilməsi barədə” 1996-cı il 17 iyun tarixli, “Dövlət nəzarət sisteminin təkmilləşdirilməsi və sahibkarlığın inkişafı sahəsində süni maneələrin aradan qaldırılması haqqında” 1999-cu il 7 yanvar tarixli fərmanları, “Azərbaycan Respublikasında iqtisadi cinayətkarlığa qarşı mübarizə sahəsində bəzi tədbirlər haqqında” 1998-ci il 27 yanvar tarixli Sərəncamı cinayətkarlığa, o cümlədən, korrupsiyaya qarşı mübarizəni dövlət siyasətinin mühüm istiqamətlərindən biri hesab etmiş, onun daha da məqsədyönlü aparılmasına şərait yaratmışdır. Ulu öndərin 28 noyabr 2000-ci il tarixli 422 saylı Fərmanı ilə təsdiq olunmuş “Torpaqlardan istifadəyə və onların mühafizəsinə Dövlət nəzarəti haqqında” Əsasnamə ilə verilmiş səlahiyyətləri çərçivəsində torpaqlardan istifadəyə və onların mühafizəsinə Dövlət nəzarəti işinin Komitənin müfəttişləri tərəfindən həyata keçirilməsi də torpaq sahələrinin mülkiyyətə və icarəyə ayrılması işlərində öz növbəsində şəffaflığı təmin etmiş, torpaq sahəsinin ayrılması zamanı korrupsiyaya gətirib çıxara bilən halların qarşısı alınmışdır.

Korrupsiyaya qarşı mübarizə tədbirlərinin gücləndirilməsi ölkə rəhbəri cənab İlham Əliyevin hər zaman diqqət mərkəzində olmuşdur. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2004-cü il 3 sentyabr tarixli 377 nömrəli Sərəncamı ilə təsdiq edilmiş “Korrupsiyaya qarşı Mübarizə üzrə Dövlət Proqramı (2004-2006-cı illər)” çərçivəsində Komitədə daxili nəzarətin təşkilini və dövlət qulluğunun nüfuzunun artırılmasını tənzimləyən tədbirlərin həyata keçirilməsini təmin etmək məqsədilə korrupsiyaya qarşı mübarizə ilə bağlı 2005-ci il 23 mart tarixli 59 nömrəli əmrlə komissiya yaradılmışdır.

Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2007-ci il 28 iyul tarixli 2292 nömrəli Sərəncamı ilə təsdiq edilmiş “Şəffaflığın artırılması və korrupsiyaya qarşı mübarizə üzrə milli strategiyanın həyata keçirilməsi ilə bağlı Fəaliyyət Planı (2007-2011-ci illər)” əsasında Komitənin 2007-ci il 3 sentyabr tarixli 211 nömrəli Əmri ilə təsdiq edilmiş “Tədbirlər Planı”na müvafiq olaraq 2011-ci ildə 30.12.2010-cu il tarixli 376 nömrəli əmrlə müəyyən edilmiş və həyata keçiriləcək tədbirlərin (müraciət, ərizə və şikayətlərlə əlaqədar effektiv araşdırmaların aparılması, elektron poçt vasitəsilə ərizə və şikayətlərin qəbulu işinin təşkili, məlumat əldə edilməsi qaydalarının və üsullarının, məlumat əldə edilməsi üzrə məsul olacaq struktur bölmələrinin fəaliyyətinin təkmilləşdirilməsi, hesabatlarda dövlət qulluğuna qəbul və qulluqla bağlı digər məsələlərin əks etdirilməsi, ərizə və şikayətlərə baxılması, şəffaflığın artırılması və korrupsiyaya qarşı mübarizə sahəsində həyata keçirilən tədbirlərə dair hesabatların hazırlanması, hesabatların dərc edilməsi və ictimaiyyətə açıqlanması, şəxslərin birbaşa daxili nəzarət orqanlarına müraciət imkanlarının yaradılması, daxili nəzarət orqanları tərəfindən müraciətlərə operativ və qısa müddət ərzində baxılması, daxili nəzarət qurumlarının maddi və texniki resurslarla təmin edilməsi, internet saytlarında məlumatların mütəmadi yeniləşdirilməsi, göstərilən xidmətlərə görə ödənişlər barədə məlumatları əks etdirən lövhələrin yerləşdirilməsi, göstərilən xidmətlərə görə nağd ödəmələrin azaldılması, Komitənin Aparatında və struktur bölmələrində ödənişlərin plastik kartlar vasitəsilə həyata keçirilməsinin təmin edilməsi, qaynar xəttə daxil olan məlumatlarla əlaqədar operativ tədbirlərin görülməsi, etik davranış məsələləri üzrə tədris və treninqlərin təşkil edilməsi, dövlət qulluqçularının ixtisasartırma üzrə treninqlərə cəlb edilməsi və rotasiya sisteminin tətbiq ediləcəyi sahələrin müəyyən edilməsi və rotasiya prinsipinin tətbiq edilməsi) icrasının daim nəzarətdə saxlanılması, korrupsiyaya gətirib çıxara biləcək halların əvvəlcədən müəyyən edilərək bu barədə ciddi qabaqlayıcı tədbirlərin həyata keçirilməsinin təmin edilməsi və bu işlər üzrə görülən tədbirlərə dair hesabatın müəyyən olunmuş qaydada Azərbaycan Respublikasının Korrupsiyaya qarşı Mübarizə üzrə Komissiyasına göndərilməsinin təmin edilməsi barədə müvafiq olaraq Komitədə yaradılmış Komissiyaya, aidiyyəti rəhbər vəzifəli şəxslərə və Komitənin tabeliyində olan icraçı struktur vahidlərinin rəhbərlərinə tapşırıqlar verilmişdir.

“Bələdiyyə torpaqlarının idarə edilməsi haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununun (29 iyun 2001-ci il, 160-IIQ) 9-cu bəndində nəzərdə tutulduğu kimi bələdiyyələr mülkiyyətlərində olan torpaq sahələrini bilavasitə, torpaq hərracları və müsabiqələri vasitəsilə icarəyə, mülkiyyətə və istifadəyə verməli olduqları halda bu əməliyyatları birbaşa həyata keçirməyə üstünlük verirdilər ki, bu da neqativ halların yaranmasına şərait yaradırdı. Komitənin təklifi əsasında bələdiyyə torpaqlarının yalnız müsabiqə və ya hərracla mülkiyyətə və icarəyə verilməsi ilə əlaqədar “Bələdiyyələrə dair Azərbaycan Respublikasının bəzi qanunvericilik aktlarına dəyişikliklər və əlavələr edilməsi barədə” Azərbaycan Respublikasının 2007-ci il 23 oktyabr tarixli, 466-IIIQD nömrəli Qanununun tətbiq edilməsi haqqında” Azərbaycan Respublikası Prezidentinin Sərəncamında ölkədə bələdiyyə torpaqları üzərində mülkiyyət, istifadə və icarə hüquqlarının yalnız torpaq hərracları və ya müsabiqələri vasitəsilə əldə oluna biləcəyi, torpaq sahələrinin ayrılmasında şəffaflığın təmin edilməsi məqsədi ilə görülmüş tədbirlərdəndir. Bu qanun bələdiyyələrin mülkiyyətlərində olan torpaq sahələrinin bilavasitə qanunsuz olaraq satışına son qoydu. Torpaq müsabiqələri və hərraclarının keçirilməsi təşkilatçı olaraq Komitəyə həvalə olundu. Komitənin əmri ilə yaradılmış 5 nəfər tərkibdən ibarət torpaq müsabiqə və hərrac komissiyalarında şəffaflığın təmin edilməsi məqsədi ilə yalnız 2 nəfər Komitə əməkdaşlarından, qalan 3 nəfərdən isə biri ictimaiyyət nümayəndəsindən, biri bələdiyyə assosiasiyalarının nümayəndələrindən, biri isə yerli icra hakimiyyətinin nümayəndəsindən ibarət oldu. Bildirmək istəyirəm ki, 2009-2010-cu illərdə 3000-ə yaxın müsabiqə və hərrac keçirilmiş, bu müsabiqə və hərraclarla bağlı vətəndaşlar tərəfindən yalnız 2 müraciət daxil olmuşdur ki, onlar da araşdırma zamanı öz təsdiqini tapmamışdır.

Bütün bu dediklərimiz bir daha sübut edir ki, xalqımızın gələcək rifah halının durmadan yaxşılaşması Prezidentimiz cənab İlham Əliyevin rəhbərliyi və uzaqgörən siyasəti nəticəsində öz müsbət həllini tapmaqla ölkəmizi və insanlarımızı daha təminatlı və təhlükəsiz gələcəyə aparacaqdır.

 

 

Yeni Azərbaycan.- 2011.- 1 mart.- S.4-5.