Elm və təhsil cəmiyyət
qarşısında dayanan bir sıra əsaslı problemlərin
həllində “açar rolunu” oynayır
Siyavuş Qarayev: Prezident
İlham Əliyev milli mədəniyyətin total təsirlər
nəticəsində assimilyasiyaya məruz qalmasına yol verməmiş,
xalqın əsrarəngiz mədəni-mənəvi irsinin
dünya miqyasında təbliği istiqamətində
mühüm tədbirlər həyata keçirmişdir
Məlum olduğu kimi, bu il
Azərbaycanın dövlət müstəqilliyinin əldə
olunmasının 20-ci ildönümü tamam olur. Prezident
İlham Əliyevin Sərəncamına əsasən, bununla
bağlı dövlət səviyyəsində müxtəlif
tədbirlər həyata keçiriləcək. “Yeni Azərbaycan”
qəzeti olaraq, biz də müstəqilliyimizin
ildönümü ilə əlaqədar bir sıra layihələr
icra etməkdəyik. “Bu mənim mövqeyimdir” adlanan
rubrikamız da bu layihələrdən biridir. Bu rubrikada Azərbaycanın
görkəmli elm adamlarının, cəmiyyətdə
nüfuzu olan ictimai, siyasi xadimlərin dövlətimizin
müstəqillik tarixi, inkişaf yolu, müxtəlif sahələrdə
əldə olunmuş nailiyyətlər, həyata keçirilən
dövlət siyasəti ilə bağlı fikirlərini dərc
etdiririk. Rubrikamızın budəfəki qonağı isə
Azərbaycan Dövlət Neft Akademiyasının (ADNA) rektoru,
akademik, Əməkdar elm xadimi Siyavuş Qarayevdir. S.Qarayevlə
Azərbaycanda həyata keçirilən təhsil, elm siyasəti
haqqında geniş söhbət apardıq.
- Siyavuş müəllim, məlum
olduğu kimi, Azərbaycan dövləti müstəqilliyinin
ilk illərində bir çox sahələrdə köklü
problemlərlə üzləşmişdir. Bu problemlər təhsil
və elm sahəsində də ciddi böhranların
yaranmasına səbəb olmuşdur. Lakin Azərbaycan
xalqının Ümummilli lideri Heydər Əliyevin 1993-cü
ildə xalqımızın təkidli tələbi ilə
yenidən hakimiyyətə qayıdışından sonra təhsil
və elm sahələrinin inkişafı üçün də
yeni və çox geniş imkanlar yarandı. İstərdik,
ilk olaraq, bu haqda sizin fikirlərinizi öyrənək. Ulu
öndər Azərbaycan təhsilini, elmini inkişaf etdirmək
üçün hansı zəruri addımları
atmışdır?
- Müstəqil Azərbaycanın
son illərdə davamlı tərəqqi və yüksəliş
dövrünü yaşaması, elmi təmələ söykənən
iqtisadi siyasət nəticəsində keçid
dövrünü inamla başa vurması Ulu öndərimiz,
dünyaşöhrətli siyasi xadim Heydər Əliyevin milli
inkişaf prioritetlərini düzgün müəyyənləşdirərək,
ardıcıl və tarazlı tərəqqinin təmin edilməsi
üçün elmin və təhsilin rolunu yüksək dəyərləndirməsi
və bu sahəyə xüsusi qayğı göstərməsi
nəticəsində mümkün olmuşdur. Elmə, təhsilə
yüksək dəyər verən, bu sahələrin
saflığını təmin edən ziyalı, alim
adının ucalığını saxlamaq üçün qətiyyətli
addımlar atan Heydər Əliyev respublikanın elmi prinsiplər
üzərində inkişafının təməlini
qoymuş, yeni-yeni ali məktəblər, elmi-tədqiqat institutları
açmış, ali məktəblərə qəbul prosesində
şəffaflığı və obyektivliyi təmin etmiş,
gələcək naminə azərbaycanlı kadrların
hazırlanması üçün minlərlə gənci
xarici ölkələrin aparıcı mərkəzlərində
təhsil almağa göndərmişdir.
Alimlərin cəmiyyətdəki
rolunu yüksək qiymətləndirən müdrik rəhbərimiz
xalqın təkidi ilə hakimiyyətə qayıtdıqdan
sonra ilk görüş yerlərindən biri kimi məhz Azərbaycan
Elmlər Akademiyasını seçmişdi. 1993-cü il
sentyabrın 21-də keçirilən bu görüşdə
elm adamlarına münasibətdə yol verilən ədalətsizliklərlə
bağlı narahatlığın əsassız olduğunu,
bunun naqis adamların təxəyyülünün məhsulu
olduğunu cəsarətlə ifşa edərək, nəyin
bahasına olursa-olsun Azərbaycan elminin inkişaf etdiriləcəyini
bəyan etmişdi.
1997-ci ilin aprelində alimlərlə
görüşən Heydər Əliyev Azərbaycan tarixinin,
dilinin, mədəniyyətinin yeni dövrün tələbləri
baxımından öyrənilməsi və tədqiqi zərurətini
qeyd etmiş, elm adamlarını dövrün tələbləri
ilə ayaqlaşmağa çağırmışdır. Məhz
bu görüşdə, elmin gələcək inkişaf
prioritetlərini və qarşıda duran vəzifələri
proqram şəklində diqqətə
çatdırmışdı.
Azərbaycanda təhsilin,
pedaqoji fikrin, təlim-tərbiyə ocaqlarının tarixi qədim
dövrlərlə bağlı olsa da müasir, yeni tipli məktəblərin
əsası, çağdaş milli təhsilimizin təməli
XIX əsrin sonlarında qoyulmuş, XX əsrin əvvəllərində
genişlənmiş, Xalq Cümhuriyyəti dövründə
milli təhsil quruculuğu dövlət siyasətinə
çevrilmiş, Sovet hakimiyyəti illərində milli dəyərlərin
kifayət qədər nəzərə alınmaması ilə
bağlı müəyyən nöqsanlar olmasına baxmayaraq
güclü təhsil sistemi formalaşmış,
respublikanın zəngin intellektual potensialı yaranmış,
xüsusən 70-ci illərdə, sözün əsl mənasında,
ölkəmizdə Azərbaycan məktəbi
yaranmışdı. Doğma Azərbaycan dilində gənclərə
mükəmməl təhsil verən orta və ali məktəblərin
yaranması, güclü intellektual potensialın
formalaşması milli müstəqilliyə gedən yolda əldə
etdiyimiz ən böyük tarixi nailiyyətlərdən
biridir.
1998-ci ilin martında ölkə
Prezidenti Azərbaycan Respublikası təhsil sistemində
islahatlar keçirilməsi ilə bağlı Sərəncam
imzaladı və tezliklə İslahatlar Proqramı
hazırlandı. Həmin proqramda Azərbaycan təhsil
sisteminin beynəlxalq standartlara
uyğunlaşdırılması ilə yanaşı, milli təhsil
ənənələrimizə sədaqətin və varisliyin
saxlanılmasının vacibliyi də öz əksini
tapmışdı.
Ali təhsil sahəsində
yeniliklərdən biri də “Azərbaycan Respublikasında təhsil
sisteminin təkmilləşdirilməsi haqqında” Prezidentin 13
iyun 2000-ci il Fərmanı ilə ölkənin aparıcı
ali məktəblərinə - Bakı Dövlət Universiteti,
Azərbaycan Dövlət Neft Akademiyası, Azərbaycan Tibb
Universiteti və Azərbaycan Kənd Təsərrüfatı
Akademiyasına maliyyə müstəqilliyi və bir neçə
ali məktəbə “Universtitet” statusu verilməsi oldu.
Müstəqillik illərində
təhsil sahəsində beynəlxalq əlaqələr
genişlənmişdi. Dünyanın 40-a yaxın ölkəsində
160 ixtisas üzrə 3000-dən çox azərbaycanlı gənc
təhsil alır, təqribən 50 xarici ölkədən isə
Azərbaycanın müxtəlif ali məktəblərində
2000-dən çox əcnəbi bakalavriat və magistratura pillələrində,
doktoranturada təhsil alırlar. Bu gün ali məktəblərimiz
beynəlxalq fəaliyyət subyektlərinə
çevrilmiş, Avropa İqtisadi Birliyinin, YUNESKO-nun və digər
beynəlxalq təşkilatların müxtəlif təhsil
proqramları və layihələrində iştirak edirlər.
Müasir dünyada hər
bir ölkənin uğurlu gələcəyi elm və təhsilin
səviyyəsi ilə müəyyən olunur. Təcrübə
göstərir ki, təbii sərvətlərin bolluğu
dövlətin inkişafınıın əsas göstəricisi
deyildir. Bu sərvətlər cəmiyyətin hərəkətverici
qüvvəsi olan insan kapitalına keçidi təmin etməlidir.
Bir sıra aparıcı ölkələr malik olduqları
maddi resurslardan daha çox, təhsil sisteminin yetişdirdiyi,
insan kapitalından böyük gəlirlər əldə edirlər.
Müstəqillik
dövründə ali məktəblərin kadr potensialı və
müəllimlərin ixtisasartırma təhsili müasir tələblərə
uyğunlaşdırılmış, kadr
hazırlığında informasiya-kommunikasiya
texnologiyalarından istifadə işi genişləndirilmiş,
ali məktəblərin maddi-texniki bazası müasir tələblər
səviyyəsinə qaldırılmışdır. Elmin
inkişafı və iqtisadiyyatın texnoloji baza səviyyəsinin
yüksəldilməsini nəzərdə tutan bir sıra sənədlərin
qəbulu dövlət səviyyəsində elmə göstərilən
qayğınıın təcəssümüdür.
- Cənab Prezident İlham Əliyev
həmişə təhsilin inkişafı, bu sahədə həyata
keçirilən islahatların əhəmiyyətini önə
çəkir, bunu ölkəmizdə həyata keçirilən
dövlət siyasətinin mühüm istiqamətlərindən
biri elan edib. Bu istiqamətdə görülən işləri
necə qiymətləndirirsiniz?
- Ulu öndərin siyasətini
bütün sahələrdə inamla davam etdirən Prezident
İlham Əliyev elmə, təhsilə qayğını ilk
gündən mühüm vəzifələrdən biri kimi
müəyyənləşdirmiş və qeyd etmişdir ki,
“iqtisadi inkişaf strategiyasını elmi əsaslar üzərində
quran, hər zaman mütərəqqi ənənələrə
istinad edən dövlətlər dinamik inkişafa nail olur,
dünya arenasında layiqli yerlərini tuturlar”.
Bu gün hər bir dövlətin
gücü və qüdrəti təkcə onun təbii sərvətləri
ilə deyil, məhz elmi-intellektual potensialı, insan
kapitalı ilə müəyyənləşir.
Respublikamızda da bu reallıq nəzərə alınır,
neftdən əldə olunan gəlirlər elmin, təhsilin
inkişafına yönəldilir.
İqtisadiyyatla elmin səmərəli
vəhdətinə nail olmaq, idarəçilikdə yeni
texnologiyalara, innovasion yeniliklərə istinad etmək, biliklərə
əsaslanan iqtisadi inkişaf modeli formalaşdırmaq, gənclərdə
elmə marağı gücləndirmək bu siyasətin əsasını
təşkil edir. Həyata keçirilən uğurlu siyasət
Azərbaycanı regionda lider dövlətə
çevirmişdir. Azərbaycan cəmiyyətinin bütün
sahələrində mənəvi intibah və tərəqqi
duyulur, infrastruktur yeniləşir, bütün bunların nəticəsi
kimi respublikamız dünyada səsi, sözü eşidilən
dövlətə çevrilmişdir. Prezident İlham Əliyevin
müvafiq sərəncamları ilə “Azərbaycan
Respublikasında 2009-2015-ci illərdə elmin inkişafı
üzrə Milli Strategiya” və “Azərbaycan Respublikasında
2009-2015-ci illərdə elmin inkişafı üzrə Milli
Strategiyanın həyata keçirilməsi ilə bağlı
Dövlət Proqramı” təsdiqlənmişdir. Bu sənədlərdə
elmin mövcud durumu, yaranmış vəziyyət, habelə,
nöqsanların, çatışmamazlıqların aradan
qaldırılması üçün vəzifələr nəzərdə
tutulur. Prezident İlham Əliyev 26 aprel 2011-ci ildə
AMEA-nın illik yığıncağında
çıxış edərək demişdir: “Bu gün Azərbaycan
iqtisadiyyatı qarşısında duran
çağırışlar elmin inkişafı ilə
bilavasitə bağlı olmalıdır”.
Dövlət
başçısının 21 oktyabr 2009-cu il Sərəncamı
ilə Prezident yanında Elmin İnkişaf Fondunun
yaradılması ölkədə elmin inkişafı istiqamətində
atılmış mühüm bir addımdır. Bu fondun
yaradılmasında məqsəd “Azərbaycan Respublikasında
fundamental elmi tədqiqatların
stimullaşdırılması, ölkəmizin təbii
resurslarının, mədəni və tarixi irsinin öyrənilməsinin
gücləndirilməsi, elmin müxtəlif sahələrində
aparılan araşdırmaların səmərəliliyinin
artırılması və dünya elm məkanında Azərbaycan
elminin layiqincə təmsil olunmasının təmin edilməsi”
kimi ifadə edilmişdir. Bunlar bütövlükdə elmi tədqiqatlar
və onların səmərəliliyinin
artırılmasına yönələn mütərəqqi
niyyətləri qarşıya qoyur. Elmə ayrılan xərclərin
80-90 faizdən çoxu birbaşa və dolayı şəkildə
dövlət büdcəsi hesabına formalaşır. Özəl
sektorun payı çox cüzidir, həmçinin elmə
ayrılan xərclərdən istifadənin də 60-70 faizi
dövlət sektorunun payına düşür.
- Elmin səviyyəsindən
söz düşmüşkən, istərdik bu mövzuda da
sizin münasibətinizi öyrənək. Məlum olduğu
kimi, hazırda Azərbaycanda elmin inkişaf səviyyəsi ilə
bağlı müxtəlif fikirlər səsləndirilir. Bir
müddət öncə isə Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev
AMEA-nın illik ümumi yığıncağında
iştirak edərək, tədbirdə elmin inkişafı ilə
bağlı çox dəqiq təhlillər
aparmışdır. Siz, Azərbaycanda elmin inkişaf səviyyəsi
və bu sahədə görülən işlərlə
bağlı nə deyə bilərsiniz?
- Ölkədə yaranan yeni
iqtisadi-sosial şərait, həyata keçirilən mürəkkəb
islahatlar elmi fəaliyyətin canlanmasını, həyatda
baş verən böyük dəyişikliklərə adekvat
cavab verilməsini tələb edir. Dövlətimiz elmdən
idarəçilik sistemində qəbul edilən siyasi qərarların
nəticəsinin düzgün təhlilini, cəmiyyətimizin
öyrənilməsi ilə bağlı tədqiqatlar
aparılmasını, qlobal elm məkanına uğurlu
inteqrasiya üçün alimlərimizdən elmin nüfuzunu
yüksəltməyi gözləyir. Bunun üçün elmi
tədqiqatların elmi və praktiki əhəmiyyəti,
aktuallığı təmin olunmalı, elmi işlər elm
naminə, cəmiyyətin inkişafı naminə
aparılmalı, elmin, alimin adının təmizliyi
qorunmalıdır. Elmi tədqiqatların səviyyəsini,
aktuallığını, əhəmiyyətini artırmaq,
onları müasir dövrün tələbləri səviyyəsinə
qaldırmaq üçün hər bir alim var gücü ilə
çalışmalıdır.
Bu gün elmin, təhsilin maddi-texniki
bazası inkişaf etdirilir, yeniləşir, ən müasir,
qabaqcıl texnologiyalar ölkəmizə gətirilir,
onların əhalinin geniş kütlələri tərəfindən
mənimsənilərək ümumi işin səmərəsi
üçün tətbiq edilməsi istiqamətində tədbirlər
həyata keçirilir. Dövlət təşkilatlarının,
Heydər Əliyev Fondunun vasitəsi ilə təhsil müəssisələrinin
şəbəkəsi genişləndirilir, bazası möhkəmləndirilir.
Bu gün Azərbaycan təhsilin, səhiyyənin,
bütövlükdə sosial sahənin inkişafına
dövlət qayğısına görə dünyanın ən
qabaqcıl ölkələri ilə bir sırada dayanır.
Prezident İlham Əliyev qeyd etmişdir ki, bu gün ölkə
qarşısında duran vəzifələr prioritet əsasında
müəyyən edildiyi kimi, elm qarşısında duran məsələlər
də eyni qaydada həll olunmalıdır.
Bazar iqtisadiyyatı şəraitində
dayanıqlı iqtisadi inkişafın təminatı, ilk
növbədə, elmin müasir tələblərə
uyğun inkişaf etdirilməsini tələb edir. İqtisadi
sahədə yeniliklərə (innovasiya) əsaslanan inkişaf
istiqamətlərinin müəyyən edilməsi, insan
kapitalının formalaşması, intellektual potensialdan səmərəli
istifadə, elmi-tədqiqat işlərinin nəticələrinin
tətbiqi bilik toplumunun inkişafında ən önəmli
amildir. Hazırda Azərbaycan iqtisadi islahatları uğurla
davam etdirərək keyfiyyətcə yeni dönəmə -
bilik və texnologiyaya əsaslanan iqtisadi oriyentirə doğru
irəliləyir. Bu oriyentirin əsas məqsədi isə
iqtisadiyyatın ən müasir elmi biliklərə əsaslanan
nailiyyətlərindən istifadə etməkdir. Məhz buna
görə də, milli strategiya Azərbaycan elminin intellektual
potensialının gücləndirilməsinə dair müvafiq
tədbirlərin gerçəkləşdirilməsini tələb
edir və elmin son nailiyyətlərinin ali məktəblərin
tədris proqramlarına daxil edilməsi tələbini qəti
şəkildə ortaya qoyur.
- Bu gün ölkəmiz
yüksək sürətlə inkişaf edir, cəmiyyət həyatının
bütün sahələrində yeniləşmə, yüksəliş
özünü bariz şəkildə göstərir. Belə
bir şəraitdə, Azərbaycan elminin gələcəkdə
daha yüksək səviyyədə inkişafı
üçün şübhəsiz ki, alimlərin də
üzərinə böyük məsuliyyət
düşür...
- Alimlərin
qarşısında dayanan vəzifə bu gün Azərbaycan
cəmiyyətində gedən sosial və iqtisadi-siyasi proseslərin
elmi-nəzəri cəhətdən
araşdırılması, dövlətimizin daha da möhkəmlənməsi,
cəmiyyətin demokratikləşməsi işinin sürətləndirilməsi
və humanistləşdirilməsi məsələlərinə
dair əməli tövsiyələr hazırlanmasına diqqət
yetirmək, əməli işə, təcrübəyə
daha çox kömək göstərməkdir.
XXI əsrdə cəmiyyətin
inkişafı prosesində insan amili müqayisəedilməz dərəcədə
mühüm yer tutacaq, intellektual potensial, intellektual mülkiyyət
əsas rol oynayacaq, informasiya sahəsindəki bütün dəyişikliklər
bu əsrdə daha da inkişaf edəcək, informasiya amili
aparıcı qüvvəyə çevriləcəkdir. Belə
olan halda, elm və təhsildə də böyük işlər
görmək üçün elmimizin qarşısında daha
geniş imkanlar açılacaqdır. AMEA-nın illik
ümumi yığıncağında Prezident İlham Əliyev
demişdir: “Elmin inkişafı ümumi inkişaf templəri
ilə uzlaşmalıdır. Azərbaycanda elmin, ali təhsilin,
iqtisadiyyatın birliyi yaradılmalıdır”.
Yaşadığımız
dövr təhsil sisteminin əsaslı sürətlə yeniləşməsini
tələb edir. Böyük əhəmiyyət kəsb edən
bu iş, müasir tələblərə cavab verən yeni
tipli ali məktəblərin yaradılmasını tələb
edir, ali məktəbdə səriştəlilik,
axtarış və yenilik ruhu hökm sürməli, ətraflı
elmi diskussiyalara, keyfiyyətli əməyə, yaradıcı
adama hörmətə geniş yol açılmalıdır.
Bütün bunlar ali təhsilin məzmununu yeniləşdirməyi,
konkret profil üzrə mütəxəssislərin
formalaşması üçün zəruri olan başlıca
məsələləri ön plana çəkməyi, tədrisin
keyfiyyətini yüksəltməyi, ali məktəblərdə
mədəni, demokratik, tələbkar və daha işgüzar
bir şərait yaratmağı tələb edir. Tədris sisteminin
yeniləşdiyi bir vaxtda təbii ki, ayrı-ayrı fənlər
də təkmilləşib yeniləşməlidir. Son illər
respublikamızda gedən ciddi demokratik dəyişikliklərlə
əlaqədar, ali məktəblərdə də xeyli işlər
görülmüş, yeni bölmələr
yaradılmış, tədrisin məzmununun yeniləşməsi
məqsədi ilə yeni proqramlar, dərs vəsaitləri və
metodik tövsiyələr hazırlanıb çap
edilmişdir. Dünya standartlarına uyğun tədris
planları və proqramlarının hazırlanması üzərində
mühüm işlər gedir. Təcrübəli müəllimlərin
birgə səyləri ilə proqram, dərslik və dərs vəsaitləri
hazırlanması işinə kafedralarda xüsusi diqqət
yetirilir. Kafedralar, fakültə elmi şuraları, elmi-metodik
şuralar dərsliklərin, dərs vəsaitlərinin nəşrinə
xüsusi tələbkarlıqla yanaşırlar. Bütün
ali məktəblər üçün ixtisasından və xüsusiyyətlərindən
asılı olaraq vahid tədris planlarının
hazırlanması sahəsində də xeyli işlər
görülmüşdür. Ali məktəblərdə tədrisi
dünya standartları səviyyəsinə qaldırmaq məqsədilə
xaricdəki qabaqcıl ali məktəblərlə təcrübə
mübadiləsi, elmi əlaqələr genişləndirilir,
müəllimlərin ABŞ, Rusiya, Fransa, Türkiyə və
digər ölkələrdə ixtisaslarına uyğun təkmilləşmə
keçmələri üçün işlər diqqət mərkəzindədir.
- Elmi - tədqiqat sahəsində
ümumi vəziyyət necədir və bu sahədə
görülən işlər haqqında nə demək olar?
- Təhsilin keyfiyyətinin
yüksəldilməsi elmi-tədqiqat işləri ilə
bilavasitə bağlıdır. Bu baxımdan ali məktəb
müəllimlərinin bu sahədəki fəaliyyətlərinə
xüsusi önəm verilir. Qabaqcıl ölkələrdə
elmi-tədqiqat işləri başlıca olaraq universitetlərdə
və tədris müəssisələrində
aparılır. Biz hələ ali məktəblərdə
elmi-tədqiqat işlərinin səviyyəsini lazımi
yüksəkliyə qaldıra bilməsək də, bu sahədə
xeyli nəticələrə nail ola bilmişik. İndiki şərait
elmi-tədqiqat işlərinin səviyyəsini yüksəltməyi,
ali məktəblərin üzünü elmə doğru
çevirməyi tələb edir. Buna nail olmadan tədrisin
keyfiyyətinin yüksəldilməsindən danışa bilmərik.
Elmi araşdırmaların miqyasını genişləndirmək
məqsədilə bu gün tədris müəssisələrində
elmi-tədqiqat laboratoriyaları, mərkəzlər, institut,
assosiasiyalar yaradıcılıq birliklərinin təşkili
işləri genişləndirilir, ali məktəblərdə
milli yüksəlişimizi sürətləndirəcək
problemlər sahəsində elmi araşdırmalara
üstünlük verilir.
- Son olaraq, müasir,
qloballaşan dünyada elmin və təhsilin yerini və Azərbaycan
elminin ölkəmizin inkişafına verdiyi töhfələri
necə qiymətləndirirsiniz?
- Müasir qloballaşma
dövründə elmi-intellektual sferada qazanılan yüksək
nailiyyətlər hər bir dövlətin inkişaf səviyyəsindən,
ümumi potensialından xəbər verən, sosial, iqtisadi, mədəni
tərəqqini təmin edən, demokratikləşmə
prosesini sürətləndirən mühüm meyarlardan biri
kimi çıxış edir. Cəmiyyət
qarşısında dayanan bir sıra əsaslı problemlərin
həllində “açar rolunu” oynayan elm və təhsil həm
də xalqların dünya arenasında layiqli təmsilçiliyinə,
insan kapitalının formalaşdırılması yolu ilə
qarşıya qoyduğu məqsədlərə doğru inamla
irəliləməsinə real təminat yaradır. Praqmatik
siyasətçi kimi dünya reallığını
düzgün qiymətləndirən Prezident İlham Əliyev
elm adamlarını qloballaşan dünyanın yeni
çağırışlarına hazır olmağa, elmi tədqiqatlarda
milli maraq və mənafeləri maksimum dərəcədə
nəzərə almağa çağırır. Dövlət
başçısı milli mədəniyyətin total təsirlər
nəticəsində assimilyasiyaya məruz qalmasına yol verməmiş,
xalqın əsrarəngiz mədəni-mənəvi irsinin dünya
miqyasında təbliği istiqamətində mühüm tədbirlər
həyata keçirmişdir. Son illər sürətli iqtisadi
və sosial-mədəni tərəqqi yolu keçən Azərbaycanda
elmin inkişaf təmayüllərinin yeni reallıqlara nəzərən
müəyyənləşdirilməsi, bu sahədə
mövcud problemlərin aradan qaldırılması
dövrün reallıqları ilə şərtlənir. Ən
müxtəlif elm sahələrində aparılan tədqiqatlar
yüksək effektivlik əmsalı ilə yanaşı, həm
də dövlətin və xalqın ümdə
maraqlarının qorunmasına xidmət edir, cəmiyyətdə
saf ideal və dəyərlərə, ümumən mənəviyyatın
yüksəkliyinə sanballı töhfələr verir.
Qloballaşan dünyada təhsil
və elm universallaşmaqda, bəşəriyyətin ali
ideyaları sırasında ən qabaqcıl yerini qoruyub
saxlamaqdadır. Müasir sivil cəmiyyətdə siyasi,
iqtisadi və informasiya sahəsində rəqabətin gücləndiyi,
təbii resursların kəskin şəkildə
azaldığı, ekoloji balansın pozulduğu bir dövrdə
elm və təhsilin rolu surətlə artmaqdadır. Özünün
inkişaf strategiyasını insan kapitalının və
intellektual resurslarının üzərində quran, elmin, təhsilin
tərəqqisini demokratik dövlət quruculuğunun
başlıca meyarı hesab edən ölkələr yüksəlişə
daha asan və etibarlı surətdə nail olurlar. Çinlilər
üçün belə bir atalar sözü məşhur
devizə çevrilmişdir: “Planınız bir illikdirsə
düyü əkin, on illikdirsə ağac əkin, yüz
illikdirsə insanlara təhsil verin”.
Ulu öndər Heydər Əliyevin
elmin inkişafı ilə bağlı söylədikləri
fikirlər daha ibrətamizdir: “Gələcək bilikli, elmli,
istedadlı insanların çiyinləri üzərində
qurulur”.
Bu fikir Prezident İlham Əliyev
tərəfindən “Biz neft gəlirlərinin insan
kapitalına çevrilməsini təmin etməliyik” müddəası
ilə daha da zənginləşdirilib. XXI əsrdə
davamlı insan amilinin inkişafına yönələn bu
çağırış məhz gələcək nəslə
ünvanlanmış təhsil sisteminin özəyini təşkil
etməlidir.
Aqşin ŞAHİNOĞLU
Yeni Azərbaycan.- 2011.- 13 may.- S.4.