Azərbaycanın ilk Avropa liseyi 20 yaşında

 

Zülfiyyə Veysova: Bakı Avropa Liseyi Azərbaycanda ali məktəblərə daxil olanların sayına görə ən yüksək reytinqə malikdir

 

Məlum olduğu kimi, bu günlərdə Bakı Avropa Liseyi fəaliyyətə başlamasının 20 illik yubileyini qeyd edir. Bu münasibətlə keçirilmiş tədbirlərdə bu təhsil ocağının 20 illik fəaliyyətinin müxtəlif aspektlərinə və əldə etdiyi böyük nailiyyətlərə yenidən nəzər salınıb, liseyin azərbaycanlı uşaqların savadlı, vətənpərvər ruhda yetişdirilməsi sahəsində gördüyü işlər yüksək qiymətləndirilib. Müsahibimiz Bakı Avropa Liseyinin direktoru Zülfiyyə Veysova ilə söhbətimizdə də liseyin 20 illik fəaliyyəti, əldə olunmuş nailiyyətlər və bu təhsil ocağının tətbiq etdiyi yeniliklərlə bağlı məsələlərə toxunduq:

- Zülfiyyə xanım, bu günlərdə Bakı Avropa Liseyi öz yubileyini qeyd edir. İstərdik ilk olaraq, geridə qoyduğumuz 20 ilə yenidən nəzər salaq...

- Bildiyiniz kimi, Bakı Avropa Liseyi 1991-ci ildə yalnız yuxarı sinifləri əhatə edən, istedadlı uşaqlar üçün orta ümumtəhsil məktəbinin nəzdində yaradılıb, 1994-cü ildə isə müstəqil lisey statusunu qazanıb. Mən 1993-cü ildən liseyin elmi rəhbəri kimi fəaliyyət göstərmişəm, 2005-ci ildən isə direktor vəzifəsində çalışıram. Liseyin yaradılması çox mürəkkəb tarixi şəraitə təsadüf edib. Və bu çətinlikləri liseyin fəaliyyətində də açıq şəkildə hiss etmişik. İlk dövrlərdə şagirdlərimizi sadəcə bir dərs otağında hazırlamışıq, dərsləri bir otaqda keçmişik. Sonradan böyüdüb liseyi bu günkü vəziyyətə gətirməyə nail olmuşuq. Bakı Avropa Liseyinin əsas məqsədləri istedadlı uşaqların intellektual və yaradıcı potensialının üzə çıxarılması və inkişafı, onların şəxsiyyətinin yüksək mənəvi və mədəni dəyərlərə əsaslanaraq formalaşdırılması, XXI əsrdə şagirdlərin ehtiyac duyduqları kompetensiyaları, həyat boyu öyrənməsi və cəmiyyətin məhsuldar üzv olması üçün vacib olan qabiliyyətləri inkişaf etdirmək üçün müvafiq imkanların və yolların təmin edilməsidir. Avropa Liseyi Azərbaycan təhsilində yeni ənənələrin təşəbbüsçüsüdür. Bu təhsil ocağı respublikada həyata keçirilən bir çox yeniliklərin beşiyidir. Burada ilk dəfə şəxsiyyətyönümlü tədris prosesi həyata keçirilib, interaktiv təlim metodlarının tətbiqinə başlanılıb, istedadlı uşaqlar üçün nəzərdə tutulmuş differensiallaşdırılmış tədris proqramları işlənib hazırlanıb. Liseydə tədris prosesi semestrə bölünür, bilik və bacarıqların qiymətləndirilməsi üçün 100 ballıq qiymətləndirmə və eyni zamanda, bonus sistemi tətbiq edilir. Məktəb idarəçiliyində demokratiya, aşkarlıq və şəffaflıq prinsipləri həyata keçirilir, məktəbin fəaliyyəti psixoloqların sistematik işinə əsaslanır, müəllim və şagird seçimi psixoloji testlər əsasında aparılır.

- Bakı Avropa Liseyi Azərbaycanda yeni tədris metodlarını tətbiq edən tədris müəssisəsi kimi çıxış edib və bu modellərin uğurla tətbiqi liseyə böyük nailiyyətlər qazandırıb. Bu modellərin fərqlilikləri və üstünlükləri nədən ibarətdir?

- Bizim müstəqil təhsil modeli, dünya psixoloji və pedaqoji elmlərinin ən yeni nailiyyətlərini, özünəməxsusluğunu özündə əks etdirir. Liseyin bazasında zamanın tələblərinə və təhsil prinsiplərinə cavab verən yeni və daha effektiv təhsil yanaşmaları sınaqdan keçirilib və onların əsasında yeni təhsil modeli yaradılaraq, tətbiq olunub. Bakı Avropa Liseyinin təhsil modeli Təhsil Nazirliyi tərəfindən öyrənilib və respublikada təhsil islahatı çərçivəsində istifadəsi üçün layiqincə qiymətləndirilərək ölkə ərazisində bu modelin yayılması tövsiyə edilib. İlk dövrlərdə lisey Azərbaycanda ilk Avropa məktəbi təhsil modelini tətbiq edib, 1993-cü ildən sonra isə yeni bir model - istedadlı uşaq modelini tətbiq etməyə başlamışıq. Bakı Avropa Liseyinin təhsil modeli yeni və daha səmərəli təhsil yanaşmalarının tətbiqinə və müasir tələbləri özündə əks etdirən metod və texnologiyalara əsaslanır. Lisey təsisçilərinin əsas məqsədi Avropa və Şimali Amerikanın ən mütərəqqi təhsil sahəsində nailiyyətləri, Avropa İttifaqı ölkələri məktəblərinin təcrübəsini liseyin təlim prosesinə inteqrasiya olunması idi. Liseyin unikal təhsil modelində iki müasir (“Avropa məktəbi” və “İstedadlı uşaq”), yerli şəraitə uyğunlaşan və inkişaf edən modellərin sintezi durur. Bu təhsil modelinin əsasında qurulan təhsili Azərbaycandakı başqa təhsil müəssisələrindən fərqləndirən bir sıra səciyyəvi xüsusiyyətləri var.

Yarandığı ilk gündən etibarən istedadlı uşaqların seçimi psixoloqlar tərəfindən xüsusi, Azərbaycan mühitinə uyğunlaşdırılmış psixoloji testlər vasitəsi ilə həyata keçirilir. Biz ilk vaxtlardan orta təhsil məktəblərində yaxşı oxuyan tələbələri deyil, istedadlı uşaqları seçirdik. Çünki düşünürdük ki, Azərbaycan yenicə müstəqillik qazanmış bir ölkədir və gələcəkdə intellektual elitaya böyük ehtiyac yaranacaqdı və biz istədik ki, hər bir şagirdimiz gələcəkdə istedadlı, savadlı, yüksək intellektli kadrlar kimi dövlətimizə xidmət etsinlər. Ona görə də, biz bu addımı atdıq. Bu gün isə Bakı Avropa Liseyi yüksək tədris standartları ilə innovativ, şagirdlərə yönəlmiş və demokratiya əsaslı fəaliyyət göstərən məktəb kimi əla imicə malikdir. Liseyə hörmət yüksək rəqabətli qəbul prosesində öz əksini tapıb. 20 il ərzində Bakı Avropa Liseyinin 19 buraxılışı olub, 623 məzun Bakı Avropa Liseyinin attestatını qazanıb. Əgər ilk illərdə liseydə yalnız 100-ə yaxın uşaq təhsil alırdısa, bu il 1000-dən çox uşaq özünü liseyist adlandırır.

- Zülfiyyə xanım, bildiyimiz kimi, Bakı Avropa Liseyində digərlərindən fərqlənən müxtəlif tədris metodları tətbiq olunur. İstərdik, burada tətbiq olunan təlim metodlarının üstünlüklərindən danışasınız...

- Bakı Avropa Liseyi Azərbaycanda təhsil islahatlarının avanqardındadır. Lisey özünü Azərbaycan təhsilində yeni ənənələrin təşəbbüsçüsü kimi tanıdıb. 20 il ərzində bizim liseydə təhsil sahəsi üzrə 15 yenilik tətbiq edilib. Şəxsiyyətə yönəlmiş tədris yanaşması, fəal (interaktiv) təlim metodları, inkişafedici Fənlərarası Təlim proqramı, tədris prosesinin semestr üzrə təşkili, biliklərin yoxlanılmasında test üsulu, bonuslar daxil olmaqla 100 ballıq diferensial qiymətləndirmə sistemi, formativ qiymətləndirmə yanaşması, məktəbin idarəçiliyində demokratik metodlar, Valideyn-Müəllim Assosiasiyası, Kiçik Elmlər Akademiyası ölkədə təhsil sahəsində aparılan islahatlar çərçivəsində davamlı inkişafını qazanmış tam olmayan innovasiyaların bəziləridir. Bakı Avropa Liseyinin fərqləndirici cəhəti onun demokratik idarə edilən tədris mühitidir ki, burada şagird məktəbin idarə edilməsində və tədris prosesində bərabərhüquqlu iştirakçıdır. Liseyin innovativ inkişafedici təlim mühiti şagirdləri yaradıcılığa və axtarışa həvəsləndirir, onların istedadını müxtəlif yollarla üzə çıxarır, nümayiş etdirir və dərsdən kənar təlim imkanlarını genişləndirir. Gələcəkdə uğurlu mütəxəssislər olmaq üçün şagirdlərdə erkən yaşlarından müasir, peşəkar bacarıqlarla tanış olmaq üçün imkanlar təmin edilir.

- Siz qeyd etdiniz ki, burada təhsil alan liseyistlər xüsusi seçim metodları ilə müəyyənləşdirilir. Bəs müəllimlərinizi hansı üsullarla seçirsiniz?

- Bakı Avropa Liseyi müəllimləri də müsabiqə əsasında seçir. Bu zaman müxtəlif məsələlərə diqqət ayırırıq. Əvvəla, liseyin müəllimləri yüksək ixtisaslı olmaqla yanaşı, təlim, tərbiyə üsullarını da dərindən bilməlidirlər. Bizim bu istiqamətdə də seçimlərimizin nə qədər ədalətli və düzgün olduğu artıq təsdiqini tapıb. Müəllimlərimizin bir neçəsinin elmi dərəcəsi, beynəlxalq sertifikatları var, bəzi müəllimlərimiz “Əməkdar müəllim”, “İlin ən yaxşı müəllimi” və bu kimi başqa mükafatlara layiq görülüblər. 2008-ci ildən Azərbaycan Respublikasının Prezidenti tərəfindən liseyin 11 müəllimi “İlin ən yaxşı müəllimi” fəxri və 5 müəllimi “Əməkdar müəllim” adına layiq görülüb. Müəllimlər bir çox beynəlxalq layihələrdə iştirak ediblər, müxtəlif respublika və beynəlxalq layihələrdə onlarla treninq keçiriblər. Bizim müəllimlər fəal təlim üzrə ən yaxşı məşqçi müəllimlər kimi ölkəmizdə aparıcı yer tuturlar. Liseyin gələcək inkişafı üçün əhəmiyyətli xüsusiyyətlərdən biri də çoxlu sayda cavan, çalışqan, istedadlı və iddialı müəllimlərin liseyə qəbul olunmasıdır.

- Liseyin layihələri barədə bilmək də maraqlı olardı. Bakı Avropa Liseyi hansı layihələri reallaşdırır və bunların həyata keçirilməsi şagirdlərə nə verir?

- Bakı Avropa Liseyinin həyata keçirdiyi layihələr öz müxtəlifliyi ilə seçilir və meqa-layihələrin müxtəlif növləri (“Dünyanın mədəni-ekoloji ənənələri”, “Master klass” kimi) uşaqları axtarışa, yaradıcılığa, əlavə bacarıqlarını müxtəlif yollarla nümayiş etdirməyə və dərsdən kənar zamanda təlim imkanlarını genişləndirməyə həvəsləndirir. Bakı Avropa Liseyində Azərbaycanda ilk dəfə yaradılmış uşaqların elmi-tədqiqat bacarıqlarını inkişaf etdirən unikal təşkilat “Kiçik Elmlər Akademiyası” 2000-ci ildən fəaliyyət göstərir. Bu təşkilat şagirdlərin istənilən bilik sahəsi və mövzuda elmi iş yazmaqlarını dəstəkləyir. “Kiçik Elmlər Akademiyası”nın illik təşkil etdiyi konfranslarda tanınmış alimlərdən ibarət münsiflər heyəti bu tədqiqat işlərini qiymətləndirir. 200 nəfərə yaxın şagird liseyin “Kiçik Elmlər Akademiyası”nın akademiki adına layiq görülüb. İncəsənət, musiqi, kino, rəqs sahəsində yüksək ixtisaslı peşəkarlar bu sahələrdə uşaqların bacarıq və yaradıcılıqlarının inkişafını hər zaman dəstəkləyirlər. Müxtəlif illərdə liseydə unikal incəsənət layihələri həyata keçirilib (“Kino məktəb”, “For kids” İngilis dram studiyası və s.). Şagirdlərin 30 faizi hər il Bakının müxtəlif peşəkar səhnələrində “İstedad” adlı rəqs qrupunun teatr tamaşaları və konsertlərində iştirak edir.

Onu da qeyd edim ki, bizim liseyistlərimiz aktiv sosial həyat tərzi sürür. Təkcə son illərdə liseyistlər 5 sosial, 8 ekoloji aksiya və layihədə iştirak edib, 29 xeyriyyə tədbiri həyata keçiriblər. Liseydə hər il bir sıra xeyriyyə məqsədilə müxtəlif tədbirlər keçirilir. Onların bəziləri (Novruz Bayramı ərəfəsində keçirilən uşaq yarmarkası) 2005-ci ildən başlayaraq ənənəvi olaraq keçirilir. Liseyin xeyriyyə ənənələri uşaqları daha mehriban, tolerant və həssas olmağa sövq edir.

- İstərdik, Liseyin qazandığı nailiyyətlər haqqında da məlumat verəsiniz. 20 illik fəaliyyəti dövründə Bakı Avropa Liseyi hansı nailiyyətləri qazanıb?

- Liseyin şagirdləri 20 beynəlxalq və onlarla yerli layihələrdə iştirak ediblər. Onlar bir sıra respublika və beynəlxalq olimpiadalarda iştirak ediblər, 7 nəfəri isə qalib gəlib. Respublika və beynəlxalq rəsm müsabiqələrində 500 şagirdimiz iştirak edib, onlardan 22 nəfəri qalib olaraq diplomla, 170 nəfəri müxtəlif fərman və sertifikatlarla mükafatlandırılıb, 6 şagird Beynəlxalq Uşaq Rəsm Olimpiadasının qalibi olub, 13 şagirdin isə fərdi sərgisi keçirilib. Liseyin şagirdləri hər il şəhər, respublika və beynəlxalq idman yarışlarında iştirak edərək müxtəlif mükafatlara və birinci yerlərə layiq görülürlər. Liseyin 9 şagirdi fərdi təqaüdə layiq görülüb. Hər il şagirdlərin 100 faiz ali məktəblərə yüksək ballarla daxil olurlar. Lisey Azərbaycanda ali məktəblərə daxil olanların sayına görə ən yüksək reytinqə malikdir. Bir çox məzunlarımız dünyanın ən tanınmış universitetlərində təhsil alırlar. 1998-ci ildən bu günədək 64 məzunumuz ali məktəblərə qəbul imtahanlarında 600-dən çox bal qazanıb. Gördüyümüz işlərin nəticələrini biz aldığımız mükafatlarda da görürük. Bakı Avropa Liseyi 2000-2005-ci illərdə “Fəal təlim və məktəb rəhbərliyi” layihəsi çərçivəsində UNİCEF tərəfindən fəal təlimə əsaslanan nümunəvi məktəb adına layiq görülüb, 2007-ci ildən Azərbaycan Respublikası Təhsil Nazirliyi tərəfindən həyata keçirilən “Elektron məktəb” layihəsi üzrə pilot məktəb kimi fəaliyyət göstərməyə başlayıb. Bundan başqa, 2008-ci ildə Azərbaycan Respublikası Prezidenti tərəfindən “İlin ən yaxşı məktəbi” adına layiq görülüb, 2010-cu ildə “Məktəb uşağın dostudur” layihəsi çərçivəsində UNİCEF tərəfindən nümunəvi məktəb adına layiq görülüb.

- Zülfiyyə xanım, sonda qəzetimizin kollektivi və çoxminli oxucularımız adından 20 illik yubileyiniz münasibətilə sizi və rəhbərlik etdiyiniz liseyin kollektivini təbrik edir, fəaliyyətinizdə yeni və daha böyük uğurlar arzulayırıq.

- Mən də diqqətinizə və xoş arzularınıza görə qəzetinizə dərin minnətdarlığımı bildirirəm.

 

 

Aqşin ŞAHİNOĞLU

 

Yeni Azərbaycan.- 2011.- 17 may.- S.6.