Ulu öndər
Heydər Əliyevin torpaq islahatları Azərbaycanın 20
illik inkişaf tarixində müstəsna rola malikdir
Dövlət
Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsinin sədri,
akademik Qərib Məmmədov www.yap.org.az saytına müsahibə
verib:
- Qərib
müəllim, ölkəmizin ikinci dəfə müstəqillik
əldə etməsindən 20 il
ötür. Ötən bu müddət ərzində
əsası Ulu öndərimiz Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulmuş torpaq islahatının həyata keçirilməsində
Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsinin
üzərinə böyük məsuliyyət
düşmüşdür. Sizcə, torpaq
islahatının aparılması hansı zərurətdən
yaranmışdı və bu 20 ildə əldə edilən nəticələr
Sizi qane edirmi?
- Məlumdur
ki, 1991-ci ildə Sovetlər Birliyinin dağılmasından
sonra mövcud olan asılı iqtisadiyyat sistemi digər
respublikalar kimi, Azərbaycanı da ağır iqtisadi
böhrana saldı. Respublikanı bu böhrandan
çıxarmanın yeganə və düzgün yolu ölkə
iqtisadiyyatını qısa bir müddətə yeni iqtisadi əsaslarla
bərpa etmək idi ki, bunun da həyata keçirilməsi
üçün ilk növbədə, aqrar-torpaq islahatları
aparmaq lazım gəlirdi. Müstəqillik əldə
edilməsinin ilk üç ili (1991-1993) ərzində
ölkə qarşısında duran çoxsaylı iqtisadi,
ictimai-siyasi və başqa problemlər nəinki həll
olunmur, əksinə, qonşu Ermənistanın Azərbaycana
qarşı hərbi təcavüzü nəticəsində
daha da dərinləşirdi. Bu təcavüz nəticəsində
bir milyona yaxın həmvətənimiz qaçqın və məcburi
köçkün vəziyyətinə düşdü.
Bu illər həm də dövlət
çevrilişi cəhdləri və siyasi intriqalar
dövrü kimi səciyyələnir. O zamankı
ölkə rəhbərliyinin səriştəsizliyi
ucbatından respublikada sənaye məhsulları istehsalı 62
faiz, kənd təsərrüfatı məhsulları - 44 faizə
düşmüş, əhalinin həyat səviyyəsi xeyli
pisləşmişdi.
Belə ağır günlərdə xalqımız
öz xoşbəxtliyinin xilaskarı kimi Ulu öndərimiz
Heydər Əliyevə üz tutdu. Çünki onlar yaxşı bilirdilər
ki, Ümummilli liderimiz hələ sovetlər dönəmində
respublikamıza rəhbərlik etdiyi 1969-cu ildən torpaq amilinə
yüksək qiymət vermiş, Azərbaycan
Respublikasının başçısı kimi xalq təsərrüfatının
bütün sahələrini, o cümlədən, kənd təsərrüfatında
yaranmış geriliyin səbəblərini avqust plenumunda
geniş təhlil edib, 1970-ci ilin iyul ayında SSRİ Nazirlər
Sovetində “Azərbaycan SSR-də kənd təsərrüfatı
istehsalının daha da intensivləşdirilməsi tədbirləri
haqqında” qərar qəbul etdirmişdir. Təbii
ki, həmin dövr üçün bu istək böyük cəsarət
və əzmkarlıq tələb edirdi.
Nəhayət, Azərbaycan xalqının bütöv əksəriyyətinin
təkidli xahiş və tələbi ilə hakimiyyətə
gələn Ulu öndərimiz Heydər Əliyev tarixdə
heç vaxt Azərbaycan kəndlisinə aid olmayan
torpağı kəndliyə verməklə, tarixi ədaləti
bərpa etmək qərarına gəldi.
“Torpaq
islahatı haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununun
1996-cı ildə qəbul edilməsinə baxmayaraq, bu məsələnin
təməli, əslində, Heydər Əliyevin
Naxçıvan Muxtar Respublikasının Ali Məclisinə rəhbərlik
etdiyi dövrdə, 1992-ci ildə Culfa rayonunun Şurut və
Gal kəndlərindəki torpaqların kəndlilərə
verilməsi ilə qoyulmuşdu.
Torpaq - vətəndaş
münasibətlərində həyata keçirilən tarixi və
inqilabi hadisənin birinci mərhələsinin
yekunlarını Ulu öndər Heydər Əliyev olduqca
yüksək qiymətləndirərək demişdir: “Biz
torpaq islahatının aparılmasında radikal tədbirlərə
əl atmışıq. Deməliyəm ki, nəticə
idealdır. Özü də bu, hələlik
başlanğıcdır”.
Torpaq islahatları nəticəsində respublikamızda
mövcud olmuş 2032 təsərrüfat, yəni, kolxoz və
sovxozlar ləğv edilərək, onların əkinə
yararlı münbit torpaqları əhaliyə
paylanıldı. İşğal olunmuş
rayonlarımız istisna olmaqla ölkəmizdə torpaq
payı almaq hüququ olan 870 min ailəyə torpaq payı
verildi. Bu, 3 442 778 subyekt demək idi. Torpaq islahatları nəticəsində torpaq üzərində
üç mülkiyyət forması müəyyənləşdi.
Azərbaycanın vahid torpaq fondunu təşkil edən 8 641
506 hektar torpaq sahəsindən 4 913 639 hektarı, başqa
sözlə 56,9 faizi dövlət
mülkiyyətində saxlanıldı; 2 032 744 hektarı, yəni,
23,5 faizi bələdiyyə mülkiyyətinə verildi; 1 695
123 hektarı, yəni, 19,6 faizi isə xüsusi mülkiyyətə
ayrıldı.
Torpaq
islahatları həmişə inkişafda olan dinamik bir
prosesdir ki, bu proses də digər proseslərlə kompleks
şəkildə həyata keçirilir. Torpaq islahatlarının
birinci mərhələsi olan torpaqların xüsusi mülkiyyətə
verilməsi ilə yanaşı, ölkədə vahid torpaq
fondu üzrə dövlət torpaq kadastrı, torpaqların
monitorinqi və yerquruluşu işlərinin də həyata
keçirilməsi xüsusi əhəmiyyət kəsb etdiyindən
bu işlərin nizama salınmasının hüquqi əsaslarını
tənzimləyən “Dövlət torpaq kadastrı,
torpaqların monitorinqi və yerquruluşu haqqında” Azərbaycan
Respublikasının Qanunu qəbul edilmişdir (12 mart 1999-cu
il). Bu Qanuna və digər qanunvericilik aktlarına uyğun
olaraq “Torpaq-kadastr sənədlərinin aparılması
qaydaları” və eləcə də, “Dövlət torpaq
kadastrının aparılması qaydaları haqqında”,
“Dövlət torpaq kadastrı fondunun yaradılması, istifadəsi
və mühafizəsi haqqında”, “Yerquruluşu işlərinin
aparılması qaydaları haqqında” əsasnamələr
hazırlanmış və Azərbaycan Respublikası Nazirlər
Kabinetinin 1999-cu il 7 iyun tarixli 94 nömrəli qərarı ilə
təsdiq edilmişdir.
Azərbaycan
Respublikasının Torpaq Məcəlləsinə uyğun
olaraq torpaqlardan istifadə edilməsinin hüquqi əsasları,
növləri, torpaq mülkiyyətçiləri, istifadəçiləri
və kateqoriyaları üzrə bölüşdürülməsi,
torpaqların kəmiyyət xarakteristikası, habelə,
torpaqların bonitirovkası və iqtisadi qiymətləndirilməsi
haqqında lazımi məlumat və sənədlər
sistemini əks etdirən dövlət torpaq kadastrı
yaradılmışdır.
Dövlət
Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsi Dünya
Bankının “Təsərrüfatların özəlləşdirilməsi”
layihəsi çərçivəsində respublikanın Lənkəran,
Salyan, Ucar, Bərdə, Xaçmaz rayonları və
Naxçıvan MR-da 6 nümunəvi özəl pilot təsərrüfatlar
üçün zəruri kompleks yerquruluşu layihələri
hazırlamaqla vətəndaşların (ailələrin)
adına tərtib edilmiş hüquqi sənədlərə
dair kadastr və qeydiyyat işlərinin aparılmasını
təmin etmişdir. Dünya Bankının 2-ci
layihəsi olan “Kənd təsərrüfatının
inkişafı və kreditləşdirilməsi” layihəsi
çərçivəsində işlərin həyata
keçirilməsində Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə
Komitəsi də iştirak etmişdir. Belə ki, həmin
layihə çərçivəsində Dövlət Torpaq və
Xəritəçəkmə Komitəsində olmuş
ABŞ, Kanada, Yaponiya, Fransa, İsveçrə, Finlandiya,
Almaniya, Hollandiya, Türkiyə və s. kimi ölkələrdən
gəlmiş mütəxəssislər Komitənin müasir
avadanlıq və informasiya texnologiyası ilə təmin
olunma səviyyəsini çox yüksək qiymətləndirmişlər.
Respublikamızda aparılan torpaq islahatları
digər MDB ölkələrinin daima marağına səbəb
olmuş, bu istiqamətdə Azərbaycanda torpaq
islahatlarının aparılması prosesini əhatə edən
hüquqi bazanın öyrənilməsinə maraq göstərilmiş
və bu prosesin idarə edilməsi və həyata
keçirilməsi mexanizmlərinə xüsusi diqqət
yönəldilmişdir. Bu məqsədlə,
həmçinin, Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə
Komitəsində “Heydər Əliyev torpaq islahatı” məktəbi
yaradılmış və hal-hazırda da bu məktəbdə
mütəxəssislərin bilik səviyyəsinin
artırılması istiqamətində treninqlər və
seminar-məşğələlər davam etdirilir.
- Bu
gün respublika əhalisinin yarısının
yaşadığı kənddə aqrar islahatların yeni mərhələsi
başlanmışdır. Ona görə də, dövlət
başçısı kəndin sosial-iqtisadi strukturunun
yaxşılaşdırılması, burada müasir tələblərə
cavab verən istehsal, sosial infrastrukturun yaradılması, aqrar
sektorun inkişafında müşahidə olunan müsbət
meyillərin daha da güclənməsi, regionlarda istehsal edilən
məhsulların səmərəliliyinin və keyfiyyətinin
yüksəlməsi və s. istiqamətlərdə
görülən işlərin miqyasının genişləndirilməsini
prioritet vəzifə kimi qiymətləndirir.
- Bu tarixi
bir həqiqətdir ki, cənab İlham Əliyev Azərbaycan
xalqının xoşbəxt gələcəyi və həmin
gələcəyin əbədi qoruyucuları olan Azərbaycan
gəncliyinin sağlam və vətənpərvər ruhda
böyüməsi üçün əlindən gələni
əsirgəmir. Cənab Prezident hələ
2000-ci ildə bu sağlam siyasəti Milli Olimpiya Komitəsinin
prezidenti olarkən bütün bölgələrdə
müasir tipli idman komplekslərinin inkişaf etdirilməsi ilə
başlamışdır. Bu qayğı
indinin özündə də cənab Prezident İlham Əliyev
tərəfindən göstərilir. Bu
komplekslərin müasir tələblərə cavab verən səviyyədə
inşası üçün tələb olunan torpaq sahələri
Komitə tərəfindən struktur vahidləri ilə birlikdə
qısa müddətdə naturada və yerquruluşu sənədləri
ilə müəyyən edilmişdir.
1988-ci ildən
Azərbaycana torpaq iddiası edən Ermənistanla qanlı
toqquşmaların dayanması məqsədilə 1994-cü
ildə Moskvada Ermənistanla Azərbaycan arasında atəşkəsin
müvəqqəti elan edilməsi haqqında müqavilənin
imzalanmasından sonra 1994-cü ilin sentyabrında Azərbaycan
hökumətinin xarici neft şirkətləri ilə
imzaladığı “Əsrin müqaviləsi”nin mühüm
bir vasitəsi olan, Supsada uzunluğu 830 km, gündəlik
maksimum ötürmə gücü 115 min barel, hər birinin
tutumu 250 min barel olan dörd terminalın tikintisinə
başlanıldı və 1999-cu il aprel ayının 17-də
Supsada ilkin Xəzər neftinin Qərb istiqamətində nəqli
üçün Bakı-Supsa ixrac boru kəmərinin və
Supsa yerüstü terminalının təntənəli rəsmi
açılış mərasimi oldu.
Bu dövrdə yalnız iqtisadi deyil, həmçinin,
çox böyük geopolitik əhəmiyyət
daşıyan, region ölkələrinin gələcək
ictimai-siyasi və iqtisadi həyatında ciddi dəyişikliklərə
yol açan Bakı-Tbilisi-Ceyhan neft boru kəməri istifadəyə
verilmişdir.
Bakı-Tbilisi-Ərzurum qaz boru kəmərinin
çəkilməsi Azərbaycan qazının birbaşa
dünya bazarına çıxarılması baxımından
mühüm əhəmiyyət kəsb edir və dövlət
büdcəsinin gəlir hissəsinin formalaşmasında vacib
rol oynayır. Həmçinin, ötən
dövr ərzində Bakı-Tbilisi-Qars dəmiryolu xəttinin
inşası istiqamətində böyük işlər
görülmüş, bəzi dövlətlərin və beynəlxalq
qurumların təzyiqlərinə baxmayaraq, Azərbaycan layihənin
maliyyələşdirilməsi ilə bağlı məsələləri
qətiyyətlə öz üzərinə
götürmüş, bu istiqamətdə mühüm
razılaşmalar əldə etmişdir. Bu
layihələr birlikdə Avropanın enerji təhlükəsizliyi
baxımından müstəsna rol oynayır və ölkəmizin
dünya üçün geopolitik əhəmiyyətini xeyli dərəcədə
artırır.
Prezident
İlham Əliyevin bəyan etdiyi regionların sosial-iqtisadi
inkişafı siyasətində ölkəmizdə
yoxsulluğun azaldılmasına yönəldilmiş tədbirlər
sistemində yeni iş yerlərinin yaradılması həlledici
amillərdən biri kimi qarşıya əsas məqsəd
kimi qoyuldu.
Heç şübhəsiz ki, yoxsulluğun sürətlə
azalması, millətin genefondunun qorunması, ailələrin,
uşaqların xoşbəxtliyi, ölkənin iqtisadi qüdrətinin
artmasına xidmət edən əsas amillərdən biridir. Bu reallıq
Prezident İlham Əliyevi daim narahat edən əsas məsələlərdən
biri olmuşdur.
Azərbaycan ta qədimdən ənənəvi kənd təsərrüfatı
istehsalının inkişafı üçün əlverişli
şəraitə və unikal imkanlara malik ölkə hesab
edilir. Aqrar sektor onilliklər boyu ölkəmizin iqtisadiyyatında
mühüm yer tutmuşdur, bu meyil indi də davam edir. Müasir dövrün fərqləndirici xüsusiyyəti
ondan ibarətdir ki, kənd təsərrüfatının idarə
edilməsi sahəsində köklü dəyişikliklər
edilmiş, kəndlilər əsrlər boyu həsrətlə
gözlədikləri arzuya qovuşmuş və nəticədə
onlar torpağa sahiblik əldə etməklə, xüsusi
mülkiyyətçiyə çevrilmişlər.
Aparılan müqayisəli təhlillərdən
görünür ki, aqrar islahatların birinci mərhələsinin
nəticələri uğurlu olmuşdur: istehsalın həcmi
xeyli artmış, yerli mənbələr hesabına əhalinin
ərzaqla təchizat səviyyəsi
yaxşılaşmış, ölkənin ərzaq təhlükəsizliyinin
təmin edilməsi üçün real şərait
yaranmışdır.
- Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 14 aprel 2009-cu il tarixli Fərmanı
ilə təsdiq edilmiş “Azərbaycan Respublikası regionlarının
2009-2013-cü illərdə sosial-iqtisadi inkişafı
Dövlət Proqramı” əslində, “Azərbaycan
Respublikası regionlarının sosial-iqtisadi inkişafı
(2004-2008-ci illər) Dövlət Proqramı”nın davamı
kimi qiymətləndirilir. Bu Dövlət
Proqramlarının icrası məqsədilə Komitə tərəfindən
nə kimi işlər görülmüşdür?
- “Azərbaycan
Respublikası regionlarının sosial-iqtisadi inkişafı
Dövlət Proqramı”nın (2004-2008-ci
illər) icrası ilə əlaqədar respublikamızın
ayrı-ayrı rayonlarının ərazisindəki
torpaqların şorlaşmaya, şorakətləşməyə,
eroziyaya və deqradasiyaya uğrama dərəcəsinin müəyyənləşdirilməsi
məqsədilə irimiqyaslı torpaq-meliorasiya tədqiqat
işləri aparılmışdır. Belə ki, əvvəlki
illərdə olduğu kimi, dövlət və xüsusi
mülkiyyətdə olan torpaq sahələrində
torpaqların münbitlik vəziyyəti haqqında, xüsusən,
onların təbii və antropogen təsirlərə (təkrar
şorlaşma, qrunt sularının dərinlik səviyyələri
və minerallaşma dərəcələri, eroziyaya,
deqradasiyaya uğrama dərəcələri, bataqlaşma,
sürüşmə, təsərrüfat yerlərinin
deformasiyaya uğrama vəziyyəti, məhsuldar torpaq-bitki
örtüyünə malik sahələrdə tikinti işlərinin
aparılması vəziyyəti və s.) məruz qalmaları,
torpaq istifadəçilərinin istifadəsindəki
torpaqların texniki uçot vəziyyəti haqqında məlumatlar
öyrənilmişdir.
Ölkə
Prezidenti cənab İlham Əliyevin imzaladığı “Azərbaycan
Respublikası regionlarının 2009-2013-cü illərdə
sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı” və
“2008-2015-ci illərdə Azərbaycan Respublikasında əhalinin
ərzaq məhsulları ilə etibarlı təminatına
dair Dövlət Proqramı” və Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin 2009-cu il 14 aprel tarixli 80 nömrəli Fərmanı
ilə təsdiq edilmiş “Azərbaycan Respublikası
regionlarının 2009-2013-cü illərdə sosial-iqtisadi
inkişafı Dövlət Proqramı” üzrə
tapşırıqlar Komitə tərəfindən uğurla
yerinə yetirilir.
“Azərbaycan
Respublikası regionlarının 2009-2013-cü illərdə
sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı”nın vəzifələri və regionların
prioritet istiqamətlərində əsas məqsədi ölkədə
qeyri-neft sektorunun inkişafının sürətləndirilməsinə,
iqtisadiyyatın diversifikasiyasına, tarazlı regional və
davamlı sosial-iqtisadi inkişafa, əhalinin həyat səviyyəsinin
daha da yaxşılaşdırılmasına nail olmaqdan ibarətdir.
2008-2015-ci illəri əhatə edən Azərbaycan
Respublikasında əhalinin ərzaq məhsulları ilə
etibarlı təminatına dair Dövlət Proqramında
Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsi
olaraq görüləcək işləri bir daha təkmilləşdirmək
məqsədilə “Azərbaycan Respublikası
regionlarının 2009-2013-cü illərdə sosial-iqtisadi
inkişafı Dövlət Proqramı”nda möhtərəm
Prezidentimiz, Ulu öndər Heydər Əliyevin iqtisadi-siyasi
kursunun layiqli davamçısı cənab İlham Əliyevin
imzaladığı Dövlət Proqramının 4.1.13. - Torpaqların texniki
uçotunun elektron formatda aparılmasının,
bonitirovkasının, iqtisadi qiymətləndirilməsinin və
xəritələşdirilməsinin təmin edilməsi bəndini
rəhbər tutaraq Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə
Komitəsi Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 14 aprel 2009-cu
il tarixli 80 nömrəli Fərmanı ilə təsdiq
edilmiş “Azərbaycan Respublikası regionlarının
2009-2013-cü illərdə sosial-iqtisadi inkişafı
Dövlət Proqramı”nın Tədbirlər Planının
4.1.13-cü bəndi ilə 2009-2013-cü illərdə
torpaqların texniki uçotunun elektron formatda
aparılmasının, bonitirovkasının, iqtisadi qiymətləndirilməsinin
və xəritələşdirilməsinin təmin edilməsi
ölkə əhəmiyyətli tədbirlər
sırasına aid edilmiş və bu tədbiri Dövlət
Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsinin
Dövlət Yerquruluşu Layihə İnstitutu həyata
keçirmişdir.
Bakı şəhərinin su təchizatının
yaxşılaşdırılması məqsədilə,
Oğuz-Qəbələ-Bakı su kəmərinin mühafizə
zolağının naturada müəyyənləşdirilməsi
və xəritələşdirilməsi təmin olunmuşdur.
Bakı
şəhəri və Abşeron yarımadasında nəqliyyatın
intellektual idarə edilməsi layihəsi üzrə şəhərin
2200 km2 ərazisində nəqliyyatın intellektual idarə
edilməsi üçün Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə
Komitəsi tərəfindən rəqəmsal xəritələr
hazırlanmışdır. Bu xəritələrdə
57 növdə 3d formatında məlumatlar həm mətn, həm
də qrafiki formada hazırlanmış, aidiyyəti üzrə
təhvil verilmişdir. Bu işin əsas
sifarişçisi Azərbaycan Respublikasının Nəqliyyat
Nazirliyidir və işin yerinə yetirilməsi Koreyanın SKCS
şirkətinə həvalə edilmişdir. İşin əsas hissəsi olan rəqəmsal xəritələr
Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsi
tərəfindən hazırlanmışdır. Bu xəritələr
əsasında Bakı şəhərinin və Abşeron
yarımadasının ərazilərində nəqliyyat vasitələrinin
hərəkəti üçün yolların gediş istiqaməti,
yol nişanları, döngələr, binalar, bina nömrələri,
yolların adları, strateji obyektlərin adları və
ünvanları, parklar və s. barədə vizual
görüntü yaranır və eləcə də, istənilən
yerdən tələb olunan yerə qədər olan məsafə
və vaxt tez bir zamanda təyin edilir.
Dövlət Proqramlarının əsas tərkib hissəsi
olan ölkədaxili magistral, avtomobil yollarının və yol
infrastrukturunun inkişaf etdirilməsi məqsədilə
İnstitutun mütəxəssisləri tərəfindən
Bakı-Astara və Gəncə-Qazax magistral yollarının
yenidən qurulması ilə əlaqədar Nəqliyyat
Nazirliyinin sifarişi əsasında topogeodeziya işləri
yerinə yetirilmişdir. Həmçinin, “Azəryolservis” ASC ilə
bağlanılmış müqavilə əsasında Tovuz
şəhər dairəvi avtomobil yolunun (İpək Yolunun)
mühafizə zolağında layihə-axtarış işləri
aparılaraq zolağa düşən pay torpaqlarının sərhədləri
müəyyənləşdirilib xəritələşdirilərək
sifarişçiyə təhvil verilmişdir.
“Milli su təchizatı və kanalizasiya xidmətləri
layihəsi” və “Kiçik şəhərlərdə su təchizatı
və kanalizasiya layihəsi” çərçivəsində mərhələlərlə
topoqrafik planalma və planların tərtibatı işləri
aparılır.
Məlumdur ki, hər dövlətin inkişafı onun vətəndaşlarının
yaşayış tərzi ilə ölçülür. Bu gün Azərbaycanda
yaşayan insanların sosial rifah halının aydan-aya deyil
gündən-günə yüksəlməsi inkaredilməz
faktdır. Harada Ulu öndərin əllərinin
izi, zəhməti, əməyi, adı varsa, orada yalnız
uğurlardan, işıqlı sabahdan söhbət
açıla bilər.
- Möhtərəm Prezidentimiz cənab İlham Əliyevin
atdığı hər bir addımın dövlətçiliyimizin
təkcə möhkəmlənməsinə deyil,
bütövlükdə ölkə vətəndaşlarının
sosial-rifah halının durmadan inkişafına yönəlməsi
həm də onu göstərir ki, Ulu öndərin ölməz
və işıqlı ideyaları həmişəyaşardır.
- Bu
işdə 2004-cü il may ayının 10-da
yaradılmış Heydər Əliyev Fondunun rəhbəri,
hörmətli millət vəkilimiz, YUNESKO-nun və
İSESKO-nun xoşməramlı səfiri, ölkəmizin
birinci xanımı Mehriban Əliyevanın müstəsna xidmətləri
göz önündədir.
Fond Ulu öndərin ideyalarının həyata
keçirilməsi prosesində yorulmadan yüksək səviyyədə
işlər aparır. Heç kimə sirr deyildir ki, Heydər Əliyev
Fondu ölkəmizin birinci xanımı Mehriban Əliyevanın
rəhbərliyi altında təkcə ölkəmizdə
deyil, eləcə də, Azərbaycanın beynəlxalq aləmə
inteqrasiyasının sürətləndirilməsində
xüsusi rola malikdir.
Heydər
Əliyev Fondunun yarandığı 2004-cü ildən az bir müddət keçməsinə
baxmayaraq, həm ölkəmizdə, həm də beynəlxalq
aləmdə xüsusi rəğbət qazanmışdır. Heydər Əliyev Fondunun fəaliyyəti cəmiyyət
həyatının bütün əhəmiyyətli sahələrini
əhatə edir. Fondun “Yeniləşən
Azərbaycana yeni məktəb” proqramı son illər ölkəmizdə
reallaşdırılan ən uğurlu layihələrdən
olmuşdur. Bu Proqram çərçivəsində
ölkəmizin müxtəlif bölgələrində onlarla
yeni məktəb tikilmiş, yüzlərlə məktəb əsaslı
şəkildə təmir edilmişdir. Bundan
başqa, “Təhsilə dəstək” layihəsi, “Uşaq evləri
və internat məktəblərinin inkişafı”
proqramları da öz növbəsində Azərbaycanda təhsilin
inkişafını sözün əsl mənasında ictimai
hərəkata çevirmişdir. Heydər
Əliyev Fondunun təhsilin inkişafı sahəsində
gördüyü işlər tək ölkəmizlə məhdudlaşmır.
Belə ki, Fond Gürcüstanda və Moskvada azərbaycanlıların
təhsil aldığı məktəblərə də
kompüter dəstləri, məktəb ləvazimatları və
digər avadanlıqlar hədiyyə etmişdir. Pakistan İslam Respublikasının zəlzələdən
zərər çəkmiş Müzəffərabad şəhərində
Fondun maliyyə dəstəyi hesabına müasir tələblərə
cavab verən ümumtəhsil məktəbi inşa
edilmişdir.
Mədəni irsin qorunması və beynəlxalq aləmdə
təbliği istiqamətində görülən işlər
də Heydər Əliyev Fondunun çoxsahəli fəaliyyətinin
bir istiqamətidir. Məhz Mehriban xanımın səyləri
nəticəsində Azərbaycan muğamı YUNESKO kimi
nüfuzlu beynəlxalq qurum tərəfindən bəşəriyyətin
şifahi qeyri-maddi irsinin şah əsərləri
siyahısına daxil edilmişdir. Bakıda
Beynəlxalq Muğam Mərkəzi tikilmişdir ki, bu mərkəz
muğamlarımızın qorunub saxlanması və
inkişafı, dünyada yayılması və beynəlxalq
muğam tədbirlərinin keçirilməsi məqsədi
daşıyır.
Fondun sosial sahədə reallaşdırdığı
layihələr də xalqa xidmətin bariz nümunəsidir. “Diabetli uşaqlara ən
yüksək qayğı”, “Talassemiyasız həyat naminə”,
“Kor və görmə qabiliyyəti zəif olan insanlar
üçün İKT-yə çıxışın təmin
edilməsi”, “Hərəmiz bir ağac əkək” layihələri
müstəqil dövlətimizdə hiss olunan sosial problemlərin
həllinin aradan qaldırılmasına bilavasitə təkan
vermişdir.
Azərbaycan həqiqətlərinin də dünyaya
çatdırılmasında da Heydər Əliyev Fondunun rolu
böyükdür. “Qarabağ həqiqətləri” toplusu, “Xocalı
soyqırımı” filmi, “Azərbaycana qarşı müharibə:
mədəni irsin hədəfə alınması”, “Müharibə
və tarixi-mədəniyyət abidələrimiz”, xarici nəşrlərdən
tərcümə edilmiş “Türklər və dünya:
munis tariximiz”, “Bakı-Tbilisi-Ceyhan boru kəməri: Qərbə
açılan neft pəncərəsi”, “Azərbaycan təbiəti”,
“Yuxuların çin olduğu yerdə”, “Bəyazidin müdafiəsi:
həqiqət və yalan”, “Əlahəzrətin
general-adyutantı” kitabları məhz Mehriban xanım Əliyevanın
təşəbbüsü ilə hazırlanaraq
bütün dünyada həqiqət
carçılarına çevrilmişdir. 4 min
səhifəlik “Azərbaycan” portalı isə öz konkret məlumatları
ilə dünyanın hər yerində Azərbaycanla
bağlı informasiya əldə etməyə xidmət edir.
Mehriban xanım Əliyevanın təşəbbüsü
ilə yaradılan bu portal, eyni zamanda, Heydər Əliyev Fondu
tərəfindən Azərbaycanda elektron hökumətin
qurulmasına ən böyük dəstəkdir.
Azərbaycanın
birinci xanımı, millət vəkili, YUNESKO-nun və
İSESKO-nun xoşməramlı səfiri Mehriban Əliyevanın
rəhbərliyi altında Heydər Əliyev Fondunun 2004-cü
ildən bəri gördüyü işləri nəzərdən
keçirəndə qürur hissi ilə demək olur ki,
Mehriban xanım Əliyevanın varlığı Azərbaycan
anaları üçün taleyin bizə bəxş etdiyi
tanrı payıdır.
Heydər
Əliyev Fonduna Mehriban xanım Əliyeva kimi bir insanın rəhbərlik
etməsi, Azərbaycanın çiçəklənməsi
yolunda gördüyü böyük işlər həm də
ona görə uğurludur ki, Azərbaycan Milli Məclisinin
deputatı, YUNESKO-nun və İSESKO-nun xoşməramlı səfiri
Mehriban xanım Əliyevanın özü müasir Azərbaycanın
dövlətçilik fəlsəfəsinin
yaradıcısı Ulu öndərimiz Heydər Əliyev
siyasi akademiyasından dərs alıb. Məhz elə Mehriban
xanım Əliyevanın Azərbaycan mədəniyyətinin,
təhsilinin, elminin, incəsənətinin durmadan artan
yaradıcı inkişafında gördüyü işlər
bir daha sübut edir ki, o, Ulu öndərimizin fenomenliyinin daha
böyük miqyasda tanıdılması üçün
bundan sonra da nələr etməyin vacibliyini dərk edən
insanlar arasında öncüllük edənlərin ön
sırasındadır.
Heydər
Əliyev Fondunun rəhbərliyi ilə Qobustan dövlət
tarixi-bədii qoruğunun virtual muzeyinin yaradılması və
Azərbaycan portalında yerləşdirilməsi ilə
bağlı görülən işlərlə əlaqədar
Qobustan dövlət tarixi-bədii qoruğu ərazisində
yerləşən milli sərvətlər xəzinəsinin
qorunması və gələcək nəsillərə
çatdırılması, eləcə də, Azərbaycan
Respublikasının qədim mədəni irsinin geniş
miqyasda təbliğ olunması məqsədi ilə Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti möhtərəm cənab
İlham Əliyev 11 iyun 2007-ci il tarixli Sərəncam
imzalamışdır. Heydər Əliyev Fondu və
Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsi
bu Sərəncamdan irəli gələn vəzifələrlə
əlaqədar Azərbaycanın qədim irsi olan Qobustanın
dünya miqyasında tanıdılmasına və təbliğ
olunmasına kömək etmək məqsədi ilə birgə
layihə həyata keçirir. Layihə
çərçivəsində Qobustan dövlət tarixi-bədii
qoruğunun virtual muzeyinin yaradılması və Azərbaycan
portalında yerləşdirilməsi nəzərdə
tutulmuşdur.
- Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə
Komitəsinin rayon və şəhər şöbələri
tərəfindən yenidən formalaşmış bələdiyyələrin
Dövlət reyestrinin aparılması və onlara şəhadətnamənin
verilməsi məqsədilə nə kimi işlər
görülmüşdür?
- Azərbaycan
Respublikasının yeni qanunvericiliyinə müvafiq olaraq bələdiyyələrin
birləşməsi nəticəsində Ədliyyə Nazirliyinin
Bələdiyyələrlə İş Mərkəzi ilə
birlikdə Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə
Komitəsinin rayon və şəhər şöbələri
tərəfindən yenidən formalaşmış bələdiyyələrin
Dövlət reyestrinin aparılması və onlara şəhadətnamənin
verilməsi məqsədilə Komitədə vacib işlər
görülmüşdür.
Məlumdur
ki, ölkənin 8 641 506 hektar vahid torpaq fondunun 2 032 744
hektarı (23,5%) bələdiyyə mülkiyyətinə
aiddir. 1999-cu ildə hüquqi status almış 2667 bələdiyyənin
torpaqları və 1999-cu ildən 2009-cu ilədək yeni
hüquqi status almış bələdiyyələrin
torpaqları zəruri yerquruluşu xəritələri tərtib
edilməklə özlərinə təhvil verilmişdir. Azərbaycan
Respublikasının yeni qanunvericiliyinə müvafiq olaraq bələdiyyələrin
birləşməsi nəticəsində Ədliyyə
Nazirliyinin Bələdiyyələrlə İş Mərkəzi
ilə birlikdə Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə
Komitəsinin rayon və şəhər şöbələri
tərəfindən yenidən formalaşmış 1718 bələdiyyənin
torpaqları əvvəlki bələdiyyələrdən təhvil-təslim
olmuşdur. Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisi tərəfindən
bələdiyyələrin Dövlət reyestrinin
aparılması və onlara şəhadətnamənin verilməsi
məqsədilə bələdiyyələrin sərhədlərinin
müəyyənləşdirilməsi,
razılaşdırılması, sərhədlərinin əsas
döngə nöqtələrində mərz
nişanlarının basdırılması və nəticəsinin
xəritələşdirilərək Azərbaycan
Respublikası Prezidenti Administrasiyası vasitəsilə Azərbaycan
Respublikasının Milli Məclisinə təqdim edilməsi
üçün zəruri tədbirlər
görülmüşdür. Belə ki, bələdiyyələrin
xəritələrinin hazırlanması məqsədilə zəruri
olan və qanunvericilikdə nəzərdə tutulmuş
bildiriş və aktların nümunələri qısa
müddətdə hazırlanmış və Komitənin
2010-cu il 7 iyun tarixli kollegiya iclasında
baxılaraq təsdiq edilmişdir.
- Ərazi vahidləri və inzibati ərazi dairələrinin
dövlət reyestri ilə bağlı onların xəritələrinin
hazırlanması barədə görülən işlərlə
əlaqədar nə deyə bilərsiniz?
- Qeyd edilən sahədə görülən
işlərlə əlaqədar respublika üzrə mövcud
1959 inzibati ərazi dairəsindən və 4593 ərazi vahidindən
47 rayon üzrə 403 inzibati ərazi dairəsinin və 846 ərazi
vahidinin sərhədlərinin döngə nöqtələrinin
koordinatlarının müəyyən edilməsi, mərz
nişanlarının basdırılması və xəritələşdirilməsi
işlərinə başlanılmış və bundan 200
inzibati ərazi dairəsinin və 344 inzibati ərazi vahidinin
Dövlət reyestrinin aparılması və onlara Şəhadətnamənin
verilməsi məqsədi ilə xəritələri
hazırlanıb, təsdiq edilərək digər sənədlərlə
birlikdə Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisinə
təqdim olunmuşdur.
Vətəndaşların
qanuni istifadəsində olan həyətyanı, bağ sahələri
və fərdi yaşayış evi altındakı torpaqların sənədləşdirilməsi
ilə bağlı indiyədək Komitə tərəfindən 2637 yaşayış məntəqəsi
üzrə 801688 vətəndaşın adına kompleks və
fərdi qaydada Şəhadətnamə, 551 yaşayış
məntəqəsi üzrə 190635 vətəndaşın
adına isə kompleks qaydada plan və ölçü sənədi
hazırlanıb verilmişdir.
Torpaq-kadastr
xəritələri, yerquruluşu, mərzçəkmə və
mərz nişanları ilə əlaqədar Dövlət
Yerquruluşu Layihə İnstitutu təkcə 2010-cu ildə
respublikanın 23 rayonunun 137 inzibati ərazi vahidi üzrə
elektron taxeometr və CPS alətləri ilə elektron kadastr xəritələrinin
hazırlanması üçün planaalma işlərini, 89
hektar ərazidə torpaqların ekologiyası və
rekultivasiyası üzrə layihə-tədqiqat işlərini,
16 rayonda 26 bələdiyyənin
mülkiyyətinə aid torpaqlar üzərində
hüququ təsdiq edən sənədlərin verilməsi məqsədi
ilə inventarlaşdırma işlərini, 2 rayonda 4 təsərrüfat
üzrə rayon kadastr xəritələrinin
hazırlanmasına dair işlərini, 22 min 823 hektar dövlət
mülkiyyətində olan qış otlaqlarının
inventarlaşdırılması üzrə çöl tədqiqat
işlərini, 17 rayonun ərazisində 133 min 626 hektar sahədə
suvarılan torpaqların inventarlaşdırılmasına dair
çöl və kameral işlərini, torpaqların keyfiyyət
göstəricilərinin dəqiqləşdirilməsi üzrə
142 min 916 hektarda bonitirovka və xəritələşdirmə
işlərini, 22 rayon 260 inzibati ərazi dairəsi üzrə 698 min 811 hektar ərazidə
torpaqların elektron formatda iqtisadi qiymətləndirilməsi
işlərini, 3 rayonda xüsusi mülkiyyətdə olan 8 min
061 hektar ərazidə kənd təsərrüfatına
yararlı torpaqların meliorasiya tədbirlərinə
ehtiyacını müəyyənləşdirmək
üçün inventarlaşdırma işlərini
aparmışdır. Torpaqların şorlaşma, şorakətləşmə
və eroziyaya uğrama dərəcələrinin müəyyənləşdirilməsi
üzrə kameral işləri, münbitlik göstəricilərinin
müəyyən edilməsi məqsədilə 8 rayonda 382 min
034 hektar kəndətrafı
örüş, yay otlaqları
və asudə dövlət ehtiyat fondu torpaqlarında, 6 rayonun inzibati ərazisində
isə 84 min 368 hektar bələdiyyə mülkiyyətinə
aid kəndətrafı örüş sahələrində
geobotaniki tədqiqat işləri həyata
keçirilmişdir.
Dövlət
Torpaq Kadastrı və Monitorinqi Elm-İstehsalat Mərkəzi
tərəfindən ötən ildə respublikanın 23
rayonunun 40 yaşayış məntəqəsində vətəndaşların
qanuni istifadəsində olan həyətyanı torpaq sahələrinin
və 28 bələdiyyənin mülkiyyətinə aid torpaqların, habelə torpaq
islahatı ilə bağlı və müxtəlif
növlü təsərrüfat formaları üzrə 10714 ədəd
texniki torpaq kadastrı sənədləri (plan və
ölçü) hazırlanmış və 8 rayonun
(Göyçay, Qobustan, Masallı, Şabran, Kürdəmir,
İsmayıllı, Zərdab və Beyləqan) 111 təsərrüfatının
kadastr məlumatlarının ilkin vahid bazası
yaradılmışdır.
Komitənin
tabeliyində olan Dövlət Aerogeodeziya Müəssisəsi vasitəsi ilə geodeziya, topoqrafiya və kartoqrafiya
sahəsində də bir sıra mühüm işlər
görülmüşdür.
Bakı
Kartoqrafiya Fabriki tərəfindən Azərbaycan
Respublikasının Kompleks Atlası, Bakı şəhərinin
1:10000 miqyaslı Turist Atlası, Azərbaycan
Respublikasının Ekoloji Atlası (Azərbaycan və ingilis
dillərində), Azərbaycan Respublikasının Milli
Ensiklopediyası ilə bağlı xəritələrin tərtibatı,
Zərdab, Biləsuvar, Ağcabədi, Beyləqan, Astara, Lənkəran,
Masallı və Cəlilabad rayonlarının 1:100000
miqyasında ümumcoğrafi xəritələrinin tərtibatı
və çapı işləri yerinə yetirilmiş, 1:2000
miqyasında 508 nomenklatura, 1:5000 miqyasında 83 nomenklatura və
1:10000 miqyasında 84 nomenklatura olmaqla, cəmi 675 nomenklatura
topoxəritələr nəşr edilmiş, 1:1000 miqyaslı
ortofoto xəritələrinin və 1:5000 miqyaslı xəritələrinin
hazırlanması üçün nəzərdə
tutulmuş aerofotoçəkiliş, ortofoto xəritələrinin
peyk geodeziya çəkilişi və emalı işləri,
habelə ölkə ərazisində qurulması nəzərdə
tutulan daimi fəaliyyət göstərən peyk şəbəkəsinin
37 qəbuledici stansiyalarının tikintisi işləri həyata
keçirilmişdir. İlk dəfə olaraq
ölkə ərazisində 132 qravimetriya məntəqəsinin
qurulması və müşahidəsi işləri həyata
keçirilmişdir. Həmin 37 qəbuledici
stansiyadan biri olan mərkəzi idarəetmə sistemi Dövlət
Aerogeodeziya Müəssisəsinin əsas binasında
quraşdırılmışdır.
Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 2009-cu il 14 aprel tarixli 80 nömrəli
Fərmanı ilə təsdiq edilmiş “Azərbaycan
Respublikası regionlarının 2009-2013-cü illərdə
sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı” üzrə
2010-cu ildə sərhədlərinin 794 min döngə
nöqtəsinin koordinatları CPS qlobal mövqemüəyyənetmə
aləti vasitəsilə müəyyən edilərək
torpaqların texniki uçotunun elektron formatda aparılması,
275 min hektar ərazidə torpaqların bonitirovkasının nəticələri
elektron formatda xəritələşdirilməsi, 265 obyekt
üzrə torpaqların
iqtisadi qiymətləndirilməsi işləri həyata
keçirilmişdir.
Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 2008-ci il 25 avqust tarixli 3004 nömrəli
Sərəncamı ilə təsdiq edilmiş “2008-2015-ci illərdə
Azərbaycan Respublikasında əhalinin ərzaq məhsulları
ilə etibarlı təminatına dair Dövlət
Proqramı” üzrə 2010-cu ildə torpaq ehtiyatlarının
inventarlaşdırılması, onların kəmiyyət və
keyfiyyət göstəricilərinin dəqiqləşdirilməsi
üzrə respublikanın 17 rayonunun ərazisində 133626 ha
suvarılan torpaqların inventarlaşdırılması, 13
rayon üzrə 104 inzibati ərazi dairəsinin 186 min ha
torpaqlarının bonitirovkası, 22 rayon üzrə isə
260 inzibati ərazi dairəsi üzrə torpaqların iqtisadi
qiymətləndirilməsi elektron formatda həyata
keçirilmişdir.
- Qərib
müəllim, Azərbaycan Respublikasının dövlət sərhədlərinin
delimitasiyası və demarkasiyası məsələləri
hansı vəziyyətdədir?
- Azərbaycan
Respublikasının dövlət sərhədlərinin
delimitasiyası və demarkasiyası məsələləri
ilə bağlı Azərbaycan Respublikası Prezidentinin “Azərbaycan
Respublikası ilə Rusiya Federasiyası və Gürcüstan
arasında dövlət sərhədlərinin delimitasiyası
və demarkasiyası üzrə Dövlət Komissiyası haqqında”
1995-ci il 03 yanvar tarixli 140 nömrəli, 2002-ci il 30 iyul tarixli
965 və 966 nömrəli sərəncamlarının və
bu sərəncamlara uyğun olaraq Nazirlər Kabinetinin
“Dövlət sərhədlərinin delimitasiyası və
demarkasiyası üzrə Dövlət Komissiyasının
ekspert qrupu haqqında” 1999-cu il 20 aprel tarixli 76s nömrəli,
2002-ci il 23 oktyabr tarixli 223 nömrəli sərəncamlarının
icrası məqsədi ilə Azərbaycanın Rusiya
Federasiyası və Gürcüstanla dövlət sərhədlərinin
delimitasiya işlərinə başlanılmışdır.
Azərbaycan Respublikası ilə Rusiya Federasiyası
arasında uzunluğu 390 km olan (Balakən, Zaqatala, Qax,
Oğuz, Şəki, Qəbələ, Qusar və Xaçmaz
rayonları ilə həmsərhəd) dövlət sərhədinin
delimitasiyası işlərinə 1996-cı ildən
başlanılmış və 2010-cu ilin avqust ayında bu
işlər başa çatdırılaraq Azərbaycan
Respublikasının və Rusiya Federasiyasının Prezidentləri
tərəfindən Bakı şəhərində imzalanan 03
sentyabr 2010-cu il tarixli “Sərhəd müqaviləsi”nin təsdiqi
ilə tamamlanmışdır. Azərbaycan
Respublikası və Rusiya Federasiyası arasında imzalanan bu
müqavilə Azərbaycanın müstəqilliyinin qorunub
saxlanılması sahəsində olduqca böyük tarixi əhəmiyyətə
malik bir hüquqi sənəddir.
Qeyd etmək lazımdır ki, keçmiş Sovetlər
Birliyinə daxil olan MDB dövlətləri arasında Azərbaycan
Respublikası da Rusiya Federasiyası ilə dövlət sərhədlərinin
müəyyən edilməsinə - delimitasiya işlərinə
nail olmuşdur. “Azərbaycan Respublikası və Rusiya Federasiyası
arasında dövlət sərhədi haqqında” müqavilə
artıq Azərbaycan Respublikasının 2010-cu il
21 dekabr tarixli 27/IVQ nömrəli Qanunu ilə təsdiq edilərək
qüvvəyə minmişdir. Həmin müqavilənin ayrılmaz tərkib
hissəsi olan “Sərhəd xəttinin yazılı təsviri”
və “Sərhəd xəttinin keçməsini əks etdirən
xəritələr toplusu” 1996-2010-cu illər ərzində
Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsinin
ekspertlərinin və tabeliyində olan müvafiq
icraçı struktur vahidlərinin sahəvi ixtisaslı və
uzun illərdən bəri formalaşmış mütəxəssisləri
ilə birlikdə yerinə yetirdikləri topogeodeziya,
yerquruluşu, dövlət torpaq kadastrı və xəritəçəkmə
işlərinin nəticəsində
hazırlanmışdır.
Azərbaycan Respublikası ilə Gürcüstan
arasında dövlət sərhədinin uzunluğu 480 km təşkil
edir. Delimitasiya ilə bağlı işlər 1996-cı
ilin dekabr ayından bu günədək davam edir. Hazırda sərhədin təxminən 300 km hissəsi
hər iki tərəfin Dövlət Komissiyaları tərəfindən
razılaşdırılmışdır. Sərhədin qalan hissələrində hər iki
ölkənin ekspertləri tərəfindən torpaqların
faktiki istifadə vəziyyətinin dəqiqləşdirilməsi,
arxivlərin öyrənilməsi və digər zəruri tədbirlər
həyata keçirilir.
- Azərbaycan
Respublikası Hökuməti və Dünya Bankı tərəfindən
birgə maliyyələşdirilən “Daşınmaz Əmlakın
Qeydiyyatı Layihəsi” üzrə işlərin yerinə
yetirilməsi vəziyyəti haqqında nə deyə bilərsiniz?
- Azərbaycan
Respublikası Hökuməti və Dünya Bankı tərəfindən
birgə maliyyələşdirilən “Daşınmaz Əmlakın
Qeydiyyatı Layihəsi” üzrə işlər Azərbaycanda
2007-ci ildən başlayaraq həyata keçirilir. Azərbaycan
Respublikasının Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə
Komitəsi həmin layihənin “C” komponenti üzrə (baza xəritəçəkmə,
ortofoto və kadastr xəritələrinin hazırlanması)
görülən işlərin təşkilinə, texniki nəzarətinə
və qəbuluna
cavabdehdir. Bu komponent üzrə yerinə
yetirilmiş işlər aşağıdakılardan ibarətdir:
1. Ölkə
ərazisinin 65 min kv. km
sahəsində aerofotoçəkiliş və kosmik çəkilişi
əsasında 1:1000, 1:5000 və 1:10000 miqyaslarda
ortofotoplanların hazırlanması.
2. Ölkə
ərazisində 37 stansiyadan ibarət olan Daimi Fəaliyyət
Göstərən Peyk Geodeziya Şəbəkəsinin
qurulması. Həmin şəbəkənin mərkəzi
idarəetmə stansiyası Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə
Komitəsində qurularaq Komitənin Dövlət Aerogeodeziya
Müəssisəsi tərəfindən idarə
olunacaqdır.
3. Ölkə
ərazisinin 4 mln. ha sahəsini əhatə
edən torpaq kadastrı xəritələrinin
hazırlanması. Bu subkomponent üzrə
artıq Beynəlxalq Tender keçirilib və müvafiq
araşdırmalardan sonra qalib seçilmiş şirkətlə
tezliklə müvafiq müqavilə imzalanacaqdır.
Nəzərdə
tutulan vaxtdan 1 ay əvvəl başa çatan layihədə
Azərbaycanda şəhər kadastrı nümunəsində
torpaq kadastrı sisteminin təkmilləşdirilməsi məqsədi
ilə Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə
Komitəsinin Dövlət Torpaq Kadastrı və Monitorinqi
Elm-İstehsalat Mərkəzi ilə Azərbaycan
Respublikasının Bakı şəhərinin Xəzər
rayonunun Zirə qəsəbəsi ərazisində 1000,0 ha (10
kv.km) sahədə birgə pilot şəhər kadastrı
layihəsinin həyata keçirilməsi və müasir
kadastrın yaradılması, habelə torpaq kadastrı
üçün münasib metodologiyanın öyrənilməsi
və tətbiqi, işçilərin bilik potensialının
gücləndirilməsinin dəstəklənməsi nəzərdə
tutulmuşdur. Layihə Koreyanın Beynəlxalq Əməkdaşlıq
Agentliyi (KOİCA) tərəfindən ayrılmış
1.500.000 (bir milyon beş yüz min) ABŞ
dolları məbləğində Qrant hesabına 18 ay ərzində
həyata keçirilməli idi. Layihə üzrə işlərə
21 sentyabr 2009-cu il tarixində
başlanmışdır.
Koreyanın
Kadastr Korporasiyası Təşkilatının 4 nəfər əməkdaşı
21 sentyabr 2010-cu il tarixindən, 2009-cu ilin fevral ayından isə
7 nəfər mütəxəssisi Komitənin Dövlət
Torpaq Kadastrı və Monitorinqi Elm-İstehsalat Mərkəzində
layihənin icrası ilə bağlı iş fəaliyyətinə
başlamış, onlara layihə çərçivəsində
işləri yerinə yetirmək üçün müvafiq
iş otağı ayrılmış və avtomobil ilə təmin olunmuşlar.
Dövlət
Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsinin
Dövlət Torpaq Kadastrı və Monitorinqi Elm-İstehsalat Mərkəzi
Koreyanın Kadastr Korporasiyası Təşkilatının əməkdaşları
ilə birgə Azərbaycan Respublikasının Bakı şəhərinin
Xəzər rayonunun Zirə qəsəbəsi ərazisində
seçilmiş 1000,0 ha pilot sahədə
torpaq kadastr işlərini uğurla həyata keçirmişlər.
Layihənin icrası ilə bağlı
artıq müsbət nəticələr əldə
olunmuşdur. Belə ki, layihə çərçivəsində
Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsinin
Aparatının və Dövlət Torpaq Kadastrı və
Monitorinqi Elm-İstehsalat Mərkəzinin 20 nəfər
mütəxəssisi 2009-cu ilin noyabr ayında Koreya
Respublikasına ezam olunmuş, təcrübə mübadilələri
apararaq Koreyada aparılan torpaq kadastr işləri ilə
yaxından tanış olmuş və əldə olunmuş təcrübə
əsasında müvafiq işlərin yerinə yetirilməsində
tətbiqini təmin etmişlər. Layihə
çərçivəsində müasir geodeziya
ölçmə, çap avadanlıqları
alınmışdır.
Pilot sahədə
bu avadanlıqlar vasitəsi ilə torpaq kadastr işləri
üçün mərzçəkmə işləri yerinə
yetirilmiş və çöl ölçmə məlumatları
dərhal rəqəmli kadastr xəritələrinə
inteqrasiya olunmuşdur ki, bu da həm vaxt, həm də maliyyə
vəsaitinə qənaət cəhətdən çox önəmlidir.
Eyni zamanda, qeyd etmək istərdim ki, Dövlət
Torpaq Kadastrı və Monitorinqi Elm-İstehsalat Mərkəzində
dörd terabayt həcmində müasir serverin qurulması
yekunlaşmışdır. Dörd
terabaytlıq server şəhər kadastr sisteminin məlumat
bazasının sistemləşdirilməsi və saxlanması,
eyni zamanda, Coğrafi İnformasiya Sisteminin (GİS) daha da təkmilləşdirilməsi
üçün xidmət edəcəkdir.
Torpaq
kadastr sisteminin daha da təkmilləşdirilməsi məqsədi
ilə, layihənin Xəzər rayonunun bütün ərazisində
keçirilməsi üçün Koreya tərəfi ilə
danışıqlar aparılmış və bu barədə
ilkin razılıq əldə olunmuşdur. Oxşar
layihələrin gələcəkdə də davam etdirilməsi,
münasibətlərin daha da inkişaf etdirilməsi Dövlət
Torpaq və Xəritəçəkmə Komitəsi və
Koreyanın Kadastr Korporasiyası Təşkilatı
üçün çox önəmlidir.
- Ölkə
rəhbərinin korrupsiyaya qarşı mübarizə tədbirlərinin
gücləndirilməsi rəhbərlik etdiyiniz Komitədə
necə qarşılandı?
-
Korrupsiyaya qarşı mübarizə tədbirləri ölkə
rəhbəri cənab İlham Əliyevin hər zaman diqqət mərkəzində
olmuşdur. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2004-cü il
03 sentyabr tarixli 377 nömrəli Sərəncamı ilə təsdiq
edilmiş “Korrupsiyaya qarşı mübarizə üzrə
Dövlət Proqramı (2004-2006-cı illər)” üzrə tədbirlərin
Komitəyə aid hissəsinin vaxtında və düzgün
icra edilməsini təmin etmək məqsədilə,
korrupsiyaya qarşı mübarizə ilə bağlı Komitədə
daxili nəzarətin təşkilini və dövlət
qulluğunun nüfuzunun artırılmasını tənzimləyən
tədbirlərin həyata keçirilməsini təmin etmək
məqsədilə 2005-ci il 23 mart tarixli 59 nömrəli əmri
ilə komissiya yaradılmışdır.
Hələ
Ulu öndər Heydər Əliyevin ölkəmizə rəhbərlik
etdiyi dövrlərdə, əsasən də keçid
dövründə sosial-iqtisadi inkişafa mane olan hallara
qarşı mübarizə metodları və üsulları
genişləndirilmiş, cinayətkarlığa, o cümlədən, korrupsiyaya şərait yaradan
halların, aradan qaldırılmasına yönəldilmiş əməli
tədbirlər gücləndirilmişdir. Ulu öndərin
“Cinayətkarlığa qarşı mübarizənin gücləndirilməsi,
qanunçuluğun və hüquq qaydalarının möhkəmləndirilməsi
tədbirləri haqqında” 1994-cü il 9 avqust tarixli,
“İstehsal, xidmət, maliyyə-kredit fəaliyyətinə
dövlət nəzarətinin qaydaya salınması və əsassız
yoxlamaların qadağan edilməsi barədə” 1996-cı il
17 iyun tarixli, “Dövlət nəzarət sisteminin təkmilləşdirilməsi
və sahibkarlığın inkişafı sahəsində
süni maneələrin aradan qaldırılması haqqında”
1999-cu il 7 yanvar tarixi fərmanları, “Azərbaycan
Respublikasında iqtisadi cinayətkarlığa qarşı
mübarizə sahəsində bəzi tədbirlər
haqqında” 1998-ci il 27 yanvar tarixli Sərəncamı cinayətkarlığa,
o cümlədən, korrupsiyaya qarşı mübarizəni
dövlət siyasətinin mühüm istiqamətlərindən
biri hesab etmiş, onun daha da məqsədyönlü
aparılmasına şərait yaratmışdır. Ulu
öndərin 28 noyabr 2000-ci il tarixli 422 saylı Fərmanı
ilə təsdiq olunmuş “Torpaqlardan istifadəyə və
onların mühafizəsinə Dövlət nəzarəti
haqqında” Əsasnamə ilə verilmiş səlahiyyətləri
çərçivəsində torpaqlardan istifadəyə və
onların mühafizəsinə Dövlət nəzarəti
işinin Komitənin müfəttişləri tərəfindən
həyata keçirilməsi də torpaq sahələrinin
mülkiyyətə və icarəyə ayrılması
işlərində öz növbəsində şəffaflığı təmin
etmiş, torpaq sahəsinin ayrılması zamanı korrupsiyaya
gətirib çıxara bilən halların qarşısı
alınmışdır.
Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 2007-ci il 28 iyul tarixli 2292 nömrəli
Sərəncamı ilə təsdiq edilmiş “Şəffaflığın
artırılması və korrupsiyaya qarşı mübarizə
üzrə milli strategiyanın həyata keçirilməsi ilə
bağlı Fəaliyyət Planı (2007-2011-ci illər)” əsasında Komitənin 2007-ci il 03 sentyabr tarixli
211 nömrəli Əmri ilə təsdiq edilmiş “Tədbirlər
Planı”na müvafiq olaraq 2011-ci ildə 30.12.2010-cu il tarixli
376 nömrəli əmrlə müəyyən edilmiş və
həyata keçiriləcək tədbirlərin (müraciət,
ərizə və şikayətlərlə əlaqədar
effektiv araşdırmaların aparılması, elektron
poçt vasitəsilə ərizə və şikayətlərin
qəbulu işinin təşkili, məlumat əldə edilməsi
qaydalarının və üsullarının, məlumat əldə
edilməsi üzrə məsul olacaq struktur bölmələrinin
fəaliyyətinin təkmilləşdirilməsi, hesabatlarda
dövlət qulluğuna qəbul və qulluqla bağlı digər
məsələlərin əks etdirilməsi, ərizə və şikayətlərə
baxılması, şəffaflığın
artırılması və korrupsiyaya qarşı mübarizə
sahəsində həyata keçirilən tədbirlərə
dair hesabatların hazırlanması, hesabatların dərc
edilməsi və ictimaiyyətə açıqlanması,
şəxslərin birbaşa daxili nəzarət orqanlarına
müraciət imkanlarının yaradılması, daxili nəzarət
orqanları tərəfindən müraciətlərə
operativ və qısa müddət ərzində
baxılması, daxili nəzarət qurumlarının maddi və
texniki resurslarla təmin edilməsi, internet saytlarında məlumatların
mütəmadi yeniləşdirilməsi, göstərilən
xidmətlərə görə ödənişlər barədə
məlumatları əks etdirən lövhələrin yerləşdirilməsi,
göstərilən xidmətlərə görə nağd
ödəmələrin azaldılması, Komitənin
Aparatında və struktur bölmələrində ödənişlərin
plastik kartlar vasitəsilə həyata keçirilməsinin təmin
edilməsi, “qaynar xətt”ə daxil olan məlumatlarla əlaqədar
operativ tədbirlərin görülməsi, etik
davranış məsələləri üzrə tədris və
treninqlərin təşkil edilməsi, dövlət
qulluqçularının ixtisasartırma üzrə treninqlərə
cəlb edilməsi və rotasiya sisteminin tətbiq ediləcəyi
sahələrin müəyyən edilməsi və rotasiya
prinsipinin tətbiq edilməsi) icrasının daim nəzarətdə
saxlanılması, korrupsiyaya gətirib çıxara biləcək
halların əvvəlcədən müəyyən edilərək
bu barədə ciddi qabaqlayıcı tədbirlərin həyata
keçirilməsinin təmin edilməsi və bu işlər
üzrə görülən tədbirlərə dair
hesabatın müəyyən olunmuş qaydada Azərbaycan
Respublikasının Korrupsiyaya Qarşı Mübarizə
üzrə Komissiyasına göndərilməsinin təmin
edilməsi barədə müvafiq olaraq Komitədə yaradılmış
Komissiyaya, aidiyyəti rəhbər vəzifəli şəxslərə
və Komitənin tabeliyində olan icraçı struktur vahidlərinin
rəhbərlərinə
tapşırıqlar vermişdir.
“Bələdiyyə
torpaqlarının idarə edilməsi haqqında” Azərbaycan
Respublikası Qanununun (29 iyun 2001-ci il,
160-IIQ) 9-cu bəndində nəzərdə tutulduğu kimi, bələdiyyələr
mülkiyyətlərində olan torpaq sahələrini bilavasitə,
torpaq hərracları və müsabiqələri vasitəsilə
icarəyə, mülkiyyətə və istifadəyə verməli
olduqları halda bu əməliyyatları birbaşa həyata
keçirməyə üstünlük verirdilər ki, bu da
neqativ halların yaranmasına şərait yaradırdı.
Komitənin təklifi əsasında
bələdiyyə torpaqlarının yalnız müsabiqə
və ya hərracla mülkiyyətə və icarəyə
verilməsi ilə əlaqədar “Bələdiyyələrə
dair Azərbaycan Respublikasının bəzi qanunvericilik
aktlarına dəyişikliklər və əlavələr
edilməsi barədə” Azərbaycan Respublikasının
2007-ci il 23 oktyabr tarixli, 466-IIIQD nömrəli Qanununun tətbiq
edilməsi haqqında” Azərbaycan Respublikası Prezidentinin Sərəncamında
ölkədə bələdiyyə torpaqları üzərində
mülkiyyət, istifadə və icarə hüquqlarının yalnız torpaq hərracları və
ya müsabiqələri vasitəsilə əldə oluna biləcəyi,
torpaq sahələrinin ayrılmasında şəffaflığın
təmin edilməsi məqsədi ilə görülmüş tədbirlərdəndir.
Bu qanun bələdiyyələrin mülkiyyətlərində
olan torpaq sahələrinin bilavasitə qanunsuz olaraq
satışına son qoydu. Torpaq müsabiqələri və
hərraclarının keçirilməsi təşkilatçı
olaraq Komitəyə həvalə olundu. Komitənin
əmri ilə torpaq müsabiqələri və hərraclarının
keçirilməsini həyata keçirmək məqsədilə torpaq müsabiqə və hərrac
komissiyaları yaradıldı. Komitə tərəfindən
torpaq müsabiqə və hərrac keçirilərkən
şəffaflığın təmin edilməsi məqsədilə
komissiyalar 2 nəfər Komitə əməkdaşlarından
qalan 3 nəfər isə ictimaiyyət, bələdiyyə
assosiasiyalarından və yerli icra hakimiyyətinin nümayəndəsindən
ibarət olaraq 5 nəfərlik tərkibdə yaradıldı.
Artıq 2009-cu ildən indiyə qədər 5000-ə
yaxın müsabiqə və hərrac keçirilmiş və
bu müsabiqə və hərraclarla bağlı vətəndaşlar
tərəfindən yalnız 2 müraciət daxil olmuşdur
ki, onlar da
araşdırma zamanı öz təsdiqini
tapmamışdır.
- Qərib
müəllim, bu yaxınlarda Dövlət Torpaq və Xəritəçəkmə
Komitəsində keçirilən elmi-praktiki konfransda Sizin
“Heydər Əliyev torpaq islahatlarının Azərbaycanın
20 illik inkişaf tarixində rolu” adlı kitabınız
geniş müzakirə edilmişdir.
Bu haqda nə deyə bilərsiniz?
- 20
sentyabr 2011-ci il tarixdə Komitənin “Heydər Əliyev torpaq
islahatı” məktəbində ölkə müstəqilliyinin
20 illik inkişaf tarixinə həsr
olunmuş “Heydər Əliyev torpaq islahatlarının Azərbaycanın
20 illik inkişaf tarixində rolu” mövzusunda elmi-praktiki
konfrans keçirilmişdir. Bu konfransda təqdim
edilən “Heydər Əliyev torpaq islahatlarının Azərbaycanın
20 illik inkişaf tarixində rolu” adlı kitab və Heydər Əliyev
torpaq islahatının bu gün Onun layiqli
davamçısı cənab İlham Əliyev tərəfindən
uğurla davam etdirilməsindən bəhs edən sənədli
film bir daha onu sübut etdi ki, Heydər Əliyev torpaq
islahatı məktəbi hələ bundan sonra da ölkə vətəndaşları
tərəfindən dönə-dönə təhlil ediləcək
və öyrəniləcəkdir.
Təbii
ki, bütün bunlar ölkə müstəqilliyimizin 20 ilində
görülən uğurlu işlərin az
bir hissəsidir.
23 sentyabr
2011-ci il tarixində Azərbaycan
Respublikasının dövlət müstəqilliyinin iyirminci
ildönümünə həsr olunmuş beynəlxalq bayram tədbirində
çıxış edərkən Prezident İlham Əliyev
demişdir: “Biz 20 ildir müstəqilik. Biz
tariximizlə, mədəniyyətimizlə qürur duyuruq.
Bu gün müstəqil və azad xalq kimi
yaşamağımız ən böyük qürurverici
amildir. Azərbaycanın gələcəyi Azərbaycan
xalqının əlindədir... Bu gün qeyd
etmək istəyirik ki, bizim ən böyük nailiyyətimiz
- bizim müstəqilliyimizdir, azadlığımızdır.
Bu, Azərbaycan xalqı üçün ən
böyük sərvətdir”.
Bütün
bu deyilənlər bir daha sübut edir ki, ölkəmizin
müstəqillik əldə etdiyi bu 20 ildə
xalqımızın gələcək rifah halının
durmadan yaxşılaşması Ulu öndərimiz Heydər Əliyevin
və Onun iqtisadi-siyasi kursunun layiqli davamçısı
Prezidentimiz cənab İlham Əliyevin rəhbərliyi və
uzaqgörən siyasəti nəticəsində öz müsbət
həllini tapmaqla ölkəmizi və insanlarımızı
daha təminatlı və təhlükəsiz gələcəyə
aparacaqdır.
Yeni Azərbaycan.-
2011.- 4 oktyabr.- S.4-5.