Azərbaycan hüquqi, demokratik dövlət
quruculuğu prosesində ciddi
nailiyyətlər qazanmışdır
Milli Məclisin Hüquq siyasəti
və dövlət quruculuğu komitəsinin sədri Əli
Hüseynli www.yap.org.az saytına müsahibə verib
- Əli
müəllim, hazırda respublikamızın bütün
guşələrində Azərbaycanın dövlət
müstəqilliyinin bərpa olunmasının 20 illiyi qeyd
edilir. Sizcə, ötən bu illər ərzində Azərbaycanın
müstəqilliyinin qorunması və gücləndirilməsi
prosesində əsas faktor nədən ibarətdir?
-
Tarixi təcrübə sübut edir ki, hər hansı dövlətin
inkişafını, dünya birliyində öz layiqli yerini
tuta bilməsini şərtləndirən əsas amillərdən
biri də xalqın özünə lider olaraq seçdiyi
şəxsin fərdi keyfiyyətləridir. Çünki
dövlətin böyük və ya kiçikliyindən, malik
olduğu iqtisadi potensialdan asılı olmayaraq, son nəticədə
onun hərtərəfli tərəqqisini müəyyən edən
əsas məqamlardan biri məhz lider amilidir. Mürəkkəb,
ziddiyyətlərlə dolu tarixi prosesləri düzgün qiymətləndirən,
geosiyasi dəyişikliklərin gedişini xalqının
maraqları çərçivəsinə yönəltməyə
qadir olan, bu məqsədlə praqmatik, rasional gedişlər
etməyi bacaran, hadisələrin inkişaf axarını
qabaqlaya bilən lider ölkəsinin inkişafı, təhlükəsizliyinə
nail olmaqla yanaşı, dünya birliyində onun mövqelərini
gücləndirir.
Ümummilli
lider Heydər Əliyevi XX əsrin ictimai-siyasi fenomeni kimi
artıq bütün dünya qəbul edir. Birmənalı demək
olar ki, zəmanəmizin ən böyük azərbaycanlısı
olan Heydər Əliyev həm millətin, həm də bəşəriyyətin
dahilik meyarlarına cavab verən tarixi şəxsiyyətdir.
XX-XXI əsrlərin qovuşuğunda Azərbaycanın
demokratik və bəşəri dəyərlərə sadiq
müstəqil bir dövlət kimi formalaşması
böyük öndərimizin siyasi fəaliyyətinin nəticəsi,
1993-cü ilin iyununda xalqın təkidli tələbi ilə
Onun hakimiyyətə qayıdışının bəhrəsidir.
Bu qayıdış bütün tariximizin xüsusi mərhələsi,
əsaslı dönüş nöqtəsidir. Heydər Əliyevin
qayıdışı Azərbaycan xalqının itirilmiş
inamını özünə qaytardı, sabaha, gələcəyə
ümidini artırdı. Beləliklə, Azərbaycan dövlətçiliyinin
müqəddəratının həll edildiyi 1993-cü ilin
iyun günlərində dünya miqyaslı siyasi dövlət
xadimi Heydər Əliyevin yenidən hakimiyyətə dəvət
edilməsi ilə Azərbaycan dövləti parçalanıb
dağılmaq və müstəqilliyini itirmək kimi dəhşətli
fəlakətdən xilas oldu. Hakimiyyətə qayıdan Ulu
öndər Heydər Əliyev Azərbaycanın müstəqilliyinin
möhkəmləndirilməsini, xalqın birliyinin təmin
olunmasını, ictimai-siyasi sabitlik və iqtisadi dirçəliş
üçün zəmin yaradılmasını
özünün dövlətçilik strategiyasının
prioritet istiqaməti kimi müəyyənləşdirdi.
-
Ölkəmiz müstəqilliyini bərpa etdiyi ilk illərdə
müəyyən təxribatlar, dövlət
çevrilişinə cəhdlərlə də üz-üzə
qaldı. Bu cəhdlərin qarşısının
alınması hansı ənənənin əsasını
qoydu?
- Bəli,
belə problemlər oldu. 1994-cü ilin oktyabrında və
1995-ci ilin martında dövlət çevrilişinə
silahlı cəhdlərin göstərilməsi müstəqil
dövlətçiliyimiz üçün növbəti
sınaqlar oldu. Ulu öndər Heydər Əliyevin qətiyyəti,
xalqın öz qüdrətli liderini qəti şəkildə
dəstəkləməsi nəticəsində bu təhlükəli
cəhdlərin qarşısı alındı, ölkədə
hakimiyyəti zor və silah gücünə ələ
keçirmək ənənəsinə birdəfəlik son
qoyuldu. 1993-1995-ci illər müasir Azərbaycanın tarixinə
dövlət müstəqilliyinin qorunub saxlanılması
uğrunda mübarizə dövrü kimi
yazılmışdır. İctimai-siyasi sabitliyin və
qanunçuluğun bərqərar edilməsi bu dövrün ən
mühüm nailiyyəti oldu və Ümummilli liderimizə
dövlət quruculuğunda, iqtisadi, sosial və mədəni
həyatda böyük işlərə başlamaq,
genişmiqyaslı və ardıcıl islahatlar aparmaq
üçün əlverişli imkan yaratdı.
- Azərbaycan
dövlətçiliyinin möhkəmləndirilməsində,
sivil cəmiyyətin formalaşmasında milli Konstitusiyanın
rolunu necə dəyərləndirirsiniz?
-
Demokratik dəyərlərin üstünlüyünü qəbul
edən, azadlığın, haqq və ədalətin bərqərar
olunduğu dövlət qurmaq istəyən hər bir ölkə,
hər bir xalq üçün Konstitusiya birinci dərəcəli
əhəmiyyət daşıyır. Siyasi, iqtisadi, hüquqi
sistemin köklü şəkildə dəyişdiyi, cəmiyyətdə
keçid dövrünün başlandığı bir vaxtda
Konstitusiyanın - Əsas Qanunun rolu qat-qat artır. Bu bir həqiqətdir
ki, müstəqil dövlətimizin ilk Konstitusiyasının qəbul
olunması və müstəqillik tariximizdə ilk parlament
seçkiləri keçirilməsi ilə Azərbaycanın
tarixi inkişafının yeni bir mərhələsi
başlandı. Ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin rəhbərlik
etdiyi komissiya tərəfındən hazırlanmış
ümumxalq müzakirəsinə çıxarılan Konstitusiya
layihəsi 1995-ci il noyabrın 12-də keçirilən
referendumda - ümumxalq səsverməsində qəbul
edilmişdir. Bu mühüm tarixi əhəmiyyətə malik
sənəd ölkəmizdə insan və vətəndaş
hüquq və azadlıqlarına lazımi təminatlar
yaratmaqla hüquqi dövlət və vətəndaş cəmiyyəti
quruculuğunun möhkəm təməlini təşkil edir.
Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasında yüz illər
boyu bəşəriyyətin əldə etdiyi mütərəqqi
dəyərlər fundamental hüquq və azadlıqları
öz əksini tapmışdır.
Bildiyiniz
kimi, ölkəmizdə Konstitusiyada təsbit olunmuş hakimiyyət
bölgüsü prinsipinə uyğun dövlət idarəetmə
sistemi formalaşmış, icra, qanunvericilik və məhkəmə
orqanlarının səmərəli fəaliyyəti təmin
edilmişdir. Ölkəmizdə müxtəlif yönlü
siyasi partiyaların, ictimai təşkilatların, həmçinin,
kütləvi informasiya vasitələrinin azad fəaliyyəti
üçün yaradılmış şərait memarı və
qurucusu Heydər Əliyev olan müstəqil dövlətimizdə
siyasi plüralizmin, fikir azadlığının,
demokratiyanın bərqərar olduğunu bariz şəkildə
təsdiqləyir. Ümummilli liderimiz vicdan azadlığının
təmin edilməsini, tolerantlıq mühitinin
formalaşmasını əsl vətəndaş cəmiyyətinin
formalaşdırılması üçün mühüm
amil sayırdı və respublikaya rəhbərliyi
dövründə bu amilləri dövlət həyatının
ayrılmaz hissəsinə çevirmişdi. Əminliklə
demək olar ki, bu gün ölkəmizin məhkəmə-hüquq
sistemi beynəlxalq standartlara uyğun şəkildə yenidən
qurulmuşdur. Bu sahədə aparılan islahatlar hüquqi
dövlət quruculuğunun uğurla həyata keçirilməsi,
ölkəmizdə insan hüquqlarının təmin edilməsi
və qorunması üçün böyük əhəmiyyət
kəsb etmişdir.
-
Qeyd etdiyiniz istiqamətlərdə islahatların həyata
keçirilməsi prosesində parlamentin qəbul etdiyi qanunlar
hansı rol oynayır?
- Əlbəttə,
ölkəmizdə siyasi, iqtisadi, sosial islahatların həyata
keçirilməsi, dövlətimizin beynəlxalq birliyə
tamhüquqlu üzv kimi qəbul olunması üçün
müvafiq hüquqi bazanın yaradılması istiqamətində
mühüm addımlar atılmışdır. Belə ki,
Milli Məclisin qəbul etdiyi qanunvericilik aktlarının əsas
ruhu insan hüquqlarının müdafiəsi təminatlarının
yaradılması olmuşdur. Bunlar bir tərəfdən Azərbaycanda
hüquqi, demokratik, dünyəvi dövlət quruculuğunun
təmin edilməsi, çoxpartiyalılığa, müxtəlif
siyasi cərəyanların ideyalarının azad ifadə
olunmasına əsaslanan siyasi sistemin yaradılması, insan və
vətəndaş hüquqlarının qorunmasına xidmət
edən təsisatların formalaşması, digər tərəfdən
isə, ölkəmizdə azad rəqabətə, müasir
bazar münasibətlərinə əsaslanan iqtisadiyyatın
qurulması məqsədini güdən qanunvericilik tədbirlərini
əhatə etmişdir.
- Bəs
Azərbaycanın müasir inkişafı haqqında nə deyə
bilərsiniz?
-
Böyük siyasətin miqyası həm də onun uzun tarixi
dövrün reallıqlarına cavab verərək yetirdiyi
varislər tərəfindən uğurla davam etdirilməsi, cəmiyyəti
irəli aparması, xalqı xoş güzərana
qovuşdurması ilə ölçülür. Bu mənada
Ulu öndər Heydər Əliyevin
formalaşdırdığı böyük siyasət
çağdaş demokratik Azərbaycanın ideya-siyasi
palitrasının fövqündə dayanaraq alternativsiz bir
strategiya kimi cəmiyyətdə tam dəstəklənir və
ən layiqli varis - Prezident İlham Əliyev tərəfindən
böyük uğurla davam etdirilir.
Prezident
İlham Əliyev öz səlahiyyətlərini icra etdiyi illər
ərzində Heydər Əliyev siyasətini uğurla həyata
keçirdiyini sübut etmişdir. Dövlət
başçımız əsası Ulu öndər tərəfindən
qoyulan daxili sabitlik sahəsində qazanılmış nailiyyətləri
siyasi həmrəyliyin təmin olunması və milli birliyin
möhkəmləndirilməsi istiqamətində daha da
inkişaf etdirmiş, faktiki olaraq dönməzliyə
çevirmişdir. Azad, demokratik və hüquqi dövlət
quruculuğu zamanı isə daxili sabitliyin qorunub
saxlanılması ölkədə həm iqtisadi inkişafa, həm
də dövlət quruculuğu prosesinə təkan verən,
onu sürətləndirən amillərdən biridir. Prezident
İlham Əliyevin həyata keçirdiyi, elmi cəhətdən
əsaslandırılmış, məqsədyönlü
iqtisadi siyasət nəticəsində ölkəmizdə
böyük uğurlar qazanılmışdır. Son 5-6 ildə
Azərbaycanda ümumi daxili məhsul iki dəfə, dövlət
büdcəsi isə on dəfə artmışdır.
Dünyanın qabaqcıl ölkələrinin maliyyə
böhranından əziyyət çəkdiyi bir dövrdə
Azərbaycan öz iqtisadi inkişaf sürətinə görə
bütün dünyada öncüllər
sırasındadır. Dinamik inkişaf ictimai-sosial həyatın
bütün sahələrini əhatə edir, sosial problemlər
sürətlə həll edilir, insanların sosial rifahı
daha da yüksəlir.
- Əli
müəllim, amma bu da faktdır ki, qazanılan uğurlara rəğmən
bəzi xarici dairələr tərəfindən ölkəmizə
qarşı qərəzli yanaşmalar ortaya qoyulur. Bu
yanaşmaları hansı amillərlə izah edərdiniz?
-
Dinamik inkişaf edən Azərbaycanın həssas region olan Cənubi
Qafqazda sülh və sabitliyin bərqərar olmasında rolu və
əhəmiyyəti artmaqdadır. Regionun lider dövləti
kimi Azərbaycan bu bölgənin siyasi, iqtisadi atmosferinin
formalaşmasında həlledici təsirə malikdir. Məhz
bu imkanlarından yararlanaraq ölkəmiz daxili sabitlik və
çoxşaxəli xarici əlaqələr əsasında
bölgədə sülh və sabitliyin təmin olunmasında
öz mövqeyini konkret fəaliyyəti ilə ortaya qoyur.
Regionda
tərəqqi və rifahın təşviqində hər zaman
fəallıq nümayiş etdirən Azərbaycan başqa
dövlətlərlə münasibətdə suveren
hüquqlara hörmət və qarşılıqlı etimad
prinsiplərini rəhbər tutur. Bu, həm də ölkəmizin
müstəqil inkişafından və öz gücünə
arxalanmasından irəli gələn bir məsələdir.
Azərbaycanın kənar təsirlərə tabe olmadan
müstəqil siyasət yeritməsi, öz yolu ilə irəliləməsi
ölkənin siyasi nüfuzunu artırır. Məhz
respublikamızın beynəlxalq siyasi nüfuzunun durmadan
artmasının nəticəsidir ki, ölkəmizin dövlətlərarası
və regional münasibətlərdə fəaliyyəti xarici
ekspertlər və siyasi analitik mərkəzləri tərəfindən
yüksək dəyərləndirilir. Bütün bunlar
ölkənin milli mənafeyi ilə dövlətlərarası
münasibətlərin etik və hüquqi cəhətlərinin
keyfiyyətli uzlaşdırılması sayəsində
mümkün olub.
Mövcud
vəziyyətə əsaslanaraq deyə bilərik ki, Azərbaycanın
bölgədəki siyasəti regionun siyasi, iqtisadi gələcəyinə
əhəmiyyətli dərəcədə təsir etmək
gücündədir. Bu isə o deməkdir ki, Azərbaycanın
beynəlxalq mövqeyinin möhkəmlənməsi və
xarici əlaqələrinin genişlənməsi təkcə
ölkəmiz üçün deyil, bütövlükdə
regionun stabil inkişafı baxımından çox
böyük önəm daşıyır. Avratlantik məkana
sürətlə inteqrasiya edən respublikamızın regionun
siyasi, iqtisadi həyatındakı əvəzedilməz rolu
bölgənin inkişaf perspektivlərinin yüksəlməsinə
yardım edir.
Əlbəttə,
bu siyasət normal əməkdaşlığa və tərəfdaşlığa
əsaslansa da, bölgədə marağı olan bəzi
xarici qüvvələr bütün bunlardan
qıcıqlanır. Onlar Azərbaycana təzyiq etməyə çalışır,
müstəqil siyasət yürütməsinin
qarşısını almağa cəhd edirlər. Ölkəmizə
qarşı yönələn bu addımlar müəyyən
beynəlxalq qeyri-hökumət təşkilatların vasitəsi
ilə atılır. Bu mənada ölkəmizdə mülkiyyət
hüququ ilə bağlı son vaxtlar səslənən fikirlər,
eləcə də, Azərbaycan tərəfinin guya Beynəlxalq
Boks Federasiyasına rüşvət verməsi kimi iddialar bu
siyasətin tərkib hissəsidir.
Hesab
edirəm ki, bütün bunların hamısı Azərbaycanın
artan imicinə zərbə endirmək cəhdləridir və
erməni lobbisi tərəfindən dəstəklənən
xarici qüvvələrin işidir. Amma buna baxmayaraq, Azərbaycanın
müstəqilliyinə heç bir təhdid yoxdur, ölkəmiz,
o cümlədən, iqtisadiyyatımız çox
güclüdür. Bu qüvvələrin yalnız buna
imkanı çatır ki, hansısa formada Azərbaycanın
demokratik inkişafı, insan hüquqları sahəsində vəziyyətə,
bir sözlə ölkəmizin təmiz imicinə zərər
gətirsinlər. Lakin bütün bunlar bizi tutduğumuz yoldan
döndərə bilməz.
Yeni Azərbaycan.- 2011.- 30 sentyabr.- S.6.