Azərbaycan səhnəsinin
Cülyettası
Şuşanın
say-seçmə şəxslərindən olan Həbib xan
Şəkinski bəy nəslindən olan Ağca xanımla (Əbdürrəhim
bəy Haqverdiyevin əmisi qızı) evlənmişdi. Ailə həyatları
yolunda getsə də, əsas bir problemləri vardı. Ağca xanım gəlin köçdüyü
vaxtdan bir-birinin ardınca üç ölü uşaq
doğmuşdu. Buna görə də
qaynanası Ziba bəyimin qəzəbinə tuş gəlmişdi.
Ağca xanım növbəti dəfə hamilə
olanda Ziba bəyim öz hikkəsini yeridir. Oğluna deyir ki, "arvadını götür apar
atası evinə, qoy ölü uşağını orda
doğsun, sonra qaytar".
İstədiyi kimi də olur. Ağca xanım gəlir anası Gövhər xanımın yanına. Bəy nəslindən olan bu xanım Ziba bəyimin məkrindən qorxduğu üçün uşaq doğulanda Şuşanın ən məşhur mamasını çağırır. Qarabağın bir neçə tanınmış xanımını, həkim Mehmandarovu da şahid kimi dəvət edir. Beləliklə, 1915-ci il iyunun 7-də uşaq dünyaya gəlir. Düzdür, bu dəfə uşaq diri doğulur, amma çox cılız və sısqa olur. Ona görə də məsləhətləşib bu qərara gəlirlər ki, uşağın olduğunu hələlik nənəsinə deməsinlər və 3 həftə gözləsinlər. Əgər körpə sağ qalsa, onda Ziba bəyimə xəbər versinlər (Ağca doğanda əri Həbib xan Zəngəzur qəzasında işləyirdi. Əvvəl naçalnik uyezd, sonra pristav).
Qaynanası gəlinini və nəvəsini
qəbul etmir
Gözlədikləri 3 həftə tamama yetir. Bu müddət ərzində adsız qalmış körpə anadan olandan düz 21 gün sonra birinci dəfə ağlayır. Hamı məəttəl qalır ki, doğulan kimi ağlamayan uşaq necə sağ-salamat qala bilib. Körpə ağlayandan sonra Ziba bəyimə göz aydınlığı verib, şad xəbəri çatdırırlar. Ancaq Ziba bəyim sevinmək əvəzinə hikkəsinin ən son həddini nümayiş etdirərək "Ağca heç vaxt diri uşaq doğa bilməz", - deyir. Və nə uşağı, nə də anasını qəbul etmək istəmir (İllər sonra Ziba bəyimi məhz bu nəvəsi saxlayacaq və vaxtilə anasıyla onu niyə qəbul etmədiyinin səbəbini bir dəfə də olsun soruşmayacaq). Bu hadisədən sonra çoxları, oğlu Həbib xan da anasından üz döndərir. Hətta baş götürüb bir müddət Rusiyada işləməyə gedir. Hərbi zabit kimi yüksək rütbələr alır. Denikinin ordusunda vuruşur...
...Uşağın təvəllüdü isə elə o vaxtdan, yəni nənəsinə xəbər göndərilən gündən - 1915-ci il iyunun 28-dən hesablanmağa başlayır. Adını da o vaxt seçirlər. Tanrının hədiyyəsi, ərməğanı sayıldığından qızcığazın adını Barat qoyurlar. Allahın möcüzəsi ilə həyatdan möhkəm əllə tutan bu qız gələcəkdə də bütün çətinliklərə, əziyyətlərə, xəyanətlərə duruş gətirəcək. Və Tanrının tək ailəsinə yox, bütün Azərbaycan mədəniyyətinə baratı olan Barat Şəkinskaya kimi tanınacaq...
Hələliksə o, uşaqdır. Özündən sonra bir bacısı Səriyyə də anadan olur. Atasını isə sonuncu dəfə 5 yaşı olanda görür. Həbib xan 1920-ci ilin qışında arvadını və 3 uşağını qayınanasına tapşırıb, gedir (Onda Ağca xanım üçüncü uşağa - oğlu Süleymana təzəcə hamiləydi). Şura hökumətinin gəlməsi ilə evdən qaçaq düşür. Bir neçə dəfə ailəsinin dalınca adam göndərib onları da öz yanına gətirmək istəyir. Amma bütün cəhdlər boşa çıxır. Hətta bir dəfə və elə sonuncu dəfə də bu istəyi həyata keçmir.
Quldurlar onların
qarşısını kəsib talan edirlər
...Onda
Süleyman artıq anadan olmuşdu. Bir gün Həbib xan
öz əlaltısı ilə ailəsinə
ismarıcını çatdırır. Belə bir fənd
qurulur ki, guya Həbib xan öldürülüb, başsız
qalmış ailə Ağdamın Göytəpə kəndində
yaşayan Ağca xanımın bacısı Kübra
xanımın yanına (əri Zülfüqar Mirzəcamalov) pənah
aparır. Elə oradaca Həbib xanın
adamları ailəni Arazdan İrana keçirəcəkdi.
Plan həyata keçirilməzdən öncə
Ağca xanım evdəki qiymətli əşyaları,
xalçaları satıb qızıl-gümüş
alır. Bundan sonra fayton tutub Göytəpə
kəndinə yola düşürlər. Lakin
kəndə çatanda dəhşətli xəbər
eşidirlər - məşhur bəyzadə Mirzəcamalov
qardaşlarını bolşeviklər güllələyib.
Təzədən at arabası ilə Həbib
xanın adamlarının gözlədikləri yerə gedirlər.
Bu dəfə də başqa bir bədbəxt
hadisə ilə qarşılaşırlar. Yolda quldurlar onların qarşısını kəsib
talan edirlər. 5 aylıq Süleymanın
bələyində gizlədilən zinət əşyalarını,
kitabları və yaxşı libasları götürüb
atları da arabadan açıb yoxa çıxırlar.
Kor-peşman
qayıdırlar Göytəpəyə. Ağca
xanımın Gəncədə yaşayan digər
bacısı Rəxşəndə xanıma (Gəncəbasar
bölgəsinin məşhur nəsillərindən olan Səfikürdskilərdən
Cəfər bəyə ərə gedib) xəbər göndərilir.
Onun göndərdiyi adamlarla Gəncəyə gəlirlər.
Və beləcə
Pedaqoji Texnikuma qəbul olunması üçün
yaşını bir il artırır
Barat Şəkinskaya
artıq 6 yaşından Gəncədə yaşayır. Anası 3
uşağını böyütmək üçün min
bir əziyyətə qatlaşır. Toxuculuq
emalatxanasında, qadın türməsində işləyir,
tikiş tikir... Məktəbdə oxuyan vaxt yaxşı musiqi
duyumu olduğundan Baratı tar dərnəyinə
yazdırır, amma qız iki ayağını bir
başmağa dirəyib, idmana getmək istədiyini deyir. Axırı istədiyini etdirir də. Anası buna bir şərtlə razı olur - Barat
rus dilini öyrənməlidi. Həftədə
3 dəfə məktəbdən sonra rus dili müəlliməsinin
yanına gedir. Amma könülsüz.
Həm də tək yaşayan müəllimənin
saxladığı it də onu əsəbiləşdirirdi.
Buna görə də bir müddət sonra ora
getməyə son qoyur. Təbii ki,
anasından gizli şəkildə. Hər
ayın tamamında isə müəllimin zəhmət
haqqını aparıb verirdi (Artıq böyüyüb həyatı
dərk edəndə bu hərəkətinə görə
çox peşman olmuşdu).
İti zehni
olduğuna görə, Barat beşsinifli məktəbi 4 ilə
qurtarır. Sənədlərini Pedaqoji Texnikuma vermək istəyir.
Ancaq yaşı çatmır. Evdə
anasını o qədər dəng edir ki, axırı
yazıq qadın hansısa yolla qızının
yaşını bir il artıraraq ona yeni
doğum şəhadətnaməsi alır. (Məhz
buna görə də hər yerdə Barat Şəkinskayanın
doğum tarixi 28 iyun 1914-cü il göstərilir). Bundan sonra onun sənədlərini qəbul edirlər.
Və Barat Şəkinskaya Pedaqoji Texnikumun tələbəsi
olur.
"Elə bir o qalmışdı ki, xan qızı
qulluqçuluq edə"
Ordakı dram dərnəyinə
də üzv yazılır, tamaşalarda iştirak etməyə
başlayır. Düzdür, hələ məktəbdə
oxuduğu zaman "Lenin artıq yoxdur" tamaşasında
oynamışdı. Amma burdakı
tamaşalarda çıxış etdikcə, aktyorluğa olan
sevgi və həvəs də artırdı. Gəncə İşçi Klubunda da həvəskar
aktyorluq edirdi. Artıq həyat özü
onu bu sənətə gətirirdi. Anası
Ağca xanım isə qızını həkim görmək
istəyirdi. Baratın aktyorluğa meyli
artdıqca, Ağca xanımın bu arzusunun nə vaxtsa
reallaşacağına olan ümid də bir o qədər
azalırdı. Anası dəfələrlə
qızını öz fikrindən daşındırmağa
çalışsa da, heç bir nəticəsi olmurdu. Barat inadından vaz keçmir, dram dərnəyinə
getməkdə davam edirdi. Qızını
aktrisa görmək istəmədiyindən, ümumiyyətlə,
bu sənəti sevmədiyindən onun heç bir
tamaşasına gəlmirdi. Barat xanım
artıq peşəkar aktyorluq edəndə də
anasını teatra, öz tamaşasına apara bilmir. Bircə 1939-cu ildə "Azdrama"da
"Vaqif" tamaşasına getməyə zorla razı
salır. Barat Şəkinskaya bu
tamaşada Qaçaq Eldarın dəstəsinə qoşulan
gürcü qızı Tamara rolundaydı. Tamaşadan sonra Barat xanım anasının fikrini
soruşur. Sualın cavabında bu sözləri
eşidir: "Yox, xoşuma gəlmədi...
Cır-cındırdan bir paltarı keçirmisən əyninə,
əlinə də bir tüfəng alıb düşmüsən
üstlərindən cin ürkən, saç-saqqal
basmış kişilərin dalınca..."
Bununla da
Ağca xanımın ayağı teatrdan kəsilir. Bir də illər sonra
"O olmasın, bu olsun" filmində Barat Şəkinskayanın
qulluqçu Sənəm obrazını görəndə hirslənir:
"Elə bir o qalmışdı ki, xan qızı
qulluqçuluq edə"...
İlk xəyanət...
Barat Şəkinskaya
1930-cu ildə texnikumu bitirəndən sonra Sərkar kəndinə
müəllimə təyin olunur. Amma müəllimlik də
onu aktrisalıq iddiasından döndərə bilmir. Müəllim işləyə-işləyə bir
neçə dərnəkdə iştirakını davam
etdirir. Elə bu vaxtlar Fəhlə Klubunun direktoru Mir
İbrahim Həmzəyevlə
İkinci dəfə Şəmsi Bədəlbəyliyə
ərə gedir
İlk məhəbbəti
daşa dəyəndən sonra Bakıya gələn Barat burda
onu nələrin gözlədiyini ağlına belə gətirmirdi. Günlərin
birində yolda vaxtilə bir dərnəkdə çalışdığı
Adil İsgəndərovla rastlaşır. Bu
o zamanlardı ki, Adil İsgəndərov Moskvadakı təhsilini
başa vurub vətənə qayıtmış və
"Azdrama"da rejissor kimi işə
başlamışdı. Baratı da
rejissor kimi ilk debütü olan "Polad qartal"
tamaşasında uşaq roluna sınamaq niyyətindəydi.
Barat xanım dəvəti qəbul edir. 1936-cı ildə bu tamaşa səhnəyə
çıxanda Barat Şəkinskaya Şəfiqə
obrazını canlandırır (Bu obrazdan qabaq daha iki rol da ona
həvalə olunmuşdu). Bununla da
"Azdrama"ya işə götürülür. Tez bir zamanda şöhrət qazanır. Həmin
il Barat Şəkinskaya üçün
başqa bir hadisəylə də əlamətdar olur. Teatrda rejissor işləyən Şəmsi Bədəlbəyli
ilə ailə qurur. Bu, Barat Şəkinskayanın
ikinci, Şəmsi Bədəlbəylinin isə ilk evliliyi
olur. Onlar evlənəndə Solmaz hələ
Gəncədə nənəsinin yanında qalırdı.
1 ildən sonra bu izdivacdan Rövşanə
adlı qızları dünyaya gəlir (Hazırda
Rövşanə Amerikada yaşayır). Rövşanənin
1 yaşı olanda Barat xanım Solmazı da Bakıya gətirmək
istəyir. Ancaq Ağca xanım qoymur.
Solmaz Həmzəyeva Bakıya bir neçə il
sonra - 10 yaşı olanda gəlir. Və elə
o vaxtdan da anasının yanında yaşayır, təhsilini
davam etdirir. Şəmsi Bədəlbəyli
ilə də yaxşı, ata-bala münasibətləri olur.
Ancaq Solmazın öz atasıyla
görüşməsinə Barat xanım qətiyyən
razılıq vermir. Solmaz xanım bu barədə bildiklərini
danışır: "Atam anamı dəlicəsinə
sevirdi. Anam da onu sevib ailə qurmuşdu. Ancaq elə sevdiyinə görə də xəyanəti
bağışlamadı. Bu sevgi bir nifrətə
çevrildi. Hətta mənim atamla
görüşməyimə belə qəti şəkildə
icazə vermədi. Mən birinci dəfə
atamı 9 yaşım olanda görmüşəm. Gəncə teatrında Rəşid Behbudovun konserti
idi. Teatrın rəssamı olan dayım məni
də ora aparmışdı. Biz
hamımız eyni lojada oturmuşduq. Atam o
vaxtlar hələ teatrda işləyirdi. Dayım atama
dedi ki, "tanıyırsan bu uşaq kimdi? Qızın
Solmazdı". Bu sözləri eşidəndə
çöndüm ona baxdım. Amma
qaranlıq olduğuna görə, üzünü
yaxşı görə bilmədim. Gəldi
məni qucaqlayıb öpdü. Mən də
ağladım, dayım götürüb apardı məni evə.
O görüş o qədər də yadımda deyildi. 3-4 ildən sonra Əjdər Sultanov bizi mehmanxanada
görüşdürdü, anamdan gizlin. Onda
atam artıq Naxçıvanda yaşayıb işləyirdi.
Anam ailə qurandan bir neçə il sonra
o da Naxçıvanda Zəroş Həmzəyeva ilə evlənir,
2 oğlu, bir qızı olur. Atam
Naxçıvandan Bakıya gələndə imkan olan kimi
gizli şəkildə görüşürdük. Şəmsi Bədəlbəyli də mənə
çox yaxşı yanaşırdı, ona "papa"
deyirdim. Amma heyf ki..."
...Heyf ki, bu ailənin də
həyatı uzun ömürlü olmur. Cəmi 6 il. 6 ildən sonra cütlük
ayrılmaq qərarına gəlir. Səbəbi isə
Solmaz xanıma indiyə qədər də aydın deyil:
"Bilmədik nəyin üstündə ayrıldılar. Aralarında nə söhbət olmuşdusa, müəmmalı
qaldı. Bir də onu gördük ki,
artıq boşanırlar. Məni anam,
Rövşanəni Şəmsi Bədəlbəyli
götürür. Anam 6 otaqlı evi Şəmsi
Bədəlbəyliyə verir, özü isə məni də
götürüb qayıdır Gəncəyə və yenidən
teatrda işləməyə başlayır. Şəmsi
Bədəlbəyli isə bir neçə il
sonra ikinci dəfə evlənir və o izdivacdan Fərhad Bədəlbəyli
anadan olur. Əvvəl də, indi də Fərhadla
yaxşı münasibətimiz olub, bir-birimizi
bacı-qardaş kimi çox istəyirik".
Üçüncü və sonuncu ailə
Şəmsi Bədəlbəylidən
boşanandan sonra Barat Şəkinskaya 1943-cü ilin yazında
yenidən Gəncə Dövlət Dram Teatrına
qayıdır.
1942-ci ildən isə o teatra Mehdi Məmmədov
baş rejissor təyin olunmuşdu. Bakıda aktrisa kimi
şöhrət qazanaraq əməkdar artist adına
da layiq görülən Barat xanım Gəncə teatrında
məhəbbətlə qarşılanır. Tək
kollektiv tərəfindən deyil, həm də baş rejissor tərəfindən.
Mehdi Məmmədov ona xüsusi qayğıyla
yanaşırdı. Bu qayğı, iki sənətkarın
yaradıcılıq ünsiyyəti, tədricən
sözün əsil mənasında məhəbbətə, sevgiyə
çevrilməyə başlayır. Beləliklə,
Barat Şəkinskaya 1944-cü ildə özündən 3
yaş kiçik olan Mehdi Məmmədovla
üçüncü və sonuncu ailə həyatını
qurur. Bu arada Mircəfər Bağırov Gəncədən
gələn aktrisanın yoxluğunun səbəbini öyrənməyə
başlayır. Adil İsgəndərova bərk-bərk
tapşırır ki, onu "Azdrama"ya geri qaytarsın.
Adil İsgəndərov da Gəncəyə zəng
vurub Barat xanımın Bakıya geri qayıtmasını istəyir.
Amma aktrisa razılaşmır. Deyir ki, "bu artıq mümkün deyil. Çünki mən burda ailə qurmuşam. Həyat yoldaşım isə teatrın baş
rejissorudu". Adil müəllim Mircəfər
Bağırova olduğu kimi məruzə edir. Bu o zamanlardı ki, Mehdi Məmmədovu artıq
tanıyırdılar, istedadı Bakıda səs salmağa
başlamışdı. Mircəfər Bağırov
öz qərarını açıqlayır: "Ərini də
götürsün gəlsin bura". Beləliklə,
hər iki sənətkar Bakıya köçür. Aktyor və rejissor kimi teatrda işə
başlayırlar. Öz evləri
olmadığına görə, bir müddət Mehdi Məmmədovun
ailəsi ilə birgə qalırlar. Sonradan hökumət
onlara birotaqlı ev verir. 1946-cı
ildə isə oğul övladları dünyaya gəlir -
Elçin Məmmədov (fırça ustası, teatr rəssamı
və kino aktyoru). Hər iki sənətkarın gərgin
iş qrafiki olduğundan Elçini özündən 14
yaş böyük bacısı saxlayır, evin hər
işini görür. Amma nədənsə bu
ailənin də sütunları möhkəm olmur. 7 ildən sonra Barat Şəkinskaya Mehdi Məmmədovla
da ayrılmaq qərarına gəlir. Səbəbi isə
yenə də XƏYANƏT!
"Ərin evə qadın gətirirdi"
Solmaz Həmzəyeva o
günləri belə xatırlayır: "1949-cu ildə
Kislovodska istirahətə getmişdik. Onda anam
hamilə idi. Demə, uşaq artıq 10
aylıq imiş, ana bətnindəcə
ölübmüş. Anamı əməliyyat
edirlər. O, xəstəxanada qalır. 3
yaşlı Elçinlə məni Fatma Qədriylə
Bakıya göndərir. O vaxt qayıdanda evdə
qadın olduğunu hiss etdim. "Çaşkanın"
üstündə "pomada" izi vardı. Anamsa heç vaxt dodaq boyasından istifadə etmirdi.
Mən bu barədə anama heç nə demədim.
Bir xeyli sonra qonşumuz olan məşhur bir şəxsin
yoldaşı anama dedi ki, "ərin evə qadın gətirirdi".
Qadının bu hərəkəti məni o qədər hirsləndirdi
ki, mən də yalandan ona dedim, "xəbərin var ki, sənin
ərin filankəslə gəzir?" Bundan sonra
anam yoldaşının ona bu cür xəyanət etdiyini bildi
və ayrılmaq qərarına gəldi. Mən
evdə onların arasında hansısa dava-dalaşın,
söz-söhbətin şahidi olmadım. Mehdi
Məmmədova nə vaxt, necə demişdisə, xəbərim
olmadı. Bəlkə də işdə nəsə
demişdi. Bircə onu bildim ki, 1951-ci ildə
boşandılar. Anam bu dəfə də
evi Mehdi Məmmədova qoyub çıxdı. Elçini Mehdi götürdü. Amma buna baxmayaraq, hər gün Elçinin yanına
gedirdim. Axı onu mən
saxlamışdım. Ondan ayrıla bilməzdim
heç cür. Uşağı da anam
görsün deyə tez-tez evə gətirirdim. Bir dəfə də çox qəribə bir hadisə
baş verir. Elçinin adəti vardı -
telefonu əlinə alırdı, ağlına gələn
nömrələri yığıb guya anasıyla
danışırdı. 7 yaşı olanda
adəti üzrə yenə hansısa nömrəni
yığır və başlayır danışmağa.
Dəstəyin o başından bir qadın səsi
eşidilir. Elçin deyir "mamamı
istəyirəm". Qadın ondan adını,
anasının, atasının kim
olduğunu soruşur. Barat Şəkinskaya
adını eşidəndə Elçinə deyir ki,
"mamaya deyərəm sənə zəng edər".
Demə, Elçin istədiyi nömrələri
yığaraq "Leçkomissiyaya" düşüb.
Anam da oranın üzvüydü. Həmin qadın anama baş verənləri
danışır. Bu hadisədən sonra
Elçini gətirir yanına. Tamaşalarının
sayını azaldır. Uşağa baxmaq
üçün qulluqçu tutur. 3 dəfə
qulluqçu tərəfindən evi yarılır. Onda mən də artıq onlarla yaşamırdım.
Anamın vaxtilə etdiyi kimi, mən də
sevdiyimə qoşulub qaçmışdım. Niyazinin assistenti dirijor Faiq Mustafayevə (bəstəkar
Ramiz Mustafayevin qardaşı - X.M). buna
görə anam 3 il mənimlə küsülü qaldı. Çünki onunla ailə qurmağımı istəmirdi,
deyirdi, "ona ərə getmə, ondan sənə ər
olmaz". Sonradan haqlı
çıxdı. Birinci dəfə ərim
məni möhkəm döyərək, ağzım-burnum əzilmiş
vəziyyətdə, uşaq da qucağımda anamın evinə
qayıdanda barışdıq. Yoldaşımın hərəkətlərinə
20 il dözdüm, sonra ayrıldım. Dözdüm ki, deməsinlər anası kimi bu da gedən
kimi ayrıldı".
"Hə, Barat, səninki burada da qurtardı"
Bəs görəsən,
üç həyat yoldaşından Barat Şəkinskaya
hansını daha çox sevib? Solmaz xanımın fikrincə, Mehdi
Məmmədovu: "Özü heç nə demirdi,
yanında adını da çəkmək mümkün deyildi.
Amma nədənsə mənə həmişə
elə gəlib ki, o Mehdini daha çox sevib. Axı uşaqlarının da arasında Elçini
hamıdan çox istəyirdi. Bilmirəm
Elçini Mehdidən olduğuna görə, yoxsa sadəcə
oğlan uşağı olduğuna görə onu bizdən
daha çox istəyirdi?! Bəlkə də, qızdan
çox, oğlunun olmasını istəyirdi ona görə...
Amma onu bilirəm ki, onların arasında Mir
İbrahimlə rastlaşmaq istəməyib heç vaxt.
O birilərləsə münasibəti normal idi".
Solmaz xanım
deyir ki, anası olduqca "kaprizli" aktrisa idi. Adi bir şeydən
belə o saat inciyib küsürdü. Hər
küsəndə də teatrdan gedirdi. Məsələn,
bir dəfə gənc aktrisa Rəhilənin üstündə
küsür: "Anam Adil İsgəndərovun yanına gəlib
deyir ki, "Ədil lələ, Rəhiləyə bir rol ver də.
Yaxşı aktrisadı. Niyə
onu uzaqlaşdırırsan?" Adil
İsgəndərov da deyir ki, "verərəm, niyə
vermirəm. Elə sənin rolunu verərəm
ona". Anam razılaşır. Səhəri
gəlib görür ki, Adil müəllim onun 3 rolunu Rəhilənin
adına yazıb. Anam
"halal xoşu olsun", - deyib teatrdan gedir. Adil müəllim nənəmə zəng vurub
şikayət etdi ki, "Ağca xala, qızın məni
boğaza yığıb. Dəqiqə
başı inciyib gedir". Bir gün də
anam məşqdə imiş. Bir də
görür ki, onu yuxu basır. Möhkəmcə
əsnəyir. Çönüb sağa,
sola baxır ki, onu görən oldu? Bununla
da öz-özünə deyir ki, "hə Barat, səninki
burada da qurtardı". Deməli, məşqdə
elə darıxıb ki, onu yuxu basıb. Qərara
gəlib ki, bununla da sənət qurtardı".
Yeri gəlmişkən,
Barat Şəkinskaya 1956-cı ildə ərizə yazaraq məzuniyyətə
gedir, ancaq sonra "Azdrama"ya qayıtmayaraq teatrdan
çıxır. 1960-cı ildə Mehdi Məmmədov bu
teatra baş rejissor təyin olunanda yenidən ora
qayıdır. Və bir də 18 ildən
sonra təqaüdə çıxır. Ümumiyyətlə,
Barat Şəkinskayanın
yaradıcılığının əsas dövrü
Akademik Milli Dram Teatrı ilə bağlı olub. O, həm
də Azərbaycanın ilk travisti - oğlan rolları oynayan
aktrisası olub. Onun Gəncə teatrında
Kostya, Bakıda 1939-cu ildə oynadığı Napoleon
obrazları yüksək bədii-estetik məziyyətləri
ilə teatr tariximizə yazılıb. Aktrisa
çoxlu sayda uşaq rolları da oynayıb. Axırıncı dəfə 37 yaşında olanda
Məhəmmədhüseyn Təhmasibin "Çiçəklənən
arzular" pyesində 7-ci sinif şagirdi Nazlı rolunu ifa edib.
"Azərbaycan səhnəsinin Cülyettası"
adlandırılan Barat Şəkinskayanın təqaüdə
çıxmasının səbəbi isə kökəlməsi
olub: "O vaxtlar artıq çox kökəlmişdi. Düzdür, nənə rollarını oynaya bilərdi,
amma istəmirdi. Sonradan rejissorlar bir
neçə dəfə anamı teatrda hazırlanan yeni
tamaşalarda oynamağa dəvət etsələr də,
razı olmadı. Çox vaxt elə evdə
olurdu. Yanına bir köməkçi
qoymuşduq. Elçin də, mən də,
nəvələri də hər gün yanına gedirdik. Ciddi bir xəstəliyi yox idi. Rəhmətə
gedəndə də artıq 84 yaşı vardı. Birdən
özünü pis hiss edir. Köməkçiyə
deyir ki, "deyəsən mən ölürəm, halım
pisdi. Tez Elçini, uşaqları tap". Günorta saat 4-5 olardı. Mən
Şərqiyəgildə çörək yeyirdim
(tanınmış diktor Şərqiyə Hüseynova - X.M).
O bizi axtarana qədər, Elçin də təcili yardımla
gələnə qədər artıq keçinmişdi. Ölüm anında Elçini daha çox görmək
istəyirdi. Amma heç birimizi görmədi.
Həyatının son anında bizə nə
demək istədiyini bilmədik".
Azərbaycan teatrının
görkəmli sənətkarı Barat Şəkinskaya 1999-cu il, yanvarın 14-də İkinci Fəxri
Xiyabanda dəfn olundu. Xəyanət
acısını ona ilk dəfə yaşadan Mir İbrahim Həmzəyevin
həyat yoldaşı Zəroş Həmzəyevanın məzarının
yaxınlığında. Bu da həyatın ona son
sürprizi...
Kəbutər
Yeni Azərbaycan.- 2011.- 15 yanvar.- S.11.