AZƏRBAYCANI
LİDER ÖLKƏLƏR SIRASINA ÇIXARMAQ ƏZMİ
Müasir
mərhələdə dövlət
başçısının üzərinə
götürdüyü ən mühüm missiya ölkənin
daxili potensialını səfərbər edərək onu
dünyanın qabaqcıl ölkələri sırasına
çıxarmaq əzmində ifadə olunur. Prezident İlham Əliyevin
xidmətlərini, onun dövlətçilik və siyasət
müstəvisində yerini düzgün təsəvvür edə
bilmək üçün Azərbaycanın son illərdə
keçdiyi böyük inkişaf yolunu nəzərdən
keçirmək kifayətdir. İlk növbədə bu yolun
haradan və nə vaxt başlandığını yada salmaq
istərdik. Belə ki, İlham Əliyevin ölkəmizin
inkişafında oynadığı mühüm rolun və
liderlik missiyasının başlanğıcı onun prezident
seçilməsindən də əvvəlki dövrə təsadüf
edir.
Heç
kimə sirr deyil ki, bu gün əldə etdiyimiz böyük
uğurların ideya təməli hələ ötən əsrin
90-cı illərində Ümummilli lider Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulmuşdur. Heydər Əliyev kursunu hamıdan yaxşı
mənimsəyən və onun həyata keçirilməsinə
böyük entuziazmla qoşulan Prezident İlham Əliyevin sayəsində
Azərbaycanın yeni iqtisadi münasibətlərə
keçməsi tez bir zamanda öz səmərəsini verməyə
başladı. Neft strategiyasının hazırlanmasında, Azərbaycanın
dünya iqtisadiyyatına inteqrasiya olunmasında, Avropa
Şurasındakı nailiyyətlərimizdə, habelə idman
sahəsindəki beynəlxalq uğurlarımızda, Sidney
Olimpiadasındakı böyük müvəffəqiyyətlərdə
- həmişə, hər yerdə Azərbaycanın milli
maraqlarına xidmət göstərilməsinə, Azərbaycan
bayrağının yüksəldilməsinə nail olmaq həqiqətən
böyük hünər, böyük amaldır: “Mən istəyirəm
ki, Azərbaycanın, müstəqil dövlətimizin
bayrağı həmişə qaldırılsın. Mən
istəyirəm ki, bizim dövlət himnimiz həmişə səsləndirilsin.
Əminəm ki, həmişə də belə olacaqdır!”
(İlham Əliyev).
Ölkəmizin
siyasi həyatında ən məsuliyyətli məqamlardan biri
2003-cü il prezident seçkiləri idi. O vaxt Azərbaycanda
problemin unikallığı ondan ibarət idi ki, prezident
kürsüsündən gedən şəxs sıradan biri
olmayıb, öz dövrünün ən böyük, ən
nüfuzlu siyasi lideri idi və O, Azərbaycanı dünya
ölkələri içərisində elə bir mərtəbəyə
qaldırmaq planını qarşıya qoymuş və elə
böyük miqyaslı işləri başlamışdı
ki, sıravi bir siyasətçi bu vəzifələri
başa çatdıra bilməzdi.
Ancaq
indi, Azərbaycanın qarşıya qoyduğu vəzifələr
gerçəkliyə çevriləndən sonra biz
dönüb arxaya baxarkən 2003-cü ildə ölkəmizin
hansı miqyasda bir seçim qarşısında qaldığını
dərk edirik. Və nə yaxşı ki, biz o vaxt
düzgün seçim edə bildik!
Bu
gün Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin
həyata keçirdiyi kursun özünü doğrultduğu,
demək olar ki, hamı tərəfindən etiraf
olunmaqdadır. Keçən qısa müddət ərzində
ölkəmizdə ictimai həyatın bütün sahələrində
əldə olunan böyük uğurların səbəblərindən
biri, heç şübhəsiz, Prezidentimizin öz fəaliyyətini
möhkəm bir təməl üzərində qurması, Heydər
Əliyev siyasi kursunu yeni şəraitin tələblərinə
uyğun surətdə, yaradıcılıqla inkişaf etdirməsidir.
Burada ikinci mühüm amil də özünü göstərir
ki, bu da İlham Əliyevin bir siyasi lider kimi yeni iqtisadi
münasibətlər şəraitində yetişməsi ilə
əlaqədardır. Yəni, bu yeniliklər onun
üçün doğmadır. Üçüncü əsas
amil isə, XXI əsrdə başlanan qlobal tendensiyaları sadəcə
izləmək və mənimsəmək yox, həm də
onları istiqamətləndirmək cəhdləri, planetar
proseslərin obyekti deyil, fəal subyektlərindən biri olmaq əzmidir.
Prezident
İlham Əliyevin ölkə daxilində yeritdiyi iqtisadi siyasətin
əsasında “vədlər vermək yox, real iş görmək”
prinsipi, “faktın özü ən gözəl təbliğatdır”
mülahizəsi dayanır. Bütün ölkəni əhatə
edən tikinti və quruculuq işləri, yollar və
körpülər salınması, zavodlar və fabriklərin
istifadəyə verilməsi, sənaye və kənd təsərrüfatında
yüz minlərlə iş yerlərinin açılması,
aeroportlar, vağzallar, dəniz limanları, qitələri birləşdirən
dəmir yolları, transmilli neft və qaz kəmərləri,
elektrik, su və qaz təminatının
yaxşılaşdırılması və s., bütün
bunları sadalamaq üçün nəinki bir məqalə,
böyük bir kitab da bəs etməz. Biz bu sıraya son ildə
əldə etdiyimiz iki beynəlxalq miqyaslı uğuru da əlavə
etmək və xüsusi vurğulamaq istəyirik. Bunlar ilk
növbədə Azərbaycanın BMT-nin Təhlükəsizlik
Şurasına üzv seçilməsi və “Eurovision-2011”də
əldə etdiyimiz qələbədir. Bu hadisələr ikisi
də “lider ölkə” idealına gedən yolda mühüm məqamlardır.
Əvvəla, BMT-nin üzvü olan bütün dövlətlər
içərisində sayılıb-seçilənlərdən
olmaq, məhz siyasət müstəvisində bir çox
böyük dövlətləri arxada qoyaraq beynəlxalq
problemlərin həllində səs sahibi olmaq Azərbaycanın
siyasət iyerarxiyasında yeni mövqeyindən xəbər
verir. İkinci hadisə də mədəniyyət və musiqi
sahəsində böyük nailiyyətlərimizin
qanunauyğun nəticəsi olmaqdan əlavə, əslində
həm də ölkəmizin yüksək imicini və beynəlxalq
miqyasda nüfuzunun nə dərəcədə
artdığını göstərir; heç kimə gizli
deyil ki, səsvermələr təkcə musiqi
ifaçılarına deyil, həm də dövlətlərə
simpatiyanı ifadə edir.
Bu məqalədə
bizim məqsədimiz diqqəti, ilk baxışda ola bilsin ki, nəzərə
çarpmayan, nisbətən dərin qatda olan fəaliyyət
istiqamətlərinə yönəltməkdir. Və bu zaman
aydın olur ki, İlham Əliyevin yeritdiyi kursda iqtisadi
inkişaf sadəcə məqsəd olmayıb, həm də
bir vasitədir: dövlət müstəqilliyinin qorunması,
Azərbaycan vətəndaşlarının rifah halının
yaxşılaşdırılması, yüksək intellektual
və mədəni-mənəvi inkişafın təmin edilməsi,
vətənimizin “lider ölkəyə” çevrilməsi
yolunda vasitə!
Bunun
üçün isə ilk növbədə ölkəmizdə
intellektual fəaliyyətə və elmə münasibət dəyişilməli,
yeni keyfiyyət mərhələsinə qalxmalıdır. Məhz
buna görə də, Prezident İlham Əliyev diqqəti
dönə-dönə bu məsələyə yönəldir:
“Qabaqcıl ölkələrin təcrübəsinə nəzər
salsaq, görərik ki, onların tərəqqisini elm müəyyən
etmişdir. Nə təbii sərvətlər, nə də ki,
coğrafi vəziyyət deyil, məhz intellektual kapital, məhz
elmin səviyyəsi hər bir ölkəni lider ölkəyə
(kursiv bizimdir - S.X.) çevirir”. Prezidentin
çıxışlarındakı məntiqi
ardıcıllıq gələcəkdə ölkəmizdə
elmin iki istiqamətdə inkişaf etdirilməsi zərurətini
nəzərdə tutur. Əvvəla, iqtisadi inkişafın ən
müasir texnologiyalara əsaslanması və bunun
üçün ölkəmizdə dəqiq və texniki elmlərin
tətbiqinə xüsusi fikir verilməsi; ikincisi isə, Azərbaycanda
iqtisadi və elmi-texniki prosesləri düzgün yönləndirmək
və siyasətdə olduğu kimi, burada da ilk növbədə
milli maraqlardan çıxış edə bilmək
üçün ictimai elmlərin prioritetliyinin təmin edilməsi.
Bu
gün Azərbaycan öz milli dövlətçilik mənini
qoruyub-saxlamaqda, seçdiyi siyasi kursu davam etdirməkdə
israrlıdır. Heydər Əliyev deyirdi ki, “müstəqilliyin
əldə olunması nə qədər çətindirsə,
onun saxlanılması, daimi, əbədi olması bundan da
çətindir”. Burada biz “müstəqillik”
anlayışının yeni dövrün tələblərinə
uyğun surətdə yeni çalarlarla zənginləşdirildiyini
görürük. Həqiqətən də, dövlət
müstəqilliyinin ənənəvi anlamına görə,
hansısa bir ərazidə müəyyən bir siyasi kursu və
hüquq normalarını tətbiq etmək, sosial-iqtisadi həyatı
müəyyən qaydalarla tənzimləmək
üçün ilk növbədə sərhəd
toxunulmazlığı təmin olunmalıdır.
XX əsrin
sonlarından başlayaraq, bütün dünyada hadisələrin
inkişafı vahid iqtisadi münasibətlərin
formalaşması, vahid ümumdünya bazarının
yaranması istiqamətində gedir. Azərbaycan rəhbərliyi
bu obyektiv tendensiyaları vaxtında nəzərə
aldığından, qlobal və milli maraqlar nəinki
toqquşmur, hətta bir-birini qarşılıqlı surətdə
tamamlayır. Qloballaşma şəraitində milli
özünəməxsusluğun qorunub-saxlanması, habelə,
milli-mənəvi dəyərlərə sədaqətlə
yanaşı, ümumbəşəri dəyərlərin,
beynəlxalq hüquq normalarının və s. inkişaf
etdirilməsi - bütün bunlar Azərbaycanın siyasi
simasını, onun özünəməxsus beynəlxalq
imicini formalaşdırmışdır.
Beləliklə,
yeni dövrdə müstəqilliyin qorunması beynəlxalq
miqyaslı obyektiv proseslərin mənimsənilməsini və
milli maraqlar mövqeyindən dəyərləndirilməsini tələb
edir. Bunun üçün isə, ilk növbədə
bütövlükdə cəmiyyətin intellektual inkişaf səviyyəsi
yüksəldilməlidir.
Bunun
üçün isə əvvəlcə ictimai və humanitar
elmlər hərəkətə gətirilməli, milli fəlsəfi
fikrin bütün resursları səfərbər edilməli və
qloballaşan dünyanın üstün və zəif cəhətləri
üzə çıxarılmalıdır.
Qərb
dünyasının ağıllı adamlarının öz
ümid dolu nəzərlərini Şərqə yönəltdiyi
bir vaxtda, rasionalizmin və intellektualizmin resursları artıq
yeni tələbləri ödəmək üçün yetərli
olmadığı və ruhi-mənəvi, psixik enerjinin
dövriyyəyə daxil olduğu bir vaxtda, biz ölkəmizdə
mövcud olan mənəvi-estetik ənənələrdən
və bədii-metaforik düşüncə tərzindən
tamamilə imtina edə bilmərik. Əksinə, insan
dünyasının dərin mənəvi qatlarında yatan
enerjinin, irrasional idrak metodlarının dirçəldilməsi
üçün tədbirlər görülməli, Şərq
fəlsəfi təfəkkür ənənələrinin, təsəvvürün
alternativ yaradıcılıq metodologiyası müasir Qərb
düşüncəsinin klassik formaları ilə birləşdirilməlidir.
Prezidentimiz
son vaxtlardakı çıxışlarında elmə,
intellektə, insan resursuna böyük diqqət yetirir.
Doğrudan da, hər bir ölkənin tərəqqisi
üçün elmin rolu əvəzsizdir. Lakin hansısa bir
ölkənin lider ola bilməsi xeyli dərəcədə
onun başında duran şəxsin liderlik keyfiyyətindən
də asılıdır. Sükan etibarlı əllərdə
olmasa, ölkənin bu və ya digər sahədəki
potensialı da yetərincə reallaşdırıla bilməz.
Nəhayət,
böyük öndərin siyasi-iqtisadi xəttini uğurla
davam etdirən Prezident İlham Əliyev iqtisadi
inkişafın geniş “asfalt yoluna” çıxmaq vəzifəsini
yerinə yetirdi. Bu mərhələnin başa
çatdığını O, BDU-nun 90 illiyinə həsr
olunmuş təntənəli mərasimdə elan etdi: “Mən
hesab edirəm ki, biz artıq iqtisadi sahədə keçid
dövrünü başa vurmuşuq”. Bu, əlbəttə,
müstəqillik dövründə əldə olunmuş ən
böyük zəfərlərdən birinin rəsmən təsbit
olunması idi.
Bəli,
biz iqtisadi sahədə keçid dövrünü artıq
başa vurmuşuq. Lakin bu o demək deyil ki, iqtisadiyyatın
modernləşməsi ilə bağlı qarşıda duran vəzifələr
başa çatmışdır. Əksinə, yeni iqtisadi
münasibətlərə keçid prosesinin tamamlanması cəmiyyətdə
yeni iqtisadi bazisin və deməli, yeni ictimai paradiqmanın
formalaşması deməkdir. Və bu proses labüd surətdə
digər ictimai münasibətlər kompleksinin bu yeni bazisə
uyğunlaşmasını, onunla ayaqlaşmasını, onun
tamamlamasını tələb edir.
Qloballaşma
şəraitində daxili prosesləri daha da stabil edə bilmək
üçün mütləq xarici proseslər də diqqətlə
öyrənilməli, proqnozlaşdırılmalı, nəzərə
alınmalıdır. Qloballaşma elə bir həddə gəlib
çatmışdır ki, ölkənin idarə olunması
təkcə daxili məsələlərin həlli ilə
başa çatmır. Mənbəyi daxildən qaynaqlanmayan,
qlobal səciyyə daşıyan, bütün bəşəriyyəti
narahat edən proseslərin transformasiyası hər bir ölkənin
taleyinə təsir göstərir. Bu səbəbdən də
müasir dövrdə planetar düşüncəyə malik
olan, yerli məsələləri də beynəlxalq
miqyaslı dəyişikliklər kontekstində, ümumi
tendensiyaları nəzərə almaqla həll edən, lokalla
qlobalın, milli ilə ümumbəşərinin vəhdətindən
çıxış edən liderlərə ehtiyac
yaranmışdır. Söhbət yalnız hansısa
xalqın, millətin deyil, bütövlükdə bəşəriyyətin
ehtiyacından gedir. Əlbəttə, bu böyük, məsuliyyətli
və şərəfli missiyanı üzərinə
götürə biləcək dövlət
başçıları çox azdır. Hətta dövlətin
böyüklüyü və iqtisadi qüdrəti də burada
əsas rol oynamır.
İndi
bəşəriyyətin taleyi planetar düşüncəli
siyasi liderlərin varlığından və fəaliyyətindən
daha çox asılı olmuşdur.
Lakin
dünyada gedən proseslərin ümumi
qanunauyğunluqlarının aşkar edilməsi, bu proseslərə
fəal və məqsədyönlü müdaxilə
üçün təməl yaradılması dünyanın
dərki prosesindən başlayır. Yəni, təkcə
öz ölkəsində deyil, bütün dünya
miqyasında baş verən keyfiyyət dəyişmələrinin
vaxtında nəzərə alınması ancaq sosial-siyasi,
ictimai-iqtisadi və mədəni-ideoloji ekstrapolyasiya sayəsində
mümkündür. XX əsrdə cəmiyyətin hərəkətverici
qüvvəsi elmi-texniki inqilab idisə, müasir mərhələdə
fəlsəfə və sosial-siyasi elmlərin
proqnozlaşdırma funksiyasının paradiqmanın əvəzlənməsi
prosesində (biz bilərəkdən “inqilab” sözünü
işlətmirik) iştirak dərəcəsi önəmli rol
oynayacaqdır. Bu isə ictimai elmlərin yüksək dərəcədə
mobilizasiyasını tələb edir. Ona görə də,
yeni dövrdə siyasi liderin də ən mühüm keyfiyyətlərindən
biri bütün intellektual yükü öz üzərinə
götürməyərək, bütövlükdə cəmiyyətin,
xalqın elmi-intellektual potensialının məqsədəuyğun
surətdə yönəldilməsinə nail olmaqdır.
Prezidentimiz
xarici dilləri, Qərbin siyasi texnologiyalarını və
Avropa mədəniyyətini yüksək dərəcədə
mənimsəmiş bir şəxs olmaqla bərabər, həm
də milli ruhun dövlətçilik üçün necə
böyük önəm daşıdığını nəzərə
alaraq, milli-mədəni dəyərlərin prioritetliyini
önə çəkir. Qərblə yarışa girə
bilmək, onları heç olmazsa müəyyən məsələlərdə
qabaqlamaq üçün yeganə yol özümüzün
üstün cəhətlərimizə istinad etməkdir. Yəni,
söhbət Şərq və Qərb dəyərlərinin
inteqrasiyasından gedir.
Azərbaycan
həm coğrafi mövqeyinə görə Şərq ilə
Qərbin qovşağında yerləşir, həm də
inkişaf səviyyəsinə və malik olduğu inteqrativ dəyərlər
sisteminə görə bu iki fərqli sivilizasiyanın əlaqələndirilməsi
və uzlaşdırılması sahəsində
aparıcı rol oynayır.
Ölkəmiz,
bir tərəfdən, təbii sərvətlərin, neft və
qaz məhsullarının Avropaya daşınmasında tranzit
bir ölkə kimi çıxış edir, digər tərəfdən
də, ictimai-siyasi dəyərlərin, demokratiya və
hüquqi dövlətçilik ənənələrinin,
habelə elmi və texnoloji ideyaların, müasir texnika və
avadanlıqların Qərbdən Şərqə
transformasiyasında mühüm rol oynayır. Azərbaycan indi
elə bir inkişaf səviyyəsinə qalxmışdır
ki, Şərq ilə Qərb arasında körpü
funksiyası onu qane etmir. Çünki biz indi öz ölkəmizin
timsalında bu iki sivilizasiyanın sintezindən yaranan və
daha optimal, rəqabətə daha davamlı, məhz yeni
dövrün ruhunu təcəssüm etdirən daha zəngin cəmiyyət
quruculuğunun nümunəsini veririk. Məzmununa görə inteqrativ və sintetik olmaqla
yanaşı, tolerantlığın bir çox yeni aspektlərdə
də bərqərar olması ölkəmizə həm Qərb,
həm də Şərq ölkələri ilə müqayisədə
bir sıra üstünlüklər verir.
İndi
Azərbaycan dini tolerantlıq baxımından da bütün
dünya ölkələri üçün bir nümunəyə
çevrilmişdir. Bunun bir səbəbi milli mentalitetlə əlaqəlidirsə,
digər səbəbi dövlət
başçısının qətiyyətli mövqeyi ilə
bağlıdır. Prezident İlham Əliyev Dünya Azərbaycanlılarının
II Qurultayında bu məsələyə münasibətini belə
bildirmişdir ki, “Azərbaycanda müxtəlif dinlərin
nümayəndələri bir ailə kimi yaşayırlar. Azərbaycanda
nə milli, nə də dini zəmində heç vaxt problem
olmamışdır və olmayacaqdır. Bu, bizim strateji xəttimizdir”.
Bu məsələ beynəlxalq ictimaiyyətin diqqətini cəlb
etmiş, müxtəlif ölkələrin böyük din
xadimləri ilə yanaşı, tədqiqatçılar və
xarici mətbuat da birgəyaşayışın bu yüksək
təzahürünə dəfələrlə öz
heyranlıqlarını bildirmişlər. Lakin bu fakt əslində,
daha böyük miqyaslı bir ideoloji xəttin təzahürlərindən
ancaq biridir.
Prezident
İlham Əliyevin dövlət başçısı kimi qətiyyətli
mövqeyi və işə peşəkar münasibəti
xarici siyasət sahəsində də özünü göstərir.
İndi ölkəmiz həm regional, həm də qlobal proseslərin
fəal subyektlərindən birinə çevrilmişdir. Bir tərəfdən,
ABŞ və Avropa ölkələri ilə, digər tərəfdən
də, İslam ölkələri ilə sıx əməkdaşlıq
və dostluq münasibətlərinin inkişaf etdirilməsi
Azərbaycanın Şərq ilə Qərb arasında körpü
rolunu oynamasını, mərkəzçi mövqeyini daha da
möhkəmləndirir, əlaqələndiricilik
missiyasını qaçılmaz edir. Azərbaycan, eyni zamanda,
Şimalla Cənub arasında münasibətlərin mərkəzində
dayanır. Həm Rusiya ilə, həm də Türkiyə və
İranla iqtisadi əlaqələr getdikcə genişlənir.
İndi Azərbaycan nəinki bölgənin, hətta
bütün Avrasiya məkanının aparıcı dövlətlərindən
birinə çevrilmişdir.
Azərbaycanın
beynəlxalq nüfuzunun və iqtisadi qüdrətinin
artması Dağlıq Qarabağ probleminin müzakirələrində
də sözümüzün daha kəsərli olmasına
imkan yaradır. Prezident İlham Əliyev Azərbaycanın ərazi
bütövlüyünün toxunulmazlığı prinsipini
qətiyyətlə müdafiə edir və ölkəmizin hərbi
büdcəsini və ordunun maddi-texniki bazasını ildən-ilə
daha da möhkəmləndirməklə bu məsələdə
güzəştə getmək niyyətimizin
olmadığını nümayiş etdirir.
Ruhun
sağlamlığı təkcə bilik üzərində
qurula bilmir. Burada inam, etiqad da eyni dərəcədə önəmlidir.
Bütün bu cəhətlər, ilk növbədə, məktəblərdə,
təhsil strategiyasında nəzərə
alınmalıdır. Son dövrlərdə Azərbaycanda məktəblərə
diqqətin artması da bu baxımdan qanunauyğun
görünür. Hələ ötən əsrin 90-cı illərində
İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə
başlamış Milli Olimpiya
Komitəsi tərəfindən bütün bölgələrdə
yeni idman komplekslərinin tikilməsi işi indi Mehriban
xanım Əliyevanın rəhbərliyi ilə bütün
bölgələrdə yeni məktəb binalarının
tikilməsi, mədəni-mənəvi dəyərlərimizin
qorunub-saxlanması və canlandırılması işi ilə
davam etdirilir ki, bu da “sağlam bədən” üçün
görülən işlərin “sağlam ruh”
üçün görülən işlərlə tamamlanması
deməkdir.
“Sağlam
bədən” də, “sağlam ruh” da, əslində insan
potensialının realizasiyasına xidmət edən ilkin amillərdir.
Mənəviyyat məsələsinin son vaxtlarda xüsusilə
aktuallaşması və milli-mənəvi özünüdərkin,
ictimai elmlərin, fəlsəfi təfəkkürün diqqət
mərkəzinə çəkilməsi heç də təsadüfi
deyil. AzTV nəzdində ayrıca “Mədəniyyət”
kanalının açılması və uğurlu fəaliyyəti
də bu məqsədə xidmət edir.
Prezident
İlham Əliyev BDU-nun yeni korpusunun
açılışındakı
çıxışında demişdir: “Bizim ən
böyük resursumuz insanlarımızın biliyidir,
savadıdır. Biz öz imkanlarımızdan səmərəli
istifadə edərək, maddi kapitalı insan kapitalına
çevirməliyik”. “İnsan kapitalı”
isə “intellektual kapitala” nisbətən daha geniş
anlayışdır. Onun
açılışını qısaca belə ifadə etmək
olar: insan kapitalı = fiziki sağlamlıq + intellektual
inkişaf + milli-mənəvi ruh. Bax, bu sonuncu
komponentin xüsusi vurğulanmasına biz Prezident İlham Əliyevin
çıxışlarında indi daha tez-tez rast gəlirik.
Əlamətdar haldır ki, son illərdə elm, təhsil
və təsərrüfat sahələrinin kompyüterləşməsi,
yeni kommunikasiya sistemlərinə keçid, rabitə və
informasiya texnologiyalarının modernləşməsi sahəsində
böyük uğurlar əldə edilmişdir. Azərbaycanda
qeyri-neft sektorunun inkişafı heç də təkcə kənd
təsərrüfatı məhsullarının istehsalı və
yüngül sənayenin hesabına deyil, xeyli dərəcədə
müasir informasiya texnologiyalarının tətbiqi sayəsində
həyata keçirilir. Bütün bunlar
Azərbaycanın heç də yalnız öz təbii sərvətlərinə
yönəldilmiş passiv iqtisadi siyasət
aparmadığını və elm tutumlu sahələrin
inkişafına üstünlük verdiyini göstərir.
Prezident İlham Əliyevin dönə-dönə elm və
təhsil məsələlərinə toxunması və bu sahələrin
dövlət siyasətində prioritetliyini vurğulaması təsadüfi
deyil.
İqtisadi sahədə keçid mərhələsinin başa
vurulması və dünyanın qabaqcıl ölkələri
ilə eyni start xəttinə çıxılması həmin
ölkələrin qabaqcıl və güclü
olmasını təmin edən əsas amillərin də mənimsənilməsini
tələb edir. Belə ki, Qərb
dünyası nəyə nail olubsa, ilk növbədə,
elmi-texniki yaradıcılıq sayəsində nail olub. Əgər biz onlarla yarışa girmək istəyiriksə,
deməli, qarşımızda duran əsas vəzifələrdən
biri elm və təhsil sisteminin yeniləşdirilməsi
olmalıdır. Lakin söhbət təkcə
dövlət qayğısından getmir. Çünki
dövlət öz strateji kursunu artıq müəyyən
etmiş və bu sahələrin maddi-texniki təchizatı
istiqamətində böyük işlər görülməsinə
başlamışdır. Prezident İlham Əliyevin
öz dediyi kimi, “son altı il ərzində Azərbaycanda 1800
yeni məktəb tikilibdir. Yüzlərlə
məktəbdə yeni korpuslar tikilib, təmir aparılıbdır.
Bu nəyi göstərir?! Bu
onu göstərir ki, bu sahə prioritet sahədir”.
Lakin bu, işin ancaq başlanğıcıdır. Yeni
binaların tikilməsi və maddi-texniki təchizat dövlət
qayğısının ifadəsidir. İnsan
kapitalını inkişaf etdirmək istəyən dövlət
rəhbərliyi fəlsəfi tədqiqatların və ictimai
elmlərin yeni şəraitdə ictimai gerçəkliyin elmi
təhlili və proqnozlaşdırılması istiqamətində
səfərbər edir. Həm də bu, sadəcə
bir istək deyil; ölkəmizin yüksəlmiş olduğu
yeni inkişaf mərhələsinin elmi surətdə dəyərləndirilməsi
ilə yanaşı, bütün dünyada gedən
böyük proseslərin, paradiqmaların əvəzlənməsinin
mahiyyətinin açılması lazımdır. Bu
gün kim həm özünü, həm də
dünyanı daha yaxşı dərk edirsə, gələcək
də onundur. Milli fəlsəfi fikir və
ictimai elmlər qarşısında duran ən mühüm vəzifə
də ideala xidmət etməkdir.
Əlbəttə, “intellektual kapital” ideyası
özlüyündə bir yenilik deyil, çünki Qərbdə
xeyli vaxtdır ki, hallandırılmaqdadır. Amma burada fərqli
bir məqam var. Qərbdə bu ideya alimlər tərəfindən
irəli sürülür və onun hər hansı bir
dövlətin strateji xəttinə çevrilməsi
üçün siyasi iradə də lazımdır. Yəni, ideya əvvəlcə cəmiyyətdə
formalaşır və realizasiya şansı qazanmaq
üçün ictimai-siyasi təbəddülatlarla dolu uzun
bir yol keçməli olur. Elmi
ideyaların, xalqın istək və arzularının,
potensial imkanlarının, fəaliyyət əzminin siyasi
liderin fəaliyyət proqramı ilə üst-üstə
düşməsi heç də asanlıqla əldə
olunmur.
Bu gün bütün dünya iqtisadiyyatı ilə bərabər,
dünya ictimai sistemi də sanki bir böhran keçirir. İndi, hətta
dünyanın sonu haqqında filmlər də çəkilir.
Düzdür, Avropada Qərb ruhunun tükənməsi,
onun süqutu, tənəzzülü haqqında söhbətlər
çoxdandır ki, başlanmışdır. Lakin bunu yazanlar daha böyük miqyaslı proseslərdən
çıxış edən filosoflardır. Həmin ölkələrdə yaşayanların
heç də hamısı getdikləri yolun haraya aparıb
çıxaracağını təsəvvür etmir. Əhali bu təlaşı, qorxu hissini daha çox
dərəcədə iqtisadi böhranlar zamanı
yaşayır. Həm də bu hadisələr
zamanı kimi isə təsirləndirmək də çox
çətin olur. Çünki belə
böhranlar, adətən qloballaşan dünyanın dərinliklərindən
gəlir. Və hamı “palaza
bürünüb elnən sürünməli olur”.
İndi ekoloji böhranlar, kütləvi xəstəliklər,
kütləvi qırğın silahlarının qlobal vahiməsi,
zəncirvarı müharibə təhlükələri və
s. getdikcə artır.
İndi demək olar ki, hər şey qloballaşır. Qloballaşma
KİV və internet vasitəsilə artıq mənəviyyat
sferasına da müdaxilə edir və bu sahədəki
virusların da dərmanını tapmaq asan deyil. Yəni, qloballaşma şəraitində hər bir
ölkənin dərd-səri özünə bəs
deyilmiş kimi, başqalarının da qurbanına
çevrilmək təhlükəsi yaranır. Dərdlər qloballaşır. Deməli,
daha hər kəs təkcə özünü qorumaq, milli
maraqlardan çıxış etməklə məhdudlaşa
bilməz. Jan-Pol Sartr deyirdi ki, hər bir
insan bütün dünyadakı günahlara görə məsuliyyət
hissi keçirməlidir. İndiki dövrdə
isə təkcə mənəvi məsuliyyət və ya
günahkarlıq hissi bəs eləmir. İndi
qlobal təhlükələr insanların həyatını
bilavasitə təhdid edir.
Son onilliklərdə dünyada gedən proseslərin
sürəti o dərəcədə artmışdır ki,
indi ənənəvi normativlər dünyanın tənzimlənməsi
üçün yetərli görünmür. Bəli,
artıq yeni normaların formalaşdırılmasına ehtiyac
yaranır, paradiqmalar dəyişir. Yeni
dövrün ruhunu ifadə edən yeni ideyalar, idarəetmə
sistemləri, milli ilə qlobalın yeni
qarşılıqlı münasibət formulu harada, hansı
siyasi lider tərəfindən irəli sürülürsə
və həyata keçirilirsə, bütün bəşəriyyətin
nəzərləri də təmsil etdiyi dövlətin
miqyasından asılı olmayaraq, belə liderlərə
yönəlir. İndi o dövlət rəhbərləri
bütün dünya miqyasında sayılıb-seçilir ki,
onlar ən azı öz xalqlarını böhranlardan və
qlobal təbəddülatlardan xilas edə bilir.
İndi
böyük dövlətlərin başçıları da,
böyük siyasi təcrübəyə malik siyasi liderlər
də yeni iqtisadi münasibətlər sisteminə təzə
qoşulan Azərbaycan dövlətinin inkişaf tempinə və
iqtisadi uğurlarına təəccüblənməyə
bilmir, dünya praktikasında misli olmayan bu uğurları yeni
iqtisadi model və yeni siyasi rəhbərlik metodlarından kənarda
izah etməyə çətinlik çəkirlər.
“Maddi
kapitalın insan kapitalına çevrilməsi” planı da,
şəxsi liderlik keyfiyyətlərinin bütövlükdə
xalqa və ölkəyə transfer edilməsi və öz
ölkəsini “lider ölkəyə” çevirmək istəyi
də şəxsiyyətin miqyasından və daha
böyük quruculuq əzmindən xəbər verir.
Səlahəddin XƏLİLOV,
YAP Siyasi Şurasının
üzvü
Yeni Azəzərbaycan.-
2012.- 26 aprel.- S.4.