AŞPA-nın Monitorinq Komitəsi Azərbaycan ilə
bağlı məsələni müzakirə edib
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti Administrasiyasının Hüquq
mühafizə orqanları ilə iş şöbəsinin
müdiri Fuad Ələsgərovun AzərTAc-a müsahibəsi.
-
Bizdə olan məlumata görə, aprelin 23-24-də Avropa
Şurası Parlament Assambleyasının yaz sessiyası
çərçivəsində AŞPA-nın Monitorinq Komitəsinin
iclası keçirilmişdir. Həmin iclasda Azərbaycan ilə
bağlı sənəd müzakirə edilmişdir. Siz həmin
sənəd barədə məlumat verə bilərdinizmi?
-
Monitorinq Komitəsinin həmin iclasında Azərbaycanın
Avropa Şurası qarşısında öhdəliklərinin
yerinə yetirilməsi barədə məlumat hesabatı
müzakirə edilmişdir. Bu sənəd Monitorinq Komitəsinin
həmməruzəçiləri tərəfindən
onların bu il yanvar-fevral aylarında ölkəmizə səfərinin
nəticələrinə əsasən
hazırlanmışdır. Bu hesabatın Komitənin növbəti
iclasında qəbul ediləcəyi gözlənilir.
Həmməruzəçilər
səfər çərçivəsində müxtəlif
dövlət orqanlarının, qeyri-hökumət təşkilatlarının
və siyasi partiyaların nümayəndələri ilə
görüşlər keçirmişlər. Onlar, həmçinin
qaçqınlar və məcburi köçkünlər
üçün qəsəbədə və penitensiar müəssisələrin
birində olmuşlar.
Qeyd
etmək istəyirəm ki, həmməruzəçilər qəbul
edilmiş sənəddə Azərbaycan hakimiyyəti və
Milli Məclisin AŞPA-da nümayəndə heyəti ilə əməkdaşlığın
əla səviyyədə olduğunu vurğulamışlar.
Bu, bizim belə əməkdaşlıq üçün
açıq olmağımızı və siyasi iradəmizi
bir daha təsdiq edir.
Həmməruzəçilər
özlərinin məlumat hesabatında demokratik təsisatların
inkişafı ilə əlaqədar bir sıra uğurları
xüsusi qeyd etmişlər. Məsələn, onlar Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 2011-ci il 27 dekabr tarixli Sərəncamı
ilə təsdiq edilmiş “Azərbaycan Respublikasında insan
hüquq və azadlıqlarının müdafiəsinin səmərəliliyini
artırmaq sahəsində Milli Fəaliyyət
Proqramı”nın qəbul edilməsini müsbət qiymətləndirmişlər.
Həmməruzəçilərin sənədində
vurğulanır ki, Milli Fəaliyyət Proqramında “Həbs
yerlərində saxlanılan şəxslərin hüquq və
azadlıqlarının təmin edilməsi haqqında” qanun qəbul
edilməsi, bu şəxslərin hüquqlarının pozulması
hallarının araşdırılmasına yönəlmiş
tədbirlər görülməsi, hüquq mühafizə
orqanlarının əməkdaşları və hakimlər
üçün müvafiq treninqlərin keçirilməsi nəzərdə
tutulur.
-
Milli Fəaliyyət Proqramında daha nələr nəzərdə
tutulur?
-
Milli Fəaliyyət Proqramı ölkəmizdə insan
hüquqlarının müdafiəsi sahəsində həyata
keçirilən ardıcıl tədbirlərin tərkib hissəsi
olan konseptual, genişmiqyaslı sənəddir. Proqramda həm
qanunvericilik bazasının təkmilləşdirilməsi, həm
də əhalinin ayrı-ayrı qruplarının
hüquqlarının daha səmərəli müdafiəsinin
təmin edilməsinə yönəlmiş konkret tədbirlər
görülməsi nəzərdə tutulur.
Proqram
ölkəmizin insan hüquqları sahəsində beynəlxalq
sənədlərə qoşulması prosesinin davam etdirilməsi,
insan hüquq və azadlıqları nəzərə
alınmaqla cəmiyyətin həyatının müxtəlif
aspektlərini tənzimləyən yeni qanunvericilik
aktlarının işlənib hazırlanması və qəbul
edilməsi kimi elementləri əhatə edir. Proqramda, həmçinin
korrupsiyaya qarşı mübarizənin gücləndirilməsi,
dövlət orqanlarının fəaliyyətində şəffaflığın
artırılması, dövlət orqanları tərəfindən
əhaliyə göstərilən elektron xidmətlər
sektorunun daha da inkişaf etdirilməsi və bir sıra
başqa praktiki tədbirlər nəzərdə tutulur.
Proqrama müvafiq olaraq, insan hüquqları sahəsində, o
cümlədən beynəlxalq təşkilatlarla birlikdə
müxtəlif maarifçilik və elmi-praktiki tədbirlərin
həyata keçirilməsi planlaşdırılır.
- Gəlin,
həmməruzəçilərin məlumat hesabatına
qayıdaq. Bu sənəddə daha hansı müsbət məqamlar
qeyd edilmişdir?
-
AŞPA-nın həmməruzəçiləri “Siyasi
partiyalar haqqında” Qanuna dəyişikliklər layihəsinin
son variantında siyasi partiya üzvlərinin minimum zəruri
sayının 5000 nəfərdən 1000 nəfərə
endirilməsini alqışlamışlar. Qeyd etməliyəm
ki, digər beynəlxalq təşkilatlar da “Siyasi partiyalar
haqqında” yeni qanunun beynəlxalq standartlara uyğun
olduğunu hesab edirlər.
Həmməruzəçilər
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin əfv haqqında 2011-ci
il 26 dekabr və 2012-ci il 15 mart tarixli sərəncamlarını
xüsusilə alqışlayaraq qeyd etmişlər ki, bu sərəncamlara
əsasən Cabbar Savalan, Ruslan Bəşirli, Elnur İsrafilov
və işləri bəzi qeyri-hökumət təşkilatlarının
gündəmində olan digər şəxslər əfv edilərək
azad olunmuşlar. Onlar bu faktı da alqışlamışlar
ki, məhkəmənin qərarına əsasən Elşən
Həsənov şərti olaraq vaxtından əvvəl azad
edilmişdir. Onlar qeyd etmişlər ki, hazırda məhkəmələr
2011-ci ilin aprelində ictimai qaydanı pozduqlarına görə
məhkum edilmiş daha iki şəxsin - Elnur Məcidli və
Arif Alışlının şərti olaraq vaxtından əvvəl
azad edilməsi məsələsinə baxırlar.
Həmməruzəçilər
QHT-lərin siyahılarında göstərilən başqa məhkumlar
barəsində əmin olduqlarını bildirmişlər ki,
onların məsələləri siyasi dialoq əsasında
monitorinq proseduru çərçivəsində həll edilməlidir.
Bununla əlaqədar, həmməruzəçilər qeyd
etmişlər ki, qeyri-hökumət təşkilatları
onların tərtib etdikləri məhbusların müxtəlif
siyahıları barədə ümumi razılığa gəlməmişlər
və bu cür şəxslər üçün dəqiq
meyarların və ya beynəlxalq miqyasda qəbul edilmiş tərifin
olmaması da bu məsələyə dair razılıq əldə
edilməsinə mane olur.
Bununla
əlaqədar bir məsələni qeyd etməyə bilmərəm
ki, meyarlar məsələsi, daha doğrusu, meyarların
olmaması uydurma “siyasi məhbuslar” problemi və
AŞPA-nın bu problem üzrə məruzəçisi
Kristof Ştrasserin fəaliyyəti ilə bilavasitə
bağlıdır.
Azərbaycanın
uzun illər boyu ardıcıl olaraq tutduğu mövqeyə
görə, hər hansı ölkəyə dair məruzə
hazırlanmazdan əvvəl yalnız ayrıca
götürülmüş bir dövlətə deyil, Avropa
Şurasının bütün üzvlərinə tətbiq
edilə biləcək “siyasi məhbus” termininin müəyyən
edilməsi üçün dəqiq meyarlar hazırlamaq
lazımdır. Hesab edirik ki, bu məsələyə hər
hansı başqa yanaşma yolverilməzdir, çünki bu,
Avropa Şurasının fəaliyyətində ikili
standartların mövcudluğu demək olacaqdır.
AŞPA-nın üzvlərinin çoxu, beynəlxalq hüquq
sahəsində ekspertlər, yerli və beynəlxalq
qeyri-hökumət təşkilatlarının nümayəndələri
də bu mövqeyə şərikdirlər. “Siyasi məhbus”
termininin beynəlxalq miqyasda qəbul edilmiş
anlayışı olmadığı halda, nəyin bahasına
olursa olsun, Azərbaycana dair məruzə hazırlamağa can
atan məruzəçi Ştrasserin mövqeyi isə, bizim
fikrimizcə, əsassızdır və onun ölkəmizə
münasibətdə qərəzli olmamasına şübhə
oyatmaya bilməz.
- Həmməruzəçilər
hesabatlarında diqqəti daha nəyə cəlb edirlər?
- Həmməruzəçilər məlumat hesabatında müxalifət təşkilatlarının bu il martın 17-də və aprelin 8-də Bakıda iki mitinq keçirməsini alqışlamışlar. Sənəddə göstərilir ki, bu mitinqlər icra hakimiyyəti ilə razılaşdırılmışdır. Hər hansı ciddi insidentsiz keçmişdir.
Qeyd etmək istəyirəm ki, aprelin 22-də daha bir mitinq keçirilmişdir. Bu mitinq də Bakı Şəhər İcra Hakimiyyəti ilə razılaşdırılmışdı və qanuna əsasən bu məqsədlər üçün ayrılmış yerdə keçirilmişdir. Belə mitinqlərin keçirilməsi bir daha ona dəlalət edir ki, sərbəst toplaşmaq azadlığı hüququ qanuna müvafiq olaraq həyata keçirildikdə heç bir problem yaratmır.
Hər kəsin müvafiq dövlət orqanlarını qabaqcadan xəbərdar etməklə başqaları ilə birlikdə dinc və silahsız toplaşmaq, yığıncaqlar, mitinqlər, nümayişlər keçirmək hüququ Konstitusiyanın 49-cu maddəsində təsbit edilmişdir. Bu hüququn həyata keçirilməsi “Sərbəst toplaşmaq azadlığı haqqında” Qanunla tənzimlənir. Xatırlatmaq istəyirəm ki, bu qanunun müddəaları yaxın keçmişdə təkmilləşdirilmişdir; dəyişikliklərin layihəsi ekspertiza üçün Avropa Şurasının Venessiya Komissiyasına göndərilmişdir. Həmin Komissiya öz yekun rəyində göstərmişdir ki, yenilənmiş qanun Avropa standartlarına tam uyğundur.
Bununla bərabər, yaxın vaxtlarda keçirilmiş mitinqlər mövzusuna qayıdaraq qeyd etməliyəm ki, həmin mitinqlərin keçirilməsi radikal müxalifətin qeyri-konstruktiv, demaqoq xarakterini, onun tamamilə aciz olmasını bir daha nümayiş etdirdi. Bu müxalifətin üzdəniraq liderləri özlərinin qaldırdığı məsələlərin həllinə dair heç bir ağlabatan təklif söyləmədilər. Prinsip etibarı ilə onlar ümumiyyətlə heç bir təklif irəli sürmədilər. Yalnız təhqiramiz, populist şüarlar və çağırışlar səslənirdi. Heç kəs onların proqramını özü üçün aydınlaşdıra bilmədi. Görünür, bu proqram, sadəcə olaraq, yoxdur. Onların yeganə taktikası iqtidarı total tənqid etməkdir. Onların tədbirləri çoxlu tərəfdarlar cəlb etmir və edə də bilməz - bu tədbirlər daha çox “məhdud şəxslər dairəsinin yığıncaq”larına oxşayır. Bu “yığıncaq”ların yeganə məqsədi xarici sponsorlara onların “investisiya”larının necə xərcləndiyini göstərməkdən ibarətdir. Aydındır ki, heç bir ciddi siyasi qüvvə belə mənfi bünövrəyə əsaslana bilməz. Bu sadə faktı tarix, o cümlədən radikal müxalifətin özünün tarixi də dəfələrlə təsdiqləmişdir.
- AŞPA həmməruzəçilərinin Azərbaycanda KİV sahəsində vəziyyətə münasibəti necədir?
- AŞPA-nın məlumat hesabatında göstərilir ki, hazırda Azərbaycanda 4700-dən çox müxtəlif KİV, o cümlədən 40 gündəlik və 200-dən çox həftəlik və aylıq qəzet, həmçinin 50 informasiya agentliyi, çoxlu sayda ümumrespublika, regional və kabelli telekanal, 30-dan çox İnternet-provayder iqtidar tərəfindən hər hansı təzyiqlə üzləşmədən fəaliyyət göstərir.
Həmməruzəçilər öz sənədlərində jurnalist Xədicə İsmayılovanın iştirakı ilə videogörüntülərin dərc edilməsi ilə əlaqədar insidentə də toxunmuşlar. Onlar qeyd etmişlər ki, bu videonun dərc edilməsini iqtidar da pisləmişdir və Baş Prokurorluq jurnalist xanımın şikayətinə əsasən cinayət işi qaldırmışdır.
- Fürsətdən istifadə edib, bilmək istərdik, bu iş üzrə istintaq necə gedir?
- İstintaq hələ davam edir, buna görə də son nəticə çıxarmaq və ya rəy söyləmək hələ tezdir. Təhqiqat çərçivəsində çoxsaylı şahidlər dindirilmiş, mənzilə baxış keçirilmiş, bir sıra maddi sübutlar götürülmüş, həmin mənzildə yaşamış və ya oraya gəlib-getmiş şəxslər müəyyən edilmiş, Xədicə İsmayılovaya məktubun göndərildiyi yer haqqında məlumat alınmış, digər istintaq tədbirləri həyata keçirilmişdir.
Lakin bir daha təkrar edirəm, bu iş üzrə istintaq hələ davam edir və biz onun nəticələrini gözləməliyik.
- Bir sıra beynəlxalq qeyri-hökumət təşkilatları Bakıda evlərin sökülməsi məsələsini qaldırırlar. Həmməruzəçilər öz hesabatında bu məsələyə toxunmuşlarmı?
- Həmməruzəçilər özlərinin Azərbaycana səfəri çərçivəsində Bakının mərkəzinin abadlaşdırılması üzrə işlərlə əlaqədar binaların sökülməsi məsələsini müzakirə etmişlər və buna müvafiq olaraq, həmin məsələ onların hesabatında öz əksini tapmışdır. Sənəddə deyilir ki, əksər şəxslər onlara təklif edilmiş kompensasiyanın məbləğindən razı qalmışlar, lakin bəzi adamlar bu məbləğdən və ya onlara təklif edilmiş mənzillərdən narazıdırlar. Sənəddə qeyd edilir ki, bir sıra hallarda bu şəxslər şəhərin mərkəzində ən bahalı yeni tikililərdə mənzilin dəyərindən artıq məbləğdə kompensasiya istəyirdilər, halbuki sökülən binaların böyük əksəriyyəti çox köhnə tikililər idi. Hesabatda bir məsələnin mümkünlüyü istisna edilmir ki, Leyla Yunus beynəlxalq dəstək cəlb etmək məqsədilə provokasiyalar təşkil etmək üçün süni şəkildə şişirdilmiş tələblər və bunun ardınca şikayətlər təqdim etmişdir.
Bütövlükdə, faktlar provokasiya barədə versiyanın əsaslı olduğuna dəlalət edir. Belə ki, abadlaşdırma işlərinin gedişində bir neçə min adam yeni mənzil almışdır. Mənzilləri sökülməli olan şəxslərə 1 kvadratmetr üçün 2000 dollara qədər ən yüksək məbləğdə pul kompensasiyaları təklif edilmişdir. Bununla bərabər, məhkəmələrdə evlərin sökülməsi ilə əlaqədar şəxslərin şikayətlərinə əsasən yalnız bir sıra işlərə baxılmışdır. Bu rəqəmlər onu göstərir ki, narazılığın miqyası süni şəkildə şişirdilir. Son vaxtlar bu provokasiya kampaniyasının xeyli güclənməsi xarici KİV-lərdə müxtəlif insinuasiyalarla, məsələn Almaniyanın “Şpigel” jurnalındakı məqalələrlə müşayiət olunur. Bu KİV-lərin mövqeyinə siyasi möhtəkirlikdən başqa heç bir ad vermək olmaz.
Radikal müxalifətin yaxın vaxtlarda keçirilmiş mitinqlərində səslənən şüarlar və çıxışlar da bu məsələnin süni şəkildə siyasiləşdirilməsini nümayiş etdirir. Belə ki, yaşlı, emosional cəhətdən qeyri-sabit insan təəssüratını yaradan bir qadın tribunadan ona hətta çox böyük məbləğdə kompensasiya təklif edilsə belə, bundan imtina edəcəyini bəyan edirsə, bu çıxışdan başqa nəticə çıxarmaq çətindir. Aydındır ki, bu sözləri ona sadəcə siyasi məqsədlər üçün öyrədənlər var, çünki adamın köhnə və yararsız mənzildən hətta “milyon dollar müqabilində də” köçməkdən imtina etməsini hər hansı başqa səbəblə izah etmək mümkün deyildir.
- Sonda soruşmaq istərdik, siz həmməruzəçilər tərəfindən hazırlanmış sənədi bütövlükdə necə qiymətləndirirsiniz?
- Hesab edirəm ki, məruzəçilər ölkəmizdə demokratik təsisatların inkişaf dinamikasını əks etdirən yetərincə tarazlaşdırılmış sənəd hazırlamışlar. Biz Avropa Şurasından və bütün başqa beynəlxalq təşkilatlardan məhz bu cür münasibət gözləyirik.
Yeni Azərbaycan.- 2012.- 27 aprel.- S.6.