2011-ci il Azərbaycanın vergi sistemi
üçün dinamik inkişaf ili olub
Vergilər
nazirinin birinci müavini, 3-cü dərəcəli dövlət
vergi xidməti müşaviri Natiq Əmirov “Trend” informasiya
agentliyinə müsahibə verib:
- Natiq
müəllim, yola saldığımız 2011-ci il ərzində
Azərbaycanın vergi xidmətinin fəaliyyətinin nəticələrini
necə qiymətləndirirsiniz?
- Qlobal
iqtisadi artımın və maliyyə bazarlarında sabitliyin tədricən
bərpası şəraitində 2011-ci il bütövlükdə
Azərbaycan iqtisadiyyatı üçün də uğurlu
olub, milli iqtisadiyyatda sabitlik hökm sürüb və iqtisadi
artım prosesləri davam edib. Ümumilikdə, 2011-ci il
ölkə iqtisadiyyatında sabit inkişaf ili kimi xarakterizə
edilə bilər. İlin sonunda ölkəmiz beynəlxalq
reytinq agentlikləri tərəfindən ikinci investisiya səviyyəli
reytinq alıb. Bu, ilk növbədə, milli iqtisadiyyatın
dayanıqlılığının və maliyyə
resursları üçün cəlbediciliyinin göstəricisidir.
Xüsusilə qeyd etmək istərdim ki, digər ölkələrlə
müqayisədə postböhran dövründə ölkəmiz
daha dinamik inkişaf göstəriciləri nümayiş
etdirir. Əlbəttə, bunun bir sıra səbəbləri
var. İlk növbədə, dünya iqtisadi sisteminin
üzvü kimi, Azərbaycanın daxili iqtisadi sistemi beynəlxalq
bazarların və xarici maliyyələşmə mənbələrinin
pozitiv dinamikasından faydalanmaqdadır və bu, ölkə daxilində
iqtisadi artıma əlavə impuls verir. Digər tərəfdən,
dövlətin ölkədə iqtisadi aktivliyi dəstəkləməsi
də iqtisadiyyatın dinamikasına müsbət təsir edir.
2011-ci il ərzində iqtisadiyyatın daxili investisiyalar
hesabına stimullaşdırılması, eyni zamanda, tədricən
yaxşılaşan qlobal mühit ÜDM-in artmasına səbəb
olub. Bütün bunlar, əlbəttə ki, ölkənin əsas
maliyyə mənbəyinin-dövlət büdcəsinin
formalaşdırılmasına, o cümlədən, vergi
daxilolmalarının tam həcmdə səfərbər
olunmasına mühüm təsir göstərir. Bu baxımdan,
maliyyə ilinin uğurla başa çatmasını və
vergi daxilolmalarının proqnozdan artıq yerinə yetirilməsini
xüsusi qeyd etmək istərdim. 2011-ci il vergi xidmətinin fəaliyyətində
də nailiyyətlərlə dolu bir il olub. Ötən il vergi
sisteminin təşkilati-texniki potensialının gücləndirilməsi,
vergi inzibatçılığının bütün sahələrində
müasir informasiya-kommunikasiya texnologiyalarının tətbiqi
prosesi fəal şəkildə davam etdirilib, vergi
qanunvericiliyinin və inzibatçılığının təkmilləşdirilməsi
sahəsində müvafiq qanunverici təşəbbüslər
hazırlanıb, vergi ödəyicilərinə göstərilən
xidmət sahələrinin əhatə dairəsi genişləndirilib.
Ötən ilə qiymət verərkən, qısaca demək
olar ki, bu dövr vergi xidməti üçün daha dinamik
inkişaf xəttinə çıxması, yeni inkişaf
prioritetlərinin müəyyənləşdirilməsi,
texnoloji modernləşmə prosesinin dərinləşməsi
ilə xarakterizə olunur.
- 2011-ci
il vergi sistemində hansı yeniliklərlə yadda qalıb?
- Azərbaycanın
vergi sisteminin modernizasiyası prosesi bütövlükdə
dünya vergi sistemində gedən proseslərlə üzvi əlaqədədir.
Bu baxımdan, bir çox ölkələrdə olduğu
kimi, Azərbaycanda da 2011-ci il vergi xidməti üçün
elektron xidmətlər spektrinin genişləndirilməsi, daha
miqyaslı texnoloji proseslərin tətbiqi üçün
hüquqi müstəvidə qanunverici dəyişikliklərin
hazırlanması ilə yadda qalıb. Ölkə Prezidentinin
“Dövlət orqanlarının elektron xidmətlər göstərməsinin
təşkili sahəsində bəzi tədbirlər
haqqında” 23 may 2011-ci il tarixli Fərmanı ilə müəyyən
edilmiş vəzifələr vergi xidmətinin elektron xidmətlər
sahəsində həyata keçirdiyi islahatlara daha bir təkan
verib. Fərmanın icrası ilə əlaqədar qəbul
olunmuş Tədbirlər Planına əsasən, 2011-ci ildə
vergi xidməti sahəsində bir sıra mühüm layihələr
həyata keçirilib. Bu baxımdan, xüsusilə, 2011-ci
ilin iyul ayının 1-dən etibarən hüquqi şəxs
yaratmadan vergi ödəyicilərinin elektron dövlət
qeydiyyatının tətbiqi layihəsini qeyd etmək istərdim.
Elektron qeydiyyatın tətbiqi nəticəsində fərdi
sahibkarların vergi orqanlarına gəlmədən cəmi bir
neçə dəqiqəyə rəsmi dövlət
qeydiyyatına alınmasına başlanılıb. Qeyd edim ki,
2011-ci ildə hüquqi şəxslərin dövlət
qeydiyyatının elektron formata keçirilməsi
üçün qanunverici dəyişikliklər
hazırlanıb, prosesin 2012-ci ildən tam fəaliyyətə
başlaması üçün müvafiq prosedurlar sona
çatdırılıb. Bütün bunlar dövlət
qeydiyyatı sistemində aparılan islahatların növbəti
mərhələsi kimi gələcəkdə qeydiyyat
sisteminin tammiqyaslı elektronlaşdırılması istiqamətində
mühüm addımlardır. Bundan başqa, 2011-ci ildə
vergi ödəyicilərinə internet üzərindən
göstərilən elektron xidmətlərin çeşidi və
həcmi genişləndirilib. Vergi ödəyicisinin və onun
filial, nümayəndəlik və digər təsərrüfat
subyektlərinin (obyektlərinin) fəaliyyətinin
dayandırılması, fiziki şəxslərin fəaliyyətinin
bərpası, nəzarət-kassa aparatlarının qeydiyyata
alınması və qeydiyyatdan çıxarılması əməliyyatlarının
internet üzərindən həyata keçirilməsi təmin
edilib. 2011-ci ilin sentyabr ayından vətəndaşların
videoqəbulu prosesinə başlanıb. İndi vergi ödəyiciləri
onları narahat edən məsələlərlə
bağlı ƏVİ və vergi ödəyicilərinə
xidmət terminalları vasitəsilə nazirliyin rəhbər
vəzifəli şəxslərinə birbaşa real vaxt
rejimində müraciət edə bilərlər. Ümumiyyətlə
qeyd edim ki, Vergilər Nazirliyi vergi ödəyicilərinə
xidmət sahəsinin inkişafı, vergi ödəyicilərinə
göstərilən xidmətlərin genişləndirilməsi
və keyfiyyətinin artırılması, elektron xidmətlərin
inkişaf etdirilməsi prosesinə böyük əhəmiyyət
verir. Bu məqsədlə, Vergilər Nazirliyi tərəfindən
“Vergi orqanları tərəfindən vergi ödəyicilərinə
göstərilən xidmətlərin inkişafı
Konsepsiyası (2011-2015-ci illər)” qəbul edilib. Bu
Konsepsiyanın reallaşdırılması başa
çatdıqdan sonra vergi ödəyicilərinə xidmət
sferası bütünlüklə yeni bir müstəvidə
qurulacaq və elektron hökumətin xidmət sisteminə tam
inteqrasiya ediləcək. Biz, eyni zamanda, ölkədə
müstəqil vergi məsləhətçiləri institutunun
da inkişafında maraqlıyıq. 2011-ci ildə özəl
vergi məsləhəti xidmətinin təşkili məqsədilə
qanunverici təşəbbüslə çıxış
etmişik. Vergilər Nazirliyi “Özəl vergi məsləhəti
xidməti haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununun layihəsini
hazırlayıb və hökumətə təqdim edib. Hesab
edirik ki, ölkəmizdə tədricən özəl sektorun
vergi xidmətləri sahəsində fəaliyyəti aktivləşməlidir.
Apardığımız sosioloji təhlillər göstərir
ki, vergi ödəyicilərinin bir hissəsi hələ də
vergi bəyannamələrinin tərtib edilməsi zamanı kənar
şəxslərin köməyindən istifadə edir. Bu,
xüsusilə regionlarda çalışan sahibkarlar
arasında müşahidə olunur. Məsələn,
Şirvanda və Lənkəranda belə xidmətlərlə
məşğul olan özəl məsləhətçilər
var. Onlar 500-600 fiziki şəxsə xidmət göstərirlər.
Lakin belə məsləhətçilərin
sertifikatlaşdırılmasına ehtiyac var. Çünki
müvafiq biliyə malik olmayan insanların göstərdiyi
xidmətlər son nəticədə ödəyicilər
üçün maliyyə sanksiyaları ilə nəticələnir.
Bu baxımdan, sertifikatlaşdırılmış özəl
məsləhətçilər institutu sahibkarlara kömək
edə bilər. Qeyd edim ki, bu institut Qərb ölkələrində
geniş yayılıb. Ötən il daha bir neçə vacib
istiqamətdə hüquqi bazanın yaradılması ilə
bağlı işlər aparılıb və hazırda həmin
layihələr üzərində işlər başa
çatmaqdadır. 2011-ci ildə əldə etdiyimiz
uğurlar sırasında Vergilər Nazirliyinin Telefon Məlumat
Xidmətinin vahid Avropa standartlarına uyğunluğunu təsdiq
edən sertifikatı əldə etməsini göstərmək
istərdim. Azərbaycan postsovet məkanında vergi sahəsində
belə standartlara uyğunluğu təsdiq edilən yeganə
sorğu mərkəzinə malik bir ölkədir. Nəhayət,
biz 2011-ci ildə vergi sistemində çox böyük bir
layihənin icrasına başlamışıq. Bu, Avropa
İttifaqının Qonşuluq Siyasəti çərçivəsində
“Kompüter əsaslı audit sistemi sahəsində Azərbaycan
Respublikası Vergilər Nazirliyinə dəstəyin göstərilməsi”
Tvinninq layihəsidir. Bu layihə yaxın gələcək
üçün çox böyük perspektivlərə
malikdir və ölkəmizdə vergi auditi sahəsində
inzibatçılığın ən yüksək beynəlxalq
standartlara uyğunlaşdırılmasını nəzərdə
tutur. Biz bu layihəni e-auditin tətbiqi sahəsində Avropada
ən qabaqcıl təcrübəyə malik ölkələrdən
biri olan Niderland Krallığının Vergi və
Gömrük Administrasiyası ilə birlikdə
reallaşdırırıq. Artıq layihənin komponentləri
üzrə bir sıra işlər görülüb və
proses hazırda fəal işlənmə mərhələsindədir.
- Vergilər
Nazirliyi Prezident İlham Əliyevin qarşıya qoyduğu və
“2011-ci il dövlət büdcəsi haqqında” Qanunda təsdiq
edilmiş vəzifələrin öhdəsindən nə dərəcədə
gəlib? Dövlət payı 50 faizi ötən müəssisələr
tərəfindən vergilərin ödənilməsi ilə
bağlı vəziyyətin təhlilinin nəticələri
üzrə hansı problemlər aşkar edilib?
- Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 24 noyabr 2010-cu il tarixli “Azərbaycan
Respublikasının 2011-ci il dövlət büdcəsi
haqqında” Qanunun tətbiq edilməsi barədə Fərmanı
Vergilər Nazirliyi qarşısında bir sıra vacib
tapşırıqlar müəyyənləşdirib. Bu
tapşırıqlarla vergi orqanları qarşısında,
ilk növbədə, büdcə gəlirlərinin
artımının təmin edilməsi, sahibkarlığın
inkişafının dəstəklənməsi, vergi nəzarətinin
gücləndirilməsi, nağdsız hesablaşmaların
stimullaşdırılması kimi vəzifələr müəyyənləşdirilib.
Vergilər Nazirliyi Fərmanla müəyyənləşdirilmiş
bütün parametrlər üzrə
tapşırıqların icrasını təmin edib. Dövlət
büdcəsinə köçürmələr üzrə
planın yerinə yetirilməsi üçün fiskal və
inzibati rıçaqlar gücləndirilib, vergi qanunvericiliyi və
inzibatçılığı təkmilləşdirilib, vergi
ödəyicilərinə xidmətin səviyyəsi daha da
yüksəldilib. Bütövlükdə aparılmış əlavə
tədbirlər, dövlət satınalmaları üzərində
vergi nəzarətinin gücləndirilməsi, regionların
maliyyə imkanlarının artırılması əlavə
vergi potensialının aşkar edilərək dövriyyəyə
cəlb edilməsinə imkan verib. Şəhər və
rayonların (Bakı şəhəri istisna olmaqla) ərazilərində
fəaliyyət göstərən və mərkəzləşdirilmiş
qaydada vergi uçotunda olan vergi ödəyicilərinin
hesablanmış müvafiq vergilərinin aidiyyəti şəhər
və rayonların yerli gəlirlərinə aid edilməsi ilə
əlaqədar, müvafiq təkliflər hazırlanaraq, aidiyyəti
üzrə təqdim edilib. Görülmüş işlərin
nəticəsi olaraq, 2012-ci ilin dövlət büdcəsində
şəhər və rayonların ərazisində fəaliyyət
göstərən və mərkəzləşdirilmiş
qaydada vergi uçotunda olan vergi ödəyicilərindən
hesablanmış fiziki şəxslərin gəlir vergisinin, əmlak
və torpaq vergilərinin şəhər və rayonların
yerli xəzinə orqanlarına ödənilməsi nəzərdə
tutulub. Bu sırada, təbii ki, önəmli məsələlərdən
biri də, qeyd etdiyiniz kimi, paylarının 50 faizdən
çoxu dövlətə məxsus olan bütün hüquqi
şəxslərin vergi hesablamaları və ödəmələri
ilə əlaqədar vəziyyətin təhlili idi. Vergilər
Nazirliyi, İqtisadi İnkişaf Nazirliyi, Əmlak Məsələləri
Dövlət Komitəsi və digər dövlət
strukturları ilə birlikdə bu sahədəki vəziyyətin
geniş təhlililə bağlı xüsusi işçi
qrup yaradılıb, belə müəssisələrin fəaliyyəti,
maliyyə vəziyyəti ilboyu xüsusi nəzarətdə
saxlanılıb, müəssisələrin hesablanmış
vergilərinin dövlət büdcəsinə ödənilməsini
təmin edən tədbirlər görülüb. Bu işdə
xüsusilə diqqət yönəldilən məsələ
vergitutma bazasının təhlili prosesi idi ki, vergi ödəyiciləri
ilə qarşılıqlı əməkdaşlığın
nəticəsi olaraq, bu hüquqi şəxslərdə
vergitutma bazasının daha real mənzərəsi əldə
edilib, bununla da vergilərin ödənilməsi
üçün əlavə potensial mənbələr ortaya
çıxarılıb. 2011-ci ildə tabeçiliyində
olan müəssisələrin fəaliyyətinə nəzarətin
gücləndirilməsi, hesablanmış cari vergilərin tam
həcmdə yerinə yetirilməsi və qalıq
borclarının ləğv edilməsi üçün
ölkənin müvafiq nazirlikləri, səhmdar cəmiyyətləri
ilə geniş müzakirələr aparılıb.
- Siz
qeyri-neft sektorundan vergilərin yığılması səviyyəsini
necə qiymətləndirirsiniz? 2011-ci ildə hansı sahələrdə
əlavə yığım mənbələri
yaradılıb?
- Azərbaycan
iqtisadiyyatında müşahidə olunan tendensiyalar ölkənin
iqtisadi inkişafının əsas mənbəyi kimi qeyri-neft
sektorunun çıxış etdiyini göstərir.
Hazırda iqtisadi artım tamamən qeyri-neft sektorundan
qaynaqlanır. 2011-ci ildə ölkə iqtisadiyyatının
qeyri-neft sektoru böyük templərlə artıb və illik
artım 10 faizdən çox təşkil edib. Sosial-iqtisadi
inkişafın dinamikliyi 2011-ci ildə vergi daxilolmalarında
ahəngdarlığa nail olunmasına müsbət təsir
göstərib. Bu dövr ərzində Vergilər Nazirliyi tərəfindən
büdcəyə 5 milyard 160,0 milyon manat proqnoza qarşı 5
milyard 475,1 milyon manat vəsaitin daxil olması təmin edilib,
proqnoza 106,1 faiz əməl olunub. Bu zaman 2010-cu ilə nisbətən
1 milyard 182,3 milyon manat və ya 27,5 faiz artıq vəsaitin
dövlət büdcəsinə səfərbər edilməsi
təmin olunub. İqtisadi risklərin azaldılması məqsədilə
həyata keçirilən diversifikasiya siyasəti neft-qaz
sektoru ilə yanaşı, qeyri-neft-qaz sektorunun tarazlı və
dinamik inkişafını təmin edir. 2011-ci ildə
qeyri-neft-qaz sektoru üzrə büdcəyə 2 milyard 873,9
milyon manat daxil olub ki, bu da proqnoza nisbətən 23,9 milyon manat
və ya 0,8 faiz, 2010-cu ilə nisbətən isə 518,4 milyon
manat və ya 22,0 faiz artıq vəsaitin dövlət büdcəsinə
səfərbər edilməsi deməkdir. Vergi daxilolmaları
üzrə ümumi artımda qeyri-neft-qaz sektoru üzrə
vergi daxilolmalarının artım payı 43,8 faiz təşkil
edib. Əlavə vergi mənbələrinə gəlincə,
2011-ci ildə regionların vergi daxilolmalarının sabit
artımını qeyd etmək istərdim. Regionların
sosial-iqtisadi inkişafı dövlət proqramlarının həyata
keçirilməsi nəticəsində bölgələrin
inkişafında dinamik artım müşahidə olunur. Bu da
təbii ki, vergi daxilolmalarının artımında öz əksini
tapmaqdadır. 2011-ci ildə ərazi vergilər idarələri
tərəfindən dövlət büdcəsinə 425,0
milyon manat daxil olub. Bu, proqnozun 119,6 faiz icrası, eyni zamanda,
büdcəyə 2010-cu ilə nisbətən 23,2 faiz çox
vəsaitin səfərbər edilməsi deməkdir. Xüsusilə
qeyd etmək lazımdır ki, ölkənin regionları
üzrə vergi daxilolmalarının qeyri-neft-qaz sektoru üzrə
daxilolmalarda xüsusi çəkisi 2010-cu ilə nisbətən
0,2 bənd artaraq 14,8 faiz təşkil edib. Bununla
yanaşı, ötən ilin əvvəllərindən
başlayaraq sahibkarlıq subyektlərinin pasportlaşma tədbirlərinin
keçirilməsi, vergi nəzarətinin keyfiyyətinin
artırılması, eyni zamanda, vergidən yayınanlara
qarşı mübarizənin daha da sərtləşdirilməsi
yeni vergi mənbələrinin yaranmasına gətirib
çıxarıb.
- Sizin
fikrinizcə, qlobal qeyri-sabitlik şəraitində
sosial-iqtisadi inkişafın əsas məqsədlərinə
nail olmaq üçün hansı vergi siyasəti
yürüdülməlidir?
-
Ümumiyyətlə, inkişafın hər mərhələsində
vergi siyasətinin öz məqsəd və hədəfləri
mövcuddur. Bu gün inkişaf etmiş ölkələrdə
yeridilən siyasətlə inkişaf etməkdə olan və
ya zəif iqtisadiyyata malik ölkələrin yeritdiyi vergi siyasəti
tamamilə fərqlənir. Dövlət iqtisadi siyasətdə
qarşısına qoyduğu məqsədlərdən
asılı olaraq vergi siyasətini müəyyən edir.
Dünya maliyyə-iqtisadi böhranı bir çox ölkələrin
fiskal modelini əsaslı şəkildə dəyişdirib. Məsələn,
maliyyə böhranı ilə üzləşmiş Avropa
ölkələri vergi sahəsində sərtləşdirmələr
aparır, vergi yükünü artırır, əksər sahələrdə
güzəştlərin ləğvinə, dolayı və
istehlak vergilərinin artımına gedirlər. Avrostatın
hesablamalarına görə, böhranla əlaqədar
yaranmış büdcə kəsirlərini azaltmağa
çalışan Avropa Birliyinə üzv dövlətlərin
yarısı son 3 ildə ƏDV-nin dərəcəsini
artırmağı üstün tutublar. Eyni zamanda, yarana biləcək
növbəti böhran dalğasından sığortalanmaq
üçün hazırda Avropada maliyyə əməliyyatlarına
xüsusi verginin tətbiqinə və mümkün böhran
dövrü üçün maliyyə ehtiyatlarının
yaradılmasına çalışırlar. Azərbaycan kimi
inkişaf etməkdə olan dövlətlərdə
sosial-iqtisadi problemlərin həlli, o cümlədən, iqtisadi
inkişafın stimullaşdırılmasında maliyyə-vergi
siyasətinin düzgün qurulmasının əhəmiyyəti
böyükdür. Son illərin təcrübəsi göstərdi
ki, qlobal iqtisadi sabitsizlik istisnasız olaraq bütün iqtisadi
sistemlərə, xüsusən də dünya iqtisadiyyatına
inteqrasiyanı dərinləşdirən milli iqtisadiyyatlara
neqativ təsir göstərir və bundan tam
sığortalanmaq mümkün deyil. Milli maliyyə
ehtiyatları iqtisadiyyatı bir müddət böhrandan qorumaq
imkanındadır, lakin iqtisadiyyatın sabitliyi, böhranlara
qarşı dayanıqlılığı, iqtisadi təhlükəsizliyin
təmin edilməsi dövlətin daxili potensialından, real
sektorunun inkişaf vəziyyətindən asılıdır.
İqtisadi cəhətdən güclü potensial
üstündə qurulmuş sistemlərin böhranlara
müqavimət qabiliyyəti yüksəkdir. Dövlətin vəzifəsi
real sektoru belə dövrlərdə böhranla üz-üzə
qalmaqdan qorumaq, onun inkişafını stimullaşdırmaq
üçün maliyyə dəstəyi göstərmək və
müəyyən güzəştlər sistemindən istifadə
etməkdir. Son maliyyə böhranı zamanı ölkə rəhbərliyinin
məhz bu mövqeyi sayəsində daxili bazarın aktivliyinin
saxlanması məqsədilə daxili investisiyaların həcmi
artırılıb, özəl sektorun kreditləşdirilməsi
davam etdirilmiş, vergi yükünün azaldılması
istiqamətində qanunvericiliyə dəyişikliklər
edilib. Ölkəmizdə mənfəət vergisinin dərəcəsi,
fiziki şəxslər üçün gəlir vergisinin dərəcəsinin
maksimal həddi, eləcə də, sahibkarlıq fəaliyyəti
ilə məşğul olan fiziki şəxslər
üçün gəlir vergisi əhəmiyyətli dərəcədə
aşağı salınıb. Postböhran dövrü Azərbaycanda
özünəməxsus milli inkişaf modelinin
formalaşdığını göstərdi. Vergi
yükünün azaldılması müəyyən həcmdə
büdcə gəlirlərinin özəl sektorda
qalmasını şərtləndirdi, şirkətlərin
daha sabit fəaliyyəti, onların mənfəətinin və
gəlirlərinin artması üçün şərait
yarandı. Bu gün vergitutma subyektlərindən vergi
daxilolmalarının təhlili göstərir ki, dərəcələrin
azalması vergitutma bazasının genişlənməsinə,
bu da nəticə etibarilə vergi daxilolmalarının səviyyəsinə
öz müsbət təsirini göstərib. Fikrimi
yekunlaşdıraraq qeyd edim ki, qlobal qeyri-sabitlik şəraitində
vergi siyasəti, ilk növbədə, real sektorun dəstəklənməsinə
yönəlməli, stimullaşdırıcı, investisiya
siyasətini və iqtisadi rəqabət qabiliyyətinin
qorunmasında təşviqedici xarakter daşımalı,
elastik olmalı, innovasiya sahələrinin inkişafına dəstək
verməlidir.
- Natiq
müəllim, real sektorun stimullaşdırılması
üçün vergi güzəştləri və vergi dərəcələrinin
azaldılması vasitəsilə vergi sistemində aparılan
islahatlar barədə qeyd etdiniz. Vergilər Nazirliyi bu
islahatların təsirinin monitorinqini keçirirmi? Sizin
fikrinizcə, bu gün hansı sahələrin vergi güzəştlərinə
ehtiyacı var?
- Ölkəmizdə
vergi siyasətinin müəyyənləşdirilməsi
prosesinə elmi-praktiki yanaşma mövcuddur. Vergilər
Nazirliyi iqtisadi prosesləri təhlil edir, vergi siyasətinin
iqtisadi inkişafa təsirini qiymətləndirir. Nazirliyin Vergi
siyasəti və Strateji araşdırmalar baş İdarəsində
makroiqtisadi diaqnostika və real sektorun monitorinqini aparan, vergi
potensialının və iqtisadi inkişafın qiymətləndirilməsi
ilə məşğul olan müvafiq strukturlar fəaliyyət
göstərir. Bu gün iqtisadiyyatın ayrı-ayrı sahələri,
o cümlədən, kənd təsərrüfatı
istehsalçıları, bank sektoru uzun müddət vergi
güzəşti və imtiyazlardan faydalanmaqdadır.
İqtisadi inkişafın müəyyən mərhələsində
bəzi güzəştlərin verilməsi zərurəti var
idi və hesab edirik ki, bu istiqamətdə müəyyən
edilmiş hədəflərə nail olunub. Məsələn,
kənd təsərrüfatı məhsulları
istehsalçılarına verilmiş güzəştlər nəticəsində
kənd təsərrüfatında xərclər azalıb,
kifayət qədər böyük vəsait aqrar sektorda
çalışan məhsul istehsalçılarının sərəncamında
qalıb. Eləcə də, qlobal iqtisadi böhran zamanı
bank sektorunun maliyyə itkilərini minimallaşdırmaq məqsədilə
verilmiş güzəştlər də səmərəli
olub, banklar likvidliyini bərpa edib. Lakin iqtisadi inkişafın
müəyyən mərhələsindən sonra bu güzəştlər
yenidən dəyərləndirilməlidir.
Apardığımız təhlillər göstərir ki, bu
gün iqtisadiyyata verilmiş güzəşt və imtiyazlar
hesabına yığılmamış verginin həcmi
yığılan verginin həcminin təxminən 25-30 faizi qədərdir.
Fikrimizcə, bu gün iqtisadiyyata verilmiş güzəşt
və imtiyazlar bir daha monitorinq olunmalıdır. Yalnız
bundan sonra hansı sahələrdə vergi güzəştlərinin
qalması, hansının əhəmiyyətinin
qaldığı, hansının davam etdirilməsinin zəruri
olduğu aydınlaşacaq. Bu gün vergi güzəştləri
əldə etmək istəyən fəaliyyət sahələri
kifayət qədər çoxdur. Bank, lizinq sektorundan
tutmuş kitab istehsalçılarınadək hamı güzəşt
istəyir. Fikrimizcə, güzəştlərin
ünvanlı olması zəruridir.
-
Hazırda ölkədə dövlət strukturları tərəfindən
elektron xidmətlərin tətbiqi üzrə aktiv iş
aparılır. Vergilər Nazirliyi tərəfindən bu
istiqamətdə hansı işlər görülür və
2012-ci il üzrə hansı planlar var?
- Ölkə
Prezidentinin “Dövlət orqanlarının elektron xidmətlər
göstərməsinin təşkili sahəsində bəzi tədbirlər
haqqında” Fərmanı Azərbaycanda elektron hökumət
quruculuğu istiqamətində mühüm bir addım oldu.
Vergilər Nazirliyi bu Fərmandan irəli gələn vəzifələrin
icrası, eləcə də, perspektiv strateji modernləşdirmə
konsepsiyasına əsasən, vergi xidmətinin bütün
proseslərinin elektronlaşdırılmasını tam şəkildə
həyata keçirmək niyyətindədir. Biz ona nail olmaq
istəyirik ki, vergi ödəyicilərinin vergi orqanları ilə
əlaqələri bütün mərhələlərdə,
qeydiyyatdan tutmuş bəyannamələrin təqdim edilməsi,
vergi ödənişlərindən tutmuş vergi nəzarəti
prosesinədək tam şəkildə elektron texnologiyalar
üzərindən həyata keçirilsin. 2012-ci ildə
elektron xidmətlərin spektrini genişləndirmək məqsədilə
bir sıra mühüm layihələrin
reallaşdırılması nəzərdə tutulub. Artıq
yerli investisiyalı məhdud məsuliyyətli cəmiyyətlərin
elektron qeydiyyatının tətbiqi prosesinə start verilib. Bu,
“Hüquqi şəxslərin dövlət qeydiyyatı və
dövlət reyestri haqqında”, “Dövlət rüsumu
haqqında” Azərbaycan Respublikasının qanunlarında və
Azərbaycan Respublikasının İnzibati Xətalar Məcəlləsində
dəyişikliklər hüquqi qüvvəsini aldıqdan
sonra mümkün olub. Bundan sonra yerli investisiyalı MMC-lərin
dövlət qeydiyyatı elektron imzadan istifadə edilməklə
də aparıla biləcək. Azərbaycan
Respublikasının hər bir vətəndaşı yerli
investisiyalı MMC-nin elektron qeydiyyata alınması
üçün onlayn qaydada müraciət etmək və real
vaxt rejimində qeydiyyata alınmaq imkanı qazanacaq. Məlumat
üçün bildirim ki, bu günə qədər artıq
iki hüquqi şəxs elektron şəkildə onlayn qaydada
qeydiyyatdan keçib. Qeyd edim ki, elektron qeydiyyatın tətbiqi
ilə bağlı yeniliklərdən biri də təqdim
olunan sənədlərin siyahısının minimuma endirilməsidir.
Belə ki, hüquqi ünvanı və dövlət
rüsumunun ödənilməsini təsdiq edən sənədlər
elektron qeydiyyat zamanı təqdim edilməli sənədlərin
siyahısından çıxarılıb. Bu il vergi və
rüsumların internet vasitəsilə ödənilməsi
üçün elektron ödəniş sisteminin
yaradılması layihəsini tamamlamaq niyyətindəyik.
Artıq müvafiq proqram servislərinin hazırlanması və
test rejimində yoxlanılması işləri başa
çatdırılıb. “Elektron audit” sisteminin tətbiqi
layihəsinin əsas komponentləri üzrə bu il geniş
işlər həyata keçiriləcək. Bu sistemin növbəti
ildən tədricən tətbiqinə başlamaq
üçün 2012-ci ildə böyük sayda texniki, təşkilati
və hüquqi məsələlər həll olunacaq. Vətəndaşların
elektron xidmətlərdən daha geniş istifadə edə
bilməsini təmin etmək məqsədilə vergi ödəyicilərinə
xidmət terminallarının fəaliyyətinin təkmilləşdirilməsinə,
göstərilən xidmətlərin spektrinin genişləndirilməsinə,
bu terminalların tədricən vergi ödəyicilərinin
elektron-xidmət mərkəzlərinə çevrilməsinə
nail olmaq niyyətindəyik. 2012-ci ildə respublikanın
regionlarında yeni terminallar vergi ödəyicilərinin xidmətinə
istifadəyə veriləcək. Azərbaycanda vergi
inzibatçılığının təkmilləşdirilməsi
prosesi bu il də fəal şəkildə davam etdiriləcək.
Vergilər Nazirliyi Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab
İlham Əliyevin göstərişlərini rəhbər
tutaraq vergi xidmətinin elektronlaşdırılması sahəsində
çox ciddi hədəflər müəyyən edib və bu
hədəflərə çatmaq üçün məqsədyönlü
və sistemli tədbirləri ardıcıl şəkildə
həyata keçirəcək.
Yeni Azərbaycan.-
2012.- 1 fevral.- S.6.