“Milli təhsilimizin
gələcəyi: əsas hədəflər və vəzifələr”
Yeni Azərbaycan
Partiyasının təşəbbüsü ilə “Azərbaycan-2020:
gələcəyə baxış” İnkişaf
Konsepsiyasının hazırlanması ilə əlaqədar “dəyirmi
masa” keçirilib
Dünən
Yeni Azərbaycan Partiyasının (YAP) təşəbbüsü
ilə “Azərbaycan-2020: gələcəyə baxış”
İnkişaf Konsepsiyasının hazırlanması ilə əlaqədar
“Milli təhsilimizin gələcəyi: əsas hədəflər
və vəzifələr” mövzusunda “dəyirmi masa”
keçirilib.
“Dəyirmi masa”da çıxış edən Yeni Azərbaycan
Partiyası Sədrinin müavini-İcra katibi, millət vəkili
Əli Əhmədov bildirib ki, Azərbaycan sürətlə
inkişaf edir və bu inkişafın çox vacib parametri
bütövlükdə yüksəliş və tərəqqidə
ifadə olunur.
Onun sözlərinə görə,
inkişafın digər əhəmiyyətli bir parametri Azərbaycanın
iqtisadiyyatından tutmuş həyatımızın
bütün sferalarını əhatə edən sürətli
yeniləşmə və modernləşmə prosesi ilə əlaqədardır.
“Azərbaycanda müşahidə olunan islahatları,
yeniləşmə, modernləşmə prosesini ölkəmizin
bir tərəfdən fundamental əsası kimi qəbul edirik
və daha çox Azərbaycanın gələcək
inkişafının əsasının
formalaşdırılması kimi nəzərdən
keçiririk.
Bu mənada Azərbaycan Prezidenti cənab
İlham Əliyevin ölkəmizin 2020-ci ilə istiqamətlənmiş
İnkişaf Konsepsiyası ilə əlaqədar çox əhəmiyyətli
bir Sərəncamını qeyd etmək istəyirəm.
Bu Sərəncamla, əslində, Prezident İlham Əliyev
inkişafımızın növbəti illər ərzində
əsas istiqamətlərini və bu inkişaf nəticəsində
qarşıya qoyulan hədəfləri konsepsiya şəklində
müəyyənləşdirməyi nəzər tutub. Bu
İnkişaf Konsepsiyasında əhəmiyyətli yer
tutmalı sahələrdən biri Azərbaycanın milli təhsilidir.
Təhsilin inkişafı, təhsilin yeniləşməsi,
onun daha aydın hədəflərinin müəyyənləşməsi
və bu hədəflərə çatmaq istiqamətində
səylər göstərilməsi bütövlükdə Azərbaycanın
inkişafının fundamentlərini təşkil edir” - deyə,
YAP Sədrinin müavini vurğulayıb.
Əli Əhmədov qeyd edib ki, ölkəmizdə təhsil
sahəsində son illər ərzində böyük işlər
görülüb və təhsilin inkişafı dövlətimizin
siyasətinin prioritetinə çevrilib. Azərbaycanda təhsil
infrastrukturunun yeniləşdirildiyini, təhsil sahəsində
bir çox dövlət proqramlarının qəbul edildiyini
diqqətə çatdıran Əli Əhmədovun fikrincə,
bu proqramların həyata
keçirilməsi ilə əlaqədər görülən
işlər ölkəmizdə təhsilə böyük diqqət
və qayğıdan xəbər verir. “Azərbaycan-2020:
gələcəyə baxış” İnkişaf
Konsepsiyası çərçivəsində ölkənin
bütün sahələrində olduğu kimi, təhsil sahəsində
də mühüm addımlar atılacaq. İlk
növbədə, Azərbaycanın milli təhsilinin
inkişafında yeniliklərə, daha düzgün hədəflərə
çatmaq üçün mühüm işlərə imza
atılacaq” - deyə, o qeyd edib.
Əli Əhmədov bildirib ki, cəmiyyətin təhsillə
bağlı baxışları ciddi şəkildə dəyişib. Beləliklə
də, Azərbaycan təhsili böyük bir inkişaf mərhələsini
qət edərək yeni inkişaf mərhələsinə
keçməyə hazırlaşır. “Əslində,
Azərbaycan təhsili ciddi axtarışlar mərhələsini
yaşamaqdadır. Təbii olaraq, təhsilin
hədəflərinin aydın ifadə olunması, onun
formalarının yeniləşməsi, müasirləşməsi,
modernləşməsi və təhsilin imicinin dəyişməsi
kimi çox əhəmiyyətli vəzifələrin həyata
keçirilməsi ərəfəsindəyik. Sovetlər dövründə təhsilin hədəfi
deyəndə hərtərəfli inkişaf etmiş şəxsiyyətin
formalaşması nəzərdə tutulurdu. Bu gün bizim milli təhsilimizin hədəfi nə
olmalıdır? Ümumiyyətlə, hərtərəfli
inkişaf etmiş şəxsiyyətin formalaşması,
yoxsa biz təhsili Azərbaycanın inkişafının
fundamental əsaslarından biri kimi görmək və bunu hədəf
olaraq seçmək istəyirik? Ona görə
də, təhsilin modernləşməsi formalarının təkmilləşməsi
ilə bağlı cəmiyyətdə ciddi şəkildə
diskussiyaların aparılmasına böyük ehtiyac
yaranıb. Bu gün təhsilin
ayrı-ayrı sahələrində çalışan və
təhsilin inkişafında böyük xidmətlər
göstərmiş insanların bu tədbirə
qoşulması məsələyə böyük maraqdan xəbər
verir” - deyə, YAP Sədrinin müavini vurğulayıb.
Daha sonra tədbirdə təhsil naziri Misir Mərdanov Azərbaycanda
təhsilin inkişafı ilə bağlı görülən
işlər, qarşıda duran hədəflər barədə
geniş məruzə ilə çıxış edib. M.Mərdanov
bildirib ki, təhsil daim ölkənin ən prioritet sahələrindən
biri olub. Nazirin sözlərinə görə,
bu gün Prezident İlham Əliyev Ümummilli liderimiz Heydər
Əliyev tərəfindən müəyyənləşdirilmiş
təhsilə dövlət qayğısı siyasətini
uğurla həyata keçirir. M.Mərdanov
bu tədbirin böyük əhəmiyyətinin olduğunu
bildirib. Onun sözlərinə görə, indi
dünyanın hər yerində 2020-ci ilə qədər inkişaf hədəfləri
müəyyənləşdirilir.
“Dünyanın üzləşdiyi qlobal iqtisadi böhran
fonunda Azərbaycanın inkişaf etməsi beynəlxalq səviyyəli
ekspertlərin diqqətindədir. Aparılan təhlillər
nəticəsində bizim uğurların əsas səbəbi
kimi ölkəmizin proqramlarla idarə olunması müəyyən
edilib. Yəni, dünyanın aparıcı ekspertləri
son illərdə uğurlarımızın əsas amili kimi
ölkəmizin dövlət başçısının təsdiq
etdiyi çoxsaylı proqramlarla idarə olunmasında görürlər. İndiyə qədər
Azərbaycanın ayrı-ayrı sahələrini əhatə
edən 60-dan çox dövlət proqramı təsdiq edilib”
- deyə, o qeyd edib.
M.Mərdanov
“dəyirmi masa”da məktəbəqədər təhsil, orta təhsil,
texniki peşə təhsili orta ixtisas və ali
təhsilin inkişafı istiqamətində görülən
işlər barədə ətraflı məlumat verib. Nazir qeyd edib ki, aparılan siyasət Azərbaycanda təhsilin
inkişafına xidmət edir. M.Mərdanov
bu islahatların müsbət nəticələr verdiyini
vurğulayıb. Onun sözlərinə görə,
2004-2011-ci illərdə Azərbaycanda Heydər Əliyev
Fondunun və digər təşkilatların dəstəyi ilə
550 min şagird yerlik 2200 yeni məktəb binası tikilib, eləcə
də, xeyli sayda məktəb binaları əsaslı təmir
olunub. Bunun nəticəsində ikinövbəli
məktəblərin sayı 73 faizdən 44 faizə enib.
Bundan əlavə, qarşıda duran hədəflərdən
biri ÜDM-də təhsilin çəkisinin artmasıdır
ki, burada inkişaf etmiş ölkələrin göstəricilərinə
çatmaq nəzərdə tutulur. Eyni zamanda, orta məktəb
məzunlarının ali məktəblərə
qəbulunu 30 faizdən 40 faizədək yüksəltmək əsas
hədəflərdən biridir.
M.Mərdanovun sözlərinə görə, təhsil
müəssisələrində İKT-nin geniş tətbiq
olunması da əsas hədəflərdən biridir və bu
yöndə ciddi nailiyyətlər əldə edilib. Ali məktəblərin fəaliyyətinə
toxunan nazir qeyd edib ki, bütün ali məktəblərin
maddi-texniki bazası xeyli gücləndirilib. O bəzi ali məktəblərin şəhərdən
kənara köçürüləcəyini də
vurğulayıb: “Digər məsələ isə gənclərimizin
xaricdə təhsil alması ilə bağlıdır. Bu
proqram üzrə hazırda 1200 tələbə
dünyanın nüfuzlu ali məktəblərində
təhsil alır. Ümumilikdə isə, xaricdə təhsil alan gənclərimizin sayı 10 min nəfərdən
çoxdur. Ölkəmizdə isə 7 minə
qədər əcnəbi təhsil alır. Hesab edirəm ki, ali məktəblərimizin
yataqxana problemi həll olunsa, əcnəbi tələbələrin
sayı daha da artacaq”.
M.Mərdanov Azərbaycanda 12 illik təhsil sisteminə
keçidlə bağlı “Təhsil haqqında” Qanuna dəyişiklik
edilməsinin də nəzərdə tutulduğunu qeyd edib. O bildirib ki, Azərbaycanda “Təhsil
haqqında” Qanun hazırlanarkən biz ciddi səylə
çalışdıq ki, 12 illik təhsilə keçək:
“O zaman bu, baş vermədi. Lakin indi hamı
görür ki, dünya ölkələrinin 90 faizində 12
illik təhsil sistemi tətbiq olunur. 12 illik təhsil
sisteminə keçiddən sonra dünya təhsil sisteminə
inteqrasiya istiqamətində iş aparılacaq. Məsələn,
bu gün Azərbaycanda tam orta təhsilin müddəti 11,
Gürcüstanda isə 12 ildir. Orada olan azərbaycanlıların
problemi ortaya çıxır”.
Nazir vurğulayıb ki, 12 illik təhsilə keçiddən
sonra ümumi orta təhsilin məzmununa dəyişiklik ediləcək. 10 illik təhsil məcburi,
sonrakı 2 il isə ali məktəbdə
oxumaq istəyənlər üçün olacaq. M.Mərdanov deyib ki, bu, repetitor problemini də həll
edəcək. Onun fikrincə, repetitorluq təhsilə,
müəllimlərə və millətə ziyan gətirir:
“Yaxşı müəllimlər məktəbi atıb, gedib
repetitorluq edirlər”.
Nazir, həmçinin,
deyib ki, Azərbaycanda bütün məktəblərdə
birnövbəli və beş günlük
dərs sisteminə keçid baş verəcək. O qeyd edib
ki, bu, Prezident İlham Əliyev tərəfindən verilən
tapşırıqdır: “Eyni zamanda, Azərbaycanda ucqar kənd
məktəblərində tədrisin effektivləşdirilməsi
ilə bağlı işlər aparılmalıdır. Artıq dünyada rasionallaşdırılma
proqramı həyata keçirilir. Azərbaycanda
bunu tətbiq etmək üçün şagirdlərin
daşınmasını təşkil etmək və dağ
yerlərində yolları qaydaya salmaq lazımdır”.
Təhsil
naziri bildirib ki, Azərbaycan təhsilinin 10 illik strategiyası
ilə bağlı Prezident Administrasiyasının rəhbəri,
akademik Ramiz Mehdiyevin rəhbərliyi ilə Dövlət
komissiyası yaradılıb və komissiya bütün məsələlərin
həllinə nəzarət edir.
Məktəbdənkənar müəssisələrin fəaliyyətini
dayandırmaq barədə düşünmədiklərini deyən
M.Mərdanov qeyd edib ki, bu gün məktəbdənkənar
müəssisələrə gedən yeniyetmələrin əldə
etdiyi nəticələr qənaətbəxşdir. Onun sözlərinə
görə, məktəbdənkənar müəssisələrə
gedən yeniyetmələr respublika və beynəlxalq səviyyəli
yarışlarda indiyədək 1886 medal qazanıblar.
Nazir əlavə edib ki, həyata keçirilən
proqramlardan biri olan “Azərbaycanda dövlət uşaq müəssisələrində
uşaqların ailələrə verilməsi
(de-institusionlizasiya) və alternativ qayğı” Dövlət
Proqramı da icra olunur. Proqram çərçivəsində son
iki ildə 24 uşaq övladlığa verilib. Hazırda ölkədə olan 44 uşaq müəssisəsində
9776 uşaq təlim-tərbiyə alır. Onların 3750 nəfəri elə uşaq evlərində
gecələyənlərdir.
M.Mərdanov,
həmçinin, hesab edir ki, Azərbaycanda ali
məktəblərə qəbul imtahanlarının mexanizmi təkmilləşdirilməlidir:
“Ali məktəblərə qəbul mexanizmi təkmilləşməlidir.
Test üsulunun çox müsbət cəhətləri var.
Test üsulu ilə müəyyən edə bilirik ki, bu və
ya digər şəxs ali məktəbdə
oxuya bilərmi? Ancaq onun hansı peşə
üzrə ixtisaslaşacağını üzbəüz
olmasan bilmək mümkün deyil. Ona
görə də, bu mexanizmin ciddi şəkildə təkmilləşməsinə
və daha səmərəli həyata keçirilməsinə
çox böyük ehtiyac var. Çünki Azərbaycanın
gələcəyi birbaşa bununla bağlıdır”.
Nazir onu da deyib ki, təhsilin idarə olunması ilə məşgul
olan dövlət orqanlarının məsuliyyəti və səlahiyyəti
müəyyənləşdirilməlidir. O bildirib ki, çox qısa
müddət ərzində buna nail olunmalıdır: “Bu məsələ
qanunda çox ciddi nəzərə alınıb və orada hədd
var. Ancaq təəssüf ki, idarəetmə mexanizmlərində
bu hədd ciddi nəzərə alınmır”.
M.Mərdanov təhsil müəssisələrinin
akkreditasiyasına da toxunub. O qeyd edib ki, bu proses aparılır:
“Çox güman ki yaxın gələcəkdə təhsil
müəssisələrinin akkreditasiya edilməsində beynəlxalq
məsləhətçilər də iştirak edəcəklər”.
Nazir ölkədə təhsil televiziyasının
yaradılması ilə bağlı təklif irəli
sürüb.
Onun sözlərinə görə, belə
televiziyanın yaradılması cəmiyyət
üçün maraqlı olar və təhsillə
bağlı məsələlər həmin televiziyada
müzakirə edilər.
“Müəllim hazırlığında internatura sistemi təklif edirik” - deyən M.Mərdanov bildirib ki, hər ali məktəb bitirən şəxs dərhal məktəbə gedib müəllim işləyə bilməz: “Bunun üçün 1 il internatura keçirilməlidir. Dünyada belə bir model var. Bu gün ali məktəbi qurtaranın dərhal məktəbə göndərilməsi müsbət təcrübə kimi qarşılanmır”.
M.Mərdanov problemli məsələlərin məktəbəqədər və texniki peşə təhsili sahəsində daha çox olduğunu deyib. Onun sözlərinə görə, bu istiqamətdə dövlət proqramları qəbul olunub. Bununla belə, nazir bu sahələrin inkişafı üçün işlərin sürətləndirilməsinin vacibliyini vurğulayıb.
“Dəyirmi masa”da çıxış edən Bakı Dövlət Universitetinin rektoru, akademik, millət vəkili Abel Məhərrəmov Azərbaycan təhsilinin inkişaf yolunda olduğunu bildirib. Bütün dünya ölkələrinin təhsilində problem olduğunu deyən A.Məhərrəmov qeyd edib ki, əsas məsələ ölkəmizdə təhsilin inkişaf etməsidir. Onun sözlərinə görə, müstəqillik illərində inkişaf siyasəti müsbət nəticələrini verməkdədir: “Ötən illər ərzində biz Avropa təcrübəsini qazanmışıq, Boloniya prosesinə qoşulmuşuq. Yəni, Azərbaycan elminin və təhsilinin inkişafda olmasına heç kim şübhə etməməlidir”.
Bununla belə rektor bir sıra təkliflər də irəli sürüb. O Dövlət Proqramı hesabına xaricdə təhsil alan gənclərimizin ölkəyə qayıtdıqdan sonra elm və təhsil sahəsinə də cəlb olunmasını təklif edib.
AMEA-nın müxbir üzvü, millət vəkili Asəf Hacıyev elm və təhsilimizin beynəlxalq səviyyədə uğurlar qazandığını diqqətə çatdırıb. Onun sözlərinə görə, nüfuzlu elmi jurnallarda Azərbaycan alimlərinin məqalələri nəşr olunur: “Biz inkişaf etmiş ölkələrdə olduğu kimi universitetlərin məzun bankını yaratmalıyıq. Eyni zamanda, dövlət hesabına xaricdə təhsil alan gənclərin də bankı yaradılmalıdır və onların potensialından səmərəli istifadə olunmalıdır. Digər məsələ isə təhsil müəssisələrində İKT-nin tətbiqinə xüsusi diqqət yetirilməlidir. Çünki inkişaf etmiş ölkələrdə İKT ÜDM-də böyük yer tutur. Yəni, bu dövr İKT dövrüdür”.
A.Hacıyev, həmçinin, doktorantura təhsilinin müddətinin 3 ildən 5 ilədək artırılmasını təklif edib.
Azərbaycan Dövlət Pedoqoji Universitetinin rektoru Yusif Məmmədov isə çıxışında xaricdə təhsil almaq üçün göndərilən gənclərin fundamental elmlər üzrə istiqamətlənmədiyini vurğulayıb. Onun fikrincə, bu problemi aradan qaldırmaq üçün gəncləri stimullaşdırmaq lazımdır. Y.Məmmədov bildirib ki, əgər belə davam etsə, bir neçə ildən sonra ölkədə kimya, fizika, riyaziyyat müəllimləri çatışmayacaq. Rektor deyib ki, ali məktəblərdə kadr potensialının zəifləməsi gələcəkdə problemlər yarada bilər. Y.Məmmədov, həmçinin, test üsulunun təkmilləşdirilməsini də təklif edib. Onun fikrincə, cəmiyyət test üsulunu müsbət qarşılayır. Amma test üsulu ilə aparılan imtahanlarda təfəkkür formalaşmır.
Azərbaycan Memarlıq və İnşaat Universitetinin rektoru, millət vəkili Gülçöhrə Məmmədova universtitetlərə maliyyə sərbəstliyi verilməsinin zəruriliyini vurğulayıb. O, həmçinin, təklif edib ki, yeni universitet şəhərciklərinin yaradılması ilə bağlı dövlət proqramına ehtiyac var. G.Məmmədova ali məktəblərdə pedoqoji kadr probleminin də mövcud olduğunu və bu problemin aradan qaldırılması istiqamətində tədbirlərin görülməsini təklif edib.
“Dəyirmi masa”da çıxış edən Milli Məclisin sədr müavini, YAP İdarə Heyətinin üzvü Bahar Muradova bildirib ki, bütün sahələr Azərbaycanın inkişaf modelinin tərkib hissələridir. Onun sözlərinə görə, təhsil sahəsi bütün zamanlarda Azərbaycanın əsas prioritet istiqamətlərindən biri olacaq. Vitse-spiker digər sahələrin inkişafının əsasında təhsilin dayandığını vurğulayıb. “Qaldırılan məsələlərin həlli üçün qanunvericiliyin də təkmilləşdirilməsi vacibdir. Bu gün təhsil haqqında qanunumuz var, amma zərurət olduqda ona dəyişikliklər edilə bilər. O cümlədən, təhsilin bütün pillələrinin problemlərini həll etmək və inkişafını təmin etmək üçün bütün sahə qanunları qəbul olunmalıdır. Azərbaycan parlamenti öz işini bu məsələlərin üzərində sürətləndirməli və genişləndirməlidir”, - deyə B.Muradova vurğulayıb.
Tədbirdə, həmçinin, AMEA-nın müxbir üzvü, fəlsəfə elmləri doktoru Səlahəddin Xəlilov və məktəb direktoru Məhəbbət Vəliyeva çıxış edərək mövzu ilə bağlı fikirlərini bildiriblər.
Nardar BAYRAMLI
Yeni Azərbaycan.-
2012.- 17 fevral.- S.5.