Azərbaycanda
aqrar sahəsinin inkişafına xüsusi diqqət yetirilir
Milli Məclisin
Aqrar siyasət komitəsinin üzvü Tahir Süleymanov
www.yap.org.az saytına müsahibə verib:
- Tahir
müəllim, bildiyimiz kimi ölkəmizdə aqrar sahənin
inkişafı hər zaman dövlətin diqqətindədir. Bu mənada Azərbaycanda qəbul olunan dövlət
proqramları xüsusi əhəmiyyət daşıyır.
Ümumiyyətlə, son illər kənd təsərrüfatının
inkişafı ilə bağlı atılan addımları və
bu istiqamətdə həyata keçirilən islahatları necə
qiymətləndirirsiniz?
- Bu
gün Azərbaycanda kənd təsərrüfatının
inkişafı istiqamətində olduqca münbit bir şərait
yaradılıb. Ulu öndərimiz Heydər Əliyevin əsasını
qoyduğu və bu gün hörmətli Prezidentimiz İlham
Əliyevin uğurla davam etdirdiyi aqrar siyasət kursunun nəticəsi
olaraq bu sahədəki boşluqlar aradan qaldırılıb, kənd
təsərrüfatının inkişafı ilə
bağlı mühüm sənədlər, o cümlədən,
ərzaq təhlükəsizliyi və regionların
sosial-iqtisadi inkişafı haqqında dövlət
proqramları təsdiq olunub. Bu proqramlar Azərbaycanın
ərzaq təhlükəsizliyinin təminatı istiqamətində
atılmış mühüm addımlardır. Qeyd etmək lazımdır ki, qloballaşan
dünyanın vacib problemləri sırasında artıq təhlükəlilik
dərəcəsinə görə ərzaq və su
çatışmazlığı problemi də çox
ciddidir. Kənd təsərrüfatı
sahəsinin inkişaf etdirilməsi Azərbaycanın təbii
enerji resursları ilə yanaşı hələ uzun müddət
regionda lider ölkə mövqeyini təmin edə bilər.
Bütövlükdə təhlükəsizlik
sahəsində dövlət fəaliyyətinin hüquqi əsasını
müvafiq qanunvericilik aktları təşkil edir. Azərbaycan Respublikasında bilavasitə əhalinin
etibarlı ərzaq təminatı ilə bağlı olaraq
“Aqrar sahədə dövlət lizinq şirkətlərinin
maddi-texniki bazasının möhkəmləndirilməsinə
əlavə dəstək verilməsi barədə” Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin Sərəncamını xüsusi
qeyd etmək olar. Bu isə fermer və kəndli
təsərrüfatlarına maddi-texniki dəstəyin daha da
artması və bununla da ərzaq istehsalının həm
daxili, həm xarici bazar üçün təminatına şərait
yaradıb. Bu gün ölkəmizdə ərzaq
təhlükəsizliyi məsələsi ölkə əhalisini
təmin edəcək həcmdə məhsulun istehsalı və
emalı potensialının mövcudluğu, ölkə əhalisi
tərəfindən istehlak edilən ərzağın keyfiyyəti,
dövlət əhəmiyyətli strateji ərzaq məhsullarının
ölkədaxili istehsalı kimi komponentləri özündə
birləşdirir.
“Regionların sosial-iqtisadi inkişafı” Dövlət
Proqramı da bu mənada xüsusi əhəmiyyətə
malikdir. Regionların sənayeləşməsilə
yanaşı aqrar sahənin inkişafı həm ölkənin
ərzaq təhlükəsizliyinin təminatı, həm də
yerlərdə məşğulluğun artırılması və
beləliklə, əhalinin sosial rifahının yüksəldilməsi
istiqamətində dövlətin səylərinin effektivliyinin
artırılmasına xidmət edir. 2009-2013-cu
illəri əhatə edən “Regionların sosial-iqtisadi
inkişafı” Dövlət Proqramı daha geniş və əhatəli
olmaqla bölgələrin bütün ərazisində kompleks
tədbirlərin həyata keçirilməsini nəzərdə
tutur. Dövlət Proqramında ölkə
iqtisadiyyatının bütün sahələri və regionlar
üzrə bu vaxta qədər həll olunmamış
bütün məsələlərin, o cümlədən,
bütün bölgələrdə hər bir kəndin konkret
problemlərinin, əhalini narahat edən məsələlərin
əks olunması prioritet vəzifə kimi qarşıya
qoyulub. Bu proqramda nəzərdə tutulan taxıl,
xüsusilə buğda istehsalının,
üzümçülüyün, meyvəçiliyin və
digər məhsulların inkişafının dəstəklənməsi,
cins heyvandarlıq komplekslərinin inkişaf etdirilməsi və
“Aqroferma”ların yaradılmasının dəstəklənməsi,
aqroemal müəssisələri şəbəkəsinin genişləndirilməsinin
və kənd təsərrüfatı məhsullarının
rəqabət qabiliyyətliliyinin artırılması məqsədilə
mütərəqqi texnologiyaların tətbiqinin dəstəklənməsi
də kənd təsərrüfatında nəzərdə
tutulan başlıca layihələrdən hesab olunur. Fikrimcə, qarşıdakı dövrdə bu
proqramların göstərəcəyi effekt daha qabarıq hiss
olunacaq. Bu gün ölkəmizdə, demək
olar ki, ərzaq təhlükəsizliyinin təminatı ilə
bağlı bütün problemlər öz həllini
tapır. Artıq Azərbaycan öz
taxıl ehtiyacını ödəməyə, demək olar
ki, hazırdır. Dövlət Taxıl
Fondunun yaradılması respublikamızın ərzaq təhlükəsizliyinin
təmin olunması ilə bağlı həyata keçirilən
mükəmməl strategiyanın tərkib hissəsi kimi qiymətləndirilməlidir.
Ötən il 2 milyon tondan çox
taxıl istehsal olunub ki, bu da ölkəmizin tələbatının
böyük hissəsinin ödənməsinə imkan verir. Bu gün sevindirici haldır ki, Azərbaycan ətçilik
və taxılçılıq üzrə 80 faiz öz tələbatını
ödəyə bilir. Meyvə-tərəvəz
məhsulları ilə özümüzü təmin edirik.
Ümumiyyətlə, ölkəmizdə kənd təsərrüfatının
inkişafı dövlətin diqqət və
qayğısı ilə əhatə olunub. Azərbaycanda
həyata keçirilən aqrar islahatların nəticəsində
kənd təsərrüfatında torpaq və əmlak üzərində
xüsusi mülkiyyətçilik bərqərar olunub,
kiçik və orta sahibkarlığın inkişafına
yaradılan şərait olduqca yüksək səviyyəyə
çatıb, aqrar sahədə müasir texnika və
texnologiyalar, yeni bilik və informasiyalar şəbəkəsi
genişlənib. Bununla yanaşı, kənd
təsərrüfatında torpaq və əmlakdan səmərəli
istifadəyə imkanlar artırılıb, qəbul edilən
qanunlar, dövlət proqramları, ayrılan subsidiyalar kənd
təsərrüfatının bütün sahələrinin
paralel inkişafına yol açıb. Bu
mənada parlamentin Aqrar siyasət komitəsi də öz
üzərinə düşən məsuliyyəti dərk
edir və qanunlarımızın daha təkmil bir forma
alması üçün öz gücünü səfərbər
edir.
- İstənilən sahənin inkişafında
lazımi hüquqi bazanı təşkil edən qanunvericiliyin
olması vacib şərtdir. Siz aqrar sahənin
inkişafı istiqamətdə atılan addımlar və əldə
edilən nəticələr haqqında fikirlərini
bildirdiniz. Bəs ölkəmizdə aqrar
sahənin inkişafını təmin edən qanunvericilik
bazasının səviyyəsini necə qiymətləndirmək
olar?
- Aqrar sahənin
inkişafından söz düşmüşkən, ilk
növbədə Azərbaycanda həyata keçirilən
torpaq islahatını vurğulamaq lazımdır. Bu islahatlar da Ulu öndər Heydər Əliyevin
adı ilə bağlıdır. Əlbəttə
ki, bu islahatlar nəticəsində sovet dövründən
qalan kolxoz və sovxozlar ləğv olundu, torpaqlar əsil
sahiblərinə - kəndlilərə verildi. MDB məkanında ilk olaraq Azərbaycan torpaq
islahatını həyata keçirib və islahatlar
insanların maraqlarına tamamilə uyğundur.
Hazırda aqrar sahənin inkişafına ciddi fikir verilir, kənd
təsərrüfatı istehsalçılarına dövlət
tərəfindən konpensasiya, iş adamlarına güzəştli
kreditlər verilir. Təbii ki, bütün bunlar
özünün müsbət təsirini göstərir.
Hesab edirəm ki, ərzaq təhlükəsizliyinin
təmin olunması ilə bağlı dövlət
proqramının icrası nəticəsində
qarşımızda duran məqsədlərə nail
olacağıq.
Ümumiyyətlə, Azərbaycan parlamenti də bu sahənin inkişafı yönündə vacib qanunlar qəbul edib. Müstəqillik illərində Milli Məclisdə “Aqrar islahatların əsasları haqqında”, “Torpaq islahatı haqqında”, “Meliorasiya və irriqasiya haqqında”, “Toxumçuluq haqqında”, “Seleksiya nailiyyətləri haqqında”, “Damazlıq heyvandarlıq haqqında”, “Kənd təsərrüfatı məhsulları istehsalçılarına müddətli vergi güzəştlərinin verilməsi haqqında” və digər qanunlar qəbul edilib. Komitəmizin hazırladığı və bu gün də qüvvədə olan “Baytarlıq haqqında” və “Fitosanitar nəzarəti haqqında” qanunlar ingilis dilinə tərcümə olunaraq Ümumdünya Ticarət Təşkilatına təqdim olunub və həmin təşkilatın mütəxəssisləri tərəfindən qiymətləndirilib. Komitəmiz tərəfindən hazırlanmış “Kənd təsərrüfatı kooperasiyası haqqında” və “Mədəni bitkilərin genetik ehtiyatlarının mühafizəsi və səmərəli istifadəsi haqqında” qanun layihələri də böyük əhəmiyyətə malikdir.
Yeri gəlmişkən, mən “Kənd təsərrüfatı kooperasiyası haqqında” qanun layihəsinin əhəmiyyətini qeyd etmək istəyirəm. Biz hesab edirik ki, bu kooperasiyaların yaradılması kənd təsərrüfatının inkişafını daha da stimullaşdıracaq. Torpaq mülkiyyətçiləri könüllü olaraq birləşib, məhsul istehsal edə və onu bazara çıxara bilərlər. Bunu beynəlxalq təcrübə də təsdiqləyir. Bir sözlə, parlament tərəfindən aqrar sahə ilə bağlı xeyli sayda qanunlar qəbul olunub. Bu qanunlar kənd təsərrüfatının inkişafı üçün ciddi hüquqi bazadır. Qanun layihələrinin hazırlanmasında, Milli Məclisin, o cümlədən onun Aqrar komitəsinin böyük zəhməti var. Qəbul olunmuş qanunlar beynəlxalq standartlara cavab verir. Təbii ki, qanunvericiliyin təkmilləşdirilməsi ümumi işimizin xeyrinədir.
- Milli Məclis strateji məhsullar haqqında da qanunlar qəbul
edib. Bu qanunların əhəmiyyəti haqqında nə
deyə bilərsiniz?
- Qeyd
etdiyiniz kimi parlament bir sıra strateji məhsullar haqqında
qanunlar qəbul edib. Onların sırasında
taxılçılıq, pambıqçılıq
haqqında qanunları qeyd etmək olar. Təbii
ki, bu qanunlar strateji məhsulların istehsalının
artmasına, bu sahələrə diqqətin güclənməsinə
xidmət edir. Taxılçılığın
inkişafı göz önündədir və burada istehsal
artmaqdadır. Hesab edirəm ki,
pambıqçılığın da əvvəlki
şöhrətini qaytarmaq mümkündür. Pambıqçılıq haqda qanun 2010-cu ildə qəbul
olunub. Ümumiyyətlə, pambıq
strateji bir məhsuldur. Həm də bu
çox vacib, zəruri bir sahədir. Həm sənayenin,
həm heyvandarlığın inkişafında
pambıqçılığın öz yeri var. Baxmayaraq ki,
bir ara bu sahəyə maraq
azalmışdı, amma hazırda müsbət mənada dəyişikliklər
baş verməkdədir. Bu gün dünya
bazarında pambığın qiyməti də bahadır.
Biz bu sahənin də inkişafı ilə
bağlı addımlar atmağı nəzərdə tuturuq.
Hesab edirəm ki, artıq
pambıqçılıq özünün tərəqqi
dövrünə qədəm qoyacaq. Bu mənada
adıçəkilən qanunun böyük rolu olacaq.
- Tahir
müəllim, bir çox dövlətlər hələ də
öz iqtisadiyyatındakı böhranın ağır fəsadlarını
aradan qaldıra bilmədiyi halda, Azərbaycan, hətta,
böhran illərində belə, ili
iqtisadi artımla başa vura bildi. Bu amili nə
ilə izah edərdiniz?
-
Bütün dünyada baş verən maliyyə
böhranının fonunda Azərbaycanın bu böhrana məruz
qalmaması həqiqətən də respublikamızda
düzgün istiqamətlənmiş iqtisadi siyasətin
uğurları qismində qiymətləndirilməlidir. Reallıq təsdiqlədi ki, ölkəmiz
düşünülmüş iqtisadi siyasətin və
yaradılan güclü iqtisadiyyatın bazası hesabına
böhrandan kənarda qala bildi. Prezident
İlham Əliyevin yüksək idarəetmə qabiliyyətinin
və iqtisadiyyatda islahatların davamlılığını
təmin etmək məharətinin ən bariz nümunəsi məhz
dünya iqtisadi böhranı zamanı həyata keçirilən
mükəmməl iqtisadi konsepsiyanın uğurlu nəticələrinə
diqqət yetirməklə görmək olar. Dünyanı bürüyən qlobal maliyyə
böhranı 2008-ci ilin ikinci yarısından başladı və
bu dövrdə ən inkişaf etmiş dövlətlərin
siyasi liderləri böhran meyillərinin ölkə
iqtisadiyyatına zərərli təsirlərinin
qarşısını ala bilmədilər. Hazırda da, Yunanıstan, İspaniya, Portuqaliya
böhranla üz-üzədir və Avropa bu gün
böhranın yeni dalğasının qarşısını
necə almağı düşünür. Bu böhranın fonunda respublikamızın
inkişaf tempinin qorunub saxlanması sosial-iqtisadi-infrastruktur
bölmələrində layihələrin
davamlılığını təmin etməklə
yanaşı, qarşıdakı illərdə iqtisadi tərəqqiyə
zəmin yaradıb. Dövlət başçısının
müəyyənləşdirdiyi iqtisadi siyasətin
başlıca hədəfləri makroiqtisadi sabitliyin möhkəmlənməsi,
davamlı inkişafın intensiv xarakter alması, iqtisadi
bölmələrdə fəallığın təmin edilməsi,
maliyyə bazarının canlandırılması, investisiya
qoyuluşlarının davam etdirilməsi, əhalinin sosial
şəraitinin yaxşılaşması və digər
iqtisadi sferaları əhatə edir və bu hədəflərin
yerinə yetirilməsi gözlənilən uğurlu nəticələrin
əldə olunmasına səbəb olub. Ötən
illərin iqtisadi mənzərəsi onu göstərir ki, Azərbaycan
makroiqtisadi və maliyyə sisteminin möhkəmliyini qoruyub
saxlamaqla yanaşı, həyata keçirilən uğurlu
pul-kredit siyasəti və valyuta bazarı üzrə digər
preventiv tədbirlər nəticəsində valyuta bazarı da
böhranın çətinlikləri ilə üzləşməyib.
Yeni Azərbaycan.-
2012.- 21 fevral.- S.6.