Biz ölkəmizin
dünyada söz sahibi olmasından böyük qürur duyuruq
Milli
Məclisin Aqrar siyasət komitəsinin sədr müavini, Azərbaycan
Mərkəzi Kooperativlər İttifaqının İdarə
Heyətinin sədri Eldar Quliyev www.yap.org.az saytına
müsahibə verib:
-
Eldar müəllim, Azərbaycan son illər Prezident İlham Əliyevin
həyata keçirdiyi siyasət nəticəsində dinamik
inkişaf edir. Bu inkişafın nəticələri və
onun Azərbaycanın beynəlxalq müstəvidə
mövqeyinin güclənməsi prosesində rolu ilə
bağlı fikirlərinizi bilmək istərdik.
-
Dövlət müstəqilliyinin 20 illiyini bu yaxındarda qeyd
edən Azərbaycan Respublikası çox qısa zaman kəsiyində
həqiqətən heyrətamiz inkişafa nail olmuşdur. Bu
inkişafı Ulu öndərimiz Heydər Əliyevin möhkəm
təməlini yaratdığı daxili və xarici siyasətin
ölkə Prezidenti İlham Əliyev tərəfindən
uğurla davam etdirilməsinin məntiqi nəticəsi kimi qiymətləndirirəm.
Fikir verin, 2008-ci ilin ortalarından başlayan və hələ
də tam səngiməyən qlobal maliyyə-iqtisadi böhran
dünyanın bir çox ölkələrinin
iqtisadiyyatını çökmə səviyyəsinə
çatdırmışdır. Belə bir vəziyyətdə
Azərbaycan iqtisadiyyatının böhrandan ciddi zərər
görməyərək ilbəil yüksək sürətlə
inkişaf etməsi sosial-iqtisadi inkişaf strategiyasının
düzgün müəyyənləşdirilərək
uğurla həyata keçirilməsinin bariz göstəricisidir.
Əldə olunan nailiyyətləri ölkəmizin zəngin təbii
ehtiyatlara malik olması ilə əlaqələndirmək
düzgün olmazdı. Təbii ehtiyatlarla zəngin olan elə
ölkələr vardır ki, hələ də yoxsulluq
içərisində yaşayırlar. Azərbaycanın
yüksək inkişafı neft-qaz layihələrinin səmərəli
həyata keçirilməsinə, qeyri-neft sektorunun şaxələnməsinə,
regionların sosial-iqtisadi inkişafı üzrə
proqramların ardıcıl surətdə yerinə yetirilməsinə,
özəl sektorun inkişafına, əhalinin aztəminatlı
təbəqələrinin ünvanlı sosial müdafiəsinin
təşkilinə və digər faktorlara əsaslanmışdır.
İqtisadiyatımızın uğurlu inkişafı beynəlxalq
təşkilatların hesabatlarında öz əksini
tapır, reytinq agentlikləri tərəfindən yüksək
qiymətləndirilir. Heç təsadüfi deyildir ki,
tanınmış siyasətçilər və
iqtisadçılar “inkişafın Azərbaycan modeli”nin
mövcudluğunu qəbul edir və onu diqqətlə öyrənirlər.
İnkişaf
həyatımızın bütün sahələrini əhatə
edir. Ümumi daxili məhsul istehsalı artır, sənaye, kənd
təsərrüfaı, nəqliyyat, tikinti, xidmət və
digər sahələrin inkişafı yeni iş yerlərinin
açılmasına, yoxsulluğun ilbəil
azaldılmasına, əhalinin sosial vəziyyətinin
yaxşılaşmasına geniş imkanlar yaradır. Ölkəmizin
müdafiə qüdrəti artır, beynəlxalq aləmdə
mövqelərimiz möhkəmlənir. Azərbaycan xarici
investisiyaya möhtac olan ölkədən başqa ölkələrə
investisiya qoyan dövlətə çevrilmişdir. Regionda Azərbaycanın
razılığı və iştirakı olmadan heç bir
ciddi layihə həyata keçirilmir. Biz ölkəmizin
dünyada söz sahibi olmasından, “imzalar içində millətimizin
də imzasının olmasından” böyük qürur
duyuruq.
Təəssüf
ki, bu uğurları gözü götürməyən, onlara
qısqanclıq və düşmənçiliklə
yanaşan qüvvələr də vardır.
Torpaqlarımızın bir hissəsinin işğalına, bir
milyona yaxın soydaşımızın öz ata-baba
yurdlarından didərgin düşməsinə göz yuman bu
qüvvələr hər vəchlə ölkəmizin imicinə
zərbə vurmağa çalışırlar. Bu antiazərbaycançı
qüvvələrin bir çoxüunun iç üzü lap
bu yaxınlarda ölkəmiz tərəfindən möhtəşəmliklə
keçirilən “Avroviziya-2012” mahnı müsabiqəsi ərəfəsində
və müsabiqə günlərində tam aşkar surətdə
açıldı. Erməni lobbisinin və onunla əlbir olan
qonşu İranın molla rejiminin diqtəsi və maliyyə dəstəyi
ilə ölkəmizə qarşı terror aktları və
müxtəlif təxribatlar törədilməyə cəhd
göstərildi; kütləvi-mədəni tədbir olan beynəlxalq
mahnı müsabiqəsini siyasiləşdirərək öz
çirkin məqsədləri üçün istifadə etməyə
çalışıldı, bir sıra beynəlxalq qurumlar tərəfindən
heç bir əsası olmayan böhtan xarakterli bəyanatlar və
açıqlamalar verildi. Bütün bu təxribatların təşkilində
ölkəmizin uğurlarını həzm edə bilməyən
xarici qüvvələrlə yanaşı öz xalqına
düşmən kəsilən radikal-dağıdıcı
müxalifət və bəzi qeyri-hökumət təşkilatlarının
nümayəndələri də canfəşanlıqla
iştirak edirdilər. Öz vətənini sevən heç
bir kəs ölkəyə kütləvi turist və jurnalist
axını olduğu, dünyanın diqqətinin mahnı
müsabiqəsi ilə bağlı Azərbaycana yönəldiyi
bir vaxtda şəhərin mərkəzində, hətta dənizkənarı
bulvarda icazəsiz aksiyalar keçirərək təxribatlar
törətməyə, hüquq-mühafizə
orqanlarını zorakarlığa təhrik etməyə cəhdlər
göstərməzdi. Özlərini müxalifət adlandıran
bu üzdəniraq qüvvələr xarici himayədarlarından
aldıqları göstərişlərə əməl edərək
belə rəzaləti özlərinə rəva bildilər,
iftira və böhtan xarakterli məlumatları xarici jurnalistlərə
və beyəlxalq təşkilatlara ötürərək
ölkəmizə qara yaxmağa çalışdılar. “Azərbaycan
üçün nə qədər pisdirsə, bizim
üçün o qədər yaxşıdır” deyimini
özlərinə şüar edən bu qüvvələrin hərəkətlərini
bolşeviklərin birinci dünya müharibəsi illərində
Rusiyanın müharibədə məğlub olması istiqamətində
apardıqları təbliğat və əməli işlə
müqayisə etmək mümkündür.
-
Milli Məclisin yaz sessiyasının son iclasında 2012-ci ilin
dövlət büdcəsində dəyişikliklər edildi.
Bu dəyişikliklərin əhəmiyyətini necə qiymətləndirirsiniz?
-
Diqqət yetirmisinizsə, hər ilin ortalarında Milli Məclis
tərəfindən dövlət büdcəsində dəyişikliklər
edilməsi ənənə halını almışdır. Həm
də, bir qayda olaraq büdcə gəlirləri və xərclərinin
azalması istisqamətində dəyişikliklər aparan
başqa ölkələrdən fərqli olaraq, biz gəlirlər
və xərclərin artırılması barədə məsələ
müzakirə aparıb qərar qəbul edirik. Bu il də
istisna təşkil etmədi və yaz sessiyasında dövlət
büdcəsinə dəyişikliklər edilməsi
haqqında qərar qəbul olundu. Bu dəyişiklikləri
aparmağa ötən müddət ərzində gəlirlərin
artması imkan yaratmışdır. Belə ki, məlum
olduğu kimi, 2012-ci ilin dövlət büdcəsində
neftin qiyməti hər barrel üçün 80 ABŞ
dolları səviyyəsində müəyyənləşdirilmişdir.
Lakin cari ilin yanvar-may aylarında dünya bazarında neftin qiyməti
100 ABŞ dolları civarında olmuşdur və bu qiymətlər
ilin sonuna qədər büdcə xərclərini 600 milyon
manat artırmağa imkan vermişdir. Həmin vəsait bu
yaxınlarda baş vermiş zəlzələdən zərər
çəkən Zaqatala-Şəki bölgəsində təbii
fəlakətin nəticələrinin aradan
qaldırılmasına, Bakı şəhəri qəsəbələrinin
su və kanalizasiya sisteminin yenidən qurulması layihələrinin
maliyyələşdirilməsinə yönəldiləcək,
bir hissəsi isə sosial-iqtisadi inkişafa dair layihələrin
maliyyələşdirilməsi üçün ölkənin
regionları arasında bölüşdürüləcəkdir.
-
Bildiyimiz kimi, ölkəmizdə aqrar sahənin inkişafı
hər zaman dövlətin diqqətindədir. Bu mənada, Azərbaycanda
qəbul olunan dövlət proqramları xüsusi əhəmiyyət
daşıyır. Ümumiyyətlə, son illər kənd təsərrüfatının
inkişafı ilə bağlı atılan addımları və
bu istiqamətdə həyata keçirilən islahatları necə
dəyərləndirirsiniz?
- Azərbaycan
tarixən aqrar ölkə kimi tanınmış,
iqtisadiyyatında kənd təsərrüfatı
aparıcı sahə olmuşdur. Xalqımızın
Ümummilli lideri Heydər Əliyevin Azərbaycana birinci rəhbərlik
etdiyi ötən əsrin 70-80-ci illərində kənd təsərrüfatı
sahəsi ən yüksək inkişaf səviyyəsinə
çatmışdı. Azərbaycan həmin illərdə nəinki
özünü, Rusiyanın, Ukraynanın və
Belorusiyanın böyük bir hissəsini meyvə-tərəvəz
və bostan məhsulları ilə təmin edirdi. Respublikada
ildə bir milyon tondan artıq pambıq, 1,5 milyon tondan
çox üzüm, yüz min tonlarla meyvə, tərəvəz,
bostan məhsulları istehsal olunurdu. Lakin, keçən əsrin
80-ci illərinin ortalarında SSRİ-yə rəhbərlik edən
M.Qorbaçovun “alkoqolizmə qarşı mübarizə”
adı altında həyata keçirilən avantürist tədbirləri
zamanı böyük zəhmət və vəsait bahasına
başa gələn üzüm plantasiyaları məhv edilərək
bu sahə demək olar ki, ləğv olundu. Elə həmin illərdən
başlayaraq keçmiş Sovetlər İttifaqında, ittifaq
dağılandan sonra isə müstəqillik qazanan
respublikalarda, o cümlədən Azərbaycanda xalq təsərrüfatının
bütün sahələrində olduğu kimi aqrar sahədə
də ciddi tənəzzül baş verdi. Yalnız Ulu öndərimiz
Heydər Əliyevin xalqın tələbi ilə ikinci dəfə
ölkə rəhbərliyinə qayıdışından
sonra başqa sahələrdə olduğu kimi, kənd təsərrüfatında
da əhəmiyyətli inkişafa nail olundu. Keçmiş
SSRİ respublikaları içərisində ilk dəfə
olaraq “Aqrar islahatın əsasları haqqında” və “Sovxoz
və kolxozların islahatı haqqında”, “Torpaq islahatı
haqqında” qanunlar qəbul edilərək Azərbaycanda kolxoz
və sovxozlar ləğv olunaraq torpaqlar əhali arasında
bölüşdürüldü.
Ulu
öndər Heydər Əliyevin islahatlar kursunu uğurla davam
etdirən möhtərəm Prezidentimiz İlham Əliyev də
kənd əhalisinin məşğulluğunun təmin
olunmasında, torpaqlardan səmərəli istifadə
olunmasında, idxaldan asılılığın azaldılaraq
ərzaq təhlükəsizliyinin təmin olunmasında aqrar
sahənin əhəmiyyətini yüksək qiymətləndirərək
bu sahənin inkişafına böyük diqqət yetirir.
Ölkə Prezidentinin təşəbbüsü ilə qəbul
edilərək ardıcıllıqla həyata keçirilən
xüsusi dövlət proqramlarının qəbul edilməsi,
fermerlərə və digər kənd təsərrüfatı
ilə məşğul olan şəxslərə güzəştli
kreditlər, subsidiyalar verilməsi, onların yüksək məhsuldarlıqlı
toxumla, cins heyvanlarla təmin edilməsi, emal sənayesinin
genişləndirilməsinə diqqət yetirilməsi və
digər tədbirlər aqrar sahənin inkişafına
dövlət dəstəyinin bariz nümunəsidir.
- İstənilən
sahənin inkişafında lazımi hüquqi bazanı təşkil
edən qanunvericiliyin olması vacib şərtdir. Bu
baxımdan, ölkəmizdə aqrar sahənin
inkişafını təmin edən qanunvericilik bazasının
səviyyəsini necə qiymətləndirmək olar?
- Hər
bir hüquqi dövlətdə fəaliyyətin istənilən
sahəsi müvafiq qanunlarla tənzimlənir. Fəaliyyət
üçün lazımi hüquqi bazanın
yaradılması isə dövlət hakimiyyətinin bir qolu
olan qanunvericilik hakimiyyətinin səlahiyyətindədir. Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiyasına uyğun olaraq ölkəmizdə
qanunvericilik hakimiyyətini Azərbaycan Respublikasının
Milli Məclisi həyata keçirir.
Qeyd etmək
istyirəm ki, həm ümumilikdə Azərbaycan
Respublikasının Milli Məclisi, həm də onun bir
struktur bölməsi olan Aqrar siyasət komitəsi ölkə
həyatının hər bir sahəsi üçün vacib
olan qanunvericilik bazasının yaradılması
üçün çox səmərəli fəaliyyət
göstərir. Parlamentin hər bir sessiyasının sonunda
sessiya müddətində görülmüş işlərə,
qəbul edilmiş qanunlara dair hesabatlara diqqət yetirsəniz
dediklərimin şahidi olarsınız.
Konkret
olaraq Aqrar siyasət komitəsinin qanunvericilik bazası
yaradılması istiqamətində fəaliyyətinə gəldikdə
isə, təmsilçisi olduğum bu komitənin kifayət qədər
işgüzar fəaliyyət göstərdiyini diqqətə
çatdırmalıyam. Belə ki, 1995-2010-cu illər ərzində
Milli Məclis tərəfindən bilavasitə aqrar sahə ilə
bağlı 40-dan yuxarı qanun qəbul edilmişdir. Bu
qanunların bir qismi icra hakimiyyəti tərəfindən təqdim
olunaraq komitəmiz tərəfindən lazımi qaydada işlənildikdən
sonra Milli Məclis tərəfindən qəbul olunsa da, bir
qismi komitənin öz təşəbbüsü ilə
hazırlanaraq parlamentin müzakirəsinə
çıxarılmışdır. Yalnız Milli Məclisin
III çağırış sessiyalarında 2006-2010-cu illərdə
bilavasitə Aqrar siyasət komitəsinin təşəbbüsü
ilə qəbul edilən qanunların siyahısına baxaraq
oxucularınız komitəmizin qanunvericilik bazası
yaradılması istiqamətində işini qiymətləndirə
bilərlər. “Fitosanitar nəzarəti haqqında”,
“Atçılıq haqqında”, “Damazlıq heyvandarlıq
haqqında”, “Ekoloji təmiz kənd təsərrüfatı
haqqında”, “Arıçılıq haqqında”,
“Pambıqçılıq haqqında” qanunların
adını çəkmək kifayətdir və qeyd emək
lazımdır ki, bu qanunların hər birinin qəbulunun
arxasında komitə üzvlərinin, ekspertlərin,
müvafiq sahə mütəxəssislərinin gərgin əməyi
dayanır.
Hazırda
Aqrar siyasət komitəsinin təşəbbüsü ilə
hazırlanan “Kənd təsərrüfatı kooperasiyası
haqqında” qanun layihəsi üzərində iş gedir ki, bu
qanunun qəbul olunması torpaqlardan səmərəli istifadə
edilməsinə, məhsuldarlığın yüksəldilməsinə,
idxaldan aslılığın azaldılmasına, süni qiymət
artımının qarşısının alınmasına
imkan yaradacaqdır. Qanun layihəsi Milli Məclisdə birinci
oxunuşdan keçmiş, Aqrar siyasət və İqtisadi
siyasət komitələrinin birgə iclasında müzakirədən
sonra Milli Məclisin plenar iclasında ikinci oxunuşda
müzakirə üçün tövsiyə edilmişdir.
Qanunun yaxın zamanlarda müzakirə olunub qəbul ediləcəyinə
ümid edirik.
- Milli Məclis
bir sıra strateji məhsullar haqqında da qanunlar qəbul
edib. Bu qanunların əhəmiyyəti haqqında nə deyə
bilərsiniz?
- “Strateji
məhsullar” ümumi məfhumdur, bura xüsusi əhəmiyyət
daşıyan bir çox məhsullar daxildir. Bu qrupa daxil olan
taxıl və pambıq haqqında qanunlar mövcuddur. Belə
ki, “Taxıl haqqında” Qanun 16 iyun 2000-ci ildə, “Pambıqçılıq
haqqında” Qanun isə 25 may 2010-cu ildə qəbul
olunmuşdur. Həmin məhsulların istehsalının
artırılmasını stimullaşdıran bu qanunların əhəmiyyəti
çox böyükdür. Taxıl və pambıq
iqtisadiyyatımız üçün çox vacibdir. Əhalinin
ərzaqla təminatında, heyvandarlıq və
quşçuluğun yemə olan tələbatının
ödənilməsində taxılın rolu əvəzsizdir.
Pambıq isə yüngül sənayedə, mebel
istehsalında, yeyinti sənayesində, əczaçılıqda,
hərbi sənayedə və digər sahələrdə
geniş istifadə olunur. Məlum olduğu kimi, ölkəmizdə
mövcud olan torpaq sahəsinin təxminən 4 milyon hektarı
yaxud 50 faizi əkinə yararlıdır ki, onun da yalnız 1,6
milyon hektarı bilavasitə əkin üçün, o
cümlədən 800 min hektarı taxıl əkini
üçün istifadə olunur. Əkinə yararlı
torpaqların çox hissəsinin istifadəsiz qalması bir tərəfdən
son vaxtlar lazımi meliorasiya işləri
aparılmadığından bəzi yerlərdə
şoranlaşma getməsi ilə əlaqədar olsa da, digər
tərəfdən mülkiyyətində torpaq olan bəzi
şəxslərin həmin torpaqlardan öz təyinatı
üzrə istifadə etməməsi və ya tamamilə istifadəsiz
saxlaması ilə bağlıdır. Hesab edirəm ki, intensiv
şoranlaşma gedən ərazilərdə lazımi drenaj və
meliorasiya tədbirləri həyata keçirməklə
şoranlaşmanın qarşısını almaqla və əkinə
yararlı torpaqların monitorinqini keçirərək istifadəsiz
saxlanılan və ya təyinatı üzrə istifadə
olunmayan torpaqları istifadəyə cəlb etməklə
taxıl, pambıq və ölkə üçün vacib olan
digər məhsulların əkin sahələrini əhəmiyyətli
dərəcədə genişləndirmək zəruridir.
Bununla yanaşı, məhsuldarlığın
aşağı olması üzündən lazımi səmərə
əldə olunmaması narahatlıq doğurur. Bu baxımdan,
yüksək məhsuldarlığa malik toxum sortlarından
istifadə etməklə, əkinlərə aqrotexniki xidmət
səviyyəsini yüksəltməklə məhsuldarlığın
xeyli artırılmasına ciddi ehtiyac vardır.
- Eldar
müəllim, rəhbərlik etdiyiniz “Azərittifaq”ın fəaliyyəti,
son illərdə əldə etdiyi uğurlar haqqında fikirlərinizi
bilmək istərdik.
- Əmək
fəaliyyətimin böyük bir hissəsini həsr etdiyim Azərbaycan
Mərkəzi Kooperativlər İttifaqının (“Azərittifaq”ın)
ölkəmizin iqtisadi qurumları arasında öz yeri
vardır. 120 ildən artıq bir müddətdə fəaliyyətdə
olan kooperasiya ölkə iqtisadiyyatının
inkişafında əhəmiyyətli rol oynamışdır.
“Azərittifaq”ın tərkibində olan kooperativ təşkilatları
əsasən ölkəmizin regionlarında fəaliyyət
göstərərək əhaliyə ticarət və iaşə
xidməti göstərilməsini, kənd təsərrüfatı
məhsullarının tədarükü, emalı və
satışını həyata keçirirlər. “Azərittifaq”ın
tabeliyində Azərbaycan Kooperasiya Universiteti və Bakı
Biznes və Kooperasiya Kolleci fəaliyyət göstərir və
bu tədris müəssisələri kooperasiya sistemi ilə
yanaşı xalq təsərrüfatının digər sahələrinin
də mütəxəssis kadrlara olan tələbatını
təmin edirlər.
Əlbəttə,
ölkəmizdə kooperasiyanın hazırkı vəziyyətini
mal təminatının dövlət tərəfindən
aparıldığı, regionlarda ticarət və iaşə
xidmətinin təşkilində, kənd təsərrüfatı
məhsullarının tədarükündə
kooperasiyanın monopolist olduğu dövrlə müqayisə
etmək çətindir. Biz son illərdə fəaliyyətimizi
yeni tələblərə uyğunlaşmaqla qurmağa
çalışırıq. Sistem daxilində lazımi
islahatlar aparırıq, yeni yaradılan özəl qurumlarla rəqabət
qabiliyyətində fəaliyyət təşkil etmək
üçün maddi-texniki bazamızın bir hissəsini
payçıların və əmək kollektivi üzvlərinin
istifadəsinə verərək onların öz vəsaitləri
hesabına müasir tələbata cavab verən obyektlər yaradıb
sahibkarlıq fəaliyyəti ilə məşğul
olmalarına şərait yaradırıq.
Yuxarıda qeyd etdiyim “Kənd təsərrüfatı kooperasiyası haqqında” qanun layihəsinin qəbul edilməsinin faəliyyətimizin əsas sahələrindən biri olan kənd təsərrüfatı məhsullarının tədarükü, emalı və satışı sahəsində işlərimizin canlandırılmasına müsbət təsir göstərəcəyinə böyük ümidlər bəsləyirik.
Yeni Azərbaycan.- 2012.- 8 iyun.- S.6.