AZƏRBAYCAN 2020:
GƏLƏCƏYƏ BAXIŞ - AZƏRBAYCANIN ZƏNGİNLƏŞMƏ
VƏ İNKİŞAF DOKTRİNASI
Ümummilli
lider Heydər Əliyevin yaratdığı möhtəşəm
milli inkişaf doktrinasını ötən 20 ildə
uğurla həyata keçirən müstəqil Azərbaycan
Respublikası bu qısa dövr ərzində misilsiz
sosial-iqtisadi nailiyyətlərə imza atıb, meqainkişaf
indikatorlarına görə, nəinki postsosialist ölkələrini
geridə qoyub, eyni zamanda, Avropanın inkişaf etmiş
dövlətlərinin bir çoxunun proqressiv meyarlarından
irəli gedib. Özünəməxsus fundamental dövlətçilik
ənənələrini, milli inkişaf strategiyasını
möhkəmləndirən, demokratik cəmiyyət
quruculuğunu, siyasi və iqtisadi islahatları genişləndirən,
keyfiyyətli iqtisadiyyatın yaradılmasının dönməzliyini
təmin edən Azərbaycan müstəqillik
dövrünün iki onilliyi ərzində qarşıya
qoyduğu sistemli, kompleks strateji hədəflərin
bütün komponentlərini tam uğurla reallaşdıra
bilib.
Ulu
öndərin layiqli davamçısı Prezident İlham Əliyevin
rəhbərliyi ilə davam etdirilən mükəmməl
milli inkişaf modeli sürətli inkişafın, intibah
erasının çağırışlarına,
sosial-iqtisadi proseslərin dinamikasına uyğun olaraq son 8 ildə
daha da zənginləşdirilib və Azərbaycanın yeni
modernizasiya modeli formalaşdırılıb. Cənab
Prezident İlham Əliyev respublikamızda yeni dövrün
inkişaf qanunauyğunluqları nəzərə alınmaqla
çevik, özünəməxsus, modern bir idarəetmə
platforması formalaşdırıb. Prezident
İlham Əliyev Azərbaycanın dövlət idarəetmə
sisteminin çevikliyini, mükəmməl mexanizmlərini təmin
edən vahid idarəçilik institutunu yaradıb. Azərbaycanın Siyasi Lideri idarəçilik fəlsəfəsinin
yeni komponentlərini yaratmaqla dövlət aparatı sistemində
ən mükəmməl və demokratik meyarlara əsaslanan
unikal bir idarəetmə formulu müəyyən edib.
2003-cü
il Azərbaycan iqtisadiyyatında yeniləşmə
mərhələsi və keyfiyyət dəyişikliklərinin
başlanğıc tarixidir. Bu mərhələ
respublikamızın siyasi və iqtisadi həyatında tamamilə
yeni proseslərin baş verdiyi bir tarixi dövrdür.
Ümummilli lider Heydər Əliyevin layiqli siyasi varisi İlham
Əliyevin Prezident kimi fəaliyyətə başladığı
2003-cü il Azərbaycanın siyasi tarixində yeni hadisə sayılır. Prezident İlham Əliyev Azərbaycanın müstəqil
siyasi kursunun, iqtisadi doktrinasının yeni dövrdə ən
mükəmməl şəkildə inkişaf etdirən
ictimai xadim, Siyasi Lider kimi dünya siyasi xəritəsində
möhtəşəm yer tutan xarizmatik, rasional
düşüncə tərzinə malik şəxsiyyətdir.
Milli intibah erasının
başlanğıcı
Modernizasiya erasının başlanğıcında
iqtisadiyyatın strukturunun yeniləşməsi və
sosialyönümlü iqtisadi reformaların geniş vüsət
alması cəmiyyətin sosial bazasının da yetkinləşməsinə
zəmin yaradıb. Azərbaycan cəmiyyəti modern
sosial-iqtisadi inkişaf pilləsinə yüksəlib, yeni
meyarlarla yaşayan sosial təbəqənin
formalaşmasının əsası qoyulub. Azərbaycan cəmiyyətinin milli inkişaf modelinə
transformasiya olunması demokratik dövlət quruculuğunun
mühüm komponenti olmaqla, yüksək sosial rifahlı
postindistriual dövlət platformasının qurulmasına dərin
baza yaradıb.
Akademik
Ramiz Mehdiyevin qeyd etdiyi kimi, 2003-cü il
milli transformasiyanın yeni mərhələsinin
başlanğıcı oldu, səlis qurulmuş sabit iqtisadi
sistemi inkişafda olan iqtisadi strukturun intensiv formalaşması
məkanına yönəltdi: “İlham Əliyevin
Prezidentliyinin əsas konsepti güclü iqtisadi bazanın
formalaşdırılmasından ibarət idi. Bu
da kütləvi şüurun və cəmiyyətin sosial-mədəni
bazasının postindustrial dəyərlər və demokratik ənənələr
məcrasına mərhələ-mərhələ
transformasiyasına imkan yaratmalıdır. Bununla
yanaşı, geostrateji və geoiqtisadi məsələlər
kompleksini həll etmək, milli artımın sabitliyini və
davamlılığını təmin etmək, ölkəni
beynəlxalq münasibətlərin obyektinə deyil, subyektinə
çevirmək lazım idi, çünki yeni dünya
nizamını formalaşdıran ümumdünya
transformasiyaları dövründə Azərbaycanın qlobal
proseslərdə iştirakının təmin edilməsi son dərəcə
zəruridir”.
Son 8 ildə Azərbaycan siyasi və iqtisadi parametrlərinə,
struktur dəyişikliklərinə və idarəetmə
modullarına görə, tamamilə yeni bir fazaya daxil olub və
bu tendensiya özünü ölkə həyatının hər
bir sahəsində bariz şəkildə təcəssüm
etdirir. Ölkəmizdə yeni inkişaf erasının tələblərinə
uyğun olaraq islahatlar kursunun yeni konturlarının müəyyən
olunması və reformaların miqyasının daha da
genişlənməsi iqtisadiyyatın çoxşaxəliliyini
təmin edib.
Cənab İlham Əliyev Azərbaycanda milli ideya
platformasını ən dərin təməllər üzərində
inkişaf etdirərək ölkənin sosial-iqtisadi,
siyasi-hüquqi inkişafının yüksələn xətt
üzrə irəliləyişini sürətləndirib. Prezident İlham Əliyev Azərbaycanın
tamamilə keçid iqtisadiyyatını arxada qoymasına nail
olub. Yeni inkişaf mərhələsi isə Azərbaycanın
iqtisadi modelinin tətbiq olunması fonunda başlayıb.
Davamlı, dinamik inkişaf məntiqinə əsaslanan bu
modelin strateji istiqamətləri tamamilə liberal bazar
münasibətlərinə əsaslanan,
sosialyönümlü iqtisadi sistemin və milli iqtisadiyyatın
formalaşdırılması, ölkədə mövcud olan təbii-iqtisadi,
texniki-istehsal və elmi-texniki potensialın fəal surətdə
təsərrüfat dövriyyəsinə cəlb olunması,
milli iqtisadiyyatın dünya təsərrüfat sisteminə səmərəli
şəkildə inteqrasiyasından ibarətdir. Prezident
İlham Əliyevin qeyd etdiyi kimi, liberal iqtisadiyyatın təmin
olunması ölkəmizin dünya birliyinə sıx
inteqrasiyasını dərinləşdirir: “Biz tam şəkildə
bazar iqtisadiyyatına keçmişik. Azərbaycan
iqtisadiyyatı liberal iqtisadiyyatdır, müstəqil,
dayanıqlı, öz resurslarına güvənən,
dünya birliyinə sürətlə inteqrasiya edən
iqtisadiyyatdır”.
Cənab
İlham Əliyevin Prezidentliyinin ikinci beşilliyi - XXI əsrin ilk
onilliyinin sonu dünya iqtisadi sistemində yeni meyillərin
meydana çıxması və ölkələrin milli inkişafında
bir sıra təmayüllərin nəzərə
çarpması ilə diqqəti cəlb etdi. Qlobal
böhranın dərinləşərək ölkələrin
iqtisadiyyatlarının motivasiya olunması yönündə zəruri
tələblər qoyması və postböhran dövrünə
hazırlıq siqnalları sosioiqtisadi metodologiyanın dəyişməsini
də ehtiva edən əsas şərtlərdən sayıla
bilərdi.
Cənab İlham Əliyevin birinci Prezidentlik dövrü
Azərbaycan iqtisadiyyatının ən sürətli
dövrü hesab olunur. Bu beşillikdə Azərbaycan tarixə
iqtisadi cəhətdən ən sürətlə inkişaf
etmiş ölkə kimi daxil olub. Bu dövr ərzində
iqtisadiyyatın inkişafı 2,6 dəfə, sənaye
potensialı 2,5 dəfə artıb. Yoxsulluğun
səviyyəsi 3-4 dəfə aşağı
düşüb, büdcə xərcləri 10 dəfədən
çox yüksəlib. Eyni zamanda, cənab
Prezidentin ilk beşillik fəaliyyəti dövründə
növbəti beşillik üçün yeni iqtisadi meyarlar
müəyyən olunub, qarşıdakı mərhələdə
inkişafın sürətlənməsini təmin edə biləcək
möhkəm zəmin yaradılıb.
Cənab
İlham Əliyevin ikinci Prezidentlik dövrü
iqtisadiyyatın struktur baxımından daha da təkmilləşməsi,
idarəetmə texnologiyalarının innovativ fazaya keçməsi və
inkişafı ilə xarakterizə olunur. Sosioiqtisadi
reformalar makroiqtisadi dinamizmi möhkəmləndirməklə
yanaşı, iqtisadiyyatın strukturundakı keyfiyyət dəyişikliyinə
səbəb olub, sosial islahatların tamamilə
modernizasiyasını sürətləndirib.
Keçid epoxasından modernləşmə
erasına
XXI əsrin ilk onilliyini Azərbaycan üçün
siyasi, iqtisadi, sosial sahədə tamamilə yeni bir inkişaf mərhələsi
kimi qiymətləndirmək olar. Yola
saldığımız onillik Azərbaycanın iqtisadiyyat
tarixində intibah və inkişaf dövrü kimi yadda
qalıb. Son on ilin inkişaf nəticələrinə
görə, ölkə iqtisadiyyatı dünya təcrübəsində
çox az rast gəlinən bir kəmiyyət
və keyfiyyət inkişafına nail ola bilib. İqtisadi
artımın 4 dəfə, ixracın 15 dəfə, valyuta
ehtiyatlarının 31 dəfə artması bunun bariz göstəriciləridir.
Bu davamlı inkişaf makroiqtisadi sabitlik şəraitində
əldə olunub - orta illik inflyasiya 7 faiz, manatın məzənnəsinin
orta illik dəyişməsi tempi isə 1 faiz ətrafında
olub. Belə bir mühitdə ölkənin
maliyyə sektorunun əsas göstəriciləri 15-20 dəfə
artıb. Bu, postkeçid dövründə
ən pozitiv bir mənzərə sayıla bilər və yeni
onilliyə açılan qapının kifayət qədər
uğurlu başlanğıcı üçün
böyük stimulyaradıcı faktordur. Modernizasiya
və intibah erasının ilk dövrü çox dinamik və
çoxmiqyaslı nailiyyətlərin əldə olunması, ən
pozitiv indikatorların əldə edilməsi baxımından ən
yeni tarixə qızıl hərflərlə yazılıb.
Son 8 ildə iqtisadiyyatın keyfiyyət və məzmununun
dəyişməsi və yüksəlməsi ölkədə
ümumi daxili məhsulun 4 dəfəyə yaxın artmasına
səbəb olub, qeyri-neft iqtisadiyyatının çəkisi
3 dəfəyə yaxın artıb. Ölkədə sənaye
məhsulu istehsalı 2,7 dəfə, kənd
təsərrüfatı məhsulları istehsalı 1,3 dəfə,
tikinti sektorunda görülən işlərin həcmi 3,2 dəfə,
nəqliyyat xidmətlərinin həcmi 2,3 dəfə, rabitə
və informasiya sahəsində 6,4 dəfə yüksəlib. İri regional və beynəlxalq layihələrin həyata
keçirilməsi, müxtəlif infrastruktur layihələrinin
icrası Azərbaycan iqtisadiyyatına investisiya qoyuluşu
üçün əlverişli şərait yaradıb,
ölkəmizi investisiyaların mərkəzi regionuna
çevirib. Təkcə 2011-ci ildə 13 milyard dollar
daxili və 7 milyard dollar xarici olmaqla Azərbaycan
iqtisadiyyatına 20 milyard dollar investisiya yatırılıb.
İnvestisiyaların 15,7 milyard dolları
qeyri-neft sektorunun, 4,3 milyard dolları isə neft sektorunun
payına düşüb. Ümumilikdə,
ölkədə yaradılmış əlverişli biznes və
investisiya mühiti sayəsində indiyədək Azərbaycan
iqtisadiyyatına 120 milyard ABŞ dollarına yaxın investisiya
yönəldilib. Yoxsulluq həddi son 8 ildə 35,8 manatdan 3 dəfə artırılaraq 106,9
manata çatdırılıb. Yoxsulluq səviyyəsi qeyd
olunan dövrdə 44,7 faizdən 2011-ci ildə
7,6 faizə enib.
Azərbaycan hazırlayaraq həyata keçirdiyi
inkişaf ssenariləri, həmçinin, böhran zamanı
iqtisadi manevrləri ilə keçid iqtisadiyyatına malik
ölkə deyil, dünya dövlətləri içərisində
inkişaf etmiş sabit dövlət olmasını təsdiqlədi. Çünki
keçid iqtisadiyyatını yaşayan ölkə heç
vaxt qlobal resessiyaları bu qədər məharətlə dəf
edə bilməzdi. Prezident İlham Əliyevin bəyan
etdiyi kimi, ölkəmizin yüksək iqtisadi inkişafı
keçid dövrünün arxada qalmasını şərtləndirir:
“Azərbaycan iqtisadi cəhətdən artıq
oturuşmuş dövlət kimi tanınır. Mən
hesab edirəm ki, biz artıq iqtisadi sahədə keçid
dövrünü başa vurmuşuq. Nəzərə
alsaq ki, dünyanın aparıcı maliyyə qurumları Azərbaycanda
aparılan islahatları çox yüksək qiymətləndirir.
Müxtəlif hesablamalara görə, Azərbaycan
postsovet məkanında iqtisadi islahatlar və iqtisadi inkişaf
baxımından birinci yerdədir. Mən
hesab edirəm ki, artıq bu sahədə keçid
dövrü başa çatıbdır”.
Yeni əsrin ikinci onilliyinin ilk stadiyasında ölkəmizin
makroiqtisadi mənzərəsi tam qətiyyətlə onu deməyə
əsas verir ki, Azərbaycan iqtisadiyyatı struktur
baxımından tamamilə keçid dövründən
uzaqdadır və artıq modernləşmə mərhələsinə
qədəm qoyub. Təbii ki, keçid iqtisadiyyatından
yeni modernləşmə erasına daxil olmaq milli iqtisadi
inkişafın yeni modelinin hazırlanması və tətbiqi
sayəsində mümkün olur. Azərbaycan
MDB-də bu mükəmməl iqtisadi model hazırlayan novator
ölkə kimi səciyyələndirilə bilər.
İnkişaf modelinin triumviratı -
möhkəm siyasi sabitlik, sıçrayışlı
iqtisadi inkişaf, yüksək sosial cəmiyyət
Reallıq bundan ibarətdir ki, Azərbaycan həqiqətən
zəngin bir ölkəyə çevrilmək etapına qədəm
qoyaraq davamlı inkişaf dialektikasının
qanunauyğunluqlarına rəğmən öz milli intibah
modeli ilə irəliləməkdədir. Xammal
ehtiyatlarının olması, dövlətin maliyyə və
infrastruktur gücü - bütün bunlar vətəndaşların
potensialının reallaşdırılması
üçün şərait yaradır. Azərbaycan
yaxın onillikdə möhkəm siyasi sabitliyin
altstrukturlarını, iqtisadiyyatın məzmununu, sosial
islahatların keyfiyyətini və ümumilikdə,
ictimai-sosial yaşayış formulunu dəyişməklə ən
yüksək keyfiyyətli həyat şəraiti təmin edən
makrosivil cəmiyyətin qurulmasını strateji hədəflərə
çevirib.
Azərbaycanın milli inkişaf modelinin triumviratı -
möhkəm siyasi sabitlik, sıçrayışlı
iqtisadi inkişaf, yüksək sosial cəmiyyət
platforması respublikamızın dünya iqtisadiyyatında
yeni statusunun müəyyən olunmasında təməl bazisləri
olacaq. Azərbaycan cəmiyyətində siyasi elita, elmi
elita, iqtisadi elita kimi sosiotəbəqə vəhdəti
formalaşmaqdadır ki, bu tendensiya ümumi inkişaf
xarizmasının ayrılmaz seqmentlərindən ibarətdir.
Modernləşmənin iqtisadi bazisini formalaşdıran
Azərbaycan suveren dövlət kimi, artıq yeni tarixi və
iqtisadi şəraitdə iqtisadiyyatın inkişafı
problemlərini həll edir, prinsipial baxımdan yeni olan, iqtisadi
sərbəstliyə, dünya təsərrüfat sisteminə
inteqrasiya etməyə yönəlmiş iqtisadiyyat qurur. Respublikamız
dünyanın iqtisadi praktikası üçün nadir nailiyyətlərə
yol açan bir sosial-iqtisadi mühit formalaşdıracaq.
Azərbaycanın sürətli inkişafı
erasında ölkənin gələcəyi üçün
hakim elitanın öz tarixi məsuliyyətini uğurla realizə
etməsi onu texnokrat islahatların müvəffəqiyyəti
timsalına çevrib. Bu, dünyanın Mərkəzi
Asiya-Şərqi Avropa və MDB regionu ölkələri
üçün idarəetmədə bir modul ola
bilər.
Azərbaycan iqtisadi və siyasi modernləşmənin həyata
keçirilməsində çox qətiyyətlidir. Bu halda həmin
proseslər fəal sosial qrupların maksimum sayda nümayəndələrini
əhatə edəcəkdir. İnnovasiya
modernləşməsi inkişafın təkamül yoluna
yaxındır, bu isə Azərbaycanın keyfiyyət dəyişiklikləri
üçün mühüm stimul deməkdir. Azərbaycan dövləti yeni
çağırışlara cavab verən müasir
iqtisadiyyatı inkişaf etdirməklə, postindustrial cəmiyyətə
keçidi təmin etməklə ən sosioiqtisadi mühitdə,
dinamik inkişaf frazasında güclü mövqeyə sahib
olmağa qadirdir. Bütün bu prinsiplər “Azərbaycan
2020: gələcəyə baxış” İnkişaf
Konsepsiyasının hazırlanması ilə bağlı
iqtisadi ssenarilərin başlıca məzmununu təşkil
edir.
Hər bir ölkənin uzunmüddətli inkişaf
strategiyasının uğurla başa
çatdırılması mövcud iqtisadi və siyasi sabitlik
əmsalı ilə sıx bağlıdır. Bu gün
ölkəmizdə müşahidə olunan sürətli
iqtisadi inkişaf cəmiyyətdə güclü konsensusun əldə
edilməsinə səbəb olub. Azərbaycandakı
mövcud siyasi-ictimai sabitlik, iqtisadi dayanıqlılıq
islahatların uzunömürlülüyünü təmin
edir, eyni zamanda, yeni meyarları meydana çıxarır.
Artıq
Azərbaycan milli inkişaf iyerarxiyasının
üçüncü frazasına daxil olub. Yeni inkişaf
mərhələsinin əsas xüsusiyyəti qarşıda
duran məqsədlərin daha yüksək səviyyəli,
çoxşaxəli olması və zamanın
çağırışlarının nəzərə
alınması ilə bağlıdır. Bu məqsədlərə
nail olmaq üçün ciddi elmi əsaslara söykənən
ən müasir idarəetmə üsullarının tətbiqi,
strateji yanaşmaların daha uzunmüddətli dövrü əhatə
etməsi zəruridir.
Bütün
bu prioritetlər, ümumdünya ssenariləri məhz Azərbaycanın
hazırlayacağı yeni İnkişaf Konsepsiyasının
ana trendlərini təşkil edir. “Azərbaycan
2020: gələcəyə baxış” İnkişaf Konsepsiyası
ölkəmizin sıçrayışlı
inkişafının baza sənədi olmaqla ən zəngin və
yüksək tərəqqi fazasının milli formulu, gələcəyin
obrazının təcəssümü olacaq. Gələcəyin meyarları çoxşəbəkəli,
amma konkret milli konseptual inkişaf formuluna əsaslanan istiqamətin
müəyyənləşməsindən ibarətdir. Bəs, gələcəyin inkişaf bumunun ana tezisləri
nədən ibarətdir?
İlk
növbədə, ümumi daxili məhsulun artımını
qeyri-neft-qaz sektorunun davamlı və
sıçrayışlı inkişafı hesabına təmin
etmək, iqtisadiyyatın inkişaf istiqamətlərinin şaxələndirilməsini
genişləndirmək,
ümumi daxili məhsulunun tərkibində və dövlət
büdcəsinin formalaşmasında təbii ehtiyatlar amilinin
azaldılması və qeyri-neft amilinin
üstünlüyünün təmin edilməsinə nail
olmaq əsas fundamental trendlər və yeni onilliyin zəruri
çağırışları, iqtisadi
qanunauyğunluqların başlıca meyarlarıdır.
Qeyri-neft iqtisadiyyatında əsas ağırlıq
nöqtəsi, təbii ki, regionların üzərinə
düşür. Məlum olduğu kimi, Prezident İlham Əliyev
regionların sosial-iqtisadi inkişafı ilə bağlı dövlət
proqramlarının həyata keçirilməsi ilə bu məqsədlərə
nail olmaqdadır. Dövlət
başçısı bu strategiyanı davam etdirməyi və
2013-cü ildən sonrakı dövrdə daha yeni regional
inkişaf proqramının həyata keçirilməsini zəruri
hesab edir. Əsas hədəflər
regionlarda tamamilə yeni meyarlara əsaslanan müəssisələrin
yaradılması, strateji müəssisələrin texnoloji dəyişikliklərə,
qlobal çağırışlara uyğun qurulması, milli
istehsalın dinamikasına təsir edən yeni qabaqcıl
müəssisələrdə tətbiq olunan texnologiyaların
əhatə dairəsinin daha da genişləndirilməsidir.
Ana prioritetlər rayonların iqtisadi
potensialının səfərbər edilərək tam hərəkətə
gətirilməsindən ibarət olacaq, regionların iqtisadi sərvətlərinin
qeyri-neft sektorunun əsas bazaları kimi dövriyyəyə cəlb
olunması başlıca istiqamətlər təşkil edəcək.
Bütün bu iqtisadi siyasət qarşıdakı 10 ildə
adambaşına düşən ümumi daxili məhsulun
(ÜDM) məbləğinin ən azı 2 dəfə
artırılmasına baza yaradacaq. Hazırda 55 milyardlıq ÜDM
istehsal edən Azərbaycanda milli məhsul istehsalını
100 milyard dollara çatdırmaq üçün zəngin
potensial, iqtisadi resurslar, innovativ elmi-biliklərə əsaslanan
qeyri-neft iqtisadiyyatının bazası vardır. Qeyd etdiyimiz
kimi, Azərbaycan hökumətinin iqtisadi hədəflərinin
başlıca komponentlərindən biri neft sektorundan
asılılığının azaldılması və
yaxın 10 il ərzində qeyri-neft
iqtisadiyyatının dominantlığını təmin etməkdən
ibarətdir. Son bir ildə qeyri-neft bölməsində intensiv
inkişaf dinamikasının müşahidə olunması,
neft sektoru ilə müqayisədə artım tempinin 2,5 dəfə çox olması bu sahədə
proqressiv tendensiyanı möhkəmləndirir.
Yeni onilliyin milli istehsal bazası -
qeyri-neft iqtisadiyyatı
Artıq ümumi daxili məhsulun strukturunda neft sektorunun
çəkisinin azalması, qeyri-neft sektorunun payının
artması meyil açıq şəkildə müşahidə
olunmaqdadır.
Hazırda qeyri-neft sektorunun ÜDM-də payı
təxminən 45 faizə bərabərdir. Yaxın 4 ildə bu sektorun illik 8-9 faiz artımı
proqnozlaşdırılır. 2012-ci ildə iqtisadi
artımın qeyri-neft sektorunun hesabına təmin edilməsi
nəzərdə tutulur (illik 9 faiz artım), sonrakı 3 il
üzrə isə 8,5 faiz artım gözlənilir.
2015-ci ildə qeyri-neft sektorunun ÜDM-də payının təxminən
61,3 faizə bərabər olacağı
proqnozlaşdırılır. Proqnozlara görə,
qeyri-neft sektorunda illik artım fonunda həmin sahədən
daxil olan vergilərin həcmi də əhəmiyyətli dərəcədə
yüksələcək.
Qeyri-neft sektorunun valyuta gətirən əsas baza
sütunları innovativ modellər kimi sənaye
parklarının, texnoparkların yaradılmasından ibarətdir. Bu modellər ölkədəki
mövcud və yeni biliklərin, ixtiraların texnologiyalara və texnologiyaların kommersiya məhsuluna
çevrilməsinə səbəb olur, elmtutumlu müəssisələr
vasitəsilə texnologiyaların sənaye sferasına
ötürülməsinə, biznes sahəsində müəssisələrin
dəstəklənməsinə, sənayenin strukturunun yenidən
qurulmasına, regional qeyri-bərabər inkişaf səviyyəsinin
azalmasına, məşğulluq probleminin həllinə,
yüksək texnologiyalar sahəsində elmi-texniki nailiyyətlərin
sürətli tətbiqinə gətirib çıxarır.
Dünya təcrübəsi göstərir ki, sənaye
parkları ayrıca bir ərazidə fəaliyyət göstərməsinə
və texnokrat idarəçilik vasitəsilə
ixtisaslaşmış güclü sənaye rayonuna
çevrilməsinə baxmayaraq, ümumilikdə, ölkənin
iqtisadi inkişafının sürətlənməsinə və böyükhəcmli valyuta gətirmək imkanlarına
malikdir.
2020-ci ilə kimi əsas strateji hədəflərdən
biri iqtisadiyyatda innovasiyaların tətbiqinin təmin edilməsi
üçün güclü motivasiya mexanizmlərinin
yaradılması və inkişaf etdirilməsindən ibarətdir. Azərbaycan
bu sahədə də dərin baza yaradan konseptual inkişaf
modullarını müəyyənləşdirib. Hazırda yeni inkişaf erasına daxil olmuş Azərbaycan
idarəetmə sistemini hazırda ən müasir innovasiyalara
uyğun qurmaqdadır. Son illər
bütün dünyada olduğu kimi, Azərbaycanda da dövlət
hakimiyyəti orqanları irimiqyaslı informasiya kommunikasiya texnologiyalarının
tətbiqinə keçiblər. Bu prosesin
hərəkətverici qüvvəsi dövlət idarəçiliyinin
keyfiyyətinin yüksəldilməsinə tələbatın
artmasıdır.
Dövlətin ən zəngin resursları onun milli sərvətləri
ilə yanaşı, elmi kəşfləri, elmi
innovasiyaları hesab olunur.
Müasir sənaye iqtisadiyyatının
inkişafını, onun ideya və platformasını biliklərə
əsaslanan iqtisadi tədqiqatlar təşkil edir. Cənab
İlham Əliyev zəngin sərvətlərin insan zənginliyinə,
kapitalın intellektual mülkiyyətə
transformasiyasını təmin etməklə strateji bir
ideyanın - İnsan Kapitalı Fondunun yaradılmasını
təmin edib.
Bu gün dünyada keyfiyyətli insan
kapitalı uğrunda rəqabət dərin xarakter alıb və
insan ən zəngin kapital kimi innovativ inkişafın əsas
fundamentini təşkil edir. Elmi bazası, intellektual mülkiyyəti
güclü olan dövlətin inkişafı, iqtisadi modernləşmə
xətti öz uğurlu nəticələrini verir. Məhz bu
baxımdan Azərbaycanda inkişafına böyük diqqət
ayrılan sahələrdən biri də elmdir. Azərbaycan
dövləti yaxın illər üçün güclü
kadr potensialı bazasının
formalaşdırılmasını başlıca prioritetlərdən
hesab edir. “Azərbaycan Respublikasında
2009-2015-ci illərdə elmin inkişafı üzrə Milli
Strategiya və onun həyata keçirilməsi ilə
bağlı Dövlət Proqramı”nda müəyyən olunmuş hədəflər,
eləcə də, Prezident yanında Elmin İnkişafı
Fondunun başlıca qayəsi yeni tərəqqi
erasının kadr bazasının hazırlanmasına
hesablanıb. Bu strategiyanın ali məqsədi ölkəmizdə
innovasiya fəaliyyəti infrastrukturunun inkişaf etdirilməsi
fonunda texnoparklar, texnoloji mərkəzlər, biznes inkubatorları
şəbəkəsinin genişləndirilməsindən ibarətdir.
Gələcəyin
inkişaf trayektoriyası, yaxud zənginliyə doğru yolun
astanasında
Gələcəyin inkişaf trayektoriyasının əsas xətlərindən biri, firavan və yüksək sosial həyatın, sosial cəmiyyətin, zəngin orta təbəqənin olması üçün insan inkişafı indeksi üzrə parametrlərin dünya indikatorlarına çatdırılması mühüm vəzifədir. Azərbaycan insan inkişafı indeksinə görə, son illərdə yüksək nəticələr əldə edib. Qeyd olunan indeks üzrə respublikamızın mövqeyi dünya dövlətləri sırasında əhəmiyyətli dərəcədə yüksəlib.
Ölkəmiz insan inkişafı indeksinin orta illik tempinə görə MDB dövlətləri arasında son 10 il ərzində aparıcı dövlət olub. Azərbaycan insan hüquq və azadlıqlarının qorunması, sistemli şəkildə demokratik islahatların miqyasının genişlənməsi, söz və fikir azadlığının inkişafı, vətəndaşların mənafeyinin qorunmasına xidmət edən davamlı tədbirlərin həyata keçirilməsi, bazar iqtisadiyyatının təmin edilməsi, sosial siyasətin dərinləşməsi və digər sahələrdə əhəmiyyətli dərəcədə irəliləyişlər əldə edib.
Prezident İlham Əliyevin əsas məqsədlərindən biri XXI əsrin ikinci onilliyində Azərbaycanın yeni iqtisadi siyasətini müəyyən etmək, yeni istiqamətlər açmaq və milli inkişaf konsepsiyasının əsas məzmununu təşkil edən ölkəni irəliyə aparmaq, cəmiyyəti inkişaf etdirmək üçün geniş imkanlar yaratmaqdan ibarətdir.
Yeni Konsepsiyanın həyata keçirilməsində əsas məqsəd Azərbaycanın inkişaf etməkdə olan ölkələri qabaqlamasını təmin etməkdir. Beynəlxalq Maliyyə İnstitutunun proqnozlarına görə, bölgədə zəngin neft ölkələrindən olan Azərbaycanın valyuta sərvətləri qarşıdakı 5 ildə əhəmiyyətli dərəcədə artaraq 100 milyard dolları ötəcək. Gələcəyin obrazı çox işıqlı, nikbin, üfüqdə yeni inkişaf parıltıları ilə zəngindir. 2020-ci ildən sonrakı insanların yaşayışının, həyatının sosial mahiyyəti tam müasir keyfiyyətli meyarlara əsaslanacaq.
Aydın HÜSEYNOV,
YAP Siyasi Şurasının
üzvü
Yeni Azərbaycan.-
2012.- 1 may.- S.5.