AZƏRBAYCAN İNKİŞAFIN
YENİ MƏRHƏLƏSİNDƏ
Hazırda yüksək tərəqqi və
zənginləşmə erasına qədəm qoymuş
müasir Azərbaycanın inkişaf platforması ildən-ilə
yeni iqtisadi proseslərin, industrial cəmiyyət
quruculuğunun və innovativ iqtisadiyyatın yaradılması fonunda
daha da zənginləşməkdədir. Sözsüz ki,
respublikamızın yüksək artım templəri əldə
etməsinin və indiki meqainkişaf erasına
çatmasının başlıca məntiqi, elmi-iqtisadi məzmunu
Ulu öndər Heydər Əliyevin yaratmış olduğu
mükəmməl inkişaf doktrinasının təməlləri
üzərində inkişaf etdirilən və yeni iqtisadi
qanunauyğunluqlar üzərində diversifikasiya olunan
fundamental konsepsiyanın həyata keçirilməsi ilə
bağlıdır. Prezident İlham Əliyevin
yaratdığı yeni makroiqtisadi platforma və inkişaf
formulu Azərbaycanın son illər proqressiv meyillərlə
irəliləməsinin əsas konseptlərini təşkil
edib.
Prezident İlham Əliyevin müəllifi
olduğu iqtisadi model Azərbaycanın son 8 ildə davamlı
sıçrayışlı inkişafını təmin edib
və yeni nailiyyətlərə zəmin yaradıb. Bu model
çoxkomponentli olmaqla bütün makroiqtisadi və makrososial
sferaların əsas seqmentlərini əhatə edir.
Regionların inkişafı ilə bağlı sistemli tədbirlər
toplusu olan inkişaf proqramları da məhz modernləşmə
və tərəqqi modelinin prioritet konseptlərini təşkil
edir. Ümumiyyətlə, regionların inkişafı Azərbaycanın
iqtisadi diversifikasiya siyasətinin ön komponenti olmaqla
yanaşı, yeniləşmə, davamlı inkişaf, sosio
iqtisadi tarazlıq, modern reformalar, innovativ iqtisadiyyata
hazırlıq, kreativ quruculuq və digər sistemli hədəflərin
reallaşmasında mühüm bir dövlət siyasətinin
tərkib hissəsini təşkil edir.
Regionların inkişafı ilə
bağlı 2004-cü ildən başlayaraq həyata
keçirilən təsirli və kompleks tədbirlərin
icrasının mövcud tendensiyası, qazanılmış
misilsiz nailiyyətlər tam əsasla bir real tezisi meydana
çıxarır: son 8 ildə Azərbaycan iqtisadi, sosial,
siyasi, ictimai, humanitar, elmi-mədəni cəhətdən əsaslı
dönüşə və yüksək indikatorlara nail olan,
iqtisadiyyatını bir neçə dəfə inkişaf
etdirməklə dünya üzrə ən proqressiv meyarlara
malik olan tam modernləşən dövlətə
çevrilib. Prezident İlham Əliyevin birbaşa nəzarəti
altında davam etdirilən bu siyasi-iqtisadi regional inkişaf
formulu ölkənin iqtisadi inkişafına yeni dinamizm elementlərinin
yaranmasına, respublikanın hərtərəfli sosial-iqtisadi
tərəqqisinə səbəb olub.
Regionların
inkişafını təmin edən mükəmməl
strategiya...
Azərbaycanın iqtisadi
inkişafının əsas baza sütunlarından birinə
çevrilən “Regionların sosial-iqtisadi inkişafı
Dövlət Proqramı” (2004-2008-ci illərə və 2009-2013-cü
illərə dair) respublikamızın
sıçrayışlı inkişafını təmin etməklə
yanaşı, insanların sosial həyatının dəyişməsində,
rayonların simasının əhəmiyyətli dərəcədə
dəyişərək yeni proqressiv çalarlar almasında
mühüm rol oynamaqdadır. Prezident İlham Əliyevin gərgin
əməyi və əzmkarlığının nəticəsi
olaraq hazırlanan və həyata keçirilən bu mükəmməl
proqram Azərbaycanın son 8 ildə ən mütərrəqi
islahatları reallaşdıran ölkə statusuna malik
olmasını da şərtləndirib. “Regionların
sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı”
elmi-iqtisadi-nəzəri mahiyyətinə görə,
fundamental strateji inkişaf konsepsiyası sayılmaqla, bölgələrin
tarazlı və yüksək inkişafını təmin edən,
ölkəmizin iqtisadi-siyasi doktrinasının başlıca məzmununu
təşkil edir.
Regionların inkişafı ilə
bağlı birinci proqramın tam vaxtında icra olunması,
ikinci proqramın icrasından ötən müddət ərzində
ölkə üzrə çox əhəmiyyətli işlər
görülüb və bütün bunlar Azərbaycanın
ümumi iqtisadi gücünü artırıb. İstehsal
müəssisələrinin fəaliyyətinin bərpası,
yeni istehsal müəssisələrinin yaradılması, yerli
resurslardan istifadənin səmərəsinin
artırılması, regionların inkişafı
üçün zəruri infrastrukturun yaradılması, aqrar
sektorda islahatların ikinci mərhələsinin sürətləndirilməsi,
fermerlərə və digər kənd təsərrüfatı
işçilərinə kömək məqsədilə
müxtəlif servis mərkəzlərinin yaradılması,
investorların regionlara cəlb olunması üçün əlverişli
şəraitin yaradılması, yeni iş yerlərinin
açılması, əhalinin kommunal xidmətlərlə təminatının
yaxşılaşdırılması regionların
sosial-iqtisadi inkişafında həlledici dönüş
yaradıb.
Regionlarda mövcud olan iqtisadi potensialdan səmərəli
istifadə olunması, sosial-iqtisadi vəziyyətin
yaxşılaşdırılması və iqtisadiyyatın
tarazlı inkişafının təmin edilməsi ötən
dövr ərzində infrastruktur sahələrinin bərpası
və genişləndirilməsinə, yeni istehsal və emal
müəssisələrinin, təhsil, səhiyyə,
idman-sağlamlıq, mədəniyyət obyektlərinin istifadəyə
verilməsinə səbəb olub. Yerli istehsalın genişlənməsi
nəticəsində Azərbaycanda qeyri-neft sektoru daha da
sürətlə inkişaf edib, özəl sektorun
inkişafına zəmin yaradılıb.
Ümumi daxili məhsulda qeyri-dövlət
bölməsinin xüsusi çəkisi 2003-cü ildə 73
faiz təşkil etdiyi halda, hazırda 95 faizə
çatıb. Görülmüş işlərin nəticəsi
olaraq 2004-cü ildən indiyədək ölkədə 40 minə
yaxın yeni müəssisə yaradılıb ki, bunun da təxminən
40 faizi regionların payına düşür. Ölkədə
aparılan iqtisadi siyasətə uyğun olaraq yeni iş yerlərinin
86,2 faizi qeyri-dövlət sektorunda yaradılıb. Son 8 ildə
bölgələrdə yaradılmış iş yerlərinin
sayı 1 milyonu ötüb. Təkcə, 2011-ci ildə 80 mindən
çox yeni iş yerləri açılıb. Yeni iş yerlərinin
yaradılması insanların məşğulluğunun təmin
olunmasına töhfə verməklə bərabər,
yoxsulluğun azaldılmasına, insanların sosial vəziyyətinin
yaxşılaşmasına təkan verib.
Hər bir dövlətin makroiqtisadi siyasətinin
əsas məqsədlərindən biri də əmək
qabiliyyətli insanların məşğulluğunu yüksək
səviyyədə təmin etməkdən ibarətdir. Məşğulluğun
yüksək səviyyədə təmin olunması öz
növbəsində ölkədə olan məhsuldar qüvvələrdən
səmərəli istifadəyə gətirib
çıxarır. İşsizliyin yüksək səviyyədə
olduğu ölkələrdə işçi qüvvəsindən
yarımçıq istifadə nəticəsində iqtisadi
sistem özünün istehsal imkanlarından tam istifadə edə
bilmir. İşsizlik, həmçinin, insanların həyati
vacib maraqlarına ciddi zərbə vurur və onları
yaşayış uğrunda mübarizə aparmaq
hüdudlarına gətirib çıxarır. Beləliklə,
işsizliyin səviyyəsi hər bir ölkədə
iqtisadiyyatın ümumi vəziyyətinin əsas göstəricilərindən
biri kimi çıxış edir.
Prezident İlham Əliyev məşğulluq
strategiyası ilə əlaqədar davamlı tədbirlərin
müəllifi kimi çevik və operativ addımlar atmaqla
insanların məşğulluğunun təmin edilməsi sahəsində
mühüm irəliləyişlərə nail oldu. Azərbaycanda
ümumi makroiqtisadi artım templəri əyani şəkildə
istehsal müəssisələrinin rentabelli fəaliyyətini
göstərir, eyni zamanda, insanların məşğulluğunun
təmin olunduğunu şərtləndirir. Bu amillər isə
son nəticədə işsizliyin səviyyəsinin
aşağı düşdüyünü ifadə etmiş
olur. Ümumiyyətlə, “Regionların sosial-iqtisadi
inkişafi Dövlət Proqramı”nın məzmunu birbaşa
sosial xarakter daşıyır və sənədin məntiqi nəticəsi
insan amilinə söykənir. Yəni, dövlətin
inkişafı və zənginləşməsi son nəticədə
vətəndaşların yaxşı yaşamasına,
onların sosial tərəqqisinə səbəb olur. Cənab
Prezident bu qənaətdədir ki, “Regionların Sosial-İqtisadi
İnkişafı Dövlət Proqramı”nın əsas vəzifəsi
ondan ibarət olmuşdur ki, bölgələr sürətlə
inkişaf etsin, bölgələrdə proseslər müsbət
istiqamətdə getsin, bölgələrdə yaşayan
insanların həyat səviyyəsi yaxşılaşsın,
xidmət sektoru yaxşılaşsın və infrastruktur da
inkişaf etsin.
Prezident İlham Əliyevin bölgələrə
müntəzəm səfərlərinin və rayonlarda əhali
ilə keçirilən görüşlərinin intensiv
xarakter alması, eləcə də, yerlərdə
sosial-iqtisadi vəziyyətlə hərtərəfli
tanış olması, regionların inkişafı, yoxsulluğun
azaldılması ilə bağlı müəyyən
edilmiş strateji proqramlar üzrə konkret
tapşırıqlar və göstərişlər verməsi
proqramın icrasının və əhatəliliyinin daha da
sürətlənməsinə səbəb olub. Eyni zamanda,
Dövlət Proqramına uyğun olaraq makroiqtisadi
inkişafın sürətlənməsi, ölkə
iqtisadiyyatının bütün sahələrində
dinamizmin yüksəlməsinə zəmin yaradan davamlı tədbirlər
həyata keçirilib.
Regional inkişaf
proqramı Azərbaycanın beynəlxalq iqtisadi
gücünü artırıb...
Dövlət başçısı ötən
8 ildə bütün rayonlara səfər edib, ən
mühüm infrastruktur obyektlərinin, sosial, təhsil, mədəniyyət,
səhiyyə, idman və digər bölmələrdə
inşa olunan müəssisələrin tikintisinin vəziyyəti
ilə yaxından tanış olub. Prezident İlham Əliyev
rayonlara səfərləri çərçivəsində
iri istehsal və xidmət müəssisələrinin
açılış və təməlqoyma mərasimlərində
iştirak edib. Dövlət başçısı, həmçinin,
bir sıra infrastruktur və nəqliyyat obyektlərinin
tikintisinin və bərpasının vəziyyəti ilə də
yaxından tanış olub.
Prezident İlham Əliyevin sistemli və
davamlı xarakter alan bu səfərləri regionların
sosial-iqtisadi inkişafının sürətləndirilməsində
müstəsna əhəmiyyət kəsb edir. Eyni zamanda, hər
bir rayonun inkişafı ilə bağlı qarşıda duran
spesifik vəzifələrin müəyyən edilməsini və
həyata keçirilməsini təmin edir. Azərbaycanın
dövlət başçısı istər Bakı kəndləri
olsun, istərsə də regionlardakı kənd və qəsəbələr,
ölkənin hər bir yaşayış məntəqəsinin
sosial infrastrukturunun yaxşılaşdırılması,
abadlaşdırılması üçün tələb
olunan maliyyə vəsaitlərinin ayrılmasını təmin
edir. Bütün ölkə üzrə aparılan yenidənqurma
işlərinin və inkişaf proqramlarının həyata
keçirilməsinə dövlət büdcəsindən
ayrılan xərclərlə yanaşı, Prezidentin Ehtiyat
Fondundan əlavə maliyyə vəsaitləri yönəldilir
ki, bu da insanların rahatlığına, firavan yaşamasına,
hər bir kommunal vasitələrlə təmin olunmasına səbəb
olur.
Qeyd edək ki, dövlət
başçısı baş çəkdiyi hər bir
rayonun, qəsəbənin, kəndin mövcud problemləri,
çatışmayan kommunal xidmət növlərinin vəziyyəti
ilə tanış olduqdan sonra dərhal bu kimi məsələlərin
operativ həllinə nail olmaq üçün müvafiq sərəncamlar
imzalayır. Həmin sərəncamlara əsasən, hər
bir iqtisadi rayon üzrə yeni tədbirlər planı müəyyənləşir.
Bu isə Prezident İlham Əliyevin bölgələrdəki
inkişafı, yeni proqressiv meyilləri nəzarətdə saxladığını
göstərir.
Regionların sosial-iqtisadi inkişafı ilə
bağlı proqrama əlavə xarakteri daşıyan tədbirlər
planı yeni dövrün tələblərindən meydana
çıxır, innovasiyaların tətbiqi zərurətindən
yaranır. Bu gün bölgələrin hər bir guşəsində
quruculuq işlərinin aparılması, yeni yolların çəkilməsi,
su və kanalizasiya xətlərinin dəyişdirilməsi,
qazlaşdırmanın aparılması, məktəb, xəstəxana
və digər sosial obyektlərin istifadəyə verilməsi
hazırki müasir inkişaf mərhələsinin
reallıqlarıdır. Amma qarşıdakı illərdə
yeni dövrün tələbləri başqa cür olacaq. Azərbaycan
inkişaf etdikcə ölkə qarşısında yeni
proqressiv meyillərə uyğun sosial-iqtisadi məsələlər
meydana çıxacaq. Dövlət isə bütün bu tədbirləri
də perspektiv inkişaf planında nəzərə alacaq, gələcəkdə
daha yeni layihələrin hazırlanaraq həyata keçirilməsinə
qərar verəcək.
Həm regionların inkişafı, həm
də ümumilikdə ölkəmizin sosial-iqtisadi tərəqqəsi
ilə bağlı həyata keçirilən əhatəli,
kompleks strateji proqramlar nəticəsində Azərbaycanın
makroiqtisadi vəziyyəti əhəmiyyətli dərəcədə
yaxşılaşıb. Azərbaycan dünya dövlətləri
içərisində makroekonomik indikatorların böyük əksəriyyəti
üzrə ən yaxşı nəticələr əldə
edib. Bura həm iqtisadi, həm sosial, həm maliyyə, həm
investisiya, eləcə də, digər komponentlər üzrə
göstəricilər daxildir. Həmin göstəricilər isə
birbaşa insanların sosial yaşayışının vəziyyətini
əks etdirir. Nəticədə respublikamız insanların
yaşayış şəraitinin yaxşılaşması
komponenti üzrə son beş ildə 34 pillə irəliləyərək
169 ölkə arasında 2005-ci ildə tutduğu 101-ci yerdən
2010-cu ildə 67-ci yerə yüksəlib. 2000-2010-cu illər
üzrə ölkəmiz indeksin orta illik artım tempinə
görə MDB məkanında qabaqcıl dövlətə
çevrilib və “orta insan inkişafı” qrupundan “yüksək
insan inkişafı” qrupuna yüksəlib.
Qeyd etdiyimiz kimi, regionların sosial-iqtisadi
inkişafı ilə bağlı həyata keçirilən tədbirlər
Azərbaycanın ümumi iqtisadi siyasətinin əsas baza
sütunlarını təşkil edir və elmi-iqtisadi-nəzəri
mahiyyətinə görə, fundamental strateji inkişaf
konsepsiyası sayıla bilər. Bu strateji məqsədlərə
uyğun olaraq qarşıdakı illərdə bölgələrin
inkişafı ilə bağlı hər bir sahə üzrə
konkret işlər görüləcək, bütün
yaşayış məntəqələrinin sosial
infrastrukturunun ən qabaqcıl normalara
çatdırılması təmin ediləcək. Nəticədə
bu tədbirlər sayəsində Azərbaycanın makroiqtisadi
sabitliyi daha da möhkəmlənəcək, iqtisadiyyatın
diversifikasiyası dərinləşəcək, aqrar sektorda
intensiv metodların tətbiqi genişlənəcək,
bölgələrdə sənayeləşmə sürətlənərək
yeni mərhələyə qədəm qoyacaq, iqtisadi rayonlarda
sənaye şəhərciklərinin yaradılması
reallaşacaq, regionların ixrac potensialı güclənəcək.
Eyni zamanda, regionlarda yeni texnologiyalardan istifadə
imkanlarının genişlənməsi sayəsində
innovativ iqtisadiyyata keçid təmin olunacaq, biznes və
investisiya mühiti daha da yaxşılaşacaq, insanların
sosial rifahı və insan kapitalının inkişafı
yüksələcək.
Dünya Bankı və Beynəlxalq Maliyyə
Korporasiyası tərəfindən hazırlanan “Doing
Business-2012” adlı yeni illik hesabatda Azərbaycan əvvəlki
illə müqayisədə mövqeyini daha da yaxşılaşdıraraq
3 pillə irəliləyib. Azərbaycanın bir sıra
indikatorlar üzrə qlobal reytinqdə əhəmiyyətli dərəcədə
mövqeyinin yaxşılaşması həm də regional
siyasətin təntənəsi kimi səciyyələndirilə
bilər. Yəni, bölgələrdəki işgüzar fəallıq,
investorların regionlara cəlb olunması ölkəmizin
iqtisadi azadlıq indeksinin göstəricisi sayılır ki, bu
da beynəlxalq hesabatlarda öz əksini tapır. Məlum
olduğu kimi, regionların inkişafı ilə bağlı
siyasətin əsas konseptlərindən biri sahibkarlığa
dövlət dəstəyinin gücləndirilməsi,
onların maliyyə təminatının
yaxşılaşdırılması ilə bağlı tədbirlərin
həyata keçirilməsindən ibarətdir. Azərbaycan
hökuməti son 8 ildə bu istiqamətdə çox qətiyyətli
addımlar atıb və nəticə də göz
qabağındadır.
Dünya analitika mərkəzləri,
iqtisadi tədqiqat institutları Azərbaycanı azad
sahibkarlığın və biznesin ən cəlbedici,
regionlarda əlverişli sahibkarlıq mühitini təmin edən
ölkə kimi qiymətləndirir. Məsələn,
Dünya Bankının “Doing Business-2012” hesabatında
respublikamız azad sahibkarlıq indikator üzrə 9-cu yerdə
qərarlaşıb. Bu, MDB regionunda ən yüksək, Avropa
bölgəsində isə ən yaxşı göstəricilərdən
hesab olunur. Ölkəmiz “biznesin başlanması” indikatoru
üzrə 18-ci yerə layiq görülüb ki, bu da son 4 ildə
ən mühüm irəliləyiş kimi qiymətləndirilə
bilər. Bundan başqa, investorların hüquqlarının
müdafiəsi indikatoru üzrə 24-cü yerdə qərar
tutmaqla Azərbaycan cəlbedici sərmayə mühitinə
malik ölkə olduğunu, eyni zamanda, sərmayədarların
fəaliyyətinə geniş imkan yaratdığını təsdiqləmiş
olur.
Ölkəmizdəki yüksək
inkişaf tempi Dünya Bankı, Beynəlxalq Maliyyə
Korporasiyası, Asiya İnkişaf Bankı, Avropa Yenidənqurma
və İnkişaf Bankı, “Standard ənd Poor’s” kimi ən
nüfuzlu iqtisadi qurumların, reytinq agentliklərinin, eləcə
də, “Financial Times”, “The Economist” kimi iqtisadi nəşrlərin
hesabat və qiymətlərində öz müsbət əksini
tapmaqdadır. Həmin qurumlar Azərbaycan hökumətinin həyata
keçirdiyi iqtisadi və sosial islahatların mühüm nəticələrini
təqdir edir, respublikamızın inkişaf dinamikasına
görə dünya miqyasında əsas aparıcı dövlətlərdən
olacağını bildirirlər.
2013-cü ildən
sonrakı ssenarilər, yaxud yeni regional inkişaf proqramı...
Bu gün Azərbaycanda həyata
keçirilən məqsədyönlü iqtisadi islahatlar nəticəsində
yeni iqtisadi münasibətlər formalaşıb, mülkiyyət
çoxnövlülüyü təmin edilib, azad rəqabət
şəraiti yaradılıb, biznes mühitinin əlverişliliyinin
artırılması istiqamətində ardıcıl tədbirlər
həyata keçirilib və özəl sektorun davamlı
inkişafına nail olunub. Hazırda yeni inkişaf mərhələsində
irəliləyən ölkəmizin qarşısında duran əsas
vəzifələr milli iqtisadiyyatın
diversifikasiyasının təmin edilməsi, rəqabət
qabiliyyətliliyinin yüksəldilməsi və dünya təsərrüfat
sisteminə səmərəli inteqrasiyası, qeyri-neft
sektorunun inkişafının sürətləndirilməsi əsasında
uzunmüddətli perspektivdə ölkədə əldə
olunmuş dinamik sosial-iqtisadi inkişafın
davamlılığını təmin etməkdən ibarətdir.
Məlum olduğu kimi, Prezident İlham Əliyev
regional inkişaf proqramının öz mühüm nəticələrini
verdiyini təqdir edərək regionların sosial-iqtisadi inkişafı
ilə bağlı yeni Dövlət Proqramının
hazırlanacağını da bəyan edib. Dövlət
başçısı qeyd edib ki, 2009-2013-cü illərə
dair regional inkişaf proqramının icrası başa
çatdıqdan sonra yeni proqram start götürəcək.
Artıq bu proqramın ilkin konturları da məlumdur: “Növbəti
illər üçün bizim artıq proqramlarımız
hazırlanır. 2013-2018-ci illəri əhatə edəcək
yeni Dövlət Proqramı hazırlanır. Onun
konsepsiyası indi hazırlanır. Bu məsələ ilə
bağlı mənim bir çox fikirlərim, planlarım
vardır. Əminəm ki, Azərbaycan bu illər ərzində
necə inkişaf edib, bundan sonra daha da sürətlə
inkişaf edəcəkdir”.
Dövlət başçısı
respublikamızın yeni inkişaf mərhələsinə qədəm
qoyduğunu və qarşıdakı illərdə yeni
meyarların, texnoloji dəyişikliklərin, mühüm
iqtisadi-sosial çağırışların meydana
çıxacağını və buna uyğun olaraq daha
pozitiv addımların atılacağını bəyan edib.
Azərbaycan inkişaf etdikcə ölkə
qarşısında yeni proqressiv meyillərə uyğun
sosial-iqtisadi məsələlər meydana çıxacaq.
Yaxın dövrdə orta gəlirli dövlətlər
statusuna malik ölkə kimi respublikamızın
qarşısında inkişaf meyillərinin tələblərinə
uyğun layihələrin icrası zəruri olacaq. Azərbaycan
innovativ iqtisadiyyata keçidi təmin etməklə bu
meyarların regionlarda da tətbiqinə üstünlük verəcək.
Hazırda geniş regional miqyaslı proqramların icrası
sayəsində modernləşən və yaxud yenidən
qurulan və milli istehsalın dinamikasına təsir edən
yeni qabaqcıl müəssisələrdə tətbiq olunan
texnologiyaların əhatə dairəsi daha da genişlənəcək.
Azərbaycan inkişaf etdikcə ölkə
qarşısında yeni proqressiv meyillərə uyğun
sosial-iqtisadi məsələlər meydana çıxacaq.
Yaxın dövrdə orta gəlirli dövlətlər
statusuna malik ölkə kimi respublikamızın
qarşısında inkişaf meyillərinin tələblərinə
uyğun layihələrin icrası zəruri olacaq. Azərbaycan
innovativ iqtisadiyyata keçidi təmin etməklə bu
meyarların regionlarda da tətbiqinə üstünlük verəcək.
Hazırda geniş regional miqyaslı proqramların icrası
sayəsində modernləşən və yaxud yenidən
qurulan və milli istehsalın dinamikasına təsir edən
yeni qabaqcıl müəssisələrdə tətbiq olunan
texnologiyaların əhatə dairəsi daha da genişlənəcək.
Ən son nəsil avadanlıqlara əsaslanan modellərin tətbiqi
real olacaq ki, bu da innovasiyaların geniştutumluluğunu şərtləndirmiş
olacaq. Bütün bunlar isə yeni regional inkişaf
proqramının hazırlanmasını zəruri edir.
2013-2018-ci illərə dair yeni regional
inkişaf proqramının hazırlanmasını yeni
dövrün iqtisadi reallıqları, Azərbaycanın
qarşısında duran yeni çağırışlar
ortaya çıxarır və hökumət müasir
inkişaf meyarlarına uyğun olaraq bu iqtisadi və sosial
sifarişləri yerinə yetirməyə tam qadirdir. Məlum
olduğu kimi, davamlı olaraq regionların sosial-iqtisadi
inkişafı ilə bağlı proqrama əlavə xarakteri
daşıyan tədbirlər planı hazırlanır və həyata
keçirilir. Bu əlavələr yeni dövrün tələblərindən
meydana çıxır, innovasiyaların tətbiqi zərurətindən
yaranır. Bu gün bölgələrin hər bir guşəsində
quruculuq işlərinin aparılması, yeni yolların çəkilməsi,
su və kanalizasiya xətlərinin dəyişdirilməsi,
qazlaşdırmanın aparılması, məktəb, xəstəxana
və digər sosial obyektlərin istifadəyə verilməsi
hazırki müasir inkişaf mərhələsinin
reallıqlarıdır.
2013-cü ildən sonrakı dövrdə
başqa hədəflər üzrə tədbirləri meydana
çıxaracaq. Əsas məqsədlər birbaşa
rayonların iqtisadi potensialının səfərbər edilərək
tam hərəkətə gətirilməsindən ibarət
olacaq, regionların iqtisadi sərvətlərinin qeyri-neft
sektorunun əsas bazaları kimi dövriyyəyə cəlb
olunması başlıca istiqamətlər təşkil edəcək.
Nəticədə bu tədbirlər sayəsində
Azərbaycanın makroiqtisadi sabitliyi daha da möhkəmlənəcək,
iqtisadiyyatın diversifikasiyası dərinləşəcək,
aqrar sektorda intensiv metodların tədbiqi genişlənəcək,
bölgələrdə sənayeləşmə sürətlənərək
yeni mərhələyə qədəm qoyacaq, iqtisadi rayonlarda
sənaye şəhərciklərinin yaradılması
reallaşacaq, regionların ixrac potensialı güclənəcək.
Eyni zamanda, regionlarda yeni texnologiyalardan istifadə
imkanlarının genişlənməsi sayəsində
innovativ iqtisadiyyata keçid tam təmin olunacaq, biznes və
investisiya mühiti daha da yaxşılaşacaq, insanların
sosial rifahı və insan kapitalının inkişafı
yüksələcək.
Gələcəyə
baxış - yeni onilliyin çağırışları...
Azərbaycan hazırda yeni islahatların
astanasındadır. Yeni onilliyin ilk ili ölkəmizin yüksək
inkişaf etmiş ölkə kimi mövqeyinin daha da
artmasına zəmin yaradıb. Respublikamızın müasir
iqtisadi inkişaf yolu yeni çoxşaxəli islahatlar
strategiyasına, güclü və inkişaf etmiş dövlətin
iqtisadi əsaslarının daha da möhkəmlənməsinə
əsaslanır. Azərbaycan yeni inkişaf və intibah ssenarilərini
həyata keçirməklə bərabər, yeni
çağırışların və meqainkişafın
sabahkı tələblərini nəzərə alaraq təmkinli,
ölçülüb-biçilmiş, praqmatik, eyni zamanda,
bütün hədəfləri müəyyən edə biləcək
uzaqgörənliklə reformaların yeni platformasını
formalaşdırıb. Bu platforma çoxsistemli konseptlər məcmusu
olmaqla yanaşı, tam praqmatikliklə
proqnozlaşdırılmış onilliyin yeni pozitiv
meyarlarına yaxınlaşdıran strategiyalar bazasına
söykənir.
Yeni əsrin ikinci onilliyi ölkəmizin
iqtisadi inkişaf dinamikası baxımından daha yeni meyarlar kəsb
etməsi ilə səciyyələndirilə bilər. Həyata
keçirilən iqtisadi strategiya ölkə
iqtisadiyyatının davamlı artımını təmin etməklə
yanaşı, Azərbaycan xalqının maddi rifahının
durmadan yaxşılaşmasını da şərtləndirib.
Hazırda ölkəmizin strateji valyuta ehtiyatlarının həcmi
41 milyard dolları ötüb. Strateji valyuta
ehtiyatlarının həcminin artması ölkəmizdə
effektiv pul siyasətinin həyata keçirilməsinin göstəricisi
kimi səciyyələndirilə bilər. Bu tendensiya həm də
ölkəmizdə qeydə alınan yüksək və
sürətli iqtisadi artımın məntiqi nəticəsi
kimi də dəyərləndirilməlidir.
Cənab Prezident İlham Əliyevin əsas
məqsədlərindən biri XXI əsrin ikinci onilliyində
Azərbaycanı ən yüksək inkişaf etmiş
dövlətlər qrupuna çatmasına nail olmaqdar. Bunun
üçün ölkəmizin güclü iqtisadi
potensialı mövcuddur. Bu potensialı hərəkətə
gətirib neftdənkənar iqtisadiyyatın platformasını
yaratmaq qarşıdakı on ilin əsas meyarları olacaq.
Bütün bu hədəflərin ümumi konseptual
elmi-iqtisadi əsasları isə “Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış” İnkişaf Konsepsiyasında öz əksini
tapacaq. Prezident İlham Əliyevin müəllifi olduğu “Azərbaycan
2020: gələcəyə baxış” İnkişaf
Konsepsiyası yeni dövrün sosial-iqtisadi və
makroinkişaf çağırışlarının
reallaşması üçün fundamental baza sənədi
hesab oluna bilər. Azərbaycanın qarşıdakı
sosial-iqtisadi inkişaf platforması və makroiqtisadi ssenarisi
innovativ iqtisadiyyata keçidi uğurla başa
çatdırmaqdan ibarətdir. İnkişaf Konsepsiyası
yeni onilliyin sosial-iqtisadi, ictimai-siyasi, elmi-mədəni,
humanitar sektorlarında həyata keçirilməsi hədəf
seçilən tədbirlərin müəyyən edilməsini
nəzərdə tutur.
Yeni konsepsiya Azərbaycanda innovativ-kreativ
iqtisadiyyatın yaradılmasını və rəqabətədavamlı
milli məhsul ixracının gücləndirilməsini, bunun
fonunda ölkəmizin milli ixrac potensialının qlobal
bazarlarda üstünlüyünü təmin etməyi nəzərdə
tutur. Postneft dövründə innovativ iqtisadiyyatın əsas
aparıcı sahəsi kimi sənaye, informasiya kommunikasiya
texnologiyaları milli inkişafın təkanverici bölmələri
olmaqla yanaşı, güclü maliyyə rezervlərinə
malik iqtisadi sektorlara çevriləcək. Bu pozitiv
proqnozları yeni onilliklə bağlı inkişaf ssenariləri
də ehtiva etmiş olur.
Vaqif ABDULLAYEV,
Beyləqan
RİH-nin başçısı,
YAP Siyasi
Şurasının üzvü
Yeni Azərbaycan.- 2012.- 2 may.- S.4.