Azərbaycan öz iqtisadi qüdrətini
davamlı surətdə artırır
Milli
Məclisin deputatı Arif Əşrəfov www.yap.org.az
saytına müsahibə verib:
-
Arif müəllim, bu gün Azərbaycanın sosial-iqtisadi
inkişafı dayanıqlı və rəqabətə
davamlı şəkildə inkişaf edir. Ölkəmizdə
bu siyasətin uğurlarını hansı amillərlə izah
edərdiniz?
-
Dövlət müstəqilliyinin bərpasından ötən
qısa tarixi dövr ərzində Azərbaycan xalqının
Ümummilli lideri Heydər Əliyevin uzaqgörən siyasəti
və gərgin fəaliyyəti nəticəsində ölkəmizin
sosial-iqtisadi inkişafı və dünya təsərrüfat
sisteminə inteqrasiyası sahəsində çox
böyük nailiyyətlər əldə olunmuşdur. Ən
böyük nailiyyət isə ondan ibarətdir ki, bu dövrdə
ölkəmizdə aparılan müstəqil dövlət
quruculuğu prosesində iqtisadi islahatların və
inkişafın mahiyyət etibarı ilə yeni bir modeli - Azərbaycan
modeli yaranmışdır. Sahibkarlığı inkişaf
etdirmək, əlverişli biznes və investisiya mühiti
yaratmaqla daxili və xarici investisiyaları cəlb etmək,
qeyri-neft sektorunun inkişafına nail olmaq bu mərhələdə
həyata keçirilən iqtisadi siyasətin səciyyəvi
xüsusiyyətlərindən biri olmuşdur. Həyata
keçirilmiş məqsədyönlü tədbirlər nəticəsində
Azərbaycanda sahibkarlar təbəqəsi
formalaşmış, özəl sektorun ölkənin
sosial-iqtisadi inkişafında rolu daha da artmışdır.
İqtisadiyyatda mülkiyyətin
çoxnövlülüyünün təmin olunması
istiqamətində həyata keçirilən tədbirlər
davamlı iqtisadi inkişafa öz müsbət nəticəsini
vermişdir. Belə ki, özəlləşdirməyə
başlayan zaman özəl sektorun ÜDM-də payı faktiki
olaraq 10%-dən az olmasına baxmayaraq hazırda onun xüsusi
çəkisi 85%-ə çatmışdır. Ölkəmizdə
bütün sahələrdə gedən davamlı inkişaf və
bu istiqamətdə müəyyənləşdirilmiş
uğurlu siyasi-iqtisadi strategiya Azərbaycanı nəinki
regionda, eləcə də, Avrasiya məkanında lider dövlətə
çevirmişdir. Sözsüz ki, hazırkı tərəqqi
Prezident İlham Əliyevin qətiyyətli, dönməz və
prinsipial siyasi iradəsinin, eləcə də, uzaqgörənliyinin
və gələcək perspektivləri öncədən
müəyyənləşdirməsinin, zamanında
düzgün qərarlar qəbul edə bilməsinin bariz nəticəsidir.
Təbii ki, Azərbaycan xalqının da cənab Prezidentin
düzgün siyasətini birmənalı şəkildə dəstəkləməsi
bu tərəqqidə mühüm və həlledici rol
oynayır. Burada isə ən təqdirəlayiq fakt ondan ibarətdir
ki, dövlət başçısı öz uğurlu fəaliyyət
sistemində milli mənafeni, siyasi və iqtisadi müstəqillik
prinsipini qorumağı əsas tutur. Nəticədə, Azərbaycanın
sosial-iqtisadi inkişafı dayanıqlı və rəqabətə
davamlı şəkildə inkişaf edir.
-
Ölkəmiz müstəqil siyasət yeritməklə beynəlxalq
əməkdaşlığa da böyük töhfələr
verməkdədir. Bu mənada Azərbaycanın etibarlı tərəfdaş
ölkə kimi rolunu necə qiymətləndirirsiniz?
- Azərbaycanın
Avropanın enerji təhlükəsizliyində etibarlı tərəfdaş,
mühüm tranzit ölkə olması, iqtisadiyyatın
müxtəlif sahələrinə investisiya
yatırılması üçün lazımi hüquqi bazanın,
etibar və etimadın mövcudluğu digər maraqlı
dövlətləri də bu qarşılıqlı-səmərəli
əməkdaşlığa cəlb etməkdədir. Bu
gün Azərbaycanın həyata keçirdiyi beynəlxalq
siyasət şəffafdır, açıqdır, səmimidir
və qarşılıqlı maraqlara əsaslanır.
Dünyada sülhün, sabitliyin qorunmasına və
sosial-iqtisadi inkişafa xidmət edir. Buna sübut kimi deyə
bilərik ki, Azərbaycanda həyata keçirilən nəhəng
beynəlxalq iqtisadi layihələr, yaradılan samballı
infrastruktur təkcə bizim ölkənin maraqlarına xidmət
etmir. O, həm də, bu infrastrukturla bağlı digər
dövlətlərin də iqtisadiyyatının dirçəldilməsinə
və sabit tərəqqisinə xidmət edir. Bu layihələr
sosial-iqtisadi inkişafı təmin etməklə bərabər,
həmin region dövlətlərinin də bir-biri ilə siyasi
bağlantılarının güclənməsinə və
strateji tərəfdaşlığına səbəb olur,
sülh, əmin-amanlıq şəraitində
yaşamasına zəmin yaradır. Ona görə də Azərbaycan
rəhbərliyi regional əməkdaşlığın
güclənməsində öz fəaliyyətini əsirgəmir
və bütün dövlətləri də bu istiqamətdə
səylərini əsirgəməməyə
çağırır.
Azərbaycan
öz iqtisadi qüdrətini davamlı surətdə
artırır. Vaxtında, dəqiq icra edilən dövlət
proqramları və həyata keçirilən müvafiq siyasi,
hüquqi islahatlar, verilən müvafiq sərəncamlar, fərmanlar,
qəbul edilən qanunlar bu dayanıqlı tərəqqinin əsas
səbəbidir. Bu artıma dünyada baş verən
iqtisadi-siyasi, maliyyə və sosial proseslərin təhlili,
proqnozlaşdırma və ola biləcək hər hansı bir
kataklizmlərin qarşısının alınması
üçün qabaqlayıcı tədbirlərin də həyata
keçirilməsi həlledici təsir göstərməkdədir.
2009-2010-cu illərdə baş verən qlobal iqtisadi və
maliyyə böhranı zamanı Azərbaycan məhz bu yolla
getdiyi üçün iqtisadiyyatı 14 faiz
artmışdı. Bu yüksək temp bu gün də davam
edir. Qarşıya qoyulan bütün sosial-iqtisadi məsələlər
uğurla həllini tapır.
-
Ölkəmizin dövlət büdcəsinin də ilbəil
artması iqtisadi qüdrətin göstəricisi deyilmi?
- Azərbaycanın
davamlı iqtisadi, sosial və mədəni tərəqqisinin
“güzgüsü”nə çevrilən dövlət büdcəsi
real göstəriciləri və artım səviyyəsi ilə
təkcə xalqımızın yaşayış səviyyəsini
deyil, eyni zamanda hökumətin fəaliyyətini dəyərləndirmək
üçün geniş diapazona malikdir. Bu baxımdan Azərbaycan
Respublikasının 2012-ci il və növbəti üç
il üzrə iqtisadi və sosial inkişaf konsepsiyasını
əhatə edən dövlət büdcəsi qəbul
edilmişdir. 2012-ci ilin dövlət büdcəsinin gəlirləri
16438,0 mln.manat, xərcləri isə 17072,0 mln.manat məbləğində
təsdiq edilmişdir. 2012-ci ilin dövlət büdcəsi
deməyə əsas verir ki, növbəti ildə də
respublikamız bütün sahələr üzrə dinamik
inkişaf edəcəkdir.
Prezident
İlham Əliyevin sədrliyi ilə Nazirlər Kabinetinin
2012-ci ilin birinci yarısının sosial-iqtisadi
inkişafının yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrə
həsr olunmuş iclasında dövlət rəhbəri
qazanılan nailiyyət və prioritet elan edilmiş qeyri-neft
sektorunda inkişaf barədə demişdir: “2012-ci il Azərbaycan
iqtisadiyyatı üçün çox uğurlu il
olacaqdır. İlin birinci ayları iqtisadi cəhətdən
çox müsbət idi və bu, bizə imkan verirdi ki,
ümumiyyətlə, 2012-ci ili Azərbaycan iqtisadiyyatı
üçün növbəti uğurlu il kimi qiymətləndirək...
Çünki altı ayda ölkə iqtisadiyyatı uğurla
inkişaf etmiş və qarşıda duran bütün vəzifələr
icra edilmişdir. Ümumi daxili məhsul 1,5 faiz
artmışdır... Keçən ilin müvafiq dövrü
ilə müqayisədə ölkədə 1 milyard dollar dəyərində
çox məhsul istehsal edilmişdir. Ancaq bizi daha çox
sevindirən qeyri-neft iqtisadiyyatımızın inkişafı
olmuşdur. Bu, demək olar ki, iqtisadi siyasətimizin əsas
istiqamətidir və altı ayda qeyri-neft iqtisadiyyatımız
11,3 faiz artmışdır. Bu, hesab edirəm ki, dünya
miqyasında ən yüksək göstəricidir... qeyri-neft sənayemizin
inkişafı 8,3 faiz səviyyəsindədir. Bu da son illər
ərzində sənayeləşmə proqramının
icrasının nəticəsidir. Ölkəmizin müxtəlif
bölgələrində, Bakı şəhərində yeni
böyük və kiçik müəssisələr işə
düşür, yeni iş yerləri açılır. Beləliklə,
sənayeləşmə proqramı uğurla icra edilir”.
Düşünülərək
atılan siyasi və hüquqi addımlar makroiqtisadi vəziyyətin
çox müsbət və sabitliyinə səbəb
olmaqdadır. Hazırda inflyasiya cəmi 2,2 faiz, əhalinin pul
gəlirlərində isə artım 14,2 faizdir. Fərq,
göründüyü kimi, 12 faizdir. Bu da ölkədə
real gəlirlərin artımının çox yüksək
olmasının bariz göstəricisidir.
- Məlum
olduğu kimi regionların sosial-iqtisadi inkişafı sahəsində
də mühüm nəticələr əldə edilməkdədir.
Bu prosesdə həyata keçirilən proqramların əhəmiyyəti
nədən ibarətdir?
- “Azərbaycan
Respublikası regionlarının 2009-2013-cü illərdə
sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı”nın
icrası ölkə iqtisadiyyatının dinamik
inkişafında müstəsna rol oynayır. Proqramın
icrasını və regionların inkişafını daim diqqətdə
saxlayan Prezident İlham Əliyev 40-dan artıq rayon və
şəhərdə 300-dən çox müxtəlif təyinatlı
infrastruktur obyektlərinin və yeni müəssisələrin
açılış və təməlqoyma mərasimində
iştirak edib, istehsal təyinatlı müəssisələrin
fəaliyyəti ilə tanış olub. Azərbaycanda hər
həftə yeni müəssisə, yeni fabrik və yeni zavod
tikildiyini, insanların məşğulluğunun
artdığını vurğulayan cənab İlham Əliyev
bildirib ki, bu proses davam edir və bu təbiidir: “Ötən
dövr ərzində, yəni ilin 6 ayında 46 min yeni iş
yeri açılmışdır ki, onlardan 37 mini daimi iş
yeridir”.
Hazırda
Azərbaycanda elektrik enerjisinin 70 faizindən çoxu
regionlarda istehsal edilir ki, bu da enerji təhlükəsizliyinin təmin
edilməsində bölgələrin vacib rol
oynadığını göstərir. Ölkəmizdə
alternativ enerjinin əldə edilməsi istiqamətində
görülən işlər çərçivəsində
Qobustan rayonunun ərazisində 5 meqavat gücündə hibrid
tipli eksperimental poliqonu və tədris mərkəzi istifadəyə
verilib ki, o da külək, günəş və bioqaz
stansiyaları ilə təchiz edilib. Bölgələrdə
yaşayış məntəqələrinin
qazlaşdırılması istiqamətində işlər
davam etdirilir. 150-dən artıq yaşayış məntəqəsi
qazlaşdırılıb. Proqram çərçivəsində
700 kilometrdən çox respublika və yerli əhəmiyyətli
avtomobil yolları, o cümlədən 220 kilometr kənd
yolları tikilmiş və təmir olunmuş, 25 yeni
körpü və tunel inşa edilmişdir. Bundan başqa,
Qaxda və Qubada avtovağzal kompleksləri, Qəbələdə
müasir beynəlxalq hava limanı istifadəyə
verilmişdir.
Azərbaycanda
aparılan sənayeləşmə siyasəti regionların
dinamik inkişafına ciddi təkan verir. Sumqayıt
Texnologiyalar Parkında ağır maşınqayırma,
Qaradağda müasir tikinti materialları, Abşeronda mebel,
Naxçıvanda biskvit və şokolad, tikiş, dam
örtüyü və qarışıq yem fabrikləri,
İmişlidə yem və bitki yağları, Samuxda meyvə
qurudulması və emalı, Oğuzda qlükoza istehsalı,
Ağcabədidə və Tovuzda süd emalı, Qəbələdə
limonad, Ağsuda və Şəkidə şirə və
şərab, Xaçmazda kondensator zavodları və digər
sənaye müəssisələri istismara verilmişdir.
Hazırda yeni istehsal və emal sənayesi müəssisələrinin
süd və ət emalı, konserv, çörək
zavodlarının, quşçuluq fabriklərinin müxtəlif
regionlarda tikintisi davam etdirilir. Dövlət Proqramında əhalinin
su təchizatının və kanalizasiya xidmətlərinin
yaxşılaşdırılması ilə bağlı nəzərdə
tutulmuş işlər uğurla davam etdirilir. Kür-Araz
çayları ətrafında yaşayan əhalinin ekoloji cəhətdən
təmiz içməli su ilə təminatının
yaxşılaşdırılması məqsədilə
Dövlət Proqramı çərçivəsində
ümumilikdə 18 rayonun 188 yaşayış məntəqəsində
modul tipli sutəmizləyici qurğular quraşdırılmış,
nəticədə 340 min nəfərdən artıq əhali
içməli su ilə təmin olunmuşdur. Prezident İlham
Əliyevin iştirakı ilə bu yaxınlarda Hacıqabul
rayonunda təməli qoyulan Şirvan-Muğan su kəməri
layihəsinin də iqtisadi əhəmiyyəti
böyükdür. Bu layihə çərçivəsində
170 kilometr uzunluğunda magistral xəttin inşası nəzərdə
tutulur. Yeni kəmər istismara veriləndən sonra
Hacıqabul, Şirvan, Salyan, Neftçala və Biləsuvar
şəhərləri, Salyan rayonuna 41, Neftçalanın 44,
Biləsuvarın 23 və Sabirabadın 13 kəndi su ilə təchiz
ediləcəkdir. Ümumilikdə, Şirvan-Muğan su kəmərinin
istismara verilməsi ilə 470 min insan, o cümlədən 5
şəhərin 240 min, 121 kəndin 230 min əhalisi keyfiyyətli
su ilə təmin olunacaqdır. Layihəyə uyğun olaraq,
Şirvan-Muğan su kəmərinin inşası 2013-cü
ilin sonuna qədər yekunlaşacaqdır.
-
Arif müəllim, əhalinin səmərəli məşğulluğunun
təmin olunmasına da dövlət səviyyəsində
xüsusi diqqət yetirilir. Bu sahədə real vəziyyəti
qənaətbəxş qiymətləndirmək olarmı?
-
Sirr deyil ki, hər bir ölkənin sosial-iqtisadi inkişafı
vətəndaşların nə ilə məşğul
olmalarından, ictimai və şəxsi mənafe
baxımından onların əməyinin necə təşkil
edilməsindən və malik olduqları əmək qabiliyyətindən,
sosial-iqtisadi cəhətdən nə dərəcədə səmərəli
istifadə olunmasından çox asılıdır. Bu
baxımdan da Azərbaycanda əhalinin səmərəli məşğulluğunun
təmin olunması dövlət səviyyəsində həll
edilməsi zəruri olan ən mühüm sosial-iqtisadi və
həm də çox mühüm siyasi vəzifələrdən
biridir. Təsadüfi deyil ki, hazırda respublikamızda səmərəli
məşğulluq siyasəti tədbirlərinin həyata
keçirilməsinə böyük önəm verilir.
Məşğulluq
sahəsində dövlət siyasətinin bir neçə
istiqamətlərini qeyd etmək olar. Belə ki, vətəndaşlarımızın
irqindən, milliyyətindən, dinindən, dilindən, cinsindən,
ailə vəziyyətindən, ictimai-sosial mənşəyindən,
yaşayış yerindən, əmlak vəziyyətindən, əqidəsindən,
siyasi partiyalara, həmkarlar ittifaqlarına və digər
ictimai birliklərə mənsubiyyətindən asılı
olmayaraq onların əmək və məşğulluğu sərbəst
seçmək hüququnun həyata keçirilməsində bərabər
imkanları təmin edilir. Vətəndaşların qanun
çərçivəsində həyata keçirilən əmək
və sahibkarlıq təşəbbüsünün müdafiə
edilməsi, sahibkarlığın inkişaf etdirilməsi məqsədilə
dövlət tərəfindən onlara hər cür kömək
göstərilir. İşsizlərin sosial müdafiəsinin təmin
edilməsi, işə düzəlməkdə çətinlik
çəkən vətəndaşlar üçün isə
əlavə iş yerləri yaradan işəgötürənlərin
vergi və başqa güzəştlərlə həvəsləndirilməsi,
məşğulluğun təmin edilməsinə yönəlmiş
tədbirlərin hazırlanmasında və həyata
keçirilməsində, onların yerinə yetirilməsinə
nəzarətdə Azərbaycan Respublikasının dövlət
orqanlarının, həmkarlar ittifaqının, işəgötürənlər
birliklərinin fəaliyyətinin əlaqələndirilməsi,
eləcə də vətəndaşlarımızın
ölkə hüdudlarından kənarda, habelə vətəndaşlığı
olmayan şəxslərin və əcnəbilərin Azərbaycan
ərazisində əmək fəaliyyəti ilə məşğul
olmasına şərait yaradılması və bu kimi digər
məsələlər də xüsusi
vurğulanmalıdır.
-
Sizcə, həyata keçirilən sosial-iqtisadi siyasət
ölkə əhalisinin maddi rifahının
yaxşılaşmasında özünü nə dərəcədə
göstərir?
- Həyata
keçirilən iqtisadi strategiya ölkə
iqtisadiyyatının davamlı artımını təmin etməklə
yanaşı, Azərbaycan xalqının maddi rifahının
durmadan yaxşılaşmasında da özünü göstərir.
Müqayisə üçün qeyd edək ki, yanvar-iyun
aylarında əhalinin hər nəfərinə düşən
gəlirləri 2011-ci ilin eyni dövrü ilə müqayisədə
12,7 faiz artaraq 1651,2 manat və ya orta hesabla ayda 275,2 manat təşkil
etmişdir. Hər nəfərə düşən gəlirlərin
artım sürəti istehlak qiymətlərinin
bahalaşmasını üstələmişdir. Ölkə vətəndaşlarının
rifah halını yaxşılaşdırmaq, aztəminatlı
əhalinin sosial müdafiəsini gücləndirmək məqsədilə
müvafiq tədbirlər həyata keçirilir.
2012-ci
il iyul ayının 1-i vəziyyətinə ölkədə
pensiyaçıların sayı 1273,3 min nəfər olmuş
və ölkə əhalisinin 13,9 faizini təşkil etmişdir.
Təyin olunmuş aylıq pensiyaların orta məbləği
150,7 manata çatmış və orta əməkhaqqının
39,2 faizini təşkil etmişdir. Cari il iyul ayının 1-i
vəziyyətinə 313,8 min nəfər sosial müavinət,
63,3 min nəfər birdəfəlik müavinət, 34,2 min nəfər
Azərbaycan Respublikası qarşısında xüsusi xidmətlərə
görə təqaüd və 142,9 min ailənin 634,5 min nəfər
üzvü ünvanlı dövlət sosial yardımı
almışdır.
Bu gün sovet dövründən qalma əmanətlərin
qaytarılması da dövlət siyasətinin sosial xarakterini
göstərir və sosial ədalət prinsiplərini daha da
gücləndirmək məqsədi daşıyır. “Keçmiş SSRİ Əmanət
Bankının Azərbaycan Respublikası Bankının Azərbaycan
Respublikasının vətəndaşları olan əmanətçilərinə
fərdi birdəfəlik ödəmələrin verilməsi
haqqında” Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
imzaladığı fərmanın icrası olaraq 300,0 milyon manat vəsait ayrılmışdır.
Cari il iyunun 1-dən fərdi birdəfəlik ödəmələrin
verilməsinə başlanmış, 10 iyul tarixə
keçmiş SSRİ Əmanət Bankının hüquqi
varisi olan Kapital Banka daxil olmuş 315 min əmanətçinin
müraciətlərinin 192 mini üzrə müsbət qərar
qəbul edilmiş, onun 156 mini üzrə isə 86,0 milyon
manat məbləğində vəsait əmanətçilərə
ödənilmişdir.
Davamlı
iqtisadi artım xalqın rifahının daha da
yaxşılaşması istiqamətində qarşıda
duran hədəflərə nail olunmasını sürətləndirir.
Azərbaycan dövləti əldə olunan səviyyəni
qaneedici hesab etmir, məqsəd daha yüksək inkişaf mərhələsinə
qədəm qoymaqdır. Ölkə
başçısı bu perspektiv barədə
vurğulamışdır ki, biz 20 il ərzində
həm siyasi, həm iqtisadi sahədə köklü islahatlar
aparmaqla ölkəmizi yeni müstəviyə
çıxarmışıq. Azərbaycan
artıq ortagəlirli ölkələr sırasındadır,
qarşıya vəzifə qoyulubdur ki, yüksəkgəlirli
ölkələr sırasında olsun, inkişaf etmiş
ölkəyə çevrilsin. Bunun üçün
iqtisadi islahatlar davam etdirilməlidir. Bu islahatların
böyük bir hissəsi artıq icra edilib, həm
qanunvericilikdə öz əksini tapıbdır, həm verilən
qərarlarda və gündəlik həyatda da biz bunu
görürük. Beynəlxalq təşkilatlar, yəni
mötəbər beynəlxalq maliyyə təşkilatları
bizim uğurlarımızı qeyd edir... Artıq heç kəs
üçün sirr deyil ki, Azərbaycanın regional və
beynəlxalq mövqeləri, şübhəsiz ki, yalnız və
yalnız güclənəcək və möhkəmlənəcəkdir.
Yeni Azərbaycan.- 2012.- 4 sentyabr.- S.6.