Azərbaycanda həyata
keçirilən sosial islahatlar
xalqımızın gələcək rifahına xidmət edir
Milli
Məclisin Sosial siyasət komitəsinin sədri Hadi Rəcəbli
www.yap.org.az saytına müsahibə verib:
-
Hadi müəllim, Azərbaycanda həyata keçirilən
sosial siyasətin əsasında hansı amillər dayanır?
-
Bildiyiniz kimi ölkəmizdə aparılan siyasət
güclü dövlət, sosial rifah istiqamətində müəyyənləşdirilib.
İqtisadiyyatda islahatların daha da ciddi aparılması, real
istehsalata, real iqtisadiyyata vəsaitin yönəldilməsi, ordu
quruculuğunun güclənməsi, təhsilə xüsusi
olaraq diqqətin artırılması və əlbəttə
ki, insanların sosial müdafiəsinə, sosial
reabilitasiyasına, həm də sosial problemlərin
qarşısının alınmasına xüsusi diqqət
yetirilməsi bu mənada əsas vəzifələrdir. Mən
İlham Əliyev dövlət quruculuğunun bir neçə
özəlliklərini daim səsləndirmişəm.
Düşünürəm ki, bunların
üçünü bu gün xüsusi olaraq vurğulamaq
lazımdır. İlham Əliyev dövlət quruculuğu
modernləşən dövlət quruculuğu modelidir. Bu,
post-sovet ölkələrinin bütün dövlət quruculuğu
modellərindən fərqlidir. Prezidentimizin modern dövlət
quruculuğunda belə bir baş xətt var: nəticə ilə
yox, səbəblə mübarizə aparmaq. Məsələn,
insanın xəstələnməsinə imkan verməmək nəzərdə
tutulur. Yəni xəstəliyi yaradan səbəb aradan
qaldırılır. İkinci özəllik, ölkədə
gedən proseslərin proqramlar vasitəsilə idarə
olunmasıdır. Məsələn, regionların sosial-iqtisadi
inkişafı proqramları burada əsas istiqamətlərdən
biridir. Digər tərəfdən səhiyyə, təhsil və
digər sahələrin proqramlarla inkişaf etdirilməsini də
qeyd etmək lazımdır. Üçüncü özəllik
isə neft kapitalının insan kapitalına çevrilməsi
prosesidir. Burada informasiya texnologiyalarının inkişafı,
bütün sahələrdə İKT-dən istifadə
olunmasıdır, həm də tikinti-quruculuq işlərində
modern üsulların seçilməsidir.
Bütövlükdə,
son illər ərzində çox ciddi sosial tədbirlər həyata
keçirilib. Azərbaycanda sosial müdafiə sistemi yenilənib,
çoxlu yeni islahatlar aparılıb. Sosial
sığortanın həmrəylik prinsipindən fərdi
uçot prinsipinə keçilib, sosial müdafiədə
ünvanlılığa üstünlük verdik. Bundan
başqa, struktur yenilikləri, idarəetmədə yeniliklər
oldu. Sosial müdafiəyə ayrılan dövlət büdcəsinin
həcmi artırıldı. Beləliklə, Azərbaycanda
insanların sosial müdafiəsi hiss olunan dərəcədə
gücləndi. Sual oluna bilər ki, bu gün yenə də bəzi
insanlar təqaüdlərin, maaşın azlığından
gileylənir. Bu nədən irəli gəlir? Bu ondan irəli
gəlir ki, insanların rifahı yaxşılaşdıqca,
onlar daha da yaxşı yaşamaq istəyir. Buna tələbatla
təminatda olan düz mütənasiblik deyirlər. İnsan təmin
oluna-oluna onun tələbatı artır, daha yaxşı
yaşamaq istəyir. Bu, qanunauyğunluqdur və mən burada
qeyri-adi məsələ görmürəm.
Bu
gün həqiqətən də, Prezident İlham Əliyevin
apardığı dövlət quruculuğu siyasəti daha da
modernləşməyə istiqamətlənib. Bu xətt
çox incə, Avropaya inteqrasiya yönümlü və
bütünlüklə siyasətin mahiyyətində insan
faktoru yer alan siyasi xəttdir. Prezident İlham Əliyev tez-tez
bölgələrə səfər edir və xeyli sayda obyektlərin
açılışında iştirak edir. Yeni iş yerləri
açılır, yollar yenidən qurulur, məktəb və
xəstəxanalar tikilir, yeni parklar salınır. Bütün
bunların əsasında əhalinin sosial müdafiəsi
dayanır, insanlara layiqli xidmət nəzərdə tutulur. Mən
təəssüf edirəm ki, bəzi insanlar sosial müdafiəni
yalnız ciblərinə daxil olan pul ilə bağlayırlar.
Amma bu, hər hansı problemin həlli deyil. Bölgələrdə
içməli su xətlərinin çəkilməsi, elektrik
stansiyalarının tikilməsi, qazlaşdırılmanın
aparılması, nəqliyyat infrastrukturun yenilənməsi, kənd
təsərrüfatı bazarlarının yaradılması və
s. hamısı sosial müdafiədir.
Bu
gün Türkiyənin baş naziri Rəcəb Tayyib Ərdoğanın
Qəbələyə, Şəkiyə səfər etməsi
çox mühüm məsələdir. Bu o deməkdir ki, nəinki
paytaxtımız, hətta bölgələrimiz də dünyəviləşir.
Bölgələrin inkişafı da əhalinin sosial
müdafiəsinin güclənməsində vacib rol
oynayır. Bütün bunların hamısı Azərbaycanın
gələcək rifahına xidmət edən
addımlardır.
-
Dövlət başçısının sərəncamı
ilə Vətəndaşlara Xidmət və Sosial
İnnovasiyalar üzrə Dövlət Agentliyi
yaradılıb. Əhalinin sosial maraqları baxımından
yeni qurumun əhəmiyyəti nədən ibarət olacaq?
- Bu
qurumun əsas ideyası vətəndaşlara xidmətlərin
daha keyfiyyətli, rahat, vahid məkandan və müasir
innovasiyaları tətbiq etməklə göstərilməsindədir.
Yeni struktur korrupsiyanın qarşısının
alınmasından daha çox insanların sosial
qayğılarına xidmət edir. Vətəndaş məmnun
qalırsa, bu çox vacib məqamdır. Dövlətin sosial
siyasəti insana xidmət etməkdən ibarətdir.
Möhtərəm
Prezidentimizin tutduğu xətt isə yuxarıda dediyim kimi səbəbi
aşkarlamaq, səbəbi aradan qaldırmaqdır, qanunlardakı
boşluqları aradan götürməkdir. Elə etmək ki,
bunun üçün yer qalmasın. Prezidentimiz bunu neçə
illərdir bəyan edir ki, məmur-vətəndaş
münasibətləri son dərəcə sivil əsaslar
üzərində qurulmalıdır. Yeni qurumun
yaradılmasında baş xəttin, əsas məqsədin
mahiyyəti qısaca olaraq budur - dövlət idarəsinə,
məmur yanına gələn vətəndaşın məmnunluğu.
Vətəndaş dövlət qurumuna gəldisə, məmnun
olmalı və oradan məmnun şəkildə geri dönməlidir.
Ümumiyyətlə, bu gün belə bir strukturu yaratmaq, həmin
strukturun əsas məziyyətləri nədir, bunlar məlum
sərəncamda dəqiq göstərilir: etik normalar, insanlarla
xoş rəftar, insanların vaxtına qənaət, əsəblərinə
qənaət, rüşvətin qabağın almaq,
adamları bu qapıdan o qapıya göndərməmək və
sair. Agentlik nəzdindəki “Asan xidmət” mərkəzləri
bütün ölkə boyu yaradılır. Bu mərkəzlər
də sırf şəffaf olacaq. Bütün əməliyyatlar
şəffaf həyata keçiriləcək. Bunun şəffaflığı
ilk növbədə odur ki, orada elektron görüntü var.
Bütün əməliyyatlar çəkilir, elektron vasitəsilə
həyata keçirilir və sair. Bir sözlə, insan bura girəndə
burdan məmnun gedir və bütün məsələlərini
də oradaca həll edir.
-
Yaxın günlərdə Milli Məclisin payız
sessiyası öz işinə başlayacaq. Parlamentin Sosial
siyasət komitəsi sessiyaya hansı qanun layihələrini təqdim
etməyi nəzərdə tutur?
-
Payız sessiyası üçün bir sıra sənədləri
müzakirəyə təqdim etməyə
hazırlaşırıq. Bilirsiniz ki, sentyabrın 13-də
komitəmizin iclası keçirildi və müzakirə olunan
sənədlərin parlamentə çıxarılması qərara
alındı. İclasda ilk olaraq “Əmək pensiyaları
haqqında” qanuna dəyişikliklər edilməsi məsələsi
müzakirə olunub. Sənəd qanunvericilik təşəbbüsü
subyekti - ölkə Prezidenti tərəfindən parlamentə
göndərilib. Son illərə kimi mövcud qanunvericilikdə
Böyük Vətən Müharibəsi əlilləri ilə
bu müharibənin iştirakçıları
ayrı-ayrı bölmələrdə verilirdilər. Ancaq
dövlət başçısının imzası ilə
parlamentə göndərilən qanun layihəsində qeyd
olunur ki, Böyük Vətən Müharibəsi əlilləri
ilə iştirakçıları eyni qrupda, eyni bölmədə
birləşdirilsinlər. Daha doğrusu, 3-cü qrup Böyük
Vətən Müharibəsi əlilləri ilə
sözügedən müharibənin
iştirakçısı olan, lakin əlil olmayan şəxslərin
imtiyazları eyniləşdirilir. Bu günə kimi əgər
onların pensiyalarının baza hissəsi 50 faiz nəzərdə
tutulurdusa, bu dəyişiklikdən sonra həmin rəqəm
50-dən 90-a qaldırılacaq. Bunun özü də hesab edirəm
ki, çox önəmli və əhəmiyyətli bir
addımdır.
“Ailə planlaşdırılması və reproduktiv sağlamlıq haqqında” qanun layihəsi də bizim gündəliyimizdədir. Hər il ölkəmizdə 9-10 min cütlük nikaha girir, onların təxminən 13 faizinin övladı olmur. Hər bir ailənin arzusu övladdır. Ona görə də, bu qanunun qəbul edilməsi vacibdir. Milli Məclisin qarşıdan gələn payız sessiyası zamanı bu sənədi müzakirəyə çıxarmağı düşünürük, amma ola bilsin ki, onun adı dəyişdirilsin. Qanun layihəsi “Demoqrafik təhlükəsizlik haqqında” və ya “Ailə tənzimlənməsi haqqında” adlana bilər. Hazırda komitəmizin üzvləri ilə bu məsələnin üzərində işləyirik. Çünki bu sənəd hələ parlamentin üçüncü çağırışı zamanı ciddi müzakirələrə səbəb olub və birinci oxunuşdan geri qaytarılıb. Bu baxımdan, qanun layihəsi daha təkmil formada hazırlanaraq, müvafiq adla parlamentin payız sessiyasında ən azı komitə səviyyəsində müzakirəsinə çıxarılacaq.
Bundan əlavə, “Əhalinin sağlamlığının qorunması haqqında” Qanuna vacib dəyişikliyin edilməsi nəzərdə tutulur. Bu dəyişiklik də ondan ibarətdir ki, dünyanın əksər ölkələrində olduğu kimi, Azərbaycanda da ərzaq məhsullarının bir sıra vacib maddələr hesabına zənginləşdirilməsi ehtiyacı var. Bu gün dünyada ərzaq təhlükəsizliyi məsələsi ən vacib və aktual məsələlərdən biri kimi öndə dayanır. Ərzaq təhlükəsizliyinin təmin olunmasının bir mühüm elementi də ərzaq məhsullarının bir sıra vacib maddələr hesabına zənginləşdirilməsidir. Odur ki, ərzaq təhlükəsizliyi məsələsini daim gündəmə gətirən və onu öndə tutan Azərbaycanda da ərzağın bir sıra maddələr hesabına zənginləşdirilməsinə ehtiyac var. Bu baxımdan da, “Əhalinin sağlamlığının qorunması haqqında” Qanuna bu məsələ ilə bağlı bir düzəlişin edilməsi nəzərdə tutulur ki, bu da çox güman parlamentin qarşıdan gələn payız sessiyasında müzakirəyə çıxarılacaq. Bir misal göstərmək istəyirəm, Çində son 10 ildə insanların boyu 8 santimetrədək artıb. Bu necə baş verdi? Una cüzi miqdarda müəyyən maddə qatmaq hesabına bu nəticə əldə edilib. Amerika və Kanadada isə insanların qan azlığı problemini aradan qaldırmaq üçün una dəmir elementi qatırlar və insanlar onu çörək kimi qəbul edərkən heç nə hiss etmirlər. Çünki həmin maddələr çox cüzi olur və insanın orqanizminə heç bir mənfi təsiri olmur.
Ailə Məcəlləsinə də müvafiq dəyişikliyin edilməsi gözlənilir. Bu dəyişiklik də ondan ibarətdir ki, nikaha girən şəxslər evlənməmişdən öncə bir-birilərinin sağlamlıqları haqqında tibbi arayış təqdim etməlidirlər. Bildiyiniz kimi, bu məsələ hələ ötən sessiyaların birində komitəmizin müzakirəsinə çıxarılmış və parlamentin plenar iclasına tövsiyə olunmuşdu. Ancaq müəyyən səbəblərdən həmin dəyişikliyin bütövlükdə parlament tərəfindən müzakirəsi bir qədər yubanmışdı. Ona görə çox güman ki, payız sessiyasında bu məsələ də öz müsbət həllini tapa bilər.
- Hadi müəllim, Azərbaycanda turizmin inkişafı istiqamətində də vacib addımlar atılır. Bu sahənin gələcək perspektivlərini necə görürsünüz?
- Azərbaycanda bu sahəyə olan diqqət heç şübhəsiz, ölkəmizdə turizmin inkişafında mühüm nəticələr əldə olunmasına, əlverişli coğrafi mövqeyi, iqlimi, mədəni-tarixi irsi, qonaqpərvərliyi, daxili sabitliyi, gözəl təbiəti olan ölkəmizin tezliklə dünyanın turizm mərkəzlərinin birinə çevrilməsinə öz töhfəsini verəcək. Belə ki, Azərbaycan iki dünya sivilizasiyanın qovuşuğunda, Transqafqaz nəqliyyat dəhlizinin ortasında yerləşir ki, bütün infrastrukturlar – Avropanı Qafqaz və Mərkəzi Asiya ölkələri ilə birləşdrən hava və dəniz daşımaları, magistral avtomobil və dəmir yolları burada cəmlənib. Odur ki, turizmin inkişafı ölkəmizdə dövlət siyasətinin ayrılmaz tərkib hissəsinə çevrilməklə iqtisadi tərəqqi və yüksəlişin mühüm amili kimi nəzərdən keçirilir. Azərbaycanın Şərqlə Qərbi birləşdirən əlverişli coğrafi məkanda yerləşməsi, fərqli mədəniyyətləri və dünyagörüşlərini bir araya gətirən tolerant dövlət kimi tanınması, 800 kilometrdən artıq məsafədə dənizsahili zonaya, 12 iqlim qurşağından 9-na malik olması, habelə füsunkar təbiəti, qədim tarixi mədəniyyət abidələri, zəngin folklor nümunələri respublikamızın böyük turizm potensialından xəbər verir.
Digər tərəfdən, turizm üçün ən önəmli cəhətlərdən biri yalnız təbiətin gözəlliyi, havası, suyu deyil, onun baxmalı, görməli, tarixi-mədəni abidələridir. Bu baxımdan da Azərbaycanın hansı tərəfinə üz tutursansa, orada zəngin tarixi-mədəni irs mövcuddur. Naxçıvana gedəcəksən, orada orta əsrlərin yadigarı olan abidələri var, Qəbələyə gedəcəksən, erkən orta əsrlərdən, eradan əvvəl tutmuş 19-cu yüz ilə qədər ən müxtəlif dövrün tarixi-mədəni abidələrini görəcəksən. Şəkisi elə, Şirvanı elə, Lənkəranı elə, digər bölgələri elə. Bu cəhətdən Azərbaycanın ərazisi mədəni-ədəbi-tarixi sərvətlər nöqteyi-nəzərindən də turizm üçün geniş meydan açır. Başqa bir amil də ondan ibarətdir ki, ölkədə turizmlə güclü əlaqədar infrastruktur yaranmalıdır ki, Azərbaycanda da bu istiqamətdə çox böyük işlər görülür. İndi Azərbaycanın ən müxtəlif guşələrində, bölgələrində beynəlxalq aeroportlar fəaliyyət göstərir, gözəl yollar, magistrallar salınır, mehmanxanalar, istirahət mərkəzləri yaradılır.
Bir sözlə, ölkəmizdə turizmin əksər növlərinin (kənd, müalicə-sağlamlıq, ekoloji, mədəni, sosial, kommersiya, idman, dini, xüsusi maraq kəsb edən və s.) inkişafı üçün geniş imkanlar mövcuddur.
- Turizm sektorunun inkişafı bu sahə ilə bağlı kadr potensialının da formalaşmasının zəruri edir. Sizcə, hazırda kadrların hazırlanması məsələləri hansı səviyyədədir?
- Əlbəttə, turizmin inkişafından və perspektivlərindən danışarkən bu sahədə yüksək səviyyəli xidmətin təşkili məsələsinə də toxunmalıyıq. Ölkəmizdə turizmin çiçəklənməsi bu sahədə ixtisaslı kadr hazırlığını da aktual məsələyə çevirir. Ölkəmizdə turizm xidmət sahəsinin yüksək standartlara tam cavab vermədiyi açıq etiraf olunmalıdır. Müasir turist rahatlıq və komfort, yüksək xidmət barədə daha çox düşünür. Ona görə turizm obyektinin sahibkarı daima öz üzərində çalışmalı, obyektindəki işçilərin peşə hazırlığı səviyyəsinin artırılmasına, savadlı, qonaqpərvər, xidmətin yüksək səviyyədə göstərilməsinə müvəffəq olmalıdır. Azərbaycanda turizm işini çox yüksək səviyyədə qura bilmək üçün xidmət, servis mədəniyyətini yaratmaq lazımdır. Ola bilər ki, sənin çox gözəl mehmanxanan olsun, çox gözəl restoranların olsun, amma o xidməti sən yüksək səviyyədə qura bilməyəsən. Qardaş Türkiyənin bu sahədə çox zəngin təcrübəsi var və deyərdim ki, Türkiyənin turist qəbul etmək, qonaq qarşılayıb, yola salmaq və xidmət göstərmək sahəsindəki mədəniyyəti, nailiyyəti Avropanın bir çox ölkələrini arxada qoyur. Bunu Avropanın özü də etiraf edir.
Bu baxımdan, respublikamızda turizm sahəsində çalışacaq kadrların yetişdirilməsi ilə məşğul olan Turizm İnstitutunun yaradılması son dərəcə təqdirəlayiqdir. Azərbaycanın bir çox universitetlərində də turizm işini, hotelçiliyi tədris edən fakültələr var. Bunlar daha müasir səviyyədə qurulmalıdır və hesab edirəm ki, ən çox bu istiqamətə fikir verməliyik. Bununla belə, kadr məsələlərini həll etmək üçün peşə məktəbləri də yaradılmalıdır.
Yeni Azərbaycan.-
2012.- 15 sentyabr.- S.7.