Qazaxıstan dövlət müstəqilliyinin
22-ci ildönümünü qeyd edir
Hazırda Qazaxıstan 120-dən artıq ölkə ilə diplomatik münasibətlər qurub, 40-dan artıq çoxtərəfli və 700-dən çox ikitərəfli müqavilələrin iştirakçısıdır
16 dekabr tarixi hər bir qazaxıstanlı üçün əlamətdar və qürurverici bir gündür. Çünki 22 il əvvəl, 1991-ci ilin məhz həmin günündə ölkənin Ali Soveti “Qazaxıstan Respublikasının dövlət müstəqilliyi haqqında” Qanun qəbul edib. SSRİ-nin dağılmasından sonra, Qazaxıstan Sovet Sosialist Respublikası, postsovet məkanında dövlət müstəqilliyini elan edən sonuncu ölkə oldu.
Müstəqillik əldə etməsindən ötən illər ərzində Qazaxıstan Respublikasında mühüm dövlət quruculuğu işləri görülüb. Qazaxıstan ölkə iqtisadiyyatına cəlb olunan xarici investisiyaların həcminə görə, MDB, eləcə də Şərqi Avropa dövlətləri arasında lider ölkələrdən birinə çevrilib. Bundan əlavə, ölkədə ciddi sosial və pensiya islahatları aparılıb. Ərazisində nüvə silahları sınaqlarının keçirilməsindən könüllü şəkildə imtina edən Qazaxıstan, həmçinin, özünü nüvə silahlarından azad ölkə elan edib.
Hazırda 120-dən artıq ölkə Qazaxıstan Respublikasının dövlət müstəqilliyini tanıyır və onunla diplomatik münasibətlər qurub. Bu gün Qazaxıstan BMT-nin tamhüquqlu və aktiv üzvü olmaqla bərabər, bütün digər mühüm beynəlxalq təşkilatlarla da sıx əməkdaşlıq edir. Qazaxıstan hazırda 40-dan artıq çoxtərəfli və 700-dən çox ikitərəfli müqaviləyə qoşulub və onları uğurla icra etməkdədir.
Prezident Nursultan Nazarbayevin təsdiq etdiyi “Qazaxıstan-2030” Strategiyasının uğurlu icrası nəticəsində hazırda bu ölkə dünyanın 50 inkişaf etmiş dövlətləri sırasında yer alır. Cari ilin əvvəlindən isə, əsas məqsədi dünyanın 30 ən inkişaf etmiş ölkələri sırasına daxil olmağı hədəfləyən, uzunmüddətli “Qazaxıstan-2050” milli Strategiyasının icrasına başlanılıb. Dünya iqtisadiyyatında böhranın təzahürlərinin hələ də davam etməsinə baxmayaraq, ötən il Qazaxıstanda ÜDM-in həcmi 7,5 faiz artıb. Ölkədə adambaşına düşən ÜDM-in həcmi 12,5 min ABŞ dolları təşkil edib. Halbuki, 1994-cü ildə bu rəqəm cəmi 700 ABŞ dolları idi. Hazırda Qazaxıstan cəmiyyəti polietnik və polikonfessiyalı bir cəmiyyətə çevrilib. Bu gün artıq müasir dünyada Qazaxıstan Respublikasına Mərkəzi Asiyada söz sahibi olan güclü bir Avrasiya dövləti kimi baxılır. Bu, hər şeydən əvvəl, Qazaxıstanın xarici siyasətində regionun qlobal problemlərinin həllində nümayiş etdirdiyi aktiv və məsuliyyətli mövqeyindən irəli gəlir.
Hazırda dünyada iqtisadi böhranın təzahürlərinin hələ də tam şəkildə aradan qaldırılmamasına baxmayaraq, Qazaxıstan Prezidentinin göstərişinə uyğun olaraq, stabilləşmə tədbirlərinin həyata keçirilməsi nəticəsində ölkə iqtisadiyyatının böhrana qarşı dayanıqlılığını təmin etmək, eləcə də ölkənin maliyyə sistemində fövqəladə vəziyyətləri önləyən mexanizm yaratmaq mümkün olub. Məhz bunun nəticəsidir ki, ölkənin heç bir bankı böhran vəziyyəti ilə üzləşməyib. Bundan əlavə, Prezident Nursultan Nazarbayevin tapşırığına əsasən, Hökumət tərəfindən ölkənin ərzaq təhlükəsizliyi tam təmin olunub, ölkə vətəndaşlarının zəruri ərzaq məhsulları ilə təmin olunması üçün stabilləşdirmə fondları yaradılıb. Həmin fondlar, zərurət yarandığı hallarda, ölkə əhalisini ən azı üç ay müddətində bütün lazımi ərzaq məhsulları ilə təmin etmək iqtidarındadırlar. Stabilləşdirmə tədbirlərinin əsas elementlərindən biri də ölkədə orta və kiçik sahibkarlığın ikinci dərəcəli banklar vasitəsi ilə dəstəklənməsi, dövlət tərəfindən investisiya infrastrukturlarının formalaşdırılması, gömrük prosedurlarının sadələşdirilməsi və digər bu kimi vacib məsələlərdir. Maliyyə-iqtisadi institutuların fəaliyyətlərinin koordinasiyası, eləcə də, vaxtında lazımi tədbirlərin görülməsinin nəticəsi olaraq ölkənin iqtisadi inkişafı nəzərdə tutulan proqrama uyğun olaraq davam etməkdədir. Bundan əlavə, istehsal həcminin azalması müşahidə olunan ölkələrdən fərqli olaraq, Qazaxıstanda, ümumiyyətlə, stabil iqtisadi artım tempi davam edir.
Yeri gəlmişkən, qeyd etmək lazımdır ki,
Qazaxıstanın bütün sahələrinin
dinamik inkişaf etməsinə
baxmayaraq, qəti şəkildə demək
olmaz ki, bu gün ölkədə
bütün aktual
problemlər öz həllini tapıb. Odur ki, bu
istiqamətdə məqsədyönlü işlər davam etdirilir. Hazırda
Qazaxıstanda qəbul edilən dövlət poqramlarından hər
biri ölkə həyatının bütün sahələrini əhatə edir, konkret problemlərin həlli
məqsədilə tərtib olunub və
onların həllini nəzərdə tutur.
Prezident Nursultan Nazarbayev dəfələrlə öz çıxışında qeyd edib ki,
dövlətin möhkəmləndirilməsi üçün
qarşıya qoyulan məsələlərin
həlli, onun
dayanıqlılığı və idarə olunması,
ölkədə demokratiyanın inkişafı olmadan mümkün deyildir. Odur ki, 2007-ci ildən başlayaraq,
ölkədə Konstitusiya islahatları davam etdirilir. Bu islahatlar özündə
geniş kompleks tədbirləri
əhatə edir. Bunların
sırasında bəzi səlahiyyətlərin ölkə
Prezidentindən alınaraq Parlamentə verilməsi,
Qazaxıstan Xalqlar Assambleyasının rolunun gücləndirilməsi, Parlamentin
aşağı palatasına proporsional sistem üzrə seçkilərin
keçirilməsi, Hökumətin tərkibinin Parlamentdə ən
çox sayda mandat almış siyasi
partiyanın namizədlərindən təşkil
olunması (Qazaxıstan parlamenti iki palatadan, yuxarı - Senat və aşağı-Məclisdən ibarətdir.
Yuxarı palata vilayətlərdən
təyin edilmiş nümayəndələr
hesabına formalaşır, aşağı palatada
isə yerlər ümumxalq seçkisi nəticəsində müəyyən
olunur-S.L.), yerli
özünüidarə orqanlarının gücləndirilməsi
kimi məsələlər yer alır. Qeyd etmək
lazımdır ki, burada
unikal ictimai institut olan Qazaxıstan Xalqlar Assambleyasının üzərinə də
böyük məsuliyyət düşür. Belə ki, son vaxtlar bu orqanın statusu daha da
artıb. İndi Parlament tərəfindən
qəbul edilmiş bütün qanunvericilik aktları millətlərarası
həmrəylik, tolerantlıq
və bərabərhüquqluluq
meyarlarının uyğun
gəlməsi baxımından
yenidən Assambleyada ekspertizadan keçdikdən
sonra hüquqi qüvvə almış olur.
Konstitusiya islahatlarının aparılması
Qazaxıstanın strateji
maraqlarına uyğun
olaraq ölkənin gələcək siyasi sisteminin inkişafı məsələlərini müəyyən
edir. 2010-cu ildə Qazaxıstanın ATƏT-in fəaliyyətdə
olan sədri seçilməsi, ölkənin
demokratikləşməsinə obyektiv zəmin yaradır. Bu, ilk növbədə, ölkədə
vətəndaş cəmiyyəti
və yerli özünüidarəetmə institutlarının
aktiv və səmərəli şəkildə
inkişafı, eləcə
də, hüquq-mühafizə
və məhkəmə
orqanlarında vaxtaşırı
islahatların aparılmasını
nəzərdə tutur.
Qazaxıstanın balanslaşdırılmış
və qabaqlayıcı
xarici siyasəti dünyanın əsas “oyunçuları” -Rusiya, Çin, ABŞ və Avropa İttifaqı ilə qarşılıqlı-faydalı
əməkdaşlıq üçün
də zəmin yaradır. Hazırda Qazaxıstan qlobal,
mədəniyyətlərarası və sivilizasiyalararası
dialoqun hərəkətverici
qüvvəsi, eləcə
də, Avrasiyada təhlükəsizlik və
stabillik zolağının
möhkəmləndirilməsində əsas tərəfdaş
ölkəyə çevrilməkdədir.
Əlbəttə, Qazaxıstanın bu gün Dünya
və Ənənəvi
dini liderlərin qurultaylarının keçirildiyi
bir məkana çevrilməsi heç
təsadüfi deyil.
Bütün bunlar bir daha təsdiq edir ki, ərazisində
yüzdən artıq
etnos və müxtəlif dini etiqadlara malik xalqların yaşadığı
bir ölkə-Qazaxıstan,
öz müstəqilliyini
əldə etdikdən
sonra, millətlərarası
və dini etiqadlar sahəsində, eləcə də, tolerantlığın inkişafı
baxımından böyük
təcrübə toplaya
bilib. Bu, hazırda nəinki Qazaxıstan cəmiyyətində
bir normaya çevrilib, eyni zamanda, dövlət siyasətinin ayrılmaz tərkib hissəsini təşkil edir.
Beləliklə, əminliklə vurğulamaq
olar ki, Qazaxıstan elə bir ölkədir ki, burada dövlət
öz vətəndaşları
üçün məsuliyyət
daşıyır. Həmçinin, ölkə vətəndaşları
da milli dəyərlərin qorunmasında
bütün cəmiyyət
qarşısında eyni
məsuliyyəti dərk
edir. Bu gün
Qazaxıstanda hər bir vətəndaş öz həyat şəraitini yaxşılaşdırmaq
üçün bütün
imkanlara sahibdir. Və dövlət tərəfindən
yürüdülən siyasət,
ölkənin daha da inkişafına və çiçəklənməsinə,
hər bir ölkə vətəndaşının
daha da firavan
yaşamasına xidmət
edir.
Müstəqillik bayramın mübarək, Qazaxıstan!
Səlim Loğmanoğlu
Yeni Azərbaycan.- 2013.- 11 dekabr.-
S.7.