“10 ilin dövlət
adamı” - Prezident İlham Əliyev
Sirr deyil ki, Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev
dünyada nüfuzlu siyasi lider kimi tanınır. Belə ki, bir
müddət öncə Britaniyanın “The Business Year”
jurnalı dövlət başçımızı “İlin
adamı” elan etmişdi. Bu günlərdə isə
Prezident İlham Əliyev Türkiyənin nüfuzlu “Ekovitrin”
jurnalı tərəfindən keçirilmiş rəy
sorğusunun nəticəsinə görə, türk dövlətləri,
Orta Asiya və Cənubi Qafqazda “10 ilin dövlət adamı”
seçilib. Jurnalın keçirdiyi rəy
sorğusunda 270 min 992 respondent iştirak edib. Jurnalda dövlət başçımızın Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti vəzifəsində səmərəli
fəaliyyəti, qazandığı uğurlar barədə ətraflı
məlumat verilib. Qeyd edilib ki, son 10 ildə
Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə Azərbaycan
sürətlə inkişaf edib və dünyanın
nüfuzlu ölkələrindən birinə çevrilib.
Qeyd edək ki, Türkiyənin ən nüfuzlu media
qruplarından biri olan “Ekovitrin” 14 ildir ki, iqtisadiyyat sahəsində
müxtəlif proqramlar hazırlayaraq, qardaş ölkənin
televiziya kanallarında nümayiş etdirir, ölkənin
iqtisadi uğurlarını həm Türkiyə, həm də
dünya ictimaiyyətinə çatdırır. Bu media qrupunun 2000-ci ildən buraxılan “Ekovitrin”
aylıq jurnalı Türkiyənin ən sanballı nəşrlərindən
birinə çevrilib. Türkiyə ilə
yanaşı, Asiya regionunda da geniş yayılan “Ekovitrin”
jurnalı ənənəvi olaraq iqtisadiyyat, biznes, sənaye,
ixracat, maliyyə, investisiya, siyasət və yerli idarəçilik
sahələrində “İlin adamları”nı seçir.
Xatırladaq ki, 2005-ci ildə Türkiyədə və xaricdə
yaşayan 9 minə yaxın oxucunun iştirakı ilə
keçirilən sorğunun nəticələrinə görə
Prezident İlham Əliyev “Avrasiyada ilin siyasət adamı” elan
olunmuşdu. Göründüyü kimi, dövlət
başçımız dünyada müsbət imici ilə
tanınan nüfuzlu dövlət xadimlərindəndir. Bu uğurun təməlində dayanan səbəb isə
ilk növbədə, Prezident İlham Əliyevin dövlət
başçısı kimi fəaliyyətinin səmərəliliyinin
Azərbaycanın daxili və beynəlxalq nailiyyətləri
qismində əksini tapmasıdır. Ümumilikdə,
dövlətimizin başçısının “10 ilin dövlət
adamı” seçilməsini şərtləndirən strateji
faktorlara nəzər salmaq üçün ölkəmizin
daxili və xarici siyasət kursunun əsaslarına diqqət
yetirmək lazımdır.
Dinamik iqtisadi inkişaf mütəmadi
səciyyə daşıyır
Beləliklə, ilk növbədə qeyd etmək
lazımdır ki, dövlətimizin
başçısının rəhbərliyi ilə həyata
keçirilən inkişaf siyasətinin ən effektiv nəticələrindən
biri Azərbaycanın mütəmadi səciyyə
daşıyan dinamik iqtisadi inkişafıdır. Belə ki, Azərbaycanın
dinamik, müstəqil iqtisadi inkişaf strategiyası rasional səciyyə
daşıyır. Ölkəmiz heç
bir qurumdan, milli dövlətdən asılı olmayan iqtisadi
siyasət yürüdür ki, bu da milli inkişafın
fundamental komponenti kimi çıxış edir. Azərbaycanda aparılan uğurlu, məqsədyönlü
siyasət nəticəsində ildən-ilə daha yüksək
inkişaf göstəriciləri nümayiş etdirən
iqtisadiyyatın formalaşdırılması ölkədə
işgüzar fəallığın daha da yüksəldilməsinə,
yoxsulluğun azaldılmasına əlverişli şərait
yaradıb, əhalinin etibarlı sosial müdafiəsini təmin
edib. Ötən illərdə dünyada
baş verən qlobal böhran fonunda Azərbaycan
iqtisadiyyatının davamlı inkişafı, bütün
sosial proqramların tam həcmdə və vaxtında yerinə
yetirilməsi əsası xalqımızın Ümummilli
lideri Heydər Əliyev tərəfindən qoyulmuş milli
iqtisadi inkişaf modelinin möhkəm təməllər
üzərində qurulmasının əyani göstəricisidir.
Təbii ki, dünya iqtisadi sisteminə fəal
inteqrasiya yolu seçən Azərbaycanın
qazandığı nailiyyətləri şərtləndirən
mühüm faktorlardan biri də qloballaşma prosesindən irəli
gələn meyarların ölkə reallıqları ilə məharətlə
uzlaşdırılması, onların milli maraqları təmin
edən uğurlu vəhdətinin yaradılması olub. Hazırda makroiqtisadi sabitliyin qorunub saxlanması,
enerji, ərzaq və ekoloji təhlükəsizliyin təmin
olunması, iqtisadiyyatın diversifikasiyası, bütün sahələrdə
ardıcıl inkişaf strategiyası uğurla həyata
keçirilməkdədir. Ölkənin
qeyri-neft sektorunda müşahidə olunan dinamizmi də
iqtisadiyyatın diversifikasiyası ilə bağlı həyata
keçirilən siyasətin mühüm nəticəsi hesab
etmək olar. Xüsusilə Azərbaycan zəngin
neft resurslarının satışından daxil olan valyuta
ehtiyatlarını səmərəli şəkildə xərcləməklə,
iqtisadiyyatın bütün sektorlarının dinamik
inkişafı üçün əlverişli baza
yaratmağa nail olub və hazırda qeyri-neft (turizm, sənayeləşmə,
İKT və s.) sektoru valyuta gətirə biləcək
strateji bölməyə çevrilib.
Göründüyü kimi, ölkəmizdə həyata
keçirilən mütərəqqi iqtisadi tədbirlər
respublikamızın daha da güclənməsini təmin edib. Bu gün hər
bir sektorda iqtisadi inkişaf müşahidə olunur ki, bunun da əsasında
Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə həyata
keçirilən iqtisadi siyasət dayanır.
Ümumiyyətlə,
2003-cü ildən etibarən Azərbaycanda liberal iqtisadi
sistemin qurulması, sahibkarlığın inkişafına
geniş şəraitin yaradılması, zəngin təbii sərvətlərdən
və regionların potensialından səmərəli istifadə,
qeyri-neft sektorunun inkişafı, investisiya mühitinin daha da
yaxşılaşdırılması, yerli məhsulların rəqabət
qabiliyyətinin yüksəldilməsi istiqamətində
görülən tədbirlər ölkə
iqtisadiyyatının yüksələn xətlə
inkişafını təmin edib. Bütövlükdə,
ötən 10 il ərzində ölkə iqtisadiyyatı 3 dəfə
artıb, iqtisadiyyatın şaxələndirilməsi
uğurla həyata keçirilib, müasir sosial-iqtisadi
infrastruktur yaradılıb, qeyri-neft sektorunun dinamik
inkişafı təmin edilib. 2003-cü ildə 1,5 milyard dollar olan dövlət büdcəsi
2013-cü ildə 25 milyard dollar həcmindədir. 2013-cü ilin ilk 3 ayında qeyri-enerji sektorunda
ümumi daxili məhsulun artımı 11 faizdən çox
olub. Bu gün Azərbaycan ümumi daxili məhsulla nisbətdə
ən az xarici borcu olan ölkələrdən
biridir və onun səviyyəsi cəmi 7 faizdir. Sabit maliyyə sistemi mövcuddur. Valyuta sabitdir. Yaxşı sərmayə
imkanları və iqtisadiyyatın sürətli artımı
müşahidə olunmaqdadır.
Hazırda Azərbaycanın bütün rayonlarında
böyük infrastruktur layihələri həyata
keçirilir.
İqtisadiyyatın yeni sektorlarına fəal
qaydada sərmayə yatırılır. Məsələn,
informasiya və kommunikasiya texnologiyaları sahəsi
prioritetdir. Cari ilin fevralında “Azərspace-1”
ilk Azərbaycan peyki fəzaya buraxılıb və kosmos sənayesinin
inkişaf etdirilməsi istiqamətində işlər
aparılır.
Dövlət sərmayə proqramı genişlənir. Ötən il
Azərbaycana 22 milyard dollar məbləğində sərmayə
yatırılıb. Azərbaycan
adambaşına düşən birbaşa xarici sərmayələrin
həcminə görə keçmiş Sovet məkanında
aparıcı ölkədir. Sərmayə
mühiti olduqca müsbətdir. Qeyd edək ki, 2011-ci ildə
ölkə iqtisadiyyatına qoyulan investisiyaların həcmi
rekord həddə - 20 milyard dollara çatıb ki, bunlardan 13
milyard dollar daxili, 7 milyard dollar isə xarici investisiyalardır.
Bu məbləğdən 15,7 milyard dollar
iqtisadiyyatın qeyri-neft sektorunun payına, 4,3 milyard dollar isə
neft sektorunun payına düşüb. Dünyada
xarici investisiyaların həcminin azalma prosesi getdiyi və beynəlxalq
maliyyə təşkilatları investisiyaları daxili mənbələr
hesabına artırmağa çağırdığı bir
dövrdə ölkəmizdə investisiya mühitinin
yaxşılaşdırılması siyasəti uğurla həyata
keçirilib. Azərbaycan iqtisadiyyatına
bütövlükdə 130 milyard dollardan çox sərmayə
qoyulub, ölkənin strateji valyuta ehtiyatları 46 milyard
dolları ötüb.
Beləliklə, Azərbaycanda müşahidə olunan
sabitlik və dayanıqlılığın əsas səbəbi
ölkədə uzun müddət həyata keçirilən
makroiqtisadi strategiya və siyasətdir. Bu gün Azərbaycan
hökuməti qlobal risklərin qarşısını almaq
üçün kifayət qədər manevr imkanlarına
malikdir. Təkcə onu demək kifayətdir
ki, Azərbaycanda dövlət borcu ümumi daxili məhsulun cəmi
7 faizini təşkil edir, valyuta ehtiyatları isə xarici
dövlət borcunu 9 dəfə üstələyir.
Dövlətimizin siyasətinin mərkəzində
Azərbaycan vətəndaşı dayanır
Azərbaycanda sürətli inkişaf təbii olaraq
dövlət quruculuğunun bütün sahələrinə,
o cümlədən, sosial sferaya ciddi sirayət edib və bir
çox sosial proqram və layihələrdə real əksini
tapıb. Sözsüz, ölkəmizin iqtisadi qüdrətinin
artması vətəndaşların sosial rifahının
yüksəldilməsinə yönəlmiş layihələrin
həyata keçirilməsinə zəmin yaradıb. Azərbaycanda sosial siyasət elə şəkildə
həyata keçirilir ki, dövlət ümummilli məhsulun
təkrar bölüşdürülməsinin bazar mexanizmini
tamamlayır və dəqiqləşdirir. Bu
zaman minimal baza tələblərinin təminatlı şəkildə
ödənilməsi və əhalinin daha artıq sosial
müdafiə tələb edən hissəsinə sosial
yardım göstərilməsi həyata keçirilir. Ölkəmizin dövlət büdcəsi də
yuxarıda göstərilən prinsiplərə uyğun olaraq
formalaşdırılır. Belə ki,
büdcənin 30 faizdən çoxu sosial məsələlərə
yönəldilir ki, bu da Azərbaycan üçün tamamilə
məqbuldur. Bütövlükdə, 2003-cü ildən
bu günədək ölkədə bir milyondan çox yeni
iş yeri yaradılıb, əhalinin işsizlik səviyyəsi
5,1 faizə düşüb. Yoxsulluq 6 faizədək enib. Bu rəqəm
yoxsulluqla mübarizə sahəsində dünyada ən
yüksək göstəricilərdən biridir.
Bütün bunların fonunda dövlətimizin
başçısının “10 ilin dövlət adamı”
seçildiyini sorğunun təşkilatçısı olan
“Ekovitrin” jurnalı yazır: “Dövlət
başçısı İlham Əliyev Azərbaycanın
sosial-iqtisadi inkişafını öz siyasətinin
başlıca istiqaməti kimi müəyyənləşdirmiş,
qarşıya qoyulan məqsədlərə çatmaq
üçün çoxsaylı dövlət proqramları,
layihələr reallaşdırılmışdır. Azərbaycan iqtisadiyyatı şaxələndirilmiş,
qeyri-enerji sektorunun sürətli inkişafı təmin
edilmişdir. Son illər ölkənin sənaye,
turizm, idman, bank fəaliyyəti, ticarət və digər sahələrində
ciddi irəliləyiş müşahidə olunmaqdadır.
Hazırda Azərbaycan Dövlət Neft Fondunda
30 milyard dollardan artıq vəsait toplanmışdır.
Ölkənin strateji valyuta ehtiyatları isə
46 milyard dollara çatmışdır. Doqquz
milyondan çox əhalisi olan Azərbaycan dünyanın 50
inkişaf etmiş iqtisadiyyatı sırasına daxil
olmuşdur”.
Bir sözlə, sosial sahədə ardıcıl şəkildə
həyata keçirilən layihələr onu göstərir
ki, Azərbaycan hökuməti əhalinin maddi rifah
halının yaxşılaşdırılması və
onların bütün sosial qayğılarla əhatə
olunmaları üçün güclü maliyyə
imkanlarına və islahatları dərinləşdirmək
iradəsinə malikdir. Təsadüfi deyil ki, Prezident İlham Əliyev dəfələrlə
bəyan edib ki, sosial siyasət Azərbaycanın dövlət
siyasətinin ayrılmaz hissəsidir: “Bizim siyasətimizin mərkəzində
Azərbaycan vətəndaşı dayanır”.
Balanslaşdırılmış və
çoxvektorlu xarici siyasət kursunun qanunauyğun nəticəsi...
Azərbaycanın sürətli inkişafının və
yüksək beynəlxalq nüfuzunun fonunda toxunulması zəruri
olan məsələlərdən biri də ölkəmizin
rasional və praqmatik xarici siyasət kursudur. Qeyd etmək
lazımdır ki, Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə həyata keçirilən çoxtərəfli və
balanslaşdırılmış xarici siyasət nəticəsində
Azərbaycan regionun ən güclü və suveren aktoruna
çevrilib. Eyni zamanda, bəhs olunan xarici
siyasət strategiyası bir neçə istiqamətdə
ölkəmizi nəzərə alınan lokomotiv aktorlardan
birinə çevirib. Qeyd etdiyimiz kimi, bu
gün dünyanın aparıcı dövlətləri və
təşkilatları Azərbaycanı Cənubi Qafqazın təhlükəsizlik
qarantı, inkişaf mənbəyi adlandırırlar.
Beləliklə, ilk növbədə, ölkəmiz tərəfindən
reallaşdırılan müstəqil və
balanslaşdırılmış enerji siyasəti regionun və
regionətrafı coğrafiyanın enerji təhlükəsizliyini
təmin etməklə yanaşı, Azərbaycanı
dünyanın enerji bazarında aparıcı ixracatçılardan
birinə çevirib. Belə ki, bu gün praqmatik siyasəti ilə
Xəzər hövzəsinin bayraqdarı hesab edilən Azərbaycan
sahib olduğu zəngin enerji ehtiyatlarından səmərəli
şəkildə istifadə etməklə beynəlxalq miqyasda
enerji təhlükəsizliyinin təmin edilməsində mühüm
rol oynayan başlıca aktorlardan biri kimi çıxış
edir. Ölkəmiz milli dövlətçilik
prinsiplərinə müvafiq olaraq həyata keçirilən
praqmatik və rasional əsaslara söykənən siyasət nəticəsində
miqyasına görə regional, əhəmiyyətinə
görə isə qlobal xarakterli transmilli layihələrin mərkəzi
oyunçusu qismində çıxış etməkdədir.
Təsadüfi deyil ki, Xəzər dənizinə
xarici sərmayədarları ilk dəfə dəvət etməklə
uzunmüddətli qarşılıqlı-faydalı əməkdaşlığın
sağlam təməlini atan Azərbaycanın iştirakı
olmadan bu gün regionda heç bir layihə gerçəkləşdirilə
bilməz. Bu da Azərbaycanın dünya
dövlətlərinin strateji əməkdaşlıqlar
perspektivində kəsb etdiyi önəmi aydın şəkildə
əks etdirir. Hazırda Azərbaycan sahib
olduğu bütün bu üstünlüklərlə
başlıca aktorların - dünyanın aparıcı
dövlətlərinin və transmilli şirkətlərin
uzunmüddətli perspektivdə əməkdaşlıq
münasibətlərini inkişaf etdirməyə can
atdığı tərəfdaş ölkələrdəndir.
Digər tərəfdən, Prezident İlham Əliyevin
rəhbərliyi ilə davam etdirilən
balanslaşdırılmış xarici siyasət strategiyasının
fonunda Azərbaycan Cənubi Qafqazın hərbi-siyasi və
iqtisadi təhlükəsizliyinin təmin olunmasına
birbaşa töhfələr verməkdədir. Təsadüfi deyil ki, bu gün dünyanın
aparıcı dövlətləri və təşkilatları
Azərbaycanı Cənubi Qafqazın təhlükəsizlik
qarantı və inkişaf mənbəyi adlandırırlar.
Təkcə onu demək kifayətdir ki, Azərbaycanın
iştirakı olmadan regionda heç bir strateji əməkdaşlıq
platforması gerçəkləşdirilmir. Gerçəkləşdirilən bütün
regional layihələrin mərkəzi oyunçusu qismində
məhz Azərbaycan çıxış edir və
sözügedən layihə Cənubi Qafqazın təhlükəsizlik
sisteminin strateji korreksiyasında əhəmiyyətli faktor kimi
dəyərləndirilir. Eyni zamanda, məhz
bu cür layihələr ölkəmizin milli maraqlarına
adekvat olmaqla bərabər, Azərbaycanın suverenlik səviyyəsini,
heç bir dövlətdən, təşkilatdan asılı
olmadığını da təsdiq edir. Beləliklə,
sadalananlardan belə bir qanunauyğun və məntiqi nəticəyə
gəlmək olur ki, Azərbaycanın beynəlxalq münasibətlər
sistemində mövqeyi getdikcə güclənməkdədir.
Həyata keçirilən praqmatik xarici siyasət
strategiyası ölkəmizi dünya siyasətinin təmsilçisi
qismində çıxış edən və müstəqil
xarici siyasət yürüdən milli dövlətlərin
etibarlı strateji tərəfdaşına çevirib.
Rasional xarici siyasət kursu həyata keçirən
müstəqil milli dövlətlər ölkəmizi
etibarlı tərəfdaş, güclü, nüfuzlu milli
aktor kimi qəbul edirlər. Son olaraq 2011-ci ilin oktyabr
ayının 24-də BMT Baş Məclisinin plenar iclasında
gizli səsvermənin nəticələrinə əsasən,
Azərbaycanın 2012-2013-cü illərdə Şərqi
Avropa bölgəsini Birləşmiş Millətlər Təşkilatının
Təhlükəsizlik Şurasında (BMT TŞ) təmsil edəcək
yeni qeyri-daimi (müvəqqəti) üzv seçilməsi
bunun başlıca göstəricisidir.
Dolayısıyla, Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə həyata keçirilən çoxşaxəli və
balanslaşdırılmış xarici siyasət kursu Azərbaycan
Respublikasının milli dövlət kimi müasir beynəlxalq
münasibətlər sistemində gücünü və
nüfuzunu artıran mexanizm qismində çıxış
etməkdədir. “Ekovitrin” jurnalında da bütün bu məqamlara diqqət
yetirilir və qeyd olunur ki, Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə iqtisadi sıçrayış dövrünü
yaşayan Azərbaycan həm də dünya birliyinin fəal və
nüfuzlu aktorlarından birinə çevrilmişdir: “Rəsmi
Bakı Amerika Birləşmiş Ştatları, Rusiya,
Türkiyə, Avropa İttifaqı, İslam ölkələri
ilə bərabərhüquqlu əməkdaşlıq edir. Azərbaycan
2011-ci ildə 155 ölkənin səsini qazanaraq BMT Təhlükəsizlik
Şurasının üzvü seçilmiş və qlobal məsələlərin
həllində, dünyada sülh və təhlükəsizliyin
təmin olunmasında yaxından iştirak edərək beynəlxalq
münasibətlər sisteminin fəal üzvü imicini
möhkəmləndirmişdir. Elə həmin il
Qoşulmama Hərəkatına daxil olmaqla, Azərbaycan öz
xarici siyasətinin yeni vektorlarını müəyyənləşdirmiş,
Latın Amerikası və Afrika ölkələri ilə səmərəli
əməkdaşlıq əlaqələri qurmağa
başlamışdır”.
Azərbaycanın praqmatik enerji siyasəti
regional və beynəlxalq təhlükəsizliyə
mühüm töhfələr verir
Qeyd etdiyimiz kimi, ölkəmizdə həyata keçirilən
çoxşaxəli enerji siyasəti ilə Azərbaycan
regional və qlobal əhəmiyyətli aktora çevrilə
bilib. Azərbaycan, həmçinin, enerji üzrə əlaqələrdə
regional və qlobal əhəmiyyətini, eləcə də
özünün enerji potensialını düzgün qiymətləndirərək
əlaqələri də bu əsasda qurur.
“Ekovitrin”
jurnalı da ölkəmizin enerji siyasətinə xüsusi
diqqət yetirir: “Prezident İlham Əliyev əsası
Ümummilli lider Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulmuş Azərbaycanın neft strategiyasını uğurla
davam etdirmişdir. Enerji resurslarının
ixracının şaxələndirilməsində
mühüm yer tutan Bakı-Tbilisi-Ceyhan neft və
Bakı-Tbilisi-Ərzurum qaz əsas ixrac boru kəmərlərinin
tikintisi başa çatdırılmış, Azərbaycan
nefti və qazı dünya bazarına
çıxarılmış və ölkənin büdcəsinə
milyardlarla dollar vəsait daxil olmağa
başlamışdır”.
Vurğulamaq gərəkdir ki, Azərbaycanın enerji
siyasəti xarici neft-qaz mənbələrindən asılı
olan Avropa ölkələrinin enerji təhlükəsizliyi
baxımından çox böyük önəm kəsb edir. Dünya enerji
bazarında ara-sıra baş verən proseslər göstərir
ki, bəzi dövlətlər neft və qaz amilindən
spekulyasiya edərək öz iqtisadi və siyasi məqsədləri
üçün yararlanmağa çalışırlar.
Azərbaycan isə bütün tərəfdaşları
ilə səmimi, real bazar prinsiplərinə uyğun,
hüquqi əlaqələr qurmaqla etibarlı partnyor imici
qazanıb. Respublikamızın bu cür
mövqeyə sahib olması və
tarazlaşdırılmış siyasət aparması
özünün enerji ehtiyatlarından etibarlı və
uzunmüddətli tərəfdaşlıq qurmaq
üçün istifadə etdiyini sübut etmiş olur.
“Əsrin müqaviləsi”nin imzalanması
ilə dünyada neft ölkəsi kimi tanınan Azərbaycanın
təchizatçısı olduğu Bakı-Tbilisi-Ceyhan layihəsi
ilə ölkəmiz qlobal enerji bazarında mühüm
iştirakçıya çevrilib. Hazırda Azərbaycandan
neft və neft məhsulları dünyanın 30-dək ölkəsinə
ixrac edilir. Bəzi Avropa dövlətlərinin
enerji balansında Azərbaycan neftinin 25-30 faiz təşkil etməsi
kifayət qədər yüksək göstəricidir.
Eyni zamanda, ölkəmiz son illərdə təbii qaz
ehtiyatlarına görə də diqqəti cəlb edir. Azərbaycanın mövcud
qaz ehtiyatları bundan sonrakı 100 il ərzində
respublikanın və tərəfdaş dövlətlərin
mavi yanacağa olan tələbatının ödənməsinə
imkan verəcək. Sadalanan amillər nüfuzlu
dövlətlərin, o cümlədən beynəlxalq təşkilatların
Azərbaycanla enerji sahəsində əməkdaşlığa
daim maraq göstərməsinə səbəb olur. Hazırda Azərbaycan qazı Bakı-Tbilisi-Ərzurum
və Türkiyə-Yunanıstan kəmərləri vasitəsilə
Gürcüstan, Türkiyə, Rusiya, İran və
Yunanıstana nəql olunur. Bu real göstəricilər
Azərbaycanın zəngin enerji resursları ilə bölgədə
böyük neft və qaz hasil və ixrac edən ölkəyə
çevrildiyini şərtləndirir.
Azərbaycanın
enerji siyasətinin növbəti uğuru 2012-ci ilin iyun
ayında Azərbaycan və Türkiyə arasında
Trans-Anadolu qaz kəməri (TANAP) layihəsi üzrə
Hökumətlərarası Saziş və Ev
Sahibliyi haqqında Sazişin imzalanması olub. Azərbaycan
qazının Avropaya çatdırılmasının daha bir
marşrutunu müəyyənləşdirən TANAP layihəsi
qitə ölkələrinin enerji maraqlarına cavab verir.
Belə ki, Azərbaycan enerji ixracı kəmərlərinin,
Avropa ölkələri isə enerji idxalı mənbələrinin
şaxələndirilməsində maraqlıdır. Bu layihə ilə Azərbaycanın Avropanın ən
yaxın və etibarlı enerji tərəfdaşı
olması bir daha təsdiqini tapır. TANAP
layihəsi əsasında Avropa üçün nəzərdə
tutulan qaz Türkiyə-Bolqarıstan, yaxud Türkiyə-Yunanıstan
sərhədi vasitəsilə Avropaya çıxarılacaq.
Göründüyü
kimi, bu gün Avropa dövlətlərinin yanacaq təminatında
həlledici rol oynayan Azərbaycan hər il
zəngin neft və qaz ehtiyatlarının həcmini
artırmaqla yeni ixrac marşrutlarının
yaradılmasına imza atır. Respublikamızın
enerji sahəsində diversifikasiya siyasəti dünya yanacaq
bazarına yeni keyfiyyət dəyişiklikləri gətirir.
Bu faktorlar, eyni zamanda, Azərbaycanın 100 ildən
artıq müddətdə dünya bazarında böyük
qaz tədarükçüsü kimi etibarlı təchizatçı
olacağına dərin əsaslar yaradır. Ümumiyyətlə, Azərbaycan enerji
ehtiyatlarının ixracını çoxşaxəli şəkildə
və bütün ölkələrin təminatında həlledici
rol oynaya biləcək sistem üzrə həyata keçirəcək.
Ölkəmizin mövqeyi enerji təchizatının
şaxələndirilməsi siyasətinin davam etdirilməsi ilə
bağlıdır və indiyədək istifadəyə verilən
çoxşaxəli boru kəmərləri də bunun təsdiqi
sayıla bilər.
Azərbaycan Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin ölkəmizin ərazi
bütövlüyü əsasında həll edilməsini
strateji prioritet kimi müəyyənləşdirmişdir
Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə həyata
keçirilən müstəqil xarici siyasət
strategiyasının mühüm istiqamətlərindən
birini də Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin beynəlxalq hüquq normalarına əsasən
həll edilməsi vəzifəsi təşkil edir. Beynəlxalq
münasibətlər sisteminin aktoru kimi çıxış
edən bəzi imperialist güclərin geostrateji planları və
bu planların fonunda Ermənistanın təcavüzkar siyasətinin
nəticəsində ortaya çıxan Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin beynəlxalq hüquq
normalarına əsasən həll edilməsi üçün
ölkəmiz bütün resurslarından səmərəli
surətdə istifadə etməkdədir. Bu barədə
yazan “Ekovitrin” jurnalında qeyd edilir ki, Azərbaycan Prezidenti
İlham Əliyev Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin ədalətli, beynəlxalq
hüquq normaları əsasında həllini qarşıda
duran başlıca vəzifə hesab edir: “Onun həyata
keçirdiyi fəal hücum diplomatiyası beynəlxalq aləmdə
Ermənistanın işğalçı siyasətinin ifşa
olunmasını sürətləndirir. Bütün
regional layihələrdən təcrid olunmuş,
iqtisadiyyatı çökən, əhalisi başqa ölkələrə
üz tutan Ermənistan ilə müqayisədə Azərbaycan
parlayan ulduza bənzəyir”.
Beləliklə, dövlətimizin
başçısının rəhbərliyi ilə
reallaşdırılan hücum diplomatiyasının fonunda Azərbaycan
diplomatik cəbhədə əhəmiyyətli nailiyyətlər
qazanıb, eləcə də, informasiya savaşında
mühüm üstünlük əldə edib. Artıq
münaqişənin həlli məsələsi mütəmadi
qaydada beynəlxalq arenada gündəmə gətirilməkdə
və bir sıra beynəlxalq toplantıların aktual
müzakirə predmetlərindən birini təşkil etməkdədir.
Müxtəlif zaman kəsiklərində Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin həlli problemi istər BMT
Baş Məclisinin geniş çərçivəli
toplantılarında, istər digər beynəlxalq təşkilatların
sessiyalarında, müxtəlif dövlətlərin
qanunvericilik orqanlarında-parlamentlərində, istərsə
də dövlətlərarası ikitərəfli və
çoxtərəfli görüşlərdə ən
yüksək səviyyə və formada gündəmə gətirilib.
Təbii ki, bütün bunların əsasında
dayanan fundamental amil Azərbaycan hakimiyyətinin uğurlu xarici
siyasəti və yüksək diplomatik səriştəsidir.
Ulu öndər Heydər Əliyevin təməlini qoyduğu
praqmatik, rasional və realist xarici siyasi-strateji kursun bu gün
Prezident İlham Əliyev tərəfindən müasir beynəlxalq
münasibətlər sisteminin tələblərinə
müvafiq qaydada uğurla davam etdirilməsi, sözsüz ki,
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin həlli prosesinin olduqca intensivləşməsinə
səbəb olub. Artıq Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin beynəlxalq hüquq
normalarına əsasən həll edilməsinə dair bəyanatlar
birmənalı şəkildə, bu və ya digər səviyyədə
bütün dövlətlər tərəfindən mütəmadi
olaraq səsləndirilməkdədir. Bir
sözlə, bütün bunların fonunda Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin beynəlxalq hüquq
normalarına əsasən-Azərbaycan dövlətinin ərazi
bütövlüyü çərçivəsində həll
ediləcəyinə dair son dərəcə optimist fikirlər
səsləndirilməkdədir. Bu isə
belə bir proqnoz verməyə əsas verir ki, Azərbaycan
Respublikasının həyata keçirdiyi hücum
diplomatiyasının qanunauyğun nəticəsi kimi, ölkəmizin
ərazi bütövlüyü mütləq surətdə bərpa
ediləcəkdir. Əlbəttə ki,
rasional, praqmatik və çoxvektorlu xarici siyasət kursu həyata
keçirən Azərbaycan münaqişənin beynəlxalq
hüquq normalarına əsasən həll olunması
üçün özünün bütün resurslarından
maksimum səviyyədə istifadə etməkdədir. Faktdır ki, Azərbaycan Respublikası Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin həllini özünün
xarici siyasət strategiyasının prioritet istiqaməti kimi
müəyyənləşdirmişdir və bu yöndə
hücumçu diplomatik siyasət kursu həyata keçirir.
Başqa sözlə, Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin beynəlxalq
hüquq normalarına əsasən həll edilməsi Azərbaycan
dövlətinin qarşısında duran ən öncül
strateji vəzifələrdən biri və birincisidir. Onu da qeyd etmək lazımdır ki, Azərbaycan hələlik
problemin həlli yönündə sülh
danışıqlarına, diplomatik vasitələrə
üstünlük verir. Bu isə ona dəlalət
edir ki, xarici siyasi fəaliyyətində daim beynəlxalq
hüquq normalarını əsas götürən ölkəmiz
dinc vasitələri hələlik optimal və effektiv mexanizm
kimi görməkdə davam edir. Amma bu, o
demək deyil ki, danışıqlar prosesi istənilən nəticəni
verməyəcəyi halda, Azərbaycan digər bir metoda, hərbi
güc tətbiqinə baş vurmayacaq. Bu
mübarizənin məntiqi və qanunauyğun sonluğa
çatması - ölkəmizin ərazi
bütövlüyünün bərpa edilməsi
üçün Azərbaycan dövləti hər bir vasitə
və metoda baş vuracaq. Bu, ölkəmizin beynəlxalq
hüquq normalarına əsasən təsbit olunmuş ali hüququdur. Silahlı
müdafiə metodu və mexanizminə istinad da Azərbaycanın
qarşısında duran hüquqi alternativdir. Ölkəmizin bu hüququ 1975-ci ildə qəbul
edilmiş ATƏT-in Helsinki Yekun Aktında da beynəlxalq
hüquq normaları və prinsipləri ilə tanınır və
təsdiqlənir. Helsinki Yekun Aktında məsələyə
məhz bu cür yanaşılır: “Ərazi
bütövlüyü beynəlxalq hüququn başlıca norma və prinsiplərinin əsasını təşkil
edir. Hər hansı bir dövlətə, onun ərazi
bütövlüyünə qarşı xarici təcavüzkarlıq
aktı baş verərsə, bu zaman təcavüzə məruz
qalmış dövlət öz təhlükəsizliyini təmin
etmək üçün silahlı qüvvələrdən
istifadə edə bilər...”
Azərbaycan qlobal səciyyəli mərkəzə
çevrilir
Bu da bir həqiqətdir ki, Azərbaycanın
inkişafı onu siyasi, iqtisadi və mədəni cəhətdən
nəinki regional, hətta qlobal mərkəzə çevirməkdədir. İlk
növbədə, siyasi sahədə qazanılan nailiyyətlər
Azərbaycanı beynəlxalq ictimaiyyətə daha
yaxşı tanıtdırmaqla bərabər, dünyanın
diqqətini respublikamıza yönəldə bilib. Bunun ən
böyük təsdiqi, qeyd etdiyimiz kimi, 2011-ci ildə Azərbaycanın
155 ölkənin dəstəyi ilə BMT Təhlükəsizlik
Şurasına qeyri-daimi üzv seçilməsi olub. Bu, onun göstəricisidir ki, Azərbaycan dünya
miqyasında böyük hörmətə malik olan bir dövlətdir.
Ölkəmiz beynəlxalq birliyin müstəqil
və tamhüquqlu subyekti kimi öz milli maraq və mənafelərini
qarşılıqlı hörmət və ortaq faydalanma
prinsipləri çərçivəsində həyata
keçirir. Bu isə Azərbaycanın
müstəqil inkişafını təmin etməklə
yanaşı, öz gücünə inamını, eləcə
də, ölkəmizə olan etimadı artırır. Azərbaycanın qlobal mərkəzə çevrilməsini
göstərən ən bariz cəhətlərdən biri
ölkədə çoxsaylı nüfuzlu beynəlxalq tədbirlərin
keçirilməsidir. Ötən ildə keçirilən
beynəlxalq tədbirlərdən Asiya Siyasi Partiyaları Beynəlxalq
Konfransının (İCAPP) VII Baş Assambleyasını, Qara
Dəniz İqtisadi Əməkdaşlıq Təşkilatının
(QİƏT) Parlament Məclisinin Baş Assambleyasının
40-cı plenar iclasını, QİƏT ölkələri
qeyri-hökumət təşkilatlarının I forumunu, İqtisadi
Əməkdaşlıq Təşkilatının XII sammitini,
II Bakı Beynəlxalq Humanitar Forumu, İnternet İdarəçilik
Forumunu və başqalarını qeyd etmək olar. Bu cür beynəlxalq tədbirlərdə
dünyanın müxtəlif ölkələrindən olan
yüzlərlə nüfuzlu siyasi xadim, ayrı-ayrı sahələr
üzrə ekspertlər, həmçinin, mətbuat nümayəndələri
bir araya gələrək müxtəlif məsələlər
üzrə dialoq, fikir mübadiləsi aparır, qərarlar qəbul
edirlər. Qeyd edək ki, Azərbaycan bu il
də mötəbər beynəlxalq tədbirlərə ev
sahibliyi ənənəsini davam etdirir. İCAPP-ın
Yeni Azərbaycan Partiyasının təşəbbüsü
ilə yaradılan Qadın Qolunun Bakıda I iclasının və
Dünya İqtisadi Forumunun Bakıda keçirilməsi bunu təsdiq
edir. Bu, o deməkdir ki, Azərbaycan,
xüsusən də, paytaxt Bakı qlobal problemlərin
müzakirə olunduğu beynəlxalq əməkdaşlıq
məkanına çevrilməkdədir.
Dünyanın nüfuzlu siyasi xadimlərinin, dövlət
və hökumət başçılarının, iri
şirkətlərin rəhbərlərinin
qatıldığı Davos Forumunun Bakıda keçirilməsi
Azərbaycanın iqtisadi mərkəzə çevrilməkdə
olduğunu təsdiq edir. Bu hadisə Azərbaycanın qlobal
iqtisadiyyatda artan rolunun beynəlxalq səviyyədə qəbul
olunması deməkdir. Davos Forumuna ev
sahibliyi etməklə, Bakı şəhəri regional və
qlobal iqtisadi, siyasi məsələlərin ən yüksək
səviyyələrdə müzakirə platformasına
çevrilir. Ölkəmizin qlobal mədəniyyətlərarası
dialoq mərkəzinə çevrilməsi təsadüfi
xarakter daşımır. Çünki
Avropa və Asiya qitələrini enerji layihələri və
TRACECA çərçivəsində iqtisadi cəhətdən
birləşdirmək imkanlarına sahib olan, beynəlxalq siyasi
görüşlərin aparıldığı Azərbaycan
tolerantlıq və multikulturalizm diyarı olaraq humanitar və
mədəniyyət sahələrində də qlobal əməkdaşlıq
üçün əlverişli məkandır.
Onu da qeyd edək ki, Azərbaycan təkcə siyasi,
iqtisadi məsələlərdə deyil, humanitar, mədəni
sahələrdə də yeni qlobal mərkəz rolunu
oynayır. Bakıda Ümumdünya Mədəniyyətlərarası
Dialoq Forumunun və Humanitar Forumun keçirilməsi Azərbaycanın
mədəniyyətlərin inteqrasiyasına verdiyi töhfələrdən
xəbər verir. Bu tədbirlərin həyata
keçirilməsində dövlət
başçısının siyasətinə Heydər Əliyev
Fondunun prezidenti, UNESCO-nun və İSESCO-nun xoşməramlı
səfiri, millət vəkili, Azərbaycanın birinci
xanımı Mehriban Əliyeva da dəstək verir.
Azərbaycan bu gün dünyaya istər tolerantlıq,
istərsə də iqtisadi inkişaf baxımından yeni model
bəxş edib. Dünyada “sivilizasiyaların
toqquşması” prosesinin cərəyan etdiyi, müxtəlif
ölkələrdə cəmiyyətdaxili parçalanmalar nəticəsində
dini, etnik zəmində konfliktlərin yaşandığı
bir vaxtda Azərbaycan sabit və tolerant mühiti ilə diqqət
çəkir. Azərbaycan mədəniyyətlərin
inteqrasiyası və tolerantlıq təcrübəsinə
malik olan bir ölkədir. Üstəlik,
bir çox nüfuzlu beynəlxalq mədəniyyət və
idman müsabiqələrinin, tədbirlərinin
respublikamızda keçirilməsi də həm ölkəmizin
inkişafından, həm də dünyaya açıq
olmasından xəbər verir. Bütün
bunlarla əlaqədar olaraq, ölkəmiz dünya
sivilizasiyalarının qovuşmasının və
multikulturalizmin nəzərə çarpan nümunəsi kimi
dünyada tanınır.
Təsadüfi deyil ki, bu məqam sorğunun nəticələri
barədə “Ekovitrin” jurnalında dərc olunan məqalədə
xüsusi vurğulanıb. Yazıda qeyd olunur ki,
müasir Azərbaycan sivilizasiyalararası dialoqun, qlobal siyasi,
iqtisadi, mədəni problemlərin müzakirə olunduğu məkana
çevrilib. Dünya İqtisadi Forumu, Krans Montana Forumu,
Cənubi Qafqaz Forumu, “Eurovision” musiqi yarışması, Beynəlxalq
Humanitar Forum, Mədəniyyətlərarası Dialoq Forumu,
Dini Liderlərin Ümumdünya Sammiti və digər
nüfuzlu tədbirlərə ev sahibliyi edən Bakı şəhəri
artıq dünyanın qlobal səciyyəli mərkəzlərdən
biri kimi qəbul olunur.
Prezident İlham Əliyev Azərbaycan
xalqının alternativsiz lideridir
Beləliklə, Azərbaycandakı sosial, ictimai-siyasi
mühiti öyrənən xarici qurumların gəldiyi ilk qənaət
ondan ibarət olur ki, ölkədə tam sosial-siyasi sabitlik
mövcuddur, əhali dövlətin siyasətindən
razıdır və hazırkı dövlət
başçısının cəmiyyətdə nüfuzu
çox yüksəkdir. Məhz bu amil “10 ilin dövlət adamı”nı müəyyən edilməsində, demək
olar ki, həlledici rola malik olub. “Ekovitrin” jurnalında dərc
olunan yazıda bildirilir: “Azərbaycan xalqı Prezident İlham
Əliyevin fəaliyyətini yüksək qiymətləndirir
və onu dəstəkləyir. Növbəti dəfə Azərbaycan
Prezidentliyinə namizədliyini irəli sürməyə
hazırlaşan İlham Əliyevə rəqib ola
biləcək şəxs yoxdur. Bu və digər
səbəblər Prezident İlham Əliyevi “10 ilin dövlət
adamı” elan etmək üçün tam əsas yaradır”.
Azərbaycanda müşahidə edilən inkişaf
prosesinə, görülən işlərə nəzər
saldıqda ölkə ictimaiyyətində dövlət
başçımıza olan yüksək rəğbətin
heç də təsadüfi olmadığı bir daha
aydın görünür. Prezident İlham Əliyevin
liderliyi dövründə Azərbaycan hər bir sahədə
böyük inkişaf yolu qət edib. Təxminən, son
10 il müddətində bütün sahələrdə
görülən işlər, qazanılan uğurlar onu
göstərir ki, Azərbaycan doğru yolda irəliləyir,
Azərbaycan xalqı düzgün seçim edib. Bu yol Ulu öndər Heydər Əliyevin yoludur.
Ümummilli liderin əsasını qoyduğu
inkişaf xətti Azərbaycan Respublikasının
güclü dövlətə çevrilməsinə və əbədi
mövcudluğuna, Azərbaycan xalqının rifahına,
firavan yaşayışına və inkişafına görə
dünya xalqları içərisində ön sıralarda
dayanmasına hesablanıb. Ulu öndərin
müəyyənləşdirdiyi yol aydındır və
xalqımız bu yolun ölkəni hansı gələcəyə
apardığını yaxşı bilir.
Məhz bu səbəbdəndir ki, Azərbaycan xalqı
Ümummilli liderin yolunu davam etdirməyi qarşısına məqsəd
qoyan cənab İlham Əliyevi özünün Prezidenti kimi
gördü və zaman göstərdi ki, xalq öz
seçimində yanılmayıb. Prezident İlham Əliyevin liderliyi
ilə Azərbaycan qarşıya qoyduğu bir çox məqsədlərinə
nail olub. Prezident İlham Əliyevin ölkəni
idarə etdiyi dövrdə, bir zamanlar yalnız xəyal kimi görünən
nəhəng enerji layihələri, ölkənin hər yerində
abadlaşma, müasirləşmə, Azərbaycanın
dünyada tanınması və milli maraqlara xidmət edən
çoxsaylı digər məqsədlər artıq gerçəkliyə
çevrilib.
O da məlumdur
ki, bu müddət ərzində Azərbaycanı yolundan
döndərməyə, xalqı aldatmağa yönələn
cəhdlər, ölkənin inkişafına yaradılan
süni maneələr də olub. Lakin dövlət
başçısının liderlik xüsusiyyətləri,
siyasi iradəsi, möhkəm dövlət-xalq birliyi, vətəndaşların
Prezidentin ətrafında sıx birləşməsi və
ümumi gücün vahid məqsədə yönləndirilməsi
sayəsində ölkəmiz bütün sınaqlardan
uğurla çıxıb. Bu səbəbdəndir
ki, Azərbaycan öz yolunda sürətlə irəliləyir
və ölkənin nailiyyətlərinin miqyası daha da
genişlənir. Bütün uğurlarla
yanaşı, qarşıda hələ görüləcək
işlərin də çox olması hazırkı daxili və
xarici siyasət xəttinin davam etdirilməsinə zərurət
yaradır.
Beləliklə, təsadüfi deyil ki, Azərbaycan
xalqı cənab İlham Əliyevi 2013-cü ildən sonra da
özünün Prezidenti kimi görür. Ölkənin 2020-ci il üçün müəyyənləşdirilən
inkişaf konsepsiyasında qarşıya qoyulan məqsədlər
və onların həyata keçirilməsi üçün
hazırda mövcud olan möhkəm təməllər
doğru seçimin nədən ibarət olmasına
şübhə yeri qoymur. “Ekovitrin”
jurnalının gəldiyi qənaət də təsdiq edir ki,
Prezident İlham Əliyev builki prezident seçkilərində
də alternativsiz namizəddir.
“Yeni Azərbaycan”ın Analitik Qrupu
Yeni Azərbaycan.- 2013.- 18
may.- S.4-5.