Azərbaycan: lider
dövlətin daim yeniləşən xarici siyasət kursu
Sirr deyil ki, postsovet məkanı uğrunda böyük dövlətlərin mübarizəsi daha da kəskinləşib. Bu şəraitdə həmin məkanda yerləşən ölkələrin xarici siyasət kursunun məzmunu maraq doğurur. Suverenlik və təhlükəsizlik məsələləri daha çox aktuallıq kəsb edir. O cümlədən, Cənubi Qafqaz dövlətlərinin bu istiqamətdəki fəaliyyətləri ekspertlərin diqqətlərini çəkir. Təhlillər göstərir ki, Azərbaycan daha perspektivli və strateji aspektdə səmərəli xarici siyasət yürüdür. Bu siyasətin bir çox məqamları və prinsipləri region üçün nümunə ola bilər.
Dəyişən geosiyasi şərtlərdə çevik siyasətin prinsipləri
İndiki tarixi mərhələdə dövlətlər arasında münasibətlərin qurulması mürəkkəb işdir. Qloballaşma prosesi meydana bir çox hallarda ziddiyyətli xarakter daşıyan xeyli faktorlar çıxarıb. Müstəqilliyini sonradan əldə etmiş ölkələr üçün bu məsələ daha çətindir. Təsadüfi deyil ki, həmin sıradan olan bəzi dövlətlər öz müstəqilliklərini tam təmin edə bilmirlər. Onlara müxtəlif qüvvələr maneələr yaradır, böyük dövlətlər təzyiqlər edirlər. Nəticədə, dövlətçilik aspektində olduqca ağır vəziyyət yaranır.
Bu cür hallar müstəqil dövlətin uğurlu xarici siyasət kursu seçməsini çox aktuallaşdırıb. Burada yeridilən siyasətin prioritet istiqamətləri, qarşıya real məqsədlərin qoyulması və diplomatik məharət nümayiş etdirmək kimi amillər ön sıraya çıxır. Postsovet məkanı ölkələri timsalında bu məqamları aydın görmək mümkündür. Ayrıca, Azərbaycanın yeritdiyi xarici siyasət kursunun səmərəliliyi konkret fakt olaraq öz təsdiqini tapır.
Ölkənin xarici siyasət strategiyası Ulu öndər Heydər Əliyev tərəfindən hazırlanıb. “Azərbaycanın xarici siyasətinin strateji xəttinin konturlarını” müəyyənləşdirən Ümummilli lider tarixi təcrübə ilə yanaşı, müasir dövrün tələblərini də zərgər dəqiqliyi ilə nəzərə alıb (bax: Elmar Məmmədyarov. Uğurlu xarici siyasət strategiyasının Azərbaycan modeli: nailiyyətlər və perspektivlər / “Azərbaycan” qəzeti, 10 sentyabr 2013).
Burada vacib bir məqamı unutmaq olmaz. Heydər Əliyev
nəzəri aspekti ilə praktiki tərəfi optimal formada uyğunlaşdırılımış xarici siyasət kursu hazırlayıb.
Bu, “xarici siyasətimizin
manevr imkanlarının
və strateji dərinliyinin artırılması”
ilə “uğurlu enerji və nəqliyyat infrastrukturları
diplomatiyası vasitəsilə
uzunmüddətli perspektivdə
davamlı inkişafın
əldə edilməsini”
uzlaşdırmağa imkan
verib (bax: əvvəlki mənbəyə).
Məsələnin bu cəhəti prinsipial geosiyasi əhəmiyyət daşıyır. Çünki heç də bütün ölkələr
davamlı inkişafı
təmin edən diplomatiya ilə strateji dərinliyin artırılmasına xidmət
göstərən şərtləri
uyğunlaşdıra bilmir.
Burada çoxlu sayda daxili və xarici amillərin mürəkkəb təsir
mexanizmlərini nəzərə
almaq lazım gəlir. Azərbaycanın enerji siyasəti
son dərəcə səmərəli
məzmuna malikdir.
Bunu dünyanın aparıcı
dövlətlərinin liderləri
də etiraf edir.
Sevindiricidir ki, məhz həmin
faktor Azərbaycanı
hazırda postsovet məkanında əsən
“sərt geosiyasi küləklər”dən qoruyur. Üstəlik, Bakı daha aktiv xarici siyasət
mərhələsinə qədəm
qoyub. Bir çoxları bu məkanda özünü
müdafiə etməyi
qarşıya əsas
məqsəd kimi qoyursa və buna güclə nail olursa, Azərbaycan “proaktiv” tədbirlər vasitəsi ilə hücum diplomatiyasını
həyata keçirir və önləyici addımlarla mövqeyini daha da möhkəmləndirir
(bax: əvvəlki mənbəyə).
Bu, Prezident İlham
Əliyevin xarici siyasət qarşısında
qoyduğu yeni vəzifə və tapşırıqların mahiyyətindən
birbaşa alınan nəticədir. Hücum strategiyası öz
bəhrələrini verir.
Azərbaycan xarici siyasətin
bütün prioritet istiqamətləri üzrə
uğurlar əldə
edir.
Yeni mərhələ: regional sabitliyin
mühüm faktoru
Prezident
İlham Əliyev 2012-ci
il sentyabrın
21-də 10 istiqamət üzrə
yeni tapşırıq
və vəzifələr
müəyyən edib
(bax: əvvəlki mənbəyə). Onların
sırasında “Azərbaycan
xalqının əsrlərdən
bəri formalaşmış
zəngin irsi əsasında dünya miqyasında multikulturalizm və tolerantlıq meyillərinin inkişafına
töhfə verilməsi”,
“mədəni diplomatiya
siyasətinin davam etdirilməsi və dünya miqyasında Azərbaycan xalqının
sahib olduğu zəngin
mədəni irsin tanıdılması” və
“dünya azərbaycanlıları
və diaspor təşkilatları ilə
əlaqələrin daha
da gücləndirilməsi
və onların fəaliyyətinin dəstəklənməsi”
də yer alıb. Həmin bəndlər ölkənin
xarici siyasətinin keyfiyyətcə, faktiki olaraq, yeni səviyyəyə
qalxmasını ifadə
edirlər.
Burada söhbətin
dünyanın böyük
dövlətlərinin ciddi
əhəmiyyət verdiyi
məqamlardan getdiyini dərk etmək zəruridir. Çünki mədəni, mənəvi,
əxlaqi və bu kimi dəyərlərin
yayılması vasitəsi
ilə həmin dövlətlər öz nüfuzlarını artırırlar.
Buna müasir geosiyasi nəzəriyyələrdə
“yumşaq güc” deyirlər. Azərbaycan
Cənubi Qafqazda yeganə dövlətdir ki, konkret şəkildə
“mədəni diplomatiya”nı həyata keçirir və həmin müstəvidə
dəqiq hazırlanmış
proqrama malikdir.
Məhz bu prinsiplər əsasında reallaşdırılan
məntiqli xarici siyasət dövlətimizi
beynəlxalq aləmdə
söz sahibi edib.
Bu bağlılıqda Xocalı soyqırımını
bir neçə ölkə parlamentinin tanımasını yuxarıda
vurğulanan istiqamətlərdə
Azərbaycan diplomatiyasının
apardığı aktiv
işlərin birbaşa
nəticəsi kimi qəbul etmək lazımdır. Daha geniş kontekstdə
isə həmin xəttin Azərbaycanın
ərazi bütövlüyü,
suverenliyi və sərhədlərinin toxunulmazlığının
təmini vəzifəsinə
xidmət göstərdiyini
ayrıca qeyd etmək gərəkdir.
Bunu tarixi nailiyyət adlandırmaq olar. Sonuncu məqam hazırda postsovet məkanında cərəyan edən geosiyasi proseslər işığında xüsusi
maraq doğurur.
Məsələ ondan ibarətdir ki, böyük dövlətlərin öz
nüfuzları uğrunda
daha kəskin mübarizə mərhələsinə
qədəm qoymaları
bu məkanda yerləşən ölkələr
üçün mürəkkəb
geosiyasi vəziyyət
yaradıb. Onlar ərazi bütövlüyünü
qorumaq və təhlükəsizliyi təmin
etmək üçün
daha fəal olmağa məcburdurlar.
Məhz həmin kontekstdə Azərbaycan haqqında həqiqətlərin dünya
miqyasında yayılmasının
daha da gücləndirilməsi,
erməni yalanlarının
ifşa edilməsi və Azərbaycana qarşı olan məqsədyönlü bəzi
əks-təbliğat əməllərinin
qarşısının alınmasının
xarici siyasətdə əhəmiyyəti daha da artır. Rəsmi Bakı
xarici siyasətdə istifadə olunan klassik üsullarla yanaşı, “yumşaq güc” faktorundan səmərəli istifadə
etməklə regionda nümunəvi dövlətə
çevrilib.
Prezident İlham Əliyevin aşağıdakı fikirləri
xarici siyasətin mahiyyətini dəqiq ifadə edir. Dövlət
başçısı Novruz
bayramı münasibəti
ilə bu il keçirilmiş
tədbirdəki nitqində
deyib: “Bizim xarici siyasətimiz tam müstəqildir, Azərbaycan
xalqının milli maraqlarına söykənir.
Biz milli maraqlarımızı
şərəflə, uğurla
qoruyuruq. Deyə bilərəm
ki, bu gün
bölgədə gedən
proseslərdə Azərbaycan
dövlətinin təsiri
artır. Bir çox hallarda beynəlxalq layihələrin
təşəbbüskarı da məhz Azərbaycan
dövlətidir” (bax:
Prezident İlham Əliyev: Bizim xarici siyasətimiz tam müstəqildir, Azərbaycan
xalqının milli maraqlarına söykənir
/ “Azərbaycan” qəzeti,
21 mart 2014).
Ölkə rəhbərinin bu fikirlərində Azərbaycanın
regional əməkdaşlığa verdiyi töhfələrə
işarə vardır. Bu istiqamətdə xarici siyasətdə nəzərdə
tutulan bütün məqsədlər ardıcıl
surətdə həyata
keçirilir. Təkcə son zamanlar rəsmi Bakının xarici siyasətçilərlə müzakirə
etdiyi mövzuların
məzmunu bunu sübut edir. Azərbaycan ikitərəfli əsasda dünya ölkələri
ilə əlaqələrin
inkişafına xüsusi
önəm verir.
O, ikitərəfli siyasi,
iqtisadi, mədəni və humanitar əlaqələrin daha da inkişaf etdirilməsi üçün
təşəbbüslərini davam etdirir.
Bakının atdığı bu addımların fonunda Ermənistanın aciz vəziyyətə düşdüyü
açıq görünür. Rəsmi İrəvan
tutarlı arqumentlərlə
çıxış edə
bilmir. Son hadisələr göstərir
ki, bu ölkə,
ümumiyyətlə, konkret
xarici siyasət kursuna malik deyil.
Bir qədər əvvəl təriflənən Ermənistan
hökuməti indi bütövlükdə istefa
verir. Belə bir qeyri-müəyyənlik
və çaşqınlıq
İrəvanın kənardan
verilən sifarişlərlə
oturub-durduğunu göstərir.
Belə görünür ki, Azərbaycan mürəkkəb geosiyasi vəziyyətdə də səmərəsini verən xarici siyasət kursuna malikdir. Müəyyən edilmiş xətt daim inkişaf etdirilir və yeni çalarla zənginləşdirilir. Təsadüfi deyil ki, Azərbaycanı Cənubi Qafqazın ən perspektivli ölkəsi kimi qəbul edirlər. Bu obrazın daha da möhkəmlənəcəyinə şübhə yoxdur.
Leyla MƏmmƏdƏliyeva
Yeni Azərbaycan.-2014.-16 aprel.-S.4.