Azərbaycan-MDB münasibətləri inkişaf edir
Minskdə MDB Daimi
Nümayəndələri Şurasının cari ildə ilk
iclası olub
Belarusun paytaxtı Minsk şəhərində Müstəqil Dövlətlər Birliyinin (MDB) mənzil-qərargahında Birliyin iştirakçısı olan dövlətlərin bu təşkilatın nizamnamə və digər orqanları yanında Səlahiyyətli Daimi Nümayəndələri Şurasının 2014-cü ildə ilk iclası olub. Bu barədə AzərTAc-a Birliyin Minskdəki İcraiyyə Komitəsinin mətbuat xidmətindən məlumat verilib.
Müstəqil Dövlətlər Birliyi İcraiyyə Komitəsinin sədri - icraçı katib Sergey Lebedev iclasda iştirak edib.
Xəbər verildiyi kimi, keçən ilin oktyabr ayında Birliyin Minsk zirvə görüşündə qərara alınıb ki, 2014-cü ildə bu təşkilata Ukrayna sədrlik edəcək. Bununla əlaqədar, bir il ərzində Səlahiyyətli Daimi Nümayəndələr Şurasına Ukraynanın MDB Əlaqələndirmə Təsisatları Yanında səlahiyyətli daimi nümayəndəsi İvan Buneçko rəhbərlik edəcək.
Ukrayna bu fəxri missiyanı Belarus Respublikasından qəbul
edib. MDB
iştirakçıları olan ölkələrin dövlət
başçılarının rəyinə görə,
keçən il Belarus Respublikası Birlik
ölkələrinin müxtəlif istiqamətlər üzrə
qarşılıqlı fəaliyyətinin genişləndirilməsi
üçün böyük işlər görüb.
Daimi Nümayəndələr Şurasının
iclasında İvan Buneçko Ukraynanın 2014-cü ildə
MDB-də sədrliyi Konsepsiyasını və həmin
konsepsiyanın reallaşdırılmasına dair Tədbirlər
Planını həmkarlarına təqdim edib.
İclas iştirakçıları Ukraynanın sədrliyi
çərçivəsində bütün tədbirlərin
yerinə yetirilməsində Səlahiyyətli Daimi Nümayəndələr
Şurasının və Müstəqil Dövlətlər
Birliyi İcraiyyə Komitəsinin rolunu və vəzifələrini
müzakirə ediblər. Bundan əlavə, Daimi Nümayəndələr
Şurasının üzvləri 2014-cü il
üçün Şuranın fəaliyyət planını
bir daha müzakirə edərək təsdiqləyiblər.
Səlahiyyətli daimi nümayəndələr Müstəqil
Dövlətlər Birliyi Xarici İşlər Nazirləri
Şurasının (XİNŞ) aprelin 4-də Moskvada
keçirilməsi nəzərdə tutulan növbəti
iclasının gündəliyinin layihəsinə dair təklifləri
də müzakirə ediblər. Daxil olmuş təkliflər
dövlətlərin müvafiq nazirlik və idarələri tərəfindən
işləniləcək. Müstəqil
Dövlətlər Birliyi Xarici İşlər Nazirləri
Şurasının iclasının gündəliyinin layihəsinin
son variantını Daimi Nümayəndələr
Şurasının fevralın 4-də keçiriləcək
iclasında formalaşdırmaq nəzərdə tutulur.
Bu məqamda vurğulamaq yerinə düşər ki,
ümumiyyətlə, Azərbaycan-MDB münasibətləri
regional əhəmiyyəti və mütərəqqi maraqlara
xidmət etməsi ilə səciyyələnir. İlk növbədə
qeyd edək ki, Müstəqil Dövlətlər Birliyinin əsası
1991-ci il dekabrın 8-də Rusiya, Ukrayna və
Belarus respublikalarının Minsk görüşündə
SSRİ-nin buraxılması və Müstəqil Dövlətlər
Birliyinin yaradılması haqqında əldə etdikləri
razılaşma ilə qoyulub. Daha sonra, yəni, həmin il
dekabrın 21-də Müstəqil Dövlətlər Birliyinin
yaradılması haqqında razılaşmaya əsasən
quruma Azərbaycan, Qazaxıstan, Qırğızıstan,
Türkmənistan, Özbəkistan, Tacikistan, Moldova və Ermənistan
daxil olmaqla daha 8 ölkə qatılıb. Təşkilatın
yaradılması Sovetlər Birliyinin dağılmasından
sonra keçmiş ittifaqa daxil olan respublikaların bir-biri ilə
bağlı olan iqtisadiyyatının bərpası
yönündə atılmış bir addım idi. Məlum olduğu kimi, Sovet imperiyasının
parçalanması ərəfəsində ittifaq respublikaları
arasında uzun illər boyu mövcud olan mədəni, mənəvi,
iqtisadi əlaqələr xeyli zəifləmişdi. 1991-ci ilədək mövcud olan çoxşaxəli
əlaqələrin birdən-birə kəsilməsi isə həmin
ölkələrdəki sosial-iqtisadi vəziyyətə mənfi
təsir göstərmişdi. Bu səbəbdən,
belə bir qurumun yaradılması keçmiş ittifaq
respublikaları arasında qarşılıqlı münasibətlərin
bir-birinə hörmət və milli dövlət maraqları
çərçivəsində davam etdirilməsinə şərait
yaratdı. Müstəqil Dövlətlər Birliyinin
strukturuna Dövlət Başçıları Şurası,
Hökumət Başçıları Şurası, Parlamentlərarası
Assambleya, 1993-cü ildən Minskdə fəaliyyət göstərən
İcraedici Katiblik daxildir. Təşkilatın digər
orqanları içərisində Xarici İşlər Nazirləri
Şurasını, MDB ölkələrinin Müdafiə
Nazirləri Şurasını, Sahəvi əməkdaşlıq
orqanını, Xarici İqtisadiyyat Təsisatların Rəhbərlərinin
Şurasını, Neft və Qaz üzrə Hökumətlərarası
Şuranı və İqtisadiyyatın digər sahələri
üzrə rəhbərlərin hökumətlərarası
şurasını göstərmək olar. Vurğulamaq
yerinə düşər ki, Azərbaycanın MDB ilə əməkdaşlığında
iqtisadi maraqların təmini mühüm əhəmiyyət kəsb
edir. Keçmiş SSRİ ölkələri
arasında dövlətlərarası siyasi və iqtisadi
münasibətlərin qurulması məqsədini
daşıyan bu əməkdaşlıq hazırda daha
çox üzv ölkələr arasında iqtisadi
inteqrasiyanın konkret çərçivələrinin müəyyənləşdirilməsinə
və reallaşdırılmasına xidmət edir. Bu əlaqələrin
inkişafına önəm verən Azərbaycan
Respublikasının Müstəqil Dövlətlər Birliyinə
daxil olması ilə əlaqədar 1993-cü il
noyabrın 5-də Nazirlər Kabinetinin yanında Dövlətlərarası
ticarət-iqtisadi münasibətlərin əlaqələndirilməsi
Komissiyasının yaradılması haqqında qərar qəbul
olunub. Qərara əsasən qurumun əsas vəzifələri
sırasında respublikalararası ticarət-iqtisadi sazişlərin
bağlanmasına dair bütün hazırlıq işlərinin
yerinə yetirilməsi, bağlanmış sazişlərin həyata
keçirilməsinə nəzarət edilməsi, bu zaman
meydana çıxan məsələlərin həlli
üçün müvafiq sənədlərin
hazırlanması və onların həyata keçirilməsi,
öz iclaslarında respublikalararası ticarət-iqtisadi əlaqələr
sahəsində işin təşkili və yerinə yetirilməsi
üzrə nazirliklərin, baş idarələrin, müəssisə
və təşkilatların rəhbərlərinin hesabat və
məlumatlarının dinlənilməsi müəyyənləşdirilib.
Azərbaycan Respublikası bir sıra MDB ölkələri
ilə azad ticarət rejimini yaradıb, sərbəst sərmayə
üçün hüquqi baza tərtib olunub. Eyni zamanda,
Müstəqil Dövlətlər Birliyi çərçivəsində
bir sıra mühüm sənədlər qəbul olunub.
Bunların içərisində Müstəqil Dövlətlər
Birliyinin 2020-ci ilə qədərki dövr üçün
iqtisadi inkişaf strategiyasını, MDB-nin 2020-ci ilə qədərki
dövr üçün iqtisadi inkişaf strategiyasının
birinci mərhələsinin (2009-2011-ci illər) həyata
keçirilməsi üzrə Tədbirlər Planını,
2003-2010-cu illərdə iqtisadi sahədə Müstəqil
Dövlətlər Birliyinə üzv dövlətlər
arasında əməkdaşlığın səmərəliliyinin
artırılması və inkişafına yönəlmiş
tədbirlərin İcra Planını, MDB-yə üzv
dövlətlər arasında ticarət-iqtisadi əlaqələr,
sosial-iqtisadi vəziyyəti əks etdirən, eyni zamanda,
inkişaf perspektivləri haqqında illik məcmuələri
nümunə göstərə bilərik.
Heç kəsə sirr deyil ki, keçmiş
SSRİ-nin dağılması ərəfəsində bir
sıra regionlarda alovlanan münaqişə ocaqları bu
gün hələ də qalmaqdadır. Xüsusən
də, Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsi regional təhlükə
daşıması baxımından tezliklə ədalətlə
həll edilməsi vacib olan məsələdir. Məlum
olduğu kimi, 1980-ci illərin sonu 1990-cı illərin əvvəllərində
Ermənistanın hərbi təcavüzü nəticəsində
meydana çıxan bu münaqişədə Azərbaycanın
Dağlıq Qarabağ bölgəsi və ətraf
rayonları işğal olunub, bir milyondan artıq insan qaçqın
və məcburi köçkün vəziyyətinə
düşüb, ölkəmizə milyardlarla dollar məbləğində
maddi zərər dəyib.
Hazırda Ermənistanın işğal altındakı ərazilərdə
həyata keçirdiyi talan siyasəti dəyən zərərin
miqdarını və miqyasını genişləndirir. Nəticədə,
Ermənistanın aqressiv siyasəti bu gün bütün
Avrasiyada olduğu kimi, MDB məkanında da ən önəmli
regionlardan olan Cənubi Qafqazda təhlükəsizlik və əməkdaşlıq
mühitinə zərbə vurub. Müstəqil
Dövlətlər Birliyinin üzvü kimi, Azərbaycanla Ermənistan
arasında belə bir konfliktin mövcudluğu təşkilat
daxilindəki birlik, əməkdaşlıq mühitinə, eləcə
də, qurum daxilində inteqrasiya proseslərinə mənfi təsir
göstərir. Müstəqil Dövlətlər
Birliyinə üzv ölkələrin Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinə münasibətinə gəlincə,
Ermənistan istisna olmaqla, digər ölkələr Azərbaycanın
suverenliyini, ərazi bütövlüyünü
tanıyır. Müstəqil Dövlətlər
Birliyinə üzv ölkələrin ayrı-ayrılıqda
konfliktlə bağlı mövqeyi münaqişənin
sülh yolu ilə ərazi bütövlüyü çərçivəsində
tezliklə həllinin vacibliyindən ibarətdir. Təşkilata
üzv ölkələrin bir çoxu BMT-nin, ATƏT-in, Avropa
Şurasının, İslam Konfransı Təşkilatının
Ermənistanın Azərbaycana hərbi təcavüzünün
nəticələrinin aradan qaldırılmasını tələb
edən qərar və qətnamələrinin qəbulunda
iştirak ediblər. Bu fakt da üzv ölkələrin
Ermənistanın işğalçı siyasətinə
mövqeyini ifadə edir. Təşkilatın fəaliyyətində
ən aparıcı rol oynayan ölkə Rusiyanın, eyni
zamanda, münaqişənin həlli ilə məşğul
olan ATƏT-in Minsk qrupunun həmsədr ölkələrindən
biri olduğunu nəzərə alsaq, Azərbaycan ictimaiyyəti
Müstəqil Dövlətlər Birliyindən məsələ
ilə bağlı daha qətiyyətli mövqe gözləməkdə
haqlıdır.
Sonda onu
da qeyd etmək yerinə düşər ki, Müstəqil
Dövlətlər Birliyi Dövlətlərarası Humanitar
Əməkdaşlıq Fondunun (DHƏF) yeni icraçı
direktoru Anatoli İksanovun bu vəzifədə fəaliyyətə
başlaması ilə əlaqədar Moskvada mətbuat
konfransı keçirilib. Tədbirdə Fondun
İdarə Heyətinin sədri, Azərbaycanın
Rusiyadakı səfiri Polad Bülbüloğlu iştirak edib.
A.İksanov
bildirib ki, fond MDB ölkələri ilə yanaşı,
Baltikyanı dövlətlər və Gürcüstan ilə əməkdaşlığa
üstünlük verəcək: “Biz təkcə MDB ölkələri
ilə deyil, Gürcüstan və Baltikyanı dövlətlərlə
yeni təmas nöqtələri tapmalıyıq. Bizim
keçmiş Sovet məkanında çoxlu dostlarımız
var və biz onlarla əməkdaşlığa can
atırıq”.
Yeni
icraçı direktor vurğulayıb ki, bu il Taras
Şevçenkonun 200 illik yubileyinə həsr olunmuş forum,
habelə Böyük Vətən müharibəsində qələbənin
70 illiyi ilə bağlı tədbirlər nəzərdə
tutulub. Fondun İdarə Heyətinin sədri, Azərbaycanın
Rusiyadakı səfiri Polad Bülbüloğlu Fondun fəaliyyətinin
dövlətlərarası humanitar əməkdaşlığa
dəstək verməkdən və inkişaf etdirməkdən
ibarət olduğunu bildirib. Onun sözlərinə
görə, keçirilməsi planlaşdırılan 9-cu
elmi-yaradıcılıq forumunun başlıca məqsədi
MDB ölkələrinin humanitar inteqrasiyasını gücləndirməkdir:
“Bu forum elm və mədəniyyət xadimlərinin müzakirə
meydanıdır”.
Rusiya Prezidentinin beynəlxalq mədəni əməkdaşlıq
məsələləri üzrə xüsusi nümayəndəsi
Mixail Şvıdkoy isə çıxışında fondun
dövlətlərin dostluğu sayəsində yarandığını
və artıq yüzlərlə layihənin gerçəkləşdiyini
deyib.
Nadir AZƏRİ
Yeni
Azərbaycan.-2014.- 24 yanvar.- S.8.