Multikultural dəyərlərin
qorunub saxlanılması və inkişafı Azərbaycan
Respublikasının dövlət siyasətidir
XXI əsrin ötüb keçən illəri insan təfəkkürünün transformasiyaya məruz qaldığı, əsaslı dəyişikliklərin baş verdiyi dövr kimi səciyyələnə bilər. Qloballaşma, müxtəlif milli ənənələr arasında sərhədlərin aradan qalxması və s. “multikulturalizm”, “multikultural”, “multikultural cəmiyyət” kimi terminlərin yaranmasına səbəb olmuşdur. Hazırkı qloballaşma şəraitində bütün mədəniyyətlər ümumi məkana, hər şeydən öncə informasiya və siyasi-iqtisadi məkana daxil olmuşdur. Mədəni suverenliyə müəyyən təminat verən təcridçilik, demək olar ki, öz funksiyasını tamamilə itirmişdir. Bəşəriyyətin vəhdəti yolunda çox vacib mərhələ 2007-ci ilin mayında Avropa Komissiyası tərəfindən irəli sürülən “Mədəniyyət sahəsində Avropa Strategiyasının qəbul edilməsi” haqqında təklif olmuşdur. Qeyd etmək lazımdır ki, bu təklif üç prinsipə əsaslanır:
- mədəni müxtəliflik və mədəniyyətlərarası dialoq;
- mədəniyyət yaradıcılıq katalizatoru kimi;
- mədəniyyət beynəlxalq əlaqələrdə aparıcı komponent kimi.
Mədəniyyətlərarası dialoqun əsas məqsədi milliyyətindən, dinindən, dil mənsubiyyətindən asılı olmayaraq cəmiyyətin bütün üzvlərinə eyni hüquqların verilməsidir.
Əslində, “multikulturalizm” termini ötən əsrin 60-cı illərində Kanadada meydana gəlmişdir. İkili mədəniyyəti (ingilis-fransız) olan ölkədə böhranlı vəziyyətin həll olunması və idarə edilməsi yollarının axtarışı Kvebek separatizmi təhlükəsi ilə əlaqədar idi. Multimədəni deyil, multikultural cəmiyyət qurulmasını öz əsas məqsədi elan edən Kanada hakimiyyəti frankofon Kvebekin ayrılma cəhdlərini aradan qaldırmağa və eləcə də ölkənin milli dövlətçilik bütövlüyünə münasibətdə ingilisdilli əksəriyyətin narahatlığını yumşaltmağa çalışırdı.
Amerika Birləşmiş Ştatlarında multikulturalizm 1970-ci illərdə meydana gəlmişdir. Lakin Amerika mədəniyyətinin müxtəliflik problemi ABŞ üçün yeni deyildi. ABŞ ənənələrinin əsasını lap əvvəldən müxtəliflik və fərqlilik problemi kimi multikulturalizm təşkil edirdi. Lakin burada multikulturalizm əlavə xüsusiyyətlər əldə etdi. Belə ki, Kanadadan fərqli olaraq burada plüralistik milli eynilik mövcuddur. Sonralar - XX yüzilliyin 80-ci illərinin sonları - 90-cı illərinin əvvəllərində Avropanın İtaliya, Yunanıstan, İspaniya, İrlandiya kimi ölkələrində avropalı olmayan mühacirlərin axını nəticəsində multikulturalizm qeydə alındı.
Dünya elmi fikrində multikulturalizm məfhumu
yetərincə birmənalı anlaşılmır. Amerika
tarixçisi R.Bernstayn “multikulturalizm”i qeyri-müəyyən
anlayış hesab edirdi. Kolumbiya Ensiklopediyasında göstərilir
ki, “Multikulturalizm və ya mədəni plüralizm - regionda
hansısa mədəniyyətin üstünlüyünü
istisna edən və bir ərazidə çoxlu sayda mədəniyyətlər
nəzəriyyəsini təsvir edən termindir. Böyük sayda insanlar üçün məqbul
olan insan müxtəlifliklərinin geniş diapazonunun
yaradılması sayəsində multikulturalizm irqçilik,
seksizm və digər diskriminasiya formalarının aradan
qaldırılmasına səy göstərir” (The Columbia
Encyclopedia, Columbia, 1993. - 839 p.). Ayrı-ayrı alimlər tərəfindən də
multikulturalizmin müxtəlif aspektləri nəzərdən
keçirilir. Multikulturalizm müxtəlif mədəniyyətlərin
bərabərləşməsi cəhdini, bir mədəniyyətin
hegemonluğuna əks olaraq digər mədəniyyətlərin
bərabərhüquqlu mövcudluq modelini; bir dövlət
daxilində müxtəlif qrupların institusional
razılığa nail olmasını; hakim mədəniyyətin
olmadığı və “mədəniyyət”
anlayışının “etnos” anlayışına söykənmədiyi
cəmiyyəti; etnik dəyərlər üzərində
ümummilli dəyərləri bərqərar edən ideologiya
və siyasəti; “çoxmədəniyyətliliyə” sinonim
olan sosiumun etnomədəni fraqmentləşmə fenomenini nəzərdə
tutur.
Proqressiv
multikultural siyasətin üç konsepti var: 1.Mədəni-intellektual-yaradıcı
fəaliyyət azadlığının nisbəti və
texnokratizmin inkişafı ilə müqayisədə onun
inkişafının qabaqlanması; 2.Milii mədəniyyətlərin
innovativ istiqamətlərə qarşı həssaslığı;
3.Yüksək mədəniyyət və sivilizasiyalara
inteqrasiya. Bütün bunlar həmişə və
xüsusilə də bu gün Qafqazda multikulturalizmin
inkişafı üçün səciyyəvidir (İrada
Quseynova. Mulğtikulturalizm i eqo praktiçeskaə
realizaüiə na Kavkaze. GEOSTRATEGIYA
aylıq ictimai-siyasi elmi jurnal ą 06 (18) noyabr - dekabr 2013, səh.
21-24).
Mütəxəssislərin fikrincə, multikulturalizm
mahiyyətinə görə tolerantlıqla sıx
bağlıdır. O, müxtəlif mədəniyyətlərin paralel
şəkildə yaşamasını qəbul edən tolerant
cəmiyyətin başlıca xüsusiyyətlərindən
biridir. Tolerant cəmiyyətdə multikulturalizm
mədəniyyətlərin qarşılıqlı surətdə
zənginləşməsinə, xalqları birləşdirən
mədəniyyətin formalaşmasına gətirib
çıxarır. Bu isə insanların
gələcək mədəni birliyi məqsədilə bir mədəniyyətin
digər mədəniyyətə inteqrasiya prosesi ilə əlaqədardır.
Qafqaz tarixən uzun əsrlər ərzində tamamilə
fərqli mədəniyyəti, dünyagörüşü, həyat
tərzi, ənənələri olan
işğalçıların hücumuna məruz
qalmışdır. Onların sırasında ərəb
işğalçıları, rus çarizmi, monqollar,
romalılar və s.-i göstərmək olar. Məhz multikulturalizm - həm keçmiş, həm
də müasir - “gəlmə” mədəniyyətlərin
assimilyasiya təsirindən müdafiəni təmin
etmişdir, ərəb mədəniyyətinin yeridilməsi
halında isə Qafqaz etnosu gəlmələri hətta öz
mədəniyyətinə istiqamətləndirə
bilmişdi. Məlum olduğu kimi, əgər
multikultural dəyərlər olmasaydı, indiyə qədər
heç bir böyük bəşər mədəniyyəti
də yarana bilməzdi. Çünki
müəyyən sərhədlər daxilində təcrid
olunmuş və özünə qapanmış hər
hansı bir mədəniyyət tənəzzülə məhkumdur.
İnteqrasiya proseslərinin sürətləndiyi
qloballaşma dövründə isə heç bir ölkə
multikulturalizmin təsirindən kənarda qala bilməz. Qərbin bir ideologiya olaraq baxdığı
multikulturalizm bir çox yerlərdə, o cümlədən
Azərbaycanda həyat tərzi olaraq qəbul olunur. İnsanlar minillər boyu yaşadıqları
çoxmədəniyyətli həyatı bir zənginlik kimi
qəbul edirlər.
Son vaxtlar qloballaşmanın və milli mədəniyyətlərin
qarşılıqlı təsiri, mədəni
qloballaşmanın mahiyyəti, mədəniyyətlərarası
münasibətlər, mədəniyyətlərin dialoqu kimi bəşəri
problemlər ictimai elm nümayəndələrinin tədqiq və
müzakirə etdikləri əsas elmi problemlərdəndir. Qloballaşma
prosesinin mahiyyəti həm insanların, həm də dövlətlərin
qarşılıqlı əlaqələrinin və
qarşılıqlı asılılıqlarının kəskin
genişlənməsində və mürəkkəbləşməsindədir.
Bu isə özünü planetar informasiya məkanının,
dünya kapital, mal və işçi qüvvəsi
bazarının formalaşmasında, təbii mühitə
texnogen təsir problemlərinin beynəlmiləlləşməsində,
millətlərarası və dinlərarası münaqişələrin
və təhlükəsizliyin çözülməsində
göstərir. İnsanların
qarşılıqlı asılılığının
güclənməsi, çağdaş dünyanın
qloballaşması prosesində aydın üzə
çıxan bəşəriyyətin gələcək
taleyinə görə məsuliyyətin dərk edilməsi
tolerantlıq mədəniyyətinin formalaşmasına səbəb
olur. Qarşılıqlı iqtisadi və
maliyyə asılılığı, informasiya qloballaşması
və təhlükəsizlik baxımından
qarşılıqlı asılılıq müasir
dünyanın qloballaşmasının səciyyəvi
xüsusiyyətləridir.
Multikulturalizm Azərbaycanda dövlət siyasəti səviyyəsinə
qaldırılmışdır. Lakin bir sıra Qərb
ölkələri, o cümlədən Böyük Britaniya,
Fransa, Almaniya uzun illər apardıqları multikulturalizm siyasətindən
hazırda rəsmi şəkildə imtina etmişlər.
İmtinanın əsas səbəbini ümumi şəkildə
Böyük Britaniyanın Baş naziri Devid Kemeron 5 fevral
2011-ci il tarixində Münhendə təhlükəsizlik
üzrə keçirilən konfransdakı
çıxışında Böyük Britaniyada məskunlaşmış
əcnəbilərin yaşadıqları cəmiyyətə
inteqrasiya etmək istəməmələri ilə izah
etmişdir. Bəzi siyasətçilər də
multikulturalizmin süqutundan danışırlar. Hazırda mühacirlərlə bağlı Avropada təhlükəli
şərait yaranmışdır. Onların
sayı artdıqca Avropa ölkələri hakimiyyət
orqanları üçün sosial sferanı nəzarətdə
saxlamaq mürəkkəbləşmişdir. Avropa sakinlərinin bir hissəsi miqrantlara həssas
yanaşsa da, digər bir hissə qaçqınların öz
ölkələrində yerləşdirilməsinin qəti əleyhinədir.
Avropa Şurası Almaniya və Avstriyada təxribat
xarakterli hərəkətlərdən
narahatlığını bildirmişdir. Hakimiyyət
orqanları millətlərarası düşmənçiliyin
və ksenofobiyanın qarşısını almaq məqsədilə
qanunvericiliyi möhkəmləndirməlidirlər.
Qeyd etmək istərdim ki, bunun tam əksi olan mənzərə
Azərbaycanda müşahidə edilməkdədir. Belə ki, Azərbaycanda
ölkə rəhbərliyi səviyyəsində dinlərarası,
sivilizasiyalararası, mədəniyyətlərarası dialoqa
töhfələr verilir. Akademik Ramiz
Mehdiyev haqlı olaraq göstərir ki, “Multikulturalizm
mövzusu Avropada uzun illər boyu müzakirə edilib. Avropalılar hesab edirdilər ki, cəmiyyətin
inkişafının gələcəyi tolerantlıq və
dözümlülük ənənəsinin inkişafı ilə
bağlıdır. Lakin bu gün Avropada
multikulturalizm ciddi böhran keçirir. İnsanlar daim
qorxu içində yaşayır... Avropa Azərbaycandan
yüzilliklər boyu formalaşmış tolerantlıq, dini
dözümlülük və multikulturalizm təcrübəsini
əxz etsəydi, pis olmazdı” (Ramiz Mehdiyev. “Dünya nizamından “nizamsızlığa”
doğru”. Bakı, “Şərq-Qərb,
2015). Müəllifin sözlərinə
görə, islamofobiyanın artması və multikulturalizmin
böhranı onu göstərir ki, Avropa həm institusional və
sistem böhranı, həm də ideya böhranı
keçirir.
Hesab edirəm ki, müasir Azərbaycanda multikulturalizmin
möhkəmləndirilməsi və saxlanmasında Azərbaycan
xalqının Ümummilli lideri Heydər Əliyev xüsusi
rol oynayıb.
Müasir Azərbaycanın memarı olan Ulu
öndər respublikamızda multikulturalizmin həm hüquqi, həm
də siyasi banisidir. Heydər Əliyev
multikulturalizm siyasətini ölkənin demokratik inkişafının
ayrılmaz tərkib hissəsi hesab edirdi. 1993-cü ildə
xalqın təkidi ilə Azərbaycanda ikinci dəfə siyasi
rəhbərliyə qayıdan Ulu öndərin siyasi iradəsi
nəticəsində ölkəmizdə demokratik, hüquqi
dövlət quruculuğunun əsası qoyuldu, ölkənin
bütün vətəndaşlarının, milli
azlıqların hüquqlarının qorunmasına Konstitusiya
və qanunlarımızla yüksək səviyyədə təminat
verildi. Milli azlıqların ədəbiyyat, mədəniyyət,
dil, tarix və adət-ənənələrinin qorunub
saxlanmasına, həmçinin inkişaf etdirilməsi
üçün hüquqi bazanın
formalaşdırılmasına başlandı. Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının 25-ci
maddəsi ilə mənşəyindən, irqindən, dinindən
və dilindən asılı olmayaraq hər kəsin hüquq
və azadlıqlarına hörmət təmin olundu.
Ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin gözəl kəlamlarından
birində deyilir: “Azərbaycanın ən başlıca sərvətlərindən
biri, bəlkə də ən başlıcası qədimlərdən
bu torpaqda yaşayan, öz taleyini, öz həyatını bu
torpağa bağlayan müxtəlif dinlərə etiqad edən
adamlardır”.
Heydər Əliyevin uzaqgörən və müdrik siyasəti
nəticəsində mədəniyyətlər və dinlərarası
dialoq siyasəti davam etdirilmiş, müxtəlif etnik və
dini qrupların Azərbaycanda bir arada, qardaş kimi
yaşamalarının təməli qoyulmuşdur.
Hazırda Ümummilli liderimizin ideyalarını, Onun
alternativi olmayan siyasətini gerçəkləşdirməkdə
davam edən Prezident İlham Əliyev Azərbaycanda
multikulturalizm ənənələrinin qorunmasına yönəldilmiş
siyasəti də uğurla inkişaf etdirir. Dövlət
başçısının bu istiqamətdə
atdığı addımlar, gördüyü işlər əyani
şəkildə sübut edir ki, multikulturalizm Azərbaycanda həyatımızın
önəmli hissələrindən birini təşkil edir.
Təkcə son bir neçə ilə nəzər
salmaq yetərlidir. 2014-cü il fevralın 28-də
ölkəmizdə Azərbaycan Respublikasının millətlərarası,
multikulturalizm və dini məsələlər üzrə
Dövlət müşavirliyi təsis edilmiş, 2014-cü il
15 may tarixində isə Prezident İlham Əliyev tərəfindən
Bakı Beynəlxalq Multikulturalizm Mərkəzinin
yaradılması haqqında Sərəncam
imzalanmışdır. Bu, ölkəmizdə həyata
keçirilən siyasətin tolerantlıq prinsiplərinə əsaslandığını
sübut edir. Mərkəz Azərbaycan və dünya
multikultural nailiyyətlərinin beynəlxalq mütəxəssislər
tərəfindən öyrənilməsi, multikulturalizm üzrə
dünya mütəxəssislərinin, eyni zamanda, populyar
siyasi, ictimai, elm, mədəniyyət, incəsənət
xadimlərinin şəxsi təcrübələrini təhlil
etmək və yaymaq kimi nəcib fəaliyyətləri öz
vəzifələri sırasına daxil edib. Bu istiqamətlərdə
dünyanın müxtəlif layihələr həyata
keçirən məşhur universitetləri, elm ocaqları ilə
birgə milli, dini, elmi, sosial mahiyyət kəsb edən, gələcək
dünya düzənində əsas söz sahibi olacaq
bugünkü gənc nəslin düzgün
formalaşdırılması üçün layihələr
həyata keçirilməsi də Mərkəzin məqsəd
və məramına daxildir. Bakı Beynəlxalq
Multikulturalizm Mərkəzi həmçinin Azərbaycandakı
etnik azlıqlara aid folklor nümunələri toplusunun
hazırlanması, xarici dillərə tərcümə edilməsi
və xaricdə nəşrinin təşkili, Azərbaycanda
multikulturalizm ənənələrinin qorunub saxlanması, daha
da inkişaf etdirilməsi və geniş təbliğ
olunması məqsədilə fəaliyyət göstərəcək.
(http://azertag.az/xeber/Multikulturalizm_Azerbaycanda_dovlet_siyasetinin_en_onemli_istiqametlerinden_biridir-813373).
2016-cı
il Azərbaycan Respublikasında
“Multikulturalizm ili” elan edilmişdir. Bu, Azərbaycanın
artmaqda olan beynəlxalq imicinin daha da möhkəmlənməsinə
səbəb olacaq. Məlum olduğu kimi, bu il Birləşmiş Millətlər Təşkilatının
Sivilizasiyalar Alyansının 7-ci Qlobal Forumunun Bakı şəhərində
keçirilməsi barədə də qərar qəbul
edilmişdir. Bu da öz növbəsində
dünya ölkələrinin Azərbaycandakı multikultural
mühitə olan münasibətinin real ifadəsidir.
Multikulturalizmin
alternativinin özünütəcrid olduğunu bəyan edən
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev
çıxışlarının birində demişdir:
“Multikulturalizm başqa xalqın nümayəndəsinə
hörmət, başqa dinə hörmətdir. Öz
dininə hörmət başqa dinə hörmətdən
başlayır. Multikulturalizm
ayrı-seçkiliyə yol vermir, əksinə bütün
xalqları birləşdirir. Eyni zamanda, hər
bir ölkənin öz qaydaları, öz ənənələri
vardır. Azərbaycanda yaşayan xalqlar əsrlər
boyu multikulturalizm şəraitində yaşayıblar” (Beynəlxalq
Humanitar Forumun açılışında İlham
Əliyevin nitqi. http:president.azarticles/3310). Müxtəlif
xalqların, millətlərin, dinlərin xüsusiyyətlərinə
tolerant münasibət azərbaycanlıların mentaliteti
üçün çox səciyyəvi bir dəyərdir.
Hesab edirəm ki, fərqli baxışlara, adətlərə,
vərdişlərə dözümlülük mövqeyini
özündə ehtiva edən multikulturalizm Azərbaycan
üçün daha böyük önəm kəsb edir.
Azərbaycan Respublikası beynəlxalq mədəniyyətlərarası
forumların keçirildiyi ənənəvi məkanlardan
birinə çevrilmişdir. 2008-ci ildə
bütün qitələri əhatə edən beynəlxalq
qadın konfransı keçirilmiş və mədəniyyətlərarası
dialoqda qadınların roluna dair Bakı Bəyannaməsi qəbul
edilmişdir. 2009-cu il Bakı
İslam Mədəniyyətinin Paytaxtı elan olunmuşdur. 2018-ci ildə isə Naxçıvanın İslam Mədəniyyətinin
paytaxtı elan olunması qərara alınmışdır.
2009-cu ildə Bakıda İslam Konfransı Təşkilatına
üzv olan ölkələrin və həm də Avropa
dövlətlərinin mədəniyyət nazirlərinin
toplantısı keçirilmişdir.
Qədim
dövrdən bu günə qədər Azərbaycan
bütün dünyaya açıq olan bir diyar kimi
tanınır və ölkəmizdə hökm sürən
yüksək tolerantlıq mühitini insanlarımızla ilk təmasdan
hiss etmək mümkündür. YUNESCO,
İSESCO, BMT-nin Sivilizasiyalar Alyansı və Avropa
Şurasının dəstəyi ilə 2011 və 2013-cü
illərdə Bakıda I və II Ümumdünya Mədəniyyətlərarası
Dialoq forumları keçirilmişdir. Növbəti
Forum - III Mədəniyyətlərarası Dialoq Forumu 2015-ci
ilin mayında təşkil olunmuşdur. Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyev tədbirdə
bildirmişdir ki, bu gün Azərbaycanda bütün dinlərin
və etnik qrupların nümayəndələri
yaşayır və ölkəmizin uğurlu inkişafına
öz töhfələrini verirlər: “Düşünürəm
ki, bu, bizim ən böyük sərvətlərimizdəndir. Təəssüflər olsun ki, bu gün
dünyanın müxtəlif yerlərində baş verənlər
dərin narahatlıq doğurur. Biz mənfi
istiqamətdə cərəyan edən meyillərin şahidi
oluruq. Gərginliyin və nifrətin
azaldılması beynəlxalq gündəmin ən
mühüm məsələlərindəndir. Bizim ölkədə multikulturalizm ənənələri
hər zaman güclü olub və Beynəlxalq Multikulturalizm Mərkəzinin
yaradılması bu dəyərlərin təşviqi istiqamətində
hökumətimizin atdığı daha bir addım idi”.
Tədbirdə qeyd olunmuşdur ki, Azərbaycan mədəniyyətlərarası,
dinlərarası dialoqun baş tutduğu multimədəni,
multikonfessional ölkədir və bu sahədə uğurlar
qazanmışdır. Multikulturalizmi gücləndirmək, dəstəkləmək
üçün həyata keçirilməli iki əsas istiqamət
var: bunlardan birincisi zəngin mədəni irsi, maddi və
qeyri-maddi mədəni irsi qorumaq, ikincisi isə müasir mədəniyyətdə
həmin izləri qoruyub saxlamaqdır. Hər iki
istiqamət ölkəmizdə uğurla gerçəkləşdirilir.
2011-2014-cü illərdə I, II, III və IV Bakı Beynəlxalq
Humanitar forumlarının və başqa nüfuzlu tədbirlərin
Bakıda təşkil olunması bunu təsdiq edir. IV Bakı Beynəlxalq
Humanitar Forumunda da multikulturalizm məsələlərinə
toxunan dövlət başçısı qeyd etmişdir ki,
Azərbaycan ölkələr arasında əlaqələrin
inkişafı üçün humanitar aspektlərə
böyük əhəmiyyət verir. Bunu qədim
Azərbaycan tarixi, mədəniyyəti tələb edir.
Uzun əsrlər ərzində ölkəmizin ərazisində
çoxkonfessiyalı, çoxmillətli cəmiyyət
formalaşıb, Azərbaycan müstəqillik əldə
etdikdən sonra bu meyillər daha da güclənmişdir.
Azərbaycanda bütün xalqlar dostluq,
mehribanlıq şəraitində yaşayırlar. Azərbaycanda
dini, milli zəmində qarşıdurma,
anlaşılmazlıq olmadığını və bunun bizim
böyük sərvətimiz olduğunu vurğulayan Prezident
İlham Əliyev ölkəmizin bu baxımdan zəngin təcrübəyə
malik olduğunu söyləyib: “Multikulturalizm Azərbaycanda həyat
tərzidir. Düzdür, bu termin nisbətən
yenidir. Ancaq əsrlər boyu Azərbaycanda
multimədəniyyətli cəmiyyətlər mövcud olub.
Xalqlar arasındakı dostluq və həmrəylik
bunun bariz nümunəsidir. Biz bu gün də
çalışırıq ki, öz təşəbbüsümüzlə
regionda və dünyada gedən proseslərə müsbət
təsirimizi göstərək. Təsadüfi
deyil ki, Azərbaycan tərəfindən irəli
sürülmüş bir neçə təşəbbüs
artıq həyatda öz yerini tapıbdır və bu təşəbbüslər
ətrafında yeni imkanlar yaranır” (Bakıda IV Beynəlxalq
Humanitar Forum işə başlayıb. “Azərbaycan” qəzeti,
2 oktyabr 2014-cü il).
2011-ci il oktyabrın 10-11-də “XXI əsr: ümidlər
və çağırışlar” devizi ilə
keçirilmiş Beynəlxalq Humanitar Forumun qəbul etdiyi qətnamədə
göstərilir ki, qloballaşmanın müxtəlif modellərinin
və variantlarının nəzərdən keçirilməsi
bugünkü mövcud mədəniyyətlərin və mənəvi
oriyentrlərin müxtəlifliyinə adekvat diqqət yetirməyə
imkan verir. Qloballaşma şəraitində mədəniyyətlərin
və sivilizasiyaların qarşılıqlı təsir
prosesi heç də müəyyən dəyərlər
sistemini hamıya qəbul etdirmək məqsədi
daşımır. Qətnamədə bir
ölkənin və ya bir sıra ölkələrin dəyərlər
sisteminin heç də mütləq həqiqət kimi qəbul
edilməsinin düzgün olmadığı, azadlıq, bərabərlik,
həmrəylik, tolerantlıq, təbiətə ehtiram kimi
fundamental dəyərlərin mühüm əhəmiyyəti
təsdiq edilmişdir.
2011-ci ilin aprelində Bakıda Ümumdünya Mədəniyyətlərarası Dialoq Forumu çərçivəsində “Qadınlar - mədəniyyətlərarası dialoqun təmsilçiləri” mövzusunda sessiya keçirilmişdir. Bu sessiyada ilk olaraq çıxış edən Heydər Əliyev Fondunun prezidenti, UNESCO-nun və İSESCO-nun xoşməramlı səfiri, millət vəkili Mehriban xanım Əliyevanın məruzəsi özünün çox dərin məna, məzmun və mündəricə kəsb etməsi ilə forumun bütün iştirakçılarının böyük marağına səbəb olmuşdur. O, çıxışında demişdir ki, son illər unikal şəhərimiz - paytaxtımız Bakı bütün dünyada, sözün həqiqi mənasında, dialoq mərkəzinə, məkanına, diyarına çevrilmişdir. Bu baxımdan, son bir neçə ilə nəzər salmaq kifayətdir. Həmin sammitlər sırasında mədəniyyətlərarası, sivilizasiyalararası və dinlərarası dialoq xüsusilə üstünlük təşkil edir. Hətta buna aid konkret adlar, misallar da çəkmək olar. 2008-ci ildə “Mədəniyyətlərarası dialoqda qadınların rolunun genişləndirilməsi” adlı beynəlxalq Bakı Forumu keçirilmişdir. Bu beynəlxalq simpoziumda bütün dünyanın qadınlarını təmsil edən nümayəndələr iştirak etmişlər. Burada “Bakı bəyannaməsi” qəbul olunmuşdur.
2012-ci ildə Böyük Britaniya parlamentində Heydər Əliyev Fondunun vitse-prezidenti Leyla Əliyevanın təşəbbüsü, bu ölkədə fəaliyyət göstərən İngiltərə-Azərbaycan Cəmiyyəti və “Odlar Yurdu” qurumunun təşkilatçılığı ilə “Avropa multikulturalizminin perspektivləri: Dinlərarası dialoq və dini tolerantlığın Azərbaycan modeli” mövzusunda konfransda çıxış etmiş, dini tolerantlıq və dinlərarası dialoq probleminin nəzəri əsasları, bu sahədə mövcud olan elmi yanaşmalar barədə danışaraq, bu məsələnin ümumbəşəri problemə çevrildiyini və onun öyrənilməsi və həlli yollarının tapılmasında Azərbaycan təcrübəsinin uğurlu model olduğunu qeyd etmişdir.
Bu ilin yanvar ayında İsveçrənin Lozanna şəhərində Avropa Olimpiya Komitələrinin İcraiyyə Komitəsinin növbəti iclasında çıxış edərkən Mehriban xanım Əliyeva demişdir: “Bu gün Azərbaycan dünyada qlobal multikulturalizm mərkəzlərindən biri kimi tanınır. Müxtəlif millətlərə və dinlərə mənsub olan insanlar əsrlər boyu Azərbaycanda sülh və əmin-amanlıq şəraitində yaşayıblar. Bu gün biz ənənələri qorumaq və gücləndirmək üçün əlimizdən gələni edirik. Bu il biz BMT-nin Sivilizasiyalar Alyansının VII Qlobal Forumuna ev sahibliyi edəcəyik. 2017-ci ildə paytaxtımızda IV İslam Həmrəylik Oyunları keçiriləcək. Beləliklə, Bakı iki il ərzində 100-dən artıq ölkəni bir araya gətirən Avropa və İslam Oyunlarına ev sahibliyi etmiş şəhər olacaq. Bu, bizim beynəlxalq münasibətlərin, qarşılıqlı hörmət və anlaşmanın, tolerantlığın gücləndirilməsinə töhfəmizdir”.
Bu yaxınlarda Bakı Beynəlxalq Multikulturalizm Mərkəzi (BBMM), Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Bilik Fondu və Bakı Slavyan Universitetinin birgə təşkilatçılığı ilə “Multikulturalizm Azərbaycanda həyat tərzi kimi: öyrən, araşdır, paylaş - 2016” adlı Beynəlxalq Multikulturalizm qış məktəbi layihəsi keçirilmişdir. 17 ölkənin nümayəndələri Azərbaycanın multikulturalizm təcrübəsi ilə yaxından tanış olmuşlar. Hazırda Bakı Beynəlxalq Multikulturalizm Mərkəzinin yay və qış məktəbləri müntəzəm keçirilməkdədir. Qış məktəbinin təşkil edilməsi Azərbaycanda multikulturalizmin təbliğ edilməsində əhəmiyyətli rol oynayır. Qış məktəbinin iştirakçıları Azərbaycandakı multikultural şəraitdən razılıqlarını bildirmiş, burada gördüklərinin ən yüksək qiymətə layiq olduğunu vurğulamışlar.
Ümummilli liderimiz Heydər Əliyev strategiyasının ardıcıl şəkildə davam etdirildiyi Azərbaycan Respublikası hazırda sürətlə, davamlı şəkildə bütün sahələr üzrə inkişaf etməkdədir. Bunun yeganə səbəbi isə Prezident İlham Əliyev tərəfindən Ulu öndərin müdrik və alternativi olmayan siyasətinin uğurla davam etdirilməsində, Heydər Əliyev ideyalarına sadiqlikdə və xalqın da bu siyasəti dəstəkləməsindədir. İqtisadi, sosial, mədəni və həyatımızın digər vacib sferalarında həmçinin müşahidə olunan tərəqqi, vətəndaş həmrəyliyi, sosial rifah ölkə vətəndaşlarının istək və arzularına uyğun şəkildə təmin olunur. Bu baxımdan, Azərbaycanda bərqərar olmuş ictimai-siyasi sabitlik, tolerant mühit, multikulturalist cəmiyyət bir daha sübut edir ki, ölkəmiz düzgün yoldadır. Əminik ki, bu istiqamətlərdə qazandığımız zəngin təcrübədən dünyanın hətta inkişaf etmiş ölkələri tərəfindən belə, istifadə edilməsi məqsədəuyğun olar. Necə ki, bu fikri Azərbaycana gələn əcnəbi mütəxəssislər, ölkə rəhbərləri və başqaları da etiraf edirlər. Azərbaycan xalqı, ölkəmizin bütün vətəndaşları Ulu öndərin dövlət rəhbərliyi səviyyəsində müvəffəqiyyətlə davam etdirilən siyasətini ürəkdən bəyənir, dəstəkləyirlər, biz bu siyasətə daim sadiq qalacaq və Azərbaycanın müstəqilliyini əbədi, daimi edəcəyik.
İRADƏ HÜSEYNOVA,
Yeni Azərbaycan
Partiyasının
Siyasi Şurasının üzvü, Bakı Dövlət Universitetinin professor
Yeni azərbaycan.- 2016.- 20 aprel.- S.6