Azərbaycanın tərəqqisi
konseptual əsaslara söykənir
Regionların sosial-iqtisadi inkişafına dair Dövlət proqramları ölkə iqtisadiyyatının şaxələndirilmiş inkişafına əlverişli zəmin yaradıb
Regionların inkişafı Azərbaycanın iqtisadi diversifikasiya siyasətinin ön komponenti olmaqla yanaşı, yeniləşmə, davamlı inkişaf, sosial-iqtisadi tarazlıq, modern reformalar, innovativ iqtisadiyyata hazırlıq, kreativ quruculuq və digər sistemli hədəflərin reallaşmasında mühüm dövlət siyasətinin tərkib hissəsini təşkil edir. Regionların inkişafı ilə bağlı 2004-cü ildən başlayaraq həyata keçirilən təsirli və kompleks tədbirlərin icrasının mövcud tendensiyası, qazanılmış misilsiz nailiyyətlər tam əsasla bir real tezisi meydana çıxarır: son 12 ildə Azərbaycan iqtisadi, sosial, siyasi, ictimai, humanitar, elmi-mədəni cəhətdən əsaslı dönüşə və yüksək indikatorlara nail olan, iqtisadiyyatını bir neçə dəfə inkişaf etdirməklə dünya üzrə ən proqressiv meyarlara malik olan tam modernləşən dövlətə çevrilib.
Azərbaycanın iqtisadi inkişafının əsas baza sütunlarından birinə çevrilən regionların sosial-iqtisadi inkişafına dair Dövlət proqramları (2004-2008, 2009-2013 və 2014-2018-ci illərə dair) respublikamızın sıçrayışlı inkişafını təmin etməklə yanaşı, insanların sosial həyatının yaxşılaşmasında, bölgələrin simasının əhəmiyyətli dərəcədə dəyişərək yeni proqressiv çalarlar almasında mühüm rol oynayıb. İstehsal müəssisələrinin fəaliyyətinin bərpası və yeni sənaye obyektlərinin yaradılması, yerli resurslardan istifadənin səmərəliliyinin artırılması, regionların inkişafı üçün zəruri infrastrukturun yaradılması, aqrar sektorda intensiv metodlardan istifadə, fermerlərə və digər kənd təsərrüfatı işçilərinə dəstək məqsədilə müxtəlif servis mərkəzlərinin, investorların regionlara cəlb olunması üçün əlverişli şəraitin yaradılması, yeni iş yerlərinin açılması və digər kompleks tədbirlərin görülməsi nəticəsində regionların sosial-iqtisadi inkişafında dönüş yaranıb. Şübhəsiz, regionların inkişafı bütövlükdə respublikanın ümuminkişaf göstəricilərinə təsir edən mühüm faktordur.
Beləliklə, hazırda bütün dünyada nümunə kimi göstərilən inkişafın Azərbaycan modelinin ən səciyyəvi cəhətlərindən biri ölkənin regionlarının tarazlı inkişafının təmin edilməsi ilə bağlıdır. Ötən illərdə ölkədə iqtisadi potensialın artması, infrastruktur təminatının, kommunal xidmətlərin keyfiyyətinin daha da yüksəlməsi, biznes və investisiya mühitinin, əhalinin rifahının yaxşılaşması və digər parametrlər baxımından paytaxt Bakı və digər iri şəhərlərlə regionlar arasındakı fərq, demək olar ki, tam aradan qalxıb. Respublikamızda dövlət başçısı tərəfindən məqsədyönlü şəkildə həyata keçirilən siyasət sayəsində iqtisadi potensialın yalnız paytaxtda və yaxud bir neçə regionda cəmləşdirilməsinin qarşısı alınaraq bütün ölkə boyu inkişaf təmin edilib, ayrı-ayrı bölgələr tarixən formalaşan ənənələrinə, əmək ehtiyatlarına uyğun olaraq respublikanın ümumi tərəqqisi prosesinə qoşulub.
Bunun nəticəsidir ki, uğurla icra olunan Dövlət proqramları bölgələrdə iqtisadi potensialın artmasına, infrastruktur təminatının, kommunal xidmətlərin keyfiyyətinin, biznes və investisiya mühitinin yaxşılaşmasına və əhalinin rifahının yüksəlməsinə şərait yaradıb.
Bu uğurlar 2015-ci ildə
də davam edib. Belə ki, ötən il regionların inkişafına
bütün mənbələr
hesabına 3,6 milyard manat vəsait
yönəldilib, regionlarda
infrastruktur layihələrinin
icrası, o cümlədən
yol-nəqliyyat, elektrik,
qaz və su təchizatı infrastrukturunun yenilənməsi
işləri davam etdirilib. İl ərzində 400 kilometrdən artıq ölkə və yerli əhəmiyyətli avtomobil yolu, 12 yeni körpü və yolötürücüləri
tikilib və ya təmir olunub,
kənd yollarının
tikintisi isə davam etdirilib. Ötən il regionlarda 2 elektrik stansiyası istifadəyə
verilib, 1289 transformator
və 20 yarımstansiya
quraşdırılıb və
ya təmir olunub, 8200 kilometrdən artıq elektrik və 12500 kilometrə yaxın qaz xətləri çəkilib,
43 rayon üzrə 430 yaşayış
məntəqəsi təbii
qazla təmin edilib, qazlaşdırma səviyyəsi 90 faizə,
o cümlədən regionlar
üzrə 80 faizə
çatıb.
Ötən il, eyni zamanda, regionlarda su təchizatının yaxşılaşdırılması işləri davam etdirilib, əhalisi 175 min nəfər olan 4 şəhərdə su təchizatı layihəsi
başa çatıb,
regionlarda 750 kilometr su, 391 kilometr kanalizasiya xətti çəkilib, 125 minə
yaxın əhalisi olan 58 yaşayış məntəqəsində modul
tipli təmizləyici
qurğular quraşdırılıb,
əhalisi 630 min nəfərə
yaxın olan 34 şəhər və rayonun 241 yaşayış
məntəqəsində 300 subartezian quyusu qazılıb.
Baxmayaraq
ki, 2015-ci il
dünyada maliyyə böhranı və neftin qiymətinin kəskin azalması ilə müşahidə olunub, ölkəmizdə bütün sosial proqramlar tam həcmdə icra olunub. Belə
ki, il ərzində
regionlarda 39 məktəb,
37 bağça, 55 səhiyyə,
13 gənclər və
idman, 33 mədəniyyət
obyekti tikilib və ya əsaslı
təmir olunub. Məcburi köçkünlər
üçün 5 yeni
yaşayış kompleksi
salınıb, 3 min ailənin
və ya 15 min məcburi köçkünün
mənzil şəraiti
yaxşılaşdırılıb, əlil və şəhid ailələrinin
sosial müdafiəsinin
gücləndirilməsinə xüsusi önəm verilib, Tərtər rayonunda 54 mənzilli yaşayış binası,
11 rayonda 82 fərdi ev tikilib.
Qeyri-neft
sektorunun inkişafında
mühüm rol oynayan qeyri-neft sənayesində müasir
müəssisələrin yaradılmasının
dəstəklənməsi, sənaye parklarının
və məhəllələrinin
təşkili işləri
davam etdirilib, 270-dək
sənaye müəssisəsi,
o cümlədən texniki
avadanlıqlar, iri qabaritli transformatorlar, metal
konstruksiyalar, beton məmulatları zavodları,
tekstil fabriki və digər müəssisələr açılıb,
bir sıra mühüm sənaye obyektlərinin tikintisinə
başlanılıb, ötən
il sənaye məhsulu 2,4 faiz, o cümlədən qeyri-neft
sənayesi 8,4 faiz artıb. Bununla yanaşı, Mingəçevir
Sənaye Parkının
yaradılmasına başlanılıb,
Neftçala Sənaye
Məhəlləsində isə
yaxın üç
ay ərzində sahibkarlar
tərəfindən ümumi
investisiya məbləği
20 milyon manatdan çox olan 7 layihə üzrə müəssisələrin qurulmasına
başlanılması gözlənilir.
Yeri gəlmişkən, ölkə
Prezidenti tərəfindən
“Kənd təsərrüfatı
ili” elan edilən 2015-ci ildə fermerlərə satılan
gübrəyə, yanacaq
və motor yağlarına
görə subsidiyaların
artırılması, “Aqrolizinq”
xətti ilə gətirilən texnikaya yeni güzəştlərin
tətbiqi və digər tədbirlər aqrar sahənin inkişafına öz töhfəsini verib. Ötən il
aqrar sahədə 5100
sahibkarlıq subyektinin
investisiya layihəsinin
maliyyələşdirilməsinə 213 milyon manata yaxın
güzəştli kredit
verilib. Məhz bu kreditlər əsasında 43 müasir
quşçuluq və
25 heyvandarlıq kompleksi,
39 intensiv bağçılıq
təsərrüfatı, 53 logistik mərkəz və 22 taxıl anbarı, 16 meyvə-tərəvəz
emalı, 9 süd emalı, 8 ət emalı müəssisəsi,
28 çörək zavodu,
46 istixana kompleksi, 6 yem zavodu və
digər müasir müəssisələr yaradılıb.
Bundan başqa, 19 rayonda 40 min hektardan artıq sahədə 29 iri fermer taxılçılıq
təsərrüfatının yaradılması başa çatıb və məhsuldarlıq hər hektardan 58-60 sentner təşkil edib.
Vurğulamaq lazımdır ki, Azərbaycan dövləti
özəl sektorun inkişafını daim diqqət mərkəzində
saxlayır. Belə ki, özəl sektora maliyyə dəstəyinin daha da gücləndirilməsi
məqsədilə ötən
il Sahibkarlığa Kömək Milli Fondu tərəfindən
5243 sahibkara 248,5 milyon
manat güzəştli
kredit verilib və bu kreditlər
hesabına 12600-dək yeni
iş yerinin açılması üçün
şərait yaradılıb.
Kreditlərin 40 faizi büdcə,
60 faizi isə qaytarılmış vəsaitlər
hesabına verilib.
Həmin
kreditlərin 64 faizi regionların payına düşür. Regionlarda
sahibkarların uzun illərdir banklarda üzləşdikləri girov
probleminin həlli üçün kiçikhəcmli
güzəştli kreditlərin
girovsuz verilməsi məqsədilə 32 bank olmayan
kredit təşkilatı
əməkdaşlığa cəlb edilib və onların vasitəsilə 7 minədək
fermerə 53 milyon manat kredit verilib.
Ümumilikdə, ötən
il 84 mini daimi olmaqla 110 min yeni iş yeri
açılıb.
Onu da qeyd edək
ki, “Regionların
2014-2018-ci illərdə sosial-iqtisadi
inkişafı” Dövlət
Proqramının icrasının
ikinci ilinin yekunlarına həsr olunmuş konfransda İqtisadiyyat Nazirliyi tərəfindən Dövlət
Proqramının məqsədlərinə
uyğun olaraq, qarşıdakı illər
üçün hər
bir regionun iqtisadi potensialı və əhalinin məşğulluq səviyyəsi
nəzərə alınmaqla
ilkin dəyəri 1,5 milyard manat olan
150-dən çox investisiya
layihəsi hazırlandığı
bildirilib. Bu layihələrin
icrasına isə Sahibkarlığa Kömək
Milli Fondunun güzəştli kreditləri,
yerli və xarici investisiyalar cəlb olunacaq.
Bütün bunları nəzərə
alaraq əminliklə demək olar ki, iqtisadiyyatımızın
şaxələndirilməsinin təmin olunması məqsədilə ölkəmizdə
geniş infrastruktur quruculuğu aparılıb
və yerli istehsalın inkişafı
üçün münbit
şərait yaradılıb. Hazırkı dövrdə əlavə valyuta tələbi yaradan, idxalı əvəz edən və ölkəyə valyuta gətirən ixracyönümlü yerli
istehsalın genişlənməsinin
sürətləndirilməsi məqsədilə dövlət
tərəfindən konkret
layihələrə yönəldilən
infrastruktur dəstəyi
yerli istehsalın daha sürətli artımına, dövlət
investisiyalarının məqsədyönlü
və səmərəli
istifadəsinə, əhalinin
məşğulluğuna imkan
yaradacağını deməyə
əsas verir.
Bu gün ölkədə
sahibkarlığın inkişafı
istiqamətində görülən
işlərin məntiqi
nəticəsi olaraq, Azərbaycanda özəl sektor da dinamik
inkişaf edir ki, bu da
öz növbəsində
qeyri-neft iqtisadiyyatının
inkişafına təkan
verir. İlk növbədə, daxili bazarın rəqabətqabiliyyətli məhsullarla
təminatı vətəndaşların
ölkədə istehsal
olunan ən yüksək keyfiyyətli
məhsullarla təmin
edilməsini əsaslandırır.
Lakin kənd təsərrüfatının,
emal sənayesinin sürətli inkişafı
istehsal edilən məhsulların keyfiyyət
və kəmiyyətcə
rəqabətqabiliyyətli olması və xarici bazarlara çıxa bilməsini labüdləşdirir. Ona görə
də rəqabətqabiliyyətli
məhsulların istehsalının
artırılması ən
vacib prioritetlərdən
birinə çevrilib.
Həyata keçirilən uğurlu
daxili siyasət sayəsində ölkəmizin
sosial-iqtisadi inkişafı
intensiv xarakter daşıyır, əldə
edilən nailiyyətlər
bu inkişafın davamlı olacağına əminlik yaradır. Bununla yanaşı,
spesifik milli inkişaf modelinə malik olan Azərbaycanın
tərəqqisi konseptual
əsaslara söykənir
və müasir çağırışlara cavab
verir.
Pərviz Sadayoğlu
Yeni Azərbaycan.-
2016.- 28 yanvar.- S.8