Azərbaycanda
ictimai və dövlət maraqlarının qorunması əsas
vəzifələrdən biridir
Həyata
keçirilən uğurlu siyasət nəticə etibarilə ölkəmizdə
ictimai və dövlət maraqlarının müdafiəsini təmin
edir
İctimai və dövlət maraqlarının
qorunması hər bir cəmiyyətin başlıca məqsədlərindən
biridir. Çünki hər iki amil bütöv bir toplum
üçün həyati əhəmiyyət kəsb edir.
Bu baxımdan, ictimai və dövlət maraqlarının
müdafiəsi məsələləri daim
aktuallığını qoruyur.
Məlumdur ki, ictimai maraqlar hər bir cəmiyyəti təşkil
edən fərdlərin rifahının ifadə olunduğu,
individual mahiyyəti ümumi anlayışa yönləndirən
və çoxluğun marağını üstün sayan bir
anlayışdır. Bu anlayışın tanınması, təbliği
və müdafiəsi hökumət və onun strukturları tərəfindən
sığortalanır. Lakin müasir cəmiyyətlərdə
bu məfhum daha geniş və çoxşaxəli anlam kəsb
etməklə dövlət-vətəndaş münasibətlərinə
birbaşa təsir gücünə malikdir. İctimai maraq fərdi maraq anlayışı ilə
əlaqələndirilməməlidir. İctimai
maraqları tənzimləyən və müdafiə edən məhz
dövlətdir. Müxtəlif ictimai
birliklər, qeyri-hökumət təşkilatları hüquqi
imkanlarla ictimai maraqların müdafiə edilməsini
gerçəkləşdirirlər. Buraya ictimai və
dövlət maraqlarının müxtəlif aspektlərinə
dair hüquqi bazanın təkmilləşdirilməsi,
monitorinqi və s. məsələlər daxildir.
Ölkəmizdə
ictimai və milli maraqların təmin olunması prioritet məsələdir
Bütün bəşəri və milli dəyərləri
qoruyan və geniş miqyasda təbliğ edən Azərbaycan
Respublikasında da dövlət maraqları, ictimai və milli
maraqların təmin olunması prioritetdir. Milli maraq Azərbaycan
xalqının fundamental dəyər və məqsədlərini,
həmçinin insan, cəmiyyət və dövlətin tərəqqisini
təmin edən siyasi, iqtisadi, sosial və digər tələbatların
məcmusudur. Nəzərə alsaq ki, müasir Azərbaycan
sosiumu intellektual əsaslarda formalaşmış modern bir cəmiyyət
kimi xarakterizə olunur, o zaman əminliklə söyləyə
bilərik ki, Azərbaycan cəmiyyəti ictimai maraq və
dövlət marağı məfhumlarının mahiyyətini
dərk edən, bu mövqeyi ictimai, siyasi münasibətlərdə
və dövlətlə əlaqələrində
nümayiş etdirməyi bacaran, formalaşmış bir yetkin
cəmiyyətdir. Həm dövlətin mənafeyinə
zərər gəlmədiyi, həm də ictimai maraqlar təmin
edildiyi, ortaq maraqlar müəyyənləşdirildiyi və
üst-üstə düşdüyü halda ideal cəmiyyətin
formalaşması mümkün olur. Dövlət
nümayəndələri ilə vətəndaş cəmiyyətinin
nümayəndələri arasında təmaslar,
qarşılıqlı anlaşma nə qədər çox
olarsa, o zaman ortaq maraqlar da bir o qədər artar. Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin dəfələrlə
bəyan etdiyi “Bizim siyasətimizin təməlində dövlət
maraqları, xalqla iqtidar arasında birlik dayanır” fikirləri
qeyd etdiyimiz məqamların məntiqi izahı kimi dəyərləndirilə
bilər.
Onu da qeyd edək ki, Azərbaycanda dövlət və cəmiyyət
maraqlarının mükəmməl vəhdəti Ümummilli
liderimiz Heydər Əliyevin müəllifi olduğu azərbaycançılıq
ideologiyasına əsaslanır. Ümummilli liderimizin
irəli sürdüyü bu konsept dövlət, cəmiyyət
maraqları və fərdin mənəvi maraqlarının vəhdəti
kimi bütün azərbaycanlıları birləşdirən
zəruri, güclü bir zəmin rolunu oynayır. Bu zəmin əsasında inkişaf etməkdə
olan müasir hüquqi, milli-dövlət quruculuğu siyasətində
“xalq dövlət üçün deyil, dövlət xalq
üçün olmalıdır” prinsipi həyata
keçirilir. Dövlətin suverenliyinin
möhkəmlənməsi üçün milli dövlət
maraqları ilə ümummilli maraqlar üst-üstə
düşməlidir. Müstəqil,
demokratik, hüquqi, milli dövlətlərdə düzgün
siyasət yeridildikdə milli və dövlət
maraqlarının üst-üstə düşməsi, bu halda
şəxsi maraq və ictimai maraq arasında
qarşılıqlı tamamlanma üçün şərait
yaranması nəzərə çarpır. Məhz bu baxımdan Azərbaycanda mövcud dövlətçilik
modelinin ən uğurlu istiqamətlərindən birinin
dövlətlərlə bütün sahələrdə
münasibətlərdə öz milli maraqlarından
çıxış etməsi olduğunu deyə bilərik.
Yeri gəlmişkən, qeyd etmək zəruridir ki, maraq
məfhumu ölkənin tarixindən, mədəniyyətindən,
ənənələrindən, dəyərlərindən irəli
gəlir. O
özündə ölkənin coğrafi vəziyyətini, sərvətlərlə
təminatını, əhalinin milli, irqi strukturunu, daxili
dövlət quruluşunu da ehtiva edir. Bu məsələlər
qanunvericiliklə də ciddi şəkildə tənzimlənir.
Belə ki, ölkəmizdə ictimai maraq
anlayışının müxtəlif aspektlərinin
hüquqi bazasının formalaşması və təbliği
istiqamətində bir sıra işlər görülüb.
“İnformasiya əldə etmək haqqında”, “İctimai
iştirakçılıq haqqında” qanunlar və digər
müvafiq sənədlərin qəbulu, müvafiq
anlayışın mahiyyətinin geniş kütlələrə
çatdırılması üçün maarifləndirici tədbirlərin
keçirilməsi, beynəlxalq təcrübə və milli
elementləri birləşdirməklə bu sahədə yeni
bir modelin formalaşdırılması, ictimai marağı təmsil
edən vətəndaş cəmiyyəti qurumlarının
sayının artması və digər məqamları bu
yöndə önəmli addım kimi vurğulamaq
mümkündür.
Həyata
keçirilən islahatlar dövlət maraqlarının daha
güclü qorunmasına xidmət edir
Azərbaycanda ictimai və dövlət
maraqlarının müdafiəsi işinə mühüm
töhfələr verən strateji amillərdən biri
demokratik inkişaf istiqamətində mühüm nailiyyətlərin
əldə edilməsi, o cümlədən bütün
azadlıqların təmin olunmasıdır. Bəllidir ki,
ölkəmizdə reallaşdırılan çoxistiqamətli
islahatlar siyasi sistemin təkmilləşməsinə
mühüm töhfələr verir. Mövcud
reallıqlar onu deməyə əsas verir ki, Azərbaycan
siyasi, hüquqi, iqtisadi və institusional islahatları davam
etdirmək əzmindədir və həyata keçirilən
bütün tədbirlər ölkəmizin davamlı
inkişafına xidmət edir. Azərbaycanın
demokratik inkişafının təqdirəlayiq olduğunu
vurğulayan ekspertlər bildirirlər ki, ölkəmiz
dünyaya spesifik xüsusiyyətlərə malik davamlı
inkişaf modeli təqdim edib. Əlamətdar
haldır ki, Azərbaycanda iqtisadi və siyasi islahatlar paralel
şəkildə aparılır və bir-birini tamamlayır.
Bu gün əminliklə demək
mümkündür ki, müstəqilliyinin ilk illərində
bir sıra ciddi çətinliklərlə üzləşən
Azərbaycan qısa müddətdə həm iqtisadi, həm də
siyasi sahədə qarşıya qoyduğu əsas hədəflərə
çatıb. Azad, demokratik cəmiyyət
quruculuğuna nail olunması ölkəmizin müstəqillik
illərində əldə etdiyi ən böyük
uğurlardan biri kimi dəyərləndirilir.
Digər tərəfdən, demokratik inkişaf yolunda həyata
keçirilən sistematik tədbirlərin qanunauyğun nəticəsi
kimi, Azərbaycanda təkmil siyasi sistem bərqərar olunub. Xüsusilə
də, hüququn aliliyi, ictimai həyatın bütün sahələrində
qanunun hökmranlığı prinsiplərinin mühafizə
olunması dövlətin və vətəndaşların
qarşılıqlı məsuliyyətinin güclənməsini
təmin etməklə yanaşı, hüquqi dövlətin təməllərini
də möhkəmləndirib. Hüquqi
dövlət quruculuğu kontekstində şəffaflıq və
bərabərlik həm də söz, fikir, vicdan
azadlığı məsələlərində də təmin
olunub. Ölkəmizdə söz, fikir və
özünüifadə azadlığı konstitusion əsasda
təsbit edilib və hər bir media təsisatı
özünün hüquq və azadlıqlarından sərbəst
surətdə istifadə edə bilir. Məhz
bu amil Azərbaycan mətbuatının inkişafına
mühüm töhfələr verməklə yanaşı,
medianın fəaliyyətində əsaslı keyfiyyət dəyişikliklərinin
meydana gəlməsini şərtləndirir. Ölkəmizdə KİV-in inkişafı naminə
müvafiq qanun və qərarların qəbul olunması,
strateji xarakterli addımların atılması mövcud
hüquqi əsasları gücləndirir, media təsisatının
funksionallığının artmasına səbəb olur.
Bütün bunlar nəticə etibarilə
ictimai və dövlət maraqlarının müdafiəsini təmin
etmiş olur.
Kütləvi
informasiya vasitələri öz fəaliyyətlərində
dövlət maraqlarını maksimum şəkildə
qorumalıdır
Şübhəsiz ki, dövlət maraqlarının
qorunması və bu maraqların ictimaiyyət arasında təbliği
çox vacib məsələ və əsas vəzifələrdən
biridir. İctimai və dövlət maraqlarının
qorunmasında, təhlükəsizliyin müdafiəsində vətəndaşlarımızın
maariflənməsi ən önəmli şərtlərdəndir.
Çünki hər birimizin həyatında, fəaliyyətində
dövlət maraqlarının müdafiəsi
üstünlük təşkil etməlidir. Hər bir vətəndaş siyasi mövqeyindən
asılı olmayaraq, Azərbaycan dövlətinin
maraqlarını qorumalıdır. Bu, həm
də ona görə vacibdir ki, dövlət maraqları
müdafiə olunmadan ictimai maraqlar heç vaxt qoruna bilməz.
Məhz aparılan təbliğatın nəticəsidir
ki, Azərbaycan xalqı, ictimaiyyəti mənəviyyata, mənəvi
dəyərlərə, dövlətə, onun atributlarına,
simvollarına böyük sayğı göstərir. Dövlətimizin maraqlarına zidd olan, onun təhlükəsizliyini
pozmağa yönələn, müstəqilliyinə qəsd
etmək istəyən qüvvələrə qarşı Azərbaycan
xalqı, ictimaiyyəti hər zaman mübarizə aparıb,
bundan sonra da aparacaq. Bizim üçün
dövlətimizin maraqlarının müdafiəsi vacibdir və
bu, ictimai maraqlarımızın yaşaması deməkdir.
Bütün bunlara görə də vətəndaş
cəmiyyəti ilə dövlət arasında əsas
körpü rolunu oynayan medianın üzərinə çox
böyük vəzifə düşür.
Təsadüfi deyil ki, Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti cənab İlham Əliyev də
çıxışlarında bu məsələni dəfələrlə
vurğulayıb. Ölkə rəhbəri xüsusilə
kütləvi informasiya vasitələrinin nümayəndələri
ilə görüşlərində daim mətbuatın milli
maraqlardan çıxış etməli olduğunu aktual məsələ
kimi vurğulayıb. Təbii ki, KİV
nümayəndələri öz fəaliyyətlərində
dövlət başçısının “Bizim mətbuatımız
da, əlbəttə ki, ilk növbədə dövlətimizin
strateji maraqlarını, dövlətimizin gələcəkdə
də təhlükəsizlik şəraitində
yaşamasını müdafiə etməlidir və milli
maraqlarımızı beynəlxalq müstəvidə də
qorumalıdır. Mən hesab edirəm ki,
son vaxtlar, son illər ərzində bizim mətbuatımızda
bu istiqamətdə ciddi dönüş yaranmışdır.
Nəzərə alsaq ki, XXI əsr informasiya əsridir,
əlbəttə, biz bunu daim diqqətdə
saxlamalıyıq” fikrinə hər zaman əməl etməlidir.
Beləliklə də, ictimai və dövlət
maraqlarının qorunmasında yalnız dövlət və vətəndaş
cəmiyyətləri deyil, media orqanları da fəal
olmalıdır.
Nəticə etibarilə, qeyd etmək lazımdır ki,
ictimai və dövlət maraqları hər bir cəmiyyət
üçün mühüm əhəmiyyət
daşıyır. Ona görə də, bu maraqların qorunması
əsas vəzifələrdən biri olmalıdır.
Nardar
BAYRAMLI
“Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti yanında Kütləvi
İnformasiya
Vasitələrinin İnkişafına Dövlət Dəstəyi
Fondunun keçirdiyi müsabiqəyə təqdim etmək
üçün”
Nurlan
Bayramlı
Yeni Azərbaycan.- 2018.- 4 dekabr.-
S.7.